abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109683228
Wat een mooie meiden. Moeilijk te begrijpen dat ze gepest werden. Als ik foto's van mezelf zie dan zie ik er inderdaad uit als de stereotype nerd met alles er op en er aan. Waarom zij? De jongens kwamen nu een stuk volwasseren over. Wat die ene zei ik was toen 13 en dan doe je domme dingen en dan zijn excuses aanbieden daar zou ik mee kunnen leven. Niet iedereen wordt volwassen in zijn/haar gedrag (collega's van 40+ waren op mijn werk nog net zo). Die Yvonne daarentegen kon ik geen sympathie voor opbrengen. Ze had ook een aso uitstraling. Iemand die maar 3 dingen kan in het leven: stoer doen, pesten en neuken. Verder gaat de wereld voor die mensen niet.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 07:33:30 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109683260
Vond die Yvonne ook wel meevallen; die had gewoon geen zin om mee te doen aan dat terugpakkwartiertje van die twee. Ze had ze nooit geslagen, maar opeens is voor iemand gaan staan ook heel intimiderend. En poehpoeh, ze had iemand lelijkerd genoemd, dat was praktisch een stopwoordje een paar jaar terug. Ik kijk nu al uit naar Gepest over 10 jaar; dan zitten er allemaal van die huilebalkjes die werden 'uitgescholden' voor verrekte mongol.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:54:24 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_109684102
Yvonne had ook een peuk in de tas van een van de twee gegooid en had dat toegegeven. En was te schurftig om daar nog haar excuses voor aan te bieden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_109684326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:33 schreef matthijst het volgende:
Vond die Yvonne ook wel meevallen; die had gewoon geen zin om mee te doen aan dat terugpakkwartiertje van die twee. Ze had ze nooit geslagen, maar opeens is voor iemand gaan staan ook heel intimiderend. En poehpoeh, ze had iemand lelijkerd genoemd, dat was praktisch een stopwoordje een paar jaar terug. Ik kijk nu al uit naar Gepest over 10 jaar; dan zitten er allemaal van die huilebalkjes die werden 'uitgescholden' voor verrekte mongol.
Idd

Je kunt nu wel haten op Yvonne, maar ze heeft wel meegewerkt aan het programma en is de confrontatie aangegaan. Dat zij niet echt kan begrijpen dat het pesten zo'n zware impact heeft, is een ander verhaal.

Yvonne heeft wel gelijk dat die meiden moeten proberen dit los te laten en geen wrok moeten blijven koesteren. Ik bagatelliseer het niet, maar je kan je leven alleen oppakken als je aan jezelf gaat werken.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:36:12 #105
28167 matthijst
pi_109686701
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 09:08 schreef Pulzzar het volgende:
Ik bagatelliseer het niet, maar je kan je leven alleen oppakken als je aan jezelf gaat werken.
Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...
En dan vervolgens verontwaardigd gaan zitten doen dat een pester commentaar levert.

Dat Peter vd Vorst je in zijn programma wil hebben betekent niet automatisch dat alles wat je beweert de waarheid is. Sommige dingen zijn 10-20 jaar geleden gebeurd, hoe kun je je nu nog alles exact herinneren, ik vind het knap!
pi_109688115
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Snap sowieso niet dat mensen meedoen aan zo'n programma, want wat verwachten ze nou? Meestal zeggen de pesters dat ze het zich niet zo herinneren (want slachtoffers claimen dag in dag uit gepest te zijn en dat klinkt nogal stug). Die slachtoffers hebben in hun hoofd een of ander ideaal plaatje waarin een pester om vergiffenis vraagt en zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij gedaan heeft. Dat gebeurt dus eigenlijk nooit (meestal wel excuses, maar dat is vrij 'leeg') en dus vinden dat ze nu het recht hebben om de pesters op TV eens even hard terug te pakken...
En dan vervolgens verontwaardigd gaan zitten doen dat een pester commentaar levert.

Dat Peter vd Vorst je in zijn programma wil hebben betekent niet automatisch dat alles wat je beweert de waarheid is. Sommige dingen zijn 10-20 jaar geleden gebeurd, hoe kun je je nu nog alles exact herinneren, ik vind het knap!
Een soort afsluiting denk ik. Een nare periode bespreken met mensen die die periode voor jou naar maakten lijkt me goed voor de verwerking. Ook is het goed om de kant van het verhaal van de pesters te horen, waardoor ze misschien inzien dat ze sommige gebeurtenis enorm in hun hoofd hebben opgeblazen.

En eerlijk is eerlijk, sommige pesters maken zich er wel heel makkelijk vanaf. "Ja, dat ging toen zo. Dat zijn gewoon kwajongensstreken." Af en toe een geintje uithalen en af en toe iemand plagen rechtvaardigen zo'n reactie, niet stelselmatig iemand proberen te vernederen. Zelfs op die leeftijd kun je je wel inleven in een ander.

Ik vind het geen normaal gedrag om iemand meerdere malen op te wachten na school met als doel diegene te vernederen, ook niet als kind. Dan heb je volgens mij wel bepaalde sadistische trekjes in je.

Gebeurtenissen die een grote indruk op je hebben gemaakt, herinner je je meestal tot in de details. Daar is niets verwonderlijks aan.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_109689526
Ik snap niet dat die Joyce zo gepest werd :{ Wat een knappe meid zeg! En heel typisch dat de grootste pestkop te laf is om zijn kop te laten zien.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:19:39 #108
28167 matthijst
pi_109691914
Naja, te laf, te laf... Je kan moeilijk zeggen dat je tijdelijk wordt vrijgelaten om mee te doen aan een TV-programma O~)
pi_109692048
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:19 schreef matthijst het volgende:
Naja, te laf, te laf... Je kan moeilijk zeggen dat je tijdelijk wordt vrijgelaten om mee te doen aan een TV-programma O~)
_O- _O- :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:16:37 #110
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109695891
Het duurt blijkbaar even voordat de rationele mensen (matthijst en Pulzarr) ook in het topic komen naast de de zielige gepeste mensen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:37:50 #111
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109696523
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Het duurt blijkbaar even voordat de rationele mensen (matthijst en Pulzarr) ook in het topic komen naast de de zielige gepeste mensen.
Ja die 2 zijn zielig ja, om hier even te trollen. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:41:42 #112
28167 matthijst
pi_109696639
Hoezo trollen dan?
Gewoon een andere mening toegedaan...

Je lijkt wel zo'n slachtoffer uit gepest: als iemand het anders ziet dan is het meteen trollen.
Misschien moet je Peter vd Vorst inschakelen en vragen of hij hier op het forum wil komen slijmjurken :'( :'( :'(
  vrijdag 30 maart 2012 @ 15:48:41 #113
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_109696872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja die 2 zijn zielig ja, om hier even te trollen. :')
Je zeikt meteen reacties af die niet "oh wat zielig voor die gepeste mensen!!! en wat is die zwangere lelijk en vast in de bijstand" zijn met trollen, kom op zeg, doe eens een keer normaal en bedenk dat mensen andere meningen kunnen hebben.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_109697224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 15:16 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ben het met hun eens, ik ken wel figuren die enorme vervelende pestkoppen waren op de middelbare school. Maar die nu keurige nette burgers zijn geworden. In je jeugd en puberteit doe je soms domme dingen, soms om er bij te horen en soms omdat je het gewoon leuk vindt of de impact nog niet goed kunt inschatten.

Die dingen horen bij het leven, het is gewoon de harde realteit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_109697454
We kunnen het er in elk geval wel over eens zijn dat de zwangere dame, destijds blijkbaar de populairste van de klas, te vroeg gepiekt heeft.
pi_109697504
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:05 schreef eentwee het volgende:
We kunnen het er in elk geval wel over eens zijn dat de zwangere dame, destijds blijkbaar de populairste van de klas, te vroeg gepiekt heeft.
Heeft ze überhaupt gepiekt?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_109709080
Ik ben vroeger ook gepest en ik merk nu vele jaren later nog steeds dat het invloed heeft.

Maar ik ga mijn pesters niet de schuld geven voor die problemen. Vroeger nam ik het vooral mijzelf kwalijk, waarom het mij niet lukte om sociaal geaccepteerd te worden.

De middelbare school is een keiharde omgeving waar je wordt geconfronteerd hoe jouw houding en gedrag effect heeft op anderen. Het is een hiërarchie. Als je kwetsbaar bent, laat je dat altijd op één of andere manier merken. Misschien niet verbaal, maar wel non-verbaal. En zoiets gebeurt bij volwassenen ook nog steeds. Job Cohen bijvoorbeeld is een integere man, maar helaas te zacht: zodoende liet hij zich intimideren door Geert Wilders en Rutger Castricum.

Neem dat voorbeeld dat Job een betoog doet en uiteindelijk bij de zin aankomt: "...en hou ik straks mijn baan nog?". "Ik denk het niet, Job!" grapt Geert Wilders. In Job zijn plaats had ik het als grap opgevat en er denk ik zelf ook om gelachen. Job echter voelde zich geïntimideerd, ook omdat de rest van de Kamer er ook om moest lachen. Dat snap ik allemaal wel, maar in zo'n omgeving is het niet verstandig om je kwetsbaarheid te laten zien. Job druipt af en mensen merken dus dat hij een makkelijk slachtoffer is en dat zij hem de baas kunnen.

Dat pesten een enorme impact en zelfs een traumatische impact kan hebben, begrijp ik dus heel goed. Maar ik begrijp ook dat de pesters zich op zo'n leeftijd laten leiden door de drang om erbij te horen en om populair te worden. En ik begrijp ook dat ze zich niet bewust zijn van wat het met een persoon kan doen. Dat bewustzijn komt pas als je volwassen wordt.

Het siert die Michael dat hij nu beseft wat voor impact het heeft gehad op die meiden en dat hij daar zijn excuses voor maakt. Yvonne heeft dat besef nog niet. Die heeft denk ik wat dat betreft niet genoeg levenservaring. Maar ik heb wel respect voor haar dat zij toch bereid is de confrontatie aan te gaan, wetende dat zij een hoop verwijten over zich heen zal krijgen.

Wat verwacht je eigenlijk? De meiden begonnen meteen met verwijten te maken. Ze hadden beter eerst kunnen vertellen hoe zij hun schooltijd hadden beleefd. Dan had Yvonne misschien gedacht: "Wat heftig allemaal. Ik had dat destijds nooit beseft en ik vind als ik dit zo hoor het wel erg dat ik aan die pesterijen heb meegedaan." En dan had zij het misschien wel begrepen en had ze oprecht haar excuses gemaakt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:04:41 #118
28167 matthijst
pi_109712367
Dat laatste denk ik ook: de slachtoffers komen op mij altijd over alsof ze nu wel even hun gelijk komen halen want zij zijn vroeger gepest en dus moeten de pesters maar even gaan liggen en alles pikken... Gedrag lijkt soms zelfs een beetje op waar ze de pesters op willen aanspreken, terwijl als ze een normaal gesprek aangaan iedereen wel kunnen laten inzien dat wat kinderachtige grapjes leken toch enorme imact kan hebben... En de meeste pesters zullen dan echt wel sorry zeggen lijkt me. Maar niemand wil zich op TV laten afmaken door iemand die vroeger het sufferdje van de klas was.
pi_109713557
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:04 schreef matthijst het volgende:
Dat laatste denk ik ook: de slachtoffers komen op mij altijd over alsof ze nu wel even hun gelijk komen halen want zij zijn vroeger gepest en dus moeten de pesters maar even gaan liggen en alles pikken... Gedrag lijkt soms zelfs een beetje op waar ze de pesters op willen aanspreken, terwijl als ze een normaal gesprek aangaan iedereen wel kunnen laten inzien dat wat kinderachtige grapjes leken toch enorme imact kan hebben... En de meeste pesters zullen dan echt wel sorry zeggen lijkt me. Maar niemand wil zich op TV laten afmaken door iemand die vroeger het sufferdje van de klas was.
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?
pi_109713994
Hmm, ik snap de reacties van oa matthijst ook wel, maar weet je wat het is...

Ik ben op de middelbare school ook gepest, niet zo heftig als die twee maar wel flink. Dus ik weet hoeveel impact dat kan maken en het fundamentele verschil tussen gewoon wat bitchopmerkingen naar je hoofd krijgen en gepest worden is het punt van structurele buitensluiting, het feit dat je bij geen enkele groep aansluiting vindt en het gevoel van vernedering, dat elke keer dat je echt een prullenbak op je hoofd krijgt oid je je beseft dat die anderen, al krijgen ze heus wel eens een kloteopmerking naar hun hoofd dàt niet overkomt en het dus steeds weer een bevestiging is van het feit dat jij er dus echt niet bij hoort en als de general loser wordt gezien. Dat due yvonne dat niet ziet of snapt vind ik stuitend.

Maar anderzijds...het is wel iets wat je los moet laten. Ik snap nu dat het niks persoonlijks was maar een sociaal proces en heb ook niet de behoefte die pestkoppen erover te spreken. Ik heb ervan geleerd en ben gelukkig met wie ik nu ben dus het maakt niet meer uit. Daarbij, op de basisschool werd een meisje gepest en hoewel ik het nooit initieerde deed ik wel altijd mee. Scheldliedjes scanderen enzo met de hele klas. Ik zag toen niet hoe bedreigend dat was en bovenal; het voelde gewoon logisch omdat er een collectief besluit was dat zij gewoon stom en raar was en ik me nooit heb afgevraagd waarom dan, dat was gewoo zo. Is een sociaal en psychologisch proces wat enorm onrechtvaardig is maar wel zo werkt.

Dat je echter ook achteraf niet ziet hoeveel pijn iemand daarvan heeft en er je oprechte excuses voor wil aanbieden vind ik wel uitermate dom.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:45:15 #121
28167 matthijst
pi_109714574
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:27 schreef DjinN het volgende:
Maar dan ben ik nieuwsgierig he...ben jij zelf vroeger gepest? Of was jij een pester? Of geen van beide?
Mwah, beetje in het midden denk ik; ben weleens gepest en heb ook weleens gepest, maar beide niet extreem.

Ik snap ook wel dat die slachtoffers er heel erg mee zitten en dat je je waarschijnlijk haast niet kunt voorstellen hoe zoiets is, maar daarom vind ik het juist zo raar dat het lijkt alsof ze soms die pesters even terug willen pakken; in plaats van een normaal gesprek aan te gaan wordt het vaak een beetje eenrichtingsverkeer waarbij de slachtoffers de pesters een lading verwijten voor de voeten gooien en eigenlijk alleen maar ja en amen willen horen als antwoord.

En ik vind het nogal dom dat ze in de voorfilmpjes gaan drammen over de pesters: "ja, dat vond ik zo'n verwend kreng"... Hoe kan je dan daarna verwachten dat iemand nog bereid is naar je verhaal te luisteren en z'n excuses aan te bieden?

Als ik als pester aan zo'n show mee zou doen, dan zou ik denk ik erg geschrokken zijn en benieuwd wat zo'n persoon dan allemaal dwars heeft gezeten en op voorhand al in de sorry-modus gaan zitten. Maar als je dan daar staat en in dat filmpje te zien krijgt dat ze je altijd een verwend kreng heeft gevonden, dan zou ik denken: "Ha! Zie je wel, ik weet niet eens meer precies wat ik heb gedaan, maar ik heb die bitch waarschijnlijk niet voor niks gepest".
pi_109714906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als ik tegenover haar had gestaan dan was ze haar baby kwijt geweest.
Tuurlijk :O

En dat kind kan er toch ook niet zoveel aan doen dat haar moeder vroeger een beetje een bitch was en op haar 20e al over haar hoogtepunt heen is?
pi_109715265
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:27 schreef DjinN het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit? Moet je persé zelf een pester zijn om het standpunt van de pesters te kunnen zien?

Dit programma is niks meer dan emo en sensatie. Je hebt op MTV zo'n programma dat je de pestkop van vroeger in elkaar kan laten slaan door een professionele bokser. Als die pestkop wint, krijgt hij geld. Verliest hij - wat meestal het geval is - krijgt het slachtoffer van vroeger dat bedrag.

Naar mijn mening kan je mensen die gepest worden voornamelijk helpen door hen te leren hoe ze voor zichzelf kunnen opkomen, hen inzicht te geven in het gedrag waardoor ze vroeger werden gepest en door hen te leren hoe ze het pestverleden loslaten en daardoor een betere kwaliteit van leven kunnen krijgen.

Bevestigen hoe zwaar ze het hebben gehad en ze de kans geven om 'wraak' te nemen op de pestkoppen van vroeger, werkt eigenlijk alleen maar averechts.
pi_109715472
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:08 schreef Pulzzar het volgende:
Neem dat voorbeeld dat Job een betoog doet en uiteindelijk bij de zin aankomt: "...en hou ik straks mijn baan nog?". "Ik denk het niet, Job!" grapt Geert Wilders. In Job zijn plaats had ik het als grap opgevat en er denk ik zelf ook om gelachen. Job echter voelde zich geïntimideerd, ook omdat de rest van de Kamer er ook om moest lachen. Dat snap ik allemaal wel, maar in zo'n omgeving is het niet verstandig om je kwetsbaarheid te laten zien. Job druipt af en mensen merken dus dat hij een makkelijk slachtoffer is en dat zij hem de baas kunnen.
Ik wil je niet pesten, maar je weet dat dit een satire van LuckyTV was he?
pi_109715480
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Als ik tegenover haar had gestaan dan was ze haar baby kwijt geweest.
En moet je vervolgens een aantal jaar naar de bak wegens moord. Lekker slim hoor. :')
pi_109715605
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:03 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik wil je niet pesten, maar je weet dat dit een satire van LuckyTV was he?
Dat geluidje toch alleen?
pi_109715667
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:05 schreef eentwee het volgende:
_O- :'). Stereotype tokkie.
pi_109715785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:05 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dat geluidje toch alleen?
Nee, het hele filmpje is bij elkaar gemonteerd natuurlijk. Inclusief "Dat dacht ik niet, Job"; dat is de stem van de satire-maker, niet van Geert Wilders.
pi_109715834
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:28 schreef MissJ het volgende:

[..]

ik denk die Sjoki :')
Wat een allochtone tokkienaam was dat _O-. Doet me denken aan een fruitdrankje.
pi_109716085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 06:55 schreef klabbakus het volgende:

[..]

Ik weet heel de achtergrond niet, maar op je 22ste, de relatie gaat helemaal mis geloof me, of die vriend die moet zo'n schaap zijn dat ie graag voor haar zorgt en niks beters kan krijgen
best ziek, maar je ziet dat zo vaak :D

maargoed zo bestaat 70 % van alle relaties, dat is een hele andere discussie, maar ik zie dat gewoon
And we have a winner _O- :D.
pi_109716165
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, het hele filmpje is bij elkaar gemonteerd natuurlijk. Inclusief "Dat dacht ik niet, Job"; dat is de stem van de satire-maker, niet van Geert Wilders.
Ah, OK.

Nou ja, Job Cohen en Geert Wilders kennende had het best echt kunnen zijn gebeurd.
pi_109716282
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:15 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ah, OK.

Nou ja, Job Cohen en Geert Wilders kennende had het best echt kunnen zijn gebeurd.
Das waar, maar als diegene niet bij de interruptiemicrofoon staat is men nauwelijks hoorbaar, zeker voor de tv niet.
pi_109716423
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:05 schreef WcPot het volgende:

[..]

En die jongen werkt in een fabriek :')
Dus :?

Sowieso altijd apart dat ze zo eager bij dit programma zijn om te vermelden wat voor banen 'de pesters' tegenwoordig hebben. Moet de gepesten zeker een goed gevoel geven als het minder dan is dan een eigen advocatenkantoor ofzo.
pi_109716586
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Das waar, maar als diegene niet bij de interruptiemicrofoon staat is men nauwelijks hoorbaar, zeker voor de tv niet.
Klopt, ik vond die stem al niet echt op die van Wilders lijken. Ik voel me nu wel een beetje dom. :D :')

Omdat het ook op TV een paar keer kwam, dacht ik echt dat alleen het geluidje en die beelden van een lachende Rutte fake waren, maar dat het voor de rest gewoon was gebeurd.
pi_109716627
Ik vind wel dat sommige mensen in dit topic erg makkelijk roepen dat de slachtoffers zich aanstellen en verder moeten met hun leven. Natuurlijk moeten ze ook verder met hun leven, alleen dat gaat vaak niet zo makkelijk. Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
pi_109716640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Klopt, ik vond die stem al niet echt op die van Wilders lijken. Ik voel me nu wel een beetje dom. :D :')

Omdat het ook op TV een paar keer kwam, dacht ik echt dat alleen het geluidje en die beelden van een lachende Rutte fake waren, maar dat het voor de rest gewoon was gebeurd.

Je kunt het alijd nog een keer nakijken.
pi_109716890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:23 schreef GlenSpey het volgende:
Ik vind wel dat sommige mensen in dit topic erg makkelijk roepen dat de slachtoffers zich aanstellen en verder moeten met hun leven. Natuurlijk moeten ze ook verder met hun leven, alleen dat gaat vaak niet zo makkelijk. Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is. Dat die meiden er nog steeds last van hebben, geloof ik absoluut.

Maar stel dat die meiden dit stiekem zouden meelezen, geef ik hen als advies mee om de woede naar hun pesters zoveel mogelijk los proberen te laten.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 00:17:54 #139
28167 matthijst
pi_109718763
quote:
Pesten kan een heel grote invloed op je leven hebben. Iets wat mensen die het nooit is overkomen volgens mij ook nooit kunnen begrijpen...
Tsja, maar schijnbaar weer niet zo moeilijk dat ze er niet mee op TV willen :7
pi_109719360
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tsja, maar schijnbaar weer niet zo moeilijk dat ze er niet mee op TV willen :7
Vast wel. Maar ze worden door dat programma op een heel verkeerd spoor gezet.

Zij zijn de slachtoffers en oh wat zijn ze zielig dat ze dat allemaal hebben meegemaakt en oh wat zijn ze sterk dat ze toch wat hebben bereikt in het leven. En de pesters zijn allemaal losers, want de één werkt in een fabriek en het populaire meisje is dik geworden en veel minder knap dan die twee slachtoffers.

Het gevolg is dat die meiden nog steeds met het pestverleden blijven worstelen en dat de pesters het inmiddels zijn vergeten en verdergaan met hun leven.
pi_109729926
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:35 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Vast wel. Maar ze worden door dat programma op een heel verkeerd spoor gezet.

Zij zijn de slachtoffers en oh wat zijn ze zielig dat ze dat allemaal hebben meegemaakt en oh wat zijn ze sterk dat ze toch wat hebben bereikt in het leven. En de pesters zijn allemaal losers, want de één werkt in een fabriek en het populaire meisje is dik geworden en veel minder knap dan die twee slachtoffers.

Het gevolg is dat die meiden nog steeds met het pestverleden blijven worstelen en dat de pesters het inmiddels zijn vergeten en verdergaan met hun leven.
De uitzending van afgelopen week was dan ook wel de slechtste ooit denk ik. Andere uitzendingen hadden een beter en bevredigender resultaat.
pi_109733791
Ik vind het wel een leuk programma
Ben benieuwd of er ooit bekenden van me het programma aanschrijven
  zaterdag 31 maart 2012 @ 17:07:16 #143
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109733866
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:04 schreef goudkust2008 het volgende:
Ik vind het wel een leuk programma
Ben benieuwd of er ooit bekenden van me het programma aanschrijven
Want jij kent alleen maar gepeste mensen. :?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_109733935
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:35 schreef Pulzzar het volgende:

Maar omdat de pesters lelijker en minder succesvol zijn, hebben die 2 gepeste meisjes meer kans op blijven worstelen? Ik probeer even te lezen wat je bedoelt, maar ik heb uitleg nodig denk ik ;) Ik snap niet echt wat het uitmaakt...
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 20:49:12 #145
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_109740925
quote:
Inderdaad. Kinderen moeten weerbaar worden gemaakt, maar pesten is en blijft fout. En dat hoor je je kind mee te geven.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:01:13 #146
pi_109741526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef matthijst het volgende:

[..]

Voor de gepeste kan het een soort afsluiting bieden. En dan hoeft de pester echt niet per se 'sorry' te zeggen. Het hele proces van 'verleden bespreekbaar maken', en 'gedachten uiten naar pester' kan al van betekenis zijn voor mensen. Zeker voor mensen die het verleden angstvallig hebben proberen te verdringen. Begrijp je dat?

Wanneer dingen een grote impact op je hebben, onthoud je deze dingen gemakkelijk. Dat is de reden dat mensen zich dingen van 10-20 jaar geleden herinneringen. Jij kan het je misschien niet voorstellen, omdat jij zelf niet op zo'n manier gepest bent. Vast en zeker heb jij dingen van jaren geleden die je je nog goed kan herinneren. Dingen die indruk op jou hebben gemaakt.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:08:03 #147
pi_109741918
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:24 schreef matthijst het volgende:
Haha, prachtig weer. Van die verontwaardigde kutwijven die opeens na al die jaren wel weten wat ze moeten zeggen :r
Michael legt uit waarom hij misschien gepest heeft; omdat hij later in een klas kwam en iedereen elkaar al kende en meteen dien krulletrol erop "maar is dat een excuus dan"!
Als die jankerdjes nou gewoon thuis met z'n tweeën een poppenkast hadden gekocht dan konden ze die pesters precies laten zeggen wat ze wilden horen.
Wat een frustratie zeg. Wil je erover praten? En dat meen ik serieus. Je kan me PM'en :)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:21:12 #148
28167 matthijst
pi_109742542
Rot op.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 21:34:47 #149
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109743072
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 21:21 schreef matthijst het volgende:
Rot op.
Doe het zelf vieze troll.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 22:43:21 #150
28167 matthijst
pi_109745429
Jajaja, niet iedereen heeft medelijden met kneusjes.
In de natuur waren ze afgemaakt en opgevreten, hier krijgen ze een podium.

Laat mij me lekker ergeren aan die jankerdjes op TV, dan huil jij de komende weken nog even lekker met ze mee.
pi_109750534
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 17:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Maar omdat de pesters lelijker en minder succesvol zijn, hebben die 2 gepeste meisjes meer kans op blijven worstelen? Ik probeer even te lezen wat je bedoelt, maar ik heb uitleg nodig denk ik ;) Ik snap niet echt wat het uitmaakt...
Ik vind die twee meiden niet echt succesvol. Ze zitten vol wrok, haat en zelfmedelijden. Hun pestverleden beheerst ruim 10 jaar later nog steeds hun hele leven. Daarentegen zijn die pesters dat allang vergeten.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind niet dat ze zich aanstellen. Ik vind dat ze er nu verkeerd mee omgaan. Ze weten donders goed dat het op televisie komt en zien daarmee in feite kans om de rollen om te draaien: ze willen dat TV-kijkend Nederland sympathie voor ze krijgt en dat de pesters te kakken worden gezet.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:28:06 #152
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_109957989
Chouki al opgespoort hiero? :P
:')
pi_109958118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Chouki al opgespoort hiero? :P
die zit al 10 jaar vast in de gevangenis van Tanger :')
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:31:02 #154
pi_109958197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:29 schreef MissJ het volgende:

[..]

die zit al 10 jaar vast in de gevangenis van Tanger :')
Niet... :o
pi_109958207
En daar gaan we weer!
pi_109958244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Niet... :o
ik roep maar wat hoor :P
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:32:27 #157
37843 lady-wrb
kortaf
pi_109958310
Ik ook!
pi_109958388
Hier weer verder *O*
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:34:31 #160
9859 crew  Karina
Woman
pi_109958411
Interessant deze, ze is gepest, maar heeft zelf ook gepest.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_109958422
Servie 8)7
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_109958426
Die tattoo op haar arm :r
pi_109958449
Leuk kleurtje Karina ;)
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_109958454
gare naam zeg, Servie :')
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:35:15 #165
pi_109958459
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:34 schreef Karina het volgende:
Interessant deze, ze is gepest, maar heeft zelf ook gepest.
In het vorige seizoen was er ook zo een aflevering en die was ook zeker het interessantst
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:35:25 #166
9859 crew  Karina
Woman
pi_109958464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef Provinciaaltje het volgende:
Leuk kleurtje Karina ;)
:) Ik ben voorbereid.
niet zo tof doen
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:35:56 #167
9859 crew  Karina
Woman
pi_109958509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

In het vorige seizoen was er ook zo een aflevering en die was ook zeker het interessantst
Oh dat kan ik me niet eens meer herinneren, of ik heb die net gemist.
niet zo tof doen
pi_109958605
Waarom is die jongen ondertiteld ik kan hem wel goed verstaan
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:37:44 #169
pi_109958631
Is die moeder nou nog steeds verslaafd?
pi_109958646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:37 schreef WcPot het volgende:
Waarom is die jongen ondertiteld ik kan hem wel goed verstaan
Moeder is ook ondertiteld.
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:38:35 #171
9859 crew  Karina
Woman
pi_109958690
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is die moeder nou nog steeds verslaafd?
Ze ziet er niet gezond uit in ieder geval.
niet zo tof doen
pi_109958708
Best wel erg dit!
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:39:04 #173
pi_109958720
Te lui om de kraan om te draaien :')
pi_109958751
:o
  donderdag 5 april 2012 @ 21:39:47 #175
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109958759
Te lui om zelf aan de kraan te draaien, maar dan wel uit bad gaan om je dochter te meppen.
pi_109958761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Te lui om de kraan om te draaien :')
Ze zit er naast :')
pi_109958823
Toch niet zo streng die internaat als je zo kon pesten.
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:42:07 #178
9859 crew  Karina
Woman
pi_109958883
quote:
13s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:40 schreef Doler12 het volgende:
Toch niet zo streng die internaat als je zo kon pesten.
Inderdaad, je zou denken dat ze daar op zouden letten.
niet zo tof doen
pi_109958911
Bitch fight :D
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:42:48 #180
9859 crew  Karina
Woman
pi_109958936
Ze laat het niet op zich zitten in ieder geval.
niet zo tof doen
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:43:37 #181
pi_109958988
Die anita heeft een flinke agressiestoornis
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:48:25 #182
9859 crew  Karina
Woman
pi_109959290
Ik begrijp die reclame niet, met dat grote kussen, van die apotheek.
niet zo tof doen
  donderdag 5 april 2012 @ 21:49:21 #183
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_109959352
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:48 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp die reclame niet, met dat grote kussen, van die apotheek.
Ik kijk snel even hoe Danny M wordt gekruisigd.
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:49:49 #184
9859 crew  Karina
Woman
pi_109959380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:49 schreef hexje het volgende:

[..]

Ik kijk snel even hoe Danny M wordt gekruisigd.
Oh zielig voor hem :{ Ik zap wel even, nog niets van gezien.
niet zo tof doen
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:54:16 #185
pi_109959630
50 kilo aangekomen :X
pi_109959685
50 kilo aangekomen in 3 jaar, ja ja :O
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:56:57 #187
pi_109959782
Het echte 'gepest' gedeelte ontgaat me nog een beetje... en we zitten al bijna op de helft
  donderdag 5 april 2012 @ 21:57:10 #188
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109959795
Beetje dom. _O-
pi_109959821
Wat zingen ze nou steeds in de leader, ik versta het niet ;(
pi_109959890
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef pleeborstel het volgende:
"niemand vond 'm leuk..."
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:58:48 #191
pi_109959895
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef pleeborstel het volgende:
"verdomme wat een meuk"

:P
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 21:59:22 #192
9859 crew  Karina
Woman
pi_109959924
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

"verdomme wat een meuk"

:D Ik versta, jongens dat is leuk.
niet zo tof doen
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 21:59:47 #193
pi_109959947
Biertje?

pi_109959974
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:59 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja leuk joh, dat pesten :D
  donderdag 5 april 2012 @ 22:00:26 #195
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109959983
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:59 schreef Karina het volgende:

[..]

Moderator donderdag 5 april 2012 @ 22:00:28 #196
9859 crew  Karina
Woman
pi_109959987
Die foto boven de bank doet me denken aan die foto die vaak hier op FOK! werd gepost, van die jongen en dat meisje, die gephotoshopte. Vriend en vriendin.
niet zo tof doen
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 22:00:28 #197
37843 lady-wrb
kortaf
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 22:00:48 #198
9859 crew  Karina
Woman
pi_109960007
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:00 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Ja leuk joh, dat pesten :D
ik wist dat het niet klopte, maar ik kon het maar niet verstaan _O-
niet zo tof doen
pi_109960040
Heet die dochter nou Servië? :')
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 22:01:26 #200
pi_109960046
Ik moet zeggen, na tientalle jaren alcohol en coke ziet ze er nog best oké uit. Dikke laag make-up dat dan wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')