Wat is localisatie engels dan precies tov gewoon engels?quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:33 schreef Kriegel het volgende:
Oh, niks bijzonders ofzo, Localisatie Engels op HBO-niveau bij de heren uit Leiden.
Die opleiding zit maar op één locatie in Nederland als dagonderwijs (Maastricht), daar heb ik een jaar op kamers gezeten maar ik zat er meer aan het bier dan aan de studie. Daarna als spoorknor een jaar Journalistiek gedaan, wat niet m'n ding bleek te zijn, nu dus de vorige studie weer opgepakt maar dan vanuit huis.
Chill is het eigenlijk niet echt, wel rustig en weinig werkdruk maar je mist de dagelijkse contacten die je normaal hebt. Je wordt er een beetje forever alone van als je niet uitkijkt. Gelukkig ook nog wat werken hier en daar, dat scheelt.
Dat moet dan ook wel...quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Gewoon zo af en toe de kroeg in duiken moet vrienden
Er wordt inderdaad te vaak maar wat geroepen idd in WGR. Vandaar dat ik ook maar weer gezellig meer in PTA ga zijn dan discussieren in WGR;).quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:46 schreef dester_martijn het volgende:
@H-D
Vooral op een subforum als wgr vraagt wat meer specialisme dan op andere subfora. Jammer dat daar vaak maar iets geroepen word.
Jij weet toch het een en ander over Volvo. Mijn broer wilt een V70 nieuw model kopen, met geartronic. Echter hoor ik veel negative geluiden over de geartronic automaat. Weet jij daar iets meer over?
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat is localisatie engels dan precies tov gewoon engels?
Kan je nu al vertellen dat Hyman niks weet van de geartronicquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad te vaak maar wat geroepen idd in WGR. Vandaar dat ik ook maar weer gezellig meer in PTA ga zijn dan discussieren in WGR;).
Over die GT. Heb er hele verschillende dingen over gehoord. Bij de een geweldig bij de ander een ramp. De een zegt dat flushen van de bak helpt de ander dat je een GT noooit mag flushen. Nu ben ik zelf ook niet zo op de hoogte van de technische ins & outs van de GT. En heb er zelf geen. Sorrywellicht dat een user als Hyman er iets meer van weet
Wat met de dagopleiding wel weer kanquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.
Uiteindelijk kun je heel rechtlijnig in dienst gaan bij een vertaalbureau, al dan niet freelance, maar je kunt bijvoorbeeld ook in allerlei intermediaire functies terecht bij bijvoorbeeld een exportbedrijf, of een andere onderneming die veel met het buitenland in contact staat.
Het geeft misschien niet direct uitzicht op zo'n geile managersbaan waar iedereen tegenwoordig naar uitkijkt, maar ik ben er toevallig van nature vrij goed in. Dat voordeel heb ik nodig, want ik ben fokking lui.
Eigenlijk zou ik er nog een tweede vreemde taal bij willen nemen omdat slechts met Engels kunnen werken ook zo beperkt voelt, maar combineren kon helaas niet.
Ooh wat meer praktisch dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.
Uiteindelijk kun je heel rechtlijnig in dienst gaan bij een vertaalbureau, al dan niet freelance, maar je kunt bijvoorbeeld ook in allerlei intermediaire functies terecht bij bijvoorbeeld een exportbedrijf, of een andere onderneming die veel met het buitenland in contact staat.
Het geeft misschien niet direct uitzicht op zo'n geile managersbaan waar iedereen tegenwoordig naar uitkijkt, maar ik ben er toevallig van nature vrij goed in. Dat voordeel heb ik nodig, want ik ben fokking lui.
Eigenlijk zou ik er nog een tweede vreemde taal bij willen nemen omdat slechts met Engels kunnen werken ook zo beperkt voelt, maar combineren kon helaas niet.
Oh thanx :p en jij misschien dan ? Xdquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan je nu al vertellen dat Hyman niks weet van de geartronic.
Ik zou het ook op moeten zoekenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh thanx :p en jij misschien dan ? Xd
Anders weten ze er op het Volvoforum/V70 forum wel wat over denk ik..
Geartronic is wel altijd onderwerp van discussie onder potentiële kopers...dus vermoed dat het ergens ook wel een reden heeftquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou het ook op moeten zoeken. Ben eigenlijk niet echt thuis in bepaalde merken/modellen.
Geloof dat ze in geval van een D5 niet goed tegen het koppel kunnen, vooral als ze gechipt worden. Tenminste dat heb ik ook weer van horen zeggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Geartronic is wel altijd onderwerp van discussie onder potentiële kopers...dus vermoed dat het ergens ook wel een reden heeftdus waarschijnlijk wel extra alert zijn met 2e hands kopen ofzo
Zou goed kunnen dat het zoiets is.....was het ook niet zo dat ze evt problemen gaven in AWD situaties? :S weet niet zeker hr..of dat ze in het algemeen heel gevoelig zijn?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geloof dat ze in geval van een D5 niet goed tegen het koppel kunnen, vooral als ze gechipt worden. Tenminste dat heb ik ook weer van horen zeggen
De AWD is sowieso een gevoelig punt. Vooral bij de V70 classic in de R. Daarom worden ze best wel eens omgebouwd naar voorwielaangedreven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het zoiets is.....was het ook niet zo dat ze evt problemen gaven in AWD situaties? :S weet niet zeker hr..of dat ze in het algemeen heel gevoelig zijn?
Ook bij de XC70 Classic ofniet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De AWD is sowieso een gevoelig punt. Vooral bij de V70 classic in de R. Daarom worden ze best wel eens omgebouwd naar voorwielaangedreven.
Je bent goed ingelicht, Sjoerd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat met de dagopleiding wel weer kan
Minder, die heeft minder te verduren als bij een Rquote:
Laten we zeggen dat ik een informatiebron heb die de opleiding heeft afgemaaktquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je bent goed ingelicht, Sjoerd.
In eerste instantie trouwens, even goed had je daar in het derde jaar een keuze moeten maken uit één taal om je verder op te focussen.
DING! DING! DING! DING!quote:
Bedankt voor de links! Ik ga even contact opnemen met de bovenstequote:Op woensdag 14 maart 2012 20:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel.
Bewezen onderhoud is met name belangrijk bij het kopen via een handelaar, anders in deze prijsklasse het liefst bij een particulier.
Let altijd op de advertentie-inhoud, schrijfstijl e.d, daar kun je met een scherp oog regelmatig al wat uit afleiden over de vorige eigenaar. In de regel: hoe meer details, hoe beter. Zie het ook niet direct als een nadeel als een auto een klein probleempje heeft zoals een lichte deuk (makkelijk oplosbaar), dat diegene dat eerlijk durft aan te geven vertelt al min of meer dat je niet bedonderd gaat worden.
http://link.marktplaats.nl/534883701
http://link.marktplaats.nl/516406134
http://link.marktplaats.nl/539896219
Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
De officiële vervangingstermijn bij een Swift 1.3 is zo te zien om de 90.000 km, laten we voor de zekerheid zeggen 80.000 (met een d-riem wil je geen risico's nemen, knappen = motor stuk), dus bij die auto hoeft het pas over 30.000 een keer. Valt mee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Bedankt voor de links! Ik ga even contact opnemen met de bovenste
Er staat alleen:
auto is altijd goed onderhouden distrubutie riem is vervangen bij de 93000
En er staat nu 139000 op, wanneer moet deze weer vervangen worden? Geen flauw idee wat de kosten daarvoor zijn?
Een Starletje is zeker iets, niet te slopen tenzij ze echt genegeerd worden of roest ze grijpt, en dat 12-kleppertje hangt lekker aan het gas. Over die in de link kan ik niet zoveel zeggen, lijkt op het eerste gezicht niet afgetrapt maar je krijgt ook letterlijk nul informatie.quote:Had zelf het volgende nog gezien, weet niet of je hier nog aanmerkingen op hebt?
Is een starletje als dit iets?
http://link.marktplaats.nl/533900567
Aardig, maar dat kan beter:quote:Of zo een peugeot?
http://link.marktplaats.nl/533889506
Uhuh. Maar wij kunnen je in ieder geval de kant van de betere exemplaren opsturen, dat scheelt.quote:Zo lastig dit
Heb je weleens naar zoiets gekeken?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Bedankt voor de links! Ik ga even contact opnemen met de bovenste
Er staat alleen:
auto is altijd goed onderhouden distrubutie riem is vervangen bij de 93000
En er staat nu 139000 op, wanneer moet deze weer vervangen worden? Geen flauw idee wat de kosten daarvoor zijn?
Had zelf het volgende nog gezien, weet niet of je hier nog aanmerkingen op hebt?
Is een starletje als dit iets?
http://link.marktplaats.nl/533900567
Of zo een peugeot?
http://link.marktplaats.nl/533889506
Zo lastig dit
Stuurbekrachteging.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:15 schreef Kriegel het volgende:
http://link.marktplaats.nl/534883701
Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
Haha die hoofdlettersquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:43 schreef Kriegel het volgende:
Dat soort fouten zijn inderdaad nogal debiel, maar het verder is in ieder geval een redelijke advertentie en niet "MOOI AUTO RIJD NETJES VOOR MEER INFO BEL PATRICK". Kun je nagaan hoe kut Marktplaats meestal is.
Altijd van die pauperteksten idd ')quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:43 schreef Kriegel het volgende:
Dat soort fouten zijn inderdaad nogal debiel, maar het verder is in ieder geval een redelijke advertentie en niet "MOOI AUTO RIJD NETJES VOOR MEER INFO BEL PATRICK". Kun je nagaan hoe kut Marktplaats meestal is.
T is nu mooi weerquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:54 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, voor de volgende OP graag mijn dinges aanpassen
Audi A3, 2.0TDI, 2009. Foto komt als het een keer mooi weer is
Mja, dan gaan ze wel gebreken vertonen ja, vooral van dat bouwjaar. Hier in de familie ook zo'n ding. Anderhalf jaar terug 800 euro ofzo in gestopt, maar hij rijdt nog steeds, inmiddels al 180k.quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Stuurbekrachteging.
Soms vraag ik me af of deze mensen hersenbeschadiging hebben ofzo
Deze zou je ZEKER voor 1.000 moeten kunnen aanschaffen. Blijft een redelijk hoge stand voor zo'n swift, ook al zijn het goede auto's.
Daarnet ook weer bij die 106 die hij opperde:quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Altijd van die pauperteksten idd ')
MOOI AUTO DEALERONDERHOUDEN BOEKJES NAP
Rijdt niet want defecte motor/lekke koppakking.
')
Wtf moet je daar nou meequote:zeer nette auto steek as hoor baar
Lol morgen maar eens wegbrengen nadat ik er vandaag weer mee heb gereden danquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
Tip: Handrem niet meer gebruiken en niet achteruit rijden.
Anders kun je de ANWB bellen dat je wiel helemaal niet meer wilt draaien.
* ervaringsdeskundige spreekt
Idd wat heb je daar aanquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daarnet ook weer bij die 106 die hij opperde:
[..]
Wtf moet je daar nou mee
Dan ga ik dus persoonlijk tien keer liever voor 300,- extra naar dat ding uit Oss kijken.
Dat zijn ware woorden, mijn zoon.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:21 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou sowieso niet snel een auto bij een garage kopen. Laatst nog met een kennis op pad geweest, die wilde per se bij een garage.
Kreeg een matige inruilprijs voor d'r oude auto en een flink hoge prijs voor de nieuwere. Per saldo en met wat onderhandelen had ze voor wat ze heeft moeten bijleggen, via Marktplaats een nagenoeg vergelijkbare kunnen kopen. En dan had ze d'r oude particulier kunnen verhandelen. Loop je wel iets van risico, maar dat kan er best bij voor dat prijsverschil.
Wij hebben onze huidige auto ook bij een garage gekocht (en de vorige ook). Beide waren ze ingeruild voor de eerste APK (dus die eerste met 3 jaar, deze nieuwe met 4 jaar). Die vind je niet snel bij partikulieren.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:21 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou sowieso niet snel een auto bij een garage kopen. Laatst nog met een kennis op pad geweest, die wilde per se bij een garage.
Kreeg een matige inruilprijs voor d'r oude auto en een flink hoge prijs voor de nieuwere. Per saldo en met wat onderhandelen had ze voor wat ze heeft moeten bijleggen, via Marktplaats een nagenoeg vergelijkbare kunnen kopen. En dan had ze d'r oude particulier kunnen verhandelen. Loop je wel iets van risico, maar dat kan er best bij voor dat prijsverschil.
Hangt ook wel klein beetje af van de deal die je krijgt enzo. Soms krijg je bij een garage ook wel echt een goeie deal. En je kan makkelijker terug en dat ze het kunnen verhelpen voor je. Kan bij een particulier vaak weer niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:21 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou sowieso niet snel een auto bij een garage kopen. Laatst nog met een kennis op pad geweest, die wilde per se bij een garage.
Kreeg een matige inruilprijs voor d'r oude auto en een flink hoge prijs voor de nieuwere. Per saldo en met wat onderhandelen had ze voor wat ze heeft moeten bijleggen, via Marktplaats een nagenoeg vergelijkbare kunnen kopen. En dan had ze d'r oude particulier kunnen verhandelen. Loop je wel iets van risico, maar dat kan er best bij voor dat prijsverschil.
Oké, heb een mailtje verzonden voor evt bezichtiging!quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:56 schreef Kriegel het volgende:
[..]
De officiële vervangingstermijn bij een Swift 1.3 is zo te zien om de 90.000 km, laten we voor de zekerheid zeggen 80.000 (met een d-riem wil je geen risico's nemen, knappen = motor stuk), dus bij die auto hoeft het pas over 30.000 een keer. Valt mee.
Het is een 8-klepper, bij zulke motoren is het vervangen van de riem doorgaans redelijk snel te doen voor een monteur heb ik begrepen, dat scheelt in arbeidskosten. Ik gok dat het samen met de waterpomp (die pak je altijd mee omdat ie achter de riem zit) zo'n ¤250 is. Grote beurt erbij en je zit aan de 400.
[..]
Dat is inderdaad een nette starlet, ben alleen niet écht weg van een witte kleur. Daar zie je volgens mij echt alles op? Heeft natuurlijk ook wel zijn voordelenquote:Een Starletje is zeker iets, niet te slopen tenzij ze echt genegeerd worden of roest ze grijpt, en dat 12-kleppertje hangt lekker aan het gas. Over die in de link kan ik niet zoveel zeggen, lijkt op het eerste gezicht niet afgetrapt maar je krijgt ook letterlijk nul informatie.
Ik neem aan dat je een auto in (de buurt van) Brabant zoekt? Deze Starlet lijkt me nog het beste voor een redelijke prijs:
http://www.autowereld.nl/(...)2944239/details.html
Boekjes zo te zien, gegarandeerde km-stand, riem pas 30.000 geleden vervangen. Zo compleet staat er momenteel bij je in de buurt geen andere te koop beneden de 1400 euro, dus wil je een Starlet, sla je slag. Een lichtgekleurde auto is ook wel lekker als je geen airco hebt, wordt niet zo snel heet met de zon erop.
Zien er ook nette auto's uit, is zo een peugeot net zo betrouwbaar als bv een starlet?quote:Aardig, maar dat kan beter:
http://link.marktplaats.nl/539305551
http://link.marktplaats.nl/537261328
De eerste is iets duurder maar zou mijn voorkeur hebben, volledig gedocumenteerd.
[..]
Meestal ga ik voor aanschaf even langs mijn garagist die snel even naar de auto kijkt, even op de brug, motor bekijken.quote:Uhuh. Maar wij kunnen je in ieder geval de kant van de betere exemplaren opsturen, dat scheelt. [ afbeelding ]
Even goed natuurlijk altijd kritisch blijven en bij een bezichtiging de gebruikelijke dingen controleren: ernstige roest, slijtage aan koppeling / versnellingsbak en dergelijke, en mogelijke serieuze schades uit het verleden (kijk of de naden goed recht lopen!). Ook kun je voor aanschaf langs de ANWB gaan voor een keuring.
Vond je die Skoda's niks ? Dan heb je wel echt meer ruimte e.d. dan in een Swift/Starletquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:08 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Oké, heb een mailtje verzonden voor evt bezichtiging!
[..]
Dat is inderdaad een nette starlet, ben alleen niet écht weg van een witte kleur. Daar zie je volgens mij echt alles op? Heeft natuurlijk ook wel zijn voordelen
Ben inderdaad opzoek naar een auto in de omgeving van brabant!
[..]
Zien er ook nette auto's uit, is zo een peugeot net zo betrouwbaar als bv een starlet?
Heb namelijk wat negatieve ervaringen met peugeot gehad.
[..]
Meestal ga ik voor aanschaf even langs mijn garagist die snel even naar de auto kijkt, even op de brug, motor bekijken.
Roest is inderdaad iets waar ik extra op let! Want het is toch als het eenmaal ergens zit dan zit het (meestal) op meerdere plekken ?
Bedankt voor je hulp!
Natuurlijk is e.e.a. wel afhankelijk van het model ja. Een incourante auto krijg je niet zomaar verkocht, dus dan is inruil aantrekkelijker.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 07:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wij hebben onze huidige auto ook bij een garage gekocht (en de vorige ook). Beide waren ze ingeruild voor de eerste APK (dus die eerste met 3 jaar, deze nieuwe met 4 jaar). Die vind je niet snel bij partikulieren.
Onze oude auto hebben we niet ter inruil aangeboden en proberen we nu via marktplaats te verkopen (maar wat een eikels zitten daar... Al 3 keer een bod gehad, en dan niet komen opdagen als je een afspraak hebt gemaakt...)
Dat is waar. Maar voor een prijsverschil van meer dan 2k kun je wel wat risico lopen, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Hangt ook wel klein beetje af van de deal die je krijgt enzo. Soms krijg je bij een garage ook wel echt een goeie deal. En je kan makkelijker terug en dat ze het kunnen verhelpen voor je. Kan bij een particulier vaak weer niet.
Wit, ik zweer er wel aardig bijquote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:08 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Oké, heb een mailtje verzonden voor evt bezichtiging!
[..]
Dat is inderdaad een nette starlet, ben alleen niet écht weg van een witte kleur. Daar zie je volgens mij echt alles op? Heeft natuurlijk ook wel zijn voordelen
Ben inderdaad opzoek naar een auto in de omgeving van brabant!
[..]
Zien er ook nette auto's uit, is zo een peugeot net zo betrouwbaar als bv een starlet?
Heb namelijk wat negatieve ervaringen met peugeot gehad.
[..]
Meestal ga ik voor aanschaf even langs mijn garagist die snel even naar de auto kijkt, even op de brug, motor bekijken.
Roest is inderdaad iets waar ik extra op let! Want het is toch als het eenmaal ergens zit dan zit het (meestal) op meerdere plekken ?
Bedankt voor je hulp!
wat is er mis met diesels? en daarbij zo'n opzetstukje maakt het er imo niet beter op.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat niet. Maar het is mooier dan hoe het nu is:
[ afbeelding ]
Het lijkt net of ik diesel rij.
Die heb ik ook nog steeds liggen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:01 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb ledverlichting voor 't kenteken en chrome ringen voor rond de mistlampen besteld
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:02 schreef Goddelijker het volgende:
Dat niet. Maar het is mooier dan hoe het nu is:
[ afbeelding ]
Het lijkt net of ik diesel rij.
De MRBquote:
En dat terwijl een beetje moderne diesel stukken schoner is dan een beetje ouderwetse benzine, en toch betaalt de oude benzinebak stukken minder belastingquote:
Oeh, dat heb ik dan weer niet. Daar moet ik heel hard m'n best voor doen en op m'n tanden bijten de hele tank.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:46 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En dat terwijl een beetje moderne diesel stukken schoner is dan een beetje ouderwetse benzine, en toch betaalt de oude benzinebak stukken minder belasting
Evengoed, met mijn 140pk dieseltje rijd ik 1 op 18 met 2 vingers in m'n neus
Ik vind die ledshizzle veel te hard en fel inderdaad, niet mijn keuze.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:12 schreef Bartholomeus het volgende:
En ik overweeg ledjes voor de binnenverlichting, maar ik weet het nog niet. Ergens vind ik het gelige gloeilampjeslicht ook wel iets gezelligs hebben
inderdaad... Veel mensen vragen mij waarom ik geen ledjes in het interieur heb, maar dat is precies om jou'n reden. te fel en te hard licht.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oeh, dat heb ik dan weer niet. Daar moet ik heel hard m'n best voor doen en op m'n tanden bijten de hele tank.
[..]
Ik vind die ledshizzle veel te hard en fel inderdaad, niet mijn keuze.
Moeten beide werken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:33 schreef Mikkie het volgende:
Misschien dat iemand hier het weet: voor de APK moet je kentekenplaatverlichting werken. Nu heb ik twee lampjes daar zitten en eentje is er kapot, de andere werkt nog. Is dat voldoende, of moeten ze allebei werken?
Ik heb vandaag m'n stadslicht en kentekenverlichting vervangen door LEDs.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:16 schreef Hyman het volgende:
Mijn centrale vergrendeling werkt ook weer sinds maandag, moest even een nieuw batterijtje in mn afstandsbediening
zie je daar nog een beetje verschil in dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb vandaag m'n stadslicht en kentekenverlichting vervangen door LEDs.
Kleurverschil.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
zie je daar nog een beetje verschil in dan?
en de LED versies zijn vaak veel feller..quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Kleurverschil.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Is m'n kenteken beter te zien bij 't flitsen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en de LED versies zijn vaak veel feller..
Maakt niet veel uit, zo hard zal dat mechanisme er niet van slijten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maakt niet veel uit, zo hard zal dat mechanisme er niet van slijten.
We moeten allemaal zeggen dat het geweldig is, liefst 3 keerquote:
Hoorde ik ook tijdens een taxi training, alleen doe ik het nooit... Zeker bij de taxibusjes was het namelijk anders best lastig om hem goed op de handrem te zetten omdat jet geklik dan afwezig is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Dat zei m'n rij-instructeur ook. Ik druk hem altijd in.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Toch maar wel?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb vanuit China een OBDII Bluetooth uitleesshit besteld. 17 euro
Heimo had me gelinkt naar een webshop.. Toen ik mijn bankrekening had bekeken dacht ik, moet er makkelijk vanaf kunnenquote:
LINK die is het gewordenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:29 schreef Goddelijker het volgende:
EcuTool toevallig?
Welke heb je precies gekocht?
Ja heb geen smartphone, dus dat word m nietquote:Op maandag 26 maart 2012 17:03 schreef Goddelijker het volgende:
BT-ding dus, moet goed werken. Je kan hem ook gebruiken icm Torque voor Android.
Nee bedankt.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon een smartphone, dan heb je alles in één
Absolute onzin! Ik ben veel bezig met oude autootjes, maar heb het nooit gezien of ook maar gehoord dat zo'n mechanisme versleten is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.
ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef LeerGierige het volgende:
Ik heb mijn band en reserveband moeten laten repareren en kreeg een nieuwe om mijn velgen heen.
Nou vroeg ik mij af of ik deze nieuwe banden niet voor mijn auto kan plaatsen en de oude banden achterin, waarvan 1 reserve in mijn auto? Zou dit enigszins helpen met verbruik, balans etc.?
p.s. de banden heb ik in 3 jaar niet verwisseld.
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/quote:1.2 Waarom nieuwe of minder versleten banden achteraan monteren?
Tests hebben aangetoond dat het veel gemakkelijker is om de vooras onder controle te houden dan de achteras. Vooral bij voorwielaandrijving slijten voorbanden doorgaans sneller dan achterbanden.
Wat gebeurt er met nieuwe voorbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto verandert, omdat het evenwicht tussen voor en achter wordt omgekeerd. De bestuurder, die eraan gewend is dat de auto aan de voorkant minder grip heeft, komt dus voor een verrassing te staan. Op een gladde weg zal de achterkant eerder wegglijden dan de voorkant van de auto. De bestuurder heeft geen enkele mogelijkheid om de achteras onder controle te krijgen en heeft dan de neiging om opnieuw gas te geven. Het risico hiervan is dat de auto 'achterstevoren gaat'. Alleen een zeer ervaren bestuurder weet hiermee om te gaan.
Wat gebeurt er met nieuwe achterbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto is gelijk aan het gedrag dat de bestuurder kende voordat de banden werden gemonteerd omdat het evenwicht in de grip gelijk is. De grip van de achteras wordt beter en de bestuurder kan zijn auto zonder problemen onder controle houden en de auto besturen door het gas los te laten en door het stuur met de bocht mee te draaien.
Wij adviseren om de banden met het meeste profiel achter te plaatsen voor een betere grip in de bochten en meer veiligheid.
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:28 schreef L0we het volgende:
[..]
ik zou het niet doen.
[..]
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/
Ja daar staat dus dat dat gebeurt als je een verkeerde sleutel gebruikt en dat dan dus de wegrijblokering zou moeten werkenquote:
Voor je grip verliezen is makkelijker te corrigeren en voel je eerder aankomen. Als je nooit hebt meegemaakt dat je achterkant uitbreekt sta je zo achterstevoren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:24 schreef gateway het volgende:
[..]
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........
Beginnend defectje in de uitleesspoel? Ergens anders een storing? Kan zoveel zijnquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef Kadooosh het volgende:
Had gisteren op mijn stage in de VW pickup dat het elektronisch wegrijblokering lampje aan het knipperen was tijdens het rijden met de orginele sleutel.
Hij deed het verder ook gewoon dus wat kan dat zijn?
Dat gaat het gros van de bestuurders niet lukken zodra hun achterkant voorbij komt zetten, hoe goed ze ook denken te zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:24 schreef gateway het volgende:
[..]
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........
Die onderste is echt heel mooi!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Blijft leuk om een beetje rond te neuzen. Wat een perfecte bakken zeg:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbcujo2cykr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbhxdruc1np
Donker buiten, maar niet zwart. Binnen creme. Xenon, licht hout etc. Prachtig. Alleen die prijs is me zo'n 10k te hoog, anders had ik 't wel geweten...
Geniale auto is dat! Daar heb ik een tijdje geleden nog eens in gereden, alleen dan in de 5.3 V12quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Die onderste is echt heel mooi!
Zelf vind ik dit ook wel heeeeel nice
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-s/8597409
Ja zo vet! Wil er ooit nog wel eentje voor erbij hebben. Als ook een XJ Series III 5.3 V12quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Geniale auto is dat! Daar heb ik een tijdje geleden nog eens in gereden, alleen dan in de 5.3 V12
Probleem, namelijk BMW.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Blijft leuk om een beetje rond te neuzen. Wat een perfecte bakken zeg:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbcujo2cykr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbhxdruc1np
Donker buiten, maar niet zwart. Binnen creme. Xenon, licht hout etc. Prachtig. Alleen die prijs is me zo'n 10k te hoog, anders had ik 't wel geweten...
Die van voor de facelift heeft nog veel meer chrome, dat misstaat hem ook zeker niet hoor! Je hebt dan wel 700 cc meer, maar volgens mij zitten beiden op 300pk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja zo vet! Wil er ooit nog wel eentje voor erbij hebben. Als ook een XJ Series III 5.3 V12
Ik vind die latere XJS'en net wat mooier dan die eerdere. De facelift maakt 'm net wat slanker en fraaier vind ik. En ook dat je dan een 6.0 V12 hebt
Ja, die kleur hè!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Die onderste is echt heel mooi!
Zelf vind ik dit ook wel heeeeel nice
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-s/8597409
quote:
Jaa die prijs is zoo jammer ...maar ooit als ik een fatsoenlijke baan heb!:Pquote:Op zondag 1 april 2012 01:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, die kleur hè!Alleen die prijs
Zo'n XJ-S is wel vet ja, maar dit is toch ook dat model met de berg elektronicaproblemen? Da's dan wel minder
[..]
Ja maar dat weet je gewoon als je 'm koopt. En dat boeit dan ook niet. Je wilt 'm gewoon hebben...daarom moet je er ook alleen één kopen als je ook het onderhoud fatsoenlijk kan betalen. Net als met zo'n Series III XJ V12 ..ook supervet maar alleen doen als je fatsoenlijk kan onderhouden.quote:Op zondag 1 april 2012 01:31 schreef Kriegel het volgende:
Een XJ-S is een prachtige wagen die op het eerste gezicht zeer aantrekkelijk is als klassieker-voor-erbij (zoals iedere oude Jag vraagt men er een habbekrats voor) maar je wilt 'm echt niet hebben, een rasechte Britse auto-industrie crisisbak. Het complete elektrische systeem is lek als een zeef en sowieso doet de bouwkwaliteit de uitstraling allesbehalve recht aan.
Je loopt er op leeg, vooral de V12 is notoir onbetrouwbaar. Hij zuipt ook nog eens zoals je nooit eerder gezien hebt (zonder echt vermogen te hebben), maar dat is lang niet het ergste.
http://www.streetfire.net(...)k_part-1_2197276.htm
Bekijk deze Top Gear aflevering maar 'ns, begint halverwege deel twee. Mooi stukje over wat er allemaal mis was met de auto, en met tevens de enige soort XJ-S die je wél wilt hebben omdat ie bijna volledig opnieuw gebouwd is, maar dan fatsoenlijk.
Zo'n heropgebouwde kost helaas tien keer zoveel als een gemiddeld tweedehands exemplaar, maar goed, dan heb je ook wel wat.
quote:Op zondag 1 april 2012 13:10 schreef Mikkie het volgende:
Godverju. Het is anderhalf jaar goed gegaan, maar zojuist op één van m'n portieren de eerste redelijke schade ontdekt. Verticale deuk erin, plus geschaafde lak. Maw: iemand heeft z'n deur lekker lomp open gesmeten. Bedankt, tyfushond..
Die mogen ze aan de ballen opknopen, wat mij betreft.quote:
Ga je ze omzagen vannacht.quote:Op maandag 2 april 2012 21:06 schreef Kriegel het volgende:
De gemeente hier is gek geworden, ik zag ze vandaag bomen planten op een stel ROTONDES!
Waar slaat dat op? Meer groen is leuk, maar daarvoor ga je toch niet mensen op een rotonde het zicht ontnemen?
Hier heb je ze ook. We hebben zelf een kleine rotonde in de straat en wat doet meneer die achter zijn huis genoeg parkeerruimte heeft: juist, zijn auto net tussen de hoeken van die rotonde tekenen.quote:Op zondag 1 april 2012 23:49 schreef Kriegel het volgende:
Ja, naaistreek inderdaad. Sowieso, hoe sommige mensen parkeren. Half op de weg, op de rand van een vak zodat je er zelf haast niet uit kunt tenzij je ook verkeerd parkeert, of ze zetten hun auto steevast langs de kant van de weg en dan net om een bocht.
Dat laatste heb ik hier trouwens met een Punto, staat altijd voor het huis terwijl er verdomme aan de overkant van de weg een rij parkeervakken ligt. Wat voor aso ben je dan... Meer mensen van dat blok doen dat, maar die zitten tenminste niet op de hoek. Desalnietemin, pleur die auto gewoon in zo'n vak verdomme, beetje de halve weg blokkeren omdat je lui bent. Altijd leuk als je dan een tegenligger hebt.
vast! Maar of je het gaat merken...quote:Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef SwaPore het volgende:
Ik heb mijn wieldoppen niet teruggezet na het vervangen van bandenVeels te lui
Maar ik vroeg mij af of dit effect heeft op de luchtweerstand
Ik weet niet hoor... Maar ik hoef niet over een rotonde heen te kijkenquote:Op maandag 2 april 2012 21:06 schreef Kriegel het volgende:
De gemeente hier is gek geworden, ik zag ze vandaag bomen planten op een stel ROTONDES!
Waar slaat dat op? Meer groen is leuk, maar daarvoor ga je toch niet mensen op een rotonde het zicht ontnemen?
Bizar inderdaad, sommige mensen...quote:Op maandag 2 april 2012 23:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hier heb je ze ook. We hebben zelf een kleine rotonde in de straat en wat doet meneer die achter zijn huis genoeg parkeerruimte heeft: juist, zijn auto net tussen de hoeken van die rotonde tekenen.. Zijn andere auto parkeert hij op de stoep. Je kunt eigenlijk maar net langs. Vind het belachelijk want hij heeft echt voor zijn huis en achter zijn huis meeeeeeer dan genoeg parkeerruimte. Daarnaast geldt er een parkeerverbod langs de straat muv de vakken (niet dat iemand zich daaraan houdt
)
Mooie paint:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 april 2012 23:31 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor... Maar ik hoef niet over een rotonde heen te kijken
Inderdaad, ben ik blij dat ik in een straat woon waar elk huis een eigen oprit heeft...quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:42 schreef Mikkie het volgende:
Ja maar Kriegel, je denkt toch niet dat ik in het kader van jouw gemak of het algemene belang vijf meter extra ga lopen?Ik bepaal toch zeker zelf wel waar ik parkeer?
Leve het individualisme
Zo woonde ik vroeger ook... maar ja, één scheiding later en je zit met allebei je ouders in dezelfde rijtjesbuurt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, ben ik blij dat ik in een straat woon waar elk huis een eigen oprit heeft...
De enige auto's die regelmatig langs de straat staan bij ons zijn een lesauto en 1 of 2 brandweerbusjes..
en dat in een straat met c.a. 50 huizen, waarvan zeker 1/3e 2 of meer auto's heeft..
Vergeet de caravan niet...quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, ben ik blij dat ik in een straat woon waar elk huis een eigen oprit heeft...
De enige auto's die regelmatig langs de straat staan bij ons zijn een lesauto en 1 of 2 brandweerbusjes..
en dat in een straat met c.a. 50 huizen, waarvan zeker 1/3e 2 of meer auto's heeft..
Alsof ik een externe partij ga machtigen en er al m'n gegevens achterlaatquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:56 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.boeteservice.nl/index.php?option=com_php&Itemid=26
Handig!
quote:A12 Oberhausen - Utrecht
tussen Emmerich-Elten (D) en Arnhem-Noord
[+]18 km langzaam rijdend verkeer door recreatie- en vakantieverkeer (filelengte neemt toe)
Ik heb al een paar maandjes m'n eigen autoquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:18 schreef Piles het volgende:
Had jij nou ook al een eigen auto trouwens? Laatste keer dat ik iets van je zag was je daar mee bezig dacht ik? Of zit ik er erg naast
Ik had het helaas andersom, dacht dat het wel paste bij het indraaien de garage in. Paste niet
Tofquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb al een paar maandjes m'n eigen auto
Whehequote:Kan nog steeds niet rijden of parkeren.
Net moest ik dus drie keer steken in een smalle weg, met aan beide kanten geparkeerde auto´s en dus een paar boompjes. Als ik achteruit reed, stond er een boompje en toen ik naar links draaide (omdat ik die kant op moest) ook. Ik liet me enorm opjutten door een oude Mercedes die me amper ruimte gaf om nog een keer te keren en dacht: ow, dit past wel (normaal gesproken overschat ik de grootte van m'n auto enorm) en toen hoorde ik wat schuren, ik schrikken, (vent achter me toeteren) hup, motor afgeslagen. Starten en niet nog een keer erlangs, auto sputtert en slaat weer af. Ondertussen stond ik wel goed op de weg. Opnieuw starten, auto sputtert en slaat weer af. Tranen springen me in de ogen. Auto weer helemaal afsluiten, even wachten, opnieuw opstarten. En toen deed ie het. Ik liet me gewoon te veel opjutten door die man achter me.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Tof
[..]
Whehe
Parkeren ben ik ook geen held in, fileparkeren heb ik sinds rijles niet meer gedaan
Vanmorgen knalde ik hem bij mij in één keer kaarsrecht achteruit in de opritquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:22 schreef Goddelijker het volgende:
Parkeren lukt mij soms zó goed, dan krijg ik 'm echt in de meest krappe parkeerplaatsen.
Maar als ik mijn dag niet heb, dan pas ik er 2x in en raak ik nog de stoep.
Maar (bijna) overal waar ik kom moet ik fileparkeren, dus dan blijf je er wel handig in.
Vandaag maar weer eens een euro in de wasbox gegooid en afgespoeld.
Idd, oefening baart kunstquote:
Hoe zag het stoplicht er uit?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dus door rood gereden, hele sleep achter me aan, door rood.
Ik zit me nu echt af te vragen voor wie dat stoplicht dan was.
Zo blondt ben ik niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe zag het stoplicht er uit?
Zoiets?
[ afbeelding ]
Dan geldt het idd niet voor de auto.
Dat zijn waarschijnlijk mensen die er twee keer per dag komen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:47 schreef vannelle het volgende:
Wel donkerblond blijkbaar want iedereen die in dezelfde rij stond wist het wel te vertellen.
Maar goed, suggesties/vragen niet welkom begrijp ik?
Streetview? Ben wel benieuwd naar de situatiequote:Op vrijdag 6 april 2012 18:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk mensen die er twee keer per dag komen.
Suggesties zijn alleen welkom als je niet gelijk met zo'n domme foto komt.
Is nieuwbouw, staat niet op Streetview (had ik vanmiddag ook al gekekenquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Streetview? Ben wel benieuwd naar de situatie
Ik heb ook wel eens 5 minuten voor stoplicht gestaan, omdat de eerste niet helemaal tot de streep stondHij bleef maar staan, dus ben maar even uitgestapt toen
Domme foto? Is een stoplicht waar jij je niks van aan hoeft te trekken terwijl ie op rood staat.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk mensen die er twee keer per dag komen.
Suggesties zijn alleen welkom als je niet gelijk met zo'n domme foto komt.
Ik dacht dat je het als afzeikgrap bedoeldequote:Op vrijdag 6 april 2012 18:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Domme foto? Is een stoplicht waar jij je niks van aan hoeft te trekken terwijl ie op rood staat.
Zo dom was het dus niet.
Laat op googlemaps de kruising/situatie maar eens zien en vertel dan ook even waar je stond en waar je heen wilde.
Misschien dat er dan minder "domme" opmerkingen of foto's komen.
edit: geen streetview dus. Paint een optie?
Dan doen ze volgens mij opzettelijk zodat een ongelukk zwaarder zal uitvallen.quote:Op maandag 2 april 2012 21:12 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, op dit moment zijn ze nog kaal en het zijn volgens mij berken, dus die zijn tenminste niet zo breed van stam, en ik mag aannemen dat ze de onderste takken er wel afsnoeien, maar dan nog tast je altijd het overzicht aan. Wat je ook doet, het is nooit beter dan géén bomen. Dit is dus gewoon klooien met de verkeersveiligheid.
Nee, echt niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het als afzeikgrap bedoelde
Ik probeer het in Paint te doen, maar het is allemaal nieuwbouw met tig borden en smal en fietsers dat ik het echt niet duidelijk kan makenquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:57 schreef vannelle het volgende:
Wachten we dat wel af, die is mss. minder summier met info.
M'n nieuwsgierigheid wordt er zo niet minder omquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik probeer het in Paint te doen, maar het is allemaal nieuwbouw met tig borden en smal en fietsers dat ik het echt niet duidelijk kan maken
Waar was 't?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:56 schreef CherryLips het volgende:
Misschien weet Goddelijker het, die woont ook in deze regio
Vleuterweide, bij het winkelcentrum. Ik kwam vanaf de Stroomrugbaan, ging linksaf de Utrechtse Heuvelrug op (zo heet het volgens Google Maps). Dan kun je op een gegeven moment linksaf of rechtsaf voor een parkeerterrein (je kunt ook rechtdoor maar heb geen idee waar je dan uitkomt).Ik ging rechtsaf dat parkeerterrein op. Daar zat nog de busbaan tussen. Nou, bij dat rechts afslaan dus. Ik zie een rood verkeerslicht en ik stopquote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vleuterweide, bij het winkelcentrum. Ik kwam vanaf de Stroomrugbaan, ging linksaf de Utrechtse Heuvelrug op (zo heet het volgens Google Maps). Dan kun je op een gegeven moment linksaf of rechtsaf voor een parkeerterrein (je kunt ook rechtdoor maar heb geen idee waar je dan uitkomt).Ik ging rechtsaf dat parkeerterrein op. Daar zat nog de busbaan tussen. Nou, bij dat rechts afslaan dus. Ik zie een rood verkeerslicht en ik stop
Dat verkeerslicht is (als ik het goede punt in m'n hoofd heb: linksaf steek je de busbaan over, rechts die drempel op naar de parkeerplaats toch?) voor overstekende auto's die de busbaan over willen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:07 schreef CherryLips het volgende:
Al moet ik er wel even bijvoegen dat het stoplicht wel een beetje raar gedraaid stond, maar ik zou niet weten voor wie ie anders bedoeld is, want hij stond bij dat oversteekpunt als je over de busbaan wilde.
Ik kom van de andere kant, ik ga rechtsaf de busbaan over. Ik heb er echt een paar minuten gestaan, geen bus te zienquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
[..]
Dat verkeerslicht is (als ik het goede punt in m'n hoofd heb: linksaf steek je de busbaan over, rechts die drempel op naar de parkeerplaats toch?) voor overstekende auto's die de busbaan over willen.
Ik vrees dat ik 1 van de negen ben.. Ik was ruimte aan het geven aan 2 vrachtwagens middels het gaspedaal even in te trappen, precies waar die laffe herders staan te flitsen omdat ze weten dat iedereen dat doet... Iedereen van A10 Noord geeft gas om ruimte te geven aan de rechterbaansukkelaars die van A10 West komenquote:OOSTZAAN - Tijdens een ochtendje controleren op de A8 bij Oostzaan, constateerde de politie donderdag maar liefst 3200 hardrijders.
Foto: ANP
Dat liet de politie vrijdag weten.
Op de snelweg geldt tijdelijk een maximale snelheid van 90 kilometer per uur. Tussen 07.15 uur en 13.15 uur controleerde de politie van 12.000 weggebruikers de snelheid.
Een kwart van de automobilisten reed harder dan toegestaan. Negen voertuigen raasden met een snelheid van 130 kilometer per uur of hoger voorbij. De hoogst gemeten snelheid was 168 kilometer per uur.
Link naar artikel
Oh, jij bedoelt de andere overgang. Dat verkeerslicht is inderdaad om de busbaan over te steken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kom van de andere kant, ik ga rechtsaf de busbaan over. Ik heb er echt een paar minuten gestaan, geen bus te zienAutootje van de gemeente reed over de busbaan en stopte voor mij. Iedereen zat me zo stom aan te kijken.
Kwam het niet door autootje dan, dat ie rood bleef?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kom van de andere kant, ik ga rechtsaf de busbaan over. Ik heb er echt een paar minuten gestaan, geen bus te zienAutootje van de gemeente reed over de busbaan en stopte voor mij. Iedereen zat me zo stom aan te kijken.
Jawel, daar staat ook een verkeerslicht voor bussen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:49 schreef CherryLips het volgende:
Nee dat autootje van de gemeente stond er maar even, geen idee waarom want volgens mij staat daar geen stoplicht voor de bussen, die hebben sowieso voorrang. Nou ja, zijn we dus door rood gereden
O nou ja, hij bleef bij mij op rood. Misschien was ie stuk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Jawel, daar staat ook een verkeerslicht voor bussen.
Dat klinkt ook wel apart.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:47 schreef Bartholomeus het volgende:
CL en het raadsel van het rode licht
Euh... Oepsquote:
Ruitenwissers, waarom zijn die dingen zo duur?!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:18 schreef Bartholomeus het volgende:
Vandaag heb ik de antenne van de Bartmobile MK3 gefixt en een setje nieuwe ruitenwissers erop gezet
16 euro, en toen was de APK weer goedquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ruitenwissers, waarom zijn die dingen zo duur?!
Brandstofprijzen rijzen de pan uit, belastingen worden als maar onevenredig opgeschroefd, bekeuringen zijn in no time 2 keer over de kop gegaan, yaddah yaddah...quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ruitenwissers, waarom zijn die dingen zo duur?!
Ik vroeg het laatst in een uni-garage: 45 euro.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:23 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Brandstofprijzen rijzen de pan uit, belastingen worden als maar onevenredig opgeschroefd, bekeuringen zijn in no time 2 keer over de kop gegaan, yaddah yaddah...
En jij klaagt over fucking ruitenwissers die je hooguit eens in de twee jaar ofzo hoeft te vervangen![]()
Welke idioot koopt dan ook z'n ruitenwissers bij een garagequote:Op vrijdag 6 april 2012 22:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik vroeg het laatst in een uni-garage: 45 euro.
Ik keek bij de Halfords: 30 euro.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Welke idioot koopt dan ook z'n ruitenwissers bij een garage
quote:
Ik loop een willekeurige automaterialenhandel binnen en grijp daar wat bij elkaarquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Welke idioot koopt dan ook z'n ruitenwissers bij een garage
Dat dusquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik loop een willekeurige automaterialenhandel binnen en grijp daar wat bij elkaar
3-5 euro bij de gamma of de action :pquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:20 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ruitenwissers, waarom zijn die dingen zo duur?!
Je wil fatsoenlijke, die kosten wat meer. Ik heb voor een complete set Valeo flapdinggevallen iets van 40 euries betaald bij een automaterialenzaakquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:43 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
3-5 euro bij de gamma of de action :p
Ik heb een setje Valeo erop zitten, maar die zijn ook met 1 a 1½ jaar verrot.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:51 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je wil fatsoenlijke, die kosten wat meer. Ik heb voor een complete set Valeo flapdinggevallen iets van 40 euries betaald bij een automaterialenzaak
Maar het wist wel als de sodemieter, die el cheapo meuk doet het nieuw uit de doos al niet fatsoenlijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb een setje Valeo erop zitten, maar die zijn ook met 1 a 1½ jaar verrot.
BOSCH, en niks anders, Valeo (wisserbladen) zijn meuk..quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb een setje Valeo erop zitten, maar die zijn ook met 1 a 1½ jaar verrot.
En hoeveel beter zouden deze zijn:quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BOSCH, en niks anders, Valeo is meuk..
Valeo is bij mij geen probleemquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
BOSCH, en niks anders, Valeo is meuk..
Bestel ze allebei, test ze een jaar en post het effe als je wilquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En hoeveel beter zouden deze zijn:
http://www.winparts.nl/84(...)ge--zie-ns4-wissers-
en
http://www.winparts.nl/84(...)ge--zie-ns4-wissers-
Boven:
http://www.ebay.nl/itm/Pe(...)8a0823#ht_2806wt_905
We hadden het over wisserbladen toch? Valeo levert ook aftermarket verlichtingsunits, en ook die zijn nét effe een tikkie anders als OEM spulquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Valeo is bij mij geen probleem.. Radiateur is ook een Valeo
Ik had eerst de verkeerde linkjes erin staan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bestel ze allebei, test ze een jaar en post het effe als je wil![]()
Die eerste 2 linkjes van Ebay zijn dezelfde bladen; Bosch Aerotwin is Bosch Aerotwin lijkt me, alleen de prijs verschilt. Die laatste die je erbij editte zijn neppies, anders hadden ze er wel bij vermeld dat ze van Bosch zijn, want die wil iedereen. Je verkoopt ook geen Nike's op MP onder de noemer 'gympies'
Tis alledrie nep iig.. maar die engelse pief verkoopt een hele set van 3 voor een prikkie, en die andere 2 zijn verschillende maten, en imitatie (look-a-like) Bosch; zou er bij mij niet op komen. Ik wil alleen maar Bosch wissers, zicht vind ik veel belangrijker als die paar kuttientjes. Elke keer als het regent heb je er lol van. Ik háát strepende wissers.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik had eerst de verkeerde linkjes erin staan.
Rain-Xquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tis alledrie nep iig.. maar die engelse pief verkoopt een hele set van 3 voor een prikkie, en die andere 2 zijn verschillende maten, en imitatie (look-a-like) Bosch; zou er bij mij niet op komen. Ik wil alleen maar Bosch wissers, zicht vind ik veel belangrijker als die paar kuttientjes. Elke keer als het regent heb je er lol van. Ik háát strepende wissers.
Gebruik ik ook, maar ook dan zie je strepen als je slechte wissers hebtquote:
Helaas wel ja.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gebruik ik ook, maar ook dan zie je strepen als je slechte wissers hebt
Ze zouden die meuk eens moeten maken voor op motorvizieren, want het werkt niet op plasticquote:
Dáárom heb ik altijd goede wissers erop.. koplampen enzo mogen van mij best van een el cheapo aftermarket merk zijn, maar ik wil wel goed naar buiten kunnen kijken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:24 schreef Piles het volgende:
Ik rij wel eens met mensen mee die bij de eerste regen hun voorruit veranderen in matglas
Op de snelwegZit ik niet meer zo lekker meestal.
Ik heb er altijd al moeite mee als ik met iemand meerijd die geen Rain-X op de voorruit heeft.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze zouden die meuk eens moeten maken voor op motorvizieren, want het werkt niet op plastic
[..]
Dáárom heb ik altijd goede wissers erop.. koplampen enzo mogen van mij best van een el cheapo aftermarket merk zijn, maar ik wil wel goed naar buiten kunnen kijken.
Whehe, ga voor de lol eens in een klassieker (<1960) rijden die 2 van die flutwissertjes heeft op een oude brakke ruit.. dan vind je voortaan alles van na 1990 héél relaxedquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb er altijd al moeite mee als ik met iemand meerijd die geen Rain-X op de voorruit heeft.
Dan lijkt het altijd alsof er bergen water op de ruit blijven liggen en het zicht beperken.
Dit vind ik sowieso sinds ik ooit een Mini vanuit Venlo naar Zutphen moest transporterenquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, ga voor de lol eens in een klassieker (<1960) rijden die 2 van die flutwissertjes heeft op een oude brakke ruit.. dan vind je voortaan alles van na 1990 héél relaxed
Ben je ergens ingereden dan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 20:34 schreef SwaPore het volgende:
Weer een lekke band, al de derde keer dit jaar
Is er geen manier om, net als bij fietsen, een speciaal laagje erop te plakken ofzo om het lekvrij te maken?
Zo'n bullshitquote:Op zaterdag 7 april 2012 20:08 schreef Descendent het volgende:
Mijn linkerwissertje geeft ook zo'n geel tekentje aan; maar doet t nog prima.
Ik wacht nog wel ff denk ik.
Een drama ja, moest laatst in een oud mercedes busje rijden met verrote ruitenwissers en het regende nogal.quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, ga voor de lol eens in een klassieker (<1960) rijden die 2 van die flutwissertjes heeft op een oude brakke ruit.. dan vind je voortaan alles van na 1990 héél relaxed
Moet je 'm niet verder naar boven schuiven ofzo? Of kan dat niet met ruitenwisser?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:02 schreef Kriegel het volgende:
Ach, zo heb ik het laatste halfjaar ook rondgereden, maar daar word je inderdaad wel moe van na een tijdje. Gisteren toch maar eens besloten naar de Brezan te gaan voor wat nieuw rubber.
Klote trouwens: er zat achterop een wisser van 50 cm, maar het boekje bij die pik achter de toonbank gaf aan dat er officieel 45 op moet. Nou ja, ik dacht "zal dan wel" en nam dus die van 45 cm, maar nu dat ding erop zit pakt ie een kwart van m'n achterruit niet mee. Dat wordt een fijne dode hoek als het hard regent.
Lijkt me erg sterk dat zoiets de bedoeling is, dus of dat boekje klopt niet of ik heb een uitzonderlijke auto.
Dat heb ik een keer met een ruitenwisser op m'n voorruit gehad.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:28 schreef Kriegel het volgende:
Geen idee, ik heb 'm er gewoon ingeklikt. Maar ik weet dat deze vijf centimeter korter is dan de vorige, en dat merk je een stuk beter dan ik verwacht had.
Heh; ik kon tot voor kort geen nadelen van een sedan t.o.v. een hatchback opnoemen (hiervoor alleen maar hb's gereden; nu Saab 9-3 ss.)quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:02 schreef Kriegel het volgende:
Ach, zo heb ik het laatste halfjaar ook rondgereden, maar daar word je inderdaad wel moe van na een tijdje. Gisteren toch maar eens besloten naar de Brezan te gaan voor wat nieuw rubber.
Klote trouwens: er zat achterop een wisser van 50 cm, maar het boekje bij die pik achter de toonbank gaf aan dat er officieel 45 op moet. Nou ja, ik dacht "zal dan wel" en nam dus die van 45 cm, maar nu dat ding erop zit pakt ie een kwart van m'n achterruit niet mee. Dat wordt een fijne dode hoek als het hard regent.
Lijkt me erg sterk dat zoiets de bedoeling is, dus of dat boekje klopt niet of ik heb een uitzonderlijke auto.
Vanaf A'dam of Utrecht? Je kan sowieso een afslag eerder eraf van allebei de kanten, binnendoor naar Vleuten en dan richting Terwijde.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:06 schreef CherryLips het volgende:
O god, ze gaan morgen lopen kloten op de A2 met de tunnel. Ben benieuwd hoe ik thuis kom
Omdat ze de bedrading en het motortje vaak nergens kwijt kunnen. Bij een hatchback kun je alles handig in de klep verwerken, maar die scharniert bij een sedan direct onder de ruit naar buiten en dus zou je een breuklijn hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:36 schreef Descendent het volgende:
Waarom eigelijk altijd geen ruitenwisser bij een sedan??
En misschien dat. Hoewel ik het bij mijn auto wel mee vind vallen, en dat is dan een hatchback van het andere type, dus met een ruit die wél schuin loopt. Geen sedan, maar wel hetzelfde idee.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:33 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat dacht je van: Het ziet er niet uit?
Ik kom van de A12 vanaf Arnhem. Blijkbaar moet ik dan via de A27, maar kan ik niet afslag De Meern nemen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vanaf A'dam of Utrecht? Je kan sowieso een afslag eerder eraf van allebei de kanten, binnendoor naar Vleuten en dan richting Terwijde.
Jawel. En de Meern naar Vleuten en dan door naar Terwijde.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kom van de A12 vanaf Arnhem. Blijkbaar moet ik dan via de A27, maar kan ik niet afslag De Meern nemen?
Ik kan als het goed is Vleuten overslaan. Ik ben benieuwd, het zal rond heel Utrecht wel vaststaanquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Jawel. En de Meern naar Vleuten en dan door naar Terwijde.
Zal ook wel niet heel goedkoop zijn daar. Ik denk dat je voordeliger uit bent op een tankstationquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:21 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om de olie te vervangen. Zat even op internet te kijken wat een nieuwe oliefilter kost. Het blijkt zo rond de 3-6 euro te zijn. Verzendkosten zijn alleen steeds overal 9 euro. Ga maandag even bij Brezan kijken, ben benieuwd wat er daar voor vragen
Ik haal gewoon als ik nodig heb bij de materialenhandel. Spul is toch niet zo duur voor een beetje normale auto.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:32 schreef Mikkie het volgende:
Voor een oliefilter? Lijkt me sterk dat ze die daar verkopen.
Daarom altijd zulk spul meer in bulk kopen. Laatste zooi filters heb ik ook meteen van alles drie stuks besteld, dan valt het wel mee met de verzendkosten.
Dat heb ik ook een keer gehad, had ik een kleine 100 kilometer gereden in een aftandse jeep, in zuid-afrika. blijkt bij aankomst dat de sleutel niet meer in het contact zit, maar na lang zoeken vind ik hem onder de bestuurdersstoelquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus ik vandaag zelfverzekerd een proefrit maken in een Carisma. Ik doe de sleutel er in, zet de auto aan en de sleutel valt er uit (auto pruttelde verder)laat maar zitten
Vaak is zoiets wel voor een euro of 10 te krijgenquote:Op vrijdag 13 april 2012 21:21 schreef monsterd. het volgende:
Het is weer tijd om de olie te vervangen. Zat even op internet te kijken wat een nieuwe oliefilter kost. Het blijkt zo rond de 3-6 euro te zijn. Verzendkosten zijn alleen steeds overal 9 euro. Ga maandag even bij Brezan kijken, ben benieuwd wat er daar voor vragen
quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gehad, had ik een kleine 100 kilometer gereden in een aftandse jeep, in zuid-afrika. blijkt bij aankomst dat de sleutel niet meer in het contact zit, maar na lang zoeken vind ik hem onder de bestuurdersstoel
Gebruikerssporen noemen ze het dan in de advertentiequote:Op vrijdag 13 april 2012 22:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]leuk is dat, vooral in zo'n Jeep kan je zo'n ding ook wel eens ergens onderweg kwijt zijn.
Nee, dit exemplaar wordt 'm niet. Aftermarket CC, d-riem 100dkm terug / 7 jaar geleden, sleutel is rot, rook muf, en viel uit na het starten. En dan wel de volle markt-mep er voor vragen
Nee joh, je moet er net even mee om kunnen gaan...quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gebruikerssporen noemen ze het dan in de advertentie
Maar als je dat van tevoren niet weet schrik je wel eventjes heel hard! Zeker als je hem ook niet 123 terugvind...quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]leuk is dat, vooral in zo'n Jeep kan je zo'n ding ook wel eens ergens onderweg kwijt zijn.
Wel hilarisch als je aangehouden wordtquote:Op vrijdag 13 april 2012 23:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Maar als je dat van tevoren niet weet schrik je wel eventjes heel hard! Zeker als je hem ook niet 123 terugvind...
Sorry officer, I need a moment to look for my keys...quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Wel hilarisch als je aangehouden wordt
Aftermarket CC hoeft, mits goed geïnstalleerd, helemaal geen probleem te zijn. Kan zelf een toevoeging zijn. Maar de rest duidt er vooral op dat je met dat ding nog geen honderd km kan rijden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]leuk is dat, vooral in zo'n Jeep kan je zo'n ding ook wel eens ergens onderweg kwijt zijn.
Nee, dit exemplaar wordt 'm niet. Aftermarket CC, d-riem 100dkm terug / 7 jaar geleden, sleutel is rot, rook muf, en viel uit na het starten. En dan wel de volle markt-mep er voor vragen
Mooie oude Espacequote:Op vrijdag 13 april 2012 23:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Aftermarket CC hoeft, mits goed geïnstalleerd, helemaal geen probleem te zijn. Kan zelf een toevoeging zijn. Maar de rest duidt er vooral op dat je met dat ding nog geen honderd km kan rijden.
Ik vrees het ergste... moet voor de Carbagerun binnenkort op pad voor een MPV tot max. 500 euro, waar vervolgens zo'n 4 à 5k in een week mee gereden wordt.![]()
Die stond al op de lijst. Met stip op 1. Eventueel een Evasion of een Ulysse, maar op de één of andere manier liggen die prijzen nog een stuk hoger.quote:
Hups, gewoon naar de Lidl toequote:Op zaterdag 14 april 2012 18:44 schreef Hyman het volgende:
Ik wist niet dat motorolie zo duur wasmensenkinderen.
Vooral niet bij de dealer 20 euro per liter betalenquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:44 schreef Hyman het volgende:
Ik wist niet dat motorolie zo duur wasmensenkinderen.
8¤ per literquote:Op zaterdag 14 april 2012 19:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vooral niet bij de dealer 20 euro per liter betalen
Sja, da's nog eens zwarte handelquote:
En het smeert ook? Of kun je er net zo goed je patat in bakken?quote:Op zondag 15 april 2012 18:30 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb dus 5 liter 10w40 voor 15 bij de lidl gehaald
Heb het er nog niet ingedaan, maar volgens mij valt het allemaal wel reuze mee. Het is dan geen Kroon-olie, maar dat hoeft de micra ook niet per sé.quote:Op zondag 15 april 2012 18:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En het smeert ook? Of kun je er net zo goed je patat in bakken?
Het is prima olie hoor, bij de lidl vandaan!quote:Op zondag 15 april 2012 18:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En het smeert ook? Of kun je er net zo goed je patat in bakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |