Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijn eerste UV filter heeft trouwens gedaan waarvoor ik hem gekocht heb: Glaswerk beschermen. Hij is inmiddels aan gruzelementen, maar geen krasje op mijn frontelement.
Is dat geen structureel probleem dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:50 schreef Isdatzo het volgende:
Dat was na de 4e keer spoelen. Net modder. Uiteindelijk 6 keer gedaan (dus vullen, tijdje laten lopen zodat de waterpomp z'n werk doet en weer aftappen) en 't zag er nog steeds niet uit.
Ik blijf het belachelijk vinden dat iemand die dit soort cameras overweegt zelf niet weet waar z'n keuze op te baseren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hij vindt de Sony's niks omdat hij Full Frame wil gaan, net gevraagd
Dus vandaar D3, D700 of 5dII...
Nachtwey heeft ook een aantal foto's uit Rikuzentakata: http://lightbox.time.com/(...)hs-by-james-nachtweyquote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Jeezus, 'ge-urbexed' in gebouwen die door de tsunami zijn geraakt. Echt creepy...
En buiten staan er ook nog gewoon auto's:
[ afbeelding ]
Neuh dit is gewoon roest.. maar probeer 't er maar eens goed uit te krijgenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Is dat geen structureel probleem dan?
Gewoon volgieten met cola, dan is de roest zo wegquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuh dit is gewoon roest.. maar probeer 't er maar eens goed uit te krijgen. Binnenkort ff langs een maat op z'n werk (sleutelen aan vrachtwagens).. daar hebben ze spul om het koelsysteem schoon mee te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso zou ik geen vloeistof met koolzuurgas door m'n koelsysteem willen pompen.. dat gaat niet goed komen.
Huilen dan.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Toen ik de tank van m'n oude brik ging ontroesten (met oxaalzuur) kwam iemand daar al een keer mee. Toen had ik dit uitgetypt:Sowieso wil je al die suikerbende ook niet in je koelsysteem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso zou ik geen vloeistof met koolzuurgas door m'n koelsysteem willen pompen.. dat gaat niet goed komen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:40 schreef Isdatzo het volgende:
Toen ik de tank van m'n oude brik ging ontroesten (met oxaalzuur) kwam iemand daar al een keer mee. Toen had ik dit uitgetypt:Wat kanovinnie zegtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar sowieso zou ik geen vloeistof met koolzuurgas door m'n koelsysteem willen pompen.. dat gaat niet goed komen.
Life is what you make it.
Nja binnen een paar weken ongeveer. Hij wil sowieso overstappen, dat weet hij al zeker. Twijfelt gewoon nog tussen de D3, D700 en 5dII.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moet het accuut of heeft hij nog even de tijd. In het eerste geval: Overstappen! In het tweede geval: Kijken naar een, als je wel wilt overstappen, tweede hands A700 en wachten op de A99 en dan je keuze maken.
Mijn eerste UV filter heeft trouwens gedaan waarvoor ik hem gekocht heb: Glaswerk beschermen. Hij is inmiddels aan gruzelementen, maar geen krasje op mijn frontelement.
In de trein zitten en tas niet goed dichtdoen na iets uit het hoofdvak gepakt te hebben en dit vervolgens niet in de gaten hebben. Dit gevolgd door een doffe *boenk* Hoop niet extra schade te hebben, leek het ook niet op, kan wat hebben, alleen het UV filter is in een paar honderd stukjes uiteen gegaan. Wss zal die net een klap op de zijkant van de ring gehad hebben.quote:
Ouch! Heb zelf wel eens zoiets gehad met mijn laptop tas, gelukkig toen met redelijk zachte ondergrond. Hoop voor je dat het bij de UV filter blijft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In de trein zitten en tas niet goed dichtdoen na iets uit het hoofdvak gepakt te hebben en dit vervolgens niet in de gaten hebben. Dit gevolgd door een doffe *boenk* Hoop niet extra schade te hebben, leek het ook niet op, kan wat hebben, alleen het UV filter is in een paar honderd stukjes uiteen gegaan. Wss zal die net een klap op de zijkant van de ring gehad hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat mijn laptop in het voorvak zat, klapte die open. Was nogal zwaar en dus gaan wringen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:46 schreef whitetiger300 het volgende:
[..]
Ouch! Heb zelf wel eens zoiets gehad met mijn laptop tas, gelukkig toen met redelijk zachte ondergrond. Hoop voor je dat het bij de UV filter blijft.
Geen UV filter of wel een UV filter maakt in zo'n geval dan weinig uit hoor. Zo'n UV filter is heel dun en zal snel breken, het front element van je lens is veel steviger.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In de trein zitten en tas niet goed dichtdoen na iets uit het hoofdvak gepakt te hebben en dit vervolgens niet in de gaten hebben. Dit gevolgd door een doffe *boenk* Hoop niet extra schade te hebben, leek het ook niet op, kan wat hebben, alleen het UV filter is in een paar honderd stukjes uiteen gegaan. Wss zal die net een klap op de zijkant van de ring gehad hebben.
Begin eens met meer info. Wat voor camera moet erop, etc. Voor een kleine camera kan een camcorder statief ook prima voldoen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:11 schreef bakkerl het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed statief.. iemand nog wat tips?
Ik heb op het oog geen schade, dat is wat tot nu toe telt. Hij heeft al vaker klappen gehad trouwens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:42 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Geen UV filter of wel een UV filter maakt in zo'n geval dan weinig uit hoor. Zo'n UV filter is heel dun en zal snel breken, het front element van je lens is veel steviger.
Er moet een 60D op komen. Meestal met grip en dus ook een 2e accu er standaard in.. leuk voor het gewicht. Voorkeur gaat uit naar een 3pootje met een redelijke werkhoogte.. ben zelf vrij lang.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Begin eens met meer info. Wat voor camera moet erop, etc. Voor een kleine camera kan een camcorder statief ook prima voldoen.
Als het goed is komt er zo nog een nieuwsbericht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:08 schreef SP22 het volgende:
Waar is Doodkapje ook alweer?
http://www.telegraaf.nl/b(...)ving_in_Japan__.html
Hier geen, in Chiba (>honderd kilometer verderop) zijn TV's omgevallen.quote:
Benro is wel cheap, maar best okee. Als je het voor op reis wilt meenemen kun je eens kijken naar carbon. Stevig en licht.quote:Op woensdag 14 maart 2012 00:11 schreef bakkerl het volgende:
Ik ben op zoek naar een goed statief.. iemand nog wat tips?
Ook publiekfoto's?quote:Op woensdag 14 maart 2012 11:12 schreef Treces het volgende:
Zaterdag sta ik op een van de grootste hardstyle feesten van Belgie foto's te maken, in de Lotto Arena en Sportpaleis. Ik ben verder niet zenuwachtig.
Ja, ziet er bekend uitquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nachtwey heeft ook een aantal foto's uit Rikuzentakata: http://lightbox.time.com/(...)hs-by-james-nachtwey
Kan je er niet 6 liter cola doorheen jagen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neuh dit is gewoon roest.. maar probeer 't er maar eens goed uit te krijgen. Binnenkort ff langs een maat op z'n werk (sleutelen aan vrachtwagens).. daar hebben ze spul om het koelsysteem schoon mee te krijgen.
Ja, ik hoor ook net dat ik backstage toegang heb.quote:
Hangt van de zaal af, kluisjes is een optie. Anders bij de beveiliging backstage of anders gewoon meenemen. Neem alleen de gear mee die je denkt te gebruiken. Of anders gewoon in de auto laten liggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 16:54 schreef Treces het volgende:
[..]
Ja, ik hoor ook net dat ik backstage toegang heb.
Waar laten de concert/partyfotografen van FOK! hun spullen eigenlijk? Ik heb vaker op feesten gestaan maar daar kon ik dan mijn spullen kwijt bij de gardarobe of gewoon achter bij de DJs. Zo'n feest als dit (>15.000 bezoekers) heb ik nog nooit gehad.![]()
Gezelligquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb binnenkort een housewarming bij jou D_A.
Op mijn werk ligt het altijd in het AV kantoor. Alleen body, lens en flitser bij me, de rest ligt mooi op kantoor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:54 schreef Treces het volgende:
[..]
Ja, ik hoor ook net dat ik backstage toegang heb.
Waar laten de concert/partyfotografen van FOK! hun spullen eigenlijk? Ik heb vaker op feesten gestaan maar daar kon ik dan mijn spullen kwijt bij de gardarobe of gewoon achter bij de DJs. Zo'n feest als dit (>15.000 bezoekers) heb ik nog nooit gehad.![]()
Werk je nog steeds daar waar je woont?quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op mijn werk ligt het altijd in het AV kantoor. Alleen body, lens en flitser bij me, de rest ligt mooi op kantoor.
Op het feit dat het komkommertijd is na (dus weinig werkquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Werk je nog steeds daar waar je woont?
Ik denk dat het een combinatie word van kluisje en auto inderdaad, is toch het veiligst. En de "zaal" word het Sportpaleis en Lotto Arena, ben benieuwd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hangt van de zaal af, kluisjes is een optie. Anders bij de beveiliging backstage of anders gewoon meenemen. Neem alleen de gear mee die je denkt te gebruiken. Of anders gewoon in de auto laten liggen
Ik wou dat ik een kantoor had op die locatiequote:Op woensdag 14 maart 2012 21:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Op mijn werk ligt het altijd in het AV kantoor. Alleen body, lens en flitser bij me, de rest ligt mooi op kantoor.
Dat is ook altijd de reden waarom ik 's nachts wakker lig in bed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn, kan weer eens niet slapen...
Vind het trouwens wel jammer dat ze het AF-systeem van de 7D niet gewoon in de 5D Mark Ii hebben gegooid. Merkte zondag bij de volleybalwedstrijd dat de 5DII toch niet echt een snelle AF heeft helaas
Met een D700 slaap ik anders primaquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is ook altijd de reden waarom ik 's nachts wakker lig in bed.
de 7D bestond toen niet eens en de 5D III maakt dat meer dan goed. vanaf woensdagquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn, kan weer eens niet slapen...
Vind het trouwens wel jammer dat ze het AF-systeem van de 7D niet gewoon in de 5D Mark Ii hebben gegooid. Merkte zondag bij de volleybalwedstrijd dat de 5DII toch niet echt een snelle AF heeft helaas
Haha, had ik achteraf misschien voor moeten gaan... Eens zienquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:42 schreef Doodkapje het volgende:Met een D700 slaap ik anders prima
Maar nu ligt het er misschien aan dat ik teveel Bokma op heb. Jenever geïntroduceerd aan Japanners.
Geen idee.. maar de auto was al niks meer waard, maar nu dus minder dan niks.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:08 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dat is kut zeg! Wat is de schade (¤'s)?
Misschien mn vader iets kan regelen, bij de garage ga ik het sowieso niet laten maken. En knipperlichtglas kan ik bij de sloop nog wel krijgen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ga je het überhaupt wel laten maken dan?
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:48 schreef taxibabe het volgende:
gvd...![]()
![]()
Ik rij al 11 jaar schadevrij, en net nu ik werkloos ben rij ik een deuk in de auto.. kutzooi. Knipperlichtglas ligt er uit en een flinke deuk ernaast.
Stond in een parkeergarage naast een pilaar en er had er 1 zijn/haar auto behoorlijk dicht bij die van mij gezet. Ik wil wegrijden, en doe heel voorzichtig zodat ik die auto niet raak, BOEM, knal ik toch tegen die pilaar.
Als je maar geen roest erin laat komen... dan ben je nog verder van huis...quote:
Ik kijk wel wat mijn vader nog kan regelen, maar de auto is van 1995 en dagwaarde is 100,-. Dus al zou er roest in komen, dat maakt geen reet uit voor dat dingquote:
Zijpaneel een klap geven met de hamer op de sloop even nieuwe knipperlichtunit en koplampunit halen.quote:
Ja aan zoiets zat ik ook te denken, ik denk dat ik genoeg heb aan alleen knipperlichtglaasje.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zijpaneel een klap geven met de hamer op de sloop even nieuwe knipperlichtunit en koplampunit halen.
Lol, naja het was al niet meer moeders mooiste, ondanks mijn verwoede pogingen met poetswerk. Lak op het dak is gebarsten (peugeotkwaal), wat hagelschade enzo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Nog een paar deuken erbij en de auto is Parijs-proof
Dat moet je ook al wel dichter bij huis, ben een paar keer in Antwerpen geweest, volgens mij is dat daar ook wel nodig..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Parijs een trekhaak hebben en op de handrem parkeren
Morgen naar Jigokudani Yaen Koen makaken in de warmwaterbaden fotograferen... Ben benieuwd of er nog sneeuw ligt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:42 schreef Xilantof het volgende:
Gaat men nog wat fotografisch doen dit weekend?
Mja ik heb gewoon een simpele twenty-ten blog gemaakt. Werkt prima.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:27 schreef SP22 het volgende:
Mn nieuwe voorraad visitekaartjes ophalen..en mn dode website reanimeren.
Allemaal met mn fotografie te maken zonder daadwerkelijk mn camera aan te raken.. :p
Hier iemand nog meningen of tips over Wordpress vs Joomla vs Drupal?
Vandaag 4 uur lang door oude fotoboeken gebladerd om het eea te digitaliseren. Mijn pa wordt binnenkort 60, dus dan moet je toch iets speciaals verzinnen. Binnenkort ook maar eens moed verzamelen om de foto's bij mijn oma te digitaliseren. Foto's vanaf 1900quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:42 schreef Xilantof het volgende:
Gaat men nog wat fotografisch doen dit weekend?
Een stop is zelfs een halvering/verdubbeling van de hoeveelheid licht.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het aantal stops is het aantal stappen dat het donkerder gemaakt wordt.
Die heb ik nog liggen (met een paar filters) waar ik niks mee doe (op full-frame schiet dat niet op, tot 40mm vignetting ofzo). Wel een stuk van de filterhouder afgezaagd, nu kunnen er nog maar 2 filters tegelijk in ipv 3 (moet je sowieso niet willen).quote:Op maandag 19 maart 2012 08:54 schreef andreas612 het volgende:
voor welke lens? gebruik zelf P-systeem van cokin en de ND110 van cokin, maar volgens mij zijn ze failliet dus moet je 2e hands het ergens op de kop tikken of uit een OP=OP voorraad bij een camerawinkel oid. Wel goede filters btw
Ik heb een 1.8 (6 stops dus). Maar ik zou nu voor een 3.0 gaan denk ik. 6 stops lijkt behoorlijk maar ik vond het een beetje tegenvallen. Om bij zonlicht leuke resultaten te krijgen moet je toch nog flink knijpen met je diafragma.quote:Neutral Density Factors
ND.3 (exposure adjustment = 1 stop, reduces ISO 1/2)
ND.6 (exposure adjustment = 2 stops, reduces ISO 1/4)
ND.9 (exposure adjustment = 3 stops, reduces ISO 1/8)
ND 1.8 (exposure adjustment = approx. 6 stops, transmits 1% of light,)
ND 3.0 (exposure adjustment = 10 stops, transmits 0.1% of light)
ND 4.0 (exposure adjustment = 13-2/3 stops, transmits 0.01% of light)
ND 6.0 = (exposure adjustment = approx. 20 stops)
Ben je al wat verder? Of heb je nog hulp nodig?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:45 schreef SP22 het volgende:
Heb een idee hoe ik het wil.. (zie FB), maar weet nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Met name de blokken onder de header met de portfolio categorieen.
Vet! Ik moet eerst afwachten wat de reparatie gaat kosten, maar een keer proberen zou wel chill zijn. Zou dat wel op één van mijn lenzen passen (kitlens/50mm 1.8)? En is het de moeite waard als ik alleen die twee lenzen houd?quote:Op maandag 19 maart 2012 12:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die heb ik nog liggen (met een paar filters) waar ik niks mee doe (op full-frame schiet dat niet op, tot 40mm vignetting ofzo). Wel een stuk van de filterhouder afgezaagd, nu kunnen er nog maar 2 filters tegelijk in ipv 3 (moet je sowieso niet willen).
Kwaliteit van die filters is niet heel geweldig (rode zweem) maar er valt prima mee te werken. Mag je op zich wel proberen, ligt hier toch in de kast niks te doen.
En over zo'n ND-filter:
[..]
Ik heb een 1.8 (6 stops dus). Maar ik zou nu voor een 3.0 gaan denk ik. 6 stops lijkt behoorlijk maar ik vond het een beetje tegenvallen. Om bij zonlicht leuke resultaten te krijgen moet je toch nog flink knijpen met je diafragma.
Dit was op iso 50, 13 sec belicht op F18:
[ afbeelding ]
Ik heb alleen ringen voor lenzen met een schroefdraad van 67 of 77mm, moet je even kijken wat jij nodig hebt. Die 50 F1.8 is sowieso 52mm, de kitlens weet ik niet maar dat zal ook wel kleiner dan 67 zijn denk ik. Zo'n ringetje moet je wel vrij goedkoop kunnen regelen denk ik, nieuw kostten ze ook maar een paar euro.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:33 schreef Coke. het volgende:
[..]
Vet! Ik moet eerst afwachten wat de reparatie gaat kosten, maar een keer proberen zou wel chill zijn. Zou dat wel op één van mijn lenzen passen (kitlens/50mm 1.8)? En is het de moeite waard als ik alleen die twee lenzen houd?
Zuurquote:Op maandag 19 maart 2012 17:56 schreef taxibabe het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik ben afgewezen voor de functie waar ik vrijdag voor op gesprek moest. Ik ben tweede geworden.
Ja, best wel. Ze vonden dat we een heel goed gesprek hadden gehad, en dat ik veel kennis van zaken had, ook schatten ze me hoog in qua capaciteiten (wel fijn om te horen). Maar de andere kandidaat had nét wat meer ervaring met een bepaalde taak...quote:
Dat is echt balen. Nog andere sollicitaties op het oog?quote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ze vonden dat we een heel goed gesprek hadden gehad, en dat ik veel kennis van zaken had, ook schatten ze me hoog in qua capaciteiten (wel fijn om te horen). Maar de andere kandidaat had nét wat meer ervaring met een bepaalde taak...
Naja, volgende keer beter, hoop ik. Tweede helft van de week maar een paar daagjes naar mijn vader, ff andere dingetjes doen en kijken of er van mijn auto nog wat de brouwen valt.
1,5 week geleden stond ik er nog zo goed voor: kans op een nieuwe baan, ander huisje en andere auto.. En nu, niks van dat alles..![]()
Ja 3, 2 via uitzendbureaus en 1 via een online sollicitatieformulier (was ook de enige mogelijkheid, wel met motivatiebrief en cv). Maar nog niks van gehoord.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is echt balen. Nog andere sollicitaties op het oog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |