abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110091664
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 12:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Denk dat je gemiddelde aan de hoge kant is. Ik woon ook niet in de Randstad, maar mijn ervaring is dat ook hier het gros binnen een straal van tien kilometers van de werkplek woont.
Ok, misschien zit er naast dan.

Ik heb misschien een vertekend deel omdat een deel van mijn collega's voor een fusie elders werkzaam waren, maar hier is de gemiddelde reisafstand wel meer dan 10 kilometer.

Op 10 kilometer afstand vind ik fietsen wel een redelijk alternatief.
  maandag 9 april 2012 @ 12:49:04 #177
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110091695
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Daar had ik nog niets eens aan gedacht inderdaad.

Ik heb al 10 jaar geen gebruik meer gemaakt van openbaar vervoer in Nederland, maar wat kost een maandabonnement voor een afstand van 20km OV ongeveer denk je?

Redelijke kans dat je met een goedkoop oud autootje nauwelijks meer kwijt bent.
Als je elke dag met het OV gaat koop je een OV jaarkaart en dat is goedkoper dan autootje.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat gaat hij ook. ;) Ik bedoelde alleen aan te geven dat iets onredelijks niet gelijk staat aan dat je er gelijk dood aan gaat.
Wat vind je onredelijk aan 10-15km fietsen dan? Hele volksstammen doen dat dagelijks.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:42 schreef Ludd het volgende:

[..]

Tien kilometer niet. Ik zat aan meer kilometers te denken. Ik denk dat de gemiddelde werknemer echt wel verder dan 10 kilometer van zijn werkplek verwijderd is, toch?

In de randstad misschien niet, maar hier wel volgens mij.
De gemiddelde woon-werk afstand in dit land is 20km voor mannen en 10km voor vrouwen.

En als je verder woont kun je altijd combineren met het OV (als je niet extreem vroeg hoeft te beginnen)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_110091713
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ach. Je krijgt een bron en dan ga je het relativeren.

Ik vind ruim 500 euro toch geen kleinigheidje!
Tientje per week telt wel mee maar ik vind het niets schokkends. Trouwens, zolang er niet voor iedereen een baan is mag men van mij werkloos zijn.
pi_110091752
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je elke dag met het OV gaat koop je een OV jaarkaart en dat is goedkoper dan autootje.
Wat kost zo'n OV-jaarkaart dan ongeveer voor 20 km?
  maandag 9 april 2012 @ 12:53:25 #180
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110091818
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je vergeet afschrijving en onderhoud.
.
Denk je dat dat belangrijk is als je in de bijstand zit? :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 april 2012 @ 12:55:36 #181
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_110091870
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Denk je dat dat belangrijk is als je in de bijstand zit? :')

Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.
Een auto van een bijstandstrekker slijt daarnaast ook niet.

Excuus voor mijn achterlijke commentaar.
pi_110091909
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Sorry dat klopt, als je in de bijstand zit hoeft je auto inderdaad niet jaarlijks APK gekeurt te worden.
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je in de bijstand terecht komt, je auto gewoon blijft rijden tot dat hij helemaal op/dood is.

Als ik in de bijstand terecht zou komen zou ik dat ook doen denk ik.
  maandag 9 april 2012 @ 12:58:27 #183
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110091949
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat kost zo'n OV-jaarkaart dan ongeveer voor 20 km?
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/abonnementen

4.190,50 euro voor een OV jaarkaart dus incl bus tram etc. (349 eur p/m)

3.581,00 voor een NS jaarkaart dus alleen trein (298 eur p/m)

Een beetje auto kost dat ook wel per maand maar is sterk afhankelijk van hoeveel je rijdt.
20km is enkele reis neem ik aan? Kost je aan benzine alleen al 100 euro per maand voor een auto die 1 op 15 rijdt. Dan heb je nog je wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc.
Autorijden is duurder dan je denkt hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij dat bedoelt.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je in de bijstand terecht komt, je auto gewoon blijft rijden tot dat hij helemaal op/dood is.

En daarna hoef je hem niet te vervangen? Dan heb je inderdaad geen afschrijving
Je hebt elk jaar geen kosten voor de APK? Dan heb je inderdaad geen onderhoudskosten
Er hoeft geen benzine in die bak? Mooi dan scheelt dat ook een hoop geld
Je hoeft niet elke maand wegenbelasting en verzekering te betalen? Scheelt ook weer zeg

Autorijden is bijna gratis inderdaad ! :D
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 april 2012 @ 12:58:44 #184
13462 BansheeBoy
pi_110091956
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je had het over afschrijving en onderhoud. En neem eens een lekker stukje lamsvlees van een fokschaap. :{

Lekker man. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 9 april 2012 @ 12:58:52 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110091961
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ludd het volgende:

Ongekeurd rondrijden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110091974
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ach. Je krijgt een bron en dan ga je het relativeren.

Ik vind ruim 500 euro toch geen kleinigheidje!
Ik kan die ruim 500 niet vinden. Alle gemeentes die ik aanklik doen niet mee met de website.
Laat ook maar, ik ga weer aan de slag.
pi_110091989
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een beetje auto kost dat ook wel per maand maar is sterk afhankelijk van hoeveel je rijdt.
20km is enkele reis neem ik aan? Kost je aan benzine alleen al 100 euro per maand voor een auto die 1 op 15 rijdt. Dan heb je nog je wegenbelasting, onderhoud, afschrijving, verzekering etc.
Holy fucking crap.

Hier schrik ik echt van!!! Ik hoor altijd verhalen dat OV zo duur is, maar dit slaat echt alles.

Ik denk serieus dat auto dan goedkoper is!

(een goedkoop klein autootje dan)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110092017
quote:
11s.gif Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ongekeurd rondrijden?
Scherp. :*

Voor die paar tietjes zou ik hem laten keuren. Wordt hij afgekeurd beschouw ik hem als op/dood.
  maandag 9 april 2012 @ 13:01:29 #189
13462 BansheeBoy
pi_110092024
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Ludd het volgende:

Ik weet het wel zeker. En je bent nog flexibeler in te zetten voor je toekomstige baas. :{

maandag 9 april 2012 @ 13:02:57 #190
13462 BansheeBoy
pi_110092055
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:00 schreef Ludd het volgende:

Voor die paar tietjes zou ik hem laten keuren. Wordt hij afgekeurd beschouw ik hem als op/dood.
Ja, hitsig joh? :)

pi_110092138
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, hitsig joh? :)

Tientjes. :@
  maandag 9 april 2012 @ 13:07:04 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092177
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Holy fucking crap.

Hier schrik ik echt van!!! Ik hoor altijd verhalen dat OV zo duur is, maar dit slaat echt alles.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reken het maar eens na, het OV en de auto doen qua prijs niet veel voor elkaar onder maar als je meer rijdt is zo´n abonnement wel goedkoper uiteindelijk.

Een beetje auto zit zo aan de 30 cent per kilometer en voor een nieuwe auto met enig merk erop ben je zo 40 cent per km verder.

Ik zeg al, autorijden is niet zo goedkoop als je denkt en zeker niet als je in de bijstand zit. Maar dan moet je die 20km gewoon gaan fietsen natuurlijk. Dan ben je gewoon een financiele mongool als je auto blijft rijden en bij de voedselbank moet aankloppen.
pi_110092198
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

En daarna hoef je hem niet te vervangen? Dan heb je inderdaad geen afschrijving
Je hebt elk jaar geen kosten voor de APK? Dan heb je inderdaad geen onderhoudskosten
Er hoeft geen benzine in die bak? Mooi dan scheelt dat ook een hoop geld
Je hoeft niet elke maand wegenbelasting en verzekering te betalen? Scheelt ook weer zeg

Autorijden is bijna gratis inderdaad ! :D

Als jij elke dag van Utrecht naar Tiel moet met de trein, dan hoef je natuurlijk geen NS jaarkaart aan te schaffen. Beetje makke vergelijking namelijk maar het OV in Nederland is idd best kostbaar als je het zo direct bekijkt
  maandag 9 april 2012 @ 13:10:10 #194
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092275
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als jij elke dag van Utrecht naar Tiel moet met de trein, dan hoef je natuurlijk geen NS jaarkaart aan te schaffen. Beetje makke vergelijking namelijk maar het OV in Nederland is idd best kostbaar als je het zo direct bekijkt
Nee maar je koopt denk ik wel een OV jaarkaart als je geen auto hebt. Of je moet een combinatie fiets en bv huurauto ofzo doen. Daar heb ik wel eens over zitten denken. Voor de kilometers die ik rij is dat stukken goedkoper dan een eigen auto.
pi_110092362
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Reken het maar eens na, het OV en de auto doen qua prijs niet veel voor elkaar onder maar als je meer rijdt is zo´n abonnement wel goedkoper uiteindelijk.

Een beetje auto zit zo aan de 30 cent per kilometer en voor een nieuwe auto met enig merk erop ben je zo 40 cent per km verder.

Ik zeg al, autorijden is niet zo goedkoop als je denkt en zeker niet als je in de bijstand zit. Maar dan moet je die 20km gewoon gaan fietsen natuurlijk. Dan ben je gewoon een financiele mongool als je auto blijft rijden en bij de voedselbank moet aankloppen.
Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.

Stel je voor ik rijd een redelijk oude auto, daar krijg ik bijna niets voor terug als ik hem verkoop.

Als ik dan in de bijstand terecht zou komen kost me het aanhouden van de auto 25-30 euro per maand. + Brandstof als ik er mee ga rijden.

Zo'n enorm uitgave vind ik dat niet. Als de auto het dan begeeft, en ik zit nog steeds in de bijstand, dan zou ik uiteraard niet weer een auto kopen.

Ik heb het nooit exact uitgerekend, maar voor mijn gevoel ben ik echt geen 300 euro per maand aan mijn auto kwijt hoor.
  maandag 9 april 2012 @ 13:12:56 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110092376
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:10 schreef Metro2005 het volgende:

Nee maar je koopt denk ik wel een OV jaarkaart als je geen auto hebt. Of je moet een combinatie fiets en bv huurauto ofzo doen. Daar heb ik wel eens over zitten denken. Voor de kilometers die ik rij is dat stukken goedkoper dan een eigen auto.
Ik doe bijna alles met de fiets en voor alles wat zo niet redelijk te bereizen is, heb ik mijn Greenwheels-abonnement. Morgen kar ik dus in een rood-groen autootje (5 euro abonnementskosten per maand) richting Helmond. 23 km fietsen om bezweet aan te komen zetten voor een interview, vind ook ik te veel van het goede.
Ideale constructie voor mij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110092485
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt wel hoor, maar zolang je auto het gewoon blijft doen is het niet zo duur.

Stel je voor ik rijd een redelijk oude auto, daar krijg ik bijna niets voor terug als ik hem verkoop.

Als ik dan in de bijstand terecht zou komen kost me het aanhouden van de auto 25-30 euro per maand. + Brandstof als ik er mee ga rijden.

Zo'n enorm uitgave vind ik dat niet. Als de auto het dan begeeft, en ik zit nog steeds in de bijstand, dan zou ik uiteraard niet weer een auto kopen.

Ik heb het nooit exact uitgerekend, maar voor mijn gevoel ben ik echt geen 300 euro per maand aan mijn auto kwijt hoor.
Aanhouden van de auto is toch echt meer 50-60 hoor, wegenbelasting+verzekering p.mnd.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 9 april 2012 @ 13:17:42 #198
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110092500
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat voor een auto heb je waar je maar 30 euro per maand aan kwijt bent? een onverzekerde oer-alto ofzo? Dat kán gewoon niet. Alleen aan verzekering ben je al snel 20-30 euro per maand kwijt. Dan komt er nog wegenbelasting bij en je zal toch jaarlijks het barrel moeten onderhouden om hem door de APK te slepen. Als je hem inderdaad niet vervangt scheelt dat wel een heel stuk maar 100 euro per maand ben je zelfs voor de goedkoopste auto zo kwijt.

En ik snap ook wel dat als je net werkeloos bent dat je je auto niet direct wegdoet maar als je in de bijstand zit ben je al een tijdje werkeloos (je hebt je WW periode al gehad) en zou ik tegen die tijd toch serieuze maatregelen gaan nemen om rond te blijven komen zoals de auto wegdoen. Ik heb ook nog zoiets als trots en dat is wel echt weg als ik bij de voedselbank zou moeten aankloppen :)
  maandag 9 april 2012 @ 13:19:16 #199
13462 BansheeBoy
pi_110092543
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Metro2005 het volgende:
En ik snap ook wel dat als je net werkeloos bent dat je je auto niet direct wegdoet maar als je in de bijstand zit ben je al een tijdje werkeloos (je hebt je WW periode al gehad) en zou ik tegen die tijd toch serieuze maatregelen gaan nemen om rond te blijven komen zoals de auto wegdoen. Ik heb ook nog zoiets als trots en dat is wel echt weg als ik bij de voedselbank zou moeten aankloppen :)
Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand? :{

Verandert het wat aan hun inkomen? Nee. :{

pi_110092570
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2012 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik doe bijna alles met de fiets en voor alles wat zo niet redelijk te bereizen is, heb ik mijn Greenwheels-abonnement. Morgen kar ik dus in een rood-groen autootje (5 euro abonnementskosten per maand) richting Helmond. 23 km fietsen om bezweet aan te komen zetten voor een interview, vind ook ik te veel van het goede.
Ideale constructie voor mij.
Die rit moet toch wat kosten? En wat als er geen auto meer staat als je terugkomt van je gesprek want andere abbohouders mogen de auto ook gebruiken toch?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')