abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109726665
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

De kosten voor een advocaat voor asielzoekers worden gewoon door jou en mij betaald _O-
Je moet eerst nettobetaler zijn voordat je je daar op kan beroepen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109726744
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:14 schreef sp3c het volgende:
straks worden de regels aangepast en worden die kinderen idd gelijk terug op het vliegtuig naar huis gezet

wie heeft er dan gewonnen ... Mauro?

die zit dan al in Angola!
Net zoals een hele hoop Portugezen die naar Angola vertrekken omdat het er beter toeven is dan in Portugal.

Maar Mauro terugsturen naar de hel van Afrika is onmenselijk :'(
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109726758
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je moet eerst nettobetaler zijn voordat je je daar op kan beroepen...
Jij beweert dat de asielzoekers die advocaten uit eigen zak betalen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 12:26:46 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109726849
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Net zoals een hele hoop Portugezen die naar Angola vertrekken omdat het er beter toeven is dan in Portugal.

Maar Mauro terugsturen naar de hel van Afrika is onmenselijk :'(
ja als je geld hebt is het er ongetwijfeld heerlijk!

mijn familie druppelt ook langzaam terug naar Suriname om daar kasten van huizen bouwen voor de prijs van een sorbetijsje maar oma was toch maar wat blij dat ze weer thuis was in dr flatje in Rotterdam nadat ze 2 maanden in haar ouderlijk huis daar had gewoond _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_109726912
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja als je geld hebt is het er ongetwijfeld heerlijk!

mijn familie druppelt ook langzaam terug naar Suriname om daar kasten van huizen bouwen voor de prijs van een sorbetijsje maar oma was toch maar wat blij dat ze weer thuis was in dr flatje in Rotterdam nadat ze 2 maanden in haar ouderlijk huis daar had gewoond _O-
ja in Nederland hebben ze het beter, maar dat is geen reden om iemand asiel te geven.
Dan kan je iedereen toe gaan laten.
pi_109726913
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 11:51 schreef Dagonet het volgende:
800 minderjarige asielzoekers, daar komt dan nog wel de rest van het gezin bij dus je hebt het al snel over een duizendje of 5.
Nee, alleenstaande AMA's gaat het om volgens mij. En al was het het hele gezin, na 8 jaar heeft de overheid iets uit te leggen, niet de mensen die afhankelijk zijn van de beslissing.

En voordat er weer geroepen wordt "dat die mensen dan maar niet steeds in beroep moeten gaan" zal ik het nog maar eens uitleggen: inclusief alle beroepsmogelijkheden mag een asielprocedure niet meer dan 5 jaar of iets minders zelfs beslaan. Dat is inclusief alle uitstel-mogelijkheden en verlengde termijnen.

Je kunt mensen dus niet aanrekenen dat ze gebruik maken van een mogelijkheid en recht, en al helemaal niet als hun rechten (het recht op een tijdige beslissing) met voeten getreden wordt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_109726936
quote:

Hoewel dat niet onmogelijk is, is dat niet waar ik op doel.

Jij kan wel klagen dat jij die advocaat betaalt, maar dat speelt pas als je nettobetaler bent en ik heb bij jou nooit zo die indruk, dus met dat in het achterhoofd kan ik je geruststellen.
pi_109727039
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:

En voordat er weer geroepen wordt "dat die mensen dan maar niet steeds in beroep moeten gaan" zal ik het nog maar eens uitleggen: inclusief alle beroepsmogelijkheden mag een asielprocedure niet meer dan 5 jaar of iets minders zelfs beslaan. Dat is inclusief alle uitstel-mogelijkheden en verlengde termijnen.

Je kunt mensen dus niet aanrekenen dat ze gebruik maken van een mogelijkheid en recht, en al helemaal niet als hun rechten (het recht op een tijdige beslissing) met voeten getreden wordt.
Daar ben ik het niet mee eens. Als vanaf het begin duidelijk is gemaakt dat je helemaal geen recht hebt om hier te blijven is het jouw eigen verantwoordelijkheid als je hier toch je leven op blijft bouwen.

Het wordt pas anders als men je in de waan laat dat je wel mag blijven. Als dat lang genoeg duurt... dan heb je m.i. een recht.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:35:26 #34
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_109727091
quote:

[..]

Nee, hij sneert dat jij meer ontvangt van de staat dmv allerlei regelingen, kortingen, etc. dan dat je afdraagt.
Life is what you make it.
pi_109727093
Van zo'n jong kind uit Afrika kun je niet verwachten dat die zijn geboortedatum en achternaam precies weet (Mauro gaf de achternaam van moeder op ipv vader). Daarbij komt dat het geen enkel voordeel heeft voor zo'n kind om erover te liegen. "De boel belazeren", zoals Leers het noemt, klinkt als kwade opzet. Het is overduidelijk dat dat hier niet het geval was.
pi_109727137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef MilaNL het volgende:
Van zo'n jong kind uit Afrika kun je niet verwachten dat die zijn geboortedatum en achternaam precies weet (Mauro gaf de achternaam van moeder op ipv vader). Daarbij komt dat het geen enkel voordeel heeft voor zo'n kind om erover te liegen. "De boel belazeren", zoals Leers het noemt, klinkt als kwade opzet. Het is overduidelijk dat dat hier niet het geval was.
nou voordeel heeft hij er wel mee.

Waarom is hij eigenlijk op het vliegtuig gezet ?
pi_109727163
:W

[ Bericht 94% gewijzigd door klipper op 31-03-2012 16:47:27 ]
pi_109727166
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Als vanaf het begin duidelijk is gemaakt dat je helemaal geen recht hebt om hier te blijven is het jouw eigen verantwoordelijkheid als je hier toch je leven op blijft bouwen.

Het wordt pas anders als men je in de waan laat dat je wel mag blijven. Als dat lang genoeg duurt... dan heb je m.i. een recht.
tenzij ondertussen duidelijk is geworden dat je hebt gelogen over een aantal zaken.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 12:39:56 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109727227
quote:
ja naja Mauro is een beetje een verzamelnaam voor de ouders, pleegouders, hulpverleners en advocaten eromheen ... iemand is iig niet helemaal eerlijk geweest ergens

begrijp ik ook wel want Nederland is leuker dan Angola maar als die ouders een kind hadden willen adopteren dan hadden ze die weg moeten bewandelen met al de nadelen die daaraan kleven en niet zichzelf opgeven als pleegouder voor zo'n opvangknul wetende dat hij eigenlijk op zijn 18de terug moet en met de volle intentie om dat aan te vechten
pi_109727291
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja Mauro is een beetje een verzamelnaam voor de ouders, pleegouders, hulpverleners en advocaten eromheen ... iemand is iig niet helemaal eerlijk geweest ergens

begrijp ik ook wel want Nederland is leuker dan Angola maar als die ouders een kind hadden willen adopteren dan hadden ze die weg moeten bewandelen met al de nadelen die daaraan kleven en niet zichzelf opgeven als pleegouder voor zo'n opvangknul wetende dat hij eigenlijk op zijn 18de terug moet en met de volle intentie om dat aan te vechten
Dat zou kunnen, maar als dit waar is, moet Mauro dan gestraft worden voor iets waar hij niet zelf verantwoordelijk voor is geweest?
pi_109727296
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:35 schreef Schanulleke het volgende:

Nee, hij sneert dat jij meer ontvangt van de staat dmv allerlei regelingen, kortingen, etc. dan dat je afdraagt.
Kijk, hofstadboeffie, werkende hersencellen!
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 12:43:37 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109727318
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:42 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar als dit waar is, moet Mauro dan gestraft worden voor iets waar hij niet zelf verantwoordelijk voor is geweest?
het is geen straf

zo werkt de wereld gewoon, die jongetjes mogen blijven tot 18 en daarna moeten ze terug ... het is niet anders
pi_109727323
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:37 schreef macca728 het volgende:

tenzij ondertussen duidelijk is geworden dat je hebt gelogen over een aantal zaken.
Dat is inderdaad een prima reden om iemand terug te sturen, maar dan wel ook van te voren duidelijk maken dat liegen leidt tot verlies van recht.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 12:44:44 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109727351
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja in Nederland hebben ze het beter, maar dat is geen reden om iemand asiel te geven.
Dan kan je iedereen toe gaan laten.
dat zeg ik ook niet
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:47:22 #45
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_109727418
quote:
Waar baseer je dat laatste op?
Life is what you make it.
  Moderator zaterdag 31 maart 2012 @ 12:48:46 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109727461
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een prima reden om iemand terug te sturen, maar dan wel ook van te voren duidelijk maken dat liegen leidt tot verlies van recht.
je hoeft er toch niet constant naast te gaan staan roepen dat liegen niet leuk is in Nederland als de formulieren ingevuld worden???
pi_109727510
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is geen straf

zo werkt de wereld gewoon, die jongetjes mogen blijven tot 18 en daarna moeten ze terug ... het is niet anders
Leers zegt in Trouw dat de leugens de reden zijn dat Mauro geen verblijfsvergunning kan krijgen, iets dat hij wel graag wil. Dat noem ik een straf. Dat kun jij anders noemen, maar welke term ervoor gebruikt wordt doet er niet toe. Mauro kan zelf niet verantwoordelijk zijn voor die leugens, en dus is het geen reden om een verblijfsvergunning af te wijzen.
"Zo werkt de wereld gewoon" is uiteraard geen argument. We houden deze discussies om de wereld te veranderen.
pi_109727589
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:50 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Leers zegt in Trouw dat de leugens de reden zijn dat Mauro geen verblijfsvergunning kan krijgen, iets dat hij wel graag wil. Dat noem ik een straf. Dat kun jij anders noemen, maar welke term ervoor gebruikt wordt doet er niet toe. Mauro kan zelf niet verantwoordelijk zijn voor die leugens, en dus is het geen reden om een verblijfsvergunning af te wijzen.
"Zo werkt de wereld gewoon" is uiteraard geen argument. We houden deze discussies om de wereld te veranderen.
Dat is het gevolg van liegen, dan krijg je straf.
pi_109727604
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:47 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Waar baseer je dat laatste op?
Iemand van 9 die kleine en begrijpelijke fouten maakt bij de aanvraag zonder daar een groot belang bij te hebben probeert niet de boel te belazeren. Zelfs als dat wel zo was, kan iemand van 9 daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
pi_109727612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 12:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hoeft er toch niet constant naast te gaan staan roepen dat liegen niet leuk is in Nederland als de formulieren ingevuld worden???
Ik neem aan dat er staat dat je het naar waarheid moet invullen en anders zeggen ze dat wel bij de rechtszaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')