Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maakt niet veel uit, zo hard zal dat mechanisme er niet van slijten.
We moeten allemaal zeggen dat het geweldig is, liefst 3 keerquote:
Hoorde ik ook tijdens een taxi training, alleen doe ik het nooit... Zeker bij de taxibusjes was het namelijk anders best lastig om hem goed op de handrem te zetten omdat jet geklik dan afwezig is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Dat zei m'n rij-instructeur ook. Ik druk hem altijd in.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Toch maar wel?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb vanuit China een OBDII Bluetooth uitleesshit besteld. 17 euro
Heimo had me gelinkt naar een webshop.. Toen ik mijn bankrekening had bekeken dacht ik, moet er makkelijk vanaf kunnenquote:
LINK die is het gewordenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:29 schreef Goddelijker het volgende:
EcuTool toevallig?
Welke heb je precies gekocht?
Ja heb geen smartphone, dus dat word m nietquote:Op maandag 26 maart 2012 17:03 schreef Goddelijker het volgende:
BT-ding dus, moet goed werken. Je kan hem ook gebruiken icm Torque voor Android.
Nee bedankt.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon een smartphone, dan heb je alles in één
Absolute onzin! Ik ben veel bezig met oude autootjes, maar heb het nooit gezien of ook maar gehoord dat zo'n mechanisme versleten is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.
ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef LeerGierige het volgende:
Ik heb mijn band en reserveband moeten laten repareren en kreeg een nieuwe om mijn velgen heen.
Nou vroeg ik mij af of ik deze nieuwe banden niet voor mijn auto kan plaatsen en de oude banden achterin, waarvan 1 reserve in mijn auto? Zou dit enigszins helpen met verbruik, balans etc.?
p.s. de banden heb ik in 3 jaar niet verwisseld.
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/quote:1.2 Waarom nieuwe of minder versleten banden achteraan monteren?
Tests hebben aangetoond dat het veel gemakkelijker is om de vooras onder controle te houden dan de achteras. Vooral bij voorwielaandrijving slijten voorbanden doorgaans sneller dan achterbanden.
Wat gebeurt er met nieuwe voorbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto verandert, omdat het evenwicht tussen voor en achter wordt omgekeerd. De bestuurder, die eraan gewend is dat de auto aan de voorkant minder grip heeft, komt dus voor een verrassing te staan. Op een gladde weg zal de achterkant eerder wegglijden dan de voorkant van de auto. De bestuurder heeft geen enkele mogelijkheid om de achteras onder controle te krijgen en heeft dan de neiging om opnieuw gas te geven. Het risico hiervan is dat de auto 'achterstevoren gaat'. Alleen een zeer ervaren bestuurder weet hiermee om te gaan.
Wat gebeurt er met nieuwe achterbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto is gelijk aan het gedrag dat de bestuurder kende voordat de banden werden gemonteerd omdat het evenwicht in de grip gelijk is. De grip van de achteras wordt beter en de bestuurder kan zijn auto zonder problemen onder controle houden en de auto besturen door het gas los te laten en door het stuur met de bocht mee te draaien.
Wij adviseren om de banden met het meeste profiel achter te plaatsen voor een betere grip in de bochten en meer veiligheid.
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:28 schreef L0we het volgende:
[..]
ik zou het niet doen.
[..]
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/
Ja daar staat dus dat dat gebeurt als je een verkeerde sleutel gebruikt en dat dan dus de wegrijblokering zou moeten werkenquote:
Voor je grip verliezen is makkelijker te corrigeren en voel je eerder aankomen. Als je nooit hebt meegemaakt dat je achterkant uitbreekt sta je zo achterstevoren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:24 schreef gateway het volgende:
[..]
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........
Beginnend defectje in de uitleesspoel? Ergens anders een storing? Kan zoveel zijnquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef Kadooosh het volgende:
Had gisteren op mijn stage in de VW pickup dat het elektronisch wegrijblokering lampje aan het knipperen was tijdens het rijden met de orginele sleutel.
Hij deed het verder ook gewoon dus wat kan dat zijn?
Dat gaat het gros van de bestuurders niet lukken zodra hun achterkant voorbij komt zetten, hoe goed ze ook denken te zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:24 schreef gateway het volgende:
[..]
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........
Die onderste is echt heel mooi!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Blijft leuk om een beetje rond te neuzen. Wat een perfecte bakken zeg:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbcujo2cykr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbhxdruc1np
Donker buiten, maar niet zwart. Binnen creme. Xenon, licht hout etc. Prachtig. Alleen die prijs is me zo'n 10k te hoog, anders had ik 't wel geweten...
Geniale auto is dat! Daar heb ik een tijdje geleden nog eens in gereden, alleen dan in de 5.3 V12quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Die onderste is echt heel mooi!
Zelf vind ik dit ook wel heeeeel nice
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-s/8597409
Ja zo vet! Wil er ooit nog wel eentje voor erbij hebben. Als ook een XJ Series III 5.3 V12quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Geniale auto is dat! Daar heb ik een tijdje geleden nog eens in gereden, alleen dan in de 5.3 V12
Probleem, namelijk BMW.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Blijft leuk om een beetje rond te neuzen. Wat een perfecte bakken zeg:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbcujo2cykr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbhxdruc1np
Donker buiten, maar niet zwart. Binnen creme. Xenon, licht hout etc. Prachtig. Alleen die prijs is me zo'n 10k te hoog, anders had ik 't wel geweten...
Die van voor de facelift heeft nog veel meer chrome, dat misstaat hem ook zeker niet hoor! Je hebt dan wel 700 cc meer, maar volgens mij zitten beiden op 300pk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja zo vet! Wil er ooit nog wel eentje voor erbij hebben. Als ook een XJ Series III 5.3 V12
Ik vind die latere XJS'en net wat mooier dan die eerdere. De facelift maakt 'm net wat slanker en fraaier vind ik. En ook dat je dan een 6.0 V12 hebt
Ja, die kleur hè!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Die onderste is echt heel mooi!
Zelf vind ik dit ook wel heeeeel nice
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-s/8597409
quote:
Jaa die prijs is zoo jammer ...maar ooit als ik een fatsoenlijke baan heb!:Pquote:Op zondag 1 april 2012 01:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, die kleur hè!Alleen die prijs
Zo'n XJ-S is wel vet ja, maar dit is toch ook dat model met de berg elektronicaproblemen? Da's dan wel minder
[..]
Ja maar dat weet je gewoon als je 'm koopt. En dat boeit dan ook niet. Je wilt 'm gewoon hebben...daarom moet je er ook alleen één kopen als je ook het onderhoud fatsoenlijk kan betalen. Net als met zo'n Series III XJ V12 ..ook supervet maar alleen doen als je fatsoenlijk kan onderhouden.quote:Op zondag 1 april 2012 01:31 schreef Kriegel het volgende:
Een XJ-S is een prachtige wagen die op het eerste gezicht zeer aantrekkelijk is als klassieker-voor-erbij (zoals iedere oude Jag vraagt men er een habbekrats voor) maar je wilt 'm echt niet hebben, een rasechte Britse auto-industrie crisisbak. Het complete elektrische systeem is lek als een zeef en sowieso doet de bouwkwaliteit de uitstraling allesbehalve recht aan.
Je loopt er op leeg, vooral de V12 is notoir onbetrouwbaar. Hij zuipt ook nog eens zoals je nooit eerder gezien hebt (zonder echt vermogen te hebben), maar dat is lang niet het ergste.
http://www.streetfire.net(...)k_part-1_2197276.htm
Bekijk deze Top Gear aflevering maar 'ns, begint halverwege deel twee. Mooi stukje over wat er allemaal mis was met de auto, en met tevens de enige soort XJ-S die je wél wilt hebben omdat ie bijna volledig opnieuw gebouwd is, maar dan fatsoenlijk.
Zo'n heropgebouwde kost helaas tien keer zoveel als een gemiddeld tweedehands exemplaar, maar goed, dan heb je ook wel wat.
quote:Op zondag 1 april 2012 13:10 schreef Mikkie het volgende:
Godverju. Het is anderhalf jaar goed gegaan, maar zojuist op één van m'n portieren de eerste redelijke schade ontdekt. Verticale deuk erin, plus geschaafde lak. Maw: iemand heeft z'n deur lekker lomp open gesmeten. Bedankt, tyfushond..
Die mogen ze aan de ballen opknopen, wat mij betreft.quote:
Ga je ze omzagen vannacht.quote:Op maandag 2 april 2012 21:06 schreef Kriegel het volgende:
De gemeente hier is gek geworden, ik zag ze vandaag bomen planten op een stel ROTONDES!
Waar slaat dat op? Meer groen is leuk, maar daarvoor ga je toch niet mensen op een rotonde het zicht ontnemen?
Hier heb je ze ook. We hebben zelf een kleine rotonde in de straat en wat doet meneer die achter zijn huis genoeg parkeerruimte heeft: juist, zijn auto net tussen de hoeken van die rotonde tekenen.quote:Op zondag 1 april 2012 23:49 schreef Kriegel het volgende:
Ja, naaistreek inderdaad. Sowieso, hoe sommige mensen parkeren. Half op de weg, op de rand van een vak zodat je er zelf haast niet uit kunt tenzij je ook verkeerd parkeert, of ze zetten hun auto steevast langs de kant van de weg en dan net om een bocht.
Dat laatste heb ik hier trouwens met een Punto, staat altijd voor het huis terwijl er verdomme aan de overkant van de weg een rij parkeervakken ligt. Wat voor aso ben je dan... Meer mensen van dat blok doen dat, maar die zitten tenminste niet op de hoek. Desalnietemin, pleur die auto gewoon in zo'n vak verdomme, beetje de halve weg blokkeren omdat je lui bent. Altijd leuk als je dan een tegenligger hebt.
vast! Maar of je het gaat merken...quote:Op maandag 2 april 2012 23:21 schreef SwaPore het volgende:
Ik heb mijn wieldoppen niet teruggezet na het vervangen van bandenVeels te lui
Maar ik vroeg mij af of dit effect heeft op de luchtweerstand
Ik weet niet hoor... Maar ik hoef niet over een rotonde heen te kijkenquote:Op maandag 2 april 2012 21:06 schreef Kriegel het volgende:
De gemeente hier is gek geworden, ik zag ze vandaag bomen planten op een stel ROTONDES!
Waar slaat dat op? Meer groen is leuk, maar daarvoor ga je toch niet mensen op een rotonde het zicht ontnemen?
Bizar inderdaad, sommige mensen...quote:Op maandag 2 april 2012 23:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hier heb je ze ook. We hebben zelf een kleine rotonde in de straat en wat doet meneer die achter zijn huis genoeg parkeerruimte heeft: juist, zijn auto net tussen de hoeken van die rotonde tekenen.. Zijn andere auto parkeert hij op de stoep. Je kunt eigenlijk maar net langs. Vind het belachelijk want hij heeft echt voor zijn huis en achter zijn huis meeeeeeer dan genoeg parkeerruimte. Daarnaast geldt er een parkeerverbod langs de straat muv de vakken (niet dat iemand zich daaraan houdt
)
Mooie paint:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 april 2012 23:31 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor... Maar ik hoef niet over een rotonde heen te kijken
Inderdaad, ben ik blij dat ik in een straat woon waar elk huis een eigen oprit heeft...quote:Op dinsdag 3 april 2012 08:42 schreef Mikkie het volgende:
Ja maar Kriegel, je denkt toch niet dat ik in het kader van jouw gemak of het algemene belang vijf meter extra ga lopen?Ik bepaal toch zeker zelf wel waar ik parkeer?
Leve het individualisme
Zo woonde ik vroeger ook... maar ja, één scheiding later en je zit met allebei je ouders in dezelfde rijtjesbuurt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, ben ik blij dat ik in een straat woon waar elk huis een eigen oprit heeft...
De enige auto's die regelmatig langs de straat staan bij ons zijn een lesauto en 1 of 2 brandweerbusjes..
en dat in een straat met c.a. 50 huizen, waarvan zeker 1/3e 2 of meer auto's heeft..
Vergeet de caravan niet...quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, ben ik blij dat ik in een straat woon waar elk huis een eigen oprit heeft...
De enige auto's die regelmatig langs de straat staan bij ons zijn een lesauto en 1 of 2 brandweerbusjes..
en dat in een straat met c.a. 50 huizen, waarvan zeker 1/3e 2 of meer auto's heeft..
Alsof ik een externe partij ga machtigen en er al m'n gegevens achterlaatquote:Op vrijdag 6 april 2012 11:56 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.boeteservice.nl/index.php?option=com_php&Itemid=26
Handig!
quote:A12 Oberhausen - Utrecht
tussen Emmerich-Elten (D) en Arnhem-Noord
[+]18 km langzaam rijdend verkeer door recreatie- en vakantieverkeer (filelengte neemt toe)
Ik heb al een paar maandjes m'n eigen autoquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:18 schreef Piles het volgende:
Had jij nou ook al een eigen auto trouwens? Laatste keer dat ik iets van je zag was je daar mee bezig dacht ik? Of zit ik er erg naast
Ik had het helaas andersom, dacht dat het wel paste bij het indraaien de garage in. Paste niet
Tofquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb al een paar maandjes m'n eigen auto
Whehequote:Kan nog steeds niet rijden of parkeren.
Net moest ik dus drie keer steken in een smalle weg, met aan beide kanten geparkeerde auto´s en dus een paar boompjes. Als ik achteruit reed, stond er een boompje en toen ik naar links draaide (omdat ik die kant op moest) ook. Ik liet me enorm opjutten door een oude Mercedes die me amper ruimte gaf om nog een keer te keren en dacht: ow, dit past wel (normaal gesproken overschat ik de grootte van m'n auto enorm) en toen hoorde ik wat schuren, ik schrikken, (vent achter me toeteren) hup, motor afgeslagen. Starten en niet nog een keer erlangs, auto sputtert en slaat weer af. Ondertussen stond ik wel goed op de weg. Opnieuw starten, auto sputtert en slaat weer af. Tranen springen me in de ogen. Auto weer helemaal afsluiten, even wachten, opnieuw opstarten. En toen deed ie het. Ik liet me gewoon te veel opjutten door die man achter me.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Tof
[..]
Whehe
Parkeren ben ik ook geen held in, fileparkeren heb ik sinds rijles niet meer gedaan
Vanmorgen knalde ik hem bij mij in één keer kaarsrecht achteruit in de opritquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:22 schreef Goddelijker het volgende:
Parkeren lukt mij soms zó goed, dan krijg ik 'm echt in de meest krappe parkeerplaatsen.
Maar als ik mijn dag niet heb, dan pas ik er 2x in en raak ik nog de stoep.
Maar (bijna) overal waar ik kom moet ik fileparkeren, dus dan blijf je er wel handig in.
Vandaag maar weer eens een euro in de wasbox gegooid en afgespoeld.
Idd, oefening baart kunstquote:
Hoe zag het stoplicht er uit?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dus door rood gereden, hele sleep achter me aan, door rood.
Ik zit me nu echt af te vragen voor wie dat stoplicht dan was.
Zo blondt ben ik niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe zag het stoplicht er uit?
Zoiets?
[ afbeelding ]
Dan geldt het idd niet voor de auto.
Dat zijn waarschijnlijk mensen die er twee keer per dag komen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:47 schreef vannelle het volgende:
Wel donkerblond blijkbaar want iedereen die in dezelfde rij stond wist het wel te vertellen.
Maar goed, suggesties/vragen niet welkom begrijp ik?
Streetview? Ben wel benieuwd naar de situatiequote:Op vrijdag 6 april 2012 18:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk mensen die er twee keer per dag komen.
Suggesties zijn alleen welkom als je niet gelijk met zo'n domme foto komt.
Is nieuwbouw, staat niet op Streetview (had ik vanmiddag ook al gekekenquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Streetview? Ben wel benieuwd naar de situatie
Ik heb ook wel eens 5 minuten voor stoplicht gestaan, omdat de eerste niet helemaal tot de streep stondHij bleef maar staan, dus ben maar even uitgestapt toen
Domme foto? Is een stoplicht waar jij je niks van aan hoeft te trekken terwijl ie op rood staat.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk mensen die er twee keer per dag komen.
Suggesties zijn alleen welkom als je niet gelijk met zo'n domme foto komt.
Ik dacht dat je het als afzeikgrap bedoeldequote:Op vrijdag 6 april 2012 18:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Domme foto? Is een stoplicht waar jij je niks van aan hoeft te trekken terwijl ie op rood staat.
Zo dom was het dus niet.
Laat op googlemaps de kruising/situatie maar eens zien en vertel dan ook even waar je stond en waar je heen wilde.
Misschien dat er dan minder "domme" opmerkingen of foto's komen.
edit: geen streetview dus. Paint een optie?
Dan doen ze volgens mij opzettelijk zodat een ongelukk zwaarder zal uitvallen.quote:Op maandag 2 april 2012 21:12 schreef Kriegel het volgende:
Nou ja, op dit moment zijn ze nog kaal en het zijn volgens mij berken, dus die zijn tenminste niet zo breed van stam, en ik mag aannemen dat ze de onderste takken er wel afsnoeien, maar dan nog tast je altijd het overzicht aan. Wat je ook doet, het is nooit beter dan géén bomen. Dit is dus gewoon klooien met de verkeersveiligheid.
Nee, echt niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het als afzeikgrap bedoelde
Ik probeer het in Paint te doen, maar het is allemaal nieuwbouw met tig borden en smal en fietsers dat ik het echt niet duidelijk kan makenquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:57 schreef vannelle het volgende:
Wachten we dat wel af, die is mss. minder summier met info.
M'n nieuwsgierigheid wordt er zo niet minder omquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik probeer het in Paint te doen, maar het is allemaal nieuwbouw met tig borden en smal en fietsers dat ik het echt niet duidelijk kan maken
Waar was 't?quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:56 schreef CherryLips het volgende:
Misschien weet Goddelijker het, die woont ook in deze regio
Vleuterweide, bij het winkelcentrum. Ik kwam vanaf de Stroomrugbaan, ging linksaf de Utrechtse Heuvelrug op (zo heet het volgens Google Maps). Dan kun je op een gegeven moment linksaf of rechtsaf voor een parkeerterrein (je kunt ook rechtdoor maar heb geen idee waar je dan uitkomt).Ik ging rechtsaf dat parkeerterrein op. Daar zat nog de busbaan tussen. Nou, bij dat rechts afslaan dus. Ik zie een rood verkeerslicht en ik stopquote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vleuterweide, bij het winkelcentrum. Ik kwam vanaf de Stroomrugbaan, ging linksaf de Utrechtse Heuvelrug op (zo heet het volgens Google Maps). Dan kun je op een gegeven moment linksaf of rechtsaf voor een parkeerterrein (je kunt ook rechtdoor maar heb geen idee waar je dan uitkomt).Ik ging rechtsaf dat parkeerterrein op. Daar zat nog de busbaan tussen. Nou, bij dat rechts afslaan dus. Ik zie een rood verkeerslicht en ik stop
Dat verkeerslicht is (als ik het goede punt in m'n hoofd heb: linksaf steek je de busbaan over, rechts die drempel op naar de parkeerplaats toch?) voor overstekende auto's die de busbaan over willen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:07 schreef CherryLips het volgende:
Al moet ik er wel even bijvoegen dat het stoplicht wel een beetje raar gedraaid stond, maar ik zou niet weten voor wie ie anders bedoeld is, want hij stond bij dat oversteekpunt als je over de busbaan wilde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |