Mooi hè ?quote:
Het mooie is net zoals bij de Golden Earring ( Barry Hay ) dat ze Engelstalig is opgegroeid. Zodat ze in Amerika niet in de gaten hadden dat het Nederlandse bands zijn. Vrienden van me The Nozems scoorden in het live circuit, ook in Engeland, maar werden in de NME afgemaakt door hun taalgebruik.quote:Op maandag 26 maart 2012 18:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Awesome!
Bedankt voor de tip
Vooral Bettie
Mee eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:57 schreef Ulx het volgende:
Caro Emerald? Nu al? Ja sorry hoor, maar een klassieker moet minstens een jaar of tien oud zijn. Dan weet je pas of het echt een klassieker is. Nu is het gewoon een commercial voor haar album of heeft ze al een nieuwe plaat uit?
De VPRO had wat mij betreft dan beter Hallo Venray's "The More I Laugh, The Hornier Due Gets" gekozen.
Of Mental Floss for the Globe.
Mietjesquote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:17 schreef Ulx het volgende:
Of deze: Pleasure Ground van de Fatal Flowers.
quote:
Dat is al beterquote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over die band valt ook nog wel wat te vertellen denk ik.
Er is een classic album van shpritz gemaakt tong (althans volgens wiki)quote:Op dinsdag 27 maart 2012 01:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mee eens.
Wat betreft UDS dan. Hallo Venray vind ik meer een leuke plaat uit een mooie Nederrock periode.
Dan eerder Shpritz van Herman Brood of Shocking shades van Claw Boys Claw.
Mooi even zoeken voor later. Ken je het album Bosbeetle en de impact ?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een classic album van shpritz gemaakt tong (althans volgens wiki)
Ik heb het album thuis, de impact nietquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi even zoeken voor later. Ken je het album Bosbeetle en de impact ?
De voorloper van Rage against the machine en andere cross-over bands.quote:
Ik waag dat te betwijfelen, maar dat maakt me niet uit. De toevoeging "Classic Album" vind ik nog het minste interessant. Het belangrijkste is dat het over albums gaat met een goed en boeiend verhaal, ongeacht of ze nu het stempeltje classic hebben of niet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:47 schreef Raoul_VPRO het volgende:
Zoals mensen in de documentaire ook zeggen, over twintig jaar zullen er nog nummers van dit album gedraaid worden.
Praat eens normaal manquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:47 schreef Raoul_VPRO het volgende:
De vraag of Caro Emerald: Deleted Scenes From The Cutting Floor een Classic Album is, is een legitieme vraag. Wel kan je in het oog nemen dat het een plaat is met internationale allure (mede door het hoge aantal verkochte platen, gewonnen prijzen en airtime in Nederland en andere landen). Zoals mensen in de documentaire ook zeggen, over twintig jaar zullen er nog nummers van dit album gedraaid worden.
Ik heb de uitzendingen van Caro Emerald en Bettie Serveert gezien en deze zijn zeer de moeite waard om te bekijken. Zonder te veel voor eigen parochie te preken is het enorm leuk om te zien hoe het succes van Caro een aaneenschakeling van gelukkige momenten, met de juiste mensen op de juiste plek blijkt te zijn. Begonnen op een klein kamertje in de Pijp, naar de grootste internationale podia.
Bedankt voor de feedback in elk geval.
Was je weer te bezopen tijdens Hootenanny?quote:
Waaromquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:58 schreef methodmich het volgende:
Goede start met Bettie Serveert!
De Artsen had van mij ook gemogen trouwens.
Ach ja, in die Engelse Classic Albums serie zitten ook Phil Collins, Paul Simon, Primal Scream en Meat Loaf. Het gaat ook een beetje om het verhaaltje van een album wat wat doet, en Caro Emerald heeft wel iets neergezet. Ik zou het niet zo snel opzetten, maar het is ook niet niks.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:05 schreef VeX- het volgende:
Van de hele vaderlandse muziekgeschiedenis juist Caro Emerald kiezen. Ik had VPRO hoger ingeschat.
quote:Sinds de jaren negentig heeft Robbie van Leeuwen, bijgenaamd The Genius, de pers gemeden. Speciaal voor Classic Albums verbreekt hij het stilzwijgen. In de aflevering komen ook manager Cees van Leeuwen, platenbaas Willem van Kooten, fotograaf Ronnie Hertz en diverse muzikanten aan het woord.
Achja ook niet alles wat in sjef van oekels disco hoek voorbij kwam was wereldschokkend hoorquote:Op dinsdag 27 maart 2012 23:21 schreef vingerplant het volgende:
Leuk idee van de VPRO maar je als afwijkend presenteren en echt afwijkend zijn schijnt nogal lastig te zijn. Wat doet Caro Emerald hiertussen? Een moderne reproductie van oude deuntjes, op een net iets betere manier dan de star sisters vroeger.
Gelukkig worden er in de pak hem beet 35 posts hiervoor al voldoende geschikte platen en bands genoemd waar ze lef wel wat mee kunnen (UDS?) als er niet of safe wordt gespeeld.
Waarschijnlijk tot twee weken na de uitzending in verband met de muziekrechten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:51 schreef Schanulleke het volgende:
Palomine is een mooie keus. Ik kan de 7de niet, maar dit is vast wel online terug te kijken. Toch?!
Dat zou wat mij betreft wel een keertje herhaald mogen wordenquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja ook niet alles wat in sjef van oekels disco hoek voorbij kwam was wereldschokkend hoor
Oh handig om te weten, ik denk dat ik 7 april wel kan kijken trouwensquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:56 schreef Raoul_VPRO het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tot twee weken na de uitzending in verband met de muziekrechten.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:44 schreef Raoul_VPRO het volgende:
Venus speelt een belangrijke rol in de aflevering van Classic Albums die is gewijd aan At Home, de belangrijkste plaat van Shocking Blue. Op At Home staat eveneens Love Buzz, een nummer dat een cultstatus heeft bereikt in Japan en Amerika omdat Nirvana het als eerste single heeft uitgebracht.
Sinds de jaren negentig heeft Robbie van Leeuwen, bijgenaamd The Genius, de pers gemeden. Speciaal voor Classic Albums verbreekt hij het stilzwijgen. In de aflevering komen ook manager Cees van Leeuwen, platenbaas Willem van Kooten, fotograaf Ronnie Hertz en diverse muzikanten aan het woord.
Uitzending: zaterdag 21 april, 22.15 uur op Nederland 3
quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:54 schreef Techno het volgende:
Hun beste nummer blijft toch dit vind ik:
Alleen komt het van het album Scorpio's Dance, dus het zal wel niet in die aflevering te zien/horen zijn.
Ik ben op geen enkele wijze betrokken bij de opnames, zit op de afdeling persvoorlichting en communicatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu je toch bezig bent als een baas.
Op welke wijze ben je betrokken bij de opname ?
quote:Classic Albums: Dirk Jan Roeleven - 29-3-2012
Dirk Jan Roeleven regisseerde de aflevering van Classic Albums waarin 'Venus' een belangrijke rol speelt. Het nummer staat op de plaat 'At home' wat de belangrijkste plaat van de band Shocking Blue is. Op At Home staat eveneens Love Buzz, een nummer dat een cultstatus heeft bereikt in Japan en Amerika omdat Nirvana het als eerste single heeft uitgebracht. Sinds de jaren negentig heeft Robbie van Leeuwen, bijgenaamd The Genius, de pers gemeden. Speciaal voor Classic Albums verbreekt hij het stilzwijgen. In de aflevering komen ook manager Cees van Leeuwen, platenbaas Willem van Kooten, fotograaf Ronnie Hertz en diverse muzikanten aan het woord. Te gast is Dirk Jan Roeleven.
Dat doe je goedquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:49 schreef Raoul_VPRO het volgende:
[..]
Ik ben op geen enkele wijze betrokken bij de opnames, zit op de afdeling persvoorlichting en communicatie.
Dirk Jan Roeleven heeft de docu met Robbie van Leeuwen gemaakt vertelde hij onlangs bij DWDD.. ik vind het ook geweldig en wil hem ook zien.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:39 schreef Karina het volgende:
Shocking Blue lijkt me mooi, met de andere twee heb ik niet zoveel.
Ik kijk nu pas deze topicquote:
quote:
quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:21 schreef Gillingham het volgende:
Jammer dat ze zich nu richten op Nederlandse albums.
[..]![]()
Dat klinkt mee als een verzamelalbum, dan als een band.
Ik wel.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:59 schreef belsen het volgende:
Caro Emerald had ik vorige week gezien, maar daar kreeg ik het niet warm of koud van
Het is geen feedback hoor, het is gewoon commentaar van een stel betweters en wijsneuzen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:47 schreef Raoul_VPRO het volgende:
Bedankt voor de feedback in elk geval.
Zegt Ulxquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is geen feedback hoor, het is gewoon commentaar van een stel betweters en wijsneuzen.
ik kijk morgen naar PAU!L heb ik vanavond niet gekeken..wel naar Robbie van Leeuwen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Karina het volgende:
Ah nog iets om morgen terug te kijken, wordt een drukke dag
Jammer, zou graag alles over de tot standkoming vanquote:Op zaterdag 21 april 2012 09:08 schreef IAmKloot het volgende:
de makers van de engelse serie wilden Definitely Maybe (oasis) OK Computer (radiohead) en het debuut van The Stone Roses doen maar deze bands wilden niet meeweerken. Misschien dat Daryll Ann, The Serenes en Johan niet beschikbaar waren
Niet helemaal natuurlijk, want ze gingen ook wel redelijk in op love buzzquote:Op zondag 22 april 2012 14:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was een leuke uitzending ja.
Maar dit was er meer 1 in de categorie Classic single en het album dat er toevallig bijhoorde.
Robbie van Leeuwen vertelde wel dat hij het nummer schreef nadat ze optraden in Duitsland vlakbij een disco. Dat suggereert dat het album er toen al was. In de zin van dat ze nummers van dat album op dat optreden speelden.quote:Op zondag 22 april 2012 15:03 schreef fripper het volgende:
Wat overigens volgens mij niet duidelijk werd verteld is dat Venus oorspronkelijk helemaal niet op dit album stond. Pas op latere releases van At Home is Venus toegevoegd ...
Dat idee heb ik ook: toen hij de overvolle discotheek zag en de mensen die daar aan het dansen waren, realiseerde hij zicht dat hij een dansbaar nummer "moest" uitbrengen. En hij ging meteen aan de slagquote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Robbie van Leeuwen vertelde wel dat hij het nummer schreef nadat ze optraden in Duitsland vlakbij een disco. Dat suggereert dat het album er toen al was. In de zin van dat ze nummers van dat album op dat optreden speelden.
Ben ik één van de boeren of de paardenkop ?quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat was dan ook om er nog een beeje een albumverhaal van te maken en niet teveel op Venus te blijven concentreren. En dat gepraat over: Kurt Cobain , die grote ster, heeft een nummer van je gecovered,..kom op, het stond op Bleach.. daar hadden toen 2 boeren en een paardekop van gehoord.
Why the long face?quote:Op zondag 22 april 2012 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik één van de boeren of de paardenkop ?
Zoals meneer den draaier al zei hij is klaarblijkelijk heel goed in niets doen... en geld van venus blijft nog wel binnenkomenquote:Op zondag 22 april 2012 15:20 schreef wallofdolls het volgende:
Meteen aan de slag met wat? Het herarrangeren van een bestaand nummer?
Dat ook weer niet. At Home was al het 2e album van SB en Venus de 5e single. Er was dus al best repertoire.quote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Robbie van Leeuwen vertelde wel dat hij het nummer schreef nadat ze optraden in Duitsland vlakbij een disco. Dat suggereert dat het album er toen al was. In de zin van dat ze nummers van dat album op dat optreden speelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |