Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtmlquote:Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.
Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.
De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.
Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.
Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.
Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'
Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'
Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.
VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
Die aanzuigende werking is onderzocht. Het aantal kinderen in Nederland in een vergelijkbare situatie is heel strikt genomen 20, iets minder strikt 75 (nog niet zo lang in een pleeggezin, wel 8 jaar) en nog breder gezien zijn er 500 tot 800 minderjarige asielzoekers die al 8 jaar of langer hier verblijven in afwachting van een verblijfsvergunning (maar niet in een pleeggezin). Lijkt me voldoende ruimte om te laveren zonder het beeld van een tsunami in het achterhoofd.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Was het niet te danken aan het mediaoffensief dat Leers niet anders kon? Het kreeg zoveel bekendheid dat de aanzuigende werking daar natuurlijk in potentie ook mee toenam. Eigenlijk zou je kunnen stellen dat al die aandacht het tegenovergestelde heeft bewerkstelligd. Was het gewoon in den minne in de achterkamer geschikt had niemand ervan geweten.
Waarbij de ouders vervolgens scheiden, opnieuw trouwen met hun nicht vanuit hetzelfde dorp, en onder het mom van gezinshereniging haal je er zo 10.000 nieuwe 'gelukszoekers' mee binnen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:51 schreef Dagonet het volgende:
800 minderjarige asielzoekers, daar komt dan nog wel de rest van het gezin bij dus je hebt het al snel over een duizendje of 5.
+ de meerderjarige asielzoekers die leren dat je gewoon mag liegen over je leeftijd, achternaam en nog wel meer.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:51 schreef Dagonet het volgende:
800 minderjarige asielzoekers, daar komt dan nog wel de rest van het gezin bij dus je hebt het al snel over een duizendje of 5.
in Angola istie hoog opgeleid gok ikquote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:43 schreef klipper het volgende:
Opleiding is hier wel een erg groot woord, hij doet werken en leren ict op niveau 3 als ik het goed heb, en dat is lager dan de oude mts, overigens is dee "opleiding" niet genoeg om hem hier te houden, daarvoor zou hij de ovstap naar het hbo moeten maken en daarvoor is zijn opleidingsniveau weer te laag.
Waarom ?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:55 schreef alors het volgende:
Wat een klein(geestig) landje is dit toch
Dat is een beetje het probleem met de immigratie mafia. Zodra je in dit land binnenkomt staan er legers met advocaten tot je beschikking die je tot in detail zullen vertellen hoe je de procedure het beste kan traineren om zo de kansen op een verblijf te maximaliseren. Deze advocaten werken dan ook het hele systeem tegen onder het mom van 'menselijkheid'. Totaal gehersenspoeld, maar ja.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
in Angola istie hoog opgeleid gok ik
als hij een beetje zijn best doet komt hij goed terecht lijkt me maar dan moeten ze er wel eens rekening mee gaan houden dat hij hier niet mag blijven en daar ook naar toe werken ipv weer de volgende rechtzaak starten
Als je Nl al racistisch vindt wens ik je veel geluk in Portugal toe!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef ouderejongere het volgende:
Het enige wat Mauro nog kan doen is vluchten naar Portugal. Hij heeft een Portugees paspoort, zijn (pleeg)ouders en broertje hebben als Europeanen het recht is overal binnen de EU te vestigen. Waarom zou hij nog in dit vreselijke land vol met racisme en onverdraagzaamheid willen leven? Overal om mij heen zie ik medelanders die hier weg willen.
Precies! Gewoon wegwezen als het je hier niet bevalt. Gras is groener bij de buren? Prima, daar is de uitgang.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef ouderejongere het volgende:
Het enige wat Mauro nog kan doen is vluchten naar Portugal. Hij heeft een Portugees paspoort, zijn (pleeg)ouders en broertje hebben als Europeanen het recht is overal binnen de EU te vestigen. Waarom zou hij nog in dit vreselijke land vol met racisme en onverdraagzaamheid willen leven? Overal om mij heen zie ik medelanders die hier weg willen.
Die zijn niet gehersenspoeld hoor. Gaat ze puur om de centen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem met de immigratie mafia. Zodra je in dit land binnenkomt staan er legers met advocaten tot je beschikking die je tot in detail zullen vertellen hoe je de procedure het beste kan traineren om zo de kansen op een verblijf te maximaliseren. Deze advocaten werken dan ook het hele systeem tegen onder het mom van 'menselijkheid'. Totaal gehersenspoeld, maar ja.
Ik heb geen idee hoeveel die gasten verdienen. Betaalt de immigrant vooraf of achteraf na succesvol asiel te hebben verkregen?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zijn niet gehersenspoeld hoor. Gaat ze puur om de centen.
maar hij spreekt daar de taal niet en heeft er geen binding mee en blablabladieblaquote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef ouderejongere het volgende:
denk ook dat het probleem daar ligtquote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem met de immigratie mafia. Zodra je in dit land binnenkomt staan er legers met advocaten tot je beschikking die je tot in detail zullen vertellen hoe je de procedure het beste kan traineren om zo de kansen op een verblijf te maximaliseren. Deze advocaten werken dan ook het hele systeem tegen onder het mom van 'menselijkheid'. Totaal gehersenspoeld, maar ja.
Het zijn dan wel geen asielzoekers, maar volgens mij was er best wat te doen de afgelopen tijd omtrent blanke Oost-Europeanenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat is makkelijk omdat je niemand hoort over uitgezette blanke asielzoekers die liegen op hun aanvraag omdat er zo verdomd weinig blanke asielzoekers zijn.
Het is een beetje krom dat je in afwachting van een wel/niet akkoord ten opzichte van asielverlening jezelf in Nederland settelt en dat vervolgens als argumentatie gebruikt waarom je maar niet zou moeten vertrekken.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk ook dat het probleem daar ligt
het is al 10 jaar bekend dat hij op zijn 18de terug moest, waarom is dat nu ineens een probleem?
waarom spreekt hij de taal niet meer? waarom heeft hij met zijn 12 euro zakgeld in de week niet alvast een bedrijfje opgezet daar?
dom gedoe, als ik weet dat ik dan en dan een marathon ga lopen dan begin ik op een gegeven moment te trainen en beter te eten omdat ik anders halverwege dood neerval
het is geen wel/niet verhaalquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een beetje krom dat je in afwachting van een wel/niet akkoord ten opzichte van asielverlening jezelf in Nederland settelt en dat vervolgens als argumentatie gebruikt waarom je maar niet zou moeten vertrekken.
Oh het is een hele industrie hoor waar goed geld in wordt verdiend.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel die gasten verdienen. Betaalt de immigrant vooraf of achteraf na succesvol asiel te hebben verkregen?
Je moet eerst nettobetaler zijn voordat je je daar op kan beroepen...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De kosten voor een advocaat voor asielzoekers worden gewoon door jou en mij betaald
Net zoals een hele hoop Portugezen die naar Angola vertrekken omdat het er beter toeven is dan in Portugal.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:14 schreef sp3c het volgende:
straks worden de regels aangepast en worden die kinderen idd gelijk terug op het vliegtuig naar huis gezet
wie heeft er dan gewonnen ... Mauro?
die zit dan al in Angola!
Jij beweert dat de asielzoekers die advocaten uit eigen zak betalen?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet eerst nettobetaler zijn voordat je je daar op kan beroepen...
ja als je geld hebt is het er ongetwijfeld heerlijk!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Net zoals een hele hoop Portugezen die naar Angola vertrekken omdat het er beter toeven is dan in Portugal.
Maar Mauro terugsturen naar de hel van Afrika is onmenselijk
ja in Nederland hebben ze het beter, maar dat is geen reden om iemand asiel te geven.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja als je geld hebt is het er ongetwijfeld heerlijk!
mijn familie druppelt ook langzaam terug naar Suriname om daar kasten van huizen bouwen voor de prijs van een sorbetijsje maar oma was toch maar wat blij dat ze weer thuis was in dr flatje in Rotterdam nadat ze 2 maanden in haar ouderlijk huis daar had gewoond
Nee, alleenstaande AMA's gaat het om volgens mij. En al was het het hele gezin, na 8 jaar heeft de overheid iets uit te leggen, niet de mensen die afhankelijk zijn van de beslissing.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 11:51 schreef Dagonet het volgende:
Hoewel dat niet onmogelijk is, is dat niet waar ik op doel.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jij beweert dat de asielzoekers die advocaten uit eigen zak betalen?
Daar ben ik het niet mee eens. Als vanaf het begin duidelijk is gemaakt dat je helemaal geen recht hebt om hier te blijven is het jouw eigen verantwoordelijkheid als je hier toch je leven op blijft bouwen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:
En voordat er weer geroepen wordt "dat die mensen dan maar niet steeds in beroep moeten gaan" zal ik het nog maar eens uitleggen: inclusief alle beroepsmogelijkheden mag een asielprocedure niet meer dan 5 jaar of iets minders zelfs beslaan. Dat is inclusief alle uitstel-mogelijkheden en verlengde termijnen.
Je kunt mensen dus niet aanrekenen dat ze gebruik maken van een mogelijkheid en recht, en al helemaal niet als hun rechten (het recht op een tijdige beslissing) met voeten getreden wordt.
Nee, hij sneert dat jij meer ontvangt van de staat dmv allerlei regelingen, kortingen, etc. dan dat je afdraagt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij beweert dat de asielzoekers die advocaten uit eigen zak betalen?
nou voordeel heeft hij er wel mee.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef MilaNL het volgende:
Van zo'n jong kind uit Afrika kun je niet verwachten dat die zijn geboortedatum en achternaam precies weet (Mauro gaf de achternaam van moeder op ipv vader). Daarbij komt dat het geen enkel voordeel heeft voor zo'n kind om erover te liegen. "De boel belazeren", zoals Leers het noemt, klinkt als kwade opzet. Het is overduidelijk dat dat hier niet het geval was.
tenzij ondertussen duidelijk is geworden dat je hebt gelogen over een aantal zaken.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als vanaf het begin duidelijk is gemaakt dat je helemaal geen recht hebt om hier te blijven is het jouw eigen verantwoordelijkheid als je hier toch je leven op blijft bouwen.
Het wordt pas anders als men je in de waan laat dat je wel mag blijven. Als dat lang genoeg duurt... dan heb je m.i. een recht.
ja naja Mauro is een beetje een verzamelnaam voor de ouders, pleegouders, hulpverleners en advocaten eromheen ... iemand is iig niet helemaal eerlijk geweest ergensquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef MilaNL het volgende:
Van zo'n jong kind uit Afrika kun je niet verwachten dat die zijn geboortedatum en achternaam precies weet (Mauro gaf de achternaam van moeder op ipv vader). Daarbij komt dat het geen enkel voordeel heeft voor zo'n kind om erover te liegen. "De boel belazeren", zoals Leers het noemt, klinkt als kwade opzet. Het is overduidelijk dat dat hier niet het geval was.
Dat zou kunnen, maar als dit waar is, moet Mauro dan gestraft worden voor iets waar hij niet zelf verantwoordelijk voor is geweest?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja Mauro is een beetje een verzamelnaam voor de ouders, pleegouders, hulpverleners en advocaten eromheen ... iemand is iig niet helemaal eerlijk geweest ergens
begrijp ik ook wel want Nederland is leuker dan Angola maar als die ouders een kind hadden willen adopteren dan hadden ze die weg moeten bewandelen met al de nadelen die daaraan kleven en niet zichzelf opgeven als pleegouder voor zo'n opvangknul wetende dat hij eigenlijk op zijn 18de terug moet en met de volle intentie om dat aan te vechten
Kijk, hofstadboeffie, werkende hersencellen!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef Schanulleke het volgende:
Nee, hij sneert dat jij meer ontvangt van de staat dmv allerlei regelingen, kortingen, etc. dan dat je afdraagt.
het is geen strafquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:42 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar als dit waar is, moet Mauro dan gestraft worden voor iets waar hij niet zelf verantwoordelijk voor is geweest?
Dat is inderdaad een prima reden om iemand terug te sturen, maar dan wel ook van te voren duidelijk maken dat liegen leidt tot verlies van recht.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:37 schreef macca728 het volgende:
tenzij ondertussen duidelijk is geworden dat je hebt gelogen over een aantal zaken.
dat zeg ik ook nietquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja in Nederland hebben ze het beter, maar dat is geen reden om iemand asiel te geven.
Dan kan je iedereen toe gaan laten.
Waar baseer je dat laatste op?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef MilaNL het volgende:
je hoeft er toch niet constant naast te gaan staan roepen dat liegen niet leuk is in Nederland als de formulieren ingevuld worden???quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een prima reden om iemand terug te sturen, maar dan wel ook van te voren duidelijk maken dat liegen leidt tot verlies van recht.
Leers zegt in Trouw dat de leugens de reden zijn dat Mauro geen verblijfsvergunning kan krijgen, iets dat hij wel graag wil. Dat noem ik een straf. Dat kun jij anders noemen, maar welke term ervoor gebruikt wordt doet er niet toe. Mauro kan zelf niet verantwoordelijk zijn voor die leugens, en dus is het geen reden om een verblijfsvergunning af te wijzen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen straf
zo werkt de wereld gewoon, die jongetjes mogen blijven tot 18 en daarna moeten ze terug ... het is niet anders
Dat is het gevolg van liegen, dan krijg je straf.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:50 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Leers zegt in Trouw dat de leugens de reden zijn dat Mauro geen verblijfsvergunning kan krijgen, iets dat hij wel graag wil. Dat noem ik een straf. Dat kun jij anders noemen, maar welke term ervoor gebruikt wordt doet er niet toe. Mauro kan zelf niet verantwoordelijk zijn voor die leugens, en dus is het geen reden om een verblijfsvergunning af te wijzen.
"Zo werkt de wereld gewoon" is uiteraard geen argument. We houden deze discussies om de wereld te veranderen.
Iemand van 9 die kleine en begrijpelijke fouten maakt bij de aanvraag zonder daar een groot belang bij te hebben probeert niet de boel te belazeren. Zelfs als dat wel zo was, kan iemand van 9 daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden.quote:
Ik neem aan dat er staat dat je het naar waarheid moet invullen en anders zeggen ze dat wel bij de rechtszaak.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hoeft er toch niet constant naast te gaan staan roepen dat liegen niet leuk is in Nederland als de formulieren ingevuld worden???
Het moet gewoon een keer uitgelegd worden dat dat de sanctie is. Niet keer op keer, maar één keer goed.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:48 schreef sp3c het volgende:
je hoeft er toch niet constant naast te gaan staan roepen dat liegen niet leuk is in Nederland als de formulieren ingevuld worden???
Je geeft hem dus puur op basis van emotie het voordeel van de twijfel. Duidelijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:53 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Iemand van 9 die kleine en begrijpelijke fouten maakt bij de aanvraag zonder daar een groot belang bij te hebben probeert niet de boel te belazeren. Zelfs als dat wel zo was, kan iemand van 9 daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
Ik reken het hen ook niet aan, maar ze moeten niet zeuren en niet roepen dat het als een verrassing komt als het feest ophoudt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Je kunt mensen dus niet aanrekenen dat ze gebruik maken van een mogelijkheid en recht, en al helemaal niet als hun rechten (het recht op een tijdige beslissing) met voeten getreden wordt.
Tja, Schengen is ook een onding. Naïeve idealistische EU .quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het zijn dan wel geen asielzoekers, maar volgens mij was er best wat te doen de afgelopen tijd omtrent blanke Oost-Europeanen
Nee, die procedure is er juist om uit te zoeken of iemand recht heeft op een asielstatus. Dus totdat die helemaal doorlopen is en beide partijen geen beroepsmogelijkheden meer hebben is dat recht niet beslecht. De IND procedeert overigens net zo hard verder bij eerste positieve beschikkingen voor asielzoekers.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als vanaf het begin duidelijk is gemaakt dat je helemaal geen recht hebt om hier te blijven is het jouw eigen verantwoordelijkheid als je hier toch je leven op blijft bouwen.
Het wordt pas anders als men je in de waan laat dat je wel mag blijven. Als dat lang genoeg duurt... dan heb je m.i. een recht.
Het feest houdt dus juist niet op omdat asielzoekers na een procedure die een termijn van meer dan 5 jaar overschrijdt een reguliere aanvraag kunnen opstarten en uitzitten. Dat is geen zeuren, dat is opnieuw gebruik maken van wettelijke mogelijkheden die ze krijgen omdat de IND zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik reken het hen ook niet aan, maar ze moeten niet zeuren en niet roepen dat het als een verrassing komt als het feest ophoudt.
Oh ben je zo'n nerd. Nou als we toch echt persoonlijk gaan worden, ja ik ben netto-betaler. Ruimschoots zelfs helaas aangezien we 2 x modaal zijn hier (ben nu bezig met de belastingaangifte....quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoewel dat niet onmogelijk is, is dat niet waar ik op doel.
Jij kan wel klagen dat jij die advocaat betaalt, maar dat speelt pas als je nettobetaler bent en ik heb bij jou nooit zo die indruk, dus met dat in het achterhoofd kan ik je geruststellen.
Ik zal het maar in andere termen gooien... het gaat mij om de vraag of er een gerechtvaardigd vertrouwen is gewekt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, die procedure is er juist om uit te zoeken of iemand recht heeft op een asielstatus. Dus totdat die helemaal doorlopen is en beide partijen geen beroepsmogelijkheden meer hebben is dat recht niet beslecht.
Hij postte zelf:quote:In het geval Mauro kreeg hij pas na 5 jaar te horen dat het nee werd.
Je legt mij woorden in de mond.quote:Dus leg mij eens uit waarom een asielzoeker met een nee genoegen moet nemen de eerste keer als de IND dit ook niet doet. En waarom je het een asielzoeker kwalijk neemt dat hij gebruik maakt van een wettelijk recht om in beroep te gaan, en als de procedure niet afgerond wordt door de IND binnen de wettelijke termijnen, waarom je dit de asielzoeker dan aanrekent.
Opschieten dan, want die moet vandaag verzonden zijn!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh ben je zo'n nerd. Nou als we toch echt persoonlijk gaan worden, ja ik ben netto-betaler. Ruimschoots zelfs helaas aangezien we 2 x modaal zijn hier (ben nu bezig met de belastingaangifte....)
Geen recht op wat voor toeslag dan ook, buiten de HRA dan natuurlijk.
En dat zonder moordenaars of oplichters vrij te pleiten
Nee, de termijn is iets korter dan 5 jaar, ongeveer 4,75 jaar, juist met oog op het gevaar dat mensen na 5 jaar een reguliere aanvraag voor verblijf kunnen doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal het maar in andere termen gooien... het gaat mij om de vraag of er een gerechtvaardigd vertrouwen is gewekt.
[..]
Hij postte zelf:
Vrijwel in de begin kreeg ik te horen dat ik hier niet mocht blijven. Ik en me pleegouders zijn er telkens tegen beroep op gegaan. En in 2007 kreeg ik te horen dat uitgeprocedeerd was.
Ik begrijp hieruit dat hij na 5 jaar uitgeprocedeerd was. Dat is dus nog binnen de termijn ook! En verder kreeg hij dus als snel te horen dat hij niet zou mogen blijven. Geen gerechtvaardigd vertrouwen dus.
[..]
Je legt mij woorden in de mond.
Ik stel slechts dat een verblijfstitel niet behoort te ontstaan door verloop van een periode. Het is alleen anders indien er een gerechtvaardigd vertrouwen bestond dat men mocht blijven. Dan vind ik dat op die basis een verblijfstitel verstrekt kan worden.
Termijnsoverschrijdingen worden vrijwel nergens beloond met gelijk krijgen. De grote uitzondering daarop is als de burger te laat is met bezwaar of beroep aantekenen, dan krijgt de overheid gelijk.
Ook dan kan het best zo zijn dat het binnen de termijn was en belangrijker: het was snel duidelijk dat hij niet mocht blijven.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, de termijn is iets korter dan 5 jaar, ongeveer 4,75 jaar, juist met oog op het gevaar dat mensen na 5 jaar een reguliere aanvraag voor verblijf kunnen doen.
Over het verschijnsel "achternaam" in asielzaken kan ik trouwens een boek schrijven. En ook over verwarring over etnische achtergrond, moedertaal of hoe waarschijnlijk het is dat mensen uit derdewereldlanden een geboortecertificaat hebben.quote:Minister Gerd Leers rekent Mauro fouten niet aan
'Foute gegevens Mauro irrelevant'
De foute gegevens die namens Mauro Manuel zijn aangeleverd voor zijn asielaanvraag, ,,stellen helemaal niets voor'' en het rumoer erom is ,,een storm in een glas water.'' Dit zegt Mauro's advocaat Marq Wijngaarden in reactie op de berichten over deze kwestie.
Volgens de raadsman zijn de fouten verklaarbaar en voor het overige ,,totaal irrelevant'' geweest voor de aanvraag. ,,De fouten zijn pas gebleken nadat Mauro zijn paspoort had gekregen voor de laatste aanvraag voor een verblijfsvergunning'', aldus Wijngaarden zaterdag.
Andere achternaam
De fouten in het dossier van Mauro kwamen onlangs aan het licht. Het ging om een andere achternaam in zijn Angolese paspoort (de achternaam van zijn vader) en een foutieve geboortedatum. Volgens Wijngaarden wijkt de vermelde datum drie dagen af van de juiste.
Minister Gerd Leers van Immigratie en Asiel is niet van plan Mauro de fouten aan te rekenen, liet hij vrijdag al weten.
Nee, dat is niet "duidelijk" als in "definitief" zonder dat een procedure afgerond is.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook dan kan het best zo zijn dat het binnen de termijn was en belangrijker: het was snel duidelijk dat hij niet mocht blijven.
Ja, maar dat risico staat in de asielwet omschreven. De termijn die daarvoor staat is wettelijk omschreven. Dus als die termijn overschreden wordt, kun je het risico niet inschatten omdat de regels veranderd worden.quote:Dan kun je alles uit de kast trekken in de hoop van, maar dan weet je ook dat je het risico hebt dat aan het eind van de rit je moet vertrekken en dat je dan moeite zal hebben met je leven opbouwen in het land van herkomst. Dat is een risico dat je bewust neemt.
Een gerechtvaardigd vertrouwen, wat versta je daaronder? Dat een asielzoeker er vertrouwen in mag hebben dat een rechtstaat zich aan de eigen regeltjes houdt? Dat is immers iets wat in het asielrecht is vastgelegd.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:24 schreef DS4 het volgende:
...
Ik stel slechts dat een verblijfstitel niet behoort te ontstaan door verloop van een periode. Het is alleen anders indien er een gerechtvaardigd vertrouwen bestond dat men mocht blijven. Dan vind ik dat op die basis een verblijfstitel verstrekt kan worden.
Termijnsoverschrijdingen worden vrijwel nergens beloond met gelijk krijgen. De grote uitzondering daarop is als de burger te laat is met bezwaar of beroep aantekenen, dan krijgt de overheid gelijk.
Hij is net verzonden. En als je met een gezamenlijk inkomen van 87.000 niet netto-betaler bent dan hoor je mij niet meer klagenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Opschieten dan, want die moet vandaag verzonden zijn!
En verder vind ik het dan wat sneu voor je dat ik je niet gerust kan stellen...
Volgens mij ben jij prima bekend met wat "gerechtvaardigd vertrouwen" inhoudt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee, dat is niet "duidelijk" als in "definitief" zonder dat een procedure afgerond is.
Ik heb het gewoon over hoe ik er tegenaan kijk en dienaangaande is de wet niet relevant.quote:Ja, maar dat risico staat in de asielwet omschreven. De termijn die daarvoor staat is wettelijk omschreven. Dus als die termijn overschreden wordt, kun je het risico niet inschatten omdat de regels veranderd worden.
Het gaat om het gerechtvaardigd vertrouwen dat hij hier zou mogen blijven.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Een gerechtvaardigd vertrouwen, wat versta je daaronder? Dat een asielzoeker er vertrouwen in mag hebben dat een rechtstaat zich aan de eigen regeltjes houdt? Dat is immers iets wat in het asielrecht is vastgelegd.
Een termijnsoverschrijding is niet zo ernstig in het nadeel van degene die onterecht asiel vraagt dat hij daardoor die verblijfstitel maar moet krijgen.quote:Termijnoverschrijdingen worden ook niet beloond, ze hebben consequenties voor degene die ze overschrijdt. In dit soort gevallen is de consequentie voor de IND dat ze mensen niet meer weg kunnen krijgen in legale zin. Dat is een meevaller voor een asielzoeker, geen beloning. De fout zit immers niet bij hen.
Als het andersom zou zijn, dan zou de IND zich niet aan de regels mogen houden en dat de consequentie hiervan dan bij de asielzoeker ligt. Oh wacht, zo is het hier ook afgelopen.
Dat begrijp ik ook niet. Adopteren ligt toch voor de hand zou je denken.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:57 schreef paddy het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp; had het pleeggezin hem niet kunnen adopteren? Ik weet dat pleeggezinnen geld krijgen, maar dat zal toch niet de ware reden zijn geweest?
Er komen genoeg adoptiekinderen binnen uit andere landen, waarom hem dan niet adopteren? Dan was dit waarschijnlijk helemaal niet nodig allemaal.
Ik haal de gevallen een beetje door elkaar dus weet eigenlijk niet of zijn ouders nog leven.
Dat was dus inderdaad het probleem: zijn beide ouders leven nog. Alleen is pa niet in beeld en heeft moe hem op het vliegtuig gezet in 2002. Het is dus wel geprobeerd maar het ging niet door.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:57 schreef paddy het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp; had het pleeggezin hem niet kunnen adopteren? Ik weet dat pleeggezinnen geld krijgen, maar dat zal toch niet de ware reden zijn geweest?
Er komen genoeg adoptiekinderen binnen uit andere landen, waarom hem dan niet adopteren? Dan was dit waarschijnlijk helemaal niet nodig allemaal.
Ik haal de gevallen een beetje door elkaar dus weet eigenlijk niet of zijn ouders nog leven.
I stand corrected. Ik dank jou bij deze namens de gehele beroepsgroep voor jouw bijdrage. Weet je wat? Ik draag gewoon mijn eerste rondje op de Nordschleife dit weekend aan jou op.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hij is net verzonden. En als je met een gezamenlijk inkomen van 87.000 niet netto-betaler bent dan hoor je mij niet meer klagen
Moeder kon toch afstand doen van haar kind? Wanneer ze het kind op een vliegtuig zet om in een ander land een beter leven op te kunnen bouwen, moet ze er tch ook geen problemen mee hebben officieel afstand te doen? Dus hoezo is geprobeerd en hoe geprobeerd?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat was dus inderdaad het probleem: zijn beide ouders leven nog. Alleen is pa niet in beeld en heeft moe hem op het vliegtuig gezet in 2002. Het is dus wel geprobeerd maar het ging niet door.
De moeder van Mauro leeft voor zover ik weet nog.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:57 schreef paddy het volgende:
En terecht natuurlijk...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat was dus inderdaad het probleem: zijn beide ouders leven nog. Alleen is pa niet in beeld en heeft moe hem op het vliegtuig gezet in 2002. Het is dus wel geprobeerd maar het ging niet door.
Waarom? Er komen op precies dezelfde wijze zoveel adoptiekinderen binnen (ouders die afstand doen van hun kind)quote:
Nou als je daar dit weekend nog wilt zijn wordt het wel eens tijd te vertrekken en dus niet meer constant hier te postenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
I stand corrected. Ik dank jou bij deze namens de gehele beroepsgroep voor jouw bijdrage. Weet je wat? Ik draag gewoon mijn eerste rondje op de Nordschleife dit weekend aan jou op.Heb je tenminste waar voor je geld!
Een overschrijding van een termijn heeft dus wel die consequentie want het opent de deur voor een reguliere aanvraag. Tevens betekent een overschrijding van een termijn in de orde waar wij het over hebben wel degelijk dat iemand jaren langer in onzekerheid zit en hier wortelt. Dat koop je niet af met 1.000 euro. In die jaren had iemand bijvoorbeeld 20.000 euro salaris kunnen ontvangen, twee kinderen kunnen produceren, een HBO-opleiding kunnen doen, trouwen, een huis bouwen. In plaats daarvan zit zo iemand 4 jaar langer in een asielzoekerscentrum passief te wezen. Dan vind ik 1000 euro geen reële schadevergoeding.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat om het gerechtvaardigd vertrouwen dat hij hier zou mogen blijven.
[..]
Een termijnsoverschrijding is niet zo ernstig in het nadeel van degene die onterecht asiel vraagt dat hij daardoor die verblijfstitel maar moet krijgen.
Ik vind het prima als er gewoon een geldelijke tegemoetkoming komt. Zeg 1.000 euro extra mee bij vertrek.
Dat weet ik niet, ik weet bijkans niks van adoptie.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Moeder kon toch afstand doen van haar kind? Wanneer ze het kind op een vliegtuig zet om in een ander land een beter leven op te kunnen bouwen, moet ze er tch ook geen problemen mee hebben officieel afstand te doen? Dus hoezo is geprobeerd en hoe geprobeerd?
Om hele andere redenen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef paddy het volgende:
Waarom? Er komen op precies dezelfde wijze zoveel adoptiekinderen binnen (ouders die afstand doen van hun kind)
Is het veranderd? Je mag toch ook later inzenden? Alleen krijg je dan later bericht...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Opschieten dan, want die moet vandaag verzonden zijn!
En verder vind ik het dan wat sneu voor je dat ik je niet gerust kan stellen...
Wees gerust, ik vertrek straks. Is pas vanaf 17.30u open en het schijnt ook nog te (gaan) regenen, dus waarschijnlijk pas morgenochtend 8.00u dat ik mijn rondjes ga draaien.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou als je daar dit weekend nog wilt zijn wordt het wel eens tijd te vertrekken en dus niet meer constant hier te posten
Is dit iets voor dit topic? (ik zie dat niet nl) Of meer iets voor PM of SC naar elkaar?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou als je daar dit weekend nog wilt zijn wordt het wel eens tijd te vertrekken en dus niet meer constant hier te posten
Vrienden van mij hebben drie kinderen geadopteerd omdat moeder afstand deed en ze naar een weeshuis bracht. Dus weet niet of het alleen via een weeshuis kan, maar na afstand van je kind doen kan je het dus wel adopteren. Snap dus niet waarom ze die mogelijkheid niet hebben overwogen als ze toch echt haar kind hier wil houden en niet meer terug wil hebben daar.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet bijkans niks van adoptie.
Nogmaals, ik redeneer vanuit wat ik gerechtvaardigd vind.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Een overschrijding van een termijn heeft dus wel die consequentie want het opent de deur voor een reguliere aanvraag.
Iemand weet van zichzelf donders goed of hij al dan niet een vluchteling is of een gelukszoeker. Onzekerheid is niet meer dan dezelfde onzekerheid die je hebt als je meespeelt in de loterij.quote:Tevens betekent een overschrijding van een termijn in de orde waar wij het over hebben wel degelijk dat iemand jaren langer in onzekerheid zit en hier wortelt. Dat koop je niet af met 1.000 euro. In die jaren had iemand bijvoorbeeld 20.000 euro salaris kunnen ontvangen, twee kinderen kunnen produceren, een HBO-opleiding kunnen doen, trouwen, een huis bouwen. In plaats daarvan zit zo iemand 4 jaar langer in een asielzoekerscentrum passief te wezen. Dan vind ik 1000 euro geen reële schadevergoeding.
Het was 1 juli geloof ik, maar thans 1 april. Het vreemde is dat jaaroverzichten vroeger eind januari verstrekt moesten zijn en nu eind februari. De termijn is dus extreem kort geworden voor particulieren.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:08 schreef Schanulleke het volgende:
Is het veranderd? Je mag toch ook later inzenden? Alleen krijg je dan later bericht...
Op Wikipedia staat dat het papierwerk niet in orde was en derhalve niet vastgesteld kon worden dat de moeder echt afstand wilde doen van haar kind. Dat is nogal oppervlakkig. Er staat niet wat er niet in orde was.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Is dit iets voor dit topic? (ik zie dat niet nl) Of meer iets voor PM naar elkaar?
[..]
Vrienden van mij hebben drie kinderen geadopteerd omdat moeder afstand deed en ze naar een weeshuis bracht. Dus weet niet of het alleen via een weeshuis kan, maar na afstand van je kind doen kan je het dus wel adopteren. Snap dus niet waarom ze die mogelijkheid niet hebben overwogen als ze toch echt haar kind hier wil houden en niet meer terug wil hebben daar.
Het lijkt mij dat het feit dat het via weeshuis gaat doorslaggevend is. Dat is ook wel logisch eigenlijk, want anders maak je handel in kinderen gewoon mogelijk!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:10 schreef paddy het volgende:
Vrienden van mij hebben drie kinderen geadopteerd omdat moeder afstand deed en ze naar een weeshuis bracht. Dus weet niet of het alleen via een weeshuis kan, maar na afstand van je kind doen kan je het dus wel adopteren. Snap dus niet waarom ze die mogelijkheid niet hebben overwogen als ze toch echt haar kind hier wil houden en niet meer terug wil hebben daar.
Oei... met een winstopslag van 100%, wil jij voor mij regelen dat ik 29 blijf (althans, niet meer ouder wordt, want 29 ben ik niet meer echt)?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik zou mijzelf bij wijze van spreken zo een Kazachstaans paspoort kunnen regelen waardoor ik eeuwig 29 blijf (...) met een paar duizend dollar.
Nu leg je weer iets neer bij de asielzoeker wat irrelevant is. Iemand weet zelf inderdaad wat zijn beweegredenen zijn en zijn grond om asiel aan te vragen. Het is aan de IND om die rechtsgrond te toetsen aan de criteria die de Asielwet geeft. Dat wil zeggen dat zij moeten beslissen op grond van het vluchtverhaal en de documenten die een vluchteling overlegt. Feiten dus. Daarbij is niet relevant of iemand hier asiel wil omdat hij meteen de bijstand in wil, wil werken, studeren, zijn DNA verspreiden of zijn kont blauw wil verven. Als de IND het niet lukt die feiten binnen de termijn te verwerken tot een definitieve afwijzing, gáát zo iemand dus de bijstand in, werken, studeren, zijn DNA verspreiden of zijn kont blauw wil verven. Dat is een gevolg van, niet een reden om iemand te vertellen dat hij bij voorbaat had moeten weten dat hij niet in aanmerking kwam voor een vergunning.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik redeneer vanuit wat ik gerechtvaardigd vind.
[..]
Iemand weet van zichzelf donders goed of hij al dan niet een vluchteling is of een gelukszoeker. Onzekerheid is niet meer dan dezelfde onzekerheid die je hebt als je meespeelt in de loterij.
Alleen als je dan ook Oksana gaat hetenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Oei... met een winstopslag van 100%, wil jij voor mij regelen dat ik 29 blijf (althans, niet meer ouder wordt, want 29 ben ik niet meer echt)?
Nee, ik vind dat heel erg de kern van de zaak.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Nu leg je weer iets neer bij de asielzoeker wat irrelevant is.
Dan wil ik ook gewoon weer terug naar de fitheid die ik had toen ik 29 was. Dan noem ik mijzelf met liefde en plezier Oksana...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Alleen als je dan ook Oksana gaat heten
Dat is hun probleem, niet ons probleem.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gezien mijn ervaringen met papierwerk uit derdewereldlanden als Angola betekent sluitend papierwerk eigenlijk alleen dat de juiste ambtenaren om zijn gekocht en hun stempeltjes hebben gezet, en niet dat wat op papier staat waar is. Ik zou mijzelf bij wijze van spreken zo een Kazachstaans paspoort kunnen regelen waardoor ik eeuwig 29 blijf en Oksana heet met een paar duizend dollar.
Daarom zou je eigenlijk al deze mensen moeten weigeren. Je weet nooit wat je in huis haalt en vaak zullen het juist de mensen zijn die we hier helemaal niet moeten hebben (criminelen, oorlogsmisdadigers ed)quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat dat het papierwerk niet in orde was en derhalve niet vastgesteld kon worden dat de moeder echt afstand wilde doen van haar kind. Dat is nogal oppervlakkig. Er staat niet wat er niet in orde was.
Gezien mijn ervaringen met papierwerk uit derdewereldlanden als Angola betekent sluitend papierwerk eigenlijk alleen dat de juiste ambtenaren om zijn gekocht en hun stempeltjes hebben gezet, en niet dat wat op papier staat waar is. Ik zou mijzelf bij wijze van spreken zo een Kazachstaans paspoort kunnen regelen waardoor ik eeuwig 29 blijf en Oksana heet met een paar duizend dollar.
Nee, je zou ze eigenlijk allemaal moeten accepteren en dan met een zakje geld transporteren naar een arm land waar het wel duurzaam veilig is.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:43 schreef macca728 het volgende:
Daarom zou je eigenlijk al deze mensen moeten weigeren. Je weet nooit wat je in huis haalt en vaak zullen het juist de mensen zijn die we hier helemaal niet moeten hebben (criminelen, oorlogsmisdadigers ed)
Die zijn er niet haha.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, je zou ze eigenlijk allemaal moeten accepteren en dan met een zakje geld transporteren naar een arm land waar het wel duurzaam veilig is.
Oh wat dat betreft ben ik het met je eens: het stelsel van vergunningenmoet op de schop, in de eerste plaats door de vervuiling in de asielprocedures die komt doordat het de enige manier is voor laagopgeleide mensen om hier naar binnen te komen van buiten de EU. Voor hoogopgeleide mensen zijn er werkvisa, voor vluchtelingen de asielstatus en voor gezinshereniging de reguliere vergunning. Wat nu gebeurt is dat gelukszoekers schijnhuwelijken aangaan en in de asielprocedure gaan zitten (en vluchtelingen schijnhuwelijken aangaan) omdat mensen hun recht of doel niet halen. En dan hebben we het nog niet eens over de illegalen die niet eens de moeite nemen die procedures aan te gaan.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat heel erg de kern van de zaak.
Juist door al die mensen die ten onrechte asiel aanvragen is ons systeem van opvang voor diegenen die het echt nodig hebben verstopt, is de procedure tegen het onmenselijke aan en duurt het veel te lang voordat de echte vluchtelingen krijgen wat ze nodig hebben.
Je moet je eens voorstellen dat je als vluchteling hier komt en je wordt meteen met wantrouwen benaderd... Dat is verschikkelijk en dat is het gevolg van de industrie die achter de Mauro's van deze wereld zit.
Door steeds maar weer naar het snoetje van een Mauro te kijken vergeten we waar het echt om draait.
Als je afhankelijk bent van bewijsvoering zoals deze papieren in je procedures, dan wordt het ook ons probleem.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is hun probleem, niet ons probleem.
Nee. Gewoon raus. Klaar.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als je afhankelijk bent van bewijsvoering zoals deze papieren in je procedures, dan wordt het ook ons probleem.
Nee, er is al genoeg gesold met die jongen. En nu stopt Leers ook nog eens zijn arm in de aars van Wilders over de rug van die jongen heen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee. Gewoon raus. Klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |