Wat is localisatie engels dan precies tov gewoon engels?quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:33 schreef Kriegel het volgende:
Oh, niks bijzonders ofzo, Localisatie Engels op HBO-niveau bij de heren uit Leiden.
Die opleiding zit maar op één locatie in Nederland als dagonderwijs (Maastricht), daar heb ik een jaar op kamers gezeten maar ik zat er meer aan het bier dan aan de studie. Daarna als spoorknor een jaar Journalistiek gedaan, wat niet m'n ding bleek te zijn, nu dus de vorige studie weer opgepakt maar dan vanuit huis.
Chill is het eigenlijk niet echt, wel rustig en weinig werkdruk maar je mist de dagelijkse contacten die je normaal hebt. Je wordt er een beetje forever alone van als je niet uitkijkt. Gelukkig ook nog wat werken hier en daar, dat scheelt.
Dat moet dan ook wel...quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Gewoon zo af en toe de kroeg in duiken moet vrienden
Er wordt inderdaad te vaak maar wat geroepen idd in WGR. Vandaar dat ik ook maar weer gezellig meer in PTA ga zijn dan discussieren in WGR;).quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:46 schreef dester_martijn het volgende:
@H-D
Vooral op een subforum als wgr vraagt wat meer specialisme dan op andere subfora. Jammer dat daar vaak maar iets geroepen word.
Jij weet toch het een en ander over Volvo. Mijn broer wilt een V70 nieuw model kopen, met geartronic. Echter hoor ik veel negative geluiden over de geartronic automaat. Weet jij daar iets meer over?
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat is localisatie engels dan precies tov gewoon engels?
Kan je nu al vertellen dat Hyman niks weet van de geartronic .quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:58 schreef H-D het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad te vaak maar wat geroepen idd in WGR. Vandaar dat ik ook maar weer gezellig meer in PTA ga zijn dan discussieren in WGR;).
Over die GT. Heb er hele verschillende dingen over gehoord. Bij de een geweldig bij de ander een ramp. De een zegt dat flushen van de bak helpt de ander dat je een GT noooit mag flushen. Nu ben ik zelf ook niet zo op de hoogte van de technische ins & outs van de GT. En heb er zelf geen. Sorry wellicht dat een user als Hyman er iets meer van weet
Wat met de dagopleiding wel weer kanquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.
Uiteindelijk kun je heel rechtlijnig in dienst gaan bij een vertaalbureau, al dan niet freelance, maar je kunt bijvoorbeeld ook in allerlei intermediaire functies terecht bij bijvoorbeeld een exportbedrijf, of een andere onderneming die veel met het buitenland in contact staat.
Het geeft misschien niet direct uitzicht op zo'n geile managersbaan waar iedereen tegenwoordig naar uitkijkt, maar ik ben er toevallig van nature vrij goed in. Dat voordeel heb ik nodig, want ik ben fokking lui.
Eigenlijk zou ik er nog een tweede vreemde taal bij willen nemen omdat slechts met Engels kunnen werken ook zo beperkt voelt, maar combineren kon helaas niet.
Ooh wat meer praktisch dus . Ik wilde eerst Engelse taal & literatuur studeren dus vind Engels sowieso vet .quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, maar gespecialiseerd richting vertaalwerk. Boeken, ondertiteling, software, juridische documenten, advertenties, contracten, de hele rimram. Nog best ingewikkeld soms, bij een goedlopende vertaling komt meer puzzelwerk kijken dan het lijkt. Taalgevoel is een must, naast beheersing van beide talen in kwestie op hoog niveau.
Uiteindelijk kun je heel rechtlijnig in dienst gaan bij een vertaalbureau, al dan niet freelance, maar je kunt bijvoorbeeld ook in allerlei intermediaire functies terecht bij bijvoorbeeld een exportbedrijf, of een andere onderneming die veel met het buitenland in contact staat.
Het geeft misschien niet direct uitzicht op zo'n geile managersbaan waar iedereen tegenwoordig naar uitkijkt, maar ik ben er toevallig van nature vrij goed in. Dat voordeel heb ik nodig, want ik ben fokking lui.
Eigenlijk zou ik er nog een tweede vreemde taal bij willen nemen omdat slechts met Engels kunnen werken ook zo beperkt voelt, maar combineren kon helaas niet.
Oh thanx :p en jij misschien dan ? Xdquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan je nu al vertellen dat Hyman niks weet van de geartronic .
Ik zou het ook op moeten zoeken . Ben eigenlijk niet echt thuis in bepaalde merken/modellen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh thanx :p en jij misschien dan ? Xd
Anders weten ze er op het Volvoforum/V70 forum wel wat over denk ik..
Geartronic is wel altijd onderwerp van discussie onder potentiële kopers...dus vermoed dat het ergens ook wel een reden heeft dus waarschijnlijk wel extra alert zijn met 2e hands kopen ofzoquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zou het ook op moeten zoeken . Ben eigenlijk niet echt thuis in bepaalde merken/modellen.
Geloof dat ze in geval van een D5 niet goed tegen het koppel kunnen, vooral als ze gechipt worden. Tenminste dat heb ik ook weer van horen zeggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Geartronic is wel altijd onderwerp van discussie onder potentiële kopers...dus vermoed dat het ergens ook wel een reden heeft dus waarschijnlijk wel extra alert zijn met 2e hands kopen ofzo
Zou goed kunnen dat het zoiets is.....was het ook niet zo dat ze evt problemen gaven in AWD situaties? :S weet niet zeker hr..of dat ze in het algemeen heel gevoelig zijn?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Geloof dat ze in geval van een D5 niet goed tegen het koppel kunnen, vooral als ze gechipt worden. Tenminste dat heb ik ook weer van horen zeggen
De AWD is sowieso een gevoelig punt. Vooral bij de V70 classic in de R. Daarom worden ze best wel eens omgebouwd naar voorwielaangedreven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het zoiets is.....was het ook niet zo dat ze evt problemen gaven in AWD situaties? :S weet niet zeker hr..of dat ze in het algemeen heel gevoelig zijn?
Ook bij de XC70 Classic ofniet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De AWD is sowieso een gevoelig punt. Vooral bij de V70 classic in de R. Daarom worden ze best wel eens omgebouwd naar voorwielaangedreven.
Je bent goed ingelicht, Sjoerd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat met de dagopleiding wel weer kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |