abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108657026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is je goed recht. Maar je weet zelf ook wel dat wetgeving voor 1 persoon gelukkig niet kan, en ook hoogst onwenselijk is.
Je kan wetgeving maken op basis van een bepaalde casus, niet van een bepaald persoon.

En natuurlijk kost het uitvaardigen van dergelijk wetgeving veel meer dan de oprotpremie, maar het schept wel een precedent en geeft een signaal.

Wat voor signaal denk je dat er nu uit gaat naar al die huurders?

We hebben het hier niet over de afkoopsom van een bestuurder in een willekeurig bedrijf. Het gaat hier over een woningcorporatie. Dat verschil moet je echt zien vind ik.

Gezien jou algehele visie zou het me niet verbazen als je dit geen substantieel verschil vind, omdat jij vind dat iedereen graaien mag wat hij graaien kan (ze verdienen het immers :')), onafhankelijk uit welke bron dit bekostigd wordt.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:13:59 #102
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108657134
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Je kan wetgeving maken op basis van een bepaalde casus, niet van een bepaald persoon.

Succes met het formuleren van je wet.

quote:
En natuurlijk kost het uitvaardigen van dergelijk wetgeving veel meer dan de oprotpremie, maar het schept wel een precedent en geeft een signaal.
Ook dit is weer afhankelijk van de kwaliteit van wetgeving en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een en ander niet haalbaar is.

quote:
Wat voor signaal denk je dat er nu uit gaat naar al die huurders?
Een slecht signaal. En nu?

quote:
We hebben het hier niet over de afkoopsom van een bestuurder in een willekeurig bedrijf. Het gaat hier over een woningcorporatie. Dat verschil moet je echt zien vind ik.
Prima. En dan meteen de fakkels aansteken en de hooivorken afstoffen?

quote:
Gezien jou algehele visie zou het me niet verbazen als je dit geen substantieel verschil vind, omdat jij vind dat iedereen graaien mag wat hij graaien kan (ze verdienen het immers :')), onafhankelijk uit welke bron dit bekostigd wordt.
Nee hoor. Ik vind het ook niet chique, net zoals ik een salarisverhoging bij PostNL wrang vindt. Ik ga mij echter niet in blinde woede verliezen met een afgunstmeute, daarmee hoogst onwenselijke precedenten scheppend.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108657292
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:13 schreef eriksd het volgende:
Nee hoor. Ik vind het ook niet chique, net zoals ik een salarisverhoging bij PostNL wrang vindt. Ik ga mij echter niet in blinde woede verliezen met een afgunstmeute, daarmee hoogst onwenselijke precedenten scheppend.
Ok, ik dacht dat jij vond dat iedereen zich zoveel mogelijk mocht verrijken als mogelijk in dit kapitalitisch systeem. Blijkbaar niet.

Ik vind het overigens niet correct om dit af te doen als afgunst. Daar heeft dit niets mij te maken. Rechtvaardigheidsgevoel en afgunst zijn twee verschillende dingen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:29:07 #104
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108657358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ok, ik dacht dat jij vond dat iedereen zich zoveel mogelijk mocht verrijken als mogelijk in dit kapitalitisch systeem. Blijkbaar niet.

Ik vind het overigens niet correct om dit af te doen als afgunst. Daar heeft dit niets mij te maken. Rechtvaardigheidsgevoel en afgunst zijn twee verschillende dingen.
Beschouw dat dan maar als een ietwat overtrokken reactie omdat ik weggezet werd als iemand die graaiers verheerlijkte. :P

Ik heb altijd gezegd dat dergelijke bonussen, of die nou van TPG zijn als er 30.000 postbodes uitvliegen of KPN als er weer een reorganisatie aankomt, mijns inziens ongepast zijn. Alleen wil ik niet naar een juridisch systeem toe waar al naar gelang de mate van ontzetting de overheid losse individuen de duimschroeven aandraait. Dat is een hellend vlak van formaat.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108657516
Bij een anglo saksische belonings methodiek waar deze bestuurders van dromen hoort dan ook hoofdelijke aansprakelijkheid. Blijkt er nalatigheid geweest te zijn dan moeten die bestuurders daar ook voor veroordeeld kunnen worden. We kunnen niet best of both worlds hebben, de softe rijnlandse benadering van bestuurders die wel topbeloningen willen hebben omdat het zo veratwoordelijk werk is, maar ze door het rijnland model weer makkelijk hun verantwoording achter zich laten.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:50:24 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108657698
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:39 schreef Basp1 het volgende:
Bij een anglo saksische belonings methodiek waar deze bestuurders van dromen hoort dan ook hoofdelijke aansprakelijkheid. Blijkt er nalatigheid geweest te zijn dan moeten die bestuurders daar ook voor veroordeeld kunnen worden. We kunnen niet best of both worlds hebben, de softe rijnlandse benadering van bestuurders die wel topbeloningen willen hebben omdat het zo veratwoordelijk werk is, maar ze door het rijnland model weer makkelijk hun verantwoording achter zich laten.
Exact. En daarom kunnen ze nóg meer risico nemen.
The End Times are wild
pi_108661013
somebody ought to ........him!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_108661057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef DemonRage het volgende:
Zijn naam is bekend en het gruwelijke bedrag wat hij ontvangen heeft ook, dus er zijn vast wel een aantal zware criminelen hun oren spitsen bij dit nieuws.

Dus als topman in het nieuws komen omdat je zo'n bedrag ontvangen hebt, dat lijkt me geen pretje.
Nee, we moeten maar flink medelijden met hem hebben met zijn miljoenen, boh, wat heeft die gast het zwaar :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_108661066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Schandalig dit!

Hoe kan het dat een man die met wanbeleid voor een miljardenprobleem zorgt hier zomaar mee wegkomen? Dit is weer een typische uitwas van het neoliberale woningbeleid. Wordt het niet eens tijd voor regels is om dit geld te kunnen terugvorderen van deze man. Dat geld kan dan gebruikt worden om slachtoffers van de crisis te kunnen helpen.
Dit is wel semi-overheid he.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_108661137
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beschouw dat dan maar als een ietwat overtrokken reactie omdat ik weggezet werd als iemand die graaiers verheerlijkte. :P

Ik heb altijd gezegd dat dergelijke bonussen, of die nou van TPG zijn als er 30.000 postbodes uitvliegen of KPN als er weer een reorganisatie aankomt, mijns inziens ongepast zijn. Alleen wil ik niet naar een juridisch systeem toe waar al naar gelang de mate van ontzetting de overheid losse individuen de duimschroeven aandraait. Dat is een hellend vlak van formaat.
Maw: we doen er maar niks aan. Past precies in het straatje van dit kabinet overigens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_108661785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maw: we doen er maar niks aan. Past precies in het straatje van dit kabinet overigens.
Past precies in het straat van wel de lusten van een top bestuurder willen hebben maar niet de lasten. Verantwoordelijkheid houdt niet op bij het graaien van veel geld daarmee begint de verantwoordelijkheid pas. Maar dat willen die toppers dan weer niet weten.
pi_108662055
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:39 schreef Basp1 het volgende:
Nou ja, het anglo-amerikaanse systeem is ook niet vies van bail-outs, toch? Probleem is een beetje dat deze mensen zoveel schulden hebben gemaakt, dat je ze er niet hoofdelijk voor aansprakelijk kunt houden. Ja, je kunt ze ontslaan, en civielrechtelijk een beetje geld terugvorderen, maar au fond is het niet zo zeer een probleem van het individu, maar van het systeem.
I´m back.
pi_108662374
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, het anglo-amerikaanse systeem is ook niet vies van bail-outs, toch? Probleem is een beetje dat deze mensen zoveel schulden hebben gemaakt, dat je ze er niet hoofdelijk voor aansprakelijk kunt houden. Ja, je kunt ze ontslaan, en civielrechtelijk een beetje geld terugvorderen, maar au fond is het niet zo zeer een probleem van het individu, maar van het systeem.
Volgens mij zitten er nog steeds wat enron bestuurders vast.

Bailouts in het anglo systeem zijn alleen voorbehouden aan banken die men door het eenzijdig gericht marktfundamentalisme te groot heeft laten worden. Dat ze nog steeds niet in staat zijn in het anglo systeem iets aan deze excessen te doen geeft in mijn optiek ook het failliet van dat systeem aan. Laten we op het vaste land in europa maar weer snel terug keren naar het rijnlands model. Helaas doen nog steeds teveel bestuurders mba opleidingen die alleen maar in staat zijn om amerkiaanse modellen te onderwijzen. Ik had wel een kritischere blik verwacht van al die zogenaamde topbestuurders helaas blijkt vaak dat het allemaal omhoog gevallen mannetjes zijn die gespeend zijn hiervan.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:50:35 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108666221
quote:
Haha, had jij niet ooit een troll-topic aangemaakt voor HBO Commerciele Economie in SES?
Nee, ik had daar enkel gereageerd. Ik heb geen enkele affiniteit met economie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:55:27 #115
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108666404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik had daar enkel gereageerd. Ik heb geen enkele affiniteit met economie.
Waarom begon je er dan over?
Bis bis bis
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:24:20 #116
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108667432
quote:
Sinds de bruteringsoperatie niet meer.
Dat is dan heel jammer, maar wij hebben met zijn allen besloten dat het uitkopen van collectief bezit een goed plan was. Nu gaan miepen over verzelfstandigde organen is heel leuk, maar claimen recht te hebben op die woningen feitelijk onjuist.
We hebben met zijn allen besloten...
Dat is natuurlijk zever, er zijn altijd tegenstanders geweest, er werd enkel niet naar hen geluisterd. De SP heeft bijvoorbeeld in de meeste gevallen recht van spreken wanneer het om problemen ten gevolge van privatisering gaat, de mensen die al die tijd dezelfde mening hadden eveneens.
#NoDAPL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:30:15 #117
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108667625
Erik, ik ga daar verder niet op in, dat vervuilt de discussie alleen maar. Ik vond het grappig dat iemand die zo'n modale opleiding volgt die wel aardig past bij het profiel van de Henk die op de PVV stemt iemand anders uitmaakt voor Henk. Dit was een terloopse opmerking van mij in een veel groter bericht, ga liever in op de argumenten die ik daar heb genoemd.
#NoDAPL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:34:07 #118
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108667739
quote:
Alleen wil ik niet naar een juridisch systeem toe waar al naar gelang de mate van ontzetting de overheid losse individuen de duimschroeven aandraait. Dat is een hellend vlak van formaat.
Het is best mogelijk om een toezichthoudend orgaan op te stellen voor dit soort bedrijven, vergelijkbaar met de OPTA die ons Nederlanders zeker geen windeiëren heeft gelegd.
#NoDAPL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:36:49 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108667828
Overigens weer geen beste beurt voor de PvdA dit. Het graaien in woningbouwcorporaties lijkt daar een soort sport met leden als Erik Staal en Huub Mollenkamp.

In dat opzicht zouden ze eens schoon schip moeten maken.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:37:34 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108667854
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Erik, ik ga daar verder niet op in, dat vervuilt de discussie alleen maar. Ik vond het grappig dat iemand die zo'n modale opleiding volgt die wel aardig past bij het profiel van de Henk die op de PVV stemt iemand anders uitmaakt voor Henk. Dit was een terloopse opmerking van mij in een veel groter bericht, ga liever in op de argumenten die ik daar heb genoemd.
Hoe weet jij nou welke opleiding ik volg? Normaal komen er uit jouw hoek altijd zeer volledige, onderbouwde posts en dat out of the blue een soort SP/PVV achtige kreet tegen de hoge heren in Den Haag. Dat deed mij denken aan Henk.
Bis bis bis
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:42:22 #121
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108668013
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is best mogelijk om een toezichthoudend orgaan op te stellen voor dit soort bedrijven, vergelijkbaar met de OPTA die ons Nederlanders zeker geen windeiëren heeft gelegd.
Jaaaa, meer toezichthouders!! _O_
Nog meer baantjes en macht naar de politiek ^O^
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:45:22 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108668103
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:42 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoe zou je dan willen voorkomen dat dit soort schandalen plaatsvinden?
pi_108668300
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens weer geen beste beurt voor de PvdA dit. Het graaien in woningbouwcorporaties lijkt daar een soort sport met leden als Erik Staal en Huub Mollenkamp.

In dat opzicht zouden ze eens schoon schip moeten maken.
Sociaal-democraten zijn veelal toch sowieso ordinaire baantjesjagers. Ze gebruiken de politiek vooral als springplank.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:54:51 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108668442
quote:
Ofwel dat ofwel dat alles weer publiek maken. Doorgaan op deze weg lijkt mij in ieder geval duidelijk geen verstandige keuze.
#NoDAPL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:58:25 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_108668584
quote:
Sociaal-democraten zijn veelal toch sowieso ordinaire baantjesjagers. Ze gebruiken de politiek vooral als springplank.
Je bedoelt "Politici zijn veelal toch sowieso ordinaire baantjesjagers. Ze gebruiken de politiek vooral als springplank."?
Dat is echt niet uniek aan de sociaaldemocraten hoor, het CDA, de VVD en D66 doen hier net zo hard aan mee. Zij zijn dan weer oververtegenwoordigd bij andere semipublieke bedrijven zoals de zorgverzekeringen. Twee van de HBO-scholen die publiekelijk onder vuur kwamen te liggen werden bestuurd door een D66'er.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')