Vind ik ook wel een beetje. Zo zijn er mensen die hun hele leven in de ziektewet lopen door allerlei omstandigheden die gewoon tegen ouderen die wel hun hele leven hebben gewerkt zeggen dat ze maar bij de bollen moeten gaan werken.quote:Op maandag 9 april 2012 11:47 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nou nee, ik vind dat er hier heel discriminerend wordt gesproken over mensen in de bijstand, alsof het allemaal tokkies zijn. Ik zie dus geen verschil met de PVV
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Oh, nou, als je mazzel hebt word je ontslagen en ga je de bijstand in, krijg je zomaar 200 euro meer
quote:Op maandag 9 april 2012 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Vooral de VVD nog veel groter maken dan die nu al is. Kunnen we straks allemaal naar de voedselbank.
Collectieve verdwazing van het electoraat in optima forma.Stemmen op de VVD maakt niet dat je opeens slechter met je budget omgaat en de voedselbank nodig hebt. Maar bedankt dat je een discussie waarin het niet relevant is toch probeert om te buigen naar een politiek verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar gaat het hier nu niet om.
[b]Mijn Reviews[/b]
Ex-crew.
Alsof de poltiek niet relevant is voor het mede onstaan van een probleem dat armoede heet??quote:Op maandag 9 april 2012 12:08 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Stemmen op de VVD maakt niet dat je opeens slechter met je budget omgaat en de voedselbank nodig hebt. Maar bedankt dat je een discussie waarin het niet relevant is toch probeert om te buigen naar een politiek verhaal
Daar gaat deze discussie niet over.quote:Op maandag 9 april 2012 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alsof de poltiek niet relevant is voor het mede onstaan van een probleem dat armoede heet??
Dan breng ik dat nu in.quote:Op maandag 9 april 2012 12:10 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Daar gaat deze discussie niet over.
Inderdaad. Dit heeft alles met politiek te maken, zowel de oorzaken als gevolgen.quote:Op maandag 9 april 2012 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Alsof de poltiek niet relevant is voor het mede onstaan van een probleem dat armoede heet??
Eens, rechtse asociale partijen als de VVD, PvdA, D66 en het CDA moeten kapotquote:Op maandag 9 april 2012 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Knap zijn vergroot ook je kansen. Daarom moeten mensen in de bijstand plastische chirurgie gegeven worden.quote:Op maandag 9 april 2012 11:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem maar van me aan dat ik geen onzin verkondig in deze. Kom op entiteiten, we gaan toch niet in discussie over feiten? Een auto VERGROOT je kansen, meer niet.²
quote:Op maandag 9 april 2012 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, rechtse asociale partijen als de VVD, PvdA, D66 en het CDA moeten kapot
quote:Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Knap zijn vergroot ook je kansen. Daarom moeten mensen in de bijstand plastische chirurgie gegeven worden.
Nee het veroordelen van mensen in de bijstand is niet lekker makkelijkquote:Op maandag 9 april 2012 12:12 schreef detulp050 het volgende:
Prima, haak ik af. Er worden al genoeg hatelijke en bijna blinde discussies gevoerd richting politieke partijen. Veel plezier dan nog met elkaar.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Knap zijn vergroot ook je kansen. Daarom moeten mensen in de bijstand plastische chirurgie gegeven worden.
Beleid van de VVD drijft een grotere groep naar de voedselbank. Hun beleid is gericht om de mensen aan de onderkant uit te knijpen.quote:Op maandag 9 april 2012 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens, rechtse asociale partijen als de VVD, PvdA, D66 en het CDA moeten kapot
Aco zo, ja 50 meter lopen dat kan natuurlijk ook niet.quote:Op maandag 9 april 2012 11:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een bedrijven terrein is onbereikbaar per OV als je meer dan 50 meter moet lopen, dat is volgens mij de definitie.
[..]
Ik werk nu 11 jaar, heb veel verschillende banen gehad en ben nog NOOIT naar een eigen auto gevraagd. Wel of ik een rijbewijs heb maar nooit was een eigen auto een vereiste.
3,7 kilometer lopen. Wel goed lezen a.u.b.quote:Op maandag 9 april 2012 12:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Aco zo, ja 50 meter lopen dat kan natuurlijk ook niet.
Welk bedrijven terrein is dat?quote:Op maandag 9 april 2012 11:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Even gegoogled voor je, 3,7 kilometer.
Edit: of 1,8 kilometer. Daar zit ook nog een bushalte volgens google. Daar kan je echter niet komen met de busverbinding.
Dat is toch gauw tien minuten fietsen. Afgrijselijk, dat kan echt niet.quote:Op maandag 9 april 2012 12:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
3,7 kilometer lopen. Wel goed lezen a.u.b.
Een fiets is duur in aanschaf. Wie gaat dat betalen?quote:Op maandag 9 april 2012 12:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is toch gauw tien minuten fietsen. Afgrijselijk, dat kan echt niet.
de SP gaat het oplossenquote:Op maandag 9 april 2012 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar goed, Nederland, wordt gelukkig met een grote VVD. Het is toch immers altijd de ander die het ongeluk treft en naar de voedselbank kan.
Het land krijgt gewoon wat het verdient.
Het land is verloren aan zelfkastijding
Een fiets heb je er zo uit.quote:Op maandag 9 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Een fiets is duur in aanschaf. Wie gaat dat betalen?²
Iemand die in de bijstand zit natuurlijk, met 1700 netto moet dat toch wel te doen zijn, en anders stoppen ze maar met rokenquote:Op maandag 9 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2012 12:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is toch gauw tien minuten fietsen. Afgrijselijk, dat kan echt niet.
sorry, maar 10 km is echt wel te fietsen... ook als het nog vroeg is.quote:Op maandag 9 april 2012 12:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zoals ik al schreef kan je dan ook niet op tijd beginnen. Dat betekent dat je voor veel banen sowieso al niet in aanmerking komt.
Bij veel banen in de logistieke sector moet je vroeger beginnen.
Onmenselijke prestatie.quote:Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef Nielsch het volgende:
mijn vrouw fietst af en toe wel eens 16 kilometer naar haar werk. gewoon, omdat ze dat lekker vindt. auto pakt ze dan op dagen dat het kutweer is.
Lekkere mentaliteit. Ze heeft zeker ook vaak "hoofdpijn"?quote:Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef Nielsch het volgende:
mijn vrouw fietst af en toe wel eens 16 kilometer naar haar werk. gewoon, omdat ze dat lekker vindt. auto pakt ze dan op dagen dat het kutweer is.
Fijn als je die keuze hebt. Maar als je geen keuze hebt, zal je ook door kutweer moeten.quote:Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef Nielsch het volgende:
Klopt, maar het grootste deel van de mensen woont verder van hun werkplek denk ik. Als ik naar mijn directe collega's kijk zeker wel in ieder geval.quote:Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
sorry, maar 10 km is echt wel te fietsen... ook als het nog vroeg is.
Tja ik fietste vroeger 15 km naar de kassen in het Westland.quote:Op maandag 9 april 2012 12:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zoals ik al schreef kan je dan ook niet op tijd beginnen. Dat betekent dat je voor veel banen sowieso al niet in aanmerking komt.
Bij veel banen in de logistieke sector moet je vroeger beginnen.
En daar ga je dood van?quote:Op maandag 9 april 2012 12:23 schreef Ludd het volgende:
Fijn als je die keuze hebt. Maar als je geen keuze hebt, zal je ook door kutweer moeten.
Klopt, maar heel veel users hier doen neerbuigend over de bezoekers van voedselbanken. Alsof het allemaal dikke rokende BMW rijdende mensen zijn die het eigenlijk niet nodig hebben.quote:Op maandag 9 april 2012 12:24 schreef Re het volgende:
het OV is ook niet meer zo goedkoop natuurlijk, verder ging het toch over voedselbanken etc...?
Daar had ik nog niets eens aan gedacht inderdaad.quote:Op maandag 9 april 2012 12:24 schreef Re het volgende:
het OV is ook niet meer zo goedkoop natuurlijk, verder ging het toch over voedselbanken etc...?
Ja, dat kan natuurlijk niet, mensen door kutweer laten fietsen. Dat is mishandeling. Nee, dan moeten we ze maar thuis laten zitten en elke maand 680 euro op hun rekening over maken. Want ja, stel je voor dat zo iemand door de regen moet fietsen...quote:Op maandag 9 april 2012 12:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Fijn als je die keuze hebt. Maar als je geen keuze hebt, zal je ook door kutweer moeten.
Ik vind de vergelijking nogal mank gaan.quote:Op maandag 9 april 2012 12:26 schreef Ludd het volgende:
Je gaat er ook niet dood van als je elke dag 6 uur moet reizen. Vind je dat redelijk?
Jij snapt het.quote:Op maandag 9 april 2012 12:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk niet, mensen door kutweer laten fietsen. Dat is mishandeling. Nee, dan moeten we ze maar thuis laten zitten en elke maand 680 euro op hun rekening over maken. Want ja, stel je voor dat zo iemand door de regen moet fietsen...
Kijk, de tactiek van links: kom je met een oplossing die hen niet bevalt, dan trekken ze totaal iets anders in het belachelijke en doen ze alsof dat andere net zo erg is als de initiële oplossing. Triest.quote:Op maandag 9 april 2012 12:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je gaat er ook niet dood van als je elke dag 6 uur moet reizen. Vind je dat redelijk?
Dat gaat hij ook.quote:Op maandag 9 april 2012 12:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking nogal mank gaan.
Waar heb je het over?quote:Op maandag 9 april 2012 12:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk, de tactiek van links: kom je met een oplossing die hen niet bevalt, dan trekken ze totaal iets anders in het belachelijke en doen ze alsof dat andere net zo erg is als de initiële oplossing. Triest.
dat zie ik eigenlijk nooit staan... maar wellicht is dat voor ander soort werk dan dat ik uitvoer.quote:Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Ik reageerde alleen maar op het feit dat iemand zei dat een auto je kansen op werk niet vergroot, en dat werkgevers daar nooit om vragen.
Bij mij wel dus.
Hoe vaak zie je al niet in een personeelsadvertentie staan dat er geëist wordt dat je binnen een straal van een x-aantal kilometer van de werkplek woont?
Ik werk al jaren naar tevredenheid bij hetzelfde bedrijf, ben dus niet op zoek naar ander werk.quote:Op maandag 9 april 2012 12:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat zie ik eigenlijk nooit staan... maar wellicht is dat voor ander soort werk dan dat ik uitvoer.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 9 april 2012 12:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Ik reageerde alleen maar op het feit dat iemand zei dat een auto je kansen op werk niet vergroot, en dat werkgevers daar nooit om vragen.
Bij mij wel dus.
Hoe vaak zie je al niet in een personeelsadvertentie staan dat er geëist wordt dat je binnen een straal van een x-aantal kilometer van de werkplek woont?
Wat heeft een auto met een voedselbank te maken?quote:Op maandag 9 april 2012 12:33 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff een samenvatting: een auto is LUXE. Daar kan je heel lang of juist kort over door mekkeren.
Welke reden je ook mag hebben om een auto te bezitten terwijl je in bijstand zit, er is altijd een andere oplossing, maar uiteraard is een eigen auto het makkelijkst.
Met een auto is de kans groter dat je eerder uit de bijstand komt. Daar hebben we allemaal baat bij.quote:Op maandag 9 april 2012 12:33 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff een samenvatting: een auto is LUXE. Daar kan je heel lang of juist kort over door mekkeren.
Jij doet zeker iets administratiefs? Dan is het logisch dat je geen auto hoeft te bezitten.quote:Op maandag 9 april 2012 12:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat zie ik eigenlijk nooit staan... maar wellicht is dat voor ander soort werk dan dat ik uitvoer.
Hoeveel procent van de banen waar de gemiddelde bijstandstrekker voor in aanmerking komt heeft het bezit van een auto als eis?quote:Op maandag 9 april 2012 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met een auto is de kans groter dat je eerder uit de bijstand komt. Daar hebben we allemaal baat bij.²
Uitstekende reden om in plaats daarvan je auto aan te houden, echt.quote:Op maandag 9 april 2012 12:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nu is het juist zo dat je meer bijstand krijgt, als je langer in de bijstand zit.quote:Op maandag 9 april 2012 12:35 schreef Wokkel het volgende:
Omdat het een luxeprobleem is. Versober die bijstand eens, elk jaar dat iemand hem krijgt 10% er vanaf.
Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 9 april 2012 12:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bron?quote:Op maandag 9 april 2012 12:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nu is het juist zo dat je meer bijstand krijgt, als je langer in de bijstand zit.
Maar goed in die sector maak je dan toch gebruik van bedrijfsauto's neem ik aanquote:Op maandag 9 april 2012 12:35 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Jij doet zeker iets administratiefs? Dan is het logisch dat je geen auto hoeft te bezitten.
De richting waar ik vandaan kom is techniek, elektrotechniek om precies te zijn, we komen dus bij klanten of bij bouwplaatsen, en dat gaat niet met OV omdat ie bijv niet zo vroeg in de ochtend vertrekt of de bouw zit op een plek waar er nauwelijks OV is.
quote:
http://overheidsloket.ove(...)uct&product_id=12184quote:Wanneer u gedurende lange tijd een bijstandsuitkering ontvangt, komt u mogelijk in aanmerking voor de langdurigheidstoeslag. De langdurigheidstoeslag is een geldbedrag dat de gemeente aan u verstrekt als u langere tijd van een minimumuitkering moet leven, geen of weinig eigen vermogen heeft en ook geen uitzicht heeft op betaald werk.
U krijgt de langdurigheidstoeslag een keer per jaar als u aan de voorwaarden voldoet. Blijft u aan de voorwaarden voldoen, dan kunt u het jaar daarop opnieuw een toeslag aanvragen.
Dat is het trieste, behandel je mensen alsof ze ziek zijn dan gaan ze ook denken dat ze ziek zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 12:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nu is het juist zo dat je meer bijstand krijgt, als je langer in de bijstand zit.
Die auto heb je al. Hoef je niets voor te kopen. Brandstof betaal je naar behoefte, dus wanneer je op sollicitatiegesprek gaat.quote:Op maandag 9 april 2012 12:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Uitstekende reden om in plaats daarvan je auto aan te houden, echt.
Eens.quote:Op maandag 9 april 2012 12:39 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is het trieste, behandel je mensen alsof ze ziek zijn dan gaan ze ook denken dat ze ziek zijn.
Tien kilometer door de regen fietsen is onredelijk? Dan ben ik vaak heel onredelijk bejegend.quote:Op maandag 9 april 2012 12:29 schreef Ludd het volgende:
Dat gaat hij ook.Ik bedoelde alleen aan te geven dat iets onredelijks niet gelijk staat aan dat je er gelijk dood aan gaat.
Klopt, maar je gaat om mijn stelling heen, een auto is LUXE, ja of nee. Ik wil geen redenen horen zoals mijn mama is te ziek om te kunnen fietsen/ik wil sneller de bijstand uit/een auto is lekker warm enz enz.quote:Op maandag 9 april 2012 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met een auto is de kans groter dat je eerder uit de bijstand komt. Daar hebben we allemaal baat bij.²
Tien kilometer niet. Ik zat aan meer kilometers te denken. Ik denk dat de gemiddelde werknemer echt wel verder dan 10 kilometer van zijn werkplek verwijderd is, toch?quote:Op maandag 9 april 2012 12:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tien kilometer door de regen fietsen is onredelijk? Dan ben ik vaak heel onredelijk bejegend.
Maar gelukkig ben ik niet van suikergoed gemaakt.
Als alle andere vormen van vervoer zoals fietsen of een brommer inderdaad uitgesloten zijn ben ik het in die gevallen absoluut met je eens.quote:Op maandag 9 april 2012 12:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik begin regelmatig zo vroeg, maar dat is niet verplicht. Als je echter in ploegendienst in een magazijn werkt, is 7 uur een normale tijd hoor.
[..]
Dat ben ik niet met je eens, maar daar verschillen we dus van mening over. Als je echter, omdat het OV past laat op gang komt, niet op tijd kan beginnen aan je ploegendienst, is je werkplek echt onbereikbaar met OV. Dat moet je toch met me eens zijn?
quote:Op maandag 9 april 2012 12:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Oh, nou, als je mazzel hebt word je ontslagen en ga je de bijstand in, krijg je zomaar 200 euro meer
Ach. Je krijgt een bron en dan ga je het relativeren.quote:Op maandag 9 april 2012 12:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou nou, 1 keer per jaar een extraatje.
En soms hebben ze die juist niet, ik doel trouwens zelf meer op uitzend/detacheringsburos...quote:Op maandag 9 april 2012 12:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Maar goed in die sector maak je dan toch gebruik van bedrijfsauto's neem ik aan
Denk dat je gemiddelde aan de hoge kant is. Ik woon ook niet in de Randstad, maar mijn ervaring is dat ook hier het gros binnen een straal van tien kilometers van de werkplek woont.quote:Op maandag 9 april 2012 12:42 schreef Ludd het volgende:
Tien kilometer niet. Ik zat aan meer kilometers te denken. Ik denk dat de gemiddelde werknemer echt wel verder dan 10 kilometer van zijn werkplek verwijderd is, toch?
In de randstad misschien niet, maar hier wel volgens mij.
Je vergeet afschrijving en onderhoud.quote:Op maandag 9 april 2012 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die auto heb je al. Hoef je niets voor te kopen. Brandstof betaal je naar behoefte, dus wanneer je op sollicitatiegesprek gaat.
Wegenbelasting en verzekering zijn heel goedkoop voor dit oude benzinebakken.²
Ok, misschien zit er naast dan.quote:Op maandag 9 april 2012 12:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Denk dat je gemiddelde aan de hoge kant is. Ik woon ook niet in de Randstad, maar mijn ervaring is dat ook hier het gros binnen een straal van tien kilometers van de werkplek woont.
Als je elke dag met het OV gaat koop je een OV jaarkaart en dat is goedkoper dan autootje.quote:Op maandag 9 april 2012 12:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar had ik nog niets eens aan gedacht inderdaad.
Ik heb al 10 jaar geen gebruik meer gemaakt van openbaar vervoer in Nederland, maar wat kost een maandabonnement voor een afstand van 20km OV ongeveer denk je?
Redelijke kans dat je met een goedkoop oud autootje nauwelijks meer kwijt bent.
Wat vind je onredelijk aan 10-15km fietsen dan? Hele volksstammen doen dat dagelijks.quote:Op maandag 9 april 2012 12:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat gaat hij ook.Ik bedoelde alleen aan te geven dat iets onredelijks niet gelijk staat aan dat je er gelijk dood aan gaat.
De gemiddelde woon-werk afstand in dit land is 20km voor mannen en 10km voor vrouwen.quote:Op maandag 9 april 2012 12:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Tien kilometer niet. Ik zat aan meer kilometers te denken. Ik denk dat de gemiddelde werknemer echt wel verder dan 10 kilometer van zijn werkplek verwijderd is, toch?
In de randstad misschien niet, maar hier wel volgens mij.
Tientje per week telt wel mee maar ik vind het niets schokkends. Trouwens, zolang er niet voor iedereen een baan is mag men van mij werkloos zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ach. Je krijgt een bron en dan ga je het relativeren.
Ik vind ruim 500 euro toch geen kleinigheidje!
Wat kost zo'n OV-jaarkaart dan ongeveer voor 20 km?quote:Op maandag 9 april 2012 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je elke dag met het OV gaat koop je een OV jaarkaart en dat is goedkoper dan autootje.
Denk je dat dat belangrijk is als je in de bijstand zit?quote:Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je vergeet afschrijving en onderhoud.
.
Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.quote:Op maandag 9 april 2012 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk je dat dat belangrijk is als je in de bijstand zit?²
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.quote:Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.
Een auto van een bijstandstrekker slijt daarnaast ook niet.
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/abonnementenquote:Op maandag 9 april 2012 12:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat kost zo'n OV-jaarkaart dan ongeveer voor 20 km?
En daarna hoef je hem niet te vervangen? Dan heb je inderdaad geen afschrijvingquote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je in de bijstand terecht komt, je auto gewoon blijft rijden tot dat hij helemaal op/dood is.
Als ik in de bijstand terecht zou komen zou ik dat ook doen denk ik.
Je had het over afschrijving en onderhoud. En neem eens een lekker stukje lamsvlees van een fokschaap.quote:Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.
Een auto van een bijstandstrekker slijt daarnaast ook niet.
Ongekeurd rondrijden?quote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ludd het volgende:
Ik kan me voorstellen dat wanneer je in de bijstand terecht komt, je auto gewoon blijft rijden tot dat hij helemaal op/dood is.
Als ik in de bijstand terecht zou komen zou ik dat ook doen denk ik.
Ik kan die ruim 500 niet vinden. Alle gemeentes die ik aanklik doen niet mee met de website.quote:Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ach. Je krijgt een bron en dan ga je het relativeren.
Ik vind ruim 500 euro toch geen kleinigheidje!
Holy fucking crap.quote:Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/abonnementen
4.190,50 euro voor een OV jaarkaart dus incl bus tram etc. (349 eur p/m)
3.581,00 voor een NS jaarkaart dus alleen trein (298 eur p/m)
Een beetje auto kost dat ook wel per maand maar is sterk afhankelijk van hoeveel je rijdt.
20km is enkele reis neem ik aan? Kost je aan benzine alleen al 100 euro per maand voor een auto die 1 op 15 rijdt. Dan heb je nog je wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc.
Autorijden is duurder dan je denkt hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scherp.quote:
Ik weet het wel zeker. En je bent nog flexibeler in te zetten voor je toekomstige baas.quote:Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Ludd het volgende:
Ik denk serieus dat auto dan goedkoper is!
(een goedkoop klein autootje dan)
Ja, hitsig joh?quote:Op maandag 9 april 2012 13:00 schreef Ludd het volgende:
Voor die paar tietjes zou ik hem laten keuren. Wordt hij afgekeurd beschouw ik hem als op/dood.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Holy fucking crap.
Hier schrik ik echt van!!! Ik hoor altijd verhalen dat OV zo duur is, maar dit slaat echt alles.
Ik denk serieus dat auto dan goedkoper is!
(een goedkoop klein autootje dan)Reken het maar eens na, het OV en de auto doen qua prijs niet veel voor elkaar onder maar als je meer rijdt is zo´n abonnement wel goedkoper uiteindelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beetje auto zit zo aan de 30 cent per kilometer en voor een nieuwe auto met enig merk erop ben je zo 40 cent per km verder.
Ik zeg al, autorijden is niet zo goedkoop als je denkt en zeker niet als je in de bijstand zit. Maar dan moet je die 20km gewoon gaan fietsen natuurlijk. Dan ben je gewoon een financiele mongool als je auto blijft rijden en bij de voedselbank moet aankloppen.Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Als jij elke dag van Utrecht naar Tiel moet met de trein, dan hoef je natuurlijk geen NS jaarkaart aan te schaffen. Beetje makke vergelijking namelijk maar het OV in Nederland is idd best kostbaar als je het zo direct bekijktquote:Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/abonnementen
4.190,50 euro voor een OV jaarkaart dus incl bus tram etc. (349 eur p/m)
3.581,00 voor een NS jaarkaart dus alleen trein (298 eur p/m)
Een beetje auto kost dat ook wel per maand maar is sterk afhankelijk van hoeveel je rijdt.
20km is enkele reis neem ik aan? Kost je aan benzine alleen al 100 euro per maand voor een auto die 1 op 15 rijdt. Dan heb je nog je wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc.
Autorijden is duurder dan je denkt hoor.
[..]
En daarna hoef je hem niet te vervangen? Dan heb je inderdaad geen afschrijving
Je hebt elk jaar geen kosten voor de APK? Dan heb je inderdaad geen onderhoudskosten
Er hoeft geen benzine in die bak? Mooi dan scheelt dat ook een hoop geld
Je hoeft niet elke maand wegenbelasting en verzekering te betalen? Scheelt ook weer zeg
Autorijden is bijna gratis inderdaad !
Nee maar je koopt denk ik wel een OV jaarkaart als je geen auto hebt. Of je moet een combinatie fiets en bv huurauto ofzo doen. Daar heb ik wel eens over zitten denken. Voor de kilometers die ik rij is dat stukken goedkoper dan een eigen auto.quote:Op maandag 9 april 2012 13:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als jij elke dag van Utrecht naar Tiel moet met de trein, dan hoef je natuurlijk geen NS jaarkaart aan te schaffen. Beetje makke vergelijking namelijk maar het OV in Nederland is idd best kostbaar als je het zo direct bekijkt
Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.quote:Op maandag 9 april 2012 13:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Reken het maar eens na, het OV en de auto doen qua prijs niet veel voor elkaar onder maar als je meer rijdt is zo´n abonnement wel goedkoper uiteindelijk.
Een beetje auto zit zo aan de 30 cent per kilometer en voor een nieuwe auto met enig merk erop ben je zo 40 cent per km verder.
Ik zeg al, autorijden is niet zo goedkoop als je denkt en zeker niet als je in de bijstand zit. Maar dan moet je die 20km gewoon gaan fietsen natuurlijk. Dan ben je gewoon een financiele mongool als je auto blijft rijden en bij de voedselbank moet aankloppen.
Ik doe bijna alles met de fiets en voor alles wat zo niet redelijk te bereizen is, heb ik mijn Greenwheels-abonnement. Morgen kar ik dus in een rood-groen autootje (5 euro abonnementskosten per maand) richting Helmond. 23 km fietsen om bezweet aan te komen zetten voor een interview, vind ook ik te veel van het goede.quote:Op maandag 9 april 2012 13:10 schreef Metro2005 het volgende:
Nee maar je koopt denk ik wel een OV jaarkaart als je geen auto hebt. Of je moet een combinatie fiets en bv huurauto ofzo doen. Daar heb ik wel eens over zitten denken. Voor de kilometers die ik rij is dat stukken goedkoper dan een eigen auto.
Aanhouden van de auto is toch echt meer 50-60 hoor, wegenbelasting+verzekering p.mnd.quote:Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.
Stel je voor ik rijd een redelijk oude auto, daar krijg ik bijna niets voor terug als ik hem verkoop.
Als ik dan in de bijstand terecht zou komen kost me het aanhouden van de auto 25-30 euro per maand. + Brandstof als ik er mee ga rijden.
Zo'n enorm uitgave vind ik dat niet. Als de auto het dan begeeft, en ik zit nog steeds in de bijstand, dan zou ik uiteraard niet weer een auto kopen.
Ik heb het nooit exact uitgerekend, maar voor mijn gevoel ben ik echt geen 300 euro per maand aan mijn auto kwijt hoor.
Wat voor een auto heb je waar je maar 30 euro per maand aan kwijt bent? een onverzekerde oer-alto ofzo? Dat kán gewoon niet. Alleen aan verzekering ben je al snel 20-30 euro per maand kwijt. Dan komt er nog wegenbelasting bij en je zal toch jaarlijks het barrel moeten onderhouden om hem door de APK te slepen. Als je hem inderdaad niet vervangt scheelt dat wel een heel stuk maar 100 euro per maand ben je zelfs voor de goedkoopste auto zo kwijt.quote:Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.
Stel je voor ik rijd een redelijk oude auto, daar krijg ik bijna niets voor terug als ik hem verkoop.
Als ik dan in de bijstand terecht zou komen kost me het aanhouden van de auto 25-30 euro per maand. + Brandstof als ik er mee ga rijden.
Zo'n enorm uitgave vind ik dat niet. Als de auto het dan begeeft, en ik zit nog steeds in de bijstand, dan zou ik uiteraard niet weer een auto kopen.
Ik heb het nooit exact uitgerekend, maar voor mijn gevoel ben ik echt geen 300 euro per maand aan mijn auto kwijt hoor.
Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand?quote:Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Metro2005 het volgende:
En ik snap ook wel dat als je net werkeloos bent dat je je auto niet direct wegdoet maar als je in de bijstand zit ben je al een tijdje werkeloos (je hebt je WW periode al gehad) en zou ik tegen die tijd toch serieuze maatregelen gaan nemen om rond te blijven komen zoals de auto wegdoen. Ik heb ook nog zoiets als trots en dat is wel echt weg als ik bij de voedselbank zou moeten aankloppen
Die rit moet toch wat kosten? En wat als er geen auto meer staat als je terugkomt van je gesprek want andere abbohouders mogen de auto ook gebruiken toch?quote:Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik doe bijna alles met de fiets en voor alles wat zo niet redelijk te bereizen is, heb ik mijn Greenwheels-abonnement. Morgen kar ik dus in een rood-groen autootje (5 euro abonnementskosten per maand) richting Helmond. 23 km fietsen om bezweet aan te komen zetten voor een interview, vind ook ik te veel van het goede.
Ideale constructie voor mij.
Licht er aan wat je rijdt natuurlijk. Kleine auto is 15 euro wegenbelasting, 10-15 euro verzekering. Als je geen brokkenpiloot bent.quote:Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aanhouden van de auto is toch echt meer 50-60 hoor, wegenbelasting+verzekering p.mnd.
Hun inkomen blijft gelijk maar ze hebben dan MEER te besteden zodat ze niet naar de voedselbank hoeven, dat is het punt dat iedereen hier je probeert duidelijk te maken maar je hebt (had ik al in een ander topic geconstateerd) een enorm bord voor je kop?quote:Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand?
Verandert het wat aan hun inkomen? Nee.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |