Licht er aan wat je rijdt natuurlijk. Kleine auto is 15 euro wegenbelasting, 10-15 euro verzekering. Als je geen brokkenpiloot bent.quote:Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Aanhouden van de auto is toch echt meer 50-60 hoor, wegenbelasting+verzekering p.mnd.
Hun inkomen blijft gelijk maar ze hebben dan MEER te besteden zodat ze niet naar de voedselbank hoeven, dat is het punt dat iedereen hier je probeert duidelijk te maken maar je hebt (had ik al in een ander topic geconstateerd) een enorm bord voor je kop?quote:Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand?
Verandert het wat aan hun inkomen? Nee.²
Ik ga wel even inloggen en zoeken op internet bankieren wat ik kwijt ben. Brbquote:Op maandag 9 april 2012 13:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Wat voor een auto heb je waar je maar 30 euro per maand aan kwijt bent? een onverzekerde oer-alto ofzo? Dat kán gewoon niet. Alleen aan verzekering ben je al snel 20-30 euro per maand kwijt.
Uiteraard betaal je per rit nog bijkomende kosten, maar dat valt in het niet bij de kosten die zijn gemoeid bij een eigen auto voor de deur te hebben staan.quote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Kloonhommel het volgende:
Die rit moet toch wat kosten? En wat als er geen auto meer staat als je terugkomt van je gesprek want andere abbohouders mogen de auto ook gebruiken toch?
Of ze nou wel of niet naar de voedselbank gaan hoef je je niet drukt over te maken, kost geen centje belastinggeld. Ze uit de bijstand krijgen vind ik relevanter.quote:Op maandag 9 april 2012 13:21 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hun inkomen blijft gelijk maar ze hebben dan MEER te besteden zodat ze niet naar de voedselbank hoeven
Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mndquote:Op maandag 9 april 2012 13:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Licht er aan wat je rijdt natuurlijk. Kleine auto is 15 euro wegenbelasting, 10-15 euro verzekering. Als je geen brokkenpiloot bent.
neequote:Op maandag 9 april 2012 13:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, ze verkopen de auto. En nu? Zijn ze dan uit de bijstand?
quote:Verandert het wat aan hun inkomen? Nee.²
19 euro per maand hier. was wel de allergoedkoopste verzekering en uiteraard alleen WA.quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mnd
Ik betaal nog geen 9 euro. Net even mijn polis er op nageslagen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Wat voor auto is dat dan? Een peugeot 106 is al 20 euro wegenbelasting, en verder ken ik niemand ie 15 betaald aan verzekering, de goedkoopste die ik ooit hoorde was 25 euro p/mnd
Ik dacht dat je een code of pasje moest invoeren om hem open en startend te krijgen. Het klinkt wel makkelijk btw. Als ik over paar maanden nog steeds geen werk heb gevonden doe ik mijn auto ook weg. (en ja, het is een luxe product, ben ik roerend mee eens)quote:Op maandag 9 april 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uiteraard betaal je per rit nog bijkomende kosten, maar dat valt in het niet bij de kosten die zijn gemoeid bij een eigen auto voor de deur te hebben staan.
En het is geen witte-fietsen-project, hè? Als ik die auto heb gereserveerd, dan kan alleen ik hem open krijgen en de boordcomputer hanteren. Lijkt me sowieso ook moeilijk starten als ik de sleutel in mijn tas heb ...
Waar ze alleen zelf wat aan hebben. En als ze dat geld niet overhouden gaan ze naar de voedselbank wat de belastingbetaler geen cent kost daar het een particulier initiatief is. Maak je nou maar drukker om ze uit die bijstand te krijgen. Daarbij helpt een auto ze eerder aan een baan met veel fast cash.quote:Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Metro2005 het volgende:
Nee ze krijgen niet meer inkomen maar wel minder uitgaven dus houden ze meer over. Geniaal!
Ik betaal helaas veel bijtelling.quote:Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik betaal nog geen 9 euro. Net even mijn polis er op nageslagen.
Dan moet je een ander topic starten, dit topic gaat over de voedselbank en de mensen die daarheen gaan. De discussie is hier nu: is elk voedselbankklant echt zo arm, valt er echt niets uit hun budget te strepen waardoor ze weer zonder externe giften zoals voedselbank voor zichzelf kunnen zorgen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of ze nou wel of niet naar de voedselbank gaan hoef je je niet drukt over te maken, kost geen centje belastinggeld. Ze uit de bijstand krijgen vind ik relevanter.²
Een auto helpt je NIET eerder aan een baan tenzij je in oost groningen woont en alle OV lijnen zijn geschrapt, je fiets kapot of gejat is en je geen brommer kunt betalen.quote:Op maandag 9 april 2012 13:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar ze alleen zelf wat aan hebben. En als ze dat geld niet overhouden gaan ze naar de voedselbank wat de belastingbetaler geen cent kost daar het een particulier initiatief is. Maak je nou maar drukker om ze uit die bijstand te krijgen. Daarbij helpt een auto ze eerder aan een baan met veel fast cash.²
Je reserveert een auto online, die kun je dan op de gereserveerde tijd openen met je pasje. En dan voer je nog wat korte gegevens in en kun je de sleutel uit de boordcomputer trekken en rijden maar.quote:Op maandag 9 april 2012 13:25 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik dacht dat je een code of pasje moest invoeren om hem open en startend te krijgen. Het klinkt wel makkelijk btw. Als ik over paar maanden nog steeds geen werk heb gevonden doe ik mijn auto ook weg. (en ja, het is een luxe product, ben ik roerend mee eens)
Nee dus.quote:Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dan moet je een ander topic starten, dit topic gaat over de voedselbank en de mensen die daarheen gaan. De discussie is hier nu: is elk voedselbankklant echt zo arm, valt er echt niets uit hun budget te strepen waardoor ze weer zonder externe giften zoals voedselbank voor zichzelf kunnen zorgen.
Wat is het addertje onder gras? Je bent heel oud? Je hebt 25 schadevrije jaren? Wat?quote:Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dus hoezo lulkoek?![]()
9 euroquote:Op maandag 9 april 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dus hoezo lulkoek?![]()
Oh, is dat niet het onderwerp? Wat is dan de onderwerp? Hoe krijgen we mensen uit de bijstand? Dan moeten we een modje erbij roepen om de titel te veranderen?quote:
Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb.quote:Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een auto helpt je NIET eerder aan een baan tenzij je in oost groningen woont en alle OV lijnen zijn geschrapt, je fiets kapot of gejat is en je geen brommer kunt betalen.
quote:Op maandag 9 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb.²
Ja, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werk je doet?quote:
Ik heb een baan en op sommige zondagen fiets ik een uur om er te komen. Maar mensen in de bijstand mogen dat vooral niet doen stel dat het regent of koud is.quote:Op maandag 9 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb.²
Staat in mijn profiel maar is compleet irrelevant .quote:Op maandag 9 april 2012 13:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor werk je doet?²
Dit dus.quote:Op maandag 9 april 2012 13:46 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ik heb een baan en op sommige zondagen fiets ik een uur om er te komen. Maar mensen in de bijstand mogen dat vooral niet doen stel dat het regent of koud is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |