Tof!quote:Op zondag 4 maart 2012 23:18 schreef MrManuel het volgende:
Sepo?![]()
Anyways..
Heb me 50mm f/1.8 besteld..![]()
AF-S 1.8G?quote:Op zondag 4 maart 2012 23:18 schreef MrManuel het volgende:
Sepo?![]()
Anyways..
Heb me 50mm f/1.8 besteld..![]()
Handig,... met Zwitsal babyzeep wassen?quote:Op zondag 4 maart 2012 23:21 schreef bakkerl het volgende:
De wasmachine gaat het begeven? Ik hoop het voorlopig niet. Net al een droger .. met baby stand..
[ afbeelding ]
Wat ga je daar doen?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:14 schreef Doodkapje het volgende:
Over drie dagen zit ik in JapanKan het bijna niet geloven...
Veel plezier daar alvast! Koffer al ingepakt?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:14 schreef Doodkapje het volgende:
Over drie dagen zit ik in JapanKan het bijna niet geloven...
Mijn moeder zei al, droger baby's zijn blije baby'squote:Op zondag 4 maart 2012 23:21 schreef bakkerl het volgende:
De wasmachine gaat het begeven? Ik hoop het voorlopig niet. Net al een droger .. met baby stand..
[ afbeelding ]
Thanks,... koffer zit vol met cadeautjes en fotografiespullen... kleren moeten nog erinquote:Op maandag 5 maart 2012 17:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Veel plezier daar alvast! Koffer al ingepakt?
Ik heb mijn sensor nog nooit schoongemaakt. Misschien is dat wel eens de moeite om te (laten) doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:21 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Thanks,... koffer zit vol met cadeautjes en fotografiespullen... kleren moeten nog erinEn mijn fototas inpakken duurde het langst. Sensor nog een keertje gereinigd (na een half uur eindelijk spotless), dus ben kwa fotospullen wel klaar ermee... morgen maar de rest van de kleren inpakken
Net gedaan, toen bedacht ik me dat ik ook veel vlekken op mijn scherm heb zitten.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:57 schreef problematiQue het volgende:
Zo kom je er achter:
- Open een blanco pagina op je computer
- Maak met een klein diafragma (f16) een out-of-focus foto van je beeldscherm (het gaat er dus om dat je een foto maakt van enkel wit)
- Foto op de pc zetten en kijken of je vlekken ziet.
Het is redelijk goed te doen met de juiste spullen. Swabs en pure methanol werken het beste. Je kunt ze voor pakweg 30,- eur schoon laten maken maar dan geven ze meestal geen garantie dat het goed gaat. Er zijn slechts een paar bedrijven die dat wel doen en die vragen ietsje meer.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb mijn sensor nog nooit schoongemaakt. Misschien is dat wel eens de moeite om te (laten) doen.
Zeker weten dat het smut is? Niet zo handig om er op te googlen als je ouders zicht op je scherm hebbenquote:Op maandag 5 maart 2012 21:35 schreef Doodkapje het volgende:
Ik had ooit een foto gemaakt bij vol daglicht, f/22 + 10 stops ND filter en >20 sec. belicht... kom je thuis en dan zie je ineens dat je sensor vol zit met smut...
Google maar met safesearch uitquote:Op maandag 5 maart 2012 21:50 schreef Doodkapje het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Smut
Zo veelzijdig, en je denkt meteen dat ik het over pr0n heb
WTF?! Er staan naakte vrouwen op internetquote:
Ik ga pas schoonmaken als ik het zie op 'normale' foto'squote:Op maandag 5 maart 2012 21:35 schreef Doodkapje het volgende:
Ik had ooit een foto gemaakt bij vol daglicht, f/22 + 10 stops ND filter en >20 sec. belicht... kom je thuis en dan zie je ineens dat je sensor vol zit met smut...
Tenzij je echt 100% zeker nieuw wilt, is tweede hands ook een goed alternatief.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:06 schreef Fiegel5 het volgende:
Vandaag lekker dagje gehad om te sparen voor eigen camera, ik ben 16 en gebruik nu zo af en toe een leencamera. Vandaag de eerste 200 euro naar de spaarrekening overgemaakt voor een eigen Nikon D3100..
Ik neig toch meer naar een nieuwe, het is een flinke aankoop die ik veel wil gaan gebruiken. Dus dan heb ik liever mijn eigen zekerheid, garantie en dergelijke.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij je echt 100% zeker nieuw wilt, is tweede hands ook een goed alternatief.
En je weet ook al 100% zeker dat je er veel mee wilt gaan doen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:41 schreef Fiegel5 het volgende:
[..]
Ik neig toch meer naar een nieuwe, het is een flinke aankoop die ik veel wil gaan gebruiken. Dus dan heb ik liever mijn eigen zekerheid, garantie en dergelijke.
Alhoewel ik vandaag met een fotograaf sprak, die dan weer zei dat hij toch meer neigde naar cannon omdat die betere camera's maken dan Nikon... Maar dat is toch gewoon reinste onzin?
Als je met een cannon rond gelopen hebt is het denk ik een goedkope chinese namaak-Canon geweestquote:Op woensdag 7 maart 2012 08:35 schreef Fiegel5 het volgende:
Ik duik af en toe eens rond met een camera van een vriend, een Cannon.. Zon halve professionele, maar verder is het altijd compact fotografie geweest.
Ik ben zelf van plan deze maand een nikon D5100 aan te schaffen, ben al een aantal jaar met fotografie bezig. Dus vraag ik me af, zou een instap DSLR echt zo snel vervelen? Sowieso, waar zou iemand zich aan gaan ergeren dan?quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:32 schreef problematiQue het volgende:
Als je nu al weet dat je veel zult fotograferen zou ik je aanraden om de instapDSLRs over te slaan. Daar ga je je anders zo snel aan ergeren dat je over een half jaar weer een nieuwe camera zult willen kopen.
Wat is je budget?
Ziet er mooi uit, ik kan me voorstellen dat je trots bent! Wil je ze straks nog wel van de hand doen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:16 schreef Rachel_Penose het volgende:
19 mei is hier de Art Explosion in Assen, een jaarlijkse kunstmarkt die veel mensen trekt. Dit jaar besloten ook mee te gaan doen met 14 foto's van mij.
Dus selectie van 14 foto's gemaakt uit mijn uitgebreide portfolio, en deze bij een goede fotozaak laten afdrukken, op plakken en in laten lijsten. Vandaag was alles dus klaar en mocht ik ze alle 14 ophalen en heb ik ze nu in huis. Moet zeggen Foto boezerooy heeft mooi werk geleverd qua afdrukken en inlijsten. Ben erg trots als een pauw als ik ze zo alle 14 ingelijst en wel bij elkaar zie. Laat de Art explosion maar komen, wij zijn er klaar voor :-)
[ afbeelding ]
De ontoegankelijkheid van bepaalde functies. Als je vaak de menu's in moet duiken om een bepaalde instelling te veranderen dan word je dat al snel zat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:31 schreef whitetiger300 het volgende:
Sowieso, waar zou iemand zich aan gaan ergeren dan?
Ik ben nog aan het sparen, dus kan sowieso de komende maanden nog niets aanschaffen. Maar ik wou toch niet meer uitgeven dan 600 compleet met tas en SD.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:32 schreef problematiQue het volgende:
Als je nu al weet dat je veel zult fotograferen zou ik je aanraden om de instapDSLRs over te slaan. Daar ga je je anders zo snel aan ergeren dat je over een half jaar weer een nieuwe camera zult willen kopen.
Wat is je budget?
Ja dat is wel de bedoeling :-) Heb thuis al veel van mijn eigen foto's aan de wand hangen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, ik kan me voorstellen dat je trots bent! Wil je ze straks nog wel van de hand doen?
Dat is wel enorm lang ja voor die afstand.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:47 schreef Isdatzo het volgende:
Was weer feest vanochtend.
[ afbeelding ]
Ze zien er zo in het klein al erg indrukwekkend uit! Ik hou daar erg van.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:16 schreef Rachel_Penose het volgende:
19 mei is hier de Art Explosion in Assen, een jaarlijkse kunstmarkt die veel mensen trekt. Dit jaar besloten ook mee te gaan doen met 14 foto's van mij.
Dus selectie van 14 foto's gemaakt uit mijn uitgebreide portfolio, en deze bij een goede fotozaak laten afdrukken, op plakken en in laten lijsten. Vandaag was alles dus klaar en mocht ik ze alle 14 ophalen en heb ik ze nu in huis. Moet zeggen Foto boezerooy heeft mooi werk geleverd qua afdrukken en inlijsten. Ben erg trots als een pauw als ik ze zo alle 14 ingelijst en wel bij elkaar zie. Laat de Art explosion maar komen, wij zijn er klaar voor :-)
[ afbeelding ]
Niet heel gek met 24km file op de A2 en 14 op de A27.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dat is wel enorm lang ja voor die afstand.
Handig als je de wegen goed kent dusquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet heel gek met 24km file op de A2 en 14 op de A27.
Uiteindelijk maar over de A50, binnendoor naar de A12 en over Bunnik gereden en daar toch 40 minuten mee van de reistijd afgesnoept.
Ja, of een tomtom met live traffic bladiebla hebtquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:51 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Handig als je de wegen goed kent dus
Plaatje klopt niet. Vanaf 16.45 laat hij alleen maar het bereik van de neerslagradar die in De Bilt staat (en de Britse) zien.. Deze is van 16.30.quote:[ afbeelding ]
Dit plaatje zie ik steeds vaker als er regen valt. Volgens mij moet Nederland gewoon een keer onderlopen van onze heerVaak regent het alleen veel in Nederland en verder bijna nergens.
Die van jou klop nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, of een tomtom met live traffic bladiebla hebt.
[..]
Plaatje klopt niet. Vanaf 16.45 laat hij maar een klein stukje zien. Deze is van 16.30.
[ afbeelding ]
Ook die klopt nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
En 't zuiden van Scandinavië is ook nat:
[ afbeelding ]
En die ook nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
En 't zuiden van Scandinavië is ook nat:
[ afbeelding ]
Ben bezig!quote:
Zonder tussenkomst van een Apple-store? Natuurlijk niet! Wat was jij denkende?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:23 schreef freud het volgende:
Serieus, je kan op een mac dus niet even een netwerkshare mappen. Kut OS.
Naast het display, wat is er vernieuwend? Vind het een beetje lauwtjes, maar door de vele leaks, had ik nou niet echt hogere verwachtingen. Apple is zijn voortrekkersrol kwijt imo. Niets vernieuwends helaas. 4G, is leuk. Over 2 jaar.quote:
Ik had eigenlijk best even dag kunnen komen zeggen. Maar lekekr de camera ontlopen was ook wel aanlokkelijkquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Op FB staat een heel zwikke foto's van mij en MR manuel
Het wordt anders toch mijn eerste iPad heb ik besloten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:16 schreef freud het volgende:
[..]
Naast het display, wat is er vernieuwend? Vind het een beetje lauwtjes, maar door de vele leaks, had ik nou niet echt hogere verwachtingen. Apple is zijn voortrekkersrol kwijt imo. Niets vernieuwends helaas. 4G, is leuk. Over 2 jaar.
Ja, een padje blijft tof ding. Heb hier heel decadent beide ouwe versies liggen, dus de 3 is beetje te overkillquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:31 schreef Treces het volgende:
[..]
Het wordt anders toch mijn eerste iPad heb ik besloten.
appeltje-K?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:23 schreef freud het volgende:
Gewoon met airdrop toch?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:23 schreef freud het volgende:
Koudachtig... er ligt sneeuw in Morioka. Maar ik zit warm bij de Starbucks en er is WiFi... wat wil een mens nog meer.quote:
Nog niet echt, loop met een koffer en een veel te zware schoudertas en twee plastic zakken van de Duty Free... morgen begint het feest pas echtquote:
Yup! Koningsweg..quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:23 schreef Doodkapje het volgende:
Dat ligt praktisch toch naast Deelen? Daar heeft mijn pa nog gewerkt.
Ik denk dat je er nog wel opstaat. Maar je had je wel even kunnen voorstellen ja. Deed Andy ookquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk best even dag kunnen komen zeggen. Maar lekekr de camera ontlopen was ook wel aanlokkelijk
Gaaf! Succes! Bij een leuk bedrijf?quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:53 schreef taxibabe het volgende:
Woei, klein lichtpuntje hier. Ik ben eindelijk uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek! ben dat werkloos zijn ook wel zat al. Volgende week vrijdag mag ik komen!
En een geigerteller?quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:36 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nog niet echt, loop met een koffer en een veel te zware schoudertas en twee plastic zakken van de Duty Free... morgen begint het feest pas echt
Ik denk dat ik een aantal mensen hier tegen de schenen schop als ik het zeg..quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaaf! Succes! Bij een leuk bedrijf?
Dude?!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb de scheve schaats geredenGisteren een Canon gekocht. Mijn handen branden nog een beetje...
Rellennnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een aantal mensen hier tegen de schenen schop als ik het zeg..![]()
Bij de politie, secretariële ondersteuning bij crisis-en calamiteitenbureau, waaronder inzet politie bij voetbalwedstrijden.
Schaamteloos.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een aantal mensen hier tegen de schenen schop als ik het zeg..![]()
Bij de politie, secretariële ondersteuning bij crisis-en calamiteitenbureau, waaronder inzet politie bij voetbalwedstrijden.
Nee gelukkig niet, gewoon secretaressewerk en administratieve werkzaamheden volgens de vacature.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:36 schreef Isdatzo het volgende:
Je doet geen boetedingen of wel? Ze zijn er iig snel bij tegenwoordig.. vorige week woensdag geflitst blijkbaar, nu al binnen.
10 km/h te snel om 8u 's avonds op de Bayeuxlaan, levensgevaarlijk.
Hoor je het eens van een ander IDZ.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet, gewoon secretaressewerk en administratieve werkzaamheden volgens de vacature.
Tja, t'is een lullige boete, maarja je kunt je ook gewoon aan de snelheid houden om zulke boetes te voorkomen. T'is toch zonde geld, en zo heel veel moeite is het nou ook weer niet om je gewoon aan de maximum snelheid te houden.
Ik hoor 't vaak zatquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoor je het eens van een ander IDZ.
Gewoon negeren. In het ergste geval moet je ze cash afrekenen als ze je daar staande houden of zo.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Puala het volgende:
Isdatzo, heb je ook verstand van bekeuringen uit buitenland (belgië) ?
Was 't een flitspaal of mobiel?quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoor 't vaak zat. Maar kom nou, ga op gevaarlijke plekken struikroveren ofzo. Dit is gewoon om het geld te doen.
En het werkt.
Als ik echt iets fout doe en ik krijg een bekeuring, prima. Maar dit is zo'n onzin hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Ik vond daarstraks de maan en de sterrenhemel al enorm helder. Ik zou wel willen maar ik voel me echt beroerd verder, dus ik haak af.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:53 schreef Fiegel5 het volgende:
En wie gaat er vanavond met de camera op pad? Ik kreeg door dat er mogelijk iets van het noorderlicht te zien valt hier in Nederland door de zonneregen ofzo.
Je doet echt iets foutquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik echt iets fout doe en ik krijg een bekeuring, prima. Maar dit is zo'n onzin hè.
Duitsers is leuker te maken. Een brief terugsturen (in het Nederlands) dat je er niet veel van begrijpt, maar dat je geen interesse hebt in de aankoop van een van jouw voertuig gemaakte foto. Tevens wil je verdere communicatie graag in het Nederlands.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon negeren. In het ergste geval moet je ze cash afrekenen als ze je daar staande houden of zo.
Doe ik ook met duitse boetes, werkt prima. Sturen ze een paar keer een herinnering en na een tijdje geven ze op.
Het is ook heel flauw vaak, dat ben ik met je eens. Maar ze doen het toch wel, dus jezelf daarover opfucken heeft geen zin. Daar heb je alleen jezelf en je portemonnee mee.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoor 't vaak zat. Maar kom nou, ga op gevaarlijke plekken struikroveren ofzo. Dit is gewoon om het geld te doen.
En het werkt.
Ze hadden waarschijnlijk zo'n mobiel ding achter een boom verstopt.. doen ze vakerquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je doet echt iets fout
Je let niet goed genoeg op flitspalen!
Hehe, je hebt inderdaad 't recht om in je eigen taal aangeschreven te worden. Als ik me verveel zal ik eens kijken of ik een beetje met ze kan spelenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Duitsers is leuker te maken. Een brief terugsturen (in het Nederlands) dat je er niet veel van begrijpt, maar dat je geen interesse hebt in de aankoop van een van jouw voertuig gemaakte foto. Tevens wil je verdere communicatie graag in het Nederlands.
Als je geen grenskreis hebt, is vaak de kous hiermee af. Kan je het nog leuker maken door een brief in het Fries te sturen (dat is immers een officiele Taal en moedertaal in Nederland!).
Ik heb daarom een tomtom met live traffic dinges.. inclusief live flitsinformatiequote:Op donderdag 8 maart 2012 21:56 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het is ook heel flauw vaak, dat ben ik met je eens. Maar ze doen het toch wel, dus jezelf daarover opfucken heeft geen zin. Daar heb je alleen jezelf en je portemonnee mee.
Ik hou me daarom maar heel kinderachtig gewoon maar netjes aan de snelheid overal. Gezien mijn financiële situatie kan ik me absoluut geen boete veroorloven.
Mjah dat cash afrekenen zit ik niet zo op te wachten. 70 km/u te hard is nou niet bepaalt een peulenschilletje verwacht ik.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon negeren. In het ergste geval moet je ze cash afrekenen als ze je daar staande houden of zo.
Doe ik ook met duitse boetes, werkt prima. Sturen ze een paar keer een herinnering en na een tijdje geven ze op.
De CJIB heeft al aangegeven dat ze hun beleid niet wijzigen naar aanleiding van die uitspraak.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kantonrechter heeft onlangs geoordeeld dat administratiekosten niet meer mogen, wittewel?
Wat, 70 km/ uur te hard? Racemonster!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Mjah dat cash afrekenen zit ik niet zo op te wachten. 70 km/u te hard is nou niet bepaalt een peulenschilletje verwacht ik.
Ach, eerst maar afwachten wanneer ie binnen komt.
190 waar je 120 mocht. Was op terugweg van Parijs. Veel file gehad in Parijs en dus om half 11 oid pas de frans-belgische grens over. Dus ff stampen op een hele lege snelweg. Kilometers al geen verkeer gezien en ineens *flits*quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat, 70 km/ uur te hard? Racemonster!
Balen. Ik vind 't nu al spannend om 140 te rijden waar je 120 magquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:28 schreef Puala het volgende:
[..]
190 waar je 120 mocht. Was op terugweg van Parijs. Veel file gehad in Parijs en dus om half 11 oid pas de frans-belgische grens over. Dus ff stampen op een hele lege snelweg. Kilometers al geen verkeer gezien en ineens *flits*
Hai
Vond ik in het begin ookquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Balen. Ik vind 't nu al spannend om 140 te rijden waar je 120 mag
Kan ff duren. En dan kom je toch even niet in België, lost het probleem ook opquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Mjah dat cash afrekenen zit ik niet zo op te wachten. 70 km/u te hard is nou niet bepaalt een peulenschilletje verwacht ik.
Ach, eerst maar afwachten wanneer ie binnen komt.
Kan ik gelukkig nog rustig genieten van het weekendquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je merkt maandag pas wat je allemaal kwijt bent
Ik las de beschrijving, maar ik zag geen reden om een upgrade uit te voeren. Waardoor heb jij besloten om wel te upgraden? Welke features trokken je over de streep?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:53 schreef bakkerl het volgende:
zojuist een probleem loze upgrade van lightroom 3 naar 4 gedaan... het is vrijdag, waarom gaat dat in 1x goed?
Mijn voornaamste reden is dat ik lr3 6 maanden in `extended` `trial` aan het gebruiken was. De nieuwe versie met zeker de verlaagde prijs tov 3 heeft me geheel over de streep getrokken (het was toch al de bedoeling om LR in eerste helft van het jaar te gaan kopen).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:19 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik las de beschrijving, maar ik zag geen reden om een upgrade uit te voeren. Waardoor heb jij besloten om wel te upgraden? Welke features trokken je over de streep?
Voor een beginner lijkt me dat een prima lens met groot bereikquote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:43 schreef Fiegel5 het volgende:
Is voor een beginner een tamron 18-200 lens een goede bijkoop bij een camera? (nikon D3100(
Heeft die niet een camera met focusmotor nodig? De D3100 heeft dat niet dus dan kan je alleen handmatig scherpstellen. Ik heb 'm in combinatie met een D80 gebruikt. Hij is niet superscherp, en vertoont bij 18mm wel vervorming (maar goed, dat heeft een 24-70 ook heel erg). Uiteindelijk is het een lens die je wel een flinke tijd kunt gebruiken aangezien hij best all-round is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:43 schreef Fiegel5 het volgende:
Is voor een beginner een tamron 18-200 lens een goede bijkoop bij een camera? (nikon D3100(
Verlaagde prijs? Hmmm, even wachten wat Surfspot gaat doen dan...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:41 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Mijn voornaamste reden is dat ik lr3 6 maanden in `extended` `trial` aan het gebruiken was. De nieuwe versie met zeker de verlaagde prijs tov 3 heeft me geheel over de streep getrokken (het was toch al de bedoeling om LR in eerste helft van het jaar te gaan kopen).
Dus niet geheel gebaseerd op de nieuwe features. Al hoop ik gebruik te kunnen maken van de geotagging en video support gebruik te gaan maken. Maar daar gaan we later mee spelen..
Een volledige LR4 versie is rond de ¤130 (afhankelijk van hoe je hem wil ontvangen).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Verlaagde prijs? Hmmm, even wachten wat Surfspot gaat doen dan...
Bij de Teacher versie krijg je gratis kiddo pr0n.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat is het verschil tussen de volledige versie en de Student & Teacher versie?
Die laatste is goedkoper, maar je mag er eeeigenlijk niets commercieels mee doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat is het verschil tussen de volledige versie en de Student & Teacher versie?
Maar precies hetzelfde verder?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:15 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die laatste is goedkoper, maar je mag er eeeigenlijk niets commercieels mee doen.
Eens kiek'n wat de upgrade doetquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:59 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een volledige LR4 versie is rond de ¤130 (afhankelijk van hoe je hem wil ontvangen).
Bij LR3 was dit rond de ¤300.
Op de adobe site staat de Student and Teacher Edition voor ¤62
https://store2.adobe.com/(...)=ols_prod&loc=en_xeu
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maar precies hetzelfde verder?
Functioneel is die het zelfdequote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maar precies hetzelfde verder?
Toen ik LR3 kocht moest ik ook een recent loonstrookje overhandigen voordat ze loskwamen met de juiste installatiecode. Het is dus niet simpel om ermee te rommelen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:15 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die laatste is goedkoper, maar je mag er eeeigenlijk niets commercieels mee doen.
Ik doe voor de zekerheid altijd nog even opladen voor dat ik weg ga.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarom waren die niet al opgeladen?
Gaaf en luguber tegelijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Jeezus, 'ge-urbexed' in gebouwen die door de tsunami zijn geraakt. Echt creepy...
En buiten staan er ook nog gewoon auto's:
[ afbeelding ]
Mijn eerste reactie toen ik de foto zag: "FUCKING VET". Maar het is natuurlijk best naar eigenlijk. Vind het er alleen zo mooi uitzien altijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Jeezus, 'ge-urbexed' in gebouwen die door de tsunami zijn geraakt. Echt creepy...
[ afbeelding ]
Die nageltjes zijn ook nog best scherp! Had vandaag een tweeling van bijna een jaar die graag dat stukje glas eruit wilde halen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:20 schreef bakkerl het volgende:
Er zijn van die dagen dat ik blij ben dat er een filter op zit...
[ afbeelding ]
Heftig!quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
+1quote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Heftig!
Ik eis bij terugkomst een Showcase
Lekker. In een tijd om tevreden van te worden? Ik loop komend weekend een tien, maar ik zit al een week of 6 te klooien in de voorbereiding, dus dat wordt waarschijnlijk geen toptijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:39 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb dit weekend mezelf aan de CPC gewaagd. 10 km. Heerlijk!
Zie PMquote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Heftig!
Ik eis bij terugkomst een Showcase
Het is hier prima vertoeven,... goed eten, kan in het appartement van mijn vrienden blijven (goddank want voor de portemonnee is het hier wat zwaarder. Een zakje van 5 mandarijnen kan al gauw 4 euro kosten). Gisteren dus naar het tsunamigebied geweest. Indrukwekkend en ook gewoon een slopende dag, dus vandaag maar even souvenirshoppen in de stad.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
Straks naar de lammetjes.
Hoe is 't verder in Japan?
Fucking Vet is een natuurlijke eerste reactie. Dit is gewoon zo'n bizarre gebeurtenis dat het er al gauw indrukwekkend uitziet. Op een gegeven moment liep ik op de tweede verdieping tegen een graffiti aan van reddingswerkers waarmee ze laten weten hoeveel lijken ze hebben geborgen en dan word je met je neus op de feiten gedrukt dat dit de plek is waar je al die foto's van The Big Picture hebt gezien. Ik vond het soms ook moeilijk om foto's te maken.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:22 schreef Coke. het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie toen ik de foto zag: "FUCKING VET". Maar het is natuurlijk best naar eigenlijk. Vind het er alleen zo mooi uitzien altijd.
Net als dat filmpje over Salton Sea.![]()
quote:
Ik hoop dat Fok iets met mijn serie kan. Zo niet dan maak ik inderdaad wel een showcase op het Forum.quote:
Lekker! (Satéquote:
Beetje jammer van het totale gebrek aan details enzo...quote:Op maandag 12 maart 2012 09:05 schreef andreas612 het volgende:
dikke mist hier, jammer dat ik college heb, anders even fotograferen,
tevens, bij 1dayfly hebben ze een flitsset in de aanbiedingmisschien handig voor mensen die er net naar opzoek waren
http://frontpage.fok.nl/s(...)r-na-de-tsunami.htmlquote:Op maandag 12 maart 2012 05:26 schreef Doodkapje het volgende:
Ik hoop dat Fok iets met mijn serie kan.
Ik was erg tevreden over mijn tijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker. In een tijd om tevreden van te worden? Ik loop komend weekend een tien, maar ik zit al een week of 6 te klooien in de voorbereiding, dus dat wordt waarschijnlijk geen toptijd.
Wat bedoel je met RGB? De meestvoorkomende oorzaak ligt namelijk in het verschil tussen sRGB en AdobeRGB. Allebei RGBquote:Op maandag 12 maart 2012 14:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan!
Trouwens: Hebben jullie ook dat sommige foto's er in Lightroom prima uitzien, maar na exporteren wat donker zijn...?! Kleurruimte staat op RGB al...
Bekijk je ze dan op volledige grootte of kleiner? Ik merk wel eens dat de compressie van bijvoorbeeld Flickr foto's donkerder doet uitvallen.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan!
Trouwens: Hebben jullie ook dat sommige foto's er in Lightroom prima uitzien, maar na exporteren wat donker zijn...?! Kleurruimte staat op RGB al...
Aperture staat bij mij op sRGB en mijn monitor ook... misschien simpel gedacht, maar is het niet zo dat het dan superoptimaal moet zijn?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat bedoel je met RGB? De meestvoorkomende oorzaak ligt namelijk in het verschil tussen sRGB en AdobeRGB. Allebei RGB
kut... zou de s dan toch voor sub staan?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef Isdatzo het volgende:
sRGB en superoptimaal in één zin. Die durft.
Ik gister 2 keer, op de motorquote:Op maandag 12 maart 2012 19:57 schreef taxibabe het volgende:
@Isdatzo
Ik ben zaterdagavond zonder reden staande gehouden door de politie.
Mja vreemd, er moet toch een aanleiding zijn?quote:Er zat al een hele tijd een auto achter mij en ineens zie ik in mijn spiegel STOP POLITIE..![]()
Dus ik netjes stoppen, hij vroeg naar mijn rijbewijs en of ik alcohol had genuttigd, terwijl zijn collega een rondje om m'n auto liep met de zaklamp.
Rijbewijs gecheckt en mijn antwoord was nee (ik drink sowieso weinig en al helemaal als ik nog moet rijden), toen kon ik weer gaan. Lol, geen flauw idee waarom ik nou was staande gehouden, heb zelfs niet hoeven blazen.
Ja lijkt mij ook.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik gister 2 keer, op de motor. En toen deed ik niet eens iets fout
(iets ervoor en erna misschien wel.. weet ik niet precies
).
[..]
Mja vreemd, er moet toch een aanleiding zijn?
Valt mij op bij het verschil tussen RAW in PS en JPEG zoals het direct uit de camera rolt, de JPEG's hebben, lijkt het, een paar stops lagere exposure.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan!
Ik denk dat ze zich verveelden of zo... later die nacht is er nog iemand staande gehouden in het dorp, hij mocht wel zijn rijbewijs inleveren, 1,2 promille alcohol.. sukkel.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
Doe je goed, met de auto ben ik nog nooit aangehouden.
Ja, in 't buitenland een keer of 5. Maar met de auto doe ik dan ook heel beschaafd
.
Sukkel.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich verveelden of zo... later die nacht is er nog iemand staande gehouden in het dorp, hij mocht wel zijn rijbewijs inleveren, 1,2 promille alcohol.. sukkel.
Ik heb alleen ervaring met de 5D2 en 't blijft een dijk van een cameraquote:Op maandag 12 maart 2012 22:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kennis heeft tips nodig voor een nieuwr body. Hij twijfelt tussen Nikon D3, Nikon D700 en Canon 5D Mark II. Hij doet aan allerlei soorten fotografie. Heeft nu een Sony, maar vindt de betere body's daarvan niks... Overstap vindt hij niet erg dus...
Jullie tips?
Wat vindt hij niets aan de betere Sonybody's? Wel belangrijk om te weten i.v.m. keuzes. en waar richt hij zijn peilen op? Gevorderd of toch het High End/Pro materiaal?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kennis heeft tips nodig voor een nieuwr body. Hij twijfelt tussen Nikon D3, Nikon D700 en Canon 5D Mark II. Hij doet aan allerlei soorten fotografie. Heeft nu een Sony, maar vindt de betere body's daarvan niks... Overstap vindt hij niet erg dus...
Jullie tips?
Laatste keer dat ik aan de kant werd gezet, was vanwege een oefeningen met agenten in opleiding. Er was een oefening met voertuigen aan de kant zetten. Na het stoppen werd er niets gecontroleerd en mocht ik weer verder rijden... nadat een agentje al het verkeer op weg tegen hield zodat ik makkelijk weg kon rijden...quote:Mja vreemd, er moet toch een aanleiding zijn?
Misschien eerst eens uitzoeken waarom hij het niets vindt?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tsjah dat weet ik ook niet precies. Misschien voorkeur voor FF nu ofzo?! Hij doet nu eigenlijk ook van alles: beetje sport, beetje street, beetje portret, beetje architectuur/landschap. Eigenlijk vrij all-round gebruik...
Hij wil een van die drie en die zijn allen redelijk profi natuurlijk.
Ikzelf heb ook de 5DII, maar nog niet lang genoeg om hem deze aan te kunnen bevelen boven de andere twee. AF is zeker niet bijster snel en maar redelijk/gedeeltelijk accuraat.
Maargoed, jullie mening/tips?!
Als je tussen dat soort cameras twijfelt dan kun je toch wel je eigen keuze maken?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jullie tips?
Zal ik inderdaad eens even vragen. Zie hem vanavond waarschijnlijk, dus dat zal ik dan even doen.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Misschien eerst eens uitzoeken waarom hij het niets vindt?
Moet het accuut of heeft hij nog even de tijd. In het eerste geval: Overstappen! In het tweede geval: Kijken naar een, als je wel wilt overstappen, tweede hands A700 en wachten op de A99 en dan je keuze maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hij vindt de Sony's niks omdat hij Full Frame wil gaan, net gevraagd
Dus vandaar D3, D700 of 5dII...
Vorig jaar rond deze tijd liep ik ook 54:50 op de 10. Nu hoop ik sneller dan 52:25 binnen te gaan komen, maar dat gaat lastig worden, ook door mijn voorbereiding. Ik heb een tijdje met interval gerommeld, maar ik werd daar niet sneller van. Eerder accepteerde ik het sneller van mezelf om 'even een stukje te gaan lopen'. Daarom loop ik nu gewoon verschillende afstanden, in bijbehorende tempo's. En telkens probeer ik een stukje sneller te zijn.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik was erg tevreden over mijn tijd.
Mijn streven was 55 minuten. Maar daar zat ik onder.
Nu weer doortrainen, want ik weet dat ik sneller moet kunnen!
Heb je ook interval of piramideloop gedaan als voorbereiding? Ik niet, maar das echt handig om je basistempo omhoog te krijgen.
Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn eerste UV filter heeft trouwens gedaan waarvoor ik hem gekocht heb: Glaswerk beschermen. Hij is inmiddels aan gruzelementen, maar geen krasje op mijn frontelement.
Is dat geen structureel probleem dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:50 schreef Isdatzo het volgende:
Dat was na de 4e keer spoelen. Net modder. Uiteindelijk 6 keer gedaan (dus vullen, tijdje laten lopen zodat de waterpomp z'n werk doet en weer aftappen) en 't zag er nog steeds niet uit.
Ik blijf het belachelijk vinden dat iemand die dit soort cameras overweegt zelf niet weet waar z'n keuze op te baseren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hij vindt de Sony's niks omdat hij Full Frame wil gaan, net gevraagd
Dus vandaar D3, D700 of 5dII...
Nachtwey heeft ook een aantal foto's uit Rikuzentakata: http://lightbox.time.com/(...)hs-by-james-nachtweyquote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh dit is gewoon roest.. maar probeer 't er maar eens goed uit te krijgenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Is dat geen structureel probleem dan?
Gewoon volgieten met cola, dan is de roest zo wegquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuh dit is gewoon roest.. maar probeer 't er maar eens goed uit te krijgen. Binnenkort ff langs een maat op z'n werk (sleutelen aan vrachtwagens).. daar hebben ze spul om het koelsysteem schoon mee te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso zou ik geen vloeistof met koolzuurgas door m'n koelsysteem willen pompen.. dat gaat niet goed komen.
Huilen dan.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Toen ik de tank van m'n oude brik ging ontroesten (met oxaalzuur) kwam iemand daar al een keer mee. Toen had ik dit uitgetypt:Sowieso wil je al die suikerbende ook niet in je koelsysteem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso zou ik geen vloeistof met koolzuurgas door m'n koelsysteem willen pompen.. dat gaat niet goed komen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Toen ik de tank van m'n oude brik ging ontroesten (met oxaalzuur) kwam iemand daar al een keer mee. Toen had ik dit uitgetypt:Wat kanovinnie zegtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso zou ik geen vloeistof met koolzuurgas door m'n koelsysteem willen pompen.. dat gaat niet goed komen.
Life is what you make it.
Nja binnen een paar weken ongeveer. Hij wil sowieso overstappen, dat weet hij al zeker. Twijfelt gewoon nog tussen de D3, D700 en 5dII.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet het accuut of heeft hij nog even de tijd. In het eerste geval: Overstappen! In het tweede geval: Kijken naar een, als je wel wilt overstappen, tweede hands A700 en wachten op de A99 en dan je keuze maken.
Mijn eerste UV filter heeft trouwens gedaan waarvoor ik hem gekocht heb: Glaswerk beschermen. Hij is inmiddels aan gruzelementen, maar geen krasje op mijn frontelement.
In de trein zitten en tas niet goed dichtdoen na iets uit het hoofdvak gepakt te hebben en dit vervolgens niet in de gaten hebben. Dit gevolgd door een doffe *boenk* Hoop niet extra schade te hebben, leek het ook niet op, kan wat hebben, alleen het UV filter is in een paar honderd stukjes uiteen gegaan. Wss zal die net een klap op de zijkant van de ring gehad hebben.quote:
Ouch! Heb zelf wel eens zoiets gehad met mijn laptop tas, gelukkig toen met redelijk zachte ondergrond. Hoop voor je dat het bij de UV filter blijft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In de trein zitten en tas niet goed dichtdoen na iets uit het hoofdvak gepakt te hebben en dit vervolgens niet in de gaten hebben. Dit gevolgd door een doffe *boenk* Hoop niet extra schade te hebben, leek het ook niet op, kan wat hebben, alleen het UV filter is in een paar honderd stukjes uiteen gegaan. Wss zal die net een klap op de zijkant van de ring gehad hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat mijn laptop in het voorvak zat, klapte die open. Was nogal zwaar en dus gaan wringen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:46 schreef whitetiger300 het volgende:
[..]
Ouch! Heb zelf wel eens zoiets gehad met mijn laptop tas, gelukkig toen met redelijk zachte ondergrond. Hoop voor je dat het bij de UV filter blijft.
Geen UV filter of wel een UV filter maakt in zo'n geval dan weinig uit hoor. Zo'n UV filter is heel dun en zal snel breken, het front element van je lens is veel steviger.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In de trein zitten en tas niet goed dichtdoen na iets uit het hoofdvak gepakt te hebben en dit vervolgens niet in de gaten hebben. Dit gevolgd door een doffe *boenk* Hoop niet extra schade te hebben, leek het ook niet op, kan wat hebben, alleen het UV filter is in een paar honderd stukjes uiteen gegaan. Wss zal die net een klap op de zijkant van de ring gehad hebben.
Begin eens met meer info. Wat voor camera moet erop, etc. Voor een kleine camera kan een camcorder statief ook prima voldoen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:11 schreef bakkerl het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed statief.. iemand nog wat tips?
Ik heb op het oog geen schade, dat is wat tot nu toe telt. Hij heeft al vaker klappen gehad trouwens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:42 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Geen UV filter of wel een UV filter maakt in zo'n geval dan weinig uit hoor. Zo'n UV filter is heel dun en zal snel breken, het front element van je lens is veel steviger.
Er moet een 60D op komen. Meestal met grip en dus ook een 2e accu er standaard in.. leuk voor het gewicht. Voorkeur gaat uit naar een 3pootje met een redelijke werkhoogte.. ben zelf vrij lang.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Begin eens met meer info. Wat voor camera moet erop, etc. Voor een kleine camera kan een camcorder statief ook prima voldoen.
Als het goed is komt er zo nog een nieuwsbericht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:08 schreef SP22 het volgende:
Waar is Doodkapje ook alweer?
http://www.telegraaf.nl/b(...)ving_in_Japan__.html
Hier geen, in Chiba (>honderd kilometer verderop) zijn TV's omgevallen.quote:
Benro is wel cheap, maar best okee. Als je het voor op reis wilt meenemen kun je eens kijken naar carbon. Stevig en licht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:11 schreef bakkerl het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed statief.. iemand nog wat tips?
Ook publiekfoto's?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Treces het volgende:
Zaterdag sta ik op een van de grootste hardstyle feesten van Belgie foto's te maken, in de Lotto Arena en Sportpaleis. Ik ben verder niet zenuwachtig.
Ja, ziet er bekend uitquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nachtwey heeft ook een aantal foto's uit Rikuzentakata: http://lightbox.time.com/(...)hs-by-james-nachtwey
Kan je er niet 6 liter cola doorheen jagen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuh dit is gewoon roest.. maar probeer 't er maar eens goed uit te krijgen. Binnenkort ff langs een maat op z'n werk (sleutelen aan vrachtwagens).. daar hebben ze spul om het koelsysteem schoon mee te krijgen.
Ja, ik hoor ook net dat ik backstage toegang heb.quote:
Hangt van de zaal af, kluisjes is een optie. Anders bij de beveiliging backstage of anders gewoon meenemen. Neem alleen de gear mee die je denkt te gebruiken. Of anders gewoon in de auto laten liggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:54 schreef Treces het volgende:
[..]
Ja, ik hoor ook net dat ik backstage toegang heb.
Waar laten de concert/partyfotografen van FOK! hun spullen eigenlijk? Ik heb vaker op feesten gestaan maar daar kon ik dan mijn spullen kwijt bij de gardarobe of gewoon achter bij de DJs. Zo'n feest als dit (>15.000 bezoekers) heb ik nog nooit gehad.![]()
Gezelligquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb binnenkort een housewarming bij jou D_A.
Op mijn werk ligt het altijd in het AV kantoor. Alleen body, lens en flitser bij me, de rest ligt mooi op kantoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:54 schreef Treces het volgende:
[..]
Ja, ik hoor ook net dat ik backstage toegang heb.
Waar laten de concert/partyfotografen van FOK! hun spullen eigenlijk? Ik heb vaker op feesten gestaan maar daar kon ik dan mijn spullen kwijt bij de gardarobe of gewoon achter bij de DJs. Zo'n feest als dit (>15.000 bezoekers) heb ik nog nooit gehad.![]()
Werk je nog steeds daar waar je woont?quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op mijn werk ligt het altijd in het AV kantoor. Alleen body, lens en flitser bij me, de rest ligt mooi op kantoor.
Op het feit dat het komkommertijd is na (dus weinig werkquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Werk je nog steeds daar waar je woont?
Ik denk dat het een combinatie word van kluisje en auto inderdaad, is toch het veiligst. En de "zaal" word het Sportpaleis en Lotto Arena, ben benieuwd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hangt van de zaal af, kluisjes is een optie. Anders bij de beveiliging backstage of anders gewoon meenemen. Neem alleen de gear mee die je denkt te gebruiken. Of anders gewoon in de auto laten liggen
Ik wou dat ik een kantoor had op die locatiequote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op mijn werk ligt het altijd in het AV kantoor. Alleen body, lens en flitser bij me, de rest ligt mooi op kantoor.
Dat is ook altijd de reden waarom ik 's nachts wakker lig in bed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn, kan weer eens niet slapen...
Vind het trouwens wel jammer dat ze het AF-systeem van de 7D niet gewoon in de 5D Mark Ii hebben gegooid. Merkte zondag bij de volleybalwedstrijd dat de 5DII toch niet echt een snelle AF heeft helaas
Met een D700 slaap ik anders primaquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is ook altijd de reden waarom ik 's nachts wakker lig in bed.
de 7D bestond toen niet eens en de 5D III maakt dat meer dan goed. vanaf woensdagquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn, kan weer eens niet slapen...
Vind het trouwens wel jammer dat ze het AF-systeem van de 7D niet gewoon in de 5D Mark Ii hebben gegooid. Merkte zondag bij de volleybalwedstrijd dat de 5DII toch niet echt een snelle AF heeft helaas
Haha, had ik achteraf misschien voor moeten gaan... Eens zienquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:42 schreef Doodkapje het volgende:Met een D700 slaap ik anders prima
Maar nu ligt het er misschien aan dat ik teveel Bokma op heb. Jenever geïntroduceerd aan Japanners.
Geen idee.. maar de auto was al niks meer waard, maar nu dus minder dan niks.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:08 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat is kut zeg! Wat is de schade (¤'s)?
Misschien mn vader iets kan regelen, bij de garage ga ik het sowieso niet laten maken. En knipperlichtglas kan ik bij de sloop nog wel krijgen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ga je het überhaupt wel laten maken dan?
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:48 schreef taxibabe het volgende:
gvd...![]()
![]()
Ik rij al 11 jaar schadevrij, en net nu ik werkloos ben rij ik een deuk in de auto.. kutzooi. Knipperlichtglas ligt er uit en een flinke deuk ernaast.
Stond in een parkeergarage naast een pilaar en er had er 1 zijn/haar auto behoorlijk dicht bij die van mij gezet. Ik wil wegrijden, en doe heel voorzichtig zodat ik die auto niet raak, BOEM, knal ik toch tegen die pilaar.
Als je maar geen roest erin laat komen... dan ben je nog verder van huis...quote:
Ik kijk wel wat mijn vader nog kan regelen, maar de auto is van 1995 en dagwaarde is 100,-. Dus al zou er roest in komen, dat maakt geen reet uit voor dat dingquote:
Zijpaneel een klap geven met de hamer op de sloop even nieuwe knipperlichtunit en koplampunit halen.quote:
Ja aan zoiets zat ik ook te denken, ik denk dat ik genoeg heb aan alleen knipperlichtglaasje.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zijpaneel een klap geven met de hamer op de sloop even nieuwe knipperlichtunit en koplampunit halen.
Lol, naja het was al niet meer moeders mooiste, ondanks mijn verwoede pogingen met poetswerk. Lak op het dak is gebarsten (peugeotkwaal), wat hagelschade enzo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Nog een paar deuken erbij en de auto is Parijs-proof
Dat moet je ook al wel dichter bij huis, ben een paar keer in Antwerpen geweest, volgens mij is dat daar ook wel nodig..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Parijs een trekhaak hebben en op de handrem parkeren
Morgen naar Jigokudani Yaen Koen makaken in de warmwaterbaden fotograferen... Ben benieuwd of er nog sneeuw ligt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:42 schreef Xilantof het volgende:
Gaat men nog wat fotografisch doen dit weekend?
Mja ik heb gewoon een simpele twenty-ten blog gemaakt. Werkt prima.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:27 schreef SP22 het volgende:
Mn nieuwe voorraad visitekaartjes ophalen..en mn dode website reanimeren.
Allemaal met mn fotografie te maken zonder daadwerkelijk mn camera aan te raken.. :p
Hier iemand nog meningen of tips over Wordpress vs Joomla vs Drupal?
Vandaag 4 uur lang door oude fotoboeken gebladerd om het eea te digitaliseren. Mijn pa wordt binnenkort 60, dus dan moet je toch iets speciaals verzinnen. Binnenkort ook maar eens moed verzamelen om de foto's bij mijn oma te digitaliseren. Foto's vanaf 1900quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:42 schreef Xilantof het volgende:
Gaat men nog wat fotografisch doen dit weekend?
Een stop is zelfs een halvering/verdubbeling van de hoeveelheid licht.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het aantal stops is het aantal stappen dat het donkerder gemaakt wordt.
Die heb ik nog liggen (met een paar filters) waar ik niks mee doe (op full-frame schiet dat niet op, tot 40mm vignetting ofzo). Wel een stuk van de filterhouder afgezaagd, nu kunnen er nog maar 2 filters tegelijk in ipv 3 (moet je sowieso niet willen).quote:Op maandag 19 maart 2012 08:54 schreef andreas612 het volgende:
voor welke lens? gebruik zelf P-systeem van cokin en de ND110 van cokin, maar volgens mij zijn ze failliet dus moet je 2e hands het ergens op de kop tikken of uit een OP=OP voorraad bij een camerawinkel oid. Wel goede filters btw
Ik heb een 1.8 (6 stops dus). Maar ik zou nu voor een 3.0 gaan denk ik. 6 stops lijkt behoorlijk maar ik vond het een beetje tegenvallen. Om bij zonlicht leuke resultaten te krijgen moet je toch nog flink knijpen met je diafragma.quote:Neutral Density Factors
ND.3 (exposure adjustment = 1 stop, reduces ISO 1/2)
ND.6 (exposure adjustment = 2 stops, reduces ISO 1/4)
ND.9 (exposure adjustment = 3 stops, reduces ISO 1/8)
ND 1.8 (exposure adjustment = approx. 6 stops, transmits 1% of light,)
ND 3.0 (exposure adjustment = 10 stops, transmits 0.1% of light)
ND 4.0 (exposure adjustment = 13-2/3 stops, transmits 0.01% of light)
ND 6.0 = (exposure adjustment = approx. 20 stops)
Ben je al wat verder? Of heb je nog hulp nodig?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:45 schreef SP22 het volgende:
Heb een idee hoe ik het wil.. (zie FB), maar weet nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Met name de blokken onder de header met de portfolio categorieen.
Vet! Ik moet eerst afwachten wat de reparatie gaat kosten, maar een keer proberen zou wel chill zijn. Zou dat wel op één van mijn lenzen passen (kitlens/50mm 1.8)? En is het de moeite waard als ik alleen die twee lenzen houd?quote:Op maandag 19 maart 2012 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die heb ik nog liggen (met een paar filters) waar ik niks mee doe (op full-frame schiet dat niet op, tot 40mm vignetting ofzo). Wel een stuk van de filterhouder afgezaagd, nu kunnen er nog maar 2 filters tegelijk in ipv 3 (moet je sowieso niet willen).
Kwaliteit van die filters is niet heel geweldig (rode zweem) maar er valt prima mee te werken. Mag je op zich wel proberen, ligt hier toch in de kast niks te doen.
En over zo'n ND-filter:
[..]
Ik heb een 1.8 (6 stops dus). Maar ik zou nu voor een 3.0 gaan denk ik. 6 stops lijkt behoorlijk maar ik vond het een beetje tegenvallen. Om bij zonlicht leuke resultaten te krijgen moet je toch nog flink knijpen met je diafragma.
Dit was op iso 50, 13 sec belicht op F18:
[ afbeelding ]
Ik heb alleen ringen voor lenzen met een schroefdraad van 67 of 77mm, moet je even kijken wat jij nodig hebt. Die 50 F1.8 is sowieso 52mm, de kitlens weet ik niet maar dat zal ook wel kleiner dan 67 zijn denk ik. Zo'n ringetje moet je wel vrij goedkoop kunnen regelen denk ik, nieuw kostten ze ook maar een paar euro.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:33 schreef Coke. het volgende:
[..]
Vet! Ik moet eerst afwachten wat de reparatie gaat kosten, maar een keer proberen zou wel chill zijn. Zou dat wel op één van mijn lenzen passen (kitlens/50mm 1.8)? En is het de moeite waard als ik alleen die twee lenzen houd?
Zuurquote:Op maandag 19 maart 2012 17:56 schreef taxibabe het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik ben afgewezen voor de functie waar ik vrijdag voor op gesprek moest. Ik ben tweede geworden.
Ja, best wel. Ze vonden dat we een heel goed gesprek hadden gehad, en dat ik veel kennis van zaken had, ook schatten ze me hoog in qua capaciteiten (wel fijn om te horen). Maar de andere kandidaat had nét wat meer ervaring met een bepaalde taak...quote:
Dat is echt balen. Nog andere sollicitaties op het oog?quote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ze vonden dat we een heel goed gesprek hadden gehad, en dat ik veel kennis van zaken had, ook schatten ze me hoog in qua capaciteiten (wel fijn om te horen). Maar de andere kandidaat had nét wat meer ervaring met een bepaalde taak...
Naja, volgende keer beter, hoop ik. Tweede helft van de week maar een paar daagjes naar mijn vader, ff andere dingetjes doen en kijken of er van mijn auto nog wat de brouwen valt.
1,5 week geleden stond ik er nog zo goed voor: kans op een nieuwe baan, ander huisje en andere auto.. En nu, niks van dat alles..![]()
Ja 3, 2 via uitzendbureaus en 1 via een online sollicitatieformulier (was ook de enige mogelijkheid, wel met motivatiebrief en cv). Maar nog niks van gehoord.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is echt balen. Nog andere sollicitaties op het oog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |