abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110094784
Van een Rotterdams initiatief om bijstandstrekkers de kas in te krijgen, zijn 600 mensen benaderd, een kleine 300 had er wel interesse in, uiteindelijk zijn er maar 30 aan de slag gegaan, de rest wilde het niet, ondanks dat ze nu de kans lopen om gekort te worden.
Dus ja je kunt wel stellen dat de meeste bijstandstrekkers luie flikkers zijn.
pi_110094838
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Oh, dan heb je me blijkbaar verkeerd begrepen. Natuurlijk is het niet per se nodig. Maar ik weet zeker dat het je kansen vergroot op een baan, en daar hebben we allemaal wat aan, omdat die bijstand wordt betaald van onze vochtige belastingcenten. :{

:{²
Dat is al meerdere keren bevestigd en bevestig ik nu zelf ook als mijn eigen reden mbt autobezit.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 9 april 2012 @ 14:28:46 #278
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110094858
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De keuze is wel of geen eten kunnen kopen.
Maakt mij verder niet uit ofzo.
Ik ben niet zo kortzichtig en wil de afhankelijkheid van de voedselbank zo kort mogelijk houden. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110094878
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zeker niet, maar het is wel redelijk verweven met elkaar. :{

Dus niet, hoeveel procent van de bijstandtrekkers denk jij dat die naar de voedselbank gaan?
  maandag 9 april 2012 @ 14:29:24 #280
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110094882
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben niet zo kortzichtig en wil de afhankelijkheid van de voedselbank zo kort mogelijk houden. :{

Ik denk dat het beter is om hem compleet overbodig te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 april 2012 @ 14:29:28 #281
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110094883
Dat kasverhaal geeft wel een schrijnende tendens aan.
Nou ja, dan word ik maar gekort, ik heb de voedselbank nog. En mijn auto.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110094913
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:26 schreef klipper het volgende:
Van een Rotterdams initiatief om bijstandstrekkers de kas in te krijgen, zijn 600 mensen benaderd, een kleine 300 had er wel interesse in, uiteindelijk zijn er maar 30 aan de slag gegaan, de rest wilde het niet, ondanks dat ze nu de kans lopen om gekort te worden.
Het is jammer dat er dan gesproken wordt over korten op de uitkering. In de praktijk betekent dit vaak niet meer dan 1-2 maandjes 20% minder uitkering.

Ze zouden de bijstand van die 570 personen per direct moeten stopzetten, ik geef je op een blaadje dat er dan ineens wel gewerkt kan worden.
pi_110094920
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus dankzij dat tientje per maand kunnen nu 500 gezinnen niet meer rondkomen?

[..]

:')!
Het is niet ALLEEN de energie rekening he. Dat ik dit moet typen. :P En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering (ook al kon je niet op vakantie wat ik ook terecht vond, want uitkering is er voor nood) Tegenwoordig lukt dat een stuk minder. Vooral mensen die ziek worden, fysio of tandarts nodig hebben. Maar ook de mensen die werken en het minimumloon krijgen redden het niet met 1 inkomen.

Blijft het dus terecht om landen die niet mee willen werken aan bepaalde bezuinigingen te steunen, terwijl hier mensen leven die part nog schuld hebben aan de onwil van een regering van andere landen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 9 april 2012 @ 14:31:21 #284
13462 BansheeBoy
pi_110094950
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik denk dat het beter is om hem compleet overbodig te maken.
Nog beter, mijn zege heb je. Dat is ook mijn streven. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_110094956
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is jammer dat er dan gesproken wordt over korten op de uitkering. In de praktijk betekent dit vaak niet meer dan 1-2 maandjes 20% minder uitkering.

Ze zouden de bijstand van die 570 personen per direct moeten stopzetten, ik geef je op een blaadje dat er dan ineens wel gewerkt kan worden.
Ik denk dat dit tot een golf van criminaliteit leidt.

Ik moet er overigens ook niet aan denken om in een kas te werken. Is toch gruwelijk warm daar, en geen frisse lucht? Of valt dat wel mee? Ervaringsdeskundig Hofstadgruppe kan dat vast toelichten.
pi_110094957
quote:
Die cijfers lagen toch iets anders. Is ook een topic over
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 9 april 2012 @ 14:32:09 #287
13462 BansheeBoy
pi_110094974
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:29 schreef Copycat het volgende:
Dat kasverhaal geeft wel een schrijnende tendens aan.
Nou ja, dan word ik maar gekort, ik heb de voedselbank nog. En mijn auto.
Heb je veel aan als je de huur niet meer kunt betalen omdat je gekort bent op je uitkering. :{

pi_110094995
quote:
Erg kort door de bocht, misschien hebben die bijstandstrekkers wel lichamelijke gebreken of is er een ander reden waar we niet bij stilstaan?
  maandag 9 april 2012 @ 14:33:31 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110095021
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:

Heb je veel aan als je de huur niet meer kunt betalen omdat je gekort bent op je uitkering. :{

Dan heb je altijd je auto nog om in te slapen. En je onterechte dedain in te overdenken.
pi_110095031
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik moet er overigens ook niet aan denken om in een kas te werken. Is toch gruwelijk warm daar, en geen frisse lucht? Of valt dat wel mee? Ervaringsdeskundig Hofstadgruppe kan dat vast toelichten.
Ik moet wel zeggen dat dit dan je eigen keuze is. Niet willen werken? Dan geen geld.

Maar ook daar is volgens mij een topic voor
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 14:33:58 #291
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110095040
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef paddy het volgende:
En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering...
Dat resulteerde in aanzuigende werking voor lanterfanters. Kan me herinneren dat iedereen er schande van sprak en we er wat tegen moesten doen voor het uit de klauwen liep.

Nu klagen we (al)weer... *zucht* mensen vervelen zich te pletter lijkt wel. Als we niks te klagen hebben graven we gewoon wat dieper.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110095045
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Daar hebben we gevangenissen voor.

quote:
Het is zo verschrikkelijk ongezond, ik lees elke dag verhalen van de arbeidsinspectie dat ze weer tientallen kassen hebben opgerold. Echt een verschrikkelijke werksituatie, dat kan je mensen die (volgens jou) toch al op het randje van de criminaliteit leven niet aandoen.

Wat denk je nou zelf?
  maandag 9 april 2012 @ 14:34:15 #293
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_110095049
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht, misschien hebben die bijstandstrekkers wel lichamelijke gebreken of is er een ander reden waar we niet bij stilstaan?
De gemeente rotterdam heeft alleen manken en blinden aangeschreven zeker, geloof je het zelf?
  maandag 9 april 2012 @ 14:34:26 #294
13462 BansheeBoy
pi_110095055
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan heb je altijd je auto nog om in te slapen. En je onterechte dedain in te overdenken.
Ja, daar ga je dan met een gezin van 6 man lekker slapen in de Opel Corsa. :{

maandag 9 april 2012 @ 14:35:19 #295
13462 BansheeBoy
pi_110095091
http://nos.nl/audio/359585-drukte-voedselbanken-schrikbarend.html

Ze hebben hele strenge criteria. Je komt niet zomaar in aanmerking voor de voedselbank. Er wordt hier veel onzin verkondigd. :{

pi_110095095
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat dit dan je eigen keuze is. Niet willen werken? Dan geen geld.
Er is een verschil tussen niet willen werken, en bepaalde werkzaamheden niet willen verrichten.

Als ik werkeloos wordt, zou ik echt wel werk aanpakken ook onder mijn niveau. Maar niet alles.

Geen werk in kassen, geen promotiewerk, geen telefonische verkoop e.d.
pi_110095110
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:14 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar is niet de vraag van de TS. Is dus topickapen :) Snap best dat users het daar dolgraag over willen hebben, maar is niet de discussie die de TS wilde volgens mij. Zo moeilijk is het toch niet om een discussie te houden over een OP?
Ehh dus het moet over 1 aspect vd OP gaan en niet over de oorzaken die erachter zitten? :')

Veel suc6 :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 9 april 2012 @ 14:36:02 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110095123
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 14:34 schreef BansheeBoy het volgende:

Ja, daar ga je dan met een gezin van 6 man lekker slapen in de Opel Corsa. :{

De familie Von Trapp is er niks bij. Is er toevallig ook nog iemand kreupel, dan doen we er ook nog een Dickens bij.
  maandag 9 april 2012 @ 14:36:03 #299
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_110095125
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is niet ALLEEN de energie rekening he. Dat ik dit moet typen. :P En ja, voor een aantal jaren terug kon je prima leven van een uitkering (ook al kon je niet op vakantie wat ik ook terecht vond, want uitkering is er voor nood) Tegenwoordig lukt dat een stuk minder. Vooral mensen die ziek worden, fysio of tandarts nodig hebben. Maar ook de mensen die werken en het minimumloon krijgen redden het niet met 1 inkomen.
[quote]
Je zegt het zelf inderdaad, de bijstand is er voor noodgevallen. Voor mensen met een fysieke beperking is er een andere regeling. Maar ik weet zelf donders goed wat het is om met heel weinig geld te moeten rondkomen en je moet gewoon goed opletten met wat je uitgeeft. Doe je dat niet dan loop je inderdaad het risico om bij de voedselbank te moeten aankloppen. maar behalve de paar mensen die er echt niks aan kunnen doen door bv ziekte, ontslag etc zitten er helaas veel te veel mensen in de bijstand die gewoon geen zin hebben om te werken (kijk maar naar dat kassen project)

[quote]
Blijft het dus terecht om landen die niet mee willen werken aan bepaalde bezuinigingen te steunen, terwijl hier mensen leven die part nog schuld hebben aan de onwil van een regering van andere landen?
Absoluut niet. Ik ben daar extreem tegen zelfs. Niet alleen doe je hier mensen te kort daardoor , je helpt mensen in bv ontwikkelingslanden er ook niet mee. Vaak genoeg blijkt dat ontwikkelingshulp geen echte structurele hulp biedt maar de problemen vaak verergerd doordat mensen bv meer kinderen nemen (er is immers weer wat meer voedsel) waardoor er meer mensen doodgaan zodra die hulp gestopt wordt. Je moet mensen niet afhankelijk maken van een inkomstenbron waar ze niet zelf voor werken , dat geldt voor ontwikkelingshulp, dat geldt voor subsidie aan Griekenland, dat geldt voor uitkeringen. Daar wordt niemand wijzer van.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 april 2012 @ 14:36:04 #300
13462 BansheeBoy
pi_110095127
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ehh dus het moet over 1 aspect vd OP gaan en niet over de oorzaken die erachter zitten? :')

Veel suc6 :')
Precies. Met je eens. :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')