abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:46:35 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108673786
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens weer geen beste beurt voor de PvdA dit. Het graaien in woningbouwcorporaties lijkt daar een soort sport met leden als Erik Staal en Huub Mollenkamp.

In dat opzicht zouden ze eens schoon schip moeten maken.
De PVDA is gewoon in bestuurlijk Nederland veel te lang onafgebroken aan de macht. Denk maar eens aan de toestanden in Amsterdam. Het 'welzijn' van de arbeider is daar al decennialang totaal geen issue meer. Het is Gutmensch zijn en zakkenvullen op rekening van die arbeider. Die zijn muil mag houden en kan betalen. Geen wonder dat ze naar de PVV gaan.
The End Times are wild
pi_108673898
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De PVDA is gewoon in bestuurlijk Nederland veel te lang onafgebroken aan de macht. Denk maar eens aan de toestanden in Amsterdam. Het 'welzijn' van de arbeider is daar al decennialang totaal geen issue meer. Het is Gutmensch zijn en zakkenvullen op rekening van die arbeider. Die zijn muil mag houden en kan betalen. Geen wonder dat ze naar de PVV gaan.
Maar ze volgen toch gewoon de filosofie van de VVD: als iedereen slechts zijn eigen belang nastreeft dan zorgt de onzichtbare hand ervoor dat die gewone arbeider het ook beter krijgt?
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:58:43 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108674153
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ze volgen toch gewoon de filosofie van de VVD: als iedereen slechts zijn eigen belang nastreeft dan zorgt de onzichtbare hand ervoor dat die gewone arbeider het ook beter krijgt?
Dan moeten ze zich ook neo-liberaal gaan noemen.
The End Times are wild
pi_108674309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moeten ze zich ook neo-liberaal gaan noemen.
Ja, in feite, blijkt nu, hebben ze zich zo ook voorgesteld toen ze de beginselen van de sociaal-democratie de deur uitgezet hebben. En ze hebben veel gewone mensen ook doen laten geloven in de utopie die de onzichtbare hand tot stand zou brengen maar zie: bij menigeen worden de pesioenaanspraken teruggeschroefd, je huis wordt minder waard, straks is er nauwelijks nog een sociaal vangnet als je er, doordat de ontslagprocedures zogenaamd gemoderniseerd worden, uitgemikt wordt, omdat je bijv. af en toe een pietsje kritisch bent.... etc. etc. O, ja, en om het on topic te houden, je huur (als je huurt) gaat in totaal 18% omhoog, want de directeur van je woningcorporatie heeft met je huurpenningen lopen gokken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 03-03-2012 20:26:37 ]
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:23:08 #155
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108677242
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga lekker naar ONZ met dit soort opmerkingen :')
pi_108677292
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ga lekker naar ONZ met dit soort opmerkingen :')
Zo dus de onzichtbare hand is ONZ?
Probeer je dat opmerkelijke staaltje metafysica dat ten grondslag ligt aan het economische debacle weg te poetsen?
Schalk, ga lekker naar PUB dan.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:30:54 #157
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108677478
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo dus de onzichtbare hand is ONZ?
Probeer je dat opmerkelijke staaltje metafysica dat ten grondslag ligt aan het economische debacle weg te poetsen?
Schalk, ga lekker naar PUB dan.
Omdat dat niet opgaat voor door de overheid bestuurde sectoren.

De overheid reguleert en bestuurt de woningbouw. Probeer misstanden daarin dan niet af te schuiven op zogenaamde economische vrijheid binnen die sector.

Dat probeert men namelijk nogal vaak. Bv. Bij NS/Prorail en onderwijs.
pi_108677702
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De overheid reguleert en bestuurd de woningbouw. Probeer misstanden daarin dan niet af te schuiven op zogenaamde economische vrijheid binnen die sector.

Dit soort entiteiten zijn juist ontstaan door regeringen die geloofden in deregulering, privatisering (ook gedeeltelijke privatisering), marktwerking etc. En de directeurtjes en bestuurdertjes dachten wel even te kunnen speculeren met de opgehaalde huurpenningen, want ja ze zagen zelf ook wel dat ze heel veel geld verdienden en als je zoveel verdient dan moet je wel onfeilbaar zijn, daar past in het geheel geen toezicht, of althans het toezicht dat geloofsgenoten leveren, want de Onzichtbare Hand zorgt er dan toch voor dat alles goed komt?
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:37:34 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108677742
Arolsen, dat is iemand die een stinkende scheet laat en dan de kamer uitloopt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108677773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Arolsen, dat is iemand die een stinkende scheet laat en dan de kamer uitloopt.
Wie het eerste ruikt, heeft zijn .... gebruikt.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:43:02 #161
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108677941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit soort entiteiten zijn juist ontstaan door regeringen die geloofden in deregulering, privatisering (ook gedeeltelijke privatisering), marktwerking etc. En de directeurtjes en bestuurdertjes dachten wel even te kunnen speculeren met de opgehaalde huurpenningen, want ja ze zagen zelf ook wel dat ze heel veel geld verdienden en als je zoveel verdient dan moet je wel onfeilbaar zijn, daar past in het geheel geen toezicht, of althans het toezicht dat geloofsgenoten leveren, want de Onzichtbare Hand zorgt er dan toch voor dat alles goed komt?
Maar de huidige woningcoöperaties hebben niks met marktwerking of privatisering van doen. De staat is de baas (centraal en gemeentes). Het is gewoon falende overheid. Net als bij de problemen met NS. Mensen als jij proberen daar constant "neoliberalisme" in te zien. Maar dat is het niet.
pi_108678013
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar de huidige woningcoöperaties hebben niks met marktwerking of privatisering van doen. De staat is de baas (centraal en gemeentes). Het is gewoon falende overheid. Net als bij de problemen met NS. Mensen als jij proberen daar constant "neoliberalisme" in te zien. Maar dat is het niet.
Ja, falende neoliberale overheid idd.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:48:19 #163
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108678132
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, falende neoliberale overheid idd.
Nee, gewoon een man die dacht een slimme manier te hebben gevonden om rente-risico's af te dekken. Een inschattingsfout. En die zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. In het bedrijfsleven, bij verenigingen en bij de overheid.
pi_108678164
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:48 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nee, gewoon een man die dacht een slimme manier te hebben gevonden om rente-risico's af te dekken. Een inschattingsfout. En die zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. In het bedrijfsleven, bij verenigingen en bij de overheid.
Maar dat kon hij doen dankzij het feit dat hij ertoe in staat werd gesteld door...
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:51:25 #165
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108678260
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat kon hij doen dankzij het feit dat hij ertoe in staat werd gesteld door...
Doordat hij de directeur was van vestia..
pi_108678337
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Doordat hij de directeur was van vestia..
Doordat niemand toezicht hield, of dat de toezichthouders (met hetzelfde geloof in de metafysica van de Onzichtbare Hand) dachten, dat komt goed...
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:55:40 #167
45206 Pietverdriet
pi_108678431
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie het eerste ruikt, heeft zijn .... gebruikt.
Wie dat zegt heeft hem zelf gelegt
Maar ik bedoelde het overdrachtelijk. Arolsen topique, wat gillen en dan wegblijven.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:58:37 #168
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108678547
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doordat niemand toezicht hield, of dat de toezichthouders (met hetzelfde geloof in de metafysica van de Onzichtbare Hand) dachten, dat komt goed...
Je bedoeld dat toezichthouders ook inschattingsfouten kunnen maken? Nou, daar heb je helemaal gelijk in.

Wat dat nou weer te maken heeft met die onzichtbare hand van je.
Als de overheid een inschattingsfout maakt over de kosten van het bouwen van een nieuwe snelweg. Dan heeft dat toch ook niets te maken met een onzichtbare hand.
pi_108678583
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie dat zegt heeft hem zelf gelegt
Maar ik bedoelde het overdrachtelijk. Arolsen topique, wat gillen en dan wegblijven.
Wie dat zegt, gebruikt hem echt.
Kan maar is an sich een aardig topique, en die jongen moet wrs hard werken, dus kan niet elke dag zijn eigen topiques volbalffen.
I´m back.
pi_108678656
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:58 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Je bedoeld dat toezichthouders ook inschattingsfouten kunnen maken? Nou, daar heb je helemaal gelijk in.

Wat dat nou weer te maken heeft met die onzichtbare hand van je.
Als de overheid een inschattingsfout maakt over de kosten van het bouwen van een nieuwe snelweg. Dan heeft dat toch ook niets te maken met een onzichtbare hand.
Zeker als ze van hetzelfde geloof zijn.
Overheden hebben inschattingsfouten gemaakt, omdat de mode het neoliberalisme was, zowel bij links als rechts. Het is nou niet zo dat links buiten de schuldvraag blijft, je kunt het hen zelfs nog zwaarder aanrekenen ook.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:08:36 #171
45206 Pietverdriet
pi_108678986
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie dat zegt, gebruikt hem echt.
Kan maar is an sich een aardig topique, en die jongen moet wrs hard werken, dus kan niet elke dag zijn eigen topiques volbalffen.
Hij die dat excuus gebruikt is diegene die je ruikt
Neuh, dit is typisch vol arolsen, post met wat extreem links gereutel en dan wegblijven
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:08:44 #172
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108678996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeker als ze van hetzelfde geloof zijn.
Overheden hebben inschattingsfouten gemaakt, omdat de mode het neoliberalisme was, zowel bij links als rechts. Het is nou niet zo dat links buiten de schuldvraag blijft, je kunt het hen zelfs nog zwaarder aanrekenen ook.
Ok. Ik hou d'r mee op.

Alles is neoliberalisme, dus dat is standaard debet aan alles wat mis is. Overheid is neoliberaal. Bedrijven zij neoliberaal. Verenigingen zijn neoliberaal. Toezichthouders zijn neoliberaal.
Het maakt niet uit hoe iets word geregeld. Je kunt altijd hetzelfde de schuld geven.

Uiteraard gaat het andersom niet op voor jou. Dat we in immense rijkdom leven. Dat de armste 10 % nog nooit zo rijk is geweest. Onze gigantische technologische vooruitgang. Smartphones, auto's en flatscreens voor iedereen. Dat is allemaal ondanks dat verfoeide neoliberalisme :')
pi_108679093
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:08 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ok. Ik hou d'r mee op.

Alles is neoliberalisme, dus dat is standaard debet aan alles wat mis is. Overheid is neoliberaal. Bedrijven zij neoliberaal. Verenigingen zijn neoliberaal. Toezichthouders zijn neoliberaal.
Het maakt niet uit hoe iets word geregeld. Je kunt altijd hetzelfde de schuld geven.

Uiteraard gaat het andersom niet op voor jou. Dat we in immense rijkdom leven. Dat de armste 10 % nog nooit zo rijk is geweest. Onze gigantische technologische vooruitgang. Smartphones, auto's en flatscreens voor iedereen. Dat is allemaal ondanks dat verfoeide neoliberalisme :')
Dus omdat we flatscreens en Ipads hebben, moeten we de Onzichtbare Hand danken voor deze crisis?
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:12:06 #174
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108679158
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus omdat we flatscreens en Ipads hebben, moeten we de Onzichtbare Hand danken voor deze crisis?
Je trollt me echt keihard :') en het is je nog gelukt ook.

Respect.
pi_108679399
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:12 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Je trollt me echt keihard :') en het is je nog gelukt ook.

Respect.
Geen idee, dat ik je troll, maar zoek maar eens op Onzichtbare Hand, je reinste metafysica.
I´m back.
pi_108679579
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij die dat excuus gebruikt is diegene die je ruikt
Neuh, dit is typisch vol arolsen, post met wat extreem links gereutel en dan wegblijven
Ja, ja, maar als je wat ruikt heb jezelf je kontje ontluikt.
Nee, hij is vast havenarbeider in Rotterdam en toekomstig partijleider van GL
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:22:43 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108679638
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De overheid reguleert en bestuurt de woningbouw. Probeer misstanden daarin dan niet af te schuiven op zogenaamde economische vrijheid binnen die sector.

In het volledig private bedrijfsleven komen graaigedrag en het doen van onverantwoorde activiteiten net zo goed voor. Het punt is dat dat niet met publiek geld gebeurt en niet op een dergelijke manier om mensen die er van afhankelijk zijn wordt afgewenteld.

Daarom is het nodig om eens goed de beem te halen door oa de woningbouwcorporaties.
pi_108679718
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In het volledig private bedrijfsleven komen graaigedrag en het doen van onverantwoorde activiteiten net zo goed voor. Het punt is dat dat niet met publiek geld gebeurt en niet op een dergelijke manier om mensen die er van afhankelijk zijn wordt afgewenteld.

Daarom is het nodig om eens goed de beem te halen door oa de woningbouwcorporaties.
Maar eh... als zo'n wooncorporatie geheel geprivatiseerd is en de huurders moeten opdraaien voor het financiële debacle van hun bestuurders dan vind jij dat dus prima?
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:27:29 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108679874
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh... als zo'n wooncorporatie geheel geprivatiseerd is en de huurders moeten opdraaien voor het financiële debacle van hun bestuurders dan vind jij dat dus prima?
Ik ben niet voor het geheel privatiseren. Het is een publieke taak om sociale woningbouw te verzorgen.

In bredere zin moet in ieder geval voorkomen worden dat de maatschappij moet opdraaien voor charlatanesk gedrag van bestuurders. Ook bij bedrijven die geheel privaat zijn.
pi_108679960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben niet voor het geheel privatiseren. Het is een publieke taak om sociale woningbouw te verzorgen.

In bredere zin moet in ieder geval voorkomen worden dat de maatschappij moet opdraaien voor charlatanesk gedrag van bestuurders. Ook bij bedrijven die geheel privaat zijn.
Ja, okee, dat wilde ik even weten toch. Ik bedoel zou ook een vreemde redenatie van D66 zijn, even er vanuitgaande dat jij ongeveer hun standpunt (filosofische gesproken) in deze verwoordt.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:35:25 #181
45206 Pietverdriet
pi_108680185
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ja, maar als je wat ruikt heb jezelf je kontje ontluikt.
Nee, hij is vast havenarbeider in Rotterdam en toekomstig partijleider van GL
De roeper van zulk gereutel is de vader van de keutel

Havenarbeider, in het stukgoed zeker, bij het havenmuseum, want zijn opvattingen maken hem tot museumstuk.
pi_108680382
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De roeper van zulk gereutel is de vader van de keutel

Havenarbeider, in het stukgoed zeker, bij het havenmuseum, want zijn opvattingen maken hem tot museumstuk.
Degene die vervolgens reageert, zijn achterwerk regeert!

Musea zijn leerzaam, zo is het ook.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:54:37 #183
45206 Pietverdriet
pi_108680874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Degene die vervolgens reageert, zijn achterwerk regeert!

Musea zijn leerzaam, zo is het ook.
Luitjes die dat zeiden, gierden zelf de weiden

Musea zijn leerzaam, maar als je niet leert van het verleden ben je gedoemt het te herhalen.
pi_108681172
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Luitjes die dat zeiden, gierden zelf de weiden

Musea zijn leerzaam, maar als je niet leert van het verleden ben je gedoemt het te herhalen.
Mensen met een kort lontje, gebruiken toch echt hunne kontje.

Hij had me ge-DM-d dat hij spierbundels had als aanmeerkabels, dus zonder in te gaan op de homo-erotische connotaties van deze DM, denk ik toch wel dat hij die aanmeerkabelachtige spierbundels toch gewoon heeft verkregen door goudeerlijk zwoegen in de havens.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:06:54 #185
45206 Pietverdriet
pi_108681320
Es sind die Linken die so Stinken

Het klinkt meer homo erotisch dan wat anders.
pi_108681342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Es sind die Linken die so Stinken

Het klinkt meer homo erotisch dan wat anders.
Ja, ik ben niet links verder hoor. :D.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:17:48 #187
45206 Pietverdriet
pi_108681705
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik ben niet links verder hoor. :D.
Arolsen wel
pi_108682072
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Arolsen wel
Ja duh het is een havenarbeider met spierbundels als aanmeerkabels. :{.
I´m back.
pi_108682195
Ik ben een grootvoorstander van een vrijemarkt, maar dergelijke buitensporigheid kan ook niet op mijn goedkeuring rekenen. Maar om hiervoor maatregelen te nemen gaat toch wel wat ver.

Maar wel graaierig van de persoon in kwestie.
pi_108682268
Nou ja, die gasten verdienen wel vet ongeveer 70K euro per jaar en zullen dus wel de eersten zijn geweest om een huis te kopen en een aandeelpakketje te leasen, dus ja, zij zijn ook de eersten die de nadelige gevolgen ondervonden hebben van de neoliberale utopie, waarbij de arbeider werd ingezet om het ideologische fundament te vormen voor het waanidee, dat is waar Piet.
I´m back.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:32:53 #191
45206 Pietverdriet
pi_108682321
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja duh het is een havenarbeider met spierbundels als aanmeerkabels. :{.
In jouw dromen.
pi_108682405
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In jouw dromen.
Nee, ik droomde over Gent en Brugge in de middeleeuwen, dat heb ik je onlangs nog verteld nb.
I´m back.
pi_108682462
Havenarbeiders verdienen ook véél. :)
pi_108682507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:35 schreef Debenijde het volgende:
Havenarbeiders verdienen ook véél. :)
Yep, dat zijn de enige arbeiders die kapitalisten werden, omdat ze goed georganiseerd waren.
I´m back.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:00:46 #195
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_108683327
Onzinnige discussie en een vals dilemma, met die onzichtbare hand van je, Ryan3.
Wat is het tegenovergestelde? De barmhartige zichtbare hand van een oneindig goede, haast goddelijke, entiteit?

Geloven in de onzichtbare hand is niets meer of minder dan erkennen dat het menselijke bouwsteentje te imperfect is om een dergelijke grote macht over de bezittingen van haar naasten te hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:08:21 #196
366005 Debenijde
Handelaar
pi_108683593
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, dat zijn de enige arbeiders die kapitalisten werden, omdat ze goed georganiseerd waren.
Neehoor, die mensen verdienen verhoudingsgewijs in vergelijking met arbeiders elders in het land gewoon een stuk meer, dat hangt gewoon af van de markt.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:08:40 #197
366005 Debenijde
Handelaar
pi_108683600
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:00 schreef GSbrder het volgende:
Onzinnige discussie en een vals dilemma, met die onzichtbare hand van je, Ryan3.
Wat is het tegenovergestelde? De barmhartige zichtbare hand van een oneindig goede, haast goddelijke, entiteit?

Geloven in de onzichtbare hand is niets meer of minder dan erkennen dat het menselijke bouwsteentje te imperfect is om een dergelijke grote macht over de bezittingen van haar naasten te hebben.
Het gaat erom dat het ongepast is.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:11:38 #198
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_108683713
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:08 schreef Debenijde het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het ongepast is.
Dat de premie ongepast is? Gaat het daar nog steeds om?
  zondag 4 maart 2012 @ 00:14:17 #199
366005 Debenijde
Handelaar
pi_108683790
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:11 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat de premie ongepast is? Gaat het daar nog steeds om?
Ja. Iemand levert broddelwerk en komt er met een bonus mee weg. Ik zou het niet willen verbieden maar gepast is het absoluut niet.
pi_108683908
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:08 schreef Debenijde het volgende:

[..]

Neehoor, die mensen verdienen verhoudingsgewijs in vergelijking met arbeiders elders in het land gewoon een stuk meer, dat hangt gewoon af van de markt.
Dat schreef ik toch, of niet? :{.
I´m back.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:19:35 #201
366005 Debenijde
Handelaar
pi_108683935
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat schreef ik toch, of niet? :{.
Wilde het nog graag even onderstrepen. ;)
pi_108683989
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:00 schreef GSbrder het volgende:

Nee, zo wordt het niet voorgesteld die Onzichtbare Hand, ik bedoel je kunt leven met het feit dat de mens nooit perfectie zal bereiken, maar de Onzichtbare Hand wordt juist voorgesteld dat als je er als mens zijnde met je jatten vanaf blijft dat juist dan de perfectie wordt bereikt. Niet de zaken omdraaien hè dude, dat wil je ook niet als je genocide wilt plegen toch, niet waar?
I´m back.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:29:53 #203
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_108684193
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, zo wordt het niet voorgesteld die Onzichtbare Hand, ik bedoel je kunt leven met het feit dat de mens nooit perfectie zal bereiken, maar de Onzichtbare Hand wordt juist voorgesteld dat als je er als mens zijnde met je jatten vanaf blijft dat juist dan de perfectie wordt bereikt. Niet de zaken omdraaien hè dude, dat wil je ook niet als je genocide wilt plegen toch, niet waar?
Het wordt niet voorgesteld alsof ingrijpen zorgt voor betere resultaten? Vriendelijke vent, lees jij hetzelfde topic als ik, of niet? Hier wordt bij hoog en bij laag beweerd dat men de perfecte samenleving beter zal benaderen als er hoge meneertjes aan de knoppen van onze economie draaien, zodat niet Dhr. Staal er met de poet vandoor kan gaan, maar God weet wie er met God weet wat aan de haal gaat.

Perfectie bestaat niet en volgens mij is zelfs de felste gelover van een onzichtbare hand, of het non-agressie principe, er niet van overtuigd dat een perfecte wereld zal bestaan zodra men weigert de macht te centreren. Dan heb je namelijk mensen zoals Erik Staal, die van een clubje de macht krijgt wat leuks te doen met het geld, maar dat onverantwoordelijk beheren. Niemand hier zal geloven dat de Onzichtbare Hand dergelijke misstanden volledig elimineert, maar het is wel het systeem dat het beste dergelijk handelen afstraft en er zou geen enkel probleem zijn als het 100% privaat eigendom betrof. De hele grap hier is het publieke deel, waardoor jan en alleman meent recht te hebben op de verdwenen miljoenen.

En ik draai het om, doordat jij er met je tunnelvisie een falende onzichtbare hand in ziet.
Toon mij deze, want ik zie niet veel meer dan een dolle stier die geprivatiseerd in een groter kooitje mocht zitten en waarvan we nu hoogst verontwaardigd de schade van aan het opmeten zijn. Weinig autonooms aan dit proces.
pi_108684269
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Voorschrift op 04-03-2012 00:46:40 (Dit ging wat ver.) ]
I´m back.
pi_108684444
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het wordt niet voorgesteld alsof ingrijpen zorgt voor betere resultaten? Vriendelijke vent, lees jij hetzelfde topic als ik, of niet? Hier wordt bij hoog en bij laag beweerd dat men de perfecte samenleving beter zal benaderen als er hoge meneertjes aan de knoppen van onze economie draaien, zodat niet Dhr. Staal er met de poet vandoor kan gaan, maar God weet wie er met God weet wat aan de haal gaat.

Perfectie bestaat niet en volgens mij is zelfs de felste gelover van een onzichtbare hand, of het non-agressie principe, er niet van overtuigd dat een perfecte wereld zal bestaan zodra men weigert de macht te centreren. Dan heb je namelijk mensen zoals Erik Staal, die van een clubje de macht krijgt wat leuks te doen met het geld, maar dat onverantwoordelijk beheren. Niemand hier zal geloven dat de Onzichtbare Hand dergelijke misstanden volledig elimineert, maar het is wel het systeem dat het beste dergelijk handelen afstraft en er zou geen enkel probleem zijn als het 100% privaat eigendom betrof. De hele grap hier is het publieke deel, waardoor jan en alleman meent recht te hebben op de verdwenen miljoenen.

En ik draai het om, doordat jij er met je tunnelvisie een falende onzichtbare hand in ziet.
Toon mij deze, want ik zie niet veel meer dan een dolle stier die geprivatiseerd in een groter kooitje mocht zitten en waarvan we nu hoogst verontwaardigd de schade van aan het opmeten zijn. Weinig autonooms aan dit proces.
Je hebt de afgelopen 30 jaar niet opgelet... o, wacht even je bent niet zo oud, maar ja dude het ging die mannen toch echt wel om een soort van utopie hoor, na de crises van de jaren 70 en 80, met evenveel vehement dargestelt als een religie, als je alles maar zo'n beetje zijn gang liet gaan. Ook de socialisten/sociaal-democraten/havenarbeiders kwamen in die greep, en juist door die lui zijn een boel mensen versjacheld. (Nu zelfs soms verkacheld ook),
I´m back.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:47:05 #206
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108684714
Probeer het een beetje over het onderwerp te houden, niet elkaar voor rotte vis uitmaken oke?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108684742
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:47 schreef Voorschrift het volgende:
Probeer het een beetje over het onderwerp te houden, niet elkaar voor rotte vis uitmaken oke?
Waar gebeurt dat dan precies?
I´m back.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:49:18 #208
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108684767
quote:
11s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar gebeurt dat dan precies?
De vergelijking met Hitler en de Nazi's was niet zo lief. :*

Maar doe dit maar in FB anders.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108684843
quote:
11s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De vergelijking met Hitler en de Nazi's was niet zo lief. :*
Ja, en..., moeten we hier lief zijn dan, voor elkaar?
Daar zou ik van opkijken, want de afgelopen kleine decennium in POL was dat niet zo, hoor. Ik zal morgen even checken bij yvonne, ik bedoel zij is de grondlegster van POL, samen met ondergetekende.
(wg Ryan3)
I´m back.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:55:20 #210
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108684902
quote:
11s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en..., moeten we hier lief zijn dan, voor elkaar?
Daar zou ik van opkijken, want de afgelopen kleine decennium in POL was dat niet zo, hoor. Ik zal morgen even checken bij yvonne, ik bedoel zij is de grondlegster van POL, samen met ondergetekende.
(wg Ryan3)
Ja prima, je weet zelf ook dat dat best mag met mate. Gaarne verder in FB, anders zitten we hier weer paar pagina's te vervuilen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108685842
569 woedende reacties alweer over Vestia en Erik Staal in de digitale Telegraaf van vandaag.

Ik las een woordspeling: Erik Staal Steel
pi_108686072
Verder zeuren in het FB-topic of de SC. Hier gaat het weg.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_108688661
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:31 schreef Bankfurt het volgende:
569 woedende reacties alweer over Vestia en Erik Staal in de digitale Telegraaf van vandaag.
Daar zal hij wel wakker van liggen...
pi_108696047
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, fantastisch idee. Een noodwet om een individu uit te kleden. De tering zeg.
Wat mij betreft mag die noodwet er komen om alle vergelijkbare graaiers als Staal ook uit te kleden
pi_108696092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens weer geen beste beurt voor de PvdA dit. Het graaien in woningbouwcorporaties lijkt daar een soort sport met leden als Erik Staal en Huub Mollenkamp.

In dat opzicht zouden ze eens schoon schip moeten maken.
Neoliberalen als Staal hebben de PvdA geinfiltreerd om het tegengeluid tegen het neoliberalisme te kunnen uitschakelen.

Als de PvdA wil herstellen is het noodzaak hen eruit te gooien
  zondag 4 maart 2012 @ 15:09:56 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108697143
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:38 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag die noodwet er komen om alle vergelijkbare graaiers als Staal ook uit te kleden
Ik had ook niet anders verwacht. Wat mij betreft komt er een noodwet om jou helemaal uit te kleden. Al zou dat weer een gevaar voor de volksgezondheid opleveren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108699255
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 08:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Daar zal hij wel wakker van liggen...
Ik denk dat die ondergedoken is.
pi_108711436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Een werkje van de PvdA: http://bd.nl/nieuws/tilbu(...)aris-vestia-1.141923

Typisch ook dat Staal zelf een PvdA'er is. Het corporatisme-ideaal van de PvdA is één grote corruptieschandaal.
De PVV, het CDA en de VVD zijn aan de macht. Zij laten dit gebeuren. Het is duidelijk wie er aangesproken moeten worden.
pi_108715196
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:59 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik denk dat die ondergedoken is. ergens op een tropisch eiland zit met zijn miljoenen.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:05:39 #220
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108742556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef Roellie80 het volgende:
stond in z'n contract, terecht dus
Concentratiekampbewakers hadden ook een contract, en hun werkzaamheden vielen binnen hun contract. Ook terecht dus?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:11:39 #221
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108742754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:54 schreef Northside het volgende:
Ben benieuwd of dit soort uitwassen over een jaar of 10 ook nog voorkomen. Dit zijn nog contracten uit de 'gouden eeuw', toen alles nog kon en niets teveel was.
Ja, want het is allemaal veranderd en topmensen, bankiers en politici zijn nu wel eerlijker geworden.

De enige manier waarop dit over 10 jaar niet meer voorkomt is een revolutie, en dat zie ik niet gebeuren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:13:55 #222
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108742813
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Zie niet echt in wat je hieraan zou kunnen doen? Als het contractueel klopt...
En al die mensen die in hun contract hadden staan dat ze met 65 met pensioen kunnen? Waarom kan dat wel veranderd worden dan?

Onzin argument dat alleen wordt gebruikt om dieven te verdedigen.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:15:19 #223
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108742853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Deze premie en zijn salaris zijn door de corporatisten vastgesteld. Het is een links ideaal, dus een linkse verantwoordelijkheid wat mij betreft.
Links, rechts, whatever. Alsof het een verschil maakt of je door een CDAer of een PvdAer bestolen wordt.
pi_108799687
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Links, rechts, whatever. Alsof het een verschil maakt of je door een CDAer of een PvdAer bestolen wordt.
Jawel.

De CDA-er doet het op een Christelijke manier.
pi_108829534
Even een perspectief bij dit bericht: http://www.volkskrant.nl/(...)g-van-de-staat.dhtml

Overigens, dat geld kunnen we naar fluiten .. het zij zo, niks meer aan te doen.
Beter focussen we ons niet op deze negatieve uitwassen, maar worden we blij, blij dat we eindelijk inzien wat privatisering voor gevolgen heeft, als die te ver doorslaat, en niet opgevangen kan worden door de samenleving middels een goed werkend systeem zoals in bijv. Amerika (maar dan anders.. op onze manier, met wél veel inmening overheid).

In die onduidelijkheid over privatisering, is het mogelijk dat er dit soort dealtjes worden gesloten.. dit bericht slaat de spijker op z'n kop : http://www.nuzakelijk.nl/(...)p-privatisering.html

Laten we blij zijn, dat dit tot het verleden gaat behoren, mits we verstandig stemmen en handelen.
Ik heb er speciaal een topic aan gewijdt om me druk te maken om het feit, dat het ons telkens overkomt.. we zijn alles behalve machteloos, dat doen ze ons laten geloven > den Haag regelt het wel, ga maar rustig slapen.

Ik vind, Den Haag mag niet langer het alleenrecht hebben op 't maken van cruciale keuzes bijv. waar de stekker uitgaat en waar niet.. hoezo? zou je niet eerst vragen of iets anders het kan opvangen? Moet gelijk de stekker eruit, of moet het gelijk verkocht worden aan een ander land? onzin.

Wat de VVD wil, collectieve lastendruk omlaag en Nederland zo'n beetje in de uitverkoop, dan KAN nog niet. Daar zijn we nog lang niet klaar voor, en burgers worden bovendien vét gepasseerd.. je kan het niet maken, op deze wijze kerntaken (algemeen nut) van je af te schuiven en vervolgens "de markt z'n werk te laten doen" als die daar niet voor is ingericht.. privatisering is niet zaligmakend, het is slechst een middel om bijv. door een crisis te komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sander_K op 07-03-2012 18:10:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')