abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 12:55:36 #181
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_110091870
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Denk je dat dat belangrijk is als je in de bijstand zit? :')

:{²
Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.
Een auto van een bijstandstrekker slijt daarnaast ook niet.

Excuus voor mijn achterlijke commentaar.
pi_110091909
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je in de bijstand terecht komt, je auto gewoon blijft rijden tot dat hij helemaal op/dood is.

Als ik in de bijstand terecht zou komen zou ik dat ook doen denk ik.
  maandag 9 april 2012 @ 12:58:27 #183
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110091949
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat kost zo'n OV-jaarkaart dan ongeveer voor 20 km?
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/abonnementen

4.190,50 euro voor een OV jaarkaart dus incl bus tram etc. (349 eur p/m)

3.581,00 voor een NS jaarkaart dus alleen trein (298 eur p/m)

Een beetje auto kost dat ook wel per maand maar is sterk afhankelijk van hoeveel je rijdt.
20km is enkele reis neem ik aan? Kost je aan benzine alleen al 100 euro per maand voor een auto die 1 op 15 rijdt. Dan heb je nog je wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc.
Autorijden is duurder dan je denkt hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij dat bedoelt.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je in de bijstand terecht komt, je auto gewoon blijft rijden tot dat hij helemaal op/dood is.

En daarna hoef je hem niet te vervangen? Dan heb je inderdaad geen afschrijving
Je hebt elk jaar geen kosten voor de APK? Dan heb je inderdaad geen onderhoudskosten
Er hoeft geen benzine in die bak? Mooi dan scheelt dat ook een hoop geld
Je hoeft niet elke maand wegenbelasting en verzekering te betalen? Scheelt ook weer zeg

Autorijden is bijna gratis inderdaad ! :D
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 april 2012 @ 12:58:44 #184
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110091956
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je had het over afschrijving en onderhoud. En neem eens een lekker stukje lamsvlees van een fokschaap. :{

Lekker man. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 april 2012 @ 12:58:52 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110091961
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ludd het volgende:

Ongekeurd rondrijden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110091974
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ach. Je krijgt een bron en dan ga je het relativeren.

Ik vind ruim 500 euro toch geen kleinigheidje!
Ik kan die ruim 500 niet vinden. Alle gemeentes die ik aanklik doen niet mee met de website.
Laat ook maar, ik ga weer aan de slag.
pi_110091989
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een beetje auto kost dat ook wel per maand maar is sterk afhankelijk van hoeveel je rijdt.
20km is enkele reis neem ik aan? Kost je aan benzine alleen al 100 euro per maand voor een auto die 1 op 15 rijdt. Dan heb je nog je wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc.
Holy fucking crap.

Hier schrik ik echt van!!! Ik hoor altijd verhalen dat OV zo duur is, maar dit slaat echt alles.

Ik denk serieus dat auto dan goedkoper is!

(een goedkoop klein autootje dan)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110092017
quote:
11s.gif Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ongekeurd rondrijden?
Scherp. :*

Voor die paar tietjes zou ik hem laten keuren. Wordt hij afgekeurd beschouw ik hem als op/dood.
  maandag 9 april 2012 @ 13:01:29 #189
13462 BansheeBoy
pi_110092024
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Ludd het volgende:

Ik weet het wel zeker. En je bent nog flexibeler in te zetten voor je toekomstige baas. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 9 april 2012 @ 13:02:57 #190
13462 BansheeBoy
pi_110092055
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:00 schreef Ludd het volgende:

Voor die paar tietjes zou ik hem laten keuren. Wordt hij afgekeurd beschouw ik hem als op/dood.
Ja, hitsig joh? :)

pi_110092138
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, hitsig joh? :)

Tientjes. :@
  maandag 9 april 2012 @ 13:07:04 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092177
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Holy fucking crap.

Hier schrik ik echt van!!! Ik hoor altijd verhalen dat OV zo duur is, maar dit slaat echt alles.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reken het maar eens na, het OV en de auto doen qua prijs niet veel voor elkaar onder maar als je meer rijdt is zo´n abonnement wel goedkoper uiteindelijk.

Een beetje auto zit zo aan de 30 cent per kilometer en voor een nieuwe auto met enig merk erop ben je zo 40 cent per km verder.

Ik zeg al, autorijden is niet zo goedkoop als je denkt en zeker niet als je in de bijstand zit. Maar dan moet je die 20km gewoon gaan fietsen natuurlijk. Dan ben je gewoon een financiele mongool als je auto blijft rijden en bij de voedselbank moet aankloppen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_110092198
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

En daarna hoef je hem niet te vervangen? Dan heb je inderdaad geen afschrijving
Je hebt elk jaar geen kosten voor de APK? Dan heb je inderdaad geen onderhoudskosten
Er hoeft geen benzine in die bak? Mooi dan scheelt dat ook een hoop geld
Je hoeft niet elke maand wegenbelasting en verzekering te betalen? Scheelt ook weer zeg

Autorijden is bijna gratis inderdaad ! :D

Als jij elke dag van Utrecht naar Tiel moet met de trein, dan hoef je natuurlijk geen NS jaarkaart aan te schaffen. Beetje makke vergelijking namelijk maar het OV in Nederland is idd best kostbaar als je het zo direct bekijkt
  maandag 9 april 2012 @ 13:10:10 #194
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092275
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als jij elke dag van Utrecht naar Tiel moet met de trein, dan hoef je natuurlijk geen NS jaarkaart aan te schaffen. Beetje makke vergelijking namelijk maar het OV in Nederland is idd best kostbaar als je het zo direct bekijkt
Nee maar je koopt denk ik wel een OV jaarkaart als je geen auto hebt. Of je moet een combinatie fiets en bv huurauto ofzo doen. Daar heb ik wel eens over zitten denken. Voor de kilometers die ik rij is dat stukken goedkoper dan een eigen auto.
pi_110092362
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Reken het maar eens na, het OV en de auto doen qua prijs niet veel voor elkaar onder maar als je meer rijdt is zo´n abonnement wel goedkoper uiteindelijk.

Een beetje auto zit zo aan de 30 cent per kilometer en voor een nieuwe auto met enig merk erop ben je zo 40 cent per km verder.

Ik zeg al, autorijden is niet zo goedkoop als je denkt en zeker niet als je in de bijstand zit. Maar dan moet je die 20km gewoon gaan fietsen natuurlijk. Dan ben je gewoon een financiele mongool als je auto blijft rijden en bij de voedselbank moet aankloppen.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.

Stel je voor ik rijd een redelijk oude auto, daar krijg ik bijna niets voor terug als ik hem verkoop.

Als ik dan in de bijstand terecht zou komen kost me het aanhouden van de auto 25-30 euro per maand. + Brandstof als ik er mee ga rijden.

Zo'n enorm uitgave vind ik dat niet. Als de auto het dan begeeft, en ik zit nog steeds in de bijstand, dan zou ik uiteraard niet weer een auto kopen.

Ik heb het nooit exact uitgerekend, maar voor mijn gevoel ben ik echt geen 300 euro per maand aan mijn auto kwijt hoor.
  maandag 9 april 2012 @ 13:12:56 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110092376
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:10 schreef Metro2005 het volgende:

Nee maar je koopt denk ik wel een OV jaarkaart als je geen auto hebt. Of je moet een combinatie fiets en bv huurauto ofzo doen. Daar heb ik wel eens over zitten denken. Voor de kilometers die ik rij is dat stukken goedkoper dan een eigen auto.
Ik doe bijna alles met de fiets en voor alles wat zo niet redelijk te bereizen is, heb ik mijn Greenwheels-abonnement. Morgen kar ik dus in een rood-groen autootje (5 euro abonnementskosten per maand) richting Helmond. 23 km fietsen om bezweet aan te komen zetten voor een interview, vind ook ik te veel van het goede.
Ideale constructie voor mij.
pi_110092485
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.

Stel je voor ik rijd een redelijk oude auto, daar krijg ik bijna niets voor terug als ik hem verkoop.

Als ik dan in de bijstand terecht zou komen kost me het aanhouden van de auto 25-30 euro per maand. + Brandstof als ik er mee ga rijden.

Zo'n enorm uitgave vind ik dat niet. Als de auto het dan begeeft, en ik zit nog steeds in de bijstand, dan zou ik uiteraard niet weer een auto kopen.

Ik heb het nooit exact uitgerekend, maar voor mijn gevoel ben ik echt geen 300 euro per maand aan mijn auto kwijt hoor.
Aanhouden van de auto is toch echt meer 50-60 hoor, wegenbelasting+verzekering p.mnd.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 9 april 2012 @ 13:17:42 #198
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092500
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat voor een auto heb je waar je maar 30 euro per maand aan kwijt bent? een onverzekerde oer-alto ofzo? Dat kįn gewoon niet. Alleen aan verzekering ben je al snel 20-30 euro per maand kwijt. Dan komt er nog wegenbelasting bij en je zal toch jaarlijks het barrel moeten onderhouden om hem door de APK te slepen. Als je hem inderdaad niet vervangt scheelt dat wel een heel stuk maar 100 euro per maand ben je zelfs voor de goedkoopste auto zo kwijt.

En ik snap ook wel dat als je net werkeloos bent dat je je auto niet direct wegdoet maar als je in de bijstand zit ben je al een tijdje werkeloos (je hebt je WW periode al gehad) en zou ik tegen die tijd toch serieuze maatregelen gaan nemen om rond te blijven komen zoals de auto wegdoen. Ik heb ook nog zoiets als trots en dat is wel echt weg als ik bij de voedselbank zou moeten aankloppen :)
  maandag 9 april 2012 @ 13:19:16 #199
13462 BansheeBoy
pi_110092543
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Metro2005 het volgende:
En ik snap ook wel dat als je net werkeloos bent dat je je auto niet direct wegdoet maar als je in de bijstand zit ben je al een tijdje werkeloos (je hebt je WW periode al gehad) en zou ik tegen die tijd toch serieuze maatregelen gaan nemen om rond te blijven komen zoals de auto wegdoen. Ik heb ook nog zoiets als trots en dat is wel echt weg als ik bij de voedselbank zou moeten aankloppen :)
Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand? :{

Verandert het wat aan hun inkomen? Nee. :{

pi_110092570
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik doe bijna alles met de fiets en voor alles wat zo niet redelijk te bereizen is, heb ik mijn Greenwheels-abonnement. Morgen kar ik dus in een rood-groen autootje (5 euro abonnementskosten per maand) richting Helmond. 23 km fietsen om bezweet aan te komen zetten voor een interview, vind ook ik te veel van het goede.
Ideale constructie voor mij.
Die rit moet toch wat kosten? En wat als er geen auto meer staat als je terugkomt van je gesprek want andere abbohouders mogen de auto ook gebruiken toch?
pi_110092574
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Aanhouden van de auto is toch echt meer 50-60 hoor, wegenbelasting+verzekering p.mnd.
Licht er aan wat je rijdt natuurlijk. Kleine auto is 15 euro wegenbelasting, 10-15 euro verzekering. Als je geen brokkenpiloot bent. ;)
pi_110092619
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hun inkomen blijft gelijk maar ze hebben dan MEER te besteden zodat ze niet naar de voedselbank hoeven, dat is het punt dat iedereen hier je probeert duidelijk te maken maar je hebt (had ik al in een ander topic geconstateerd) een enorm bord voor je kop?
pi_110092622
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wat voor een auto heb je waar je maar 30 euro per maand aan kwijt bent? een onverzekerde oer-alto ofzo? Dat kįn gewoon niet. Alleen aan verzekering ben je al snel 20-30 euro per maand kwijt.
Ik ga wel even inloggen en zoeken op internet bankieren wat ik kwijt ben. Brb
  maandag 9 april 2012 @ 13:22:51 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110092665
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kloonhommel het volgende:

Die rit moet toch wat kosten? En wat als er geen auto meer staat als je terugkomt van je gesprek want andere abbohouders mogen de auto ook gebruiken toch?
Uiteraard betaal je per rit nog bijkomende kosten, maar dat valt in het niet bij de kosten die zijn gemoeid bij een eigen auto voor de deur te hebben staan.
En het is geen witte-fietsen-project, hč? Als ik die auto heb gereserveerd, dan kan alleen ik hem open krijgen en de boordcomputer hanteren. Lijkt me sowieso ook moeilijk starten als ik de sleutel in mijn tas heb ...
  maandag 9 april 2012 @ 13:23:04 #205
13462 BansheeBoy
pi_110092676
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Hun inkomen blijft gelijk maar ze hebben dan MEER te besteden zodat ze niet naar de voedselbank hoeven
Of ze nou wel of niet naar de voedselbank gaan hoef je je niet drukt over te maken, kost geen centje belastinggeld. Ze uit de bijstand krijgen vind ik relevanter. :{

pi_110092704
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Ludd het volgende:

[..]

Licht er aan wat je rijdt natuurlijk. Kleine auto is 15 euro wegenbelasting, 10-15 euro verzekering. Als je geen brokkenpiloot bent. ;)
Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mnd
  maandag 9 april 2012 @ 13:24:02 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092712
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

nee

quote:

:') ik snap dat je een grapje maakt maar ik reageer toch:

Nee ze krijgen niet meer inkomen maar wel minder uitgaven dus houden ze meer over. Geniaal!

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mnd
19 euro per maand hier. was wel de allergoedkoopste verzekering en uiteraard alleen WA.
  maandag 9 april 2012 @ 13:24:34 #208
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110092735
Maar waar zijn dan al die banen voor die bijstandstrekkers? Zelfs de Polen zitten vaak zonder werk
pi_110092752
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik betaal nog geen 9 euro. Net even mijn polis er op nageslagen.

Dus hoezo lulkoek? :(
pi_110092774
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Uiteraard betaal je per rit nog bijkomende kosten, maar dat valt in het niet bij de kosten die zijn gemoeid bij een eigen auto voor de deur te hebben staan.
En het is geen witte-fietsen-project, hč? Als ik die auto heb gereserveerd, dan kan alleen ik hem open krijgen en de boordcomputer hanteren. Lijkt me sowieso ook moeilijk starten als ik de sleutel in mijn tas heb ...
Ik dacht dat je een code of pasje moest invoeren om hem open en startend te krijgen. Het klinkt wel makkelijk btw. Als ik over paar maanden nog steeds geen werk heb gevonden doe ik mijn auto ook weg. (en ja, het is een luxe product, ben ik roerend mee eens)
  maandag 9 april 2012 @ 13:25:50 #211
13462 BansheeBoy
pi_110092779
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
Nee ze krijgen niet meer inkomen maar wel minder uitgaven dus houden ze meer over. Geniaal!
Waar ze alleen zelf wat aan hebben. En als ze dat geld niet overhouden gaan ze naar de voedselbank wat de belastingbetaler geen cent kost daar het een particulier initiatief is. Maak je nou maar drukker om ze uit die bijstand te krijgen. Daarbij helpt een auto ze eerder aan een baan met veel fast cash. :{

maandag 9 april 2012 @ 13:26:09 #212
13462 BansheeBoy
pi_110092795
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik betaal helaas veel bijtelling. :{

pi_110092811
Ik kan me ergens wel voorstellen dat je niet direct je auto wegdoet als je in de bijstand komt. Het kopen van een nieuwe auto als je weer aan het werk gaat kost toch ook wel erg veel geld. Wel zou ik proberen het gebruik van de auto tot een minimum te beperken. Een auto die je bijna niet gebruikt kost ongeveer 100 euro per maand. Je auto verkopen en over een jaar weer een nieuwe kopen kan je duizenden euro's kosten.
pi_110092855
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of ze nou wel of niet naar de voedselbank gaan hoef je je niet drukt over te maken, kost geen centje belastinggeld. Ze uit de bijstand krijgen vind ik relevanter. :{

Dan moet je een ander topic starten, dit topic gaat over de voedselbank en de mensen die daarheen gaan. De discussie is hier nu: is elk voedselbankklant echt zo arm, valt er echt niets uit hun budget te strepen waardoor ze weer zonder externe giften zoals voedselbank voor zichzelf kunnen zorgen.

Wakker worden bansheeboy. ;)
  maandag 9 april 2012 @ 13:28:42 #215
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092869
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waar ze alleen zelf wat aan hebben. En als ze dat geld niet overhouden gaan ze naar de voedselbank wat de belastingbetaler geen cent kost daar het een particulier initiatief is. Maak je nou maar drukker om ze uit die bijstand te krijgen. Daarbij helpt een auto ze eerder aan een baan met veel fast cash. :{

Een auto helpt je NIET eerder aan een baan tenzij je in oost groningen woont en alle OV lijnen zijn geschrapt, je fiets kapot of gejat is en je geen brommer kunt betalen.

Daarnaast gaat je eigenwaarde gewoon compleet naar de klote als je moet aankloppen bij de voedselbank waardoor je motivatie om nog een baan te zoeken nog verder daalt.
  maandag 9 april 2012 @ 13:28:47 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110092872
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:25 schreef Kloonhommel het volgende:

Ik dacht dat je een code of pasje moest invoeren om hem open en startend te krijgen. Het klinkt wel makkelijk btw. Als ik over paar maanden nog steeds geen werk heb gevonden doe ik mijn auto ook weg. (en ja, het is een luxe product, ben ik roerend mee eens)
Je reserveert een auto online, die kun je dan op de gereserveerde tijd openen met je pasje. En dan voer je nog wat korte gegevens in en kun je de sleutel uit de boordcomputer trekken en rijden maar.
Een kind kan de was doen en voor mij is het echt een ideale oplossing.
pi_110092885
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dan moet je een ander topic starten, dit topic gaat over de voedselbank en de mensen die daarheen gaan. De discussie is hier nu: is elk voedselbankklant echt zo arm, valt er echt niets uit hun budget te strepen waardoor ze weer zonder externe giften zoals voedselbank voor zichzelf kunnen zorgen.

Nee dus.
pi_110092908
quote:

[..]

Wat is het addertje onder gras? Je bent heel oud? Je hebt 25 schadevrije jaren? Wat?
  maandag 9 april 2012 @ 13:30:06 #219
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092909
quote:

[..]

9 euro :D wtf dat is wel erg goedkoop. Voor welke auto en bij welke maatschappij is dat dan wel niet?
En wat betaal je aan wegenbelasting en jaarlijks onderhoud?

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 09-04-2012 13:38:58 ]
pi_110092967
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Nee dus.
Oh, is dat niet het onderwerp? Wat is dan de onderwerp? Hoe krijgen we mensen uit de bijstand? Dan moeten we een modje erbij roepen om de titel te veranderen?
  maandag 9 april 2012 @ 13:38:53 #221
13462 BansheeBoy
pi_110093201
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een auto helpt je NIET eerder aan een baan tenzij je in oost groningen woont en alle OV lijnen zijn geschrapt, je fiets kapot of gejat is en je geen brommer kunt betalen.
Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb. :{

maandag 9 april 2012 @ 13:39:36 #222
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110093219
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb. :{

:')!

Ik heb een baan grapjurk.
  maandag 9 april 2012 @ 13:43:36 #223
13462 BansheeBoy
pi_110093331
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:')!

Ik heb een baan grapjurk.
Ja, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werk je doet? :{

maandag 9 april 2012 @ 13:46:20 #224
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110093398
quote:

[..]

Ik heb een baan en op sommige zondagen fiets ik een uur om er te komen. Maar mensen in de bijstand mogen dat vooral niet doen stel dat het regent of koud is.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  maandag 9 april 2012 @ 13:47:26 #225
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110093437
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werk je doet? :{

Staat in mijn profiel maar is compleet irrelevant .

quote:
18s.gif Op maandag 9 april 2012 13:46 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ik heb een baan en op sommige zondagen fiets ik een uur om er te komen. Maar mensen in de bijstand mogen dat vooral niet doen stel dat het regent of koud is.
Dit dus.
pi_110093463
Oke, hier in dit topic modereren hoeft niet meer. Wil het topic wel weer een beetje ontopic hebben. Wat aan de reacties van dit ttopic lees is....sommige users vinden dat zo'n pakket niet nodig is, want uitkering is voldoende en ze kunnen allemaal gratis producten krijgen wanneer iets stuk is.

Klein beetje onderzoek (hoef je echt geen hoge studie voor te volgen) laat al zien dat je helemaal nada vergoed krijgt wanneer je korter dan vijf jaar in de bijstand zit.

Maar beseffen users hier wel dat veel van de mensen die aanvraag maken op zo'n survivalpakket niet eens in de bijstand zitten, maar gewoon hun baan verloren hebben en hun gekochte huis met verlies hebben moeten verkopen? Daardoor in de schuldsanering zijn gekomen omdat ze een baan accepteren die nog maar een fractie binnenbrengt van wat ze eerst verdienden en dus nooit de schulden zomaar af kunnen lossen?

Maar dus wel gewoon werken? Alleenstaande moeder die werkt maar ook thuis moet zijn want oppas is niet meer op te brengen etc etc. Er zijn zoveel verschillende mensen die aanspraak maken op het survivalpakket en het zijn echt niet allemaal mensen in de bijstand.

Wanneer is het volgens de users rechtvaardig om zo'n survivalpakket uit te delen? Het hele voedselbankgebeuren staat apart van welke instelling dan ook. Ik snap best dat mensen de regering hier de schuld van willen geven, maar een discussie over wel of geen auto is wat mij betreft niet relevant,

Wanneer mag iemand aanspraak maken op zo'n pakket volgens de users? En is het gerechtvaardigd dat er dan wel zoveel geld naar Zuid-Europa gaat
quote:
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
De opzet van de discussie is dus deze Meer mensen naar de voedselbank, en we geven miljarden aan Zuid Europa(was de TS tenslotte)

I*k wil hem best breder trekken want we zitten nu al in topic 5. Maar is het nu echt nodig om het over autoverzekeringen of het al dan niet werk etc van je medeusers te gaan hebben?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110093495
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ludd op 09-04-2012 13:56:17 ]
  maandag 9 april 2012 @ 13:50:35 #228
13462 BansheeBoy
pi_110093543
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Staat in mijn profiel.
Ik zie helpdeskmedewerker. In welk vakgebied? :{

pi_110093577
Ik heb echt nog nooit een apk keuring onder de 400 meegemaakt, maar ja ik laat mn vrouw met kids dan ook liever niet doorrijden met banden, remmen en ruitewissers die op het randje zijn.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110093592
quote:

[..]

Ik heb een baan en een auto, maar toen ik begon met werken had ik geen auto. Toch kreeg ik gewoon die baan. Net als bij verschillende sollicitaties daarna is het bezit van een auto nooit ter sprake gekomen.

De meeste Nederlanders hebben echt geen auto nodig voor het uitoefenen van hun functie, dat is gewoon lariekoek
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110093594
Meer mensen naar de voedselbank, deel 5
Willen jullie nog discussiėren over de OP van het eerste topic? Of zal ik hem dichtgooien?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_110093742
Ik lees dat de voedselbank ook een fors tekort heeft aan verse groenten.

Wat ik dan niet begrijp is dat die mensen niet zelf het initiatief nemen een moestuin gemeenschappelijk uit te baten. Veel van die mensen hebben daar wel de tijd voor, en de gemeente kan ze vast wel voor een schappelijke vergoeding aan een stukje grond helpen.

Wat dat betreft kan ik de kritiek van hen die deze mensen gebrek aan eigen initiatief verwijten wel enigszins begrijpen.
  maandag 9 april 2012 @ 13:57:33 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093804
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:55 schreef Ludd het volgende:

Wat ik dan niet begrijp is dat die mensen niet zelf het initiatief nemen een moestuin gemeenschappelijk uit te baten. Veel van die mensen hebben daar wel de tijd voor, en de gemeente kan ze vast wel voor een schappelijke vergoeding aan een stukje grond helpen.

Wat dat betreft kan ik de kritiek van hen die deze mensen gebrek aan eigen initiatief verwijten wel enigszins begrijpen.
Urban farming neemt idd juist in deze tijd wereldwijd een enorme vlucht. Daar zitten mogelijkheden en kansen.
  maandag 9 april 2012 @ 13:58:02 #234
13462 BansheeBoy
pi_110093821
quote:
Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan maar kunnen de vaste lasten nog net of helemaal niet meer betalen. Dus ze werken wel, tijd is dus vol, maar willen graag spijs en proviand. :{

pi_110093842
quote:

Ik vind het idee prima hoor, maar of een gemeente daar aan mee gaat werken?Vooral voor de voedselbank dan neem ik aan :) En wanneer geen baan.
  maandag 9 april 2012 @ 13:59:25 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093864
Met de huidige technieken kunnen leegstaande flats al worden omgebouwd tot akkers ...
pi_110093879
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan maar kunnen de vaste lasten nog net of helemaal niet meer betalen. Dus ze werken wel, tijd is dus vol, maar willen graag spijs en proviand. :{
Ok, ik had het beeld dat 90% geen fulltime werk had. Dan beeld klopt dus niet?
pi_110093899
Maar nu het andere punt nog. Is het terecht dat er miljarden het land uitstroomt naar andere landen terwijl er hier zoveel voedselbanken nodig zijn? De vraag van de TS
  maandag 9 april 2012 @ 14:01:38 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093928
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:00 schreef paddy het volgende:
Maar nu het andere punt nog. Is het terecht dat er miljarden het land uitstroomt naar andere landen terwijl er hier zoveel voedselbanken nodig zijn? De vraag van de TS
Dat vind ik altijd zo'n loze hullie zullie discussie. Op welke miljarden leg je dan de nadruk, waar leg je je morele grens?
pi_110093943
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik had het beeld dat 90% geen fulltime werk had. Dan beeld klopt dus niet?
En waar haal je die cijfers vandaan? :) Ik weet nl dat heel veel mensen in de problemen komen door mijn voorbeelden. Ik kan me echt niet voorstellen dat uitkering ook automatisch voedselbankrecht geeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')