Wat is localisatie engels dan precies tov gewoon engels?quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:33 schreef Kriegel het volgende:
Oh, niks bijzonders ofzo, Localisatie Engels op HBO-niveau bij de heren uit Leiden.
Die opleiding zit maar op één locatie in Nederland als dagonderwijs (Maastricht), daar heb ik een jaar op kamers gezeten maar ik zat er meer aan het bier dan aan de studie. Daarna als spoorknor een jaar Journalistiek gedaan, wat niet m'n ding bleek te zijn, nu dus de vorige studie weer opgepakt maar dan vanuit huis.
Chill is het eigenlijk niet echt, wel rustig en weinig werkdruk maar je mist de dagelijkse contacten die je normaal hebt. Je wordt er een beetje forever alone van als je niet uitkijkt. Gelukkig ook nog wat werken hier en daar, dat scheelt.
Dat moet dan ook wel...quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Gewoon zo af en toe de kroeg in duiken moet vrienden
Er wordt inderdaad te vaak maar wat geroepen idd in WGR. Vandaar dat ik ook maar weer gezellig meer in PTA ga zijn dan discussieren in WGR;).quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:46 schreef dester_martijn het volgende:
@H-D
Vooral op een subforum als wgr vraagt wat meer specialisme dan op andere subfora. Jammer dat daar vaak maar iets geroepen word.
Jij weet toch het een en ander over Volvo. Mijn broer wilt een V70 nieuw model kopen, met geartronic. Echter hoor ik veel negative geluiden over de geartronic automaat. Weet jij daar iets meer over?
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat is localisatie engels dan precies tov gewoon engels?
Kan je nu al vertellen dat Hyman niks weet van de geartronicquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad te vaak maar wat geroepen idd in WGR. Vandaar dat ik ook maar weer gezellig meer in PTA ga zijn dan discussieren in WGR;).
Over die GT. Heb er hele verschillende dingen over gehoord. Bij de een geweldig bij de ander een ramp. De een zegt dat flushen van de bak helpt de ander dat je een GT noooit mag flushen. Nu ben ik zelf ook niet zo op de hoogte van de technische ins & outs van de GT. En heb er zelf geen. Sorrywellicht dat een user als Hyman er iets meer van weet
Wat met de dagopleiding wel weer kanquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.
Uiteindelijk kun je heel rechtlijnig in dienst gaan bij een vertaalbureau, al dan niet freelance, maar je kunt bijvoorbeeld ook in allerlei intermediaire functies terecht bij bijvoorbeeld een exportbedrijf, of een andere onderneming die veel met het buitenland in contact staat.
Het geeft misschien niet direct uitzicht op zo'n geile managersbaan waar iedereen tegenwoordig naar uitkijkt, maar ik ben er toevallig van nature vrij goed in. Dat voordeel heb ik nodig, want ik ben fokking lui.
Eigenlijk zou ik er nog een tweede vreemde taal bij willen nemen omdat slechts met Engels kunnen werken ook zo beperkt voelt, maar combineren kon helaas niet.
Ooh wat meer praktisch dusquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.
Uiteindelijk kun je heel rechtlijnig in dienst gaan bij een vertaalbureau, al dan niet freelance, maar je kunt bijvoorbeeld ook in allerlei intermediaire functies terecht bij bijvoorbeeld een exportbedrijf, of een andere onderneming die veel met het buitenland in contact staat.
Het geeft misschien niet direct uitzicht op zo'n geile managersbaan waar iedereen tegenwoordig naar uitkijkt, maar ik ben er toevallig van nature vrij goed in. Dat voordeel heb ik nodig, want ik ben fokking lui.
Eigenlijk zou ik er nog een tweede vreemde taal bij willen nemen omdat slechts met Engels kunnen werken ook zo beperkt voelt, maar combineren kon helaas niet.
Oh thanx :p en jij misschien dan ? Xdquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan je nu al vertellen dat Hyman niks weet van de geartronic.
Ik zou het ook op moeten zoekenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh thanx :p en jij misschien dan ? Xd
Anders weten ze er op het Volvoforum/V70 forum wel wat over denk ik..
Geartronic is wel altijd onderwerp van discussie onder potentiële kopers...dus vermoed dat het ergens ook wel een reden heeftquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou het ook op moeten zoeken. Ben eigenlijk niet echt thuis in bepaalde merken/modellen.
Geloof dat ze in geval van een D5 niet goed tegen het koppel kunnen, vooral als ze gechipt worden. Tenminste dat heb ik ook weer van horen zeggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Geartronic is wel altijd onderwerp van discussie onder potentiële kopers...dus vermoed dat het ergens ook wel een reden heeftdus waarschijnlijk wel extra alert zijn met 2e hands kopen ofzo
Zou goed kunnen dat het zoiets is.....was het ook niet zo dat ze evt problemen gaven in AWD situaties? :S weet niet zeker hr..of dat ze in het algemeen heel gevoelig zijn?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geloof dat ze in geval van een D5 niet goed tegen het koppel kunnen, vooral als ze gechipt worden. Tenminste dat heb ik ook weer van horen zeggen
De AWD is sowieso een gevoelig punt. Vooral bij de V70 classic in de R. Daarom worden ze best wel eens omgebouwd naar voorwielaangedreven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het zoiets is.....was het ook niet zo dat ze evt problemen gaven in AWD situaties? :S weet niet zeker hr..of dat ze in het algemeen heel gevoelig zijn?
Ook bij de XC70 Classic ofniet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De AWD is sowieso een gevoelig punt. Vooral bij de V70 classic in de R. Daarom worden ze best wel eens omgebouwd naar voorwielaangedreven.
Je bent goed ingelicht, Sjoerd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat met de dagopleiding wel weer kan
Minder, die heeft minder te verduren als bij een Rquote:
Laten we zeggen dat ik een informatiebron heb die de opleiding heeft afgemaaktquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je bent goed ingelicht, Sjoerd.
In eerste instantie trouwens, even goed had je daar in het derde jaar een keuze moeten maken uit één taal om je verder op te focussen.
DING! DING! DING! DING!quote:
Bedankt voor de links! Ik ga even contact opnemen met de bovenstequote:Op woensdag 14 maart 2012 20:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel.
Bewezen onderhoud is met name belangrijk bij het kopen via een handelaar, anders in deze prijsklasse het liefst bij een particulier.
Let altijd op de advertentie-inhoud, schrijfstijl e.d, daar kun je met een scherp oog regelmatig al wat uit afleiden over de vorige eigenaar. In de regel: hoe meer details, hoe beter. Zie het ook niet direct als een nadeel als een auto een klein probleempje heeft zoals een lichte deuk (makkelijk oplosbaar), dat diegene dat eerlijk durft aan te geven vertelt al min of meer dat je niet bedonderd gaat worden.
http://link.marktplaats.nl/534883701
http://link.marktplaats.nl/516406134
http://link.marktplaats.nl/539896219
Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
De officiële vervangingstermijn bij een Swift 1.3 is zo te zien om de 90.000 km, laten we voor de zekerheid zeggen 80.000 (met een d-riem wil je geen risico's nemen, knappen = motor stuk), dus bij die auto hoeft het pas over 30.000 een keer. Valt mee.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Bedankt voor de links! Ik ga even contact opnemen met de bovenste
Er staat alleen:
auto is altijd goed onderhouden distrubutie riem is vervangen bij de 93000
En er staat nu 139000 op, wanneer moet deze weer vervangen worden? Geen flauw idee wat de kosten daarvoor zijn?
Een Starletje is zeker iets, niet te slopen tenzij ze echt genegeerd worden of roest ze grijpt, en dat 12-kleppertje hangt lekker aan het gas. Over die in de link kan ik niet zoveel zeggen, lijkt op het eerste gezicht niet afgetrapt maar je krijgt ook letterlijk nul informatie.quote:Had zelf het volgende nog gezien, weet niet of je hier nog aanmerkingen op hebt?
Is een starletje als dit iets?
http://link.marktplaats.nl/533900567
Aardig, maar dat kan beter:quote:Of zo een peugeot?
http://link.marktplaats.nl/533889506
Uhuh. Maar wij kunnen je in ieder geval de kant van de betere exemplaren opsturen, dat scheelt.quote:Zo lastig dit
Heb je weleens naar zoiets gekeken?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Bedankt voor de links! Ik ga even contact opnemen met de bovenste
Er staat alleen:
auto is altijd goed onderhouden distrubutie riem is vervangen bij de 93000
En er staat nu 139000 op, wanneer moet deze weer vervangen worden? Geen flauw idee wat de kosten daarvoor zijn?
Had zelf het volgende nog gezien, weet niet of je hier nog aanmerkingen op hebt?
Is een starletje als dit iets?
http://link.marktplaats.nl/533900567
Of zo een peugeot?
http://link.marktplaats.nl/533889506
Zo lastig dit
Stuurbekrachteging.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:15 schreef Kriegel het volgende:
http://link.marktplaats.nl/534883701
Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
Haha die hoofdlettersquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:43 schreef Kriegel het volgende:
Dat soort fouten zijn inderdaad nogal debiel, maar het verder is in ieder geval een redelijke advertentie en niet "MOOI AUTO RIJD NETJES VOOR MEER INFO BEL PATRICK". Kun je nagaan hoe kut Marktplaats meestal is.
Altijd van die pauperteksten idd ')quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:43 schreef Kriegel het volgende:
Dat soort fouten zijn inderdaad nogal debiel, maar het verder is in ieder geval een redelijke advertentie en niet "MOOI AUTO RIJD NETJES VOOR MEER INFO BEL PATRICK". Kun je nagaan hoe kut Marktplaats meestal is.
T is nu mooi weerquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:54 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, voor de volgende OP graag mijn dinges aanpassen
Audi A3, 2.0TDI, 2009. Foto komt als het een keer mooi weer is
Mja, dan gaan ze wel gebreken vertonen ja, vooral van dat bouwjaar. Hier in de familie ook zo'n ding. Anderhalf jaar terug 800 euro ofzo in gestopt, maar hij rijdt nog steeds, inmiddels al 180k.quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Stuurbekrachteging.
Soms vraag ik me af of deze mensen hersenbeschadiging hebben ofzo
Deze zou je ZEKER voor 1.000 moeten kunnen aanschaffen. Blijft een redelijk hoge stand voor zo'n swift, ook al zijn het goede auto's.
Daarnet ook weer bij die 106 die hij opperde:quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Altijd van die pauperteksten idd ')
MOOI AUTO DEALERONDERHOUDEN BOEKJES NAP
Rijdt niet want defecte motor/lekke koppakking.
')
Wtf moet je daar nou meequote:zeer nette auto steek as hoor baar
Lol morgen maar eens wegbrengen nadat ik er vandaag weer mee heb gereden danquote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
Tip: Handrem niet meer gebruiken en niet achteruit rijden.
Anders kun je de ANWB bellen dat je wiel helemaal niet meer wilt draaien.
* ervaringsdeskundige spreekt
Idd wat heb je daar aanquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daarnet ook weer bij die 106 die hij opperde:
[..]
Wtf moet je daar nou mee
Dan ga ik dus persoonlijk tien keer liever voor 300,- extra naar dat ding uit Oss kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |