abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110092622
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat voor een auto heb je waar je maar 30 euro per maand aan kwijt bent? een onverzekerde oer-alto ofzo? Dat kán gewoon niet. Alleen aan verzekering ben je al snel 20-30 euro per maand kwijt.
Ik ga wel even inloggen en zoeken op internet bankieren wat ik kwijt ben. Brb
  maandag 9 april 2012 @ 13:22:51 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110092665
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kloonhommel het volgende:

Die rit moet toch wat kosten? En wat als er geen auto meer staat als je terugkomt van je gesprek want andere abbohouders mogen de auto ook gebruiken toch?
Uiteraard betaal je per rit nog bijkomende kosten, maar dat valt in het niet bij de kosten die zijn gemoeid bij een eigen auto voor de deur te hebben staan.
En het is geen witte-fietsen-project, hè? Als ik die auto heb gereserveerd, dan kan alleen ik hem open krijgen en de boordcomputer hanteren. Lijkt me sowieso ook moeilijk starten als ik de sleutel in mijn tas heb ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 april 2012 @ 13:23:04 #205
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110092676
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hun inkomen blijft gelijk maar ze hebben dan MEER te besteden zodat ze niet naar de voedselbank hoeven
Of ze nou wel of niet naar de voedselbank gaan hoef je je niet drukt over te maken, kost geen centje belastinggeld. Ze uit de bijstand krijgen vind ik relevanter. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110092704
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Ludd het volgende:

[..]

Licht er aan wat je rijdt natuurlijk. Kleine auto is 15 euro wegenbelasting, 10-15 euro verzekering. Als je geen brokkenpiloot bent. ;)
Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mnd
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 9 april 2012 @ 13:24:02 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092712
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand? :{
nee

quote:
Verandert het wat aan hun inkomen? Nee. :{

:') ik snap dat je een grapje maakt maar ik reageer toch:

Nee ze krijgen niet meer inkomen maar wel minder uitgaven dus houden ze meer over. Geniaal!

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mnd
19 euro per maand hier. was wel de allergoedkoopste verzekering en uiteraard alleen WA.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 april 2012 @ 13:24:34 #208
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110092735
Maar waar zijn dan al die banen voor die bijstandstrekkers? Zelfs de Polen zitten vaak zonder werk
pi_110092752
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik betaal nog geen 9 euro. Net even mijn polis er op nageslagen.

Dus hoezo lulkoek? :(
pi_110092774
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard betaal je per rit nog bijkomende kosten, maar dat valt in het niet bij de kosten die zijn gemoeid bij een eigen auto voor de deur te hebben staan.
En het is geen witte-fietsen-project, hè? Als ik die auto heb gereserveerd, dan kan alleen ik hem open krijgen en de boordcomputer hanteren. Lijkt me sowieso ook moeilijk starten als ik de sleutel in mijn tas heb ...
Ik dacht dat je een code of pasje moest invoeren om hem open en startend te krijgen. Het klinkt wel makkelijk btw. Als ik over paar maanden nog steeds geen werk heb gevonden doe ik mijn auto ook weg. (en ja, het is een luxe product, ben ik roerend mee eens)
  maandag 9 april 2012 @ 13:25:50 #211
13462 BansheeBoy
pi_110092779
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
Nee ze krijgen niet meer inkomen maar wel minder uitgaven dus houden ze meer over. Geniaal!
Waar ze alleen zelf wat aan hebben. En als ze dat geld niet overhouden gaan ze naar de voedselbank wat de belastingbetaler geen cent kost daar het een particulier initiatief is. Maak je nou maar drukker om ze uit die bijstand te krijgen. Daarbij helpt een auto ze eerder aan een baan met veel fast cash. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 9 april 2012 @ 13:26:09 #212
13462 BansheeBoy
pi_110092795
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik betaal helaas veel bijtelling. :{

pi_110092811
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je niet direct je auto wegdoet als je in de bijstand komt. Het kopen van een nieuwe auto als je weer aan het werk gaat kost toch ook wel erg veel geld. Wel zou ik proberen het gebruik van de auto tot een minimum te beperken. Een auto die je bijna niet gebruikt kost ongeveer 100 euro per maand. Je auto verkopen en over een jaar weer een nieuwe kopen kan je duizenden euro's kosten.
pi_110092855
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of ze nou wel of niet naar de voedselbank gaan hoef je je niet drukt over te maken, kost geen centje belastinggeld. Ze uit de bijstand krijgen vind ik relevanter. :{

Dan moet je een ander topic starten, dit topic gaat over de voedselbank en de mensen die daarheen gaan. De discussie is hier nu: is elk voedselbankklant echt zo arm, valt er echt niets uit hun budget te strepen waardoor ze weer zonder externe giften zoals voedselbank voor zichzelf kunnen zorgen.

Wakker worden bansheeboy. ;)
  maandag 9 april 2012 @ 13:28:42 #215
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092869
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waar ze alleen zelf wat aan hebben. En als ze dat geld niet overhouden gaan ze naar de voedselbank wat de belastingbetaler geen cent kost daar het een particulier initiatief is. Maak je nou maar drukker om ze uit die bijstand te krijgen. Daarbij helpt een auto ze eerder aan een baan met veel fast cash. :{

Een auto helpt je NIET eerder aan een baan tenzij je in oost groningen woont en alle OV lijnen zijn geschrapt, je fiets kapot of gejat is en je geen brommer kunt betalen.

Daarnaast gaat je eigenwaarde gewoon compleet naar de klote als je moet aankloppen bij de voedselbank waardoor je motivatie om nog een baan te zoeken nog verder daalt.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 april 2012 @ 13:28:47 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110092872
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:25 schreef Kloonhommel het volgende:

Ik dacht dat je een code of pasje moest invoeren om hem open en startend te krijgen. Het klinkt wel makkelijk btw. Als ik over paar maanden nog steeds geen werk heb gevonden doe ik mijn auto ook weg. (en ja, het is een luxe product, ben ik roerend mee eens)
Je reserveert een auto online, die kun je dan op de gereserveerde tijd openen met je pasje. En dan voer je nog wat korte gegevens in en kun je de sleutel uit de boordcomputer trekken en rijden maar.
Een kind kan de was doen en voor mij is het echt een ideale oplossing.
pi_110092885
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dan moet je een ander topic starten, dit topic gaat over de voedselbank en de mensen die daarheen gaan. De discussie is hier nu: is elk voedselbankklant echt zo arm, valt er echt niets uit hun budget te strepen waardoor ze weer zonder externe giften zoals voedselbank voor zichzelf kunnen zorgen.

Nee dus.
pi_110092908
quote:

[..]

Wat is het addertje onder gras? Je bent heel oud? Je hebt 25 schadevrije jaren? Wat?
  maandag 9 april 2012 @ 13:30:06 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092909
quote:

[..]

9 euro :D wtf dat is wel erg goedkoop. Voor welke auto en bij welke maatschappij is dat dan wel niet?
En wat betaal je aan wegenbelasting en jaarlijks onderhoud?

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 09-04-2012 13:38:58 ]
pi_110092967
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Nee dus.
Oh, is dat niet het onderwerp? Wat is dan de onderwerp? Hoe krijgen we mensen uit de bijstand? Dan moeten we een modje erbij roepen om de titel te veranderen?
  maandag 9 april 2012 @ 13:38:53 #221
13462 BansheeBoy
pi_110093201
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een auto helpt je NIET eerder aan een baan tenzij je in oost groningen woont en alle OV lijnen zijn geschrapt, je fiets kapot of gejat is en je geen brommer kunt betalen.
Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb. :{

maandag 9 april 2012 @ 13:39:36 #222
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110093219
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb. :{

:')!

Ik heb een baan grapjurk.
  maandag 9 april 2012 @ 13:43:36 #223
13462 BansheeBoy
pi_110093331
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb een baan grapjurk.
Ja, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werk je doet? :{

maandag 9 april 2012 @ 13:46:20 #224
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110093398
quote:

[..]

Ik heb een baan en op sommige zondagen fiets ik een uur om er te komen. Maar mensen in de bijstand mogen dat vooral niet doen stel dat het regent of koud is.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  maandag 9 april 2012 @ 13:47:26 #225
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110093437
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werk je doet? :{

Staat in mijn profiel maar is compleet irrelevant .

quote:
18s.gif Op maandag 9 april 2012 13:46 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik heb een baan en op sommige zondagen fiets ik een uur om er te komen. Maar mensen in de bijstand mogen dat vooral niet doen stel dat het regent of koud is.
Dit dus.
pi_110093463
Oke, hier in dit topic modereren hoeft niet meer. Wil het topic wel weer een beetje ontopic hebben. Wat aan de reacties van dit ttopic lees is....sommige users vinden dat zo'n pakket niet nodig is, want uitkering is voldoende en ze kunnen allemaal gratis producten krijgen wanneer iets stuk is.

Klein beetje onderzoek (hoef je echt geen hoge studie voor te volgen) laat al zien dat je helemaal nada vergoed krijgt wanneer je korter dan vijf jaar in de bijstand zit.

Maar beseffen users hier wel dat veel van de mensen die aanvraag maken op zo'n survivalpakket niet eens in de bijstand zitten, maar gewoon hun baan verloren hebben en hun gekochte huis met verlies hebben moeten verkopen? Daardoor in de schuldsanering zijn gekomen omdat ze een baan accepteren die nog maar een fractie binnenbrengt van wat ze eerst verdienden en dus nooit de schulden zomaar af kunnen lossen?

Maar dus wel gewoon werken? Alleenstaande moeder die werkt maar ook thuis moet zijn want oppas is niet meer op te brengen etc etc. Er zijn zoveel verschillende mensen die aanspraak maken op het survivalpakket en het zijn echt niet allemaal mensen in de bijstand.

Wanneer is het volgens de users rechtvaardig om zo'n survivalpakket uit te delen? Het hele voedselbankgebeuren staat apart van welke instelling dan ook. Ik snap best dat mensen de regering hier de schuld van willen geven, maar een discussie over wel of geen auto is wat mij betreft niet relevant,

Wanneer mag iemand aanspraak maken op zo'n pakket volgens de users? En is het gerechtvaardigd dat er dan wel zoveel geld naar Zuid-Europa gaat
quote:
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
De opzet van de discussie is dus deze Meer mensen naar de voedselbank, en we geven miljarden aan Zuid Europa(was de TS tenslotte)

I*k wil hem best breder trekken want we zitten nu al in topic 5. Maar is het nu echt nodig om het over autoverzekeringen of het al dan niet werk etc van je medeusers te gaan hebben?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110093495
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ludd op 09-04-2012 13:56:17 ]
  maandag 9 april 2012 @ 13:50:35 #228
13462 BansheeBoy
pi_110093543
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Staat in mijn profiel.
Ik zie helpdeskmedewerker. In welk vakgebied? :{

pi_110093577
Ik heb echt nog nooit een apk keuring onder de 400 meegemaakt, maar ja ik laat mn vrouw met kids dan ook liever niet doorrijden met banden, remmen en ruitewissers die op het randje zijn.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110093592
quote:

[..]

Ik heb een baan en een auto, maar toen ik begon met werken had ik geen auto. Toch kreeg ik gewoon die baan. Net als bij verschillende sollicitaties daarna is het bezit van een auto nooit ter sprake gekomen.

De meeste Nederlanders hebben echt geen auto nodig voor het uitoefenen van hun functie, dat is gewoon lariekoek
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110093594
Meer mensen naar de voedselbank, deel 5
Willen jullie nog discussiëren over de OP van het eerste topic? Of zal ik hem dichtgooien?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_110093742
Ik lees dat de voedselbank ook een fors tekort heeft aan verse groenten.

Wat ik dan niet begrijp is dat die mensen niet zelf het initiatief nemen een moestuin gemeenschappelijk uit te baten. Veel van die mensen hebben daar wel de tijd voor, en de gemeente kan ze vast wel voor een schappelijke vergoeding aan een stukje grond helpen.

Wat dat betreft kan ik de kritiek van hen die deze mensen gebrek aan eigen initiatief verwijten wel enigszins begrijpen.
  maandag 9 april 2012 @ 13:57:33 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093804
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:55 schreef Ludd het volgende:

Wat ik dan niet begrijp is dat die mensen niet zelf het initiatief nemen een moestuin gemeenschappelijk uit te baten. Veel van die mensen hebben daar wel de tijd voor, en de gemeente kan ze vast wel voor een schappelijke vergoeding aan een stukje grond helpen.

Wat dat betreft kan ik de kritiek van hen die deze mensen gebrek aan eigen initiatief verwijten wel enigszins begrijpen.
Urban farming neemt idd juist in deze tijd wereldwijd een enorme vlucht. Daar zitten mogelijkheden en kansen.
  maandag 9 april 2012 @ 13:58:02 #234
13462 BansheeBoy
pi_110093821
quote:
Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan maar kunnen de vaste lasten nog net of helemaal niet meer betalen. Dus ze werken wel, tijd is dus vol, maar willen graag spijs en proviand. :{

pi_110093842
quote:

Ik vind het idee prima hoor, maar of een gemeente daar aan mee gaat werken?Vooral voor de voedselbank dan neem ik aan :) En wanneer geen baan.
  maandag 9 april 2012 @ 13:59:25 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093864
Met de huidige technieken kunnen leegstaande flats al worden omgebouwd tot akkers ...
pi_110093879
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan maar kunnen de vaste lasten nog net of helemaal niet meer betalen. Dus ze werken wel, tijd is dus vol, maar willen graag spijs en proviand. :{
Ok, ik had het beeld dat 90% geen fulltime werk had. Dan beeld klopt dus niet?
pi_110093899
Maar nu het andere punt nog. Is het terecht dat er miljarden het land uitstroomt naar andere landen terwijl er hier zoveel voedselbanken nodig zijn? De vraag van de TS
  maandag 9 april 2012 @ 14:01:38 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093928
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:00 schreef paddy het volgende:
Maar nu het andere punt nog. Is het terecht dat er miljarden het land uitstroomt naar andere landen terwijl er hier zoveel voedselbanken nodig zijn? De vraag van de TS
Dat vind ik altijd zo'n loze hullie zullie discussie. Op welke miljarden leg je dan de nadruk, waar leg je je morele grens?
pi_110093943
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik had het beeld dat 90% geen fulltime werk had. Dan beeld klopt dus niet?
En waar haal je die cijfers vandaan? :) Ik weet nl dat heel veel mensen in de problemen komen door mijn voorbeelden. Ik kan me echt niet voorstellen dat uitkering ook automatisch voedselbankrecht geeft
pi_110093982
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:02 schreef paddy het volgende:

[..]

En waar haal je die cijfers vandaan? :) Ik weet nl dat heel veel mensen in de problemen komen door mijn voorbeelden. Ik kan me echt niet voorstellen dat uitkering ook automatisch voedselbankrecht geeft
Puur een beeld, een vooroordeel, nergens op gebaseerd...
  maandag 9 april 2012 @ 14:04:57 #242
13462 BansheeBoy
pi_110094048
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je bent niet de enige die zijn meningen tot feiten bombardeert met dergelijke "funderingen". :{

pi_110094060
Zeg kakelkippen, een mod vraagt jullie wat hoor. Ik ook btw.

Wat is het onderwerp nu? Houden we ons weer aan de topictitel onderwerp of blijven we offtopic doorzemelen?

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:52 schreef paddy het volgende:
Meer mensen naar de voedselbank, deel 5
Willen jullie nog discussiëren over de OP van het eerste topic? Of zal ik hem dichtgooien?
  maandag 9 april 2012 @ 14:06:22 #244
13462 BansheeBoy
pi_110094088
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat is het onderwerp nu? Houden we ons weer aan de topictitel onderwerp of blijven we offtopic doorzemelen?
We hebben het alles wat er bij komt kijken. Is redelijk on-topic hoor. Of moeten we ons beperken tot de inhoud van die kratten? :{

maandag 9 april 2012 @ 14:06:27 #245
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110094093
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan

Is 8%.
bron
  maandag 9 april 2012 @ 14:07:27 #247
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110094134
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:00 schreef paddy het volgende:
Die voedselbanken zijn vaak niet nodig omdat men zo weinig heeft, ze zijn nodig omdat men niet kan omgaan met alles wat men heeft. Geef mij de complete macht over de uitgaven van bijvoorbeeld die vrouw met al die honden en zij zal de voedselbank niet nodig hebben.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_110094136
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Zeg kakelkippen, een mod vraagt jullie wat hoor. Ik ook btw.

[..]

Waar men hun geld aan uitgeeft is nogal relevant vind ik. Want er wordt geloof ik nogal verkeerd met geld omgegaan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110094144
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n loze hullie zullie discussie. Op welke miljarden leg je dan de nadruk, waar leg je je morele grens?
Mijn morale grens is eerder al in een ander topic duidelijk gemaakt. Wil een regering van dat land nniet meewerken aan bezuinigingen is het echt pech gehad.

Ander voorbeeld; 46% van bijvoorbeeld ontwikkelingsgeld komt terecht bij landen die het nodig hebben. De rest is gewoon handelscadeautjes aan landen die er nog beter voor staan dan wij en minder staatsschulden hebben, maar waar de regering gewoon verrekt om voor hun landgenoten te zorgen. Ik zeg dan echt; zet het overige geld stop en geef die regeringen eens de kans hun bevolking tte helpen voordat wij met onze snuffert vooraan gaan sttaan. Dus de landen helpen die het echt nodig hebben dus wel helpen.

Help dan eerst de mensen hier die echt niet voor de lol naar zo'n voedselbank stappen aan een nieuwe start.
pi_110094185
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We hebben het alles wat er bij komt kijken. Is redelijk on-topic hoor. Of moeten we ons beperken tot de inhoud van die kratten? :{

Nee, nu verdraai je je eigen woorden weer. Je stelde dat het onderwerp was: Hoe komen de mensen zo snel mogelijk uit de bijstand, terwijl iedereen hier over de nut van voedselbank en of elke arme drommel het recht had om daar te komen en niet zelf kon oplossen.

Je helpt het topic dus om zeep door een 2e onderwerp dwars door de originele onderwerp te bespreken. Dat is mijn punt.
pi_110094188
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je hebt het dus over deze
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:02 schreef paddy het volgende:

[..]

En waar haal je die cijfers vandaan? :)
mmm oke.
  maandag 9 april 2012 @ 14:09:47 #252
13462 BansheeBoy
pi_110094208
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 14:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waar men hun geld aan uitgeeft is nogal relevant vind ik. Want er wordt geloof ik nogal verkeerd met geld omgegaan.
Zeker, maar dan nog. Zelfs als de situatie waar ze in terecht zijn gekomen volledig verwijtbaar is. We gunnen ze toch wel die spijs, hazelnoten en versie brie? :{

pi_110094218
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het over een verzekering van een auto van een medeuser te hebben is ontopic? Nee hoor :)
  maandag 9 april 2012 @ 14:10:06 #254
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110094221
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Je hebt het dus over deze

[..]

mmm oke.
Het is dus 92%, bron is net genoemd
  maandag 9 april 2012 @ 14:10:54 #255
13462 BansheeBoy
pi_110094252
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nee, nu verdraai je je eigen woorden weer. Je stelde dat het onderwerp was: Hoe komen de mensen zo snel mogelijk uit de bijstand, terwijl iedereen hier over de nut van voedselbank en of elke arme drommel het recht had om daar te komen en niet zelf kon oplossen.
Ja klopt, wat mij betreft kun je dat niet los zien van de discussie over de voedselbanken. :{

maandag 9 april 2012 @ 14:11:57 #256
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110094283
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
Staat er bij
  maandag 9 april 2012 @ 14:12:00 #257
13462 BansheeBoy
pi_110094285
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Het over een verzekering van een auto van een medeuser te hebben is ontopic? Nee hoor :)
Paddy, dat gaat wel vaker zo. We zijn nu lekker bezig, ik zie niemand trollen. We kunnen ook overdrijven hoor. Natuurlijk komen persoonlijke ervaringen, bezittingen en ideeën naar voren bij dit soort discussies. Dat is écht wel ontopic me dunkt. :{

pi_110094373
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 14:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar is niet de vraag van de TS. Is dus topickapen :) Snap best dat users het daar dolgraag over willen hebben, maar is niet de discussie die de TS wilde volgens mij. Zo moeilijk is het toch niet om een discussie te houden over een OP?
pi_110094398
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja klopt, wat mij betreft kun je dat niet los zien van de discussie over de voedselbanken. :{

Gast... :') Ik zit in de bijstand en heb een auto, ik ga niet naar voedselbanken. Hoezo is er automatisch connectie tussen die 2 zaken?

Ik vind een auto behoorlijk luxe, als ik niet binnen een paar maanden een baan vind, doe ik mijn auto onherroepelijk, hoe jammer ook, weg.
pi_110094448
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Paddy, dat gaat wel vaker zo. We zijn nu lekker bezig, ik zie niemand trollen. We kunnen ook overdrijven hoor. Natuurlijk komen persoonlijke ervaringen, bezittingen en ideeën naar voren bij dit soort discussies. Dat is écht wel ontopic me dunkt. :{

Ik zit een hele pagina te lurken over een autoverzekering van een user. Is absoluut niet relevant qua de discussie. En uiteraard mogen users hun eigen bevindingen opschrijven. Heb ik ook gedaan :) Maar zie dan toch graag de discussie weer terugvloeien naar de OP
  maandag 9 april 2012 @ 14:18:10 #261
13462 BansheeBoy
pi_110094497
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:15 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Gast... :') Ik zit in de bijstand en heb een auto, ik ga niet naar voedselbanken. Hoezo is er automatisch connectie tussen die 2 zaken?
Ik denk dat de grootste groep die naar een voedselbank gaat mensen met én schulden en een uitkering zijn. :{

quote:
Ik vind een auto behoorlijk luxe, als ik niet binnen een paar maanden een baan vind, doe ik mijn auto onherroepelijk, hoe jammer ook, weg.
Precies, vinden. Is je goed recht, maar projecteer je eigen perceptie van zaken niet op anderen. :{

pi_110094571
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:15 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dan heb je het over de bijstand zonder nood van voedselpakketten. Ik geloof dat de mensen die naar de voedselbank stappen die stap al voorbij zijn. Mensen om hun heen misschien vragen een auto te kunnen lenen om zo'n pakket op te halen, of even met ze meerijden het pakket op te halen.
  maandag 9 april 2012 @ 14:20:37 #263
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110094585
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk dat de grootste groep die naar een voedselbank gaat mensen met én schulden en een uitkering zijn. :{

[..]

Precies, vinden. Is je goed recht, maar projecteer je eigen perceptie van zaken niet op anderen. :{

De enige die hier zijn mening als waarheid aan het verkondigen is ben jezelf. Zelfs iemand die in de bijstand ZIT zegt dat ie zijn auto niet nodig heeft en nog blijf je maar doordrammen dat het perse nodig is. :')

De helft van de volwassenen in dit land HEEFT niet eens een auto, hebben die dan allemaal geen baan?
pi_110094597
Maar niemand een mening over de OP van de TS?
pi_110094603
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Jij vind van niet, is je goed recht, maar projecteer je eigen perceptie van zaken niet op anderen...

Dit is een discussieforum, ik heb net zo veel recht als jij en elk ander om een eigen mening te hebben en die te ventileren?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 09-04-2012 14:21:43 ]
pi_110094627
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan heb je het over de bijstand zonder nood van voedselpakketten. Ik geloof dat de mensen die naar de voedselbank stappen die stap al voorbij zijn. Mensen om hun heen misschien vragen een auto te kunnen lenen om zo'n pakket op te halen, of even met ze meerijden het pakket op te halen.
Ik reageerde op de stelling van Bansheeboy, dat die 2 zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, er komt zoals jij zelf al zegt dus meer bij kijken...
  maandag 9 april 2012 @ 14:22:05 #267
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110094641
quote:
Ik snap niet dat er 'hogere energierekeningen' bijgehaald wordt als argument. De energieprijzen zijn namelijk afgelopen jaar nauwelijks tot niet hoger geworden.
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 14:23:16 #268
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110094678
quote:
Neuh.
Beetje het gejammer van een kind dat 1 snoepje krijgt maar er 2 wilde.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110094686
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:22 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat er 'hogere energierekeningen' bijgehaald wordt als argument. De energieprijzen zijn namelijk afgelopen jaar nauwelijks tot niet hoger geworden.
Nog niet zolang een topic over geweest. Geloof per huishouden zo'n 150 euro duurder zelfs. Olieprijs gestegen etc
  maandag 9 april 2012 @ 14:23:35 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110094691
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:22 schreef Metro2005 het volgende:

Ben je nu al die afgrijselijke horrorwinter vergeten?
pi_110094719
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jij vind van niet, is je goed recht, maar projecteer je eigen perceptie van zaken niet op anderen...

Dit is een discussieforum, ik heb net zo veel recht als jij en elk ander om een eigen mening te hebben en die te ventileren?
Ff om mijn eigen zin netter te herschrijven dat is verwijderd door Paddy: hoe vind je het om dit te horen, denk je nu ook WTF? Mooi, dat dacht ik dus ook en heb ik mijn doel bereikt.
  maandag 9 april 2012 @ 14:24:40 #272
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110094724
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Nog niet zolang een topic over geweest. Geloof per huishouden zo'n 150 euro duurder zelfs. Olieprijs gestegen etc
Dus dankzij dat tientje per maand kunnen nu 500 gezinnen niet meer rondkomen? En wat is er mis met wat bewuster met energie omgaan als je krap met je geld zit? Of is dat teveel eigen verantwoording.

quote:
11s.gif Op maandag 9 april 2012 14:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben je nu al die afgrijselijke horrorwinter vergeten?
  maandag 9 april 2012 @ 14:25:16 #273
13462 BansheeBoy
pi_110094741
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:20 schreef Metro2005 het volgende:
De enige die hier zijn mening als waarheid aan het verkondigen is ben jezelf. Zelfs iemand die in de bijstand ZIT zegt dat ie zijn auto niet nodig heeft en nog blijf je maar doordrammen dat het perse nodig is. :')
Oh, dan heb je me blijkbaar verkeerd begrepen. Natuurlijk is het niet per se nodig. Maar ik weet zeker dat het je kansen vergroot op een baan, en daar hebben we allemaal wat aan, omdat die bijstand wordt betaald van onze vochtige belastingcenten. :{

maandag 9 april 2012 @ 14:25:48 #274
13462 BansheeBoy
pi_110094757
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik reageerde op de stelling van Bansheeboy, dat die 2 zaken onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, er komt zoals jij zelf al zegt dus meer bij kijken...
Dat zeker niet, maar het is wel redelijk verweven met elkaar. :{

maandag 9 april 2012 @ 14:26:38 #275
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110094783
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Oh, dan heb je me blijkbaar verkeerd begrepen. Natuurlijk is het niet per se nodig. Maar ik weet zeker dat het je kansen vergroot op een baan, en daar hebben we allemaal wat aan, omdat die bijstand wordt betaald van onze vochtige belastingcenten. :{

De keuze is wel of geen eten kunnen kopen.
Maakt mij verder niet uit ofzo.
pi_110094784
Van een Rotterdams initiatief om bijstandstrekkers de kas in te krijgen, zijn 600 mensen benaderd, een kleine 300 had er wel interesse in, uiteindelijk zijn er maar 30 aan de slag gegaan, de rest wilde het niet, ondanks dat ze nu de kans lopen om gekort te worden.
Dus ja je kunt wel stellen dat de meeste bijstandstrekkers luie flikkers zijn.
pi_110094838
quote:

[..]

Dat is al meerdere keren bevestigd en bevestig ik nu zelf ook als mijn eigen reden mbt autobezit.
  maandag 9 april 2012 @ 14:28:46 #278
13462 BansheeBoy
pi_110094858
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De keuze is wel of geen eten kunnen kopen.
Maakt mij verder niet uit ofzo.
Ik ben niet zo kortzichtig en wil de afhankelijkheid van de voedselbank zo kort mogelijk houden. :{

pi_110094878
quote:

[..]

Dat zeker niet, maar het is wel redelijk verweven met elkaar. :{

Dus niet, hoeveel procent van de bijstandtrekkers denk jij dat die naar de voedselbank gaan?
  maandag 9 april 2012 @ 14:29:24 #280
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110094882
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben niet zo kortzichtig en wil de afhankelijkheid van de voedselbank zo kort mogelijk houden. :{

Ik denk dat het beter is om hem compleet overbodig te maken.
  maandag 9 april 2012 @ 14:29:28 #281
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110094883
Dat kasverhaal geeft wel een schrijnende tendens aan.
Nou ja, dan word ik maar gekort, ik heb de voedselbank nog. En mijn auto.
pi_110094913
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef klipper het volgende:
Van een Rotterdams initiatief om bijstandstrekkers de kas in te krijgen, zijn 600 mensen benaderd, een kleine 300 had er wel interesse in, uiteindelijk zijn er maar 30 aan de slag gegaan, de rest wilde het niet, ondanks dat ze nu de kans lopen om gekort te worden.
Het is jammer dat er dan gesproken wordt over korten op de uitkering. In de praktijk betekent dit vaak niet meer dan 1-2 maandjes 20% minder uitkering.

Ze zouden de bijstand van die 570 personen per direct moeten stopzetten, ik geef je op een blaadje dat er dan ineens wel gewerkt kan worden.
pi_110094920
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus dankzij dat tientje per maand kunnen nu 500 gezinnen niet meer rondkomen?

[..]

Het is niet ALLEEN de energie rekening he. Dat ik dit moet typen. :P En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering (ook al kon je niet op vakantie wat ik ook terecht vond, want uitkering is er voor nood) Tegenwoordig lukt dat een stuk minder. Vooral mensen die ziek worden, fysio of tandarts nodig hebben. Maar ook de mensen die werken en het minimumloon krijgen redden het niet met 1 inkomen.

Blijft het dus terecht om landen die niet mee willen werken aan bepaalde bezuinigingen te steunen, terwijl hier mensen leven die part nog schuld hebben aan de onwil van een regering van andere landen?
  maandag 9 april 2012 @ 14:31:21 #284
13462 BansheeBoy
pi_110094950
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is om hem compleet overbodig te maken.
Nog beter, mijn zege heb je. Dat is ook mijn streven. :{

pi_110094956
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is jammer dat er dan gesproken wordt over korten op de uitkering. In de praktijk betekent dit vaak niet meer dan 1-2 maandjes 20% minder uitkering.

Ze zouden de bijstand van die 570 personen per direct moeten stopzetten, ik geef je op een blaadje dat er dan ineens wel gewerkt kan worden.
Ik denk dat dit tot een golf van criminaliteit leidt.

Ik moet er overigens ook niet aan denken om in een kas te werken. Is toch gruwelijk warm daar, en geen frisse lucht? Of valt dat wel mee? Ervaringsdeskundig Hofstadgruppe kan dat vast toelichten.
pi_110094957
quote:
Die cijfers lagen toch iets anders. Is ook een topic over
  maandag 9 april 2012 @ 14:32:09 #287
13462 BansheeBoy
pi_110094974
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef Copycat het volgende:
Dat kasverhaal geeft wel een schrijnende tendens aan.
Nou ja, dan word ik maar gekort, ik heb de voedselbank nog. En mijn auto.
Heb je veel aan als je de huur niet meer kunt betalen omdat je gekort bent op je uitkering. :{

pi_110094995
quote:
Erg kort door de bocht, misschien hebben die bijstandstrekkers wel lichamelijke gebreken of is er een ander reden waar we niet bij stilstaan?
  maandag 9 april 2012 @ 14:33:31 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110095021
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:

Heb je veel aan als je de huur niet meer kunt betalen omdat je gekort bent op je uitkering. :{

Dan heb je altijd je auto nog om in te slapen. En je onterechte dedain in te overdenken.
pi_110095031
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik moet er overigens ook niet aan denken om in een kas te werken. Is toch gruwelijk warm daar, en geen frisse lucht? Of valt dat wel mee? Ervaringsdeskundig Hofstadgruppe kan dat vast toelichten.
Ik moet wel zeggen dat dit dan je eigen keuze is. Niet willen werken? Dan geen geld.

Maar ook daar is volgens mij een topic voor
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 14:33:58 #291
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110095040
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef paddy het volgende:
En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering...
Dat resulteerde in aanzuigende werking voor lanterfanters. Kan me herinneren dat iedereen er schande van sprak en we er wat tegen moesten doen voor het uit de klauwen liep.

Nu klagen we (al)weer... *zucht* mensen vervelen zich te pletter lijkt wel. Als we niks te klagen hebben graven we gewoon wat dieper.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110095045
quote:

[..]

Daar hebben we gevangenissen voor.

quote:
Het is zo verschrikkelijk ongezond, ik lees elke dag verhalen van de arbeidsinspectie dat ze weer tientallen kassen hebben opgerold. Echt een verschrikkelijke werksituatie, dat kan je mensen die (volgens jou) toch al op het randje van de criminaliteit leven niet aandoen.

Wat denk je nou zelf?
  maandag 9 april 2012 @ 14:34:15 #293
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_110095049
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht, misschien hebben die bijstandstrekkers wel lichamelijke gebreken of is er een ander reden waar we niet bij stilstaan?
De gemeente rotterdam heeft alleen manken en blinden aangeschreven zeker, geloof je het zelf?
  maandag 9 april 2012 @ 14:34:26 #294
13462 BansheeBoy
pi_110095055
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan heb je altijd je auto nog om in te slapen. En je onterechte dedain in te overdenken.
Ja, daar ga je dan met een gezin van 6 man lekker slapen in de Opel Corsa. :{

maandag 9 april 2012 @ 14:35:19 #295
13462 BansheeBoy
pi_110095091
http://nos.nl/audio/359585-drukte-voedselbanken-schrikbarend.html

Ze hebben hele strenge criteria. Je komt niet zomaar in aanmerking voor de voedselbank. Er wordt hier veel onzin verkondigd. :{

pi_110095095
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat dit dan je eigen keuze is. Niet willen werken? Dan geen geld.
Er is een verschil tussen niet willen werken, en bepaalde werkzaamheden niet willen verrichten.

Als ik werkeloos wordt, zou ik echt wel werk aanpakken ook onder mijn niveau. Maar niet alles.

Geen werk in kassen, geen promotiewerk, geen telefonische verkoop e.d.
pi_110095110
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar is niet de vraag van de TS. Is dus topickapen :) Snap best dat users het daar dolgraag over willen hebben, maar is niet de discussie die de TS wilde volgens mij. Zo moeilijk is het toch niet om een discussie te houden over een OP?
Ehh dus het moet over 1 aspect vd OP gaan en niet over de oorzaken die erachter zitten? :')

Veel suc6 :')
  maandag 9 april 2012 @ 14:36:02 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110095123
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:

Ja, daar ga je dan met een gezin van 6 man lekker slapen in de Opel Corsa. :{

De familie Von Trapp is er niks bij. Is er toevallig ook nog iemand kreupel, dan doen we er ook nog een Dickens bij.
  maandag 9 april 2012 @ 14:36:03 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110095125
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is niet ALLEEN de energie rekening he. Dat ik dit moet typen. :P En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering (ook al kon je niet op vakantie wat ik ook terecht vond, want uitkering is er voor nood) Tegenwoordig lukt dat een stuk minder. Vooral mensen die ziek worden, fysio of tandarts nodig hebben. Maar ook de mensen die werken en het minimumloon krijgen redden het niet met 1 inkomen.
[quote]
Je zegt het zelf inderdaad, de bijstand is er voor noodgevallen. Voor mensen met een fysieke beperking is er een andere regeling. Maar ik weet zelf donders goed wat het is om met heel weinig geld te moeten rondkomen en je moet gewoon goed opletten met wat je uitgeeft. Doe je dat niet dan loop je inderdaad het risico om bij de voedselbank te moeten aankloppen. maar behalve de paar mensen die er echt niks aan kunnen doen door bv ziekte, ontslag etc zitten er helaas veel te veel mensen in de bijstand die gewoon geen zin hebben om te werken (kijk maar naar dat kassen project)

[quote]
Blijft het dus terecht om landen die niet mee willen werken aan bepaalde bezuinigingen te steunen, terwijl hier mensen leven die part nog schuld hebben aan de onwil van een regering van andere landen?
Absoluut niet. Ik ben daar extreem tegen zelfs. Niet alleen doe je hier mensen te kort daardoor , je helpt mensen in bv ontwikkelingslanden er ook niet mee. Vaak genoeg blijkt dat ontwikkelingshulp geen echte structurele hulp biedt maar de problemen vaak verergerd doordat mensen bv meer kinderen nemen (er is immers weer wat meer voedsel) waardoor er meer mensen doodgaan zodra die hulp gestopt wordt. Je moet mensen niet afhankelijk maken van een inkomstenbron waar ze niet zelf voor werken , dat geldt voor ontwikkelingshulp, dat geldt voor subsidie aan Griekenland, dat geldt voor uitkeringen. Daar wordt niemand wijzer van.
  maandag 9 april 2012 @ 14:36:04 #300
13462 BansheeBoy
pi_110095127
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ehh dus het moet over 1 aspect vd OP gaan en niet over de oorzaken die erachter zitten? :')

Veel suc6 :')
Precies. Met je eens. :{

pi_110095149
quote:

[..]
'
Kom op man, wat ben je, van suiker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')