quote:Thousands in US turn out for 'Reason Rally'
Atheists, secularists and humanists in Washington demanded a bigger place in public life.
Thousands of atheists, secularists and humanists have turned out in the US capital to celebrate their rejection of the idea of God and to claim a bigger place in public life.
Protesters in the "Reason Rally" on Saturday demonstrated against what they saw as the imposition of religion in American life and politics.
Al Jazeera's John Terrett reports from Washington.
In Canada zou dit nooit kunnen!quote:Op zondag 25 maart 2012 15:48 schreef spoorrails het volgende:
lol dat wijf op 1:32
wat een dom wijf, hoop niet dat het representatief is xd
Hier in Nederland ook, je komt direct op de wachtlijst voor verplichte euthanasie zodra bekend wordt dat je atheïst bent!quote:Op zondag 25 maart 2012 15:48 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
[..]
In Canada zou dit nooit kunnen!
"Holland? Is that a town in Michigan?"quote:Op zondag 25 maart 2012 15:48 schreef spoorrails het volgende:
lol dat wijf op 1:32
wat een dom wijf, hoop niet dat het representatief is xd
Mwah, de atheïsten zijn daar vaak ook behoorlijk radicaal. Zal wel iets in het water zitten ofzo.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:51 schreef destrovel het volgende:
[..]
Hier in Nederland ook, je komt direct op de wachtlijst voor verplichte euthanasie zodra bekend wordt dat je atheïst bent!![]()
Verder wel goed om te zien dat dus niet dat hele land uit religekkies bestaat
Dat krijg je als je onderdrukt word.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:01 schreef Flurry het volgende:
[..]
Mwah, de atheïsten zijn daar vaak ook behoorlijk radicaal. Zal wel iets in het water zitten ofzo.
Hoezo onderdrukking? Is het onderdrukking als politici inspelen op de wens van de meerderheid van de kiezers om zich gelovig te presenteren?quote:Op zondag 25 maart 2012 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat krijg je als je onderdrukt word.
Je gelooft niet in ongeloof.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:06 schreef Dagonet het volgende:
En hoe is dit verschillend van het gedoe de andere kant op? Zij eisen een grotere plek op voor hun geloof in het ongeloof. Hoezo eisen?
Als er meer te halen valt bij de atheïsten dan krijgen ze vanzelf meer aandacht, nu zijn ze een groep in de marge, electoraal en commerciëel gezien niet interessant.
"Niet geloven" is geen geloofquote:Op zondag 25 maart 2012 16:06 schreef Dagonet het volgende:
En hoe is dit verschillend van het gedoe de andere kant op? Zij eisen een grotere plek op voor hun geloof in het ongeloof. Hoezo eisen?
Als er meer te halen valt bij de atheïsten dan krijgen ze vanzelf meer aandacht, nu zijn ze een groep in de marge, electoraal en commerciëel gezien niet interessant.
Je gelooft dat er niets is, zoals anderen geloven dat er wel iets is. Zolang er geen conclusief bewijs is blijft het geloof.quote:
Het is onderdrukking als de hele maatschappij zich als religieus presenteert, ja. Daarmee sluit je andersdenkenden uit.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoezo onderdrukking? Is het onderdrukking als politici inspelen op de wens van de meerderheid van de kiezers om zich gelovig te presenteren?
Maar het is niet de hele samenleving. De atheïsten zijn daar dik in de minderheid ja, so what.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is onderdrukking als de hele maatschappij zich als religieus presenteert, ja. Daarmee sluit je andersdenkenden uit.
Fout. Zonder aanwijzingen is het bezopen om een God aan te nemen. Zonder aanwijzingen geen God aannemen is gewoon vanzelfsprekend. Jij geloofd toch ook niet dat mensen die niet aannemen dat er elfjes bestaan, gelovigen zijn?quote:Op zondag 25 maart 2012 16:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je gelooft dat er niets is, zoals anderen geloven dat er wel iets is. Zolang er geen conclusief bewijs is blijft het geloof.
Prima allemaal, moet iedereen lekker voor zichzelf weten.
Dat is massahysterie. Dat is schadelijk. En dat is dan ook nog eens een supermacht.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het is niet de hele samenleving. De atheïsten zijn daar dik in de minderheid ja, so what.
Nee. Niet sporten is ook geen vorm van sport.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je gelooft dat er niets is, zoals anderen geloven dat er wel iets is. Zolang er geen conclusief bewijs is blijft het geloof.
Atheïsten zijn tegenwoordig een stuk militanter. Zeker in Nederland is gelovig zijn zo ongeveer een schande en een teken van geestelijke debiliteit.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:10 schreef Kaneelthee het volgende:
Atheïsten worden zo langzamerhand net zo irritant als gelovigen; altijd maar dat gezever over hun levensovertuiging. Ik zie inmiddels het verschil eigenlijk niet eens meer.
Hier in Nederland zijn er nog genoeg om mij te storen aan deze mensen.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat wonen ze al: die gebieden heten voornamelijk USA (christenen) en het midden oosten( moslims)
Dat is ook zo.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Atheïsten zijn tegenwoordig een stuk militanter. Zeker in Nederland is gelovig zijn zo ongeveer een schande en een teken van geestelijke debiliteit.
Heb je bewijs dat er niets is? Nee? Dan geloof je dus dat er niets is, weten doe je het namelijk niet.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee. Niet sporten is ook geen vorm van sport.
Dat krijg je van onderdrukking.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Atheïsten zijn tegenwoordig een stuk militanter. Zeker in Nederland is gelovig zijn zo ongeveer een schande en een teken van geestelijke debiliteit.
Dat is het toch ook? Volwassen mensen die geloven in een niet bestaand wezen en daar hun leven door laten leiden. Sorry, maar dat is volledig debiel.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
een teken van geestelijke debiliteit.
quote:Op zondag 25 maart 2012 16:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat er niets is? Nee? Dan geloof je dus dat er niets is, weten doe je het namelijk niet.
Omdraaiing bewijslast, ga terug naar school.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat er niets is? Nee? Dan geloof je dus dat er niets is, weten doe je het namelijk niet.
Dat zeg ik: weg met zulke mensen. Krijg je uiteindelijk alleen maar ellende van.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:18 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dat is het toch ook? Volwassen mensen die geloven in een niet bestaand wezen en daar hun leven door laten leiden. Sorry, maar dat is volledig debiel.
Tolerant van je.quote:
Nee, jou zou je er niet mee bemoeien.quote:
quote:Op zondag 25 maart 2012 17:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben het hier zelfs mee eens, ik heb dit achter de schermen ook gemeld maar we gaan hier niet op eigen houtje beslissingen van mods omdraaien en ik ga er op deze manier ook niet tussen staan ook.
Dagonet zijn beslissing en ik laat het verder aan hem over
Onzin, dan zou je ook in smurfen kunnen geloven en zeggen dat er niet in geloven hetzelfde is.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet als gelovigen hun ideeën niet in wetten omzetten.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat begrijp ik ook, maar de manier waarop gaat mij het verkeerde keelgat in soms. Net kinderen die bekvechten om wie er gelijk heeft.
Precies. De scheiding tussen kerk en staat bestaat helaas vooral in theorie.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet als gelovigen hun ideeën niet in wetten omzetten.
Dus ik moet mensen die zeggen dat er smurfen bestaan serieus nemen?quote:
Je moet iedereen serieus nemen. Dat wil niet zeggen dat je het met ze eens hoeft te zijnquote:Op zondag 25 maart 2012 17:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus ik moet mensen die zeggen dat er smurfen bestaan serieus nemen?
En je moet je 1 x per jaar blauw sminken en een witte muts opquote:Op zondag 25 maart 2012 17:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Elk mens geloofd, zonder geloof geen leven.quote:
net zo serieus als mensen die problemen met dat geloof hebbenquote:Op zondag 25 maart 2012 17:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De mooiste dooddoener vind ik altijd wanneer mensen dit zeggen:quote:Op zondag 25 maart 2012 18:01 schreef RAVW het volgende:
[..]
Elk mens geloofd, zonder geloof geen leven.
En daarbij als ik niet in een god geloof dan wil dat nog niet zeggen dat ik geen ongelovige ben
Want er zijn veel soorten van geloven, en niet alleen in een god.
Dus als ik niet in een god geloofd ben ik volgens vele een ongelovig ?
Nee want alleen al het fijt dat ik NIET in een god gelooft wil al zeggen dat ik geloof alleen niet wat de gelovige willlen omdat ik met mijn geloof juist gelooft dat er geen god.
dus wel degelijk geloofig ben
Inderdaad. Als je daar als politicus ook maar durft toe te geven dat je niet Christelijk bent, kun je je verdere loopbaan op je buik schrijven.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Amerika worden ongelovigen het overigens veel moeilijker dan in Nederland. Volledig terecht dat ze daar zo'n rally of reason houden. Hier zou het eerder lachwekkend overkomen. Tenzij je het in Staphorst zou houden
ik heb geen mening over god maar ik ben geen fan 'de kerk'quote:Op zondag 25 maart 2012 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
De mooiste dooddoener vind ik altijd wanneer mensen dit zeggen:
"Ik geloof niet in God maar ik geloof wel in mezelf."
Mijn bureautafel heeft meerdere deuken in de vorm van mijn voorhoofd opgelopen nadat iemand zoiets postte.
Ik ben wel gelovig maar niet religieus, net zoals jij geen fan van de kerk of van welke religie dan ook.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen mening over god maar ik ben geen fan 'de kerk'
Dan kan je nog vanalles zijn Strani. Agnost bevoorbeeld of Atheist. Of vrijdenker.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben wel gelovig maar niet religieus, net zoals jij geen fan van de kerk of van welke religie dan ook.
Ja ok, dat is dan weer niet netjes nee.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet als gelovigen hun ideeën niet in wetten omzetten.
Ja, ik zei ook niet wat ik verder wel benquote:Op zondag 25 maart 2012 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan kan je nog vanalles zijn Strani. Agnost bevoorbeeld of Atheist. Of vrijdenker.
Hoe is het universum ontstaan, zou je mij dat aan willen tonen please?quote:Op zondag 25 maart 2012 17:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, dan zou je ook in smurfen kunnen geloven en zeggen dat er niet in geloven hetzelfde is.
waar schrijf ik dat ik in me zelf geloof ?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:04 schreef Strani het volgende:
[..]
De mooiste dooddoener vind ik altijd wanneer mensen dit zeggen:
"Ik geloof niet in God maar ik geloof wel in mezelf."
Mijn bureautafel heeft meerdere deuken in de vorm van mijn voorhoofd opgelopen nadat iemand zoiets postte.
Ik had het niet over jou, het was een algemene reactiequote:Op zondag 25 maart 2012 18:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
waar schrijf ik dat ik in me zelf geloof ?
er zijn nog wel meer geloven dan alleen maar in een god geloven ...
Zo als Animisme, Boeddhisme, Paranormale , dus waarom zou ik als ik niet in een god gelooft ongelovig moeten wezen.
Er zijn zelf mensen die de Duivel aanhangen ....
kerk is dan ook niet het zelfde als geloof, staat totaal los van elkaar.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen mening over god maar ik ben geen fan 'de kerk'
oke maar je quote mijn stukje vandaarquote:Op zondag 25 maart 2012 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik had het niet over jou, het was een algemene reactie
Dat is waar. Vandaar dat ik altijd zeg dat ik wel geloof maar niet religieus ben.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:11 schreef spoorrails het volgende:
[..]
kerk is dan ook niet het zelfde als geloof, staat totaal los van elkaar.
Kerk word door mensen gerunt en bepaald...
Kunnen wij als mensen zonder het concept God is de vraag ? buiten of het al dan niet bestaat.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:09 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Hoe is het universum ontstaan, zou je mij dat aan willen tonen please?
ow en niet komen met big bang theorie, om 2 redenen niet.
1.) het is nooit volledig 100% bewezen
2.) het sluit een 'god' niet uit.
Atheisten zijn idd ook gelovigen, volledig overtuigd van hun gelijk.
precies, en die mensen runnen het zonder inbreng van de gelovigen zelf en daar heb ik moeite meequote:Op zondag 25 maart 2012 18:11 schreef spoorrails het volgende:
[..]
kerk is dan ook niet het zelfde als geloof, staat totaal los van elkaar.
Kerk word door mensen gerunt en bepaald...
kijk dat is al een heel verschil ... want iedereen gelooft maar niet iedereen is religieus .quote:Op zondag 25 maart 2012 18:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is waar. Vandaar dat ik altijd zeg dat ik wel geloof maar niet religieus ben.
We weten niet zeker hoe het universum ontstaan is en we zullen het waarschijnlijk ook nooit echt zeker weten. Accepteer dat maar.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:09 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dat jij niet weet hoe het universum is ontstaan is geen bewijs van God, hoogstens van jouw onwetendheid.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:09 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ik wel.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Kunnen wij als mensen zonder het concept God is de vraag ? buiten of het al dan niet bestaat.
Dat is niet helemaal waar. We kunnen teruggaan tot de oerknal maar daarvoor houdt het voor alle 'wetenden' ook op. Zoals degene boven jou zei: We zullen het misschien wel nooit weten.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat jij niet weet hoe het universum is ontstaan is geen bewijs van God, hoogstens van jouw onwetendheid.
Dat is nog steeds geen bewijs voor een God.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. We kunnen teruggaan tot de oerknal maar daarvoor houdt het voor alle 'wetenden' ook op. Zoals degene boven jou zei: We zullen het misschien wel nooit weten.
Nee, maar ook niet voor het tegendeel. Ik kreeg ook niet de indruk dat het z'n bedoeling was bewijs te leveren maar dat hij vooral wilde vaststellen dat sowieso niemand bewijs heeft.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen bewijs voor een God.
Nee, hij wilde aantonen dat iedereen iets gelooft. Hij kan zich niet voorstellen dat ik het totaal geen probleem vind om niet te weten hoe alles is ontstaan.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet voor het tegendeel. Ik kreeg ook niet de indruk dat het z'n bedoeling was bewijs te leveren maar dat hij vooral wilde vaststellen dat sowieso niemand bewijs heeft.
de stelling is meer dat Atheisten ook gelovigen zijnquote:Op zondag 25 maart 2012 18:22 schreef MouzurX het volgende:
Kan die "niet-gelovigen zijn ook gelovigen" discussie nou eens een keer officieel worden beslecht en op het NOS journaal als breaking news worden toegelicht waarom niet-gelovigen ... GEEN gelovigen zijn, en niet-gelovigen naar hetzelfde niveau proberen te halen als gelovigen niet werkt.
En religieuze boeken die aantoonbaar barstensvol fouten zitten?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nogmaal, wat is het belang voor een God die je niet ziet of ooit kunt zien ?
Dus als je iet of ooit kan zien dan bestaat het gelijk niet of dan heeft het geen invloed meer? Ok.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij geeft het zo'n beetje alle invulling aan m'n leven. Zonder m'n overtuigingen was het toch een stuk minder waard geweest. En als ik straks ongelijk blijk te hebben, heeft niemand er last van gehad en ikzelf al helemaal nietquote:Op zondag 25 maart 2012 18:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
quote:Op zondag 25 maart 2012 18:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
de stelling is meer dat Atheisten ook gelovigen zijn
Oh okay. Ik begrijp beide standpunten.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, hij wilde aantonen dat iedereen iets gelooft. Hij kan zich niet voorstellen dat ik het totaal geen probleem vind om niet te weten hoe alles is ontstaan.
truequote:Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Het woord atheist wordt eigenlijk gewoon voor teveel dingen gebruikt.
Het zou toch wel aardig zijn om op zijn minst 1 concrete aanwijzing te hebben voor iets waar je je leven van af laat hangen toch?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus als je iet of ooit kan zien dan bestaat het gelijk niet of dan heeft het geen invloed meer? Ok.
Waarom zou jou leven dan minder waard wezen ?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar voor mij geeft het zo'n beetje alle invulling aan m'n leven. Zonder m'n overtuigingen was het toch een stuk minder waard geweest. En als ik straks ongelijk blijk te hebben, heeft niemand er last van gehad en ikzelf al helemaal niet
Maar ik geloof ook niet in dat traditionele beeld van een God met een lange baard en zo. Meer een 'bron' van alles. Hoe dat er uit ziet, hou ik me niet mee bezig.
Nou als je zegt "er is geen god" is dat gewoon aan te tonen door het feit dat er geen bewijs voor is.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
maar er zit nogal een verschil tussen 'ik geloof het niet' en 'het bestaat niet'
Simpel: Ik heb graag het idee dat wat ik doe, ook ergens goed voor is.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:27 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Waarom zou jou leven dan minder waard wezen ?
Ik heb meerdere mensen zo horen denken, maar ik begijp dat niet.
Dat zeg ik niet, ik vraag het mij echt af. Ik hoop dat ook zonder het wel of niet waar zijn van een schepper iedereen er iets moois van kan en gaat maken.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus als je iet of ooit kan zien dan bestaat het gelijk niet of dan heeft het geen invloed meer? Ok.
De dingen die ik doe zijn goed voor de mensheid, klaar.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Simpel: Ik heb graag het idee dat wat ik doe, ook ergens goed voor is.
Ik zou ook niet graag werken als al m'n werk aan het eind van de dag de prullenbak in ging.
En alleen 'genieten van het leven', dat is niet goed genoeg voor mij. Ik doe het wel, maar niet als doel zelf
Nee, het is gewoon eigenlijk heel stupide om aan te nemen dat iets pas van invloed kan zijn als je het kan zien. Zie jij losse fotonen dan? Of zuurstof-moleculen in de lucht die je ademt? De vitamines in je stukje fruit? De straling van de magnetron als je eten opwarmt et cetera? Zie jij je immuunsysteem aan het werk?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het zou toch wel aardig zijn om op zijn minst 1 concrete aanwijzing te hebben voor iets waar je je leven van af laat hangen toch?
het is heel lastig dingen aan tonen zonder bewijs ... ik heb bv 1 miljoen euro in mijn broekzakquote:Op zondag 25 maart 2012 18:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou als je zegt "er is geen god" is dat gewoon aan te tonen door het feit dat er geen bewijs voor is.
ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen?quote:Op zondag 25 maart 2012 18:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
@ Strani
Mooi gezegd ! Zou dat ook mogelijk zijn zonder een God ?
He jij beperkt het opeens alleen tot zien. Dat heb ik nergens gezegd. Maar het is totaal onaantoonbaar, in tegenstelling tot de zaken die jij net opnoemt.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon eigenlijk heel stupide om aan te nemen dat iets pas van invloed kan zijn als je het kan zien. Zie jij losse fotonen dan? Of zuurstof-moleculen in de lucht die je ademt? De vitamines in je stukje fruit? De straling van de magnetron als je eten opwarmt et cetera? Zie jij je immuunsysteem aan het werk?
Nee, maar die bestaan aantoonbaar en ze hebben aantoonbare invloed. Daarnaast gebieden fotonen mij verdomde weinig, noch hebben de vitaminen in mijn fruit de neiging de hoofden van mijn medemens te vullen met allerhande ideeen waarmee ze anderen proberen te beperken.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:30 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon eigenlijk heel stupide om aan te nemen dat iets pas van invloed kan zijn als je het kan zien. Zie jij losse fotonen dan? Of zuurstof-moleculen in de lucht die je ademt? De vitamines in je stukje fruit? De straling van de magnetron als je eten opwarmt et cetera? Zie jij je immuunsysteem aan het werk?
quote:Op zondag 25 maart 2012 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He jij beperkt het opeens alleen tot zien. Dat heb ik nergens gezegd. Maar het is totaal onaantoonbaar, in tegenstelling tot de zaken die jij net opnoemt.
Andere vragen zoals zaken die je niet kan verifiëren of kan weerleggen werden niet gesteld.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat ben ik niet hoor.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
Andere vragen zoals zaken die je niet kan verifiëren of kan weerleggen werden niet gesteld.
In dit geval niet.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
true
maar er zit nogal een verschil tussen 'ik geloof het niet' en 'het bestaat niet'
Wat bedoel je hier mee ? deze opmerking begrijp ik niet helemaal.quote:Andere vragen zoals zaken die je niet kan verifiëren of kan weerleggen werden niet gesteld.
ik laat het ook in het midden maar ik heb niet het gevoel dat ik een minder vol leven aan het leiden ben zonder dat geloof ... ik geloof daar ook niet inquote:Op zondag 25 maart 2012 18:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
@ SP3C
Ik zie ook geen reden om daar gelijk een God bij te betrekken, maar ik kan het ook niet uitsluiten, vandaar dat ik persoonlijk het in het midden laat en mijzelf richt op het ontwikkelen van een evenwichtig mens worden.
Verder denk ik dat er heel veel kennis en wijsheden overgebracht kunnen worden doormiddel van geschriften en leerstoelen van alle stromingen.
Maar een definitieve stelling innemen voor wat betreft de waarheid kan ik persoonlijk niet. Simpelweg door teveel aanbod.
Om die reden neem ik een bewuste keuze en durf ik de gok aan te gaan.
Toch is het niet hetzelfde.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen?
ik doe ook graag nuttig werk, doe graag mensen een lol en maak hier en daar ook wel eens een grapje die niet bedoelt is om mezelf te laten lachen maar om iemand anders op te vrolijken
heeft meer met mijn opvoeding dan met god te maken
Ook deze opmerking hoor ik vaker voorbij komen, waarom vindt jij dat.quote:Dan is het op de lange termijn toch allemaal een beetje voor niets geweest.
datzelfde geld voor gelovigen ook alleen die gaan daarna naar de hemel ... of het alternatiefquote:Op zondag 25 maart 2012 18:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch is het niet hetzelfde.
Op een gegeven moment ben jij er niet meer, en de mensen voor wie jij ooit iets goeds deed ook niet meer. Dan is het op de lange termijn toch allemaal een beetje voor niets geweest.
Zo zie ik het hè. Laat me duidelijk zijn: Ik zeg niet dat mensen die niet geloven niet hele goede mensen kunnen zijn. Dat heeft er niets mee te maken.
het moet ergens staan ja maar ik ben wat te roestig met het ding om het op te zoekenquote:Op zondag 25 maart 2012 18:41 schreef Gertje-Plongers het volgende:
@sp3c
Als dat zo is waarom hebben we dan deze discussies ? Staat dat ergens in de Bijbel bijvoorbeeld, dat je een vrije wil hebt om er wat van te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
dat is het ookquote:Op zondag 25 maart 2012 18:45 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maar dan is de Bijbel toch uit te leggen als een vrij boek met een hoop levenswijsheden om aan te gaan leren.
Beetje a la freud, die stelde van alles en nog wat wat simpelweg onmogelijk was te onderzoeken.. je kunt dan wel roepen dat je gelijk hebt maar je hebt gewoon een idiote stelling geopperd.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:38 schreef Gertje-Plongers het volgende:
@ De Kardinaal
[..]
Wat bedoel je hier mee ? deze opmerking begrijp ik niet helemaal.
zo leg ik het uit ja (en ik kreeg echt veel straf dus ik weet er wel wat vanquote:Op zondag 25 maart 2012 18:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom verbaasd mij dit niet geheel...
Ik heb eigenlijk altijd al vermoed dat het uit te leggen zou zijn als een leidraad, waarbij je als gelovige zelf een stuk verantwoording kan en zou moeten nemen om de wereld en alles erin op waarde in te schatten en hier samen in voor te gaan om er een mooie plaats van te maken.
Ok, bedankt voor de uitleg Life 2.0quote:Op zondag 25 maart 2012 19:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Beetje a la freud, die stelde van alles en nog wat wat simpelweg onmogelijk was te onderzoeken.. je kunt dan wel roepen dat je gelijk hebt maar je hebt gewoon een idiote stelling geopperd.
Dat denk ik dus ook, maar dat vind ik van alle stromingen wel.quote:Op zondag 25 maart 2012 19:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo leg ik het uit ja (en ik kreeg echt veel straf dus ik weet er wel wat van), je hebt je 10 geboden (niet stelen, niet de buurman zijn wijf batsen etc.) en de rest is er door de kerk en profeten enzo een beetje bijgefantaseerd om een machtsbasis te creeeren
daarom ben ik geen fan van die figuren maar in de basis is het best een mooi iets
ik ook daarom stond de kerk in eerste instantie tussen haakjes maar ik ben te lui geloof ikquote:Op zondag 25 maart 2012 19:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, maar dat vind ik van alle stromingen wel.
okquote:Op zondag 25 maart 2012 19:20 schreef MouzurX het volgende:
Leuk dat die obvious basis "mooi" is.. maar de rest niet.
En die basis ligt er ook wel zonder geloof.
quote:Russian punk band were doing devil's work, says leader of Orthodox church
Three alleged members of Pussy Riot, who wear colourful balaclavas to hide their identities, have been arrested since the "punk prayer." They remain in prison awaiting trial on hooliganism charges and deny taking part in the 21 February show. All face sentences of up to seven years.
Patriarch Kirill appeared annoyed by calls for leniency. There were people who sought to "justify and downplay this sacrilege", he said. "My heart breaks from bitterness that amongst these people there are those who call themselves Orthodox."
De tijd dat communisten Atheïsten waren?quote:
De tijd van het Romeinse rijk voor de komst van het Christendom? Als je maar een beetje zogenaamd meedeed was het allemaal best.quote:
Dat!quote:Op zondag 25 maart 2012 18:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is het ook
het word pas een probleem als de paus en de dominee en de imam er willekeurig in gaan zitten frutselen om dingen gedaan te krijgen van de gelovigen
Wat willen de Atheïsten jou opleggen dan?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef Marlan het volgende:
De militante atheisten zijn net zo erg als de extremistische moslimterroristen, zoals Mohammed Merah. Beide willen hun wil de anderen opleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zondag 25 maart 2012 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat willen de Atheïsten jou opleggen dan?Het ongeloof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bewijs dat maar.quote:
Je weet dat Atheisme/Agnosticisme in Noorwegen boven de rest staat? Verder is het uiteraard een kansloze, bijzonder domme opmerking die je hier maakt, mensen zoals jij zijn niet serieus te nemen en horen in een ontwikkelde maatschappij als de onze enkel geridiculiseerd te worden. Dus bij dezen: sneue mafkeesquote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef Marlan het volgende:
De militante atheisten zijn net zo erg als de extremistische moslimterroristen, zoals Mohammed Merah. Beide willen hun wil de anderen opleggen.
Klopt, ben ik zelf ook.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je weet dat Atheisme/Agnosticisme in Noorwegen boven de rest staat?
Het is een natuurlijk gevolg van religieuze onderdrukking.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef Marlan het volgende:
[..]
Klopt, ben ik zelf ook.
Er is alleen iets mis met militant atheisme.
Want? Je vergelijking is niet alleen dom maar ook gewoon bijzonder walgelijk. Militante atheïsten komen samen, drinken een biertje en praten over interessante feiten en observaties. Militante gelovigen gaan de straat op met de bijbel of koran in de hand en schieten onschuldige mensen neer.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef Marlan het volgende:
[..]
Klopt, ben ik zelf ook.
Er is alleen iets mis met militant atheisme.
" ... with a level of violence..."quote:
Deze jongen legt het goed uit:quote:Op zondag 25 maart 2012 21:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Want? Je vergelijking is niet alleen dom maar ook gewoon bijzonder walgelijk. Militante atheïsten komen samen, drinken een biertje en praten over interessante feiten en observaties. Militante gelovigen gaan de straat op met de bijbel of koran in de hand en schieten onschuldige mensen neer.
Stalin, Hitler, Pol Pot, etc werden natuurlijk ook onderdrukt door religieuzen.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een natuurlijk gevolg van religieuze onderdrukking.
Ze hadden een concurrerende ideologie. Behalve Hitler, want die was katholiek.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:37 schreef Marlan het volgende:
[..]
Stalin, Hitler, Pol Pot, etc werden natuurlijk ook onderdrukt door religieuzen.
Ik stopte bij "... a common believe."quote:
Wat een bullshit. Atheïsten leggen gelovigen niks op. Ze komen alleen voor hun rechten. Het zijn steevast gelovigen die anderen bepaalde rechten willen ontzeggen. Denk maar aan thema's die in Nederland spelen, zoals koopzondagen, homohuwelijk (cq. toestaan weigerambtenaren), abortus en euthanasie.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef Marlan het volgende:
Zelf heb ik idd ook niet postzegels sparen als hobbyquote:Op zondag 25 maart 2012 16:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mijn hobby is het niet hebben van hobbies.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zelf heb ik idd ook niet postzegels sparen als hobby
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik trouwens ook zo frappant vind aan dit soort discussies, is dat het al snel weer uitmondt in een welles-nietes-spelletje omtrent geloof. God bestaat wel, God bestaat niet, welles, nietes.
Het boeit niet; echt niet. Ik erken NIET het bestaan van een God en ik wens dat ook niet te erkennen. Waar het om gaat, is om mijn rechten als atheïst. En om het feit dat gelovigen continu bepaalde denkbeelden en opvattingen opdringen, al dan niet via wet- en regelgeving.
Ga fijn op zondag in de kerk zitten, laat je doodzieke oma van 93 fijn pijn lijden, blijf lekker thuis de zondagsrust vieren als er eens een sporadische koopzondag is, maar dring mij dat niet op. Geef andere mensen het recht om hun eigen opvattingen erop na te houden.
De discussie moet niet gaan over het bestaan van één of andere God of om de onzinnigheid van het geloof. De discussie moet gaan over het toekennen van rechten aan andere mensen; ook wanneer die mensen opvattingen hebben die niet stroken met de jouwe. Daar gaat het om.
Ditquote:Wat ik trouwens ook zo frappant vind aan dit soort discussies, is dat het al snel weer uitmondt in een welles-nietes-spelletje omtrent geloof. God bestaat wel, God bestaat niet, welles, nietes.
Is die kat van Schrödinger in die doos nou dood of levend? Of allebei tegelijk?quote:Op zondag 25 maart 2012 17:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, dan zou je ook in smurfen kunnen geloven en zeggen dat er niet in geloven hetzelfde is.
quote:Schrödinger's Cat: A cat, along with a flask containing a poison and a radioactive source, is placed in a sealed box. If an internal Geiger counter detects radiation, the flask is shattered, releasing the poison that kills the cat. The Copenhagen interpretation of quantum mechanics implies that after a while, the cat is simultaneously alive and dead. Yet, when we look in the box, we see the cat either alive or dead, not both alive and dead.
Veel te zwart/wit. Er zijn net zo goed atheïsten die gelovigen dingen willen opdrengen of bepaalde vrijheden van religie willen inperken.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Atheïsten leggen gelovigen niks op. Ze komen alleen voor hun rechten. Het zijn steevast gelovigen die anderen bepaalde rechten willen ontzeggen. Denk maar aan thema's die in Nederland spelen, zoals koopzondagen, homohuwelijk (cq. toestaan weigerambtenaren), abortus en euthanasie.
Alsof gelovigen verplicht worden om zich met dergelijke zaken bezig te houden wanneer andere mensen die rechten hebben.
Entropie is het antwoord. Daarom zien we hem alleen dood en niet levend/doodlevend.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is die kat van Schrödinger in die doos nou dood of levend? Of allebei tegelijk?
[..]
Als jij dat graag niet doet, hobby.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zelf heb ik idd ook niet postzegels sparen als hobby
Dat is ook compleet normaal, ik geloof in een onzichtbare man in de wolken DUS ik heb meer rechten..quote:Op maandag 26 maart 2012 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Veel te zwart/wit. Er zijn net zo goed atheïsten die gelovigen dingen willen opdrengen of bepaalde vrijheden van religie willen inperken.
Oh oké, jij gelooft niet, dus heb je het recht die van een gelovige te beperken, compleet normaal!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is ook compleet normaal, ik geloof in een onzichtbare man in de wolken DUS ik heb meer rechten..
Ik vind bijvoorbeeld dat er geen religieuze scholen moeten bestaan, maar daarmee bemoei ik me dus wel met de rechten van religieuzen, net zoals zij zich met mijn rechten bemoeien. Het komt niet enkel van één kant.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is ook compleet normaal, ik geloof in een onzichtbare man in de wolken DUS ik heb meer rechten..
De Romeinen hadden al dat smerige Christentuig af moeten maken, dan hadden we al dat gezeik nu niet gehadquote:Op maandag 26 maart 2012 15:25 schreef Triggershot het volgende:
Overigens werden christenen door de Romeinen atheïsten genoemd.
Je bericht straalt wel liefde, tolerantie en vrijheid uit moet ik zeggen, alles wat we willen promoten in onze samenleving.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Romeinen hadden al dat smerige Christentuig af moeten maken, dan hadden we al dat gezeik nu niet gehad
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik trouwens ook zo frappant vind aan dit soort discussies, is dat het al snel weer uitmondt in een welles-nietes-spelletje omtrent geloof. God bestaat wel, God bestaat niet, welles, nietes.
Het boeit niet; echt niet. Ik erken NIET het bestaan van een God en ik wens dat ook niet te erkennen. Waar het om gaat, is om mijn rechten als atheïst. En om het feit dat gelovigen continu bepaalde denkbeelden en opvattingen opdringen, al dan niet via wet- en regelgeving.
Ga fijn op zondag in de kerk zitten, laat je doodzieke oma van 93 fijn pijn lijden, blijf lekker thuis de zondagsrust vieren als er eens een sporadische koopzondag is, maar dring mij dat niet op. Geef andere mensen het recht om hun eigen opvattingen erop na te houden.
De discussie moet niet gaan over het bestaan van één of andere God of om de onzinnigheid van het geloof. De discussie moet gaan over het toekennen van rechten aan andere mensen; ook wanneer die mensen opvattingen hebben die niet stroken met de jouwe. Daar gaat het om.
Ik ga voor progressie.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bericht straalt wel liefde, tolerantie en vrijheid uit moet ik zeggen, alles wat we willen promoten in onze samenleving.
Bloed = geen vooruitgang, van wiens kant dan ook.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ga voor progressie.
[ afbeelding ]
Jij bent gek.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bloed = geen vooruitgang, van wiens kant dan ook.
Met ruimteoorlogje spelen kunnen we garanderen dat de menselijke soort voortgaat. Nu zijn we toch veels te kwetsbaar joh op 1 planeetje. Beetje 1 megavirus of meteoriet en we zijn eraan.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Progressie in wat ? menselijkheid en omgang met elkaar of gaan we ruimteoorlogje spelen !
Vertel? De vrijheid om bij kinderen een stuk van de plasser af te snijden? Tja. De vrijheid om een vrouw te stenigen wanneer ze verkracht is? Hoe durven we. De vrijheid om homo's gewoon lekker te terroriseren? Waar bemoeien we ons toch mee hè, kutatheïsten.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Veel te zwart/wit. Er zijn net zo goed atheïsten die [..] bepaalde vrijheden van religie willen inperken.
Ik neem aan dat je hiermee toegeeft dat je zijn argumenten niet kunt weerspreken?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stopte bij "... a common believe."
Juist dit voorbeeld toont aan hoe militante atheisten hun (on)geloof willen opdringen aan ambtenaren die uit gewetensnood niet een homohuwelijk willen afsuiten. Ze worden gedwongen om vreselijke dingen (in hun ogen) uit te voeren waar ze niet achter staan, terwijl het gaypaar in kwestie net zo makkelijk kan aankloppen bij een andere ambtenaar die wel een homohuwelijk wil besluiten.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
homohuwelijk (cq. toestaan weigerambtenaren),
In het gemeentehuis dient te wet gevolgd te worden. Als iemand dat niet kan op basis van zijn of haar religie dan moet men daarvan de consequenties ervaren en opzoek naar een nieuwe baan. Wat de huisregels voor een kerkelijk huwelijk is mag die kerk zelf bepalen, daarvan ben je vrijwillig lid en als je niet kan leven met de regels van die kerk dan zoekt men maar een kerk waarmee men wel kan leven.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:14 schreef Marlan het volgende:
[..]
Juist dit voorbeeld toont aan hoe militante atheisten hun (on)geloof willen opdringen aan ambtenaren die uit gewetensnood niet een homohuwelijk willen afsuiten. Ze worden gedwongen om vreselijke dingen (in hun ogen) uit te voeren waar ze niet achter staan, terwijl het gaypaar in kwestie net zo makkelijk kunnen aankloppen bij een andere ambtenaar die wel een homohuwelijk wil besluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |