abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 april 2012 @ 22:20:53 #1
300347 MrManuel
pi_110373251

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_110374150
Na een tijdje niet gespeeld te hebben, eindelijk weer tijd gehad om te spelen! Wat een heerlijke support is Lulu. Een nieuwe support wat ook wel hard nodig, maar ik vind deze echt heerlijk spelen :)
pi_110375607
:o LLL gewonnen van AAA...
Wel veel fouten van beide kanten....
pi_110375849
17-1-11 met MF :')
pi_110377103
season 3 is er bijna... :)

LLL vs AAA was btw vooraf al niet al te serieus.

Iemand team derpers gisteren gezien in 4pl? Aanstormend goed team, suuuuperaggresief (meer dan m5 zeg maar)
pi_110380609
11/0 met Veigar :')
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_110385067
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

Is dat al aangekondigd dan?
pi_110385085
Zal wel een repost zijn, maar dat even terzijde.

Eve guide
pi_110406222
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 00:27 schreef benx het volgende:
11/0 met Veigar :')
Niet een hele rare score toch? Als je team fatsoenlijk speelt tenminste.
Extremistisch gematigd.
pi_110406275
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:03 schreef P8 het volgende:

[..]

Niet een hele rare score toch? Als je team fatsoenlijk speelt tenminste.
Mensen posten blijkbaar nou eenmaal graag 'hoge' scores. Persoonlijk vind ik het ook weinig interessant behalve als het een karma oid betreft :P
Conscience do cost.
pi_110406388
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Mensen posten blijkbaar nou eenmaal graag 'hoge' scores. Persoonlijk vind ik het ook weinig interessant behalve als het een karma oid betreft :P
Inderdaad, als je een random potje speelt en de mid waartegen je speelt is een beetje slecht, dan is zo'n score niet meer dan normaal.

Vorig topic ging over rare supports, kan een Yi supporten, of is dat nou echt de uitzondering? Een AP Yi die constant harassed en een phage/frozen mallet haalt lijkt me zelf toch wel redelijk.
pi_110406434
Als je frozen mallet haalt ben je geen support. Tenzij je dat echt belachelijk lategame doet.

Ik zie het niet werken. Yi heeft voor elke skill damage nodig en als support pak je geen ck's.
Conscience do cost.
pi_110406449
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:06 schreef Adames het volgende:

[..]

Inderdaad, als je een random potje speelt en de mid waartegen je speelt is een beetje slecht, dan is zo'n score niet meer dan normaal.

Vorig topic ging over rare supports, kan een Yi supporten, of is dat nou echt de uitzondering? Een AP Yi die constant harassed en een phage/frozen mallet haalt lijkt me zelf toch wel redelijk.
Yi kan alleen harassen met Alpha Strike want hij is melee en heeft geen CC. Met Alpha Strike en die heal (w) ben je echt in no-time door je mana heen en ben je een unfarmed waardeloos menneke.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_110406592
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:07 schreef ems. het volgende:
Als je frozen mallet haalt ben je geen support. Tenzij je dat echt belachelijk lategame doet.

Ik zie het niet werken. Yi heeft voor elke skill damage nodig en als support pak je geen ck's.
Dat dacht ik dus ook, bij mij was iemand zo leuk om een Yi te kiezen als support. Althans, hij stond bij mij gewoon bot en alles te pushen en te alphastriken.
Dat ik dat potje nog heb gewonnen was dikke mazzel. (midgame een quadrakill als teemo, daarna ging het lekker).
pi_110409347
Zijn jullie al allemaal lvl 30 trouwens? Ik speel dit spel echt sinds het begin der tijden maar ik zit nog steeds op 24. :')
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_110410341
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:07 schreef ems. het volgende:

AP yi is dan wel weer grappig :p.
Het werkt voor geen meter en is absoluut niet viable.
Maar 700 dmg met je alpha strike doen is wel weer grappig :D!

Zelfde als AP teemo, random mensen opblazen met je shrooms :o
pi_110411936
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:00 schreef Silv het volgende:
Zijn jullie al allemaal lvl 30 trouwens? Ik speel dit spel echt sinds het begin der tijden maar ik zit nog steeds op 24. :')
Sinds wanneer speel je dan? Als je al meer als een jaar speelt en nog geen lvl 30 hebt, dan speel je hooguit een potje per week.
pi_110413865
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:00 schreef Silv het volgende:
als je het sinds het begin der tijden speelt, dan was je al erg snel lvl 30.
pi_110414030
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:16 schreef flipp. het volgende:

[..]

AP yi is dan wel weer grappig :p.
Het werkt voor geen meter en is absoluut niet viable.
Maar 700 dmg met je alpha strike doen is wel weer grappig :D!

Zelfde als AP teemo, random mensen opblazen met je shrooms :o
Volledig AP teemo is helaas niet meer zo goed, maar ik vind teemo af en toe wel eens leuk om te pakken bot. Ik moest dus net tegen taric en ashe. Als de helft van je damage magic damage is dan heeft zijn bonus armor alweer minder zin en zijn blinding dart is natuurlijk ook erg goed bot tegen een andere AD carry.

AP Tristana is ook wel eens leuk, een scaling van 2 op haar ultimate volgens mij
pi_110418448
http://solomid.net/livestream.php?s=7

TSM straks tegen TCM.
Banning strategy tegen TCM: "dont ban anything then we know what to ban when we lose to it"
pi_110420552
pussy spelers zitten er toch ook in deze crap community.... ga je zo goed, 21 - 12 welliswaar 4 vs 5 maar teamfights win je easy. Alleen annie gaat dood, wat doet ze, /surrender. En wat doen die andere 2 oeran-oetangs. Die voten yes. Gelijk 3 reports voor assisting enemy teams uitgedeeld voor voting voor surrender terwijl we het makkelijk konden winnen.... Niet te geloven dit...
pi_110429076
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 23:16 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
*O*
pi_110429187
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:49 schreef Cornelis83 het volgende:
pussy spelers zitten er toch ook in deze crap community.... ga je zo goed, 21 - 12 welliswaar 4 vs 5 maar teamfights win je easy. Alleen annie gaat dood, wat doet ze, /surrender. En wat doen die andere 2 oeran-oetangs. Die voten yes. Gelijk 3 reports voor assisting enemy teams uitgedeeld voor voting voor surrender terwijl we het makkelijk konden winnen.... Niet te geloven dit...
Report for assisting enemy team als ze surrenderen? Serieus?
pi_110430505
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dit dus. :')

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:43 schreef jespertje het volgende:

[..]

Sinds wanneer speel je dan? Als je al meer als een jaar speelt en nog geen lvl 30 hebt, dan speel je hooguit een potje per week.
Speel nu anderhalf jaar denk ik. Heb 125 wins, dus ik neem aan iets van 250 potjes gespeeld. Kan ook meer/minder zijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door Silv op 17-04-2012 11:04:48 ]
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_110432057
Dan speel je niet veel :)

Shyvana maar es kopen voor toplane, stronk!
pi_110432868
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Het zal geen fuck helpen, dat weet ik ook wel, maar op dat moment lucht het wel op.

En hoe wil je het dan noemen, wanneer je in CS, in Drake kills, in Champion Kills en in tower down (bij ons waren 0 neer, bij hun 4) ver vooraan staat maar omdat je 4 vs 5 speelt (wat overigens makkelijk ging aangezien de tegenstanders niet geweldig speelden) en opeens de 3 overgebleven teammates ja voten voor surrenderen en daarmee de tegenstanders een free win geven.

Maar nogmaals, toegegeven, achteraf is het wel sneu om ze zo te reporten en ik gok ook dat er niks mee gebeurt (tenzij ze dit soort ongein vaker uithalen natuurlijk), maar op het moment dat het gebeurde luchtte het wel op om te reporten.
pi_110432944
Ja, je hebt ze echt een poepie laten ruiken!
Extremistisch gematigd.
pi_110433184
Dat leaven van hun is net zo kansloos als de report van jou, laat ik het zo zeggen
pi_110434830
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Dat leaven van hun is net zo kansloos als de report van jou, laat ik het zo zeggen
Report helpt wel :>
pi_110435153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Klopt.

Maar op dat moment luchtte het wel op.

En het was ook kansloos om het hier te melden bedenk ik me nu ook.
pi_110435225
Reporten!

Heb ik al maanden niet meer gedaan omdat ik het elke keer vergeet :')
Conscience do cost.
pi_110435244
Triple failcrown cornelis :) !

In de categorie 'What has been heared cannot be unheared':

Shyvana: I smell beer!
pi_110435345
Ach, ik ben nog lang niet zo erg als één van mijn RL vrienden die dit ook speelt. Die report gewoon al zijn teammates standaard na iedere loss.

En shyvana, al een tijdje niet meer mee gespeeld. Blijft idd een coole champion. Vind haar alleen als jungler niet echt fun om mee te spelen. Daar heb ik Lee Sin nu voor, blijft ook een coole champion.
pi_110435497
Wil haar toplane meer spelen, een van de betere pushers / traders
pi_110435900
Toplane is idd wel fun ja. Alleen tegen Teemo is het lastig volgens mij. Althans, met Teemo heb ik nooit moeite tegen haar en met haar tegen Teemo won ik zelden toen ik shyvana nog veel speelde. Hij is altijd sneller door zijn speed buff ability.
pi_110435962
Hoe groot wordt het niveau verschil als je met 4 anderen premade speelt? Met soloque heb ik nooit veel moeite om lanes te domineren. En meestal wel goede games. Maar ik speel best vaak met 4 vrienden en dan worden we 3/4 van de tijd volledig in de pan gehakt :')

We zitten allemaal rond de 200/300 wins en vervolgens komen we dan altijd tegen mensen met 1000+ wins, tegen zoveel ervaring en skill kunnen we dan meestal niet tegenop. Best jammer want steeds verliezen is ook niet-echt veel aan -O-
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:18:06 #37
148823 znarch
ondertitel
pi_110436471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:06 schreef Cornelis83 het volgende:
Toplane is idd wel fun ja. Alleen tegen Teemo is het lastig volgens mij. Althans, met Teemo heb ik nooit moeite tegen haar en met haar tegen Teemo won ik zelden toen ik shyvana nog veel speelde. Hij is altijd sneller door zijn speed buff ability.
Shyvana heeft het tegen wel meer toplanes lastig. Het blijft natuurlijk melee zonder sterke sustain.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_110436605
True, maar farmen wil prima en met je wriggles wordt het een heel ander verhaal qua traden
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:23:44 #39
148823 znarch
ondertitel
pi_110436715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:21 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
True, maar farmen wil prima en met je wriggles wordt het een heel ander verhaal qua traden
Is ook wel zo, maar laten we het er maar op houden dat er nogal wat toplanes zijn waar je niet tegen wil staan. En wachten tot je je wriggles hebt kan dan (te) lang duren.
pi_110437214
True, maar er zijn niet echt champs waar je als shyvana hard tegen onderuit gaat dat je zelfs niet meer kan farmen. Zelfs teemo kan een shyvana niet stoppen met farmen imo
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:57:57 #41
148823 znarch
ondertitel
pi_110438219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:35 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
True, maar er zijn niet echt champs waar je als shyvana hard tegen onderuit gaat dat je zelfs niet meer kan farmen. Zelfs teemo kan een shyvana niet stoppen met farmen imo
Naja, aangezien je melee bent krijg je elke keer als je in de buurt bent een blind dart op je hoofd. En aangezien je volledig afhankelijk bent van autoattacks.
pi_110439045
Vergeet je de W en E niet? W blijf je mee farmen ookal ben je blinded, E is ranged farm. Als je niet melee wilt traden is dat er altijd nog. Daarbij molt een fast wits teemo
pi_110445825
Argh, net een potje waarin drie uit mijn team samen speelden. Uiteraard compleet geen communicatie met mij en de vijfde persoon, behalve zeiken dat ik verkeerd jungle. En ondertussen zelf ook nog mijn jungle farmen. Frustrerend, als je in zulke teams zit.
Extremistisch gematigd.
pi_110452213
elke keer als ik een fizz in het enemy team heb is mijn team weer eens gedoemt te verliezzen. zucht.
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:50:58 #45
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110453905
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:20 schreef Xetran het volgende:
elke keer als ik een fizz in het enemy team heb is mijn team weer eens gedoemt te verliezzen. zucht.
Ik heb hetzelfde met mensen die Vladimir pakken :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_110454372
Het verdrietigste van het hele verhaal was wel dat ik hem in laning phase constant gezoned had en hij niet bij zijn turret vandaan kwam.. hij eindigde met een cs in de 30 en ik met vele malen hoger. en toch krijgt hij het voor mekaar :') maargoed, solo q.
pi_110462341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:50 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met mensen die Vladimir pakken :').
Wat een heerlijke champion is dat! :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:30:46 #48
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_110467239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:23 schreef znarch het volgende:

[..]

Is ook wel zo, maar laten we het er maar op houden dat er nogal wat toplanes zijn waar je niet tegen wil staan. En wachten tot je je wriggles hebt kan dan (te) lang duren.
Noem eens namen dan? Vanaf lvl6 met wriggles win ik 9 van de 10x mijn lane met Shyvana top.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:45:04 #49
148823 znarch
ondertitel
pi_110467833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:30 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Noem eens namen dan? Vanaf lvl6 met wriggles win ik 9 van de 10x mijn lane met Shyvana top.
Het gaat er niet om wat jij wint. Maar oke: Teemo, Olaf, Singed, Sion, GP, Fiora.

Niet allemaal uit eigen ervaring though.
  dinsdag 17 april 2012 @ 23:46:21 #50
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_110467865
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:30 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Udyr, Singed, Olaf, Vladimir, daar verlies je bijna zeker van met Shyvana.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_110473550
Je verliest niet tegen singed, dat is een free farm fest. Tegen vlad moet je de wave pushen onder zn turret en vervolgens zn golems/wolves pakken. Constant tot je voor ligt. Tegen udyr zelfde verhaal met free farm. Alleen olaf zou je kunnen hebben, maar die runt weer sneller manaloos.

patchnotes uit, meest saaie patch zolang ik speel. 0 champtweaks die echt iets gaan veranderen
jammer voor een patch waar ze een week extra voor hadden
pi_110473854
Patch een enorme tegenvaller. Onbegrijpelijke Teemo buffs (nog irritanter om tegen te spelen dan Yorick in top lane) en niet gekeken naar sustain van sommige top laners (warwick, lee sin, im looking at you).

XP changes gaan de jungler wel helpen though, kijken hoeveel het uitmaakt.
pi_110473957
Teemobuffs zijn niet echt buffs maar bugfixes, het werkte tegen je als je meer speed ging.

Warwick en Leesin sustain zijn champeigen, misschien dat WW nog wordt getweaked (aangezien dit gelijk loopt aan zn damage) maar bij lee zeker niet (gaat ten koste van zn andere abilitys als hij W lvld)
pi_110474039
Waarom zouden ze Lee Sin sustain niet nerfen? 25% is echt veel te veel voor een ability. Volgens mij is er geen enkele melee champ die lane wint van Lee Sin, en dan komt er ook nog eens bij dat ie niet te ganken is. Hij moet toch wel een zwakte hebben?
pi_110474677
Lategame bijvoorbeeld? Die sustain is pas op lvl5 25%, wat vaak pas na Q of E wordt geleveld... Renekton beat Leesin in lane, olaf ook, yorick ook.

deze vond ik ook wel leuk:

quote:
Jax
Relentless Assault (Passive) will now stack even if Jax's attack misses or is dodged
Beetje apart sinds de enige die nu nog kan dodgen jax zelf is :)
pi_110474924
Van wat ik in streams e.d. heb gezien wint Lee Sin van Renekton (op IPL4 was Dyrus kansloos met zijn renek) en Olaf, maar kan ook toeval zijn geweest :P. En Yorick, tsja, zo'n anti-fun champ waar ze best eens naar zouden mogen kijken! Lee Sin's life steal is pas 25% op level 9, maar het geeft óók een shield, waardoor je zo goed kan traden.
pi_110475052
Malzahar beats all, nuff said ;)
pi_110475055
"waar ze eens naar zouden mogen kijken"? Yorick is goed zoals hij is hoor, niks over- of underpowered aan. Naar mijn mening (maar dat is maar een mening natuurlijk) is hij één van de leukste toplaners en zijn juist champions als Shyvana en Renekton saai om te spelen.
pi_110475173
Het is extreem frustrerend om tegen Yorick te spelen. Hij cast ghouls op je van grote afstand en er is eigenlijk geen counterplay. Zelfs onder je eigen tower kan je nog steeds geharassed worden. De lol die je zelf aan Yorick spelen hebt is gelijk de ergernis van je tegenstander.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:13 #60
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110475245
Is de patch nou al geweest of? :') Duurt het nog langer voor Hecarim komt.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_110475263
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef stefanhaan het volgende:
Is de patch nou al geweest of? :') Duurt het nog langer voor Hecarim komt.
In US wel, wij krijgen hem denk ik morgen :P
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:58 #62
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110475271
Zucht, en ze hebben er al een week extra voor gehad. Amateurs :')
pi_110475297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Autobandje het volgende:

[..]

In US wel, wij krijgen hem denk ik morgen :P
US is nu offline, daarna komt de patch
pi_110475395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:31 schreef Autobandje het volgende:
Het is extreem frustrerend om tegen Yorick te spelen. Hij cast ghouls op je van grote afstand en er is eigenlijk geen counterplay. Zelfs onder je eigen tower kan je nog steeds geharassed worden. De lol die je zelf aan Yorick spelen hebt is gelijk de ergernis van je tegenstander.
Ah, op die manier. Yorick is zo leuk om te spelen zonder echt OP te zijn, dat ik niet helemaal snap hoezo je hem relatief weinig ziet.
pi_110475594
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Yorick is zo leuk om te spelen zonder echt OP te zijn, dat ik niet helemaal snap hoezo je hem relatief weinig ziet.
Ik snap inderdaad ook niet waarom hij als saai wordt gezien, alleen al zijn ultimate is 10 keer leuker dan de gemiddelde ult.
pi_110475773
In teamfights je ad carry ulten en gaan met die banaan. Tien seconden/secondes lang zes tegen vijf, mooi toch?
pi_110475890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:48 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
In teamfights je ad carry ulten en gaan met die banaan. Tien seconden/secondes lang zes tegen vijf, mooi toch?
Gister nog tegen een Yorick. Ultied die sukkel hun Taric :')
pi_110475949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:14 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Beetje apart sinds de enige die nu nog kan dodgen jax zelf is :)
Jax vs Jax.

Rare situation, ik geef het toe, maar het is mogelijk.
pi_110476105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:54 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Jax vs Jax.

Rare situation, ik geef het toe, maar het is mogelijk.
Je hebt ook nog gewoon dodge runes.
pi_110476253
Die dodge runes zijn er allang niet meer.
pi_110476617
Pantheon kan ook nog gewoon dodgen, al heet dat anders.
pi_110476676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:03 schreef Cornelis83 het volgende:
Die dodge runes zijn er allang niet meer.
Oh ik zie het, daarom had ik opeens zo veel IP. Had 10 van die dingen. Snap niet waarom ze dodge hebben weggehaald.
pi_110476754
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Oh ik zie het, daarom had ik opeens zo veel IP. Had 10 van die dingen. Snap niet waarom ze dodge hebben weggehaald.
_O-
pi_110476815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O-
in een keer 14k ip erbij :')
  woensdag 18 april 2012 @ 11:28:34 #75
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110477056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:21 schreef Adames het volgende:

[..]

in een keer 14k ip erbij :')
En dat vind je niet raar? :9
pi_110477857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Pantheon kan ook nog gewoon dodgen, al heet dat anders.
Block, hele andere mechanic

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Volgens mij onderschatten veel mensen de damage die Yorick met zn autoattacks doet, vooral met sheen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:22 schreef Autobandje het volgende:
Van wat ik in streams e.d. heb gezien wint Lee Sin van Renekton (op IPL4 was Dyrus kansloos met zijn renek) en Olaf, maar kan ook toeval zijn geweest :P. En Yorick, tsja, zo'n anti-fun champ waar ze best eens naar zouden mogen kijken! Lee Sin's life steal is pas 25% op level 9, maar het geeft óók een shield, waardoor je zo goed kan traden.
Dyrus is sowieso niet zon held met Renek, daarbij werd hij gecamped in die eerste game. Wickd (beste renek imo) beat alle leesins straight up, alleen bij ganks wordt het natuurlijk anders.
pi_110478058
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:28 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

En dat vind je niet raar? :9
Had toen die patch uit kwam weer even een tijdje niet gespeeld, wist dus niet hoe veel ip ik had. Vond het alleen vrij veel toen ik weer inlogde.
pi_110483066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

Wickd (beste renek imo) beat alle leesins straight up, alleen bij ganks wordt het natuurlijk anders.
emsz is #1 renekton EU
Voyboy is #1 renekton US
  woensdag 18 april 2012 @ 14:07:07 #79
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_110483239
Na de Irelia nerf zie ik d'r echt nooit meer, is ze echt zo hard generfed of? :o
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_110483330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:03 schreef nyny83 het volgende:

[..]

emsz is #1 renekton EU
Inderdaad zeg. Die plek was al lang ingenomen :'(
Conscience do cost.
pi_110483447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Salamando het volgende:
Na de Irelia nerf zie ik d'r echt nooit meer, is ze echt zo hard generfed of? :o
Van een solide top pick naar trash basically lol
pi_110486035
Trash niet, maar niet de sustain die haar zo goed maakte.

emsz renekwars! :)
pi_110486084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Salamando het volgende:
Ik zie haar nog wel eens als counterpick als de alternatieven geband zijn, maar verder nooit nee. Niet zo erg imo
pi_110486326
overigens zie ik nu dat Varus in het champion rijtje staat, ik dacht dat dat Heracim moest zijn
pi_110486358
Welk champion rijtje?
pi_110486373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:07 schreef Cornelis83 het volgende:
Welk champion rijtje?
Je eigen champions
pi_110486374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:06 schreef Adames het volgende:
overigens zie ik nu dat Varus in het champion rijtje staat, ik dacht dat dat Heracim moest zijn
Dat moet ook. Varus komt volgende patch.
pi_110486404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:07 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Dat moet ook. Varus komt volgende patch.
AD carry wordt dat toch?
pi_110486406
Oh zal een fout zijn, je kan hem niet kopen. Dan geeft hij een foutmelding
pi_110486558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

AD carry wordt dat toch?
Ja

passive: Attack speed bij kill of assist, ook bij minions
q: schot dat kan worden opgeladen voor meer damage en range
w: tijdelijk bonus damage en 'blight', blight wordt weer getriggerd door zijn andere abilities wat weer meer bonus damage doet
e: shitload aan pijlen op een plek op de grond, damage slow en healing reduction
r: schot dat stunned, soort short range ashe pijl
pi_110487360
Deze gimma is graties? Altijd veel DotA gespeeld en wel es zin in wat anders..
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_110487415
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:27 schreef Jajong het volgende:
Deze gimma is graties? Altijd veel DotA gespeeld en wel es zin in wat anders..
ja, met echt geld kunnen alleen champions worden gekocht die ook met ingame punten kunnen worden verdiend en wat leuke skins.
pi_110487458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:28 schreef Adames het volgende:

[..]

ja, met echt geld kunnen alleen champions worden gekocht die ook met ingame punten kunnen worden verdiend en wat leuke skins.
Zijn die 'champions' beter dan reguliere?
pi_110487679
quote:
5s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Nope. Champions kun je met zowel IP punten (die je per potje krijgt) en met RP punten kopen (die je wél met echt geld moet kopen). Skins van champs kun je alleen met die RP punten kopen.
pi_110487723
Okay, zal ff downloaderen en kijken of 't wat is!
pi_110487863
quote:
5s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:29 schreef Jajong het volgende:

[..]

Nee, geld in het spel stoppen heeft totaal geen voordeel competitief gezien.
Er bestaan 80 (?) champions op dit moment, waar er elke 2 weken 10 van gratis te spelen zijn. Tijdens het spelen verdien je InfluencePoints (IP), ongeveer 80 per potje en de eerste winst van de dag geeft nog eens 180 IP bonus.
Champion prijzen variëren tussen de 450 IP en 6300 IP. Het idee is wel dat de makkelijkere champions goedkoper zijn dan de moeilijkere, maar dit heeft niet direct een verband met de sterkte van een champion. Zo is Ashe al sinds de introductie de goedkope 450 IP beginner champion, maar is het ook een van de sterkste champions van het spel.
Een top champion van 6300 IP kost ongeveer 8 euro om te kopen omgerekend, hetzelfde voor een mooie skin (er zijn zelfs nog duurdere). Dit zou ik laten, aangezien dat wel erg duur is. Mocht je het spel wel erg leuk lijken, dan is er wel nog een mogelijkheid om een champion pack te kopen. Van de originele 40 champions zijn 3 pakketten gemaakt met elk 20 champions. Deze kosten volgens mij 15 euro per stuk. Daar een van aanschaffen kan wel fijn zijn, maar is zeker niet verplicht.
pi_110487878
Als je DotA leuk vond, dan vind je dit ook leuk.

Over het vorige puntje; sterker nog, sommige van de 6300 IP champs zijn ronduit ruk te noemen (Viktor als recent voorbeeld)
pi_110487930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:36 schreef Adames het volgende:

[..]

Nee, geld in het spel stoppen heeft totaal geen voordeel competitief gezien.
Er bestaan 80 (?) champions op dit moment, waar er elke 2 weken 10 van gratis te spelen zijn. Tijdens het spelen verdien je InfluencePoints (IP), ongeveer 80 per potje en de eerste winst van de dag geeft nog eens 180 IP bonus.
Champion prijzen variëren tussen de 450 IP en 6300 IP. Het idee is wel dat de makkelijkere champions goedkoper zijn dan de moeilijkere, maar dit heeft niet direct een verband met de sterkte van een champion. Zo is Ashe al sinds de introductie de goedkope 450 IP beginner champion, maar is het ook een van de sterkste champions van het spel.
Een top champion van 6300 IP kost ongeveer 8 euro om te kopen omgerekend, hetzelfde voor een mooie skin (er zijn zelfs nog duurdere). Dit zou ik laten, aangezien dat wel erg duur is. Mocht je het spel wel erg leuk lijken, dan is er wel nog een mogelijkheid om een champion pack te kopen. Van de originele 40 champions zijn 3 paketten gemaakt met elk 20 champions. Deze kosten volgens mij 15 euro per stuk. Daar een van aanschaffen kan wel fijn zijn, maar is zeker niet verplicht.
Thanks dude :). En ja ik speelde vrij veel DotA, ook in de wat 'hogere' pickups league zoals IHCS en dotainvite enzo.
pi_110488129
Zijn er trouwens niet alweer bijna honderd champs? Veel meer dan tachtig in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')