Ik stopte bij "... a common believe."quote:
Wat een bullshit. Atheïsten leggen gelovigen niks op. Ze komen alleen voor hun rechten. Het zijn steevast gelovigen die anderen bepaalde rechten willen ontzeggen. Denk maar aan thema's die in Nederland spelen, zoals koopzondagen, homohuwelijk (cq. toestaan weigerambtenaren), abortus en euthanasie.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef Marlan het volgende:
De militante atheisten zijn net zo erg als de extremistische moslimterroristen, zoals Mohammed Merah. Beide willen hun wil de anderen opleggen.
Zelf heb ik idd ook niet postzegels sparen als hobbyquote:Op zondag 25 maart 2012 16:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je gelooft dat er niets is, zoals anderen geloven dat er wel iets is. Zolang er geen conclusief bewijs is blijft het geloof.
Prima allemaal, moet iedereen lekker voor zichzelf weten.
Mijn hobby is het niet hebben van hobbies.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zelf heb ik idd ook niet postzegels sparen als hobby
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik trouwens ook zo frappant vind aan dit soort discussies, is dat het al snel weer uitmondt in een welles-nietes-spelletje omtrent geloof. God bestaat wel, God bestaat niet, welles, nietes.
Het boeit niet; echt niet. Ik erken NIET het bestaan van een God en ik wens dat ook niet te erkennen. Waar het om gaat, is om mijn rechten als atheïst. En om het feit dat gelovigen continu bepaalde denkbeelden en opvattingen opdringen, al dan niet via wet- en regelgeving.
Ga fijn op zondag in de kerk zitten, laat je doodzieke oma van 93 fijn pijn lijden, blijf lekker thuis de zondagsrust vieren als er eens een sporadische koopzondag is, maar dring mij dat niet op. Geef andere mensen het recht om hun eigen opvattingen erop na te houden.
De discussie moet niet gaan over het bestaan van één of andere God of om de onzinnigheid van het geloof. De discussie moet gaan over het toekennen van rechten aan andere mensen; ook wanneer die mensen opvattingen hebben die niet stroken met de jouwe. Daar gaat het om.
Ditquote:Wat ik trouwens ook zo frappant vind aan dit soort discussies, is dat het al snel weer uitmondt in een welles-nietes-spelletje omtrent geloof. God bestaat wel, God bestaat niet, welles, nietes.
Is die kat van Schrödinger in die doos nou dood of levend? Of allebei tegelijk?quote:Op zondag 25 maart 2012 17:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin, dan zou je ook in smurfen kunnen geloven en zeggen dat er niet in geloven hetzelfde is.
quote:Schrödinger's Cat: A cat, along with a flask containing a poison and a radioactive source, is placed in a sealed box. If an internal Geiger counter detects radiation, the flask is shattered, releasing the poison that kills the cat. The Copenhagen interpretation of quantum mechanics implies that after a while, the cat is simultaneously alive and dead. Yet, when we look in the box, we see the cat either alive or dead, not both alive and dead.
Veel te zwart/wit. Er zijn net zo goed atheïsten die gelovigen dingen willen opdrengen of bepaalde vrijheden van religie willen inperken.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Atheïsten leggen gelovigen niks op. Ze komen alleen voor hun rechten. Het zijn steevast gelovigen die anderen bepaalde rechten willen ontzeggen. Denk maar aan thema's die in Nederland spelen, zoals koopzondagen, homohuwelijk (cq. toestaan weigerambtenaren), abortus en euthanasie.
Alsof gelovigen verplicht worden om zich met dergelijke zaken bezig te houden wanneer andere mensen die rechten hebben.
Entropie is het antwoord. Daarom zien we hem alleen dood en niet levend/doodlevend.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is die kat van Schrödinger in die doos nou dood of levend? Of allebei tegelijk?
[..]
Als jij dat graag niet doet, hobby.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:25 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zelf heb ik idd ook niet postzegels sparen als hobby
Dat is ook compleet normaal, ik geloof in een onzichtbare man in de wolken DUS ik heb meer rechten..quote:Op maandag 26 maart 2012 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Veel te zwart/wit. Er zijn net zo goed atheïsten die gelovigen dingen willen opdrengen of bepaalde vrijheden van religie willen inperken.
Oh oké, jij gelooft niet, dus heb je het recht die van een gelovige te beperken, compleet normaal!quote:Op maandag 26 maart 2012 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is ook compleet normaal, ik geloof in een onzichtbare man in de wolken DUS ik heb meer rechten..
Ik vind bijvoorbeeld dat er geen religieuze scholen moeten bestaan, maar daarmee bemoei ik me dus wel met de rechten van religieuzen, net zoals zij zich met mijn rechten bemoeien. Het komt niet enkel van één kant.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat is ook compleet normaal, ik geloof in een onzichtbare man in de wolken DUS ik heb meer rechten..
De Romeinen hadden al dat smerige Christentuig af moeten maken, dan hadden we al dat gezeik nu niet gehadquote:Op maandag 26 maart 2012 15:25 schreef Triggershot het volgende:
Overigens werden christenen door de Romeinen atheïsten genoemd.
Je bericht straalt wel liefde, tolerantie en vrijheid uit moet ik zeggen, alles wat we willen promoten in onze samenleving.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De Romeinen hadden al dat smerige Christentuig af moeten maken, dan hadden we al dat gezeik nu niet gehad
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:28 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik trouwens ook zo frappant vind aan dit soort discussies, is dat het al snel weer uitmondt in een welles-nietes-spelletje omtrent geloof. God bestaat wel, God bestaat niet, welles, nietes.
Het boeit niet; echt niet. Ik erken NIET het bestaan van een God en ik wens dat ook niet te erkennen. Waar het om gaat, is om mijn rechten als atheïst. En om het feit dat gelovigen continu bepaalde denkbeelden en opvattingen opdringen, al dan niet via wet- en regelgeving.
Ga fijn op zondag in de kerk zitten, laat je doodzieke oma van 93 fijn pijn lijden, blijf lekker thuis de zondagsrust vieren als er eens een sporadische koopzondag is, maar dring mij dat niet op. Geef andere mensen het recht om hun eigen opvattingen erop na te houden.
De discussie moet niet gaan over het bestaan van één of andere God of om de onzinnigheid van het geloof. De discussie moet gaan over het toekennen van rechten aan andere mensen; ook wanneer die mensen opvattingen hebben die niet stroken met de jouwe. Daar gaat het om.
Ik ga voor progressie.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bericht straalt wel liefde, tolerantie en vrijheid uit moet ik zeggen, alles wat we willen promoten in onze samenleving.
Bloed = geen vooruitgang, van wiens kant dan ook.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ga voor progressie.
[ afbeelding ]
Jij bent gek.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bloed = geen vooruitgang, van wiens kant dan ook.
Met ruimteoorlogje spelen kunnen we garanderen dat de menselijke soort voortgaat. Nu zijn we toch veels te kwetsbaar joh op 1 planeetje. Beetje 1 megavirus of meteoriet en we zijn eraan.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Progressie in wat ? menselijkheid en omgang met elkaar of gaan we ruimteoorlogje spelen !
Vertel? De vrijheid om bij kinderen een stuk van de plasser af te snijden? Tja. De vrijheid om een vrouw te stenigen wanneer ze verkracht is? Hoe durven we. De vrijheid om homo's gewoon lekker te terroriseren? Waar bemoeien we ons toch mee hè, kutatheïsten.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Veel te zwart/wit. Er zijn net zo goed atheïsten die [..] bepaalde vrijheden van religie willen inperken.
Ik neem aan dat je hiermee toegeeft dat je zijn argumenten niet kunt weerspreken?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stopte bij "... a common believe."
Juist dit voorbeeld toont aan hoe militante atheisten hun (on)geloof willen opdringen aan ambtenaren die uit gewetensnood niet een homohuwelijk willen afsuiten. Ze worden gedwongen om vreselijke dingen (in hun ogen) uit te voeren waar ze niet achter staan, terwijl het gaypaar in kwestie net zo makkelijk kan aankloppen bij een andere ambtenaar die wel een homohuwelijk wil besluiten.quote:Op zondag 25 maart 2012 23:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
homohuwelijk (cq. toestaan weigerambtenaren),
In het gemeentehuis dient te wet gevolgd te worden. Als iemand dat niet kan op basis van zijn of haar religie dan moet men daarvan de consequenties ervaren en opzoek naar een nieuwe baan. Wat de huisregels voor een kerkelijk huwelijk is mag die kerk zelf bepalen, daarvan ben je vrijwillig lid en als je niet kan leven met de regels van die kerk dan zoekt men maar een kerk waarmee men wel kan leven.quote:Op maandag 26 maart 2012 19:14 schreef Marlan het volgende:
[..]
Juist dit voorbeeld toont aan hoe militante atheisten hun (on)geloof willen opdringen aan ambtenaren die uit gewetensnood niet een homohuwelijk willen afsuiten. Ze worden gedwongen om vreselijke dingen (in hun ogen) uit te voeren waar ze niet achter staan, terwijl het gaypaar in kwestie net zo makkelijk kunnen aankloppen bij een andere ambtenaar die wel een homohuwelijk wil besluiten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |