Gewoon negeren. In het ergste geval moet je ze cash afrekenen als ze je daar staande houden of zo.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Puala het volgende:
Isdatzo, heb je ook verstand van bekeuringen uit buitenland (belgië) ?
Was 't een flitspaal of mobiel?quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoor 't vaak zat. Maar kom nou, ga op gevaarlijke plekken struikroveren ofzo. Dit is gewoon om het geld te doen.
En het werkt.
Als ik echt iets fout doe en ik krijg een bekeuring, prima. Maar dit is zo'n onzin hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Ik vond daarstraks de maan en de sterrenhemel al enorm helder. Ik zou wel willen maar ik voel me echt beroerd verder, dus ik haak af.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:53 schreef Fiegel5 het volgende:
En wie gaat er vanavond met de camera op pad? Ik kreeg door dat er mogelijk iets van het noorderlicht te zien valt hier in Nederland door de zonneregen ofzo.
Je doet echt iets foutquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik echt iets fout doe en ik krijg een bekeuring, prima. Maar dit is zo'n onzin hè.
Duitsers is leuker te maken. Een brief terugsturen (in het Nederlands) dat je er niet veel van begrijpt, maar dat je geen interesse hebt in de aankoop van een van jouw voertuig gemaakte foto. Tevens wil je verdere communicatie graag in het Nederlands.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon negeren. In het ergste geval moet je ze cash afrekenen als ze je daar staande houden of zo.
Doe ik ook met duitse boetes, werkt prima. Sturen ze een paar keer een herinnering en na een tijdje geven ze op.
Het is ook heel flauw vaak, dat ben ik met je eens. Maar ze doen het toch wel, dus jezelf daarover opfucken heeft geen zin. Daar heb je alleen jezelf en je portemonnee mee.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoor 't vaak zat. Maar kom nou, ga op gevaarlijke plekken struikroveren ofzo. Dit is gewoon om het geld te doen.
En het werkt.
Ze hadden waarschijnlijk zo'n mobiel ding achter een boom verstopt.. doen ze vakerquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je doet echt iets fout
Je let niet goed genoeg op flitspalen!
Hehe, je hebt inderdaad 't recht om in je eigen taal aangeschreven te worden. Als ik me verveel zal ik eens kijken of ik een beetje met ze kan spelenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Duitsers is leuker te maken. Een brief terugsturen (in het Nederlands) dat je er niet veel van begrijpt, maar dat je geen interesse hebt in de aankoop van een van jouw voertuig gemaakte foto. Tevens wil je verdere communicatie graag in het Nederlands.
Als je geen grenskreis hebt, is vaak de kous hiermee af. Kan je het nog leuker maken door een brief in het Fries te sturen (dat is immers een officiele Taal en moedertaal in Nederland!).
Ik heb daarom een tomtom met live traffic dinges.. inclusief live flitsinformatiequote:Op donderdag 8 maart 2012 21:56 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het is ook heel flauw vaak, dat ben ik met je eens. Maar ze doen het toch wel, dus jezelf daarover opfucken heeft geen zin. Daar heb je alleen jezelf en je portemonnee mee.
Ik hou me daarom maar heel kinderachtig gewoon maar netjes aan de snelheid overal. Gezien mijn financiële situatie kan ik me absoluut geen boete veroorloven.
Mjah dat cash afrekenen zit ik niet zo op te wachten. 70 km/u te hard is nou niet bepaalt een peulenschilletje verwacht ik.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon negeren. In het ergste geval moet je ze cash afrekenen als ze je daar staande houden of zo.
Doe ik ook met duitse boetes, werkt prima. Sturen ze een paar keer een herinnering en na een tijdje geven ze op.
De CJIB heeft al aangegeven dat ze hun beleid niet wijzigen naar aanleiding van die uitspraak.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kantonrechter heeft onlangs geoordeeld dat administratiekosten niet meer mogen, wittewel?
Wat, 70 km/ uur te hard? Racemonster!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Mjah dat cash afrekenen zit ik niet zo op te wachten. 70 km/u te hard is nou niet bepaalt een peulenschilletje verwacht ik.
Ach, eerst maar afwachten wanneer ie binnen komt.
190 waar je 120 mocht. Was op terugweg van Parijs. Veel file gehad in Parijs en dus om half 11 oid pas de frans-belgische grens over. Dus ff stampen op een hele lege snelweg. Kilometers al geen verkeer gezien en ineens *flits*quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat, 70 km/ uur te hard? Racemonster!
Balen. Ik vind 't nu al spannend om 140 te rijden waar je 120 magquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:28 schreef Puala het volgende:
[..]
190 waar je 120 mocht. Was op terugweg van Parijs. Veel file gehad in Parijs en dus om half 11 oid pas de frans-belgische grens over. Dus ff stampen op een hele lege snelweg. Kilometers al geen verkeer gezien en ineens *flits*
Hai
Vond ik in het begin ookquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Balen. Ik vind 't nu al spannend om 140 te rijden waar je 120 mag
Kan ff duren. En dan kom je toch even niet in België, lost het probleem ook opquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Mjah dat cash afrekenen zit ik niet zo op te wachten. 70 km/u te hard is nou niet bepaalt een peulenschilletje verwacht ik.
Ach, eerst maar afwachten wanneer ie binnen komt.
Kan ik gelukkig nog rustig genieten van het weekendquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je merkt maandag pas wat je allemaal kwijt bent
Ik las de beschrijving, maar ik zag geen reden om een upgrade uit te voeren. Waardoor heb jij besloten om wel te upgraden? Welke features trokken je over de streep?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:53 schreef bakkerl het volgende:
zojuist een probleem loze upgrade van lightroom 3 naar 4 gedaan... het is vrijdag, waarom gaat dat in 1x goed?
Mijn voornaamste reden is dat ik lr3 6 maanden in `extended` `trial` aan het gebruiken was. De nieuwe versie met zeker de verlaagde prijs tov 3 heeft me geheel over de streep getrokken (het was toch al de bedoeling om LR in eerste helft van het jaar te gaan kopen).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:19 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik las de beschrijving, maar ik zag geen reden om een upgrade uit te voeren. Waardoor heb jij besloten om wel te upgraden? Welke features trokken je over de streep?
Voor een beginner lijkt me dat een prima lens met groot bereikquote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:43 schreef Fiegel5 het volgende:
Is voor een beginner een tamron 18-200 lens een goede bijkoop bij een camera? (nikon D3100(
Heeft die niet een camera met focusmotor nodig? De D3100 heeft dat niet dus dan kan je alleen handmatig scherpstellen. Ik heb 'm in combinatie met een D80 gebruikt. Hij is niet superscherp, en vertoont bij 18mm wel vervorming (maar goed, dat heeft een 24-70 ook heel erg). Uiteindelijk is het een lens die je wel een flinke tijd kunt gebruiken aangezien hij best all-round is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:43 schreef Fiegel5 het volgende:
Is voor een beginner een tamron 18-200 lens een goede bijkoop bij een camera? (nikon D3100(
Verlaagde prijs? Hmmm, even wachten wat Surfspot gaat doen dan...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:41 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Mijn voornaamste reden is dat ik lr3 6 maanden in `extended` `trial` aan het gebruiken was. De nieuwe versie met zeker de verlaagde prijs tov 3 heeft me geheel over de streep getrokken (het was toch al de bedoeling om LR in eerste helft van het jaar te gaan kopen).
Dus niet geheel gebaseerd op de nieuwe features. Al hoop ik gebruik te kunnen maken van de geotagging en video support gebruik te gaan maken. Maar daar gaan we later mee spelen..
Een volledige LR4 versie is rond de ¤130 (afhankelijk van hoe je hem wil ontvangen).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Verlaagde prijs? Hmmm, even wachten wat Surfspot gaat doen dan...
Bij de Teacher versie krijg je gratis kiddo pr0n.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat is het verschil tussen de volledige versie en de Student & Teacher versie?
Die laatste is goedkoper, maar je mag er eeeigenlijk niets commercieels mee doen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat is het verschil tussen de volledige versie en de Student & Teacher versie?
Maar precies hetzelfde verder?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:15 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die laatste is goedkoper, maar je mag er eeeigenlijk niets commercieels mee doen.
Eens kiek'n wat de upgrade doetquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:59 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een volledige LR4 versie is rond de ¤130 (afhankelijk van hoe je hem wil ontvangen).
Bij LR3 was dit rond de ¤300.
Op de adobe site staat de Student and Teacher Edition voor ¤62
https://store2.adobe.com/(...)=ols_prod&loc=en_xeu
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maar precies hetzelfde verder?
Functioneel is die het zelfdequote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Maar precies hetzelfde verder?
Toen ik LR3 kocht moest ik ook een recent loonstrookje overhandigen voordat ze loskwamen met de juiste installatiecode. Het is dus niet simpel om ermee te rommelen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:15 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Die laatste is goedkoper, maar je mag er eeeigenlijk niets commercieels mee doen.
Ik doe voor de zekerheid altijd nog even opladen voor dat ik weg ga.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Waarom waren die niet al opgeladen?
Gaaf en luguber tegelijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Jeezus, 'ge-urbexed' in gebouwen die door de tsunami zijn geraakt. Echt creepy...
En buiten staan er ook nog gewoon auto's:
[ afbeelding ]
Mijn eerste reactie toen ik de foto zag: "FUCKING VET". Maar het is natuurlijk best naar eigenlijk. Vind het er alleen zo mooi uitzien altijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
Jeezus, 'ge-urbexed' in gebouwen die door de tsunami zijn geraakt. Echt creepy...
[ afbeelding ]
Die nageltjes zijn ook nog best scherp! Had vandaag een tweeling van bijna een jaar die graag dat stukje glas eruit wilde halen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:20 schreef bakkerl het volgende:
Er zijn van die dagen dat ik blij ben dat er een filter op zit...
[ afbeelding ]
Heftig!quote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef Doodkapje het volgende:
[ afbeelding ]
+1quote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Heftig!
Ik eis bij terugkomst een Showcase
Lekker. In een tijd om tevreden van te worden? Ik loop komend weekend een tien, maar ik zit al een week of 6 te klooien in de voorbereiding, dus dat wordt waarschijnlijk geen toptijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:39 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb dit weekend mezelf aan de CPC gewaagd. 10 km. Heerlijk!
Zie PMquote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Heftig!
Ik eis bij terugkomst een Showcase
Het is hier prima vertoeven,... goed eten, kan in het appartement van mijn vrienden blijven (goddank want voor de portemonnee is het hier wat zwaarder. Een zakje van 5 mandarijnen kan al gauw 4 euro kosten). Gisteren dus naar het tsunamigebied geweest. Indrukwekkend en ook gewoon een slopende dag, dus vandaag maar even souvenirshoppen in de stad.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:01 schreef kanovinnie het volgende:
Straks naar de lammetjes.
Hoe is 't verder in Japan?
Fucking Vet is een natuurlijke eerste reactie. Dit is gewoon zo'n bizarre gebeurtenis dat het er al gauw indrukwekkend uitziet. Op een gegeven moment liep ik op de tweede verdieping tegen een graffiti aan van reddingswerkers waarmee ze laten weten hoeveel lijken ze hebben geborgen en dan word je met je neus op de feiten gedrukt dat dit de plek is waar je al die foto's van The Big Picture hebt gezien. Ik vond het soms ook moeilijk om foto's te maken.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:22 schreef Coke. het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie toen ik de foto zag: "FUCKING VET". Maar het is natuurlijk best naar eigenlijk. Vind het er alleen zo mooi uitzien altijd.
Net als dat filmpje over Salton Sea.![]()
quote:
Ik hoop dat Fok iets met mijn serie kan. Zo niet dan maak ik inderdaad wel een showcase op het Forum.quote:
Lekker! (Satéquote:
Beetje jammer van het totale gebrek aan details enzo...quote:Op maandag 12 maart 2012 09:05 schreef andreas612 het volgende:
dikke mist hier, jammer dat ik college heb, anders even fotograferen,
tevens, bij 1dayfly hebben ze een flitsset in de aanbiedingmisschien handig voor mensen die er net naar opzoek waren
http://frontpage.fok.nl/s(...)r-na-de-tsunami.htmlquote:Op maandag 12 maart 2012 05:26 schreef Doodkapje het volgende:
Ik hoop dat Fok iets met mijn serie kan.
Ik was erg tevreden over mijn tijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker. In een tijd om tevreden van te worden? Ik loop komend weekend een tien, maar ik zit al een week of 6 te klooien in de voorbereiding, dus dat wordt waarschijnlijk geen toptijd.
Wat bedoel je met RGB? De meestvoorkomende oorzaak ligt namelijk in het verschil tussen sRGB en AdobeRGB. Allebei RGBquote:Op maandag 12 maart 2012 14:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan!
Trouwens: Hebben jullie ook dat sommige foto's er in Lightroom prima uitzien, maar na exporteren wat donker zijn...?! Kleurruimte staat op RGB al...
Bekijk je ze dan op volledige grootte of kleiner? Ik merk wel eens dat de compressie van bijvoorbeeld Flickr foto's donkerder doet uitvallen.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan!
Trouwens: Hebben jullie ook dat sommige foto's er in Lightroom prima uitzien, maar na exporteren wat donker zijn...?! Kleurruimte staat op RGB al...
Aperture staat bij mij op sRGB en mijn monitor ook... misschien simpel gedacht, maar is het niet zo dat het dan superoptimaal moet zijn?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wat bedoel je met RGB? De meestvoorkomende oorzaak ligt namelijk in het verschil tussen sRGB en AdobeRGB. Allebei RGB
kut... zou de s dan toch voor sub staan?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef Isdatzo het volgende:
sRGB en superoptimaal in één zin. Die durft.
Ik gister 2 keer, op de motorquote:Op maandag 12 maart 2012 19:57 schreef taxibabe het volgende:
@Isdatzo
Ik ben zaterdagavond zonder reden staande gehouden door de politie.
Mja vreemd, er moet toch een aanleiding zijn?quote:Er zat al een hele tijd een auto achter mij en ineens zie ik in mijn spiegel STOP POLITIE..![]()
Dus ik netjes stoppen, hij vroeg naar mijn rijbewijs en of ik alcohol had genuttigd, terwijl zijn collega een rondje om m'n auto liep met de zaklamp.
Rijbewijs gecheckt en mijn antwoord was nee (ik drink sowieso weinig en al helemaal als ik nog moet rijden), toen kon ik weer gaan. Lol, geen flauw idee waarom ik nou was staande gehouden, heb zelfs niet hoeven blazen.
Ja lijkt mij ook.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik gister 2 keer, op de motor. En toen deed ik niet eens iets fout
(iets ervoor en erna misschien wel.. weet ik niet precies
).
[..]
Mja vreemd, er moet toch een aanleiding zijn?
Valt mij op bij het verschil tussen RAW in PS en JPEG zoals het direct uit de camera rolt, de JPEG's hebben, lijkt het, een paar stops lagere exposure.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:14 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kijk aan!
Ik denk dat ze zich verveelden of zo... later die nacht is er nog iemand staande gehouden in het dorp, hij mocht wel zijn rijbewijs inleveren, 1,2 promille alcohol.. sukkel.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:23 schreef Isdatzo het volgende:
Doe je goed, met de auto ben ik nog nooit aangehouden.
Ja, in 't buitenland een keer of 5. Maar met de auto doe ik dan ook heel beschaafd
.
Sukkel.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich verveelden of zo... later die nacht is er nog iemand staande gehouden in het dorp, hij mocht wel zijn rijbewijs inleveren, 1,2 promille alcohol.. sukkel.
Ik heb alleen ervaring met de 5D2 en 't blijft een dijk van een cameraquote:Op maandag 12 maart 2012 22:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kennis heeft tips nodig voor een nieuwr body. Hij twijfelt tussen Nikon D3, Nikon D700 en Canon 5D Mark II. Hij doet aan allerlei soorten fotografie. Heeft nu een Sony, maar vindt de betere body's daarvan niks... Overstap vindt hij niet erg dus...
Jullie tips?
Wat vindt hij niets aan de betere Sonybody's? Wel belangrijk om te weten i.v.m. keuzes. en waar richt hij zijn peilen op? Gevorderd of toch het High End/Pro materiaal?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kennis heeft tips nodig voor een nieuwr body. Hij twijfelt tussen Nikon D3, Nikon D700 en Canon 5D Mark II. Hij doet aan allerlei soorten fotografie. Heeft nu een Sony, maar vindt de betere body's daarvan niks... Overstap vindt hij niet erg dus...
Jullie tips?
Laatste keer dat ik aan de kant werd gezet, was vanwege een oefeningen met agenten in opleiding. Er was een oefening met voertuigen aan de kant zetten. Na het stoppen werd er niets gecontroleerd en mocht ik weer verder rijden... nadat een agentje al het verkeer op weg tegen hield zodat ik makkelijk weg kon rijden...quote:Mja vreemd, er moet toch een aanleiding zijn?
Misschien eerst eens uitzoeken waarom hij het niets vindt?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tsjah dat weet ik ook niet precies. Misschien voorkeur voor FF nu ofzo?! Hij doet nu eigenlijk ook van alles: beetje sport, beetje street, beetje portret, beetje architectuur/landschap. Eigenlijk vrij all-round gebruik...
Hij wil een van die drie en die zijn allen redelijk profi natuurlijk.
Ikzelf heb ook de 5DII, maar nog niet lang genoeg om hem deze aan te kunnen bevelen boven de andere twee. AF is zeker niet bijster snel en maar redelijk/gedeeltelijk accuraat.
Maargoed, jullie mening/tips?!
Als je tussen dat soort cameras twijfelt dan kun je toch wel je eigen keuze maken?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:20 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jullie tips?
Zal ik inderdaad eens even vragen. Zie hem vanavond waarschijnlijk, dus dat zal ik dan even doen.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Misschien eerst eens uitzoeken waarom hij het niets vindt?
Moet het accuut of heeft hij nog even de tijd. In het eerste geval: Overstappen! In het tweede geval: Kijken naar een, als je wel wilt overstappen, tweede hands A700 en wachten op de A99 en dan je keuze maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:55 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hij vindt de Sony's niks omdat hij Full Frame wil gaan, net gevraagd
Dus vandaar D3, D700 of 5dII...
Vorig jaar rond deze tijd liep ik ook 54:50 op de 10. Nu hoop ik sneller dan 52:25 binnen te gaan komen, maar dat gaat lastig worden, ook door mijn voorbereiding. Ik heb een tijdje met interval gerommeld, maar ik werd daar niet sneller van. Eerder accepteerde ik het sneller van mezelf om 'even een stukje te gaan lopen'. Daarom loop ik nu gewoon verschillende afstanden, in bijbehorende tempo's. En telkens probeer ik een stukje sneller te zijn.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik was erg tevreden over mijn tijd.
Mijn streven was 55 minuten. Maar daar zat ik onder.
Nu weer doortrainen, want ik weet dat ik sneller moet kunnen!
Heb je ook interval of piramideloop gedaan als voorbereiding? Ik niet, maar das echt handig om je basistempo omhoog te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |