Dat is al meerdere keren bevestigd en bevestig ik nu zelf ook als mijn eigen reden mbt autobezit.quote:Op maandag 9 april 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, dan heb je me blijkbaar verkeerd begrepen. Natuurlijk is het niet per se nodig. Maar ik weet zeker dat het je kansen vergroot op een baan, en daar hebben we allemaal wat aan, omdat die bijstand wordt betaald van onze vochtige belastingcenten.²
Ik ben niet zo kortzichtig en wil de afhankelijkheid van de voedselbank zo kort mogelijk houden.quote:Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De keuze is wel of geen eten kunnen kopen.
Maakt mij verder niet uit ofzo.
Dus niet, hoeveel procent van de bijstandtrekkers denk jij dat die naar de voedselbank gaan?quote:Op maandag 9 april 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zeker niet, maar het is wel redelijk verweven met elkaar.²
Ik denk dat het beter is om hem compleet overbodig te maken.quote:Op maandag 9 april 2012 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben niet zo kortzichtig en wil de afhankelijkheid van de voedselbank zo kort mogelijk houden.²
Het is jammer dat er dan gesproken wordt over korten op de uitkering. In de praktijk betekent dit vaak niet meer dan 1-2 maandjes 20% minder uitkering.quote:Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef klipper het volgende:
Van een Rotterdams initiatief om bijstandstrekkers de kas in te krijgen, zijn 600 mensen benaderd, een kleine 300 had er wel interesse in, uiteindelijk zijn er maar 30 aan de slag gegaan, de rest wilde het niet, ondanks dat ze nu de kans lopen om gekort te worden.
Dus ja je kunt wel stellen dat de meeste bijstandstrekkers luie flikkers zijn.
Het is niet ALLEEN de energie rekening he. Dat ik dit moet typen.quote:Op maandag 9 april 2012 14:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus dankzij dat tientje per maand kunnen nu 500 gezinnen niet meer rondkomen?
[..]!
Nog beter, mijn zege heb je. Dat is ook mijn streven.quote:Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is om hem compleet overbodig te maken.
Ik denk dat dit tot een golf van criminaliteit leidt.quote:Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is jammer dat er dan gesproken wordt over korten op de uitkering. In de praktijk betekent dit vaak niet meer dan 1-2 maandjes 20% minder uitkering.
Ze zouden de bijstand van die 570 personen per direct moeten stopzetten, ik geef je op een blaadje dat er dan ineens wel gewerkt kan worden.
Die cijfers lagen toch iets anders. Is ook een topic overquote:Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef klipper het volgende:
Van een Rotterdams initiatief om bijstandstrekkers de kas in te krijgen, zijn 600 mensen benaderd, een kleine 300 had er wel interesse in, uiteindelijk zijn er maar 30 aan de slag gegaan, de rest wilde het niet, ondanks dat ze nu de kans lopen om gekort te worden.
Heb je veel aan als je de huur niet meer kunt betalen omdat je gekort bent op je uitkering.quote:Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef Copycat het volgende:
Dat kasverhaal geeft wel een schrijnende tendens aan.
Nou ja, dan word ik maar gekort, ik heb de voedselbank nog. En mijn auto.
Erg kort door de bocht, misschien hebben die bijstandstrekkers wel lichamelijke gebreken of is er een ander reden waar we niet bij stilstaan?quote:Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef klipper het volgende:
Dan heb je altijd je auto nog om in te slapen. En je onterechte dedain in te overdenken.quote:Op maandag 9 april 2012 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Heb je veel aan als je de huur niet meer kunt betalen omdat je gekort bent op je uitkering.²
Ik moet wel zeggen dat dit dan je eigen keuze is. Niet willen werken? Dan geen geld.quote:Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit tot een golf van criminaliteit leidt.
Ik moet er overigens ook niet aan denken om in een kas te werken. Is toch gruwelijk warm daar, en geen frisse lucht? Of valt dat wel mee? Ervaringsdeskundig Hofstadgruppe kan dat vast toelichten.
Dat resulteerde in aanzuigende werking voor lanterfanters. Kan me herinneren dat iedereen er schande van sprak en we er wat tegen moesten doen voor het uit de klauwen liep.quote:Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef paddy het volgende:
En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering...
Daar hebben we gevangenissen voor.quote:Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit tot een golf van criminaliteit leidt.
Het is zo verschrikkelijk ongezond, ik lees elke dag verhalen van de arbeidsinspectie dat ze weer tientallen kassen hebben opgerold. Echt een verschrikkelijke werksituatie, dat kan je mensen die (volgens jou) toch al op het randje van de criminaliteit leven niet aandoen.quote:Ik moet er overigens ook niet aan denken om in een kas te werken. Is toch gruwelijk warm daar, en geen frisse lucht? Of valt dat wel mee? Ervaringsdeskundig Hofstadgruppe kan dat vast toelichten.
De gemeente rotterdam heeft alleen manken en blinden aangeschreven zeker, geloof je het zelf?quote:Op maandag 9 april 2012 14:32 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Erg kort door de bocht, misschien hebben die bijstandstrekkers wel lichamelijke gebreken of is er een ander reden waar we niet bij stilstaan?
Ja, daar ga je dan met een gezin van 6 man lekker slapen in de Opel Corsa.quote:Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan heb je altijd je auto nog om in te slapen. En je onterechte dedain in te overdenken.
Er is een verschil tussen niet willen werken, en bepaalde werkzaamheden niet willen verrichten.quote:Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat dit dan je eigen keuze is. Niet willen werken? Dan geen geld.
Ehh dus het moet over 1 aspect vd OP gaan en niet over de oorzaken die erachter zitten?quote:Op maandag 9 april 2012 14:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar is niet de vraag van de TS. Is dus topickapenSnap best dat users het daar dolgraag over willen hebben, maar is niet de discussie die de TS wilde volgens mij. Zo moeilijk is het toch niet om een discussie te houden over een OP?
De familie Von Trapp is er niks bij. Is er toevallig ook nog iemand kreupel, dan doen we er ook nog een Dickens bij.quote:Op maandag 9 april 2012 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, daar ga je dan met een gezin van 6 man lekker slapen in de Opel Corsa.²
Absoluut niet. Ik ben daar extreem tegen zelfs. Niet alleen doe je hier mensen te kort daardoor , je helpt mensen in bv ontwikkelingslanden er ook niet mee. Vaak genoeg blijkt dat ontwikkelingshulp geen echte structurele hulp biedt maar de problemen vaak verergerd doordat mensen bv meer kinderen nemen (er is immers weer wat meer voedsel) waardoor er meer mensen doodgaan zodra die hulp gestopt wordt. Je moet mensen niet afhankelijk maken van een inkomstenbron waar ze niet zelf voor werken , dat geldt voor ontwikkelingshulp, dat geldt voor subsidie aan Griekenland, dat geldt voor uitkeringen. Daar wordt niemand wijzer van.quote:Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is niet ALLEEN de energie rekening he. Dat ik dit moet typen.En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering (ook al kon je niet op vakantie wat ik ook terecht vond, want uitkering is er voor nood) Tegenwoordig lukt dat een stuk minder. Vooral mensen die ziek worden, fysio of tandarts nodig hebben. Maar ook de mensen die werken en het minimumloon krijgen redden het niet met 1 inkomen.
[quote]
Je zegt het zelf inderdaad, de bijstand is er voor noodgevallen. Voor mensen met een fysieke beperking is er een andere regeling. Maar ik weet zelf donders goed wat het is om met heel weinig geld te moeten rondkomen en je moet gewoon goed opletten met wat je uitgeeft. Doe je dat niet dan loop je inderdaad het risico om bij de voedselbank te moeten aankloppen. maar behalve de paar mensen die er echt niks aan kunnen doen door bv ziekte, ontslag etc zitten er helaas veel te veel mensen in de bijstand die gewoon geen zin hebben om te werken (kijk maar naar dat kassen project)
[quote]
Blijft het dus terecht om landen die niet mee willen werken aan bepaalde bezuinigingen te steunen, terwijl hier mensen leven die part nog schuld hebben aan de onwil van een regering van andere landen?
Precies. Met je eens.quote:Op maandag 9 april 2012 14:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ehh dus het moet over 1 aspect vd OP gaan en niet over de oorzaken die erachter zitten?
Veel suc6
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |