Ik ben op geen enkele wijze betrokken bij de opnames, zit op de afdeling persvoorlichting en communicatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu je toch bezig bent als een baas.
Op welke wijze ben je betrokken bij de opname ?
quote:Classic Albums: Dirk Jan Roeleven - 29-3-2012
Dirk Jan Roeleven regisseerde de aflevering van Classic Albums waarin 'Venus' een belangrijke rol speelt. Het nummer staat op de plaat 'At home' wat de belangrijkste plaat van de band Shocking Blue is. Op At Home staat eveneens Love Buzz, een nummer dat een cultstatus heeft bereikt in Japan en Amerika omdat Nirvana het als eerste single heeft uitgebracht. Sinds de jaren negentig heeft Robbie van Leeuwen, bijgenaamd The Genius, de pers gemeden. Speciaal voor Classic Albums verbreekt hij het stilzwijgen. In de aflevering komen ook manager Cees van Leeuwen, platenbaas Willem van Kooten, fotograaf Ronnie Hertz en diverse muzikanten aan het woord. Te gast is Dirk Jan Roeleven.
Dat doe je goedquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:49 schreef Raoul_VPRO het volgende:
[..]
Ik ben op geen enkele wijze betrokken bij de opnames, zit op de afdeling persvoorlichting en communicatie.
Dirk Jan Roeleven heeft de docu met Robbie van Leeuwen gemaakt vertelde hij onlangs bij DWDD.. ik vind het ook geweldig en wil hem ook zien.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:39 schreef Karina het volgende:
Shocking Blue lijkt me mooi, met de andere twee heb ik niet zoveel.
Ik kijk nu pas deze topicquote:
quote:
quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:21 schreef Gillingham het volgende:
Jammer dat ze zich nu richten op Nederlandse albums.
[..]![]()
Dat klinkt mee als een verzamelalbum, dan als een band.
Ik wel.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:59 schreef belsen het volgende:
Caro Emerald had ik vorige week gezien, maar daar kreeg ik het niet warm of koud van
Het is geen feedback hoor, het is gewoon commentaar van een stel betweters en wijsneuzen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:47 schreef Raoul_VPRO het volgende:
Bedankt voor de feedback in elk geval.
Zegt Ulxquote:Op vrijdag 20 april 2012 18:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is geen feedback hoor, het is gewoon commentaar van een stel betweters en wijsneuzen.
ik kijk morgen naar PAU!L heb ik vanavond niet gekeken..wel naar Robbie van Leeuwen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:20 schreef Karina het volgende:
Ah nog iets om morgen terug te kijken, wordt een drukke dag
Jammer, zou graag alles over de tot standkoming vanquote:Op zaterdag 21 april 2012 09:08 schreef IAmKloot het volgende:
de makers van de engelse serie wilden Definitely Maybe (oasis) OK Computer (radiohead) en het debuut van The Stone Roses doen maar deze bands wilden niet meeweerken. Misschien dat Daryll Ann, The Serenes en Johan niet beschikbaar waren
Niet helemaal natuurlijk, want ze gingen ook wel redelijk in op love buzzquote:Op zondag 22 april 2012 14:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was een leuke uitzending ja.
Maar dit was er meer 1 in de categorie Classic single en het album dat er toevallig bijhoorde.
Robbie van Leeuwen vertelde wel dat hij het nummer schreef nadat ze optraden in Duitsland vlakbij een disco. Dat suggereert dat het album er toen al was. In de zin van dat ze nummers van dat album op dat optreden speelden.quote:Op zondag 22 april 2012 15:03 schreef fripper het volgende:
Wat overigens volgens mij niet duidelijk werd verteld is dat Venus oorspronkelijk helemaal niet op dit album stond. Pas op latere releases van At Home is Venus toegevoegd ...
Dat idee heb ik ook: toen hij de overvolle discotheek zag en de mensen die daar aan het dansen waren, realiseerde hij zicht dat hij een dansbaar nummer "moest" uitbrengen. En hij ging meteen aan de slagquote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Robbie van Leeuwen vertelde wel dat hij het nummer schreef nadat ze optraden in Duitsland vlakbij een disco. Dat suggereert dat het album er toen al was. In de zin van dat ze nummers van dat album op dat optreden speelden.
Ben ik één van de boeren of de paardenkop ?quote:Op zondag 22 april 2012 14:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat was dan ook om er nog een beeje een albumverhaal van te maken en niet teveel op Venus te blijven concentreren. En dat gepraat over: Kurt Cobain , die grote ster, heeft een nummer van je gecovered,..kom op, het stond op Bleach.. daar hadden toen 2 boeren en een paardekop van gehoord.
Why the long face?quote:Op zondag 22 april 2012 15:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik één van de boeren of de paardenkop ?
Zoals meneer den draaier al zei hij is klaarblijkelijk heel goed in niets doen... en geld van venus blijft nog wel binnenkomenquote:Op zondag 22 april 2012 15:20 schreef wallofdolls het volgende:
Meteen aan de slag met wat? Het herarrangeren van een bestaand nummer?
Dat ook weer niet. At Home was al het 2e album van SB en Venus de 5e single. Er was dus al best repertoire.quote:Op zondag 22 april 2012 15:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Robbie van Leeuwen vertelde wel dat hij het nummer schreef nadat ze optraden in Duitsland vlakbij een disco. Dat suggereert dat het album er toen al was. In de zin van dat ze nummers van dat album op dat optreden speelden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |