abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110093463
Oke, hier in dit topic modereren hoeft niet meer. Wil het topic wel weer een beetje ontopic hebben. Wat aan de reacties van dit ttopic lees is....sommige users vinden dat zo'n pakket niet nodig is, want uitkering is voldoende en ze kunnen allemaal gratis producten krijgen wanneer iets stuk is.

Klein beetje onderzoek (hoef je echt geen hoge studie voor te volgen) laat al zien dat je helemaal nada vergoed krijgt wanneer je korter dan vijf jaar in de bijstand zit.

Maar beseffen users hier wel dat veel van de mensen die aanvraag maken op zo'n survivalpakket niet eens in de bijstand zitten, maar gewoon hun baan verloren hebben en hun gekochte huis met verlies hebben moeten verkopen? Daardoor in de schuldsanering zijn gekomen omdat ze een baan accepteren die nog maar een fractie binnenbrengt van wat ze eerst verdienden en dus nooit de schulden zomaar af kunnen lossen?

Maar dus wel gewoon werken? Alleenstaande moeder die werkt maar ook thuis moet zijn want oppas is niet meer op te brengen etc etc. Er zijn zoveel verschillende mensen die aanspraak maken op het survivalpakket en het zijn echt niet allemaal mensen in de bijstand.

Wanneer is het volgens de users rechtvaardig om zo'n survivalpakket uit te delen? Het hele voedselbankgebeuren staat apart van welke instelling dan ook. Ik snap best dat mensen de regering hier de schuld van willen geven, maar een discussie over wel of geen auto is wat mij betreft niet relevant,

Wanneer mag iemand aanspraak maken op zo'n pakket volgens de users? En is het gerechtvaardigd dat er dan wel zoveel geld naar Zuid-Europa gaat
quote:
Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.

Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. „Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen”, aldus Sies.

Tegelijk neemt de toevoer van voedsel aan de voedselbank af. Dat is een trend die vorig jaar ook al zichtbaar was. „Er zijn genoeg overschotten, maar die komen niet naar ons toe”, zei Sies.
De opzet van de discussie is dus deze Meer mensen naar de voedselbank, en we geven miljarden aan Zuid Europa(was de TS tenslotte)

I*k wil hem best breder trekken want we zitten nu al in topic 5. Maar is het nu echt nodig om het over autoverzekeringen of het al dan niet werk etc van je medeusers te gaan hebben?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110093495
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ludd op 09-04-2012 13:56:17 ]
  maandag 9 april 2012 @ 13:50:35 #228
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110093543
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Staat in mijn profiel.
Ik zie helpdeskmedewerker. In welk vakgebied? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110093577
Ik heb echt nog nooit een apk keuring onder de 400 meegemaakt, maar ja ik laat mn vrouw met kids dan ook liever niet doorrijden met banden, remmen en ruitewissers die op het randje zijn.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110093592
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel. Het maakt je flexibeler en dus interessanter voor een werkgever. Diegenen onder ons die een baan hebben weten waar ik het over heb. :{

Ik heb een baan en een auto, maar toen ik begon met werken had ik geen auto. Toch kreeg ik gewoon die baan. Net als bij verschillende sollicitaties daarna is het bezit van een auto nooit ter sprake gekomen.

De meeste Nederlanders hebben echt geen auto nodig voor het uitoefenen van hun functie, dat is gewoon lariekoek
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110093594
Meer mensen naar de voedselbank, deel 5
Willen jullie nog discussiėren over de OP van het eerste topic? Of zal ik hem dichtgooien?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_110093742
Ik lees dat de voedselbank ook een fors tekort heeft aan verse groenten.

Wat ik dan niet begrijp is dat die mensen niet zelf het initiatief nemen een moestuin gemeenschappelijk uit te baten. Veel van die mensen hebben daar wel de tijd voor, en de gemeente kan ze vast wel voor een schappelijke vergoeding aan een stukje grond helpen.

Wat dat betreft kan ik de kritiek van hen die deze mensen gebrek aan eigen initiatief verwijten wel enigszins begrijpen.
  maandag 9 april 2012 @ 13:57:33 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093804
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:55 schreef Ludd het volgende:

Wat ik dan niet begrijp is dat die mensen niet zelf het initiatief nemen een moestuin gemeenschappelijk uit te baten. Veel van die mensen hebben daar wel de tijd voor, en de gemeente kan ze vast wel voor een schappelijke vergoeding aan een stukje grond helpen.

Wat dat betreft kan ik de kritiek van hen die deze mensen gebrek aan eigen initiatief verwijten wel enigszins begrijpen.
Urban farming neemt idd juist in deze tijd wereldwijd een enorme vlucht. Daar zitten mogelijkheden en kansen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 9 april 2012 @ 13:58:02 #234
13462 BansheeBoy
pi_110093821
quote:
Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan maar kunnen de vaste lasten nog net of helemaal niet meer betalen. Dus ze werken wel, tijd is dus vol, maar willen graag spijs en proviand. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110093842
quote:

Ik vind het idee prima hoor, maar of een gemeente daar aan mee gaat werken?Vooral voor de voedselbank dan neem ik aan :) En wanneer geen baan.
  maandag 9 april 2012 @ 13:59:25 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093864
Met de huidige technieken kunnen leegstaande flats al worden omgebouwd tot akkers ...
pi_110093879
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan maar kunnen de vaste lasten nog net of helemaal niet meer betalen. Dus ze werken wel, tijd is dus vol, maar willen graag spijs en proviand. :{
Ok, ik had het beeld dat 90% geen fulltime werk had. Dan beeld klopt dus niet?
pi_110093899
Maar nu het andere punt nog. Is het terecht dat er miljarden het land uitstroomt naar andere landen terwijl er hier zoveel voedselbanken nodig zijn? De vraag van de TS
  maandag 9 april 2012 @ 14:01:38 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110093928
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:00 schreef paddy het volgende:
Maar nu het andere punt nog. Is het terecht dat er miljarden het land uitstroomt naar andere landen terwijl er hier zoveel voedselbanken nodig zijn? De vraag van de TS
Dat vind ik altijd zo'n loze hullie zullie discussie. Op welke miljarden leg je dan de nadruk, waar leg je je morele grens?
pi_110093943
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik had het beeld dat 90% geen fulltime werk had. Dan beeld klopt dus niet?
En waar haal je die cijfers vandaan? :) Ik weet nl dat heel veel mensen in de problemen komen door mijn voorbeelden. Ik kan me echt niet voorstellen dat uitkering ook automatisch voedselbankrecht geeft
pi_110093982
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:02 schreef paddy het volgende:

[..]

En waar haal je die cijfers vandaan? :) Ik weet nl dat heel veel mensen in de problemen komen door mijn voorbeelden. Ik kan me echt niet voorstellen dat uitkering ook automatisch voedselbankrecht geeft
Puur een beeld, een vooroordeel, nergens op gebaseerd...
  maandag 9 april 2012 @ 14:04:57 #242
13462 BansheeBoy
pi_110094048
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:03 schreef Ludd het volgende:

[..]

Puur een beeld, een vooroordeel, nergens op gebaseerd...
Je bent niet de enige die zijn meningen tot feiten bombardeert met dergelijke "funderingen". :{

pi_110094060
Zeg kakelkippen, een mod vraagt jullie wat hoor. Ik ook btw.

Wat is het onderwerp nu? Houden we ons weer aan de topictitel onderwerp of blijven we offtopic doorzemelen?

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 13:52 schreef paddy het volgende:
Meer mensen naar de voedselbank, deel 5
Willen jullie nog discussiėren over de OP van het eerste topic? Of zal ik hem dichtgooien?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 9 april 2012 @ 14:06:22 #244
13462 BansheeBoy
pi_110094088
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Wat is het onderwerp nu? Houden we ons weer aan de topictitel onderwerp of blijven we offtopic doorzemelen?
We hebben het alles wat er bij komt kijken. Is redelijk on-topic hoor. Of moeten we ons beperken tot de inhoud van die kratten? :{

maandag 9 april 2012 @ 14:06:27 #245
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110094093
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is al eerder geroepen, veel van deze bezoekers hebben wel degelijk een baan

Is 8%.
bron
  maandag 9 april 2012 @ 14:07:27 #247
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110094134
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:00 schreef paddy het volgende:
Die voedselbanken zijn vaak niet nodig omdat men zo weinig heeft, ze zijn nodig omdat men niet kan omgaan met alles wat men heeft. Geef mij de complete macht over de uitgaven van bijvoorbeeld die vrouw met al die honden en zij zal de voedselbank niet nodig hebben.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_110094136
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Zeg kakelkippen, een mod vraagt jullie wat hoor. Ik ook btw.

[..]

Waar men hun geld aan uitgeeft is nogal relevant vind ik. Want er wordt geloof ik nogal verkeerd met geld omgegaan.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_110094144
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:01 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n loze hullie zullie discussie. Op welke miljarden leg je dan de nadruk, waar leg je je morele grens?
Mijn morale grens is eerder al in een ander topic duidelijk gemaakt. Wil een regering van dat land nniet meewerken aan bezuinigingen is het echt pech gehad.

Ander voorbeeld; 46% van bijvoorbeeld ontwikkelingsgeld komt terecht bij landen die het nodig hebben. De rest is gewoon handelscadeautjes aan landen die er nog beter voor staan dan wij en minder staatsschulden hebben, maar waar de regering gewoon verrekt om voor hun landgenoten te zorgen. Ik zeg dan echt; zet het overige geld stop en geef die regeringen eens de kans hun bevolking tte helpen voordat wij met onze snuffert vooraan gaan sttaan. Dus de landen helpen die het echt nodig hebben dus wel helpen.

Help dan eerst de mensen hier die echt niet voor de lol naar zo'n voedselbank stappen aan een nieuwe start.
pi_110094185
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We hebben het alles wat er bij komt kijken. Is redelijk on-topic hoor. Of moeten we ons beperken tot de inhoud van die kratten? :{

Nee, nu verdraai je je eigen woorden weer. Je stelde dat het onderwerp was: Hoe komen de mensen zo snel mogelijk uit de bijstand, terwijl iedereen hier over de nut van voedselbank en of elke arme drommel het recht had om daar te komen en niet zelf kon oplossen.

Je helpt het topic dus om zeep door een 2e onderwerp dwars door de originele onderwerp te bespreken. Dat is mijn punt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')