Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maakt niet veel uit, zo hard zal dat mechanisme er niet van slijten.
We moeten allemaal zeggen dat het geweldig is, liefst 3 keerquote:
Hoorde ik ook tijdens een taxi training, alleen doe ik het nooit... Zeker bij de taxibusjes was het namelijk anders best lastig om hem goed op de handrem te zetten omdat jet geklik dan afwezig is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Dat zei m'n rij-instructeur ook. Ik druk hem altijd in.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef Kadooosh het volgende:
Hoorde vandaag van iemand dat je je handrem eigenlijk altijd moet indrukken dus ook als je hem op de handrem zet.
Dacht altijd dat dit alleen nodig was wil je hem eraf moet halen.. lukt anders sowieso niet maar het schijnt dus slecht te zijn als je dit ook niet doet als je hem erop zet.
Ben ik de enige die dit nooit doet?
Beter van wel?
Toch maar wel?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb vanuit China een OBDII Bluetooth uitleesshit besteld. 17 euro
Heimo had me gelinkt naar een webshop.. Toen ik mijn bankrekening had bekeken dacht ik, moet er makkelijk vanaf kunnenquote:
LINK die is het gewordenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:29 schreef Goddelijker het volgende:
EcuTool toevallig?
Welke heb je precies gekocht?
Ja heb geen smartphone, dus dat word m nietquote:Op maandag 26 maart 2012 17:03 schreef Goddelijker het volgende:
BT-ding dus, moet goed werken. Je kan hem ook gebruiken icm Torque voor Android.
Nee bedankt.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Koop gewoon een smartphone, dan heb je alles in één
Absolute onzin! Ik ben veel bezig met oude autootjes, maar heb het nooit gezien of ook maar gehoord dat zo'n mechanisme versleten is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:18 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Maar wel beter dus, zeker bij mijn 22 jaar oude wagen.
ik zou het niet doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef LeerGierige het volgende:
Ik heb mijn band en reserveband moeten laten repareren en kreeg een nieuwe om mijn velgen heen.
Nou vroeg ik mij af of ik deze nieuwe banden niet voor mijn auto kan plaatsen en de oude banden achterin, waarvan 1 reserve in mijn auto? Zou dit enigszins helpen met verbruik, balans etc.?
p.s. de banden heb ik in 3 jaar niet verwisseld.
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/quote:1.2 Waarom nieuwe of minder versleten banden achteraan monteren?
Tests hebben aangetoond dat het veel gemakkelijker is om de vooras onder controle te houden dan de achteras. Vooral bij voorwielaandrijving slijten voorbanden doorgaans sneller dan achterbanden.
Wat gebeurt er met nieuwe voorbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto verandert, omdat het evenwicht tussen voor en achter wordt omgekeerd. De bestuurder, die eraan gewend is dat de auto aan de voorkant minder grip heeft, komt dus voor een verrassing te staan. Op een gladde weg zal de achterkant eerder wegglijden dan de voorkant van de auto. De bestuurder heeft geen enkele mogelijkheid om de achteras onder controle te krijgen en heeft dan de neiging om opnieuw gas te geven. Het risico hiervan is dat de auto 'achterstevoren gaat'. Alleen een zeer ervaren bestuurder weet hiermee om te gaan.
Wat gebeurt er met nieuwe achterbanden op een gladde weg?
Het gedrag van de auto is gelijk aan het gedrag dat de bestuurder kende voordat de banden werden gemonteerd omdat het evenwicht in de grip gelijk is. De grip van de achteras wordt beter en de bestuurder kan zijn auto zonder problemen onder controle houden en de auto besturen door het gas los te laten en door het stuur met de bocht mee te draaien.
Wij adviseren om de banden met het meeste profiel achter te plaatsen voor een betere grip in de bochten en meer veiligheid.
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:28 schreef L0we het volgende:
[..]
ik zou het niet doen.
[..]
bron: https://www.bandengids.nl/over_banden/
Ja daar staat dus dat dat gebeurt als je een verkeerde sleutel gebruikt en dat dan dus de wegrijblokering zou moeten werkenquote:
Voor je grip verliezen is makkelijker te corrigeren en voel je eerder aankomen. Als je nooit hebt meegemaakt dat je achterkant uitbreekt sta je zo achterstevoren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:24 schreef gateway het volgende:
[..]
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........
Beginnend defectje in de uitleesspoel? Ergens anders een storing? Kan zoveel zijnquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef Kadooosh het volgende:
Had gisteren op mijn stage in de VW pickup dat het elektronisch wegrijblokering lampje aan het knipperen was tijdens het rijden met de orginele sleutel.
Hij deed het verder ook gewoon dus wat kan dat zijn?
Dat gaat het gros van de bestuurders niet lukken zodra hun achterkant voorbij komt zetten, hoe goed ze ook denken te zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:24 schreef gateway het volgende:
[..]
en anderen zeggen juist beste banden voor omdat je daar grip wilt houden omdat je dan met sturen kan corrigeren........
Die onderste is echt heel mooi!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Blijft leuk om een beetje rond te neuzen. Wat een perfecte bakken zeg:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbcujo2cykr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbhxdruc1np
Donker buiten, maar niet zwart. Binnen creme. Xenon, licht hout etc. Prachtig. Alleen die prijs is me zo'n 10k te hoog, anders had ik 't wel geweten...
Geniale auto is dat! Daar heb ik een tijdje geleden nog eens in gereden, alleen dan in de 5.3 V12quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Die onderste is echt heel mooi!
Zelf vind ik dit ook wel heeeeel nice
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-s/8597409
Ja zo vet! Wil er ooit nog wel eentje voor erbij hebben. Als ook een XJ Series III 5.3 V12quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Geniale auto is dat! Daar heb ik een tijdje geleden nog eens in gereden, alleen dan in de 5.3 V12
Probleem, namelijk BMW.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:49 schreef Mikkie het volgende:
Blijft leuk om een beetje rond te neuzen. Wat een perfecte bakken zeg:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbcujo2cykr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=wlbhxdruc1np
Donker buiten, maar niet zwart. Binnen creme. Xenon, licht hout etc. Prachtig. Alleen die prijs is me zo'n 10k te hoog, anders had ik 't wel geweten...
Die van voor de facelift heeft nog veel meer chrome, dat misstaat hem ook zeker niet hoor! Je hebt dan wel 700 cc meer, maar volgens mij zitten beiden op 300pk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:46 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja zo vet! Wil er ooit nog wel eentje voor erbij hebben. Als ook een XJ Series III 5.3 V12
Ik vind die latere XJS'en net wat mooier dan die eerdere. De facelift maakt 'm net wat slanker en fraaier vind ik. En ook dat je dan een 6.0 V12 hebt
Ja, die kleur hè!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Die onderste is echt heel mooi!
Zelf vind ik dit ook wel heeeeel nice
http://www.autotrack.nl/tweedehands/jaguar/xj-s/8597409
quote:
Jaa die prijs is zoo jammer ...maar ooit als ik een fatsoenlijke baan heb!:Pquote:Op zondag 1 april 2012 01:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, die kleur hè!Alleen die prijs
Zo'n XJ-S is wel vet ja, maar dit is toch ook dat model met de berg elektronicaproblemen? Da's dan wel minder
[..]
Ja maar dat weet je gewoon als je 'm koopt. En dat boeit dan ook niet. Je wilt 'm gewoon hebben...daarom moet je er ook alleen één kopen als je ook het onderhoud fatsoenlijk kan betalen. Net als met zo'n Series III XJ V12 ..ook supervet maar alleen doen als je fatsoenlijk kan onderhouden.quote:Op zondag 1 april 2012 01:31 schreef Kriegel het volgende:
Een XJ-S is een prachtige wagen die op het eerste gezicht zeer aantrekkelijk is als klassieker-voor-erbij (zoals iedere oude Jag vraagt men er een habbekrats voor) maar je wilt 'm echt niet hebben, een rasechte Britse auto-industrie crisisbak. Het complete elektrische systeem is lek als een zeef en sowieso doet de bouwkwaliteit de uitstraling allesbehalve recht aan.
Je loopt er op leeg, vooral de V12 is notoir onbetrouwbaar. Hij zuipt ook nog eens zoals je nooit eerder gezien hebt (zonder echt vermogen te hebben), maar dat is lang niet het ergste.
http://www.streetfire.net(...)k_part-1_2197276.htm
Bekijk deze Top Gear aflevering maar 'ns, begint halverwege deel twee. Mooi stukje over wat er allemaal mis was met de auto, en met tevens de enige soort XJ-S die je wél wilt hebben omdat ie bijna volledig opnieuw gebouwd is, maar dan fatsoenlijk.
Zo'n heropgebouwde kost helaas tien keer zoveel als een gemiddeld tweedehands exemplaar, maar goed, dan heb je ook wel wat.
quote:Op zondag 1 april 2012 13:10 schreef Mikkie het volgende:
Godverju. Het is anderhalf jaar goed gegaan, maar zojuist op één van m'n portieren de eerste redelijke schade ontdekt. Verticale deuk erin, plus geschaafde lak. Maw: iemand heeft z'n deur lekker lomp open gesmeten. Bedankt, tyfushond..
Die mogen ze aan de ballen opknopen, wat mij betreft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |