Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 02:59 |
![]() Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325e, E30 325i, E30 330i, E36 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i • Driftkikkerrrrr e30 318i. 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • tong_poh, E60 535d 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • YoshiBignose, E23 732i • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad • Hyperdude, 2001 F650GS, 2011 F800GS Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 11-03-2012 13:06:51 ] | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 03:00 |
Nieuwe ![]() Yoshi's e46 geamputeerd, driftkikkerrrr erbij gezet ![]() | |
jitzzzze | zondag 11 maart 2012 @ 07:43 |
Inmiddels nieuwe olie erin, filters vervangen. Hij kan er weer eventjes tegenaan ![]() | |
Herr.Flick | zondag 11 maart 2012 @ 12:05 |
Gisteren de voorraam incl nieuwe rubber gemonteerd in de e28, spatborden ingekit, maandag avond gaat de achterraam erin, dit ging gisteren niet omdat de hemel niet goed bleef zitten onder de raamrubber.![]() | |
YoshiBignose | zondag 11 maart 2012 @ 12:21 |
Die sneeuw plaatjes mogen ook wel weg sounddragon, het is prachtig weer ![]() | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 12:47 |
Jamaar, jamaar, dan staat er niks meer, da's toch zaaij? | |
YoshiBignose | zondag 11 maart 2012 @ 12:55 |
DAN ZET JE ER TOCH FOTO'S VAN BMW'S IN DE ZON! | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 12:56 |
IK ZAL ES EFFE KIJKEN OK!?!?!?! | |
YoshiBignose | zondag 11 maart 2012 @ 12:58 |
![]() | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 13:08 |
Die E30 rijdt heel hard achteruit de bocht door; uitlaten zitten aan de voorkant ![]() | |
Hyperdude | zondag 11 maart 2012 @ 13:11 |
Geef mij maar een goeie kont. ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 11 maart 2012 @ 13:17 |
Your wish... ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 13:33 |
E30 ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 11 maart 2012 @ 13:52 |
Waarom mist de E36 @ de OP? ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 11 maart 2012 @ 14:00 |
Turkenbak ![]() | |
Turquaz52 | zondag 11 maart 2012 @ 14:00 |
Daarom heb ik er ook een ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 11 maart 2012 @ 14:02 |
Michel2GRFE | zondag 11 maart 2012 @ 15:17 |
Ik heb een 323ti sinds Nov. 2011. Vorige maand flink onderhoud laten doen, alle filters & vloeistoffen vervangen, waterpomp, multiriem en nog wat klein spul. En zoals meestal met dit soort dingen..nadat je net een half maand salaris hebt uitgegeven aan onderhoud, gaat er iets kaputt ofzo. Ik hoor een *klonk* geluid van links-voor wanneer ik over een oneffen weg rijd of 'gestuurd' over een hobbel. Draagarm rubbers ? | |
Gokhan03 | zondag 11 maart 2012 @ 15:35 |
Anders schokdempers. | |
Michel2GRFE | zondag 11 maart 2012 @ 15:41 |
Ergens hoop ik dat het inderdaad de fietspompjes zijn want ik vind ze maar ruk en dan heb ik een goed excuus om ze te vervangen. Komt misschien ook omdat de vorige eigenaar het blijkbaar een geweldig idee vond het ding maximaal te verlagen. Wat ik ook niet snap..blijkbaar heeft een 323ti een mtech onderstel ? Sommige mensen zeggen dat dat standaard is, anderen weer niet.. waar kan ik aan zien of mijn 323ti een mtech onderstel heeft ? | |
Hyperdude | zondag 11 maart 2012 @ 17:54 |
http://www.bmw.de/de/de/o(...)parts-catalogue.html ff inloggen. Zie tekst op de pagina hierboven. gebruiker = eu111111 wachtwoord = bmwetk1 chassis nr invoeren en dan bovenaan op uitrusting klikken. | |
Michel2GRFE | zondag 11 maart 2012 @ 18:07 |
Hmm staat niks over 't onderstel. Wel gevarendriehoek en verbandspakket. Boh. | |
Hyperdude | zondag 11 maart 2012 @ 18:27 |
mm Die site kan mijn chassisnr. nu niet vinden. Een paar weken geleden nog wel. ![]() Op de uitdraai van de dealer staat bij mij: "226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS" (weer wat anders dan M-tech trouwens) Maar die lijst geeft alleen extra uitrusting: dus volgens mij heb je standaard vering of de lijst klopt niet? Maar of je nu standaard M-tech vering hebt of niet weet ik ook niet. | |
Michel2GRFE | zondag 11 maart 2012 @ 19:36 |
Nu ja, het rijdt ruk iig. Mtech of niet ![]() | |
Gokhan03 | zondag 11 maart 2012 @ 22:51 |
Waar moet ik inloggen op die site? Onderaan staat login maar dan zegt ie dat de gegevens niet kloppen. De 323ti heeft als het goed is gewoon fabrieks af al een m-tech onderstel. Ik heb er zelf ook een M stuur en half leren sportstoelen | |
Michel2GRFE | zondag 11 maart 2012 @ 22:56 |
Nee, niet onderaan op login klikken. Rechts op "Elektronische Teilekatalog also !1einz" Mstuur en zo heb ik ook. Sideskirts, voorbumper met brakeducts etc. etc. Ik kwam op een Duits forum een foto tegen van iemand met een 323ti die een soort van chassisplaatje op 1 van z'n veertorens had waarop een vermelding stond naar het mtech onderstel. Dat plaatje heb ik niet. Jij wel ? | |
Flycoo | donderdag 15 maart 2012 @ 20:51 |
Zet mij er maar bij. Afgelopen maandag een e46 touring gekocht. Zaterdag ophalen. Kan bijna niet wachten![]() ![]() ![]() | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 15 maart 2012 @ 21:00 |
Vééét! ![]() | |
Mikkie | vrijdag 16 maart 2012 @ 00:19 |
Zie ik hier een 330d? Lekker hoor! | |
Turquaz52 | vrijdag 16 maart 2012 @ 02:20 |
Okee mensen, ik heb de eer gekregen om een prachtige 323i e36 M-Tech uit 98 te slopen en te plunderen voor een mooi prijsje. Dus gelijk de complete lederen interieur er uit gerukt en de electrische ramen achter. Ik had geen zin om de complete kabelboom er uit te halen dus heb de kabels zo LANG mogelijk proberen te houden totdat ze onder de dashboard in de knoop kwamen met andere kabels v.d. kabelboom. Nou heb ik gepakt: - Complete deur kabelboom L&R achter met electrische raam motoren - Lange stuk kabelboom naar de deur toe (met de stekker aan de kant v.d. deur) - Lang mogelijke stuk kabelboom van de schakelaars v.d. electrische ramen. - Een paar van die 'doosjes' wat achter je dashboardkastje ligt. Hoe sluit ik nou alles zo aan dat alles ook zo werkt zoals het hoort? Dus niet fftjes + op + en - op -, maar gewoon zoals het moet. Dus ook dat als ik mijn auto op slot doe dat de achter ramen ook automatisch dicht gaan (OEM comfort sluiting).. Ook heb ik de automatisch dimmende binnenspiegel icm. de kabelboom met de zonnekleppen met verlichting meegenomen, enig idee hoe ik deze werkend krijg? Ik heb de stoelverwarming al aangesloten zoals het hoort, die werkt naar behoren. De zonnekleppen met verlichting zou ik ook wel kunnen maken evt, maar de spiegel? Iemand die weet hoe de originele bekabeling gaat? Eventueel iemand hier een elektrische schema van een E36 323i sedan uit 98? | |
Flycoo | vrijdag 16 maart 2012 @ 06:21 |
Yes 330d handgeschakeld | |
Herr.Flick | vrijdag 16 maart 2012 @ 11:02 |
Turqie toch, waarom nu niet even wat meer werk gedaan en die kabelboom er wel uitgetrokken.. Hoe het moet zitten kan bijna geen man vertellen, niemand weet wat je nu echt hebt, en wat je moet hebben, dus schema erbij en zoeken maar is de enigste en beste oplossing. Zit er bij de E36 geen voorbereiding tot aan de deuren dan? Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn e28, maar daar ligt alles nog uit, en werkt het allemaal wat simpeler omdat er geen complexe schakelingen zijn. Ik moet dus iedere deur met 3 extra draden voorzien waarmee ik de motor omhoog of omlaag kan laten gaan, veel meer dan dat is het niet. Ik kan ook een losse kabelboom kopen voor de elektrische ramen, maar de slopers vragen daar al zo'n 100/150 euro voor (alleen het kabelboompje!), dus dat gaan we niet doen. ![]() Ik zou eerst maar eens goed nakijken of er niet al voorbereiding aanwezig is, de kans dat je alleen in de deuren iets moet maken tot aan de A of B stijl is zeker aanwezig. | |
Turquaz52 | vrijdag 16 maart 2012 @ 11:08 |
Ik ga uit van niet. Want bmw levert 2 soorten kabelbomen, eentje standaard gewoon met de opties die je hebt en punt. En een optionele kabelboom voor evt. Retrofit ideeen voor later. Ik heb maar een 318i met vrijwel geen opties (elec ramen voor, abs, automaat, cv met comfortsluiting & pollenfilter).. Ik kan wel foto's maken van wat ik heb? En van de kabel kleuren..? Ik heb alleen een schema nodig v.d. Elec ramen en van de spiegel.. Xturq.. | |
Turquaz52 | vrijdag 16 maart 2012 @ 11:18 |
![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 16 maart 2012 @ 11:32 |
jaahaa.. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 16 maart 2012 @ 13:17 |
Lekker duidelijk die foto's ![]() | |
Oksel | vrijdag 16 maart 2012 @ 13:51 |
Gisteren op de snelweg haalde ik opeens een 1M in! ![]() ![]() ![]() Reed wel echt een lelijk oud mokkel in trouwens.. ![]() | |
Gokhan03 | vrijdag 16 maart 2012 @ 14:05 |
Zie je wel vaker. Zag ooit een Z4 rijden met iemand die bezig was met zn kunstgebit bij de stoplichten | |
Hyperdude | vrijdag 16 maart 2012 @ 14:25 |
De leukste meiden rijden motor ![]() ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 16 maart 2012 @ 16:55 |
Aan de lekkage te zien is het een harley.. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 16 maart 2012 @ 19:50 |
Waren gewoon huidige toestand pics en een spaghetti aan kabels.. ![]() ![]() ![]() Zo ziet ze er nu momenteel uit, op het tapijt na.. Die ligt er ook al uit en heb het thuis liggen om het schoon te maken met hoge druk reiniger & wasmiddelen.. ![]() | |
Alicey | zaterdag 17 maart 2012 @ 09:36 |
Aan al het goede komt een einde. Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn E34. Zijn nieuwe baasje heeft echter beloofd goed voor hem te zorgen. | |
drdoofenshmirtz | zaterdag 17 maart 2012 @ 10:07 |
Count me in, sinds een paar weken een Burgundrode E30 320i 1984. | |
tha_rizzo | zaterdag 17 maart 2012 @ 11:38 |
Mooie kleur en bouwjaar ![]() | |
drdoofenshmirtz | zaterdag 17 maart 2012 @ 11:50 |
Zeker ![]() ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 17 maart 2012 @ 14:17 |
Bij de parkeergarage bij ons winkelcentrum staan een paar vieze drempels. Als ik daar iets harder dan stapvoets over heen rij, dan hoor ik dat iets geraakt wordt. Geen bumper of plastic maar echt een klap op de carterpan. Bij sommige hoge opritjes heb ik dat ook wel eens. Kan dat door de schokdempers komen? Voor de rest rijdt de auto recht op de snelweg en trilt hij nauwelijks. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 17 maart 2012 @ 14:19 |
Hehe stoer ding. | |
dester_martijn | zaterdag 17 maart 2012 @ 19:17 |
Heb ik ook last van, Klacht bij de dealer neegelegd en werd gezegd dat het vaker voorkomt bij de e90. De puffers die bij de schokdempers gemonteerd zijn veroorzaken wat hinderlijk geluid. Misschien ook wel bij jou. | |
Mikkie | maandag 19 maart 2012 @ 17:10 |
Jammer altijd: zelf klussen en pas achteraf merken dat je een schroef vergeten bent. En laat die nou net essentieel geweest zijn, waardoor alles weer uit elkaar moest ![]() Maar goed, de nieuwe thermostaat heeft geholpen. Temp.meter staat weer mooi in het midden. Binnenkort nog nieuwe draagarmrubbers en 't beestje is weer klaar voor de zomer! | |
piekartz87 | maandag 19 maart 2012 @ 20:11 |
Ondanks de heerlijke 6-cyl en alle luxe die aanwezig is zit ik er over na te denken om mijn 323i e36 weg te doen. Ik mis mijn E30! Ook al rijdt ik dan geen 6 cyl Ook wil ik wat goedkoper gaan rijden een poosje, ik woon nu nog thuis maar na mijn afstuderen niet meer is de bedoeling. Voor de snelheid en fun rijdt ik tegenwoordig toch motor. Enig idee wat hij op kan brengen? Climate control, dorpels en spiegels in kleur, sportonderstel, traction control, abs, elekt ramen voor en in hoogte verstelbare stoelen. Interieur is nog zeer netjes, geen scheuren enz. Motor loopt als een trein, zit een vrij dure k&n luchtfilter in (helemaal netjes onder zo'n kap dus niet zo'n lelijke losse) Nieuwe schokdempers en rubbers achter. Vrij nieuwe banden achter. Gladde banden voor (kan ik nog wel nieuwe voor regelen) Slechtste punt is dat hij nieuwe draagarmen voor nodig heeft. Hij heeft wat krasjes enz (komt ook uit 96 he) Laatst nog nieuwe audiokabels naar achteren gelegd (fatsoenlijke kabels) omdat de vorige kabels een breuk hadden ergens. Hij is zover bekend helemaal origineel. Alleen aftermarket startonderbreker. en lichtmetalen velgen van volgens mij de E46 (maar die zijn best wel heel erg nice eigenlijk, niet té en toch wel gaaf.) En niet geheel onbelangrijk: Geen roest!!! ![]() | |
Gokhan03 | maandag 19 maart 2012 @ 20:57 |
Vandaag mn winterset eraf gegooid en zie ik dit rechtsvoor:![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 19 maart 2012 @ 21:02 |
Zo technisch ben ik niet, maar ik denk een kapotte schokbreker? | |
Gokhan03 | maandag 19 maart 2012 @ 21:03 |
Een lekke schokbreker. Ik vertelde zaterdag dat ik bij drempels opeens moeite heb om er over heen te komen omdat ik anders de carterpan raak. Hierdoor komt het dus. | |
Mikkie | maandag 19 maart 2012 @ 21:04 |
Oja, dat herinner ik me wel. En dan heb ik 't dus goed gezien ![]() | |
Turquaz52 | maandag 19 maart 2012 @ 21:19 |
Ga voor een schroefset gelijk, ben je voor 180 euro al klaar rondom ![]() | |
Hyperdude | maandag 19 maart 2012 @ 21:40 |
Vorig jaar OEM dempertjes onder mijn E46 voor 145 p st. achter 100 p st. Ex BTW Ex montage Ex nieuwe rubbers en andere meuk | |
Mikkie | dinsdag 20 maart 2012 @ 00:32 |
Auw, dat zijn geen grappen...600incl BTW en dan heb je nog geen montage en toebehoren. Rekening van 1.000 euro ofzo? | |
Gokhan03 | dinsdag 20 maart 2012 @ 11:10 |
Geldt het ook voor de schokdempers dat deze per paar vervangen moeten worden? Net als remblokken/schijven?Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus. Mijn apk verloopt in mei dus ben precies op tijd -.- | |
xaban06 | dinsdag 20 maart 2012 @ 11:52 |
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie. Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn? E46 320TD | |
Gokhan03 | dinsdag 20 maart 2012 @ 12:09 |
Alles kan stuk. Dan kan je net zo goed de hele auto preventief te vervangen ![]() | |
daNpy | dinsdag 20 maart 2012 @ 14:57 |
Wat voor banden doe jij 100dkm mee? | |
Turquaz52 | dinsdag 20 maart 2012 @ 15:17 |
Je hoeft hem niet per se te verlagen, je kunt hem zelfs hoger zetten. het is gewoon een setje waarmee je zelf de hoogte kunt bepalen.. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 20 maart 2012 @ 15:23 |
Die wil ik ook wel, 2 jaar rijden op een setje spreekt me wel aan ![]() | |
xaban06 | dinsdag 20 maart 2012 @ 15:39 |
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden. Gokhan: Dat alles stuk kan gaan, snap ik. Maar er zullen vast wel wat onderdelen zijn welke om de zoveel dkm vervangen moet worden, niet? Wat een niveau zeg, ik dacht ik vraag eens iets ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 20 maart 2012 @ 16:54 |
Zolang een onderdeel geen kuren toont dan hoeft hij ook niet vervangen te worden lijkt mij. We kunnen moeilijk zeggen dat je bijvoorbeeld je gloeibougies moet vervangen want die gaan x aantal km mee. Jij bent de enige die de staat van je auto weet. Anders laat je er iemand naar kijken. Vanaf mijn toetsenbord gaat dat moeilijk. | |
xaban06 | dinsdag 20 maart 2012 @ 17:03 |
Iedere auto heeft zijn bekende punten, niet? En soms moet je onderdelen vervangen voordat het stuk gaat om erger te voorkomen, niet? En er zijn inderdaad onderdelen die een bepaald aantal dkm mee gaat, niet? | |
Gokhan03 | dinsdag 20 maart 2012 @ 17:06 |
Ja alles gaat ooit stuk, maar niemand weet wanneer. Zo gaat een distributieketting 'levenslang' mee maar hij kan ook op de 2 ton al kapot gaan. Of de bekende thermostaat en visco koppeling kwaal. Ga jij daadwerkelijk alle onderdelen langslopen? Veel succes. | |
Hyperdude | dinsdag 20 maart 2012 @ 19:06 |
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK? ![]() Heb bij mijn E46 330i vorig jaar (240K kms.) een bolstaande/uithangende(beetje) radiator op advies van mijn garage vervangen. Toen tegelijkertijd ook waterpomp (ook advies garage) en slangen (niet nodig volgens garage ![]() Ik heb de thermostaat al eens eerder laten vervangen; maar die is minder problematisch dan bij bv.. de E36. Als ie goed; zou ik 'm laten niet vervangen Verder zou je kunnen denken aan aan vloeistoffen verversen. versnellingsbak/diff/stuurbekrachtiging worden vaak overgeslagen/staan niet in het BMW onderhoudsschema. En kan je over twisten of het nuttig is. NB. Ik weet weinig van diesels; maar mijn bakkie heeft bv. geen viscokoelding meer. | |
xaban06 | woensdag 21 maart 2012 @ 18:33 |
Alleen APK, ze lopen de auto niet na. Allemaal in de afgelopen 100dkm niet gedaan, misschien maar eens doen. Weet niet om de hoelang het moet? | |
Fer | woensdag 21 maart 2012 @ 18:57 |
Mijn e30 staat nu op het slachtblok, morgen horen wat de keurmeester te melden heeft. BTW 900km gereden sinds de vorige keuring, zou goed moeten gaan. Ik ga er trouwens zo'n goedkope TA Technix set onder gooien, 40/20mm en dempers. Maar ik rijd er niet zoveel mee. Kan me voorstellen dat zoiets bij dagelijks gebruik wel snel stuk/lek gaat. Oh ja ik heb weleens 100000km met een set banden gedaan. Dat waren Michelin Energy;s onder een 307 met 1.4 Diesel. Die werden onrond op het laatste, toen zat er nog wat profiel op. | |
tha_rizzo | zaterdag 24 maart 2012 @ 20:57 |
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen. | |
Fer | zaterdag 24 maart 2012 @ 22:07 |
Eerste bericht is goed, alleen koplamp stellen. | |
piekartz87 | woensdag 28 maart 2012 @ 09:39 |
Vanochtend een poging tot ruitenvloeistof bijvullen. Trek aan het hendeltje voor de motorkap... niks.. Wss het kabeltje van die hendel af. Als die ergens anders geknapt is heb ik een probleem. | |
rival | woensdag 28 maart 2012 @ 10:47 |
Dat is een lastige!! soms klemt de motorkap gewoon een beetje en moet je op de motorkap duwen tegelijk met aan het hendeltje trekken (2 man nodig uiteraard) anders het mechanisme 'handmatig' lossen.... soms kom je erbij door de grill.... anders moet je van onderen kutten.... | |
Catch22- | woensdag 28 maart 2012 @ 10:49 |
mijne moet deze maand ook, ben dit jaar ook niet over de 3k gekomen gok ik. | |
piekartz87 | woensdag 28 maart 2012 @ 13:20 |
Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn... | |
Mikkie | woensdag 28 maart 2012 @ 16:35 |
Da's mooi klote ja. Heeft m'n pa ooit gehad met z'n Laguna, daar konden ze nog amper bij. Twee uur kloten in de garage, een flinke deuk in de motorkap, maar toen was het ding los. Gelukkig was 't een oude bak ![]() | |
Hyperdude | woensdag 28 maart 2012 @ 19:10 |
Hebben die dingen geen reserve trekkoord oid? Mijn eerste Alfa had dat bij de motorkap: dikke visdraad met rubber oog ergens onder het dashboard. Mijn laatste Alfa had iets dergelijks bij de achterklep. ![]() En mijn E46 heeft nog een reservetrekkert voor de benzineklep. | |
Mikkie | woensdag 28 maart 2012 @ 19:22 |
Dat klopt, dat heeft elke E46. Maar voor de motorkap niet, ben ik bang. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 29 maart 2012 @ 13:01 |
Dat komt omdat het een alfa is, die gaan altijd kapot dus maken ze er alvast een second option er bij. BMW's gaan nooit kapot, en als ze kapot gaan ben je nog niet zo ver van huis want dan breekt maar 1 klein stukje af ipv de gehele mechanisme.. ![]() Heb btw mijn zonnekleppen met verlichting ingebouwd in de BMW, verlichtingskabels doorgetrokken en aangesloten en het werkt.... ![]() ![]() ![]() En ik heb automatisch dimmende binnenspiegel opgehangen en de kabels door getrokken en aangesloten en dat werkt ook nu.. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu nog de kabelboom aanleggen aansluiten/uitpuzzelen voor de elektrische achterruiten.. ![]() | |
Fer | donderdag 29 maart 2012 @ 20:35 |
Ja en daarom hebben ze twin spark uitgevonden, omdat je meer kans op een vonk hebt met een Italiaanse motor. | |
Hyperdude | donderdag 29 maart 2012 @ 22:24 |
Alsof er geen BMW´s zijn met twee bougies per zuigertje. ![]() NB. De vraag ging over een lullig kaduuk BMW kabeltje. Beetje vreemd om dan over Alfa's te gaan lopen ginnegrappen. ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Hyperdude op 30-03-2012 07:56:21 ] | |
Fer | donderdag 29 maart 2012 @ 22:45 |
Ja maar dan zijn het nog steeds max 4 per blok. | |
Gokhan03 | vrijdag 30 maart 2012 @ 08:13 |
Hey is dat de alfa dealer?:p | |
Turquaz52 | vrijdag 30 maart 2012 @ 14:08 |
Nee de Alfa sloperij, gaan ze rechtstreeks heen wanneer ze niet verkocht worden na 2 maanden.. ::P | |
Gokhan03 | zaterdag 31 maart 2012 @ 20:22 |
Nog eventjes en dan heb ik mn motorrijbewijs en daarna hopelijk zo snel mogelijk mijn Yamaha R6 uit 2004 ![]() Maarja ik ben nog wel even zoet met de apk van mn bmw in mei ![]() | |
Pistol_Pete | zaterdag 31 maart 2012 @ 23:48 |
Kom me ook eens melden in dit topic. Lees al een tijdje mee, maar ben nu ook trotse BMW rijder ![]() Heb een paar weken geleden m'n nieuwe BMW 320D (F30) ontvangen Volgens de dealer was ik 1 van de eersten in Nederland met de nieuwe 3 serie ![]() Zal binnenkort eens een paar foto's maken | |
Mikkie | zondag 1 april 2012 @ 01:04 |
Waar haal je het geld vandaan? ![]() Ik wil ook nog steeds m'n motorrijbewijs, maar wacht nog wel een paar jaar. Ik vrees dat 't me nu al heel snel m'n rijbewijs gaat kosten. | |
FkTwkGs2012 | zondag 1 april 2012 @ 11:02 |
distributieriem ofzo? | |
Mikkie | zondag 1 april 2012 @ 11:04 |
Die versie heeft een ketting. Ik zou vooral eens kijken naar de draagarmen en draagarmrubbers. | |
Gokhan03 | zondag 1 april 2012 @ 11:22 |
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing. En dan had ik ook nog een pak nodig voor wanneer ik mijn rijbewijs zou halen. Een pak van een degelijk merk(Alpinestars) + helm(Shoei) kostte me 850 euro.(wel zo n 250 euro korting omdat ik samen met een vriend alles in een keer kocht.) En dan komt het mooiste, een motor aanschaffen. Daar ga ik nog beginnen met sparen. Zo n R6 uit 2004 kost ongeveer 4000~4200. Dus ik zal ergens rond juni of juli een motor kunnen kopen ![]() Een vriend van me heeft sinds maandag zijn rijbewijs en rijdt nu ook op zijn R6. Hij was gvd een week later begonnen met lessen dan ik maar het is dat hij in ploegendiensten werkt en overdag kon lessen en ik alleen op zaterdagen. ![]() Hij heeft zijn eerste tank al op en hij heeft voor een groot deel in de stad gereden en het verbruik was ongeveer 1 op 16. Schijnt dat 1 op 22 makkelijk te halen is. Dus dat zal mij later ook veel schelen. De bmw gaat er natuurlijk niet uit ![]() | |
Mikkie | zondag 1 april 2012 @ 11:41 |
Da's wel fijn. Goede tip wel, ik moet zo nog even m'n koelvloeistof en oliepeil checken. En het stukje karton weghalen dat ik in de nier had zitten tijdens de winter om een gedeelte van de luchttoever af te dekken ![]() | |
Hyperdude | zondag 1 april 2012 @ 11:52 |
Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie. ![]() | |
Gokhan03 | zondag 1 april 2012 @ 12:13 |
Meen je dat nou? ![]() Van 2010 december tot mei was hij al op de max. Uit voorzorg heb ik alsnog mijn olie en oliefilter laten vervangen Over een maand weer APK dus dan zien we het wel weer ![]() | |
Michel2GRFE | zondag 1 april 2012 @ 15:00 |
Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt. Uitlaat lekt bij middendemper en achterdemper. Viel van de stoel af toen ik de prijs zag van een uitlaatje van een 323ti..zijn bijna M3 prijzen. | |
piekartz87 | maandag 2 april 2012 @ 16:27 |
Donderdag naar de bmw specialist om mn motorkap ff los te laten doen. Die kerel zei: "oh, de jongens hebben hem zo los" Hopelijk doelt hij niet op een slijptol ![]() | |
Sounddragon | maandag 2 april 2012 @ 16:54 |
![]() ![]() | |
Gokhan03 | maandag 2 april 2012 @ 19:37 |
Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti? | |
Hyperdude | maandag 2 april 2012 @ 19:57 |
Is Range Rover eigenlijk nog van BMW? ![]() ![]() ![]() Gisteren op de E40 bij onze Zuiderburen | |
Michel2GRFE | maandag 2 april 2012 @ 22:19 |
Nou, de vakgarage hier in m'n dorp heeft een offerte gemaakt. ¤140,- ex btw per demper (!) excl. montage. En dit ging om Monroe dempers, gewoon OEM vervanging. Uitlaat moet ook vervangen worden en daar rekent de vakgarage ¤525,- voor. Het gaat dan om de achterdemper tot aan katalysator. En dit was met 40% korting. lol. Dus ik ben zelf gaan zoeken op internet en op ebay staan H&R setjes (dus 4 dempers + veren) voor ¤430,-. Achterdempers zijn meestal de sportdempers van Bastück en Eisenmann wat op ebay staan en die zijn ook minimaal ¤550,-. Ik heb echter de originele uitlaat gevonden op http://www.x1-autoteile.de voor ¤281,- ![]() Dus zo zie je maar weer, beetje rond shopppen kan je aardig wat geld besparen. | |
Andyy | donderdag 5 april 2012 @ 20:08 |
Jup, schakelt opzich best snel en onmerkbaar als je niet te hard doortrapt. Maar helaas hebben we de 184 PK versie ipv 248(?), maar alsnog erg goed te doen. Vooral vergeleken met de ongeblazen 1.6 die we hiervoor hadden ![]() | |
Hyperdude | donderdag 5 april 2012 @ 20:26 |
Anders post je ff in het juiste topic. ![]() Als je die 248 paarden gebruikt; haal je dan nog het verbruik van een Aygo? ![]() | |
Andyy | donderdag 5 april 2012 @ 20:41 |
Dat was het verkeerde topic daarvoor, vandaar dat ik 'm hier verder wou doen. Je kan wel makkelijker onder de fabriekswaarden rijden omdat je minder van de motor vraagt als je een beetje zuinig probeert te rijden en toch mee te komen met het verkeer. Met dat soort ecobakjes is het niet te doen omdat je steeds 100% moet vragen om ook maar een beetje pit te hebben ![]() | |
Mr_Moon | vrijdag 6 april 2012 @ 19:39 |
Vandaag m'n nieuwe BMW opgehaald:![]() ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 6 april 2012 @ 19:41 |
nice nice! scheelt dat nou nog in belgie tov nederland? | |
Mr_Moon | vrijdag 6 april 2012 @ 19:45 |
Zo'n 10.000 euro ![]() | |
Matty___ | vrijdag 6 april 2012 @ 20:10 |
zo te zien hebben ze eindelijk de naad van de lerenstoelen verplaatst. Op de e90 loopt die op een beetje ongelukkig plekje waardoor je hem iets te goed voelt als je er paar uur op heb gezeten. Ook de dikte van het schuim is een aanfluiting. Als je er beetje op drukt voel je al het metaal eronder. | |
Andyy | vrijdag 6 april 2012 @ 20:17 |
Jammer dat die 8 niet een 5 is, anders had je wel een toffe kentekenplaat ![]() Maar mooie auto verder. | |
Tarado | maandag 9 april 2012 @ 12:34 |
Ik ben van plan mijn auto te gaan poetsen, nu heb ik hier al eerder tips over producten gezien, maar toen niet genoteerd, dus voel vrij het nogmaals te melden | |
Mikkie | maandag 9 april 2012 @ 20:24 |
Yoshi, mag ik vragen hoeveel jij ongeveer hebt betaald als aanschafprijs voor je E23 en wat dat ding je ongeveer per maand kost? Ik ben aan het kijken om misschien een oldtimer op LPG te nemen, voor erbij, gewoon omdat het kan ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 10 april 2012 @ 16:19 |
Laat maar. Afgelopen aantal posts van mij wordt totaal niet op gereageerd. Is wel begrijpelijk en ik neem het niemand kwalijk. Maar voor mij heeft het nog weinig nut hier rond te neuzen. [ Bericht 91% gewijzigd door piekartz87 op 11-04-2012 08:56:28 ] | |
Tarado | dinsdag 10 april 2012 @ 17:06 |
Is ook een topic over zie ik nu: Het grote autopoets- en -wastopic #5 | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 17:44 |
Jongens, ik heb een vraag. Moet je versnellingsbakolie van een e36 ook vervangen na een x aantal km's? Of heeft deze versnellingsbak olie die een autoleven lang mee zou moeten gaan? [ Bericht 4% gewijzigd door jitzzzze op 10-04-2012 19:39:33 ] | |
Goddelijker | dinsdag 10 april 2012 @ 19:28 |
Onze Einz geeft aan dat de buitenverlichting gecontroleerd moet worden, maar alle verlichting werkt gewoon? ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 19:30 |
Dan heb je nu toch gedaan wat je auto vroeg? ![]() ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 10 april 2012 @ 19:31 |
Vervolgens blijft ie alleen de melding geven elke keer als je start. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 19:39 |
Checken en wegrijden? ![]() Misschien een remlicht, mistlamp achter of kentekenverlichting? | |
Goddelijker | dinsdag 10 april 2012 @ 19:39 |
Alles gecontroleerd... ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 19:42 |
Hmm, interieur en dachboard verlichting ook? | |
Goddelijker | dinsdag 10 april 2012 @ 19:45 |
Leuke klus voor morgen. Maar het boekje geeft aan dat het om buitenverlichting gaat. | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 19:49 |
Misschien is je computer een beetje van slag. Laten uitlezen kan wat wijzer maken. Heeft er nog iemand antwoord op mijn vraag? | |
Mikkie | dinsdag 10 april 2012 @ 19:54 |
Niet toevallig de kentekenplaatverlichting ofzo? Die vergeten mensen nog wel eens. Of het groot licht? | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2012 @ 19:54 |
Heb mijn versnellingsbakolie eens laten vervangen van de E46, na ongeveer 200K kms. Olie kwam er net zo uit als de nieuwe er in ging. merkte ook geen verschil voor/na. Let op dat ze precies de goede olie vullen. Hangt af van kleur label op je versnellingsbak Bij mij hadden ze net een iets ander eolie genomen= synchronistaie werkte erg slecht. vervangen door juiste olie= na 100 kmeter weer als vanouds. Voor mijn gevoel is de meeste olie, qua molecuulketens wel op na 2 ton/10 jaar. Volgens BMW is het volgens mij levenslang. Olie in diff wordt volgens mij zwaarder belast dan in de bak; die zou ik altijd ook doen. | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2012 @ 20:04 |
Doen de rem/achterlichten van de nwe. 5 trouwens knipperen als je hard remt? Zag er net ééntje ver voor mij vol in de ankers gaan en alles knipperde (rood)als een gek. Of een dwaas achter het stuur? | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 20:07 |
De reden dat ik dit vraag is dat ik van de week alle lampjes in mijn dashboard vervangen heb en nu het lampje van de automatische versnellingsbak brandt. En dat vind ik bijzonder vreemd omdat ik uiteraard een normale versnellingsbak heb. En ik kan niets bedenken waarom dat lampje aan zou kunnen gaan. Dat hoort zo, al sinds tweede model 1 serie. ![]() | |
Andyy | dinsdag 10 april 2012 @ 20:09 |
In de handleiding van de X1 van ons staat dat remlichten gaan knipperen bij een noodstop, dus neem aan dat het gewoon hoort. Heb het ook wel eens gezien bij Volvo's. | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2012 @ 20:13 |
OK; rij niet zo vaak achter iemand aan. ![]() Wat zegt de gebruiksaanwijzing? Maar waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed gedaan met die lampjes/sluiting oid veroorzaakt? [ Bericht 76% gewijzigd door Hyperdude op 10-04-2012 20:20:03 ] | |
jitzzzze | dinsdag 10 april 2012 @ 20:53 |
Geen idee, ik heb geen boekje ![]() Sluiting lijkt me erg vreemd, zo'n 1.2w lampje past maar op één manier. | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2012 @ 21:54 |
In mijn E46 boekje heeft het automaatlampje iig. geen functie bij auto´s met handbakken. Misschien heb je wel een breuk in de printplaat/aansluitkabel gemaakt oid? Lijkt mij iig. geen toeval dat het is begonnen nadat je de boel open hebt gehad. Maar dat wist je al. ![]() | |
Andyy | dinsdag 10 april 2012 @ 22:16 |
Even een vraagje, misschien weet iemand het: De PDC, is een continue piep dat je er al tegenaan staat of heb je nog een paar centimeter? Ben met m'n oude auto namelijk gewend dat er nog ietsjes was, dus remde pas als die continu piepte. | |
Hyperdude | dinsdag 10 april 2012 @ 22:20 |
Bij die van mij heb je nog wel iets van 10 cm. | |
Mikkie | dinsdag 10 april 2012 @ 22:59 |
Ligt aan de afstelling. Met de scanner kun je het instellen. Ik heb zeker nog een cm of 20, denk zelfs wel meer. | |
Andyy | dinsdag 10 april 2012 @ 23:09 |
Zeiden mensen tegen me dat ze twee keer een tik hoorden, terwijl ik bij de continue piep remde. Ik heb ook niks gehoord en niks gezien op de achterbumper. Waren wel wat hangjongeren, zou vast zijn dat ze het leuk vonden om dom te doen. ze wezen wel naar de kentekenplaat, maar die was zo afgebogen op een hoek dat onmogelijk onze auto heeft kunnen doen ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 10 april 2012 @ 23:15 |
Allemaal gecheckt. ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 11 april 2012 @ 14:03 |
Reed zo op de A44 en ik zag voor me een vrachtwagen met de wortels van een boom achterop. Ik dacht ik haal hem even in voor het geval er troep zal vallen. En ja hoor valt er een stuk hout en kwam tegen mn auto aan. Niets aan de hand dacht ik. Op de terugweg haalde een TNT busje mij in en gaf signalen dat ik naast hem moest rijden en zei vervolgens dat er iets niet klopte aan mn verlichting. Hing mijn linker mistlamp aan de kabels met kapot glas -.- | |
jitzzzze | woensdag 11 april 2012 @ 14:46 |
kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder. [ Bericht 6% gewijzigd door jitzzzze op 11-04-2012 18:10:08 ] | |
Gokhan03 | woensdag 11 april 2012 @ 18:50 |
Is het niet je gewone bakolie? Weet niet of daarvoor een sensor is | |
jitzzzze | woensdag 11 april 2012 @ 19:00 |
Geen idee, zou goed kunnen. Iemand die dat weet? | |
Hyperdude | woensdag 11 april 2012 @ 19:11 |
Versnellingsbak heeft volgens mijn geen sensor voor oliepeil oid. | |
jitzzzze | woensdag 11 april 2012 @ 19:14 |
Kan ook niets vinden in de technische tekeningen. Is er een manier om het oliepeil te controleren? De lamp zou dus alleen maar kunnen gaan branden door een elektrische storing, of omdat de ECU aan het zoeken is naar een automaat die er niet is? | |
Hyperdude | woensdag 11 april 2012 @ 19:23 |
Volgens mij idd. een storing in de electronica. Accu een tijdje loskoppelen helpt niet? Oliepijl kan je controleren door vulstop aan de zijkant van de bak los te draaien. Er moet dan een beetje olie uitlopen of je kan met je vinger oid. ![]() NB Ik heb 'm wel eens eerder gepost, maar mijn grootste blunder ooit is de versnellingsbakolie er uit laten lopen door de aftapschroef onderaan los te halen. Om er daarna achter te komen dat ik de vulsstop met geen mogelijkheid los kreeg. Dat is dus de verkeerde volgorde. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 11 april 2012 @ 19:40 |
Hij schakelt verder prima, geen gekke geluiden of iets wat op een storing lijkt. Morgen staat hij op de brug, en als de bak er droog uit ziet schroef ik gewoon het lampje er weer uit en dan zal het verder wel ![]() De accu loshalen zou kunnen, maar heb daar niet zo'n trek in. Weet niet waarom. | |
Maharbal | donderdag 12 april 2012 @ 09:53 |
Hele topic vergeten ![]() Paar weken geleden achterremblokken vervangen, die waren bijna op. Sinds februari 2011 ongeveer ¤ 400 aan onderhoud uitgegeven, dus mooi goedkoop jaartje. 2/3 weken geleden ook in Berlijn geweest, samen met een RCZ als volgautootje...best pittige dingen. Was de 1.6 turbo (200pk uit m'n kop). Op de sprint naar 100 won ik het nipt, en hij ging gewoon mee tot 240 km/u. Grappig autootje, jammer dat 't nog steeds FWD meuk blijft ![]() Op de terugweg dus lekker cruisen met 240 km/u, klapt er ineens een vrachtwagen naar links (terwijl er gvd niks, maar dan ook NIKS voor 'm reed, er stond slechts iets op de vluchtstrook...waar hij makkelijk langs kon). Ik kon gewoon nooit meer remmen, hoe grote brembo's er ook onder zitten. Hij schoof al naar links en ik zat met een knipperende kerstboom op 't dash inclusief 't ABS dat m'n poot er af wilde rukken. Vol remmend heul langzaam (wilde geen onverwachte stuurbewegingen maken) naar links sturen...ik zat al in het ongelooflijk kleine strookje gras aan de linkerkant, centimeters van de vangrail toen de vrachtwagen eindelijk stopte met opschuiven....ik zat toen al (terwijl ik nog steeds vol aan het remmen was) ongeveer ter hoogte van de cabine van de vrachtwagen. Was die ongelooflijk tosti niet gestopt met opschuiven, dan had ik een airbag in m'n gebit gehad (inclusief de inzittenden). Erna maar ff pauze gehouden omdat ik echt stijf stond van de adrenaline. Uiteraard is die vrachtwagenchauffeur 'bedankt' voor zijn actie dmv alle mogelijke denkbare handgebaren die bestaan. Verder gaat de coupé volgende week een aantal maanden in de stalling en wordt 'ie geschorst. Ik zat op 8 AVB en 8 AVD. Als je al een tijdje je rijbewijs hebt dan is het prima snel te doen. Doe jezelf, je familie, de wegnetbeheersders en de mensen die troep moeten opruimen een plezier en leer eerst motorrijden voordat je zoiets koopt, dus op een goedkoper (en langzamer) gebakje. Een 'langzame' motor is toch al sneller dan vrijwel alle auto's. Toen ik m'n motorrijbewijs net had (heb 'm zelf nog niet zo heel lang, bijna 2 jaar) stapte ik meteen op een KTM RC8 (1200cc) met iets van 150pk. Het is fantastisch hoor, maar in het begin rijdt zo'n motor jou in plaats van andersom, ik zou er dus niet snel zo'n snelle kopen om mee te beginnen. En ik weet dat een R6 een 600cc is, maar alsnog een best snelle 600cc, in ieder geval niet echt een beginnersmotor. Nu bijna 2 jaar later (en misschien 5.000/6.000 km) kan ik aardig rijden, maar daar houdt het ook mee op. Het kost aardig wat tijd/km's voordat je fatsoenlijk motor kunt rijden. | |
Mikkie | donderdag 12 april 2012 @ 13:59 |
Lekker dan, met zo'n vrachtwagen. Je zou van zo'n beroepschauffeur beter verwachten... ![]() Waarom gaat de coupé de schorsing in eigenlijk? | |
Hyperdude | donderdag 12 april 2012 @ 16:04 |
Boven de 200 doe ik alleen maar op een lege Autobahn. Of op een driebaansweg. Mede aan de hand nav ervaringen zoals hierboven. De Duitsche Autobahn is niet meer wat het ooit was. | |
mitchelll0181 | donderdag 12 april 2012 @ 17:23 |
Boe.. mezelf overschat... reed op een weg die nog vochtig was.. zag een mooie bocht.. dus ik zet asc uit en drift wel mooi door die bocht... tot ik teveel tegenstuurde ...180 graden omgekeerd op de weg ... Stil komen te staan tegen een stoepje .. velg krom, binnenkap van de wielkast zegmaar verrot .. Sukkel ![]() | |
rival | donderdag 12 april 2012 @ 17:27 |
ai, en je ego ![]() | |
Tarado | donderdag 12 april 2012 @ 17:29 |
onherstelbaar beschadigd ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 12 april 2012 @ 17:29 |
Dus dat! Normaal gaat et goed, maar ik denk dat het in die bocht nog nat was en vlak daarna niet .. Dus pakte veel grip ineens .. Ging heeeeel raar iig .. Majaaaa, wou toch al nieuw setje velgen maar nu heeft et dus haast... Stuur gaat heen en weer onder de 40 ... Guvvedumme | |
Maharbal | donderdag 12 april 2012 @ 20:38 |
Volgende week vlieg ik voor een aantal maanden naar Azië, om te gaan reizen/backpacken. De Autobahn was eigenlijk ook leeg, totdat die vrachtwagen opdoemde...en nog steeds was het leeg. Zoiets verwacht je gewoon niet. | |
jitzzzze | donderdag 12 april 2012 @ 20:40 |
Zojuist de auto op de brug gezet. Versnellingsbak was kurkdroog, dus daar geloof ik verder wel in. Storingslampje eruit en het zal wel. Weet ook waarom het remblokjeswaarschuwingslampje begon te branden: er ontbreken drie sensoren ![]() En, de auto lekt olie. Van één of andere dikke slang die schuurt tegen de stuurkolom. Weet nog niet wat het is, denk zelf stuurbekrachtingsolie omdat dat niveau vrij laag staat en de motorolie normaal is. | |
Mikkie | donderdag 12 april 2012 @ 23:53 |
Zuur mitchell, dure leerschool weer. Maar wees blij dat je niet nog meer aan barrels hebt gereden ![]() Wel tof, haarbal, zo'n reis! Ik doe 200 soms ook nog wel op compleet lege stukken in NL midden in de nacht, maar dat zijn uitzonderingen. Meestal kom ik ivm m'n rijbewijs en het inschattingsvermogen van de rest van autorijdend Nederland niet boven de 160 uit. Eigenlijk moet het op een tweebaansweg met een vrachtwagen (eventueel op de Autobahn) ook gewoon kunnen, maar kennelijk is die tijd inderdaad voorbij. | |
mitchelll0181 | vrijdag 13 april 2012 @ 08:45 |
Iemand hier nog setje m5 velgen liggen ? | |
Maharbal | vrijdag 13 april 2012 @ 10:36 |
![]() En dan moet de auto inderdaad geschorst. Hij is net wat te duur (maandelijks + benzine) voor m'n broertje om erin te blijven rijden haha. Onder m'n E46 ![]() | |
Mikkie | vrijdag 13 april 2012 @ 10:51 |
Waar staat ie ook alweer gestald? ![]() Maar logisch dan, als broerlief 't niet kan betalen zou ik 'm ook de schorsing in gooien. | |
Maharbal | vrijdag 13 april 2012 @ 10:55 |
In het noorden van Nederland ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 10:59 |
Welke landen in Azië ga je? | |
Maharbal | vrijdag 13 april 2012 @ 11:00 |
Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Singapore. | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 11:00 |
Heb je weinig warme kleren nodig ![]() | |
Maharbal | vrijdag 13 april 2012 @ 11:03 |
Haha, die conclusie had ik zelf ook al getrokken ja. | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 11:12 |
Wel nat rond deze tijd, hoewel Maleisië is altijd nat | |
Maharbal | vrijdag 13 april 2012 @ 11:15 |
Regenseizoen, maar das heel wisselvallig. Vriend van mij was er vorig jaar in het regenseizoen....en hij heeft 1 dag regen gehad. | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 11:16 |
Dat is ook zo en als het regent zijn het meestal stortbuien van een uur of zo | |
M.O.D | zaterdag 14 april 2012 @ 11:57 |
Achterwiel aandrijving met veel vermogen ![]() Had hij nou toch maar een Audi gekocht ![]() http://www.blick.ch/news/(...)ender-id1844936.html ![]() | |
Mikkie | zaterdag 14 april 2012 @ 12:06 |
Daarom rijden met beleid ![]() Al moet ik zeggen dat het soms wel tricky is... van de week hier in de buurt een enorm hagelbui toen ik op de snelweg zat. Tempo geminderd naar 80 km/h, weinig zicht, praktisch al 't verkeer op de rechterbaan. Ik zat nog links, maar dat was bijna overstroomd. Eén keer te veel gas en ik begon al te schuiven...ESP lampje knipperde behoorlijk ![]() ![]() | |
Tarado | zaterdag 14 april 2012 @ 12:07 |
Als je niet kan rijden helpt een audi ook niet | |
Hyperdude | zaterdag 14 april 2012 @ 12:07 |
Ook in een Quattro ben je nog steeds onder invloed van natuurkundige wetten. BMW levert overigens een prima/beter alternatief voor Quattro; voor Nederlanders die echt niet kunnen rijden, en voor bergbewoners zonder fatsoenlijke winterauto. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 14 april 2012 @ 17:15 |
Daarom moet je bij regen ook rustig aan doen, het is allemaal niet zo moeilijk. | |
Matty___ | zaterdag 14 april 2012 @ 18:17 |
scheelt het bij regen eigenlijk veel met grote maat banden? | |
Bowny | zaterdag 14 april 2012 @ 18:41 |
Meeten onder de BMW toren? ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 14 april 2012 @ 20:08 |
Geen flauw idee, ik heb gewoon een standaard maatje. Het is denk ik belangrijker dat je je rechtervoet onder controle houd in de bochten. | |
Andyy | zaterdag 14 april 2012 @ 21:31 |
Maar de breedte blijft vaak wel ongeveer hetzelfde toch? Daar draait het om volgens mij en hoeveel groeven je hebt lopen ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 14 april 2012 @ 21:43 |
Kijken jullie ook Wheeler Dealers? BMW E36 M3 Cabrio ![]() | |
Matty___ | zaterdag 14 april 2012 @ 22:15 |
18" is breeder dan 16" dus meer oppervlakte met minder kg/cm^2. | |
Andyy | zaterdag 14 april 2012 @ 22:28 |
Niet persé, afhankelijk van wat voor band eronder ligt. vaak blijven de banden ook dezelfde hoogte, maar zijn de wangen gewoon dunner. | |
Matty___ | zaterdag 14 april 2012 @ 22:30 |
16" is vaak 205 17" 225 is toch even 2cm breeder. Vervolgens is de hoogte van de band een percentage van de breedte. dus ja ze zijn beide even hoog waarbij de 17 meer velg en minder band heeft dan de 16. | |
Andyy | zaterdag 14 april 2012 @ 23:03 |
Dat 225 slaat toch op de hoogte, en dan /xx is het percentage van de hoogte qua breedte? | |
mitchelll0181 | zaterdag 14 april 2012 @ 23:04 |
225 is breedte en 45 bv d percentage vd hoogte | |
Gokhan03 | zondag 15 april 2012 @ 14:48 |
Had destijds onder mn oude E39 dit: Voor: 245/35/19 Achter: 275/30/19 Reed/verbruikte als een tank ![]() Nu onder mn compact rondom 205/60/15 ![]() | |
Matty___ | zondag 15 april 2012 @ 17:07 |
merk je veel verschil als het nat is? | |
Gokhan03 | zondag 15 april 2012 @ 17:19 |
Met die 19 inch had ik op nat asfalt minder grip dan met mijn 15 inch die ik nu heb. Het was bij de 19inch kut als je eenmaal nieuwe banden moet hebben. Het is stervensduur en zonde voor mn geld. Vandaar dat ik nu lekker rij op 15 inch. Een setje banden kost me nu maar 400 euro van een A merk. Bij de 19 inch haalde ik daar 1.5 band voor ![]() | |
Mikkie | zondag 15 april 2012 @ 17:33 |
In theorie is smaller beter. Winterbanden kun je ook het beste smal kopen. Meer druk per cm², meer grip daardoor. En inderdaad: een kleinere diameter betekent goedkopere banden ![]() | |
Hyperdude | zondag 15 april 2012 @ 17:37 |
Ik zou breed met Wanli nemen. | |
Mikkie | zondag 15 april 2012 @ 17:46 |
Of Linglong, ook topbanden! Geniaal...wel 1.000 euro uitgeven voor 19" imitatievelgen, maar vervolgens besparen op banden. En dan zuur zijn als je in een regenbui twee wielen kapot rijdt omdat je tegen de stoep aan bent geboemeld ![]() | |
Fer | zondag 15 april 2012 @ 22:40 |
Hey gaan we nu BMW driftbanden afkraken? | |
Mikkie | zondag 15 april 2012 @ 23:14 |
Nee hoor, vooral de tjappies die ze kopen als 'serieuze' banden, omdat ze geen geld willen uitgeven aan goed rubber en veiligheid. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 15 april 2012 @ 23:23 |
![]() | |
Gokhan03 | zondag 15 april 2012 @ 23:43 |
Imitatievelgen? Ik had originele Alpina velgen :' ) Met een ingestempelde alpina logo en naafkappen met slot en sleutel. Tevens voldoen door de EU goedgekeurde banden aan de norm lijkt mij. Natuurlijk er zijn betere banden maar om nou 300-600 euro per band uit te geven :' ) In Nederland hebben wij geen gevaarlijke situaties zoals berggebieden of extreme weersomstandigheden. | |
Alicey | zondag 15 april 2012 @ 23:58 |
![]() | |
Mikkie | maandag 16 april 2012 @ 00:09 |
Ik heb het niet specifiek over jou. En het feit dat iets is goedgekeurd, maakt 't nog geen goed product. Een auto kan ook door de APK komen, maar de volgende dag aan alle kanten uit elkaar sodemieteren. Ieder z'n keuze hoor. Maar geef mij maar een minder chique velg met goed presterend rubber dan een chique grote velg met rubber erop dat weliswaar goedgekeurd is en aan bepaalde samenstellingsnormen voldoet, maar ondertussen bij drie spatten regen of hoge snelheid net zoveel grip heeft als een olieworstelaar op een glijbaan met groene zeep. | |
jitzzzze | maandag 16 april 2012 @ 09:04 |
Per band heb je een contactoppervlakte van een pakje sigaretten dacht ik. Hoe kan je het dan uitleggen aan jezelf en een ander om geen fatsoenlijke band te kopen? | |
rival | maandag 16 april 2012 @ 09:05 |
een Wanli mag hier verkocht worden... maar het is echt absurd hoe weinig grip je daarmee hebt in de regen.... | |
rival | maandag 16 april 2012 @ 09:07 |
http://www.anwb.nl/auto/t(...)8/195-65-R-15-V.html | |
#ANONIEM | maandag 16 april 2012 @ 09:15 |
![]() | |
YoshiBignose | maandag 16 april 2012 @ 10:10 |
Ja, onder een cabrio kan je dus wel wanli of nankang plaatsen. Meestal scoren deze banden gewoon oke tijdens normaal weer, alleen bij regen (sneeuw) is het een gevaar op de weg. Ik heb zelf nankang onder m'n E23. Tijdens nat weer rij ik als een bejaarde ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 16 april 2012 @ 10:30 |
Ik neem het risico niet met zulke shit, ik houd ook niet van langzaam rijden ![]() | |
YoshiBignose | maandag 16 april 2012 @ 10:53 |
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen ![]() | |
Mikkie | maandag 16 april 2012 @ 20:07 |
Daarom ga ik voorlopig geen twee inches groter rijden... banden gaan er zo al snel genoeg doorheen, als ze per stuk dan ook nog eens twee keer zo duur zijn als nu is de grap er snel vanaf ![]() | |
Maharbal | maandag 16 april 2012 @ 20:52 |
Ik ben denk ik pas ergens eind juni in Thailand. | |
Fer | dinsdag 17 april 2012 @ 18:20 |
Hem me e30 heeft nu Nankang, maar die gebruik ik alleen met droog weer (cabrio) dus eigelijk moeter er brede platte wanli's onder om lekker met droog weer te driften? | |
Maharbal | dinsdag 17 april 2012 @ 22:38 |
Auto in de stalling. Zal 'm missen! ![]() | |
rival | woensdag 18 april 2012 @ 08:33 |
die nankang waar je nu op rijdt zijn niet veel beter hoor ![]() | |
Maharbal | woensdag 18 april 2012 @ 10:06 |
Gister m'n banden opgepompt naar 3,5 bar, dat drift pas makkelijk! ![]() | |
B4llistic | woensdag 18 april 2012 @ 11:32 |
B4llistic ook weer back in action met een lijpe E60 ![]() ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 18 april 2012 @ 18:29 |
Heb de motorolie vervangen; maar nu helaas iets teveel er weer ingedaan. Eerst 6 liter erin gedaan om dan te kijken hoe het peil was, maar toen zat ie al boven de max. Er moest maar 5.5 liter, volgens het boekje en en ik dacht dat het heel wat meer zou zijn. Het peil staat nu iets van een halve liter te veel. Wat zeggen jullie. Is dat te ernstig en moet ik toch weer wat aftappen? Of kan dit op zich wel en maakt het niet heel veel uit? | |
Maharbal | woensdag 18 april 2012 @ 18:30 |
Het boekje zei 5,5L en toch dacht jij dat er meer in moest? ![]() | |
jitzzzze | woensdag 18 april 2012 @ 18:32 |
Ik heb het laatst ook gedaan en er toen 5lt in gedaan. Toen stond hij keurig op de max. | |
gebrokenglas | woensdag 18 april 2012 @ 18:32 |
In de vorige auto moest veel meer: 8 liter; en ik had het boekje van deze niet goed gecheckt. Dom, maarja. ![]() | |
jitzzzze | woensdag 18 april 2012 @ 18:33 |
Andere vraag: wie heeft er een DIY van het vervangen van een thermostaat in een 318TDS? En waar zou ik een typeaanduiding kunnen scoren? Heb nu een 'lege' achterklep, maar vindt het juist wel mooi met typeaanduiding ![]() | |
Goddelijker | woensdag 18 april 2012 @ 19:06 |
Welke aanduiding wil je hebben? | |
Fer | woensdag 18 april 2012 @ 19:26 |
Te hoog oliepijl dan gaat de krukas in het oliebad kloppen en schuimen en dan loopt het blok vast. | |
Mikkie | woensdag 18 april 2012 @ 19:36 |
Maar dat is toch niet al bij een halve liter te veel? Anders even een hevelpompje kopen of de nippel onderin eruit draaien, alles opvangen, en dan de goede hoeveelheid door een trechter terug gieten. | |
gebrokenglas | woensdag 18 april 2012 @ 19:59 |
Ja ik ga voor de zekerheid het teveel toch maar aftappen. Dit voelt toch niet helemaal top. | |
jitzzzze | woensdag 18 april 2012 @ 20:50 |
318tds | |
Goddelijker | woensdag 18 april 2012 @ 20:56 |
Wordt een dure bedoeling... http://www.ebay.nl/itm/BM(...)2b957e#ht_531wt_1163 http://www.ebay.nl/itm/BM(...)c4233#ht_1321wt_1163 Zijn ze niet gewoon nog te bestellen bij de dealer? Anders eens een paar slopen afbellen om te kijken wat zij hebben liggen... | |
jitzzzze | woensdag 18 april 2012 @ 20:59 |
Het zijn die verzendkosten die het duur maken. Van de sloop kan, maar die plakken natuurlijk niet meer ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 18 april 2012 @ 21:01 |
vastkitten ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 18 april 2012 @ 21:03 |
Precies. Bison 2seconden lijm. Plakt alles. ![]() | |
Goddelijker | woensdag 18 april 2012 @ 21:03 |
Dat dubbelzijdig tape dat er normaal achter zit, moet vast en zeker te vinden zijn. Is het niet bij de Halfords, is het wel ergens in een online tuningshop of Ebay. | |
Fer | woensdag 18 april 2012 @ 21:04 |
51 14 1 960 222 "318" 51 14 8 119 643 "TDS" | |
jitzzzze | woensdag 18 april 2012 @ 21:10 |
jullie zijn koningen! Hebben jullie dan ook een idee hoe je een thermostaat vervangt in zo'n 318tds? ![]() Bout nummer 7 los en gaan? Of moet er meer gebeuren? | |
rival | donderdag 19 april 2012 @ 10:45 |
heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje in ![]() | |
Hyperdude | donderdag 19 april 2012 @ 18:30 |
Op zich wel een goede reden een oliefilter even te vullen met olie voordat je 'm vastdraait. ![]() | |
jitzzzze | donderdag 19 april 2012 @ 20:30 |
Zo, net de thermostaat vervangen. Wat een kloteklus zeg ![]() Het is allemaal vrij eenvoudig. Aan dat L stuk zit een slang, die maak je los. Vervolgens drie boutjes die het L stuk en de thermostaat op zijn plek houden. Oude thermostaat eruit, nieuwe erin, en dichtmaken die meuk. Onderweg verlies je ruim 5 liter kvs, maar ja, zie het als een voordeel: heb je die ook direct vervangen ![]() Al met al, ruim 1,5 uur plezier gehad ![]() | |
jitzzzze | donderdag 19 april 2012 @ 21:12 |
En weet je waarom de oude het zo slecht deed? Hij zat ondersteboven ![]() Zie deze DIY, die ik pas net vind ![]() Het ontluchtingsventieltje zat naar beneden, ik weet niet welke prutser eraan gezeten heeft ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 19 april 2012 @ 23:46 |
Ja, ook. En we hoopten dat ondanks de overfill en na even draaien het filter nog wel voller zou raken en het peil dus zou dalen. Maar het peil is bij zowel koud als warm toch te hoog. Geen verschil trouwens bij warm of koud. Goed om te weten - officieel hoor je bij warme motor na 10 minuten het peil te controleren, maar 't maakt echt niet uit. Heb maar even een carterpompje gekocht vanmiddag - duur zijn ze niet - en morgen even wat eruit zuigen. Better safe than sorry... ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 20 april 2012 @ 09:06 |
Ach; zo leer je nog eens wat en geeft toch voldoening als je problemen zelf op kunt lossen? Als je vermoed dat er iemand aan je auto heeft lopen prutsen, welke onderdelen zou je dan nog meer kunnen verdenken? Ik zou de remmen en de ophanging nauwkeurig bekijken. Zit er nog een nette draad op je wielbouten, vastzittende/bijgevijlde remblokken? De motor heb je al gehad ![]() Heb je het meeste wel gehad vlgns. mij. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 20 april 2012 @ 09:49 |
Ik ben er wel weer blij mee dat ik het zelf gefixt heb. De ophanging had ik al bekeken en ziet er goed uit. De remmen staat nog op mijn lijstje, ik wacht nog op een setje slijtagesensoren en ga het dan eens goed bekijken. Hoe kan je vastzittende remblokken smeren? En hoe kan je eigenlijk zien dat ze vastzitten? Accu moet ook nog vervangen worden; hij start soms wat moeilijk. | |
Hyperdude | vrijdag 20 april 2012 @ 10:34 |
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken: vastzittende blokken: rare geluiden. afwijkend slijtage beeld blokken/schijf. ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand. ![]() Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken. | |
gebrokenglas | vrijdag 20 april 2012 @ 11:06 |
Hier ook succes met het carterpompje. 't is wel een geklieder en een gedoe - vooral als je lichtelijk onvoorbereid dit wil doen ![]() Eerst te weinig getapt, het peil was amper gedaald. Dus weer dat hele gedoe van opvangbak klaar zetten, inserten, pompen. En toen bleek dat ik juist weer teveel had gepompt, onder het minimum streepje. ![]() *zucht* Dus weer bijgevuld en het peil staat nu halverwege. | |
boegschroef | vrijdag 20 april 2012 @ 16:43 |
Jaja het is zo ver, de Z4 staat bij de bmw garage ![]() ![]() ![]() | |
Michel2GRFE | vrijdag 20 april 2012 @ 17:19 |
Vergeet vooral de geleidepennen niet, meest voorkomende oorzaak van slepende/vastzittende remblokken met alle gevolgen van dien. En als je dan toch alles los hebt liggen, even revisiesetje er tegen aan gooien.. kost niet zo duur qua financieel geld ( ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 20 april 2012 @ 19:00 |
Qua financieel geld ![]() Maar goed, wat doet zo'n revisieset en wat kost het? | |
Michel2GRFE | vrijdag 20 april 2012 @ 19:04 |
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen. | |
jitzzzze | vrijdag 20 april 2012 @ 19:08 |
Aha, dat komt dan wellicht wel als ik remblokken ga vervangen. Eerst een V-snaar om de aircocompressor heen en een lekkend stuurbekrachtigingsoliereservoir + leidingen vervangen. | |
gebrokenglas | vrijdag 20 april 2012 @ 21:32 |
Men are still boys. Only their toys are bigger.. | |
jitzzzze | zaterdag 21 april 2012 @ 16:20 |
Hmm, het lijkt alsof mijn reparatie gelukt is ![]() Ik ben echt goed ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 17:00 |
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen? | |
jitzzzze | zaterdag 21 april 2012 @ 17:04 |
Inmiddels al een goede 200 km verder en voor en na iedere rit controleer ik voorlopig het niveau en hou onderweg de temp in de gaten. En het blijft constant, dus ben er wel blij mee ![]() Systeem is zelf ontluchtent dacht ik, maar tot dusver komt er weinig lucht uit. | |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 17:07 |
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is. Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen. ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 21 april 2012 @ 17:16 |
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren. | |
fathank | zaterdag 21 april 2012 @ 17:29 |
25k met een setje banden? | |
YoshiBignose | zaterdag 21 april 2012 @ 19:53 |
Ja ongeveer. Hangt natuurlijk veel af van je rijstijl, misschien dat het 30.000 was maar niet veel meer. Is dat zo raar dan? | |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 20:15 |
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes". | |
jitzzzze | zaterdag 21 april 2012 @ 20:18 |
Hmm, ik heb toch echt een slangetje om een teveel aan kvs af te voeren. En daar kan uiteraard ook lucht door. | |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 20:21 |
Koelsysteem moet toch druk op kunnen bouwen/gesloten zijn? | |
Michel2GRFE | zaterdag 21 april 2012 @ 20:36 |
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is. | |
Driftkikkerrrrr | zaterdag 21 april 2012 @ 20:57 |
Mensen, ik kom zojuist dit tegen op teh internetz: Een enorme BMW meeting vlak onder Utrecht. http://www.bimmerportal.n(...)-t25978.html#p387133 Hier ga ik zeker wel even heen denk ik! | |
Hyperdude | zaterdag 21 april 2012 @ 21:23 |
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 21 april 2012 @ 21:24 |
Ja wel grote meeting, helaas heb ik geen BMW meer die nu werkt en ben vast niet welkom met een Toyota ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 21 april 2012 @ 21:50 |
Zou ook best kunnen. Ik zal hem morgen wel een kwartiertje ofzo laten draaien met de kachel op hoog en de ventilator op laag. En uiteraard de dop van het reservoir eraf, dat werkt meestal prima. Just to be sure; alhoewel ik niet het idee heb dat er lucht in zit. | |
Mikkie | zaterdag 21 april 2012 @ 22:00 |
Je bent nog geen lid van BP? Ik ga alleen als ik topfit ben en daar reken ik niet op, dus ![]() | |
jitzzzze | donderdag 26 april 2012 @ 08:29 |
Vanavond nieuw gaspedaal knutselen, kentekenplaat recht hangen ![]() Wordt weer een lekker avondje knutselen ![]() | |
boegschroef | donderdag 26 april 2012 @ 10:52 |
Gisteren was dan eindelijk de dag:![]() Mijn vriendin achter het stuur: ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 26 april 2012 @ 14:32 |
Ben geen fan van de Z3 en de eerste Z4 vond ik ook matig, maar hij wordt echt steeds gruwelijker ![]() | |
Mikkie | vrijdag 27 april 2012 @ 00:41 |
Goed punt. Die kentekenplaatverlichting moet ik nog een keer repareren bij mij. Hoop dat 't een lampje is, zo niet... dan ben ik de zak. | |
jitzzzze | vrijdag 27 april 2012 @ 07:05 |
de kentekenplaat verlichting was welgeteld 3 minuten werk. Trok er twee geblakerde lampjes uit; die het trouwens nog prima deden. Twee nieuwe erin en hoppa, weer normaal licht. | |
Hyperdude | vrijdag 27 april 2012 @ 07:12 |
Afgelopen winter heb ik de handgreep vervangen omdat ie was gescheurd. Verlichting/contacten oude handgreep waren behoorlijk verrot. Kan wel iets meer aan de hand zijn dan een kaduuk lampje; maar meestal zal een nieuw lampje idd. wel voldoende zijn. Pas op met loshalen van de plastic lenzen/kapjes; daar breekt zo een lipje vanaf en dan moet je met lijm of tape gaan knoeien om de boel in elkaar te kunnen zetten. Maar in de kou breekt die handel veel gemakkelijker dan bij 20 graden oid. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 27-04-2012 07:21:15 ] | |
jitzzzze | vrijdag 27 april 2012 @ 08:08 |
True, ik kon ze er zo uit klikken. Stekketje los, doekje er doorheen, nieuw lampje een gaan. Je moet inderdaad eerst de handgreep losschroeven, bij mij zat ie met 4 schroeven vast, lampjes zijn geen onderdeel van de handgreep. | |
tha_rizzo | vrijdag 27 april 2012 @ 11:51 |
Hyper, was jij wel eens je auto? Elke keer als je een foto plaatst van je E46 is 'ie enorm smerig ![]() | |
Tarado | vrijdag 27 april 2012 @ 11:53 |
Dat zout lijkt me niet zo goed voor de lak, wel zie je meteen het nadeel van een touring en dat is dat je achteruit ook zo smerig wordt | |
Hyperdude | vrijdag 27 april 2012 @ 16:00 |
Volgens mij heb ik deze foto wel eens eerder geplaatst. Voelde toen echt als schuurpapier. ![]() Of het veel uitmaakt? 11 jaar oude lak is toch niet zo best meer na 270000 kms. | |
Tarado | vrijdag 27 april 2012 @ 16:10 |
Zou best kunnen, zelf kan ik niet zo goed tegen een vieze auto, ik moet mezelf altijd dwingen niet naar de wasstraat te gaan | |
Hyperdude | vrijdag 27 april 2012 @ 16:14 |
Ik kan wel poetsen trouwens ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 27 april 2012 @ 16:15 |
Netjes welk jaar? | |
Hyperdude | vrijdag 27 april 2012 @ 16:29 |
1986![]() 1991 ![]() Maar die heb ik niet meer. | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 01:31 |
Ben ik weer met een vraagje. ![]() We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen. Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage? We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden. ![]() Alle input is dus welkom. ![]() | |
jitzzzze | zondag 29 april 2012 @ 08:48 |
ABS? of kromme schijven? | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 10:33 |
Draagarmen wellicht? Wielen goed gebalanceerd? | |
mitchelll0181 | zondag 29 april 2012 @ 10:37 |
Is er niet anders te koop wat wel goed rijdt dan ? | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 10:42 |
Soms moet je 'n risicootje nemen ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 29 april 2012 @ 10:52 |
Als je er verstand van hebt ja ![]() | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 10:53 |
Ook zonder verstand. Ik heb van de week een oude fransoos met 300k+ km's gekocht ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 29 april 2012 @ 10:54 |
Kapitalisten hier ![]() | |
YoshiBignose | zondag 29 april 2012 @ 10:55 |
Why? pics? | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 10:57 |
Pics zijn er nog niet ![]() ![]() De reden ![]() Carbagerun 2012, wie doet er mee? | |
Tarado | zondag 29 april 2012 @ 11:06 |
Wat zegt die verkopende partij er zelf van? | |
Turquaz52 | zondag 29 april 2012 @ 11:48 |
Haal een E38 750i ![]() | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 12:19 |
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus. [ Bericht 12% gewijzigd door Mikkie op 29-04-2012 12:28:05 ] | |
Fer | zondag 29 april 2012 @ 12:21 |
Heb ik weleens gehad, toen was het gewoon onbalans in de banden. Zou natuurlijk ook een kromme velg kunnen zijn. Kan me voorstellen dat een gare draagarm ook aan de hand kan zijn. Maar zal nooit echt kostbaar zijn lijkt me. | |
Goddelijker | zondag 29 april 2012 @ 12:30 |
Van de week een leukigheid besteld voor mijzelf: Autel MaxiScan® MS309 ![]() http://www.auteltech.com/ms309.htm De MaxiScan MS309 is klein van formaat en van prijs maar is krachtig genoeg om een betrouwbare en volledige diagnose te stellen bij OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996. Dankzij de de weergave van foutcodes met omschrijving in het display is de MaxiScan MS309 een tijdbesparende oplossing. Functionaliteiten van de MaxiScan MS309: Ondersteunt alle OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996 tot 2012 Leest en wist universele en fabrikantspecifieke foutcodes Reset het check engine lampje Status van het (MIL) storingslampje Review de emissie status van de OBD monitoren Status van het (MIL) storingslampje Leest voertuig informatie VIN, CVN en CIN Leest bevroren Data Eenvoudig in gebruik, plug and play Storingscodes worden met omschrijving weergegeven op het display Stroomvoorziening via het voertuig, batterijen zijn niet nodig. | |
Mikkie | zondag 29 april 2012 @ 12:35 |
Wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? | |
Tarado | zondag 29 april 2012 @ 14:04 |
Helemaal mee eens en ik rij er met plezier in | |
YoshiBignose | zondag 29 april 2012 @ 16:01 |
Alle 7-series zijn bazenbakken, het is gewoon de master onder de BMW's ![]() | |
jitzzzze | zondag 29 april 2012 @ 16:54 |
![]() | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:10 |
Vast wel, maar als het nu helemaal goed rijdt, dan betekent dat ook niet dat je geen risico loopt dat er binnen een week iets zichtbaar wordt wat duur is. ![]() | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:11 |
De verkoper zelf zegt dat hij vermoed dat het een stuurstang of verzwakte wielophanging kan zijn. Maar ja, het blijft natuurlijk wel een autoverkoper. ![]() | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:12 |
't is inderdaad een prachtige auto. ![]() | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:13 |
Bedankt! Het is voor ons goed om te weten dat er waarschijnlijk geen hele spectaculaire dingen mee aan de hand zijn. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 29 april 2012 @ 17:14 |
Kon dat niet in 1 post mens?? | |
Tarado | zondag 29 april 2012 @ 17:15 |
Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen. | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:17 |
Vast wel, maar ik vrees dat ik daar te lui voor ben. ![]() | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:20 |
Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn. Het risico wordt dan wat groter omdat er ook arbeidskosten bij komen kijken. Nu weten we niet precies hoe hoog die zijn hier, maar het lijkt er op dat die ook hier het grootste deel van de rekening uitmaken. Belangrijk voor ons dus om goed geinformeerd te zijn. ![]() | |
Tarado | zondag 29 april 2012 @ 17:21 |
Hier is USA? | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:23 |
Ja, klopt. | |
Tarado | zondag 29 april 2012 @ 17:25 |
goeie site voor E38 in the VS: http://www.e38.org/ | |
Alicey | zondag 29 april 2012 @ 17:27 |
Bedankt!! Dat kan ook nog wel eens heel nuttig zijn voor ons. ![]() | |
TommyGun | maandag 30 april 2012 @ 00:41 |
Mijn showroom topic op BimmerPortal bestaat inmiddels al uit 8 pagina's vol met modificaties, problemen en reparaties die ik uitgevoerd heb aan de E46 het ruime jaar dat ik hem inmiddels heb (aanschafdatum feb. 2011), maar mogelijk gaat 'ie in de verkoop. Ik zit echter met wat dingen in mijn maag die kunnen meespelen met een eventuele verkoop, en daarvan hoor ik graag jullie mening: http://www.bimmerportal.nl/post406716.html#p406716 [ Bericht 14% gewijzigd door TommyGun op 30-04-2012 01:04:19 ] | |
Goddelijker | maandag 30 april 2012 @ 02:12 |
32 dollar. Daarvoor kun je een verloopkabel krijgen. ![]() | |
Alicey | maandag 30 april 2012 @ 02:33 |
We hebben uiteindelijk de 740iL die we gisteren gezien hadden gekocht. Vandaag hebben we er nog een aantal bekeken, maar de meesten zagen er erg slecht uit. De enige die er goed uit zag had aardig wat dashboard-knopjes die het niet deden en het CHECK ENGINE lichtje bleef branden. Daar hebben we dus maar van afgezien. ![]() SingleCoil en ondergetekende zijn vanaf heden dus weer trotse bezitters van een 1995 E38 740iL. ![]() | |
SingleCoil | maandag 30 april 2012 @ 02:58 |
Deze dus:![]() |