RTL XL - Alle afleveringen van Gepest!quote:Gepest!
In het programma Gepest! vertellen slachtoffers van pesterijen èn pestkoppen hun aangrijpende verhaal. Peter van der Vorst kijkt in iedere aflevering van Gepest! met een andere hoofdpersoon terug op de schoolperiode. Wanneer begon het pesten? Wat gebeurde er precies? Hoe bepalend was de ellende voor de rest van het leven van het slachtoffer? Of: wat bewoog pestkoppen er toe anderen het leven zuur te maken?
Wordt regelmatig op donderdag uitgezonden bij RTL 4 om 21.30 uur.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:11 schreef marco_sire het volgende:
Chocki heet nu Jolanda......ik dat een geweldig plot vinden
nee iddquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:18 schreef Aspergermeisje het volgende:
Is dit dé middelbare school? Die wilde hier dan vast ook niet aan meewerken?
Ik ookquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:20 schreef MissJ het volgende:
ik vind dat zwangere wijf echt onwijs naar
Nog steeds zo'n arrogante kut kopquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:20 schreef MissJ het volgende:
Valt ook op dat zijn vader zegt dat Sjookie geen slechte jongen is of wasquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:20 schreef MissJ het volgende:
ik zeg het weer, die Chaouki zit in de bak.
Best lekker ookquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:18 schreef Pisces29 het volgende:
Dat langere meisje is volgens mij ook wel heel lief en serieus
met andere woorden, hij is het dus juist wel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:21 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Valt ook op dat zijn vader zegt dat Sjookie geen slechte jongen is of was
Zit dus in de familie.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:21 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Valt ook op dat zijn vader zegt dat Sjookie geen slechte jongen is of was
Vindt het wel geen type voor een rechtenstudiequote:
Neequote:Op donderdag 29 maart 2012 22:22 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Vindt het wel geen type voor een rechtenstudie
ja fantastisch he. Die 2 meiden zijn overduidelijk het beste en sterkste eruit gekomen. Die pesters zijn nog steeds allemaal falers op wat voor manier dan ook.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:22 schreef roos85 het volgende:
Die meiden pakken die pesters goed aangoed om te zien hoe sterk zij eruit zijn gekomen..
Maakt niet uit, zou haar wel doen als ze bij mij in de klas zou zittenquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:22 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Vindt het wel geen type voor een rechtenstudie
Dat dus he.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een programmaen met een tv programma er bij opeens heel fel voor jezelf opkomen tegen mensen die eigenlijk geen idee hebben waar het nog over gaat.
omdat ze nog steeds zwaar onzeker is. Dat was ze in de schooltijd ook, daarom pestte ze, om haar eigen onzekerheid te verbergen. Denk ik dan.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:24 schreef Mani89 het volgende:
Wat een air heeft dat varken .. en waarom eigenlijk?
Echt geweldig om te zienquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:23 schreef MissJ het volgende:
[..]
ja fantastisch he. Die 2 meiden zijn overduidelijk het beste en sterkste eruit gekomen. Die pesters zijn nog steeds allemaal falers op wat voor manier dan ook.
Oh ik denk gewoon dat ze het wel heeft en met teveel verkeerde air loopt, gewoon een arrogant geval, grote bek, stom mensquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:25 schreef MissJ het volgende:
[..]
omdat ze nog steeds zwaar onzeker is. Dat was ze in de schooltijd ook, daarom pestte ze, om haar eigen onzekerheid te verbergen. Denk ik dan.
ik denk die Sjokiquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:27 schreef Mani89 het volgende:
Welk masochistisch wezen heeft dit mens zwanger geschopt?
Jij vind die twee *gepeste* meisjes erg volwassen ? Ja jij bent als kind gemeen tegen mij geweest daarom wil ik nu excucesquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:27 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens zijn volwassen geworden, zwangere big is nog steeds een bitch
quote:
Nee, ik vind de krullenbol ook een felle, dat hoeft voor mij ook niet...quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jij vind die twee *gepeste* meisjes erg volwassen ? Ja jij bent als kind gemeen tegen mij geweest daarom wil ik nu excuces
Dit viel nog mee, die treurige familie van vorige week wilde op een gegeven moment zelf even door elkaar schudden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Jij vind die twee *gepeste* meisjes erg volwassen ? Ja jij bent als kind gemeen tegen mij geweest daarom wil ik nu excuces
Die krullenbol was wel fel.. maar er stond tenminste een persoonlijkheid.. dat is vaak anders geweest inn dit programma.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, ik vind de krullenbol ook een felle, dat hoeft voor mij ook niet...
Logisch, kan me voorstellen dat je die mensen heel diep haat.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kijk dit programma voor het eerst.. en dan ook nog halverwegen maar wat ik zag waren een stel paupers waarvan er twee boos zijn op de andere vanwege middelbare schooltijd gedoe.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit viel nog mee, die treurige familie van vorige week wilde op een gegeven moment zelf even door elkaar schudden.
Terwijl hij ook gewoon in zijn bontkraag gedoken met een Arafat sjaal voor zijn gezicht er had kunnen staanquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:30 schreef leolinedance het volgende:
Sjoki is wel de grootste kneus van het gebeuren.
Mikey, terug je in hok, en stoppen met trollen..quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Kijk dit programma voor het eerst.. en dan ook nog halverwegen maar wat ik zag waren een stel paupers waarvan er twee boos zijn op de andere vanwege middelbare schooltijd gedoe.
Zit toch ook meer woede achter bij haar, zij is door het pesten in het ziekenhuis beland vanwege de zelfmoordpoging, dan wil je wel even van je afbijten als je weer oog in oog staat met de pestkoppen van 10 jaar geleden, toch ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Chouki heeft zijn Hyvesfoto maar snel weggehaald.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:20 schreef MissJ het volgende:
ik zeg het weer, die Chaouki zit in de bak.
Ik ook wel, maar ze was als kind al een fellequote:Op donderdag 29 maart 2012 22:32 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Logisch, kan me voorstellen dat je die mensen heel diep haat.
Nou ja , ik begin te geloven dat ze dat gewoon inderdaad oprecht niet begrijpen? Als je altijd de popi-jopi bent geweest met een grote bek, als je je niet snel geintimideerd voelt.. misschien begrijp je dan écht niet hoe dat voor een ander kan voelen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:33 schreef cinnamon_M het volgende:
Die zwangere vrouw snapt het echt niet he. Ja, iedereen roept wel eens wat. Maar als een hele groep steeds wat tegen 1 iemand roept, dan is dat wel heel iets anders. Das intimiderend. En het bagataliseren dat je brandende peuken in iemands tas stopt en niet snappen dat iemand met een groep opwachten klote is. Echt zeg...
Ik snap haar woede zeker hoor!quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zit toch ook meer woede achter bij haar, zij is door het pesten in het ziekenhuis beland vanwege de zelfmoordpoging, dan wil je wel even van je afbijten als je weer oog in oog staat met de pestkoppen van 10 jaar geleden, toch ?
Datquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Nou ja , ik begin te geloven dat ze dat gewoon inderdaad oprecht niet begrijpen? Als je altijd de popi-jopi bent geweest met een grote bek, als je je niet snel geintimideerd voelt.. misschien begrijp je dan écht niet hoe dat voor een ander kan voelen?
Ja klaarblijkelijk ja...quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Nou ja , ik begin te geloven dat ze dat gewoon inderdaad oprecht niet begrijpen? Als je altijd de popi-jopi bent geweest met een grote bek, als je je niet snel geintimideerd voelt.. misschien begrijp je dan écht niet hoe dat voor een ander kan voelen?
Zo kil kwam ze ook inderdaad wel over. Moet die vier mensen toch wel nageven dat ze komen opdagen. Dat is dan wrs. omdat ze denken dat het wel meeviel allemaal. Als 1 persoon af en toe iets zegt stelt dat in de beleving niet veel voor maar je zal maar zo'n klas tegen je hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:40 schreef Staal het volgende:
Moet die vier mensen toch wel nageven dat ze komen opdagen.
Net een dertiger inderdaad.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die zwangere ziet er 2x zo oud uit.
Nee, vind ik ook, hoor. Een onsympathiek/naar hoofd heeft ze.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Net een dertiger inderdaad.
Weet niet of het een vooroordeel van mij is door het relaas van die meiden maar het is net alsof je het gewoon aan haar kan zien dat het een naar roddelmens is.
ze probeerde wel jong over te komen met haar glitter make upquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Net een dertiger inderdaad.
Weet niet of het een vooroordeel van mij is door het relaas van die meiden maar het is net alsof je het gewoon aan haar kan zien dat het een naar roddelmens is.
Dat is wel het meest waardige en nette dat je kunt doen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:05 schreef blup het volgende:
Die yvonnebah wat een houding.
Ik heb ook pas vernomen van een meid dat ik haar vroeger ooit gepest zou hebben, ik herkende haar wel, ik ging vroeger niet met haar om.. Maar kan me het pesten echt niet herinneren.
Toch voelde ik me daar echt oprecht klote om en heb ook gemeende excuses aangeboden voor whatever er gebeurd mag zijn of wat ik ook gezegd mag hebben.
Echt wel die Yvonnequote:Op donderdag 29 maart 2012 22:20 schreef MissJ het volgende:
Jij bedoelt Joyce? dat heeft ze toch gelijk als ze 10 jaar geleden flink gepest is ..hoeft ze nou die pesters niet om de hals vliegen en blij wezen dat ze hun weer ziet.. terecht haar woede.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:29 schreef Pisces29 het volgende:
Snapte ze wel degelijk, denk ik, maar had niet genoeg ballen om het toe te geven. Ze zei al eerder tegen Peter dat ze het meisjes met de krullen pestte omdat ze heel slim was en hoge cijfers haalde. Voelde zich dus gewoon onzeker/geïntimideerd. Misschien nog steeds.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:44 schreef klabbakus het volgende:
Die zwangere snapt gewoon echt niet hoe furieus iemand kan worden als je kind zo gepest wordt, zo iemand wens je gewoon toe dat haar kind ook gepest gaat worden
Ze heeft werkelijk geen idee!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Snapte ze wel degelijk, denk ik, maar had niet genoeg ballen om het toe te geven. Ze zei al eerder tegen Peter dat ze het meisjes met de krullen pestte omdat ze heel slim was en hoge cijfers haalde. Voelde zich dus gewoon onzeker/geïntimideerd. Misschien nog steeds.
Iddquote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:33 schreef matthijst het volgende:
Vond die Yvonne ook wel meevallen; die had gewoon geen zin om mee te doen aan dat terugpakkwartiertje van die twee. Ze had ze nooit geslagen, maar opeens is voor iemand gaan staan ook heel intimiderend. En poehpoeh, ze had iemand lelijkerd genoemd, dat was praktisch een stopwoordje een paar jaar terug. Ik kijk nu al uit naar Gepest over 10 jaar; dan zitten er allemaal van die huilebalkjes die werden 'uitgescholden' voor verrekte mongol.
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:08 schreef Pulzzar het volgende:
Ik bagatelliseer het niet, maar je kan je leven alleen oppakken als je aan jezelf gaat werken.
Een soort afsluiting denk ik. Een nare periode bespreken met mensen die die periode voor jou naar maakten lijkt me goed voor de verwerking. Ook is het goed om de kant van het verhaal van de pesters te horen, waardoor ze misschien inzien dat ze sommige gebeurtenis enorm in hun hoofd hebben opgeblazen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...
En dan vervolgens verontwaardigd gaan zitten doen dat een pester commentaar levert.
Dat Peter vd Vorst je in zijn programma wil hebben betekent niet automatisch dat alles wat je beweert de waarheid is. Sommige dingen zijn 10-20 jaar geleden gebeurd, hoe kun je je nu nog alles exact herinneren, ik vind het knap!
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:19 schreef matthijst het volgende:
Naja, te laf, te laf... Je kan moeilijk zeggen dat je tijdelijk wordt vrijgelaten om mee te doen aan een TV-programma
Ja die 2 zijn zielig ja, om hier even te trollen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Het duurt blijkbaar even voordat de rationele mensen (matthijst en Pulzarr) ook in het topic komen naast de de zielige gepeste mensen.
Je zeikt meteen reacties af die niet "oh wat zielig voor die gepeste mensen!!! en wat is die zwangere lelijk en vast in de bijstand" zijn met trollen, kom op zeg, doe eens een keer normaal en bedenk dat mensen andere meningen kunnen hebben.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja die 2 zijn zielig ja, om hier even te trollen.
Ik ben het met hun eens, ik ken wel figuren die enorme vervelende pestkoppen waren op de middelbare school. Maar die nu keurige nette burgers zijn geworden. In je jeugd en puberteit doe je soms domme dingen, soms om er bij te horen en soms omdat je het gewoon leuk vindt of de impact nog niet goed kunt inschatten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Het duurt blijkbaar even voordat de rationele mensen (matthijst en Pulzarr) ook in het topic komen naast de de zielige gepeste mensen.
Heeft ze überhaupt gepiekt?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:05 schreef eentwee het volgende:
We kunnen het er in elk geval wel over eens zijn dat de zwangere dame, destijds blijkbaar de populairste van de klas, te vroeg gepiekt heeft.
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:04 schreef matthijst het volgende:
Dat laatste denk ik ook: de slachtoffers komen op mij altijd over alsof ze nu wel even hun gelijk komen halen want zij zijn vroeger gepest en dus moeten de pesters maar even gaan liggen en alles pikken... Gedrag lijkt soms zelfs een beetje op waar ze de pesters op willen aanspreken, terwijl als ze een normaal gesprek aangaan iedereen wel kunnen laten inzien dat wat kinderachtige grapjes leken toch enorme imact kan hebben... En de meeste pesters zullen dan echt wel sorry zeggen lijkt me. Maar niemand wil zich op TV laten afmaken door iemand die vroeger het sufferdje van de klas was.
Mwah, beetje in het midden denk ik; ben weleens gepest en heb ook weleens gepest, maar beide niet extreem.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:27 schreef DjinN het volgende:
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?
Tuurlijkquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als ik tegenover haar had gestaan dan was ze haar baby kwijt geweest.
Wat maakt dat nou weer uit? Moet je persé zelf een pester zijn om het standpunt van de pesters te kunnen zien?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:27 schreef DjinN het volgende:
[..]
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?
Ik wil je niet pesten, maar je weet dat dit een satire van LuckyTV was he?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:08 schreef Pulzzar het volgende:
Neem dat voorbeeld dat Job een betoog doet en uiteindelijk bij de zin aankomt: "...en hou ik straks mijn baan nog?". "Ik denk het niet, Job!" grapt Geert Wilders. In Job zijn plaats had ik het als grap opgevat en er denk ik zelf ook om gelachen. Job echter voelde zich geïntimideerd, ook omdat de rest van de Kamer er ook om moest lachen. Dat snap ik allemaal wel, maar in zo'n omgeving is het niet verstandig om je kwetsbaarheid te laten zien. Job druipt af en mensen merken dus dat hij een makkelijk slachtoffer is en dat zij hem de baas kunnen.
En moet je vervolgens een aantal jaar naar de bak wegens moord. Lekker slim hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als ik tegenover haar had gestaan dan was ze haar baby kwijt geweest.
Dat geluidje toch alleen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik wil je niet pesten, maar je weet dat dit een satire van LuckyTV was he?
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:05 schreef eentwee het volgende:
We kunnen het er in elk geval wel over eens zijn dat de zwangere dame, destijds blijkbaar de populairste van de klas, te vroeg gepiekt heeft.
Nee, het hele filmpje is bij elkaar gemonteerd natuurlijk. Inclusief "Dat dacht ik niet, Job"; dat is de stem van de satire-maker, niet van Geert Wilders.quote:
Wat een allochtone tokkienaam was datquote:
And we have a winnerquote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:55 schreef klabbakus het volgende:
[..]
Ik weet heel de achtergrond niet, maar op je 22ste, de relatie gaat helemaal mis geloof me, of die vriend die moet zo'n schaap zijn dat ie graag voor haar zorgt en niks beters kan krijgen
best ziek, maar je ziet dat zo vaak
maargoed zo bestaat 70 % van alle relaties, dat is een hele andere discussie, maar ik zie dat gewoon
Ah, OK.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, het hele filmpje is bij elkaar gemonteerd natuurlijk. Inclusief "Dat dacht ik niet, Job"; dat is de stem van de satire-maker, niet van Geert Wilders.
Das waar, maar als diegene niet bij de interruptiemicrofoon staat is men nauwelijks hoorbaar, zeker voor de tv niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:15 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ah, OK.
Nou ja, Job Cohen en Geert Wilders kennende had het best echt kunnen zijn gebeurd.
Dusquote:
Klopt, ik vond die stem al niet echt op die van Wilders lijken. Ik voel me nu wel een beetje dom.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Das waar, maar als diegene niet bij de interruptiemicrofoon staat is men nauwelijks hoorbaar, zeker voor de tv niet.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:22 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Klopt, ik vond die stem al niet echt op die van Wilders lijken. Ik voel me nu wel een beetje dom.![]()
Omdat het ook op TV een paar keer kwam, dacht ik echt dat alleen het geluidje en die beelden van een lachende Rutte fake waren, maar dat het voor de rest gewoon was gebeurd.
Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is. Dat die meiden er nog steeds last van hebben, geloof ik absoluut.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vind wel dat sommige mensen in dit topic erg makkelijk roepen dat de slachtoffers zich aanstellen en verder moeten met hun leven. Natuurlijk moeten ze ook verder met hun leven, alleen dat gaat vaak niet zo makkelijk. Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Tsja, maar schijnbaar weer niet zo moeilijk dat ze er niet mee op TV willenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Vast wel. Maar ze worden door dat programma op een heel verkeerd spoor gezet.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:17 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, maar schijnbaar weer niet zo moeilijk dat ze er niet mee op TV willen
De uitzending van afgelopen week was dan ook wel de slechtste ooit denk ik. Andere uitzendingen hadden een beter en bevredigender resultaat.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:35 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ze worden door dat programma op een heel verkeerd spoor gezet.
Zij zijn de slachtoffers en oh wat zijn ze zielig dat ze dat allemaal hebben meegemaakt en oh wat zijn ze sterk dat ze toch wat hebben bereikt in het leven. En de pesters zijn allemaal losers, want de één werkt in een fabriek en het populaire meisje is dik geworden en veel minder knap dan die twee slachtoffers.
Het gevolg is dat die meiden nog steeds met het pestverleden blijven worstelen en dat de pesters het inmiddels zijn vergeten en verdergaan met hun leven.
Want jij kent alleen maar gepeste mensen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:04 schreef goudkust2008 het volgende:
Ik vind het wel een leuk programma
Ben benieuwd of er ooit bekenden van me het programma aanschrijven
Maar omdat de pesters lelijker en minder succesvol zijn, hebben die 2 gepeste meisjes meer kans op blijven worstelen? Ik probeer even te lezen wat je bedoelt, maar ik heb uitleg nodig denk ikquote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:35 schreef Pulzzar het volgende:
Het gevolg is dat die meiden nog steeds met het pestverleden blijven worstelen en dat de pesters het inmiddels zijn vergeten en verdergaan met hun leven.
Inderdaad. Kinderen moeten weerbaar worden gemaakt, maar pesten is en blijft fout. En dat hoor je je kind mee te geven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vind wel dat sommige mensen in dit topic erg makkelijk roepen dat de slachtoffers zich aanstellen en verder moeten met hun leven. Natuurlijk moeten ze ook verder met hun leven, alleen dat gaat vaak niet zo makkelijk. Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Voor de gepeste kan het een soort afsluiting bieden. En dan hoeft de pester echt niet per se 'sorry' te zeggen. Het hele proces van 'verleden bespreekbaar maken', en 'gedachten uiten naar pester' kan al van betekenis zijn voor mensen. Zeker voor mensen die het verleden angstvallig hebben proberen te verdringen. Begrijp je dat?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...
En dan vervolgens verontwaardigd gaan zitten doen dat een pester commentaar levert.
Dat Peter vd Vorst je in zijn programma wil hebben betekent niet automatisch dat alles wat je beweert de waarheid is. Sommige dingen zijn 10-20 jaar geleden gebeurd, hoe kun je je nu nog alles exact herinneren, ik vind het knap!
Wat een frustratie zeg. Wil je erover praten? En dat meen ik serieus. Je kan me PM'enquote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:24 schreef matthijst het volgende:
Haha, prachtig weer. Van die verontwaardigde kutwijven die opeens na al die jaren wel weten wat ze moeten zeggen
Michael legt uit waarom hij misschien gepest heeft; omdat hij later in een klas kwam en iedereen elkaar al kende en meteen dien krulletrol erop "maar is dat een excuus dan"!
Als die jankerdjes nou gewoon thuis met z'n tweeën een poppenkast hadden gekocht dan konden ze die pesters precies laten zeggen wat ze wilden horen.
Doe het zelf vieze troll.quote:
Ik vind die twee meiden niet echt succesvol. Ze zitten vol wrok, haat en zelfmedelijden. Hun pestverleden beheerst ruim 10 jaar later nog steeds hun hele leven. Daarentegen zijn die pesters dat allang vergeten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar omdat de pesters lelijker en minder succesvol zijn, hebben die 2 gepeste meisjes meer kans op blijven worstelen? Ik probeer even te lezen wat je bedoelt, maar ik heb uitleg nodig denk ikIk snap niet echt wat het uitmaakt...
die zit al 10 jaar vast in de gevangenis van Tangerquote:Op donderdag 5 april 2012 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Chouki al opgespoort hiero?
Niet...quote:Op donderdag 5 april 2012 21:29 schreef MissJ het volgende:
[..]
die zit al 10 jaar vast in de gevangenis van Tanger
ik roep maar wat hoorquote:
In het vorige seizoen was er ook zo een aflevering en die was ook zeker het interessantstquote:Op donderdag 5 april 2012 21:34 schreef Karina het volgende:
Interessant deze, ze is gepest, maar heeft zelf ook gepest.
Oh dat kan ik me niet eens meer herinneren, of ik heb die net gemist.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
In het vorige seizoen was er ook zo een aflevering en die was ook zeker het interessantst
Moeder is ook ondertiteld.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:37 schreef WcPot het volgende:
Waarom is die jongen ondertiteld ik kan hem wel goed verstaan
Ze ziet er niet gezond uit in ieder geval.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die moeder nou nog steeds verslaafd?
Ze zit er naastquote:Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Te lui om de kraan om te draaien
Inderdaad, je zou denken dat ze daar op zouden letten.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:40 schreef Doler12 het volgende:
Toch niet zo streng die internaat als je zo kon pesten.
Ik kijk snel even hoe Danny M wordt gekruisigd.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp die reclame niet, met dat grote kussen, van die apotheek.
Oh zielig voor hemquote:Op donderdag 5 april 2012 21:49 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik kijk snel even hoe Danny M wordt gekruisigd.
"niemand vond 'm leuk..."quote:Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef pleeborstel het volgende:
Wat zingen ze nou steeds in de leader, ik versta het niet
"verdomme wat een meuk"quote:Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef pleeborstel het volgende:
Wat zingen ze nou steeds in de leader, ik versta het niet
quote:Op donderdag 5 april 2012 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
"verdomme wat een meuk"
quote:
Nou ze heeft flinke wallen onder haar ogen. Hoe oud is ze?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik moet zeggen, na tientalle jaren alcohol en coke ziet ze er nog best oké uit. Dikke laag make-up dat dan wel.
dat meen je nietquote:Op donderdag 5 april 2012 22:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik moet zeggen, na tientalle jaren alcohol en coke ziet ze er nog best oké uit. Dikke laag make-up dat dan wel.
54quote:Op donderdag 5 april 2012 22:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ze heeft flinke wallen onder haar ogen. Hoe oud is ze?
Ze praat wel als een typische alcoholist.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
meer als een korsakov-erquote:Op donderdag 5 april 2012 22:02 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ze praat wel als een typische alcoholist.
54quote:Op donderdag 5 april 2012 22:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ze heeft flinke wallen onder haar ogen. Hoe oud is ze?
Het kan veel erger hoor, coke is geen kattenpisquote:Op donderdag 5 april 2012 22:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat meen je niet
dat mens ziet er niet uit
alcohol ook niet, maar het toont welquote:Op donderdag 5 april 2012 22:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
54
[..]
Het kan veel erger hoor, coke is geen kattenpis
quote:
Misschien gaan ze elkaar nog pesten?quote:Op donderdag 5 april 2012 22:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Maar nog steeds, het gepestgedeelte ontgaat me nog een beetje, behalve die bitch van het internaat
Eline en Roel!quote:Op donderdag 5 april 2012 22:00 schreef Karina het volgende:
Die foto boven de bank doet me denken aan die foto die vaak hier op FOK! werd gepost, van die jongen en dat meisje, die gephotoshopte. Vriend en vriendin.
Nouja ze heeft geen afkickpogingen gedaan en is het niet van plan ook...quote:Op donderdag 5 april 2012 22:05 schreef hexje het volgende:
Pff die vrouw heeft naar omstandigheden haar best gedaan. Wat willen ze van haar horen.
oh ja deze fotoquote:
Ja nogal. Ik kijk uit naar het bosje bloemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja die! Goed van je, ik wist de namen niet meer.
Ik vind het nu meer Het Spijt Me dan gepest.
De gezichten zijn omgewisseld.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:07 schreef MissJ het volgende:
[..]
oh ja deze foto![]()
Maarrr. wat is er mis met deze foto?
Oude fokmeme.. achtergrond verder weet ik ook niet preciesquote:
ahaaaa, ja zie je, ik dacht al zoietsquote:
Nee joh!quote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef MissJ het volgende:
[..]
ahaaaa, ja zie je, ik dacht al zoiets![]()
Nee hoor.quote:
ja wat is het dan?! Ik wil het weten!quote:
Geen idee, zal wel een hoax zijn dat er iets mee is.quote:
Bij deze wel:quote:Op donderdag 5 april 2012 22:11 schreef MissJ het volgende:
[..]
ahaaaa, ja zie je, ik dacht al zoiets![]()
Volgens mij is het dat ze broer en zus lijken maar eigenlijk getrouwd zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:15 schreef MissJ het volgende:
[..]
ja wat is het dan?! Ik wil het weten!
Maar die ken ik niet, ze zeiden van die andere dat er iets mee zou zijn, maar dat is echt onzin.quote:
ik hou het hier maar opquote:Op donderdag 5 april 2012 22:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Geen idee, zal wel een hoax zijn dat er iets mee is.
De andere Peter is nog erger met computersquote:Op donderdag 5 april 2012 22:21 schreef Karina het volgende:
Peter wist niet hoe je het windowsplayer balkje weg kon krijgen
ja dat touchscreen is niet echt een succes gewordenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:22 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De andere Peter is nog erger met computers
quote:Op donderdag 5 april 2012 22:22 schreef Doler12 het volgende:
[..]
De andere Peter is nog erger met computers
Zo geeft ze toe vind ik.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:25 schreef Karina het volgende:
Met andere woorden: Anita ziet het heel anders.
Ze had het over, iedereen heeft zijn eigen waarheid, vandaar dat ik dacht dat ze het anders zag.quote:
Zelf slaan wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Eh zomaar iemand laten slaan heeft niks te maken met overleven...
Ik kijk nog even een stukje AZ, al denk ik niet dat ze nog gaan winnenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Iemand in voor Nanny in TV SC?
Andere afleveringen zijn een stuk boeiender inderdaad. Eerste die me tot nu toe eigenlijk tegenvaltquote:Op donderdag 5 april 2012 22:28 schreef lady-wrb het volgende:
slappe hap, dit programma.
leuk voor servie, maar voor de kijker absoluut niet boeiend
Ja dat zegt ze, ik geloof er niks van.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Ze had het over, iedereen heeft zijn eigen waarheid, vandaar dat ik dacht dat ze het anders zag.
Werd aangekondigd ja... maar óf ze komen nog, óf het idee is afgeblazen of in een nieuw seizoen. Het is iig nieuwe TV. Bijzonder interessant lijkt me, het is echt een taboe-onderwerpquote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef Karina het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de pesten op de werkvloer aflevering(en), dat zou toch ook komen dacht ik?
Veel meer taboe dan pesten op school, een volwassene die zich laat pesten en volwassenen die pesten, dat kan toch niet? Ik heb het zelf nooit gezien of meegemaakt. Lijkt me heel erg.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Werd aangekondigd ja... maar óf ze komen nog, óf het idee is afgeblazen of in een nieuw seizoen. Het is iig nieuwe TV. Bijzonder interessant lijkt me, het is echt een taboe-onderwerp
Toch schijnt het echt veel te gebeuren. Heb het zelf niet meegemaakt, daarom vind ik het ook maatschappelijk gezien best belangrijk en interessant om er een programma over te maken. Misschien konden ze gewoonweg geen mensen vinden.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Veel meer taboe dan pesten op school, een volwassene die zich laat pesten en volwassenen die pesten, dat kan toch niet? Ik heb het zelf nooit gezien of meegemaakt. Lijkt me heel erg.
Ik denk niet dat dit er gaat komen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk tot ontslagen leiden en in deze crisis is het al moeilijk genoeg om een baan te vinden/behouden. Je stelt je werkgever hiermee toch in een kwaad daglicht en in de meeste contracten staat dat het verboden is je werkgever schade toe te brengen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:30 schreef Karina het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de pesten op de werkvloer aflevering(en), dat zou toch ook komen dacht ik?
Het hoeft natuurlijk niet te gaan om een huidige werkgever, het zou iets van jaren geleden kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit er gaat komen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk tot ontslagen leiden en in deze crisis is het al moeilijk genoeg om een baan te vinden/behouden. Je stelt je werkgever hiermee toch in een kwaad daglicht en in de meeste contracten staat dat het verboden is je werkgever schade toe te brengen.
Ik denk dat het te moeilijk is om over te praten, schaamte zal een grote rol spelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Toch schijnt het echt veel te gebeuren. Heb het zelf niet meegemaakt, daarom vind ik het ook maatschappelijk gezien best belangrijk en interessant om er een programma over te maken. Misschien konden ze gewoonweg geen mensen vinden.
Toch typisch dat je je werkgever geen schade mag toebrengen maar je werkgever jou wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit er gaat komen. Dit zal hoogstwaarschijnlijk tot ontslagen leiden en in deze crisis is het al moeilijk genoeg om een baan te vinden/behouden. Je stelt je werkgever hiermee toch in een kwaad daglicht en in de meeste contracten staat dat het verboden is je werkgever schade toe te brengen.
Ik zou me daar niet druk om maken, ik zou me eerder afvragen waarom ik er nooit iets van heb gemerkt, wat waarschijnlijk ook niet anders kan omdat dingen ook stiekem gebeuren.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:44 schreef pluisdraakje het volgende:
Maar meewerken aan zo'n programma leidt hoe dan ook tot een verandering in de situatie op het werk en niet altijd ten goede, ook de collega's met wie je geen problemen had/hebt, gaan hierdoor anders tegen je aan kijken en zelf zit ik daar niet op te wachten, waarschijnlijk de meeste mensen niet.
Ik vind hem helemaal niet goed.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:30 schreef Staal het volgende:
Ik vond het een heel mooie aflevering. Het liet ook duidelijk zien hoe een kind twee kanten op kan schieten.
Mooi programma. Peter van der Vorst komt wel heel integer over. Snap wel waarom hij ineens overal in zo in de kijker is. Hij doet het goed.
Waarom vind je van niet?quote:Op donderdag 5 april 2012 23:51 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik vind hem helemaal niet goed.
Hij is een huilie en tegelijkertijd doet hij heel stoer. In dit programma vind ik hem nog wel meevallen, maar in 'mijn leven in puin' vind ik hem tenenkrommend irritant.quote:
Ik heb hem in dit programma niet zien huilen en eigenlijk vind ik dat best sterk wel. Ik heb namelijk wel een traantje gelaten.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:56 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hij is een huilie en tegelijkertijd doet hij heel stoer. In dit programma vind ik hem nog wel meevallen, maar in 'mijn leven in puin' vind ik hem tenenkrommend irritant.
Deze aflevering heb ik niet gezien. Wel de eerste paar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb hem in dit programma niet zien huilen en eigenlijk vind ik dat best sterk wel. Ik heb namelijk wel een traantje gelaten.
In mijn ogen maakt hij dit programma heel integer.
Verder volg ik niet alle programma's zo is het ook. Maar hij komt goed op me over in dit programma.
Hij is een homo, wat had je anders verwacht? Dat ie de gepeste persoon ff wakker zou schudden en een wijze levensles zou meegeven?quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik heb hem in dit programma niet zien huilen en eigenlijk vind ik dat best sterk wel. Ik heb namelijk wel een traantje gelaten.
In mijn ogen maakt hij dit programma heel integer.
Verder volg ik niet alle programma's zo is het ook. Maar hij komt goed op me over in dit programma.
Homohaterquote:Op vrijdag 6 april 2012 00:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij is een homo, wat had je anders verwacht? Dat ie de gepeste persoon ff wakker zou schudden en een wijze levensles zou meegeven?
Nee... hij komt met waardeloze vrouwenemoties op de proppen zetten.
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad om het hem te laten presenteren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik haat ze niet hoor, maar dergelijke emoties vind ik wel waardeloos. Wat heb je er aan?
ja, want dan zit emotioneel vrouwelijk NL aan de buis gekluisterd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben gehad om het hem te laten presenteren.
Ik kijk meer om de herkenning, anders zou ik het waarschijnlijk totaal niet interessant vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ja, want dan zit emotioneel vrouwelijk NL aan de buis gekluisterd.
Nou dat is niet wat hij graag wil aantrekken natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
ja, want dan zit emotioneel vrouwelijk NL aan de buis gekluisterd.
He Jokkie,quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij is een homo, wat had je anders verwacht? Dat ie de gepeste persoon ff wakker zou schudden en een wijze levensles zou meegeven?
Nee... hij komt met waardeloze vrouwenemoties op de proppen zetten.
Ik denk wel dat hij geliefd is bij homo's, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Nou dat is niet wat hij graag wil aantrekken natuurlijk.
Ik kom daar op terug. Nu moet ik papiepapie doen, want morgen weer belangrijke afspraak bij een klant. Ciao xquote:Op vrijdag 6 april 2012 01:00 schreef Staal het volgende:
[..]
He Jokkie,
Hoe stond jij in je schooltijd in het leven? Heb jij wel eens iemand gepest? Of ben je eens gepest?
Hoe heb jij je schooltijd ervaren?
Dit heb ik ook ervaren. De pesters werden wel ontslagen maar het waren wel de populaire jongens van het bedrijf die de borrels, het afdelingsuitje en andere feestjes organiseerden. Dan zit je met het stempel van klokkenluider maar de rest kijkt je met de nek aan. Ze weten dat ze niet mogen pesten maar je word dan toch buitengesloten. Opzettelijk overgeslagen met traktaties, je blijft alleen achter als ze in de pauze samen naar de plaatselijke kroeg gaan etc. Zij denken alleen van "Door jou zijn onze vrienden ontslagen en daarom mogen we je niet"quote:Op donderdag 5 april 2012 23:44 schreef pluisdraakje het volgende:
Maar meewerken aan zo'n programma leidt hoe dan ook tot een verandering in de situatie op het werk en niet altijd ten goede, ook de collega's met wie je geen problemen had/hebt, gaan hierdoor anders tegen je aan kijken en zelf zit ik daar niet op te wachten, waarschijnlijk de meeste mensen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |