abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108465687
Niemand heeft oog voor hen, maar de grote verliezers op de arbeidsmarkt zijn de 'oudere jongeren' die langdurig ronddobberen op tijdelijke contracten.
Sonja Bekker, onderzoeker aan het instituut voor arbeidsstudies aan de Universiteit van Tilburg, ziet dat mensen tussen de 25 en 35 jaar vergeten worden in programma's ter bestrijding van jeugdwerkloosheid. Bekker: "In Nederland, en in heel Europa, bestaat een blinde vlek voor de risico's die deze groep loopt."

Steeds minder jongeren krijgen een vast contract aangeboden. In drie jaar tijd daalde het aantal 35-minners met een vaste aanstelling van 63 in 2007 naar 53 procent in 2010. Met name voor de oudere jongeren pakt werken op tijdelijke contracten erg nadelig uit, vindt Bekker. Zij komen niet makkelijk op eigen benen te staan omdat zij bijvoorbeeld minder betaald krijgen dan krachten in vaste dienst, en de bank hen geen hypotheek geeft voor een huis. En er zullen alleen maar meer flexwerkers bijkomen. Minister Kamp wil de regeling zo uitbreiden dat werkgevers hun personeel zeven jaar lang kunnen laten werken op tijdelijke contracten. Nu is dat nog maximaal drie jaar, op hooguit drie opeenvolgende contracten. "Ik zie een duidelijke ontwikkeling naar een arbeidsmarkt gebaseerd op tijdelijk werk."

Waarom vormen tijdelijke contracten juist voor deze 25- tot 35-jarigen een risico?
"Op die leeftijd willen mensen financieel onafhankelijk zijn, een gezin kunnen stichten of een huis kopen. Dat is met tijdelijke contracten lang niet altijd mogelijk. Veel zekerheden zijn in Nederland alleen goed toegankelijk via een vast contract. Niet alleen het eigen huis, maar ook een pensioen, zwangerschapsverlof of ziektekostenverzekering. Bovendien krijgen flexwerkers niet de bijscholing die personeel in vaste dienst vaak krijgt. Werkgevers investeren niet in hen, en dat verzwakt hun positie op de arbeidsmarkt structureel. De kwaliteit van de hele beroepsbevolking zal daardoor op lange termijn afnemen."

Maar flexwerk en zelfstandig ondernemerschap is populair onder deze generatie. Wat is het probleem?
"Deze generatie ziet flexwerk zelf vaak niet als een bedreiging voor de verdere loopbaan. Ze zijn na hun afstuderen blij dat ze werk hebben, en hopen dat het een opstap is naar een andere baan of vast contract. Flexwerk is ook een kans om in korte tijd veel afwisselende ervaring op te doen. De urgentie van dit probleem wordt mede daarom niet zo ingezien. Maar we moeten verder kijken dan nu. Tijdelijke contractanten worden als eerste ontslagen, en lopen dus een groter risico op werkloosheid. Met name voor laagopgeleide mannen zorgt dat voor problemen. Met tijdelijke baantjes in de horeca of de industrie zijn zij vaak niet in staat om een zelfstandig bestaan op te bouwen."

Hoeveel mensen in Nederland moeten hun huis of gezinsuitbreiding uitstellen vanwege een slecht contract?
"Daarover zijn geen cijfers. Uit het buitenland kennen we vooral anekdotisch materiaal. In Spanje, Italië, Griekenland en Portugal zijn de problemen het grootst. Daar blijven veel jongeren bij hun ouders wonen. Ze beginnen niet eens aan een dure universitaire studie omdat die toch geen baan oplevert. In Nederland is dat zeker niet het geval. Deze Zuid-Europese landen kennen een veel hogere jeugdwerkloosheid, tot wel 50 procent, terwijl die in Nederland volgens Europese cijfers 8,2 procent is (CBS meldt over januari 11,3 procent, red). Maar Nederland heeft, in Europees opzicht, wel een hele grote flexibele schil op de arbeidsmarkt. Dat kan voor jongeren nadelig uitpakken."

Doet Nederland genoeg aan jeugdwerkloosheid?
"Eigenlijk niet. Belangrijke maatregelen ter bestrijding van de jeugdwerkloosheid dateren nog van het kabinet-Balkenende en zijn begin 2012 afgelopen. Deze worden niet hervat. Ook op Europees niveau gaat de aandacht vooral uit naar de overgang van school naar de arbeidsmarkt. Het gaat vooral om het tegengaan van schooluitval en het organiseren van stages voor 25-minners. Maar net zo belangrijk is dat jonge mensen langdurig geïntegreerd raken op de arbeidsmarkt."

Flexwerk als proeftijd

Flexwerkers zijn uitzendkrachten, oproepkrachten en mensen met kortlopende contracten. Het CBS rekent tot de vaste contractanten de mensen met een dienstverband voor onbepaalde tijd, of langer dan één jaar. Kortdurende contracten worden in 50 procent van de gevallen gebruikt als verkapte proeftijd, blijkt uit cijfers van Eurostat. Slechts 20 procent krijgt uiteindelijk een vast contract. Van de flexwerkers kiest 10 procent daar uit volle overtuiging voor, 40 procent accepteert het flexcontract bij gebrek aan beter. Uit onderzoek van de Universiteit van Tilburg, UWV en CBS blijkt dat de kansen op doorstromen van een flexcontract naar vast contract gedaald zijn. Die ontwikkeling zette al voor de crisis van 2008 in. De beste kansen hebben uitzendkrachten en mensen met een langlopend tijdelijke contract. Oproepkrachten en kortlopende contractanten blijven vaker flexwerker.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)p-arbeidsmarkt.dhtml
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:47:29 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108465715
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Je bent echt nog nooit bij de overheid binnen geweest he? :)

Ja, het zit hier vol met niet-functionerende fossielen die de ICT-omslag lang geleden gemist hebben en nooit meer helemaal bij zijn gekomen. Ik kan hier een heel betoog gaan schrijven over hoe het zo gekomen is en waarom er niets aan gedaan wordt, of kan worden, maar waar het op neerkomt is dit:

Het interesseert niemand echt hoe een ander functioneert, waarom al die moeite doen, er is toch (belasting)geld zat.

Verder is het niet eens wenselijk om alle slecht functionerende personen te ontslaan (als dat op magische wijze mogelijk zou zijn), want dan staan er morgen 500,000 extra werkelozen op straat, met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Oh dus de overheid moet geen incompetenten ontslaan omdat ze dan werkeloos zouden worden.
LOL
Geen wonder dat de overheid meer dan de helft van ons BBP opvreet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108465718
De laatste post uit de vorige:

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Je bent echt nog nooit bij de overheid binnen geweest he? :)

Ja, het zit hier vol met niet-functionerende fossielen die de ICT-omslag lang geleden gemist hebben en nooit meer helemaal bij zijn gekomen. Ik kan hier een heel betoog gaan schrijven over hoe het zo gekomen is en waarom er niets aan gedaan wordt, of kan worden, maar waar het op neerkomt is dit:

Het interesseert niemand echt hoe een ander functioneert, waarom al die moeite doen, er is toch (belasting)geld zat.

Verder is het niet eens wenselijk om alle slecht functionerende personen te ontslaan (als dat op magische wijze mogelijk zou zijn), want dan staan er morgen 500,000 extra werkelozen op straat, met alle maatschappelijke gevolgen van dien.
Ja, ik generaliseer.
pi_108465735
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh dus de overheid moet geen incompetenten ontslaan omdat ze dan werkeloos zouden worden.
LOL
Je leest niet wat er staat: 'het zou niet wenselijk zijn'.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:49:37 #5
45206 Pietverdriet
pi_108465779
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Het zou zeer wenselijk zijn.
Zo snel mogelijk naar bijstandsniveau
  maandag 27 februari 2012 @ 15:50:37 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_108465821
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:48 schreef Northside het volgende:

[..]

Het zou juist bijzonder wenselijk zijn dat de overheid wat efficiënter ging functioneren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_108465866
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Blijkbaar worden mensen daar niet ontslagen bij disfunctioneren.... want dat kost geld. Jarenlang in dienst houden kost geen geld, zeker niet als ze al 20+ dienstjaren hebben. Dan is het een prikkie ;)

Maar volgens Northside zitten er blijkbaar 500.000 incompetente ambtenaren bij de overheid. Ik zou beginnen bij een nieuwe opzet van de HR ;)
Overigens zouden we wel met een maatschappelijk probleem zitten als die 500.000 ambtenaren ontslagen zouden worden. Op zich lijkt me dat vreemd want als ze toch niets uitvoeren, dan mis je er ook niets aan.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:52:43 #8
45206 Pietverdriet
pi_108465894
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zou juist bijzonder wenselijk zijn dat de overheid wat efficiënter ging functioneren.
De overheid is een slager die zijn eigen vlees keurt, en de enige slager die er is, waar je gedwongen winkelnering hebt, zelfs al ben je vegetariër.
pi_108465981
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als iemand niet functioneert dan is dat aantoonbaar. In dat geval krijgt meneer de werknemer een waarschuwing, daarna nog een , daarna schriftellijk, vervolgens nog een keer schriftelijk en dan heb je een dossier. Als dit bij jullie bedrijf blijkbaar niet wordt gedaan..... dan zal dat fossiel blijkbaar toch wat goed doen. Maar het is ook wat om van de werkvloer te bezien wat de fossielen uitvogelen natuurlijk.

Vergeet niet dat er een verschil is tussen wat iemand op de werkvloer zegt en wat feitelijk gaande is. Een productiemedewerker zal eerder zeggen dat 'de pakken' niets uitvoeren. Echter zonder 'pakken' kan de productiemedewerker niet aan de slag ;)
Wat is toch jouw obsessie met productiewerknemers en 'pakken'?
Als ik zie hoe bij veel van onze klanten de organisaties functioneren, dan kan je daar rustig 30 man uitgooien om hetzelfde werk te verzetten op een 'lean and mean'-achtige wijze.

quote:
[..]

Ja dus, wat heb je aan een klant waarvan je weet dat hij incompetent personeel heeft? Een bedrijf met incompetent personeel zal geen lang bestaansrecht hebben. Tenzij het dus daadwerkelijk allemaal wel meevalt en blijkt dat het fossiel dat een ieder hier blijkbaar kent, geheel niet zo nutteloos is als hier aangegeven wordt.
Wij hebben tig zorgverzekeraars en pensioenfondsen als klanten. Bij al die organisaties is het hetzelfde liedje. Leuk en aardig dat zo'n bedrijf volgens jou geen bestaansrecht heeft, maar collectieve inefficiëntie in een sector leidt niet tot het faillissement van individuele partijen.
De overheid kan al helemaal lastig failliet gaan en in dat geval heb je als bedrijf nog veel grotere problemen dan enkel het verlies van een klant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_108465983
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ook dat is niet wat er staat. Ja, het is wenselijk dat de overheid efficienter gaat functioneren. Nee, het is niet wenselijk dat er massaal ambtenaren worden ontslagen.
Ja, ik generaliseer.
pi_108466009
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk eens aan het grote plaatje. Consumptiecijfers, hypotheekaflossingen, etc.
Ja, ik generaliseer.
pi_108466175
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is toch jouw obsessie met productiewerknemers en 'pakken'?
Als ik zie hoe bij veel van onze klanten de organisaties functioneren, dan kan je daar rustig 30 man uitgooien om hetzelfde werk te verzetten op een 'lean and mean'-achtige wijze.

Waar basseer jij dit op...heb jij zo'n fantastisch inzicht over het volledige proces bij je klanten ?? Kom eens met voorbeelden waar er gefaald wordt en hoe dit opgelost had kunnen worden.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:00:42 #13
45206 Pietverdriet
pi_108466212
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:55 schreef Northside het volgende:

[..]

Denk eens aan het grote plaatje. Consumptiecijfers, hypotheekaflossingen, etc.
LOL
Denk eens aan de lastendruk die enorm daalt,
  maandag 27 februari 2012 @ 16:01:19 #14
45206 Pietverdriet
pi_108466240
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:55 schreef Northside het volgende:

[..]

Ook dat is niet wat er staat. Ja, het is wenselijk dat de overheid efficienter gaat functioneren. Nee, het is niet wenselijk dat er massaal ambtenaren worden ontslagen.
Uitermate wenselijk, de overheid moet ZSM naar max 35% BBP
pi_108466388
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Blijkbaar worden mensen daar niet ontslagen bij disfunctioneren.... want dat kost geld. Jarenlang in dienst houden kost geen geld, zeker niet als ze al 20+ dienstjaren hebben. Dan is het een prikkie ;)

Maar volgens Northside zitten er blijkbaar 500.000 incompetente ambtenaren bij de overheid. Ik zou beginnen bij een nieuwe opzet van de HR ;)
Overigens zouden we wel met een maatschappelijk probleem zitten als die 500.000 ambtenaren ontslagen zouden worden. Op zich lijkt me dat vreemd want als ze toch niets uitvoeren, dan mis je er ook niets aan.
Dat zegt Northside inderdaad, en hij weet wel waar hij over praat.

Wat de centenkwestie betreft; binnen de overheid was er tot voor kort geen enkele incentive om zuinig aan te doen. (belasting)Geld zat, ook om een paar overbodige mensen in dienst te houden.
Ja, ik generaliseer.
pi_108466397
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waar basseer jij dit op...heb jij zo'n fantastisch inzicht over het volledige proces bij je klanten ?? Kom eens met voorbeelden waar er gefaald wordt en hoe dit opgelost had kunnen worden.
Ik heb daar vaak een vrij goed inzicht in. Wij hebben namelijk processen die grotendeels overlappen met die van klanten. De ene keer meer, de andere keer minder afhankelijk van de mate waarin klanten zelf hun output management verzorgen. Als ik dan zie hoeveel mensen zich daarmee bezig houden, wat de kwaliteit van de output is, enzovoort..dan kan ik wel redelijk inschatten dat daar inefficiënt gewerkt wordt ja.
pi_108466425
quote:
Kom jij eens met voorbeelden van grote instituten die failliet gingen vanwege incompetent personeel? Daar fundeer jij je hele denkwijze op, en het is gewoon niet waar.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:06:23 #18
45206 Pietverdriet
pi_108466431
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat de centenkwestie betreft; binnen de overheid was er tot voor kort geen enkele incentive om zuinig aan te doen. (belasting)Geld zat, ook om een paar overbodige mensen in dienst te houden.
En een verstikkende lastendruk bij de mensen die het geld moeten verdienen wat de overheid er door jast.
pi_108466507
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog max 10 jaar. Binnen het overheidsonderdeel waar ik vandaag zit is bijvoorbeeld 26% van de werknemers 57+. De overheid moet het met minder mensen gaan doen, alleen is dat niet vanwege financiele prikkels maar vanwege de vergrijzing.
Ja, ik generaliseer.
pi_108466509
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Een paar.... 500.000 las ik ;)

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Kom jij eens met voorbeelden van grote instituten die failliet gingen vanwege incompetent personeel? Daar fundeer jij je hele denkwijze op, en het is gewoon niet waar.
Dat zei ik niet. Ik zei, als een bedrijf alleen maar incompetent personeel heeft, dan gaat hij failliet. Tenzij het allemaal wel meevalt en men hier weer hard aan het schreeuwen is over incidenten, hetgeen niet voor het eerst zou zijn.

.
pi_108466556
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Een paar.... 500.000 las ik ;)
Iedere gemeente, provincie, waterschap, afdeling van het rijk etc een paar. Moet ik nou echt alles voorkauwen?
Ja, ik generaliseer.
pi_108466600
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Iedere gemeente, provincie, waterschap, afdeling van het rijk etc een paar. Moet ik nou echt alles voorkauwen?
Ja. Feiten willen we zien. Beetje roeptoeteren gebeurt al zoveel hier.
pi_108466648
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
En een verstikkende lastendruk bij de mensen die het geld moeten verdienen wat de overheid er door jast.
Ja, maar dat is niet het probleem van de overheid. Verwerpelijk, maar zo gaat het wel.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:12:11 #24
45206 Pietverdriet
pi_108466662
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Nog max 10 jaar. Binnen het overheidsonderdeel waar ik vandaag zit is bijvoorbeeld 26% van de werknemers 57+. De overheid moet het met minder mensen gaan doen, alleen is dat niet vanwege financiele prikkels maar vanwege de vergrijzing.
Oh, om dus die uitvreters vooral niet aan te pakken moet de rest van ons nog betalen?
pi_108466666
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:11 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, maar dat is niet het probleem van de overheid. Verwerpelijk, maar zo gaat het wel.
Maar het is ook niet het probleem van de overheid dat de net afgestudeerden zitten te piepen dat ze niet aan de bak komen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:12:35 #26
45206 Pietverdriet
pi_108466679
quote:

[..]

Nee, de overheid is de oorzaak
pi_108466708
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar welke incentive heeft de overheid om de lasten voor de burger zo laag mogelijk te houden? Geen enkele toch?
Ja, ik generaliseer.
pi_108466814
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, kennelijk is het normaal dat je als ambtenaar kunt disfunctioneren, terwijl je in bedrijfsleven eruit gegooid worden, maar in geval van ambtenaren is het in 1 ker "onwenselijk"
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 februari 2012 @ 16:16:43 #29
45206 Pietverdriet
pi_108466835
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar welke incentive heeft de overheid om de lasten voor de burger zo laag mogelijk te houden? Geen enkele toch?
Zoals ik al zei, het probleem van overheden is, is dat het een slager is die zijn eigen vlees keurt, de enige slager is en je een afname verplichting hebt zelfs als je vegetariër bent
pi_108466881
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, kennelijk is het normaal dat je als ambtenaar kunt disfunctioneren, terwijl je in bedrijfsleven eruit gegooid worden, maar in geval van ambtenaren is het in 1 ker "onwenselijk"
Ook dat, men zit hier te piepen dat ik niet zou weten hoe het in het bedrijfsleven gaat..... blijkt dat zij zelf refereren aan overheidsinstellingen. Ik zeg; niet geschikt, tot ziens :W
pi_108466950
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ook dat, men zit hier te piepen dat ik niet zou weten hoe het in het bedrijfsleven gaat..... blijkt dat zij zelf refereren aan overheidsinstellingen. Ik zeg; niet geschikt, tot ziens :W
Zorgverzekeraars zijn geen overheidsinstellingen.
pi_108467152
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik al zei, het probleem van overheden is, is dat het een slager is die zijn eigen vlees keurt, de enige slager is en je een afname verplichting hebt zelfs als je vegetariër bent
Nee, dat zie je fout. Het is het probleem van de burger, niet van de overheid.
Ja, ik generaliseer.
pi_108467171
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars zijn geen overheidsinstellingen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De overheid is een slager die zijn eigen vlees keurt, en de enige slager die er is, waar je gedwongen winkelnering hebt, zelfs al ben je vegetariër.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:08 schreef Northside het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:09 schreef Northside het volgende:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:13 schreef Northside het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom... we hadden het nu over overheid.
pi_108467457
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Jij weet hoe het binnen jouw bedrijf gaat, hij weet hoe het binnen zijn bedrijf gaat, ik weet hoe het binnen mijn bedrijf gaat. Maar jij lijkt ervan overtuigd te zijn dat je weet hoe het overal werkt, vrij arrogant natuurlijk. Als het op die manier moet ga ik weer lekker niets doen achter m'n bureau.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:31:38 #35
45206 Pietverdriet
pi_108467515
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, dat zie je fout. Het is het probleem van de burger, niet van de overheid.
Goed, het probleem MET overheden was taalkundig mooier geweest.
pi_108467522
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij weet hoe het binnen jouw bedrijf gaat, hij weet hoe het binnen zijn bedrijf gaat, ik weet hoe het binnen mijn bedrijf gaat. Maar jij lijkt ervan overtuigd te zijn dat je weet hoe het overal werkt, vrij arrogant natuurlijk. Als het op die manier moet ga ik weer lekker niets doen achter m'n bureau.
Kijk maar uit dat je door de jonge garde niet voor 'fossiel dat niks kan' wordt aangeduid.
pi_108467735
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Kijk maar uit dat je door de jonge garde niet voor 'fossiel dat niks kan' wordt aangeduid.
Ik ben 31 en doe het qua carriere heel aardig, dank je. Ik ben de jonge garde binnen de overheid.
Ja, ik generaliseer.
pi_108467959
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

wat doe jij eigenlijk? Wat voor een functie in wat voor een bedrijf?
pi_108468159
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

wat doe jij eigenlijk? Wat voor een functie in wat voor een bedrijf?
Zoek maar in mijn historie :) Ik krijg deze vraag wel vaker.... meestal om er later niets meer over te horen omdat ze niet kunnen bashen, hetgeen vaak het doel is van deze vraag ;)
pi_108468477
Gast :')
pi_108468728
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef CafeRoker het volgende:
Gast :')
Ja echt... je weet hoe Fok werkt neem ik aan? Hou het er maar op dat ik de financiële en juridische sector adviseer, alsmede onze HR. Dat is het in een hele kleine notedop.
pi_108469067
Heel mooi, maar heb eigenlijk meer interesse in je aantal jaar ervaring en je plaats in de hierarchie. Je klinkt nogal theoretisch. Zoiets als een management trainee die een paar jaar bij z'n eerste werkgever zit en daar nogal idolaat van is. Kan best zijn dat ik er aardig naast zit, maar je komt niet heel ervaren over.
pi_108474228
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook, eerst 500.000 IT'ers bij het UWV, dan weer duizenden vakspecialisten die thuis zitten, stuur ze AUB naar me door als je ze kent, ik ken nog wel wat goede bureau's die me 1500 euro per lead betalen :)
Een klein % van die 500.000 is denk ik It-er.

Maar de meeste zonder werk zijn denk ik zelfstandigen; SAP, Oracle, Microsoft CE ; wellicht zijn ze gewoon te duur voor jullie.

1500 euro voor een lead ? Waanzin of het is windhandel van bureau naar bureau.
pi_108474361
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo is dat.
pi_108474890
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:26 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Een klein % van die 500.000 is denk ik It-er.

Maar de meeste zonder werk zijn denk ik zelfstandigen; SAP, Oracle, Microsoft CE ; wellicht zijn ze gewoon te duur voor jullie.

1500 euro voor een lead ? Waanzin of het is windhandel van bureau naar bureau.
Wanneer post je gewoon eens feiten? Of denk je dat die SAP guru's gewoon lekker WW aan het trekken zijn? En 1500 euro is maar een fractie wat dat bureau zelf weer krijgt voor het wegzetten van een specialist. Volgens mij is 2 a 3 maandsalarissen een normale vergoeding.
pi_108475719
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wanneer post je gewoon eens feiten? Of denk je dat die SAP guru's gewoon lekker WW aan het trekken zijn?
Nee, maar er staan denk ik genoeg zelfstandigen aan de kant, ook hoogopgeleiden met SAP kennis.

Ik snap jou niet, er is nu een zware crisis aan de gang, en jij roept "komt allen bij mij, want we zoeken heel veel werknemers".

quote:
En 1500 euro is maar een fractie wat dat bureau zelf weer krijgt voor het wegzetten van een specialist. Volgens mij is 2 a 3 maandsalarissen een normale vergoeding.
windhandel dus; een maandsalaris van 6.000 euro is dus al een deal van zo'n kleine 20.000 Euro.

Als dit geld nou eens aan de persoon-werkkracht zelf kon worden uitbetaald, dan hadden jullie sneller je goede werkkrachten op de werkplek, lijkt mij.

Ik ben niet zo bekend met die markt, maar waarom is dit premie-jagen dan zo uit de hand gelopen ?

Even een beleidsvraag: waarom ben je (als bedrijf) WEL bereid veel geld neer te tellen voor zo'n windhandel-bureau, maar ben je als bedrijf NIET bereid meer salaris te betalen voor een goede werknemer (niet zozeer alleen IT, ook andere branches).
  maandag 27 februari 2012 @ 20:01:19 #47
45206 Pietverdriet
pi_108475791
Waarom onderhandel je niet een beter salaris uit?
pi_108476032
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:59 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nee, maar er staan denk ik genoeg zelfstandigen aan de kant, ook hoogopgeleiden met SAP kennis.

Ik snap jou niet, er is nu een zware crisis aan de gang, en jij roept "komt allen bij mij, want we zoeken heel veel werknemers".

[..]

windhandel dus; een maandsalaris van 6.000 euro is dus al een deal van zo'n kleine 20.000 Euro.

Als dit geld nou eens aan de persoon-werkkracht zelf kon worden uitbetaald, dan hadden jullie sneller je goede werkkrachten op de werkplek, lijkt mij.

Ik ben niet zo bekend met die markt, maar waarom is dit premie-jagen dan zo uit de hand gelopen ?

Even een beleidsvraag: waarom ben je (als bedrijf) WEL bereid veel geld neer te tellen voor zo'n windhandel-bureau, maar ben je als bedrijf NIET bereid meer salaris te betalen voor een goede werknemer (niet zozeer alleen IT, ook andere branches).
De vraag stellen is het beantwoorden, als jij een blik specialisten voor me kan regelen, dan zorg ik dat je onze nieuwe HR hoofd word, want volgens jou zitten ze allemaal thuis.
pi_108476680
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

De vraag stellen is het beantwoorden, als jij een blik specialisten voor me kan regelen, dan zorg ik dat je onze nieuwe HR hoofd word, want volgens jou zitten ze allemaal thuis.
verrekt interessante opmerking... wie weet, je brengt me ineens op een ander idee.
pi_108477179
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:15 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

verrekt interessante opmerking... wie weet, je brengt me ineens op een ander idee.
Je gaat een bemiddelingsbureau beginnen? Ik wens je veel succes, met het afwijzen van al dat gruis dat je benaderd.
pi_108493710
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:08 schreef CafeRoker het volgende:
Heel mooi, maar heb eigenlijk meer interesse in je aantal jaar ervaring en je plaats in de hierarchie. Je klinkt nogal theoretisch. Zoiets als een management trainee die een paar jaar bij z'n eerste werkgever zit en daar nogal idolaat van is. Kan best zijn dat ik er aardig naast zit, maar je komt niet heel ervaren over.
Ook dat is terug te vinden, kwestie van zoeken. Je gevoel zit er naast ;)
pi_108498127
OP geeft inderdaad een zeer zorgelijk ontwikkeling weer. Niet alleen voor genoemde leeftijdsgroep, maar de algemene tendens is gewoon dat de rechtspositie van werknemers alsmaar verder wordt uitgehold.

Oorzaken:

1 Globalisering. Doe je weinig tegen

2 De kiezers zelf, die steeds maar weer een rechts kabinet in het zadel helpen en die werknemers rechten stukje bij beetje verder afbreken.

3 Individualisme, "mij kan niets overkomen"-waan bij menig werkende resulteert in massaal stemgedrag op hiervoor verantwoordelijk partijen als VVD en D66. Want werkloosheid treft immers alleen de ander :')_!

4 De Nederlander zelf: die te laf is om in de benen te komen om massaal protest aan te tekenen. Politiek weet dat, en speelt daar handig op in. Schaal_9 gaf dit ook al zeer terecht aan, alles wordt uiteindelijk gewoon geslikt. Tsja. :')

5 Politiek legt de lasten erg eenzijdig weg bij werknemers, bedrijven worden wel erg vrij gelaten (spelen een spel zonder nieten).....Maatschappelijk verantwoord ondernemen mag van bedrijven ook eens worden gevraagd.

6 Doorgeslagen kapitalisme eist steeds meer zijn tol, juist bij die mensen die het minste kunnen hebben. Occupy is daar een reactie op...

Ik zou zeggen, mensen wordt toch eens een keer wakker en kijk eens minder naar voetbal of ander crap op TV!
pi_108498338
Ja, we gaan lekker naar een communistisch systeem waar ze je ongetwijfeld een prachtige baan als assistent-schroevendraaieraanreiker kunnen aanbieden EG.
pi_108498387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:33 schreef Monolith het volgende:
Ja, we gaan lekker naar een communistisch systeem waar ze je ongetwijfeld een prachtige baan als assistent-schroevendraaieraanreiker kunnen aanbieden EG.
Ik pleit niet voor een communisme. Maar meer balans. Een uiterste vorm is zelden goed. :) Ik zeg niet dat een kapitalisme niet deugt, alleen dat het erg is doorgeslagen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:51:51 #55
45206 Pietverdriet
pi_108498985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik pleit niet voor een communisme. Maar meer balans. Een uiterste vorm is zelden goed. :) Ik zeg niet dat een kapitalisme niet deugt, alleen dat het erg is doorgeslagen.
Doorgeslagen? Met een overheid die groter is dan de helft van het BBP?
pi_108499168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De overheid wordt als maar kleiner. De maatschappij laat steeds meer de harde kant zien. Steeds meer mensen kunnen niet meer voldoen aan de absurde eisen die de huidige maatschappij aan de mensen stelt...

Moeten we dat dan willen?
pi_108499472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De overheid wordt als maar kleiner. De maatschappij laat steeds meer de harde kant zien. Steeds meer mensen kunnen niet meer voldoen aan de absurde eisen die de huidige maatschappij aan de mensen stelt...

Ach kom zeg. Wat worden er in de gemiddelde baan nou voor absurde eisen gesteld?
pi_108499497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Nederland werken juist relatief weinig ambtenaren en hun arbeidsvoorwaarden komen meer en meer in de richting van die van werknemers (meer dan in andere landen gebruikelijk is).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_108499644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach kom zeg. Wat worden er in de gemiddelde baan nou voor absurde eisen gesteld?
Voor jou misschien....Er zijn steeds meer uitvallers en het wordt alleen maar erger. Totdat jij ook aan de beurt komt.

Maar ach, blijf in de waan dat je onschendbaar bent :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:10:15 #60
45206 Pietverdriet
pi_108499645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, sinds begin jaren 70 wordt de overheid alleen maar groter, en groeit deze harder dan het BBP, alleen tijdens het laatste kabinet Lubbers en Paars 1 groeide het BBP harder dan de overheid, en dat was dan ook vooral omdat de economie zo hard groeide.
De overheid wordt niet kleiner, hij wordt groter en groter
pi_108499680
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor jou misschien....Er zijn steeds meer uitvallers en het wordt alleen maar erger. Totdat jij ook aan de beurt komt.

Maar ach, blijf in de waan dat je onschendbaar bent :')
Het was een vraag. Kun je die even beantwoorden?
pi_108499738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het was een vraag. Kun je die even beantwoorden?
Die heb ik toch beantwoord: de groep die daar niet meer aan kan beantwoorden wordt steeds groter.
pi_108499778
En wat te denken dat mensen al oud zijn als ze 30 zijn.

waar zijn we in vredesnaam mee bezig met z'n allen. |:(

Maar goed, blijf vooral massaal VVD stemmen :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:18:02 #64
45206 Pietverdriet
pi_108499888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
En wat te denken dat mensen al oud zijn als ze 30 zijn.

waar zijn we in vredesnaam mee bezig met z'n allen. |:(

Maar goed, blijf vooral massaal VVD stemmen :')
Wat is jouw alternatief?
pi_108499997
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is jouw alternatief?
Want dat is een vereiste om te mogen klagen over de huidige situatie?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:23:35 #66
45206 Pietverdriet
pi_108500041
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:22 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Want dat is een vereiste om te mogen klagen over de huidige situatie?
Vraag hem dat omdat hij, gezien zijn eerdere post over een steeds kleinere wordende overheid niet echt getuigd van feitenkennis.
pi_108500109
quote:

[..]

Wat is jouw alternatief?
Maatschappelijk verantwoord ondernemen. De fout is het kapitalisme, dat maatschappij GELD gedreven is. En dat is het enig wat kennelijk telt.

Ik zou zeggen: eerst de MENS dan het GELD.
pi_108500188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die heb ik toch beantwoord: de groep die daar niet meer aan kan beantwoorden wordt steeds groter.
Je snapt toch zelf ook wel dat dit een stompzinnige cirkelredenering is? Er zijn absurde eisen waar steeds meer mensen niet aan kunnen voldoen. Wat die eisen zijn? Eisen waaraan steeds meer mensen niet kunnen voldoen. Zonder concrete voorbeelden komen we nergens, hè?
pi_108500271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat dit een stompzinnige cirkelredenering is? Er zijn absurde eisen waar steeds meer mensen niet aan kunnen voldoen. Wat die eisen zijn? Eisen waaraan steeds meer mensen niet kunnen voldoen. Zonder concrete voorbeelden komen we nergens, hè?
Steek je nek anders lekker in het zand...

Ik zou zeggen merk het zelf eens keer.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:31:01 #70
45206 Pietverdriet
pi_108500294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Maatschappelijk verantwoord ondernemen. De fout is het kapitalisme, dat maatschappij GELD gedreven is. En dat is het enig wat kennelijk telt.

En daar ga je de problemen van de overheidsfinanciering mee oplossen?
pi_108500308
In dit systeem mogen mensen niet eens oud worden, want dan zijn ze immers niet meer gewenst. Hoe achterlijk moet het nog worden???
pi_108500324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraag hem dat omdat hij, gezien zijn eerdere post over een steeds kleinere wordende overheid niet echt getuigd van feitenkennis.
Op die manier. Ik volg je.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:32:45 #73
45206 Pietverdriet
pi_108500361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
In dit systeem mogen mensen niet eens oud worden, want dan zijn ze immers niet meer gewenst. Hoe achterlijk moet het nog worden???
Maar hoe ga jij het financieren?
pi_108500364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Onze kapitalistische maatschappij is schuld gedreven, nog even iets erger.
pi_108500399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daar ga je de problemen van de overheidsfinanciering mee oplossen?
Met mensen afschrijven en het leven van de nog werkenden zo zuur mogelijk te maken met het afnemen van steeds meer wernemersrechten, waardoor iedereen angstig wordt en niks meer durft uit te geven??

Dat lost het probleem dan wel op?

Niet voor niks zegt Teulings dat je NIET verder moet bezuinigen. Je maakt zo alles kapot.
pi_108500431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ouderen JUIST niet afschrijven. Dan investeer je in mensen. Dan blijven ze werken ipv dat je ze achter het gordijn dumpt.
pi_108500475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Onze kapitalistische maatschappij is schuld gedreven, nog even iets erger.
Alles draait om het profijtbeginsel. Kennelijk werkt het dus niet als je van de regen in de drup belandt.
pi_108500486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Steek je nek anders lekker in het zand...

Ik zou zeggen merk het zelf eens keer.
Mijn god, geen wonder dat je niet aan een baan kan komen. Gedraag je je ook zo tijdens sollicitatiegesprekken?.... 'Wat zijn je sterke punten?', 'Mijn sterke punten zijn dat ik sterke punten heb.'
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:49 #79
45206 Pietverdriet
pi_108500517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met mensen afschrijven en het leven van de nog werkenden zo zuur mogelijk te maken met het afnemen van steeds meer wernemersrechten, waardoor iedereen angstig wordt en niks meer durft uit te geven??

Dat lost het probleem dan wel op?

Niet voor niks zegt Teulings dat je NIET verder moet bezuinigen. Je maakt zo alles kapot.
Je geeft geen antwoord op de vraag
pi_108500529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mijn god, geen wonder dat je niet aan een baan kan komen. Gedraag je je ook zo tijdens sollicitatiegesprekken?.... 'Wat zijn je sterke punten?', 'Mijn sterke punten zijn dat ik sterke punten heb.'
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je. :W
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:37:16 #81
45206 Pietverdriet
pi_108500535
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ouderen JUIST niet afschrijven. Dan investeer je in mensen. Dan blijven ze werken ipv dat je ze achter het gordijn dumpt.
Pensioenleeftijd naar 70? 75?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:37:45 #82
45206 Pietverdriet
pi_108500548
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt het echt niet door, niet?
pi_108500555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pensioenleeftijd naar 70? 75?
Heeft geen zin als werkgevers mensen boven de 30 al afschrijft.
pi_108500587
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt het echt niet door, niet?
Ik wel, maar jullie komen met dooddoeners. Ik heb het weer gezien hier. :W
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:38:58 #85
45206 Pietverdriet
pi_108500601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heeft geen zin als werkgevers mensen boven de 30 al afschrijft.
Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:39:40 #86
45206 Pietverdriet
pi_108500636
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zegt de koning van de dooddoener
pi_108500650
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN.

Zo.
pi_108500734
Mensen met kwaliteiten zullen altijd werk hebben. Klaplopers en grootmuilen hebben last van deze 'crisis'. Immers als de bergen niet tot aan de hemel groeien worden klaplopers en grootmuilen er als eerste uitgewerkt. Terecht uiteraard :Y
pi_108500854
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mensen met kwaliteiten zullen altijd werk hebben. Klaplopers en grootmuilen hebben last van deze 'crisis'. Immers als de bergen niet tot aan de hemel groeien worden klaplopers en grootmuilen er als eerste uitgewerkt. Terecht uiteraard :Y
Wat een onzin. Klaplopers werken niet eens. Klaplopers worden dus nergens uitgewerkt en lachen hard terwijl ze hun Euroshopper bier inladen van jouw belastinggeld. Maak jezelf vooral geen illusies; gerechtigheid heeft hier geen plaats.
pi_108500897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:47 #91
45206 Pietverdriet
pi_108500901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN.
Je caps lock is stuk
En erg sterk is je antwoord niet, het is slechts een loze kreet, een dooddoener in je eigen woorden.
pi_108500957
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij weigert een normale discussie te voeren. Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden van absurde eisen die heden ten dage aan werknemers worden gesteld. Mensen gaan op een gegeven moment zo reageren als jij weigert een normale discussie te voeren.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:57:05 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108501217
quote:

[..]

Managers krijgen een bonus als ze een idee hebben dat word ingevoerd. Wat er dan gebeurd is dat een idee door de strot van het personeel word geduwd, ook als het een slecht idee is.

Het personeel staat dan voor de taak om nee te zeggen tegen hun eigen baas, en op te moeten boksen tegen de propagandacampagne van die manager. Die managers weten niet alleen zichzelf, maar ook hun ideeën goed te verkopen. Als een idee problematisch is, past de manager de bedrijfsvoering (tijdelijk) aan om te "bewijzen" dat hij gelijk heeft. (Ad Hoc-beleid) De manager krijgt een bonus en het personeel ruimt de troep op.

Simpel voorbeeld: Te weinig personeel, iedereen draait vette overuren om het werk gedaan te krijgen. Vanwege de overuren word er op een bepaald projectnummer te veel geld uitgegeven. Dan word er een nieuwe manager aangetrokken om dat probleem op te lossen. De manager neemt uitzendkrachten aan op een ander projectnummer om de overuren op te lossen.

Resultaat: Manager 1 krijgt bonus omdat hij (op het originele projectnummer) binnen budget blijft en manager 2 krijgt bonus omdat hij een probleem heeft opgelost.

Dat dit uiteindelijk duurder is is een probleem voor het volgende kwartaal waar vast weer een andere manager een bonus voor kan krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 28-02-2012 14:34:18 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:01:34 #94
pi_108501370
quote:

[..]

Wat is jouw alternatief?
1 van de regels van desinformatie. Je mag geen problemen aankaarten voordat je een oplossing hebt voor alle wereldproblemen. Zo hebben ze Occupy ook niet kapot gekregen, flikker dat trukkje nou eens weg, Piet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:02:11 #95
pi_108501391
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Topverdieners afromen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:03:07 #96
pi_108501420
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.
50% moest HBO, dus geven ze nu HBO-diploma's weg en sta je met HBO vakken te vullen in de AH. Een nieuwe vorm van verborgen werkloosheid.

Genade-zesjes kwistig uitgedeeld aan studenten
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:03 #97
45206 Pietverdriet
pi_108501549
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

1 van de regels van desinformatie. Je mag geen problemen aankaarten voordat je een oplossing hebt voor alle wereldproblemen. Zo hebben ze Occupy ook niet kapot gekregen, flikker dat trukkje nou eens weg, Piet.
Regel 1 is liegen, en dat doet echt gaaf,
Hij beweert dat het kapitalisme is doorgeslagen, ik vraag hem hoe dat zit met een overheid die groter is dan de helft van het BBP
hij beweerd dat de overheid steeds kleiner wordt.
Dat is onjuist.
Hij gaat hier niet op in maar zegt dat geld de oorzaak van het kwaad is. Ik vraag hem dan hoe hij denkt de problemen die hij aanhaakt, die van financiële aard zijn, denkt te financieren zonder geld. Hij komt met dooddoeners als maatschappelijk verantwoord ondernemen.
En dan ben ik bezig met discussietruukjes?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:33 #98
45206 Pietverdriet
pi_108501570
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Topverdieners afromen.
Dat gebeurt al
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:10:08 #99
pi_108501670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Regel 1 is liegen, en dat doet echt gaaf,
Hij beweert dat het kapitalisme is doorgeslagen, ik vraag hem hoe dat zit met een overheid die groter is dan de helft van het BBP
Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.
pi_108501837
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.
Van de 257 miljard aan verwachte uitgaven in 2012 gaat grofweg 175 miljard naar zorg, sociale zekerheid en OCW. Dat lijkt mij toch niet direct 'meer bedrijven steunen'.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:16:01 #101
45206 Pietverdriet
pi_108501868
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Toon maar aan dat dit de oorzaak is
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:20:03 #102
pi_108502008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toon maar aan dat dit de oorzaak is
Banken, NL als belastingparadijs

(gisteren nog op radio 1: Meneer aan telefoon: Er zijn al jaren zo veel brievenbus bv's. Couperus van VVD: NL is GEEN belastingparadijs, maar een bedrijf moet wel substantie hebben en dat moeten we onderzoeken. Dus ze wil nu misschien iets gaan onderzoeken wat al jaren bekend is. )
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:21:06 #103
pi_108502046
Ik heb een voorstel: Als bepaalde beleidsmaatregelen aantoonbaar goed zijn voor het bedrijfsleven, laten we dat dan privatiseren.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:00 #104
pi_108502632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Van de 257 miljard aan verwachte uitgaven in 2012 gaat grofweg 175 miljard naar zorg, sociale zekerheid en OCW. Dat lijkt mij toch niet direct 'meer bedrijven steunen'.
Bedrijven verdienen niets aan de zorg? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_108502660
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Managers krijgen een bonus als ze een idee hebben dat word ingevoerd. Wat er dan gebeurd is dat een idee door de strot van het personeel word geduwd, ook als het een slecht idee is.

Het personeel staat dan voor de taak om nee te zeggen tegen hun eigen baas, en op te moeten boksen tegen de propagandacampagne van die manager. Die managers weten niet alleen zichzelf, maar ook hun ideeën goed te verkopen. Als een idee problematisch is, past de manager de bedrijfsvoering (tijdelijk) aan om te "bewijzen" dat hij gelijk heeft. (Ad Hoc-beleid) De manager krijgt een bonus en het personeel ruimt de troep op.

Simpel voorbeeld: Te weinig personeel, iedereen draait vette overuren om het werk gedaan te krijgen. Vanwege de overuren word er op een bepaald projectnummer te veel geld uitgegeven. Dan word er een nieuwe manager aangetrokken om dat probleem op te lossen. De manager neemt uitzendkrachten aan op een ander projectnummer om de overuren op te lossen.

Resultaat: Manager 1 krijgt bonus omdat hij (op het originele projectnummer) binnen budget blijft en manager 2 krijgt bonus omdat hij een probleem heeft opgelost.

Dat dit uiteindelijk duurder is is een probleem voor het volgende kwartaal waar vast weer een andere manager een bonus voor kan krijgen.
Dit is bekeken vanuit het perspectief van de mensen op de werkvloer, door mij eerder arbeiders genoemd. De werkgever van de manager vind het blijkbaar een goed idee, dit noemde ik eerder 'de pakken'. Kortom, ...er is dus een verschil in denken tussen de arbeiders en de pakken over wat goed is. Dat wil niet zeggen dat de pakken iets niet goed doen en fossielen zijn die niet renderen.... zij zijn slechts op een heel ander niveau actief als de arbeiders.
pi_108502708
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bedrijven verdienen niets aan de zorg? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ja dat verdienen ze sowieso, ongeacht of de overheid daar aan bijdraagt. Dat is het mooie aan die sector. Mensen die doodziek zijn willen best lappen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:38:40 #107
45206 Pietverdriet
pi_108502753
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Banken,
Toon maar aan dat ze de oorzaak zijn, hoeveel miljard is er in de banken gestopt?

quote:
NL als belastingparadijs
Dit levert de staat inkomsten op doordat holdings hun hoofdkantoor in NL vestigen, dit is geen voorbeeld van dat er belastinggeld naar de bedrijven gaat. Integendeel
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:38:44 #108
pi_108502756
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat verdienen ze sowieso, ongeacht of de overheid daar aan bijdraagt. Dat is het mooie aan die sector. Mensen die doodziek zijn willen best lappen.
Idd, das makkelijk verdient.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:40:12 #109
pi_108502803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toon maar aan dat ze de oorzaak zijn, hoeveel miljard is er in de banken gestopt?

[..]

Dit levert de staat inkomsten op doordat holdings hun hoofdkantoor in NL vestigen, dit is geen voorbeeld van dat er belastinggeld naar de bedrijven gaat. Integendeel
Ze hoeven zelf geen belasting te betalen, dat doet de burger voor hen. In dit geval de burger uit het land van herkomst. Die betaald voor infrastructuur die het bedrijf mogelijk maakt.

Bedrijven aan het staats-infuus.
pi_108503005
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Idd, das makkelijk verdient.
We kunnen het gewoon wegbezuiningen hoor, betaalt een gemiddeld gezin straks 40% van het inkomen aan zorg in plaats van 20%.
pi_108503081
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dit is bekeken vanuit het perspectief van de mensen op de werkvloer, door mij eerder arbeiders genoemd. De werkgever van de manager vind het blijkbaar een goed idee, dit noemde ik eerder 'de pakken'. Kortom, ...er is dus een verschil in denken tussen de arbeiders en de pakken over wat goed is. Dat wil niet zeggen dat de pakken iets niet goed doen en fossielen zijn die niet renderen.... zij zijn slechts op een heel ander niveau actief als de arbeiders.
Dat zou nog zoveel beter kunnen als er veel beter gecommuniceerd en naar elkaar geluisterd wordt. Je kan met geweldige producten komen wanneer toch vooral de managers bereidt zouden zijn tot luisteren naar de werkvloer. Het begint toch altijd bovenaan.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:49:00 #112
pi_108503122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

We kunnen het gewoon wegbezuiningen hoor, betaalt een gemiddeld gezin straks 40% van het inkomen aan zorg in plaats van 20%.
Daar kan een hoop vanaf als je het inkomen van managers aan banden legt. De industrie werkt primair voor aandeelhouders, dat kan ook anders.

Nieuwste stap in liberalisering: ziekenhuizen mogen winst gaan uitkeren

Het moet ook niet het doel worden van een ziekenhuis om winst te maken.
pi_108503957
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar kan een hoop vanaf als je het inkomen van managers aan banden legt. De industrie werkt primair voor aandeelhouders, dat kan ook anders.

Nieuwste stap in liberalisering: ziekenhuizen mogen winst gaan uitkeren

Het moet ook niet het doel worden van een ziekenhuis om winst te maken.
Kun je even aangeven welk percentage van de loonkosten in de zorg onder deze 'lonen voor managers' vallen? Kun je daarnaast even aangeven wel percentage van de totale zorgkosten dit betreft?
Loze beweringen hebben we niet zo veel aan natuurlijk.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:18:23 #114
pi_108504134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kun je even aangeven welk percentage van de loonkosten in de zorg onder deze 'lonen voor managers' vallen? Kun je daarnaast even aangeven wel percentage van de totale zorgkosten dit betreft?
Ik zou zeggen, open er een topic over.
pi_108504658
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, open er een topic over.
Ik zie dat je al evenveel vermogen tot het voeren van een fatsoenlijke discussie bezit als EG. Niet dat dit een verassing is overigens.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:32:06 #116
pi_108504732
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie dat je al evenveel vermogen tot het voeren van een fatsoenlijke discussie bezit als EG. Niet dat dit een verassing is overigens.
Je bent off-topic.
pi_108504784
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent off-topic.
Daar had je vrij weinig problemen mee toen je nog niet werd gevraagd je loze kreten te kwantificeren.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:34:21 #118
pi_108504822
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar had je vrij weinig problemen mee toen je nog niet werd gevraagd je loze kreten te kwantificeren.
Dus jullie hebben de discussie kapot gemaakt omdat je anders je gelijk niet kan halen. Gefeliciteerd.
pi_108504898
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hallo ik ben Piet en kom altijd met standaard reacties. De andere moet altijd met argumenten komen.
pi_108504982
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus jullie hebben de discussie kapot gemaakt omdat je anders je gelijk niet kan halen. Gefeliciteerd.
Ik probeer de discussie boven SP / PVV niveau uit te tillen, maar ik vrees dat dit niet aan jou besteed is.
pi_108505154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, sinds begin jaren 70 wordt de overheid alleen maar groter, en groeit deze harder dan het BBP, alleen tijdens het laatste kabinet Lubbers en Paars 1 groeide het BBP harder dan de overheid, en dat was dan ook vooral omdat de economie zo hard groeide.
De overheid wordt niet kleiner, hij wordt groter en groter
Zoals gezegd, deze ontwikkeling kan niet blijven duren. Over een paar jaar moet alles met minder mensen, ook de overheid.

Of het voor de burger dan ook goedkoper wordt betwijfel ik, de overheid vindt altijd wel bodemloze putten om het extra geld in te gooien.
Ja, ik generaliseer.
pi_108505167
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik probeer de discussie boven SP / PVV niveau uit te tillen, maar ik vrees dat dit niet aan jou besteed is.
Waarom denk je dat zijn "beste" topics... de topics zijn waar alleen hij post??
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:43:32 #123
pi_108505214
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom denk je dat zijn "beste" topics... de topics zijn waar alleen hij post??
Dus jij vind mijn topics goed? Ik vroeg me al af waarom je daar zo vaak postte. _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:45:34 #124
346939 Janneke141
pi_108505309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Degenen die om bovenstaande redenen langs de kant staan zijn de dupe van het concept 'minimumloon'.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:47:00 #125
pi_108505364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Degenen die om bovenstaande redenen langs de kant staan zijn de dupe van het concept 'minimumloon'.
Want je moet eigenlijk betalen om te mogen werken? Het is meer een gevolg van globalisering en outsourcing.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:47:53 #126
45206 Pietverdriet
pi_108505396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:36 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Hallo ik ben Piet en kom altijd met standaard reacties. De andere moet altijd met argumenten komen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
,
hij beweerd dat de overheid steeds kleiner wordt.
Dat is onjuist.
Hij gaat hier niet op in maar zegt dat geld de oorzaak van het kwaad is. Ik vraag hem dan hoe hij denkt de problemen die hij aanhaakt, die van financiële aard zijn, denkt te financieren zonder geld. Hij komt met dooddoeners als maatschappelijk verantwoord ondernemen.
En dan ben ik bezig met discussietruukjes?
pi_108505415
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus jij vind mijn topics goed? Ik vroeg me al af waarom je daar zo vaak postte. _O-
Ik begrijp dat je het lachwekkend vind,...zou ik zelf ook vinden. Tevens begrijp ik dat jij niet begrijpt waarom iets tussen aanhalingstekens staat, hetgeen weer geen verrassing is ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:49:09 #128
pi_108505446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Er worden kapitalen uitgegeven aal lobbyisten. Bedrijven vinden een grote overheid prima, zolang ze er maar van profiteren. Er word hypocriet geredeneerd.
pi_108506395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
Meh, het concept van minimumloon is niet verkeerd, het is in Nederland alleen verkeerd toegepast door het verschil met uitkeringen te klein te maken.
Ja, ik generaliseer.
pi_108506424
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:18 schreef Northside het volgende:

[..]

Meh, het concept van minimumloon is niet verkeerd, het is in Nederland alleen verkeerd toegepast door het verschil met uitkeringen te klein te maken.
Daarom...afschaffen al die uitkeringen.....
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:22:23 #131
346939 Janneke141
pi_108506502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:18 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem dat ervoor zorgt dat een bepaalde groep 'geschikte' mensen thuis blijft zitten omdat het ze amper meer oplevert om 40 uur tegen minimumloon te gaan werken, of er zelfs op achteruit gaan.

Voor de WSW'ers en andere randgevallen is het minimumloon gewoon een blokkade om aan het werk te komen. Als je dan als werkgever toch 13 euro per uur moet uitgeven aan een minimumloner voor ongeschoold werk kies je er wel een die wel 100% is.
pi_108506746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de WSW'ers en andere randgevallen is het minimumloon gewoon een blokkade om aan het werk te komen. Als je dan als werkgever toch 13 euro per uur moet uitgeven aan een minimumloner voor ongeschoold werk kies je er wel een die wel 100% is.
Compenseren ze dat niet met extra subsidies voor die randgevallen? Ik ben daar niet in thuis, zou het niet weten, maar dat dacht ik.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:32:05 #133
346939 Janneke141
pi_108506835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:29 schreef Northside het volgende:

[..]

Compenseren ze dat niet met extra subsidies voor die randgevallen? Ik ben daar niet in thuis, zou het niet weten, maar dat dacht ik.
Daar zijn wel wat regelingen voor maar die zijn voor werkgevers amper interessant.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:53:34 #134
45206 Pietverdriet
pi_108507545
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er worden kapitalen uitgegeven aal lobbyisten. Bedrijven vinden een grote overheid prima, zolang ze er maar van profiteren. Er word hypocriet geredeneerd.
En zoals jij verdomt goed weet ben ik daar een groot tegenstander van.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:03:52 #135
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108512092
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Het probleem ligt nog wel dieper. Onze maatschappij is zo ongeveer de meest individualistische van Europa. Dat levert vrijheden op, maar ook nadelen. Bejaarden sturen we naar bejaardentehuizen, waar in andere landen familie over het meer voor elkaar zorgt in de vorm van mantelzorg. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek. Daardoor ontstaan grote tekorten in de formele zorg.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:04:58 #136
45206 Pietverdriet
pi_108512152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:03 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het probleem ligt nog wel dieper. Onze maatschappij is zo ongeveer de meest individualistische van Europa: bejaarden sturen we naar bejaardentehuizen, waar in andere landen familie over het meer voor elkaar zorgt (mantelzorg). Zie bijvoorbeeld dit onderzoek. Daardoor ontstaan grote tekorten in de formele zorg.
Jep, ouderen in een tehuis en de rekening uit de algemene middelen, en dat noemen we dan solidariteit en sociaal
pi_108512840
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:16 schreef raptorix het volgende:
Klopt, kennelijk is het normaal dat je als ambtenaar kunt disfunctioneren, terwijl je in bedrijfsleven eruit gegooid worden
Dit beeld had ik ook altijd, tot ik in het bedrijfsleven ging werken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:36:35 #138
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108513346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een probleem dat ervoor zorgt dat een bepaalde groep 'geschikte' mensen thuis blijft zitten omdat het ze amper meer oplevert om 40 uur tegen minimumloon te gaan werken, of er zelfs op achteruit gaan.

Om in deze leemte te voorzien is er de regeling loondispensatie. Werkgevers betalen dan alleen voor de geleverde productiviteit. Bij een productiviteit van 50% bijvoorbeeld hoeft een werkgever maar 50% van het minimumloon te betalen. Deze constructie is mogelijk in de Wajong.

Wsw-ers werken vaak in voltijd, waarbij de loonkosten grotendeels worden gesubsidieerd door de overheid. Het salaris kan oplopen tot 140% van het minimumloon. Voor hen is het nauwelijks lonend om over te stappen op een reguliere baan.
pi_108513885
quote:

[..]

Veel gaat naar bedrijven die in deze softe industrie zitten, tientallen en tientallen miljarden, en dan hebben we het hier alleen over de nationale overheid, de locale overheid doet hetzelfde.

Al die adviesbureau's en managementadviesbureau's voor SZ, OCW, Zorg. :{w
pi_108516412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:03 schreef schaal_9 het volgende:
Het probleem ligt nog wel dieper. Onze maatschappij is zo ongeveer de meest individualistische van Europa. Dat levert vrijheden op, maar ook nadelen. Bejaarden sturen we naar bejaardentehuizen, waar in andere landen familie over het meer voor elkaar zorgt in de vorm van mantelzorg. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek. Daardoor ontstaan grote tekorten in de formele zorg.
We hebben ook zo ongeveer de rijkste ouderen van de hele wereld, dus die kunnen die bejaardenhuizen etc wel zelf betalen zou je zeggen...
Ja, ik generaliseer.
pi_108517072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat ik zou willen weten hoeveel directe zorg er minder wordt gegeven wegens al die waterhoofden aan managers en toppers. Hoeveel minuten meer zorg krijgen mensen in het reinier de graaf gasthuis als de raad van bestuur de helft zou verdienen en geen bonus? Dat is wel boeiend.

Wat ook wel boeiend is, is hoe de prijzen zouden liggen als er geen aanbodsbeperking zou zijn in termen van numerus fixus en te strikte IP-rechten van de farmacie.

Ik denk alleen niet dat de oplossingen bij de bedirjven ligen maar de politiek. Meer uitgeven aan fundamenteel medisch onderzoek en patenten hieruit voor het algemeen nut gebruiken, numerus fixus afschaffen en ziekenhuizen aan banden leggen. Dat ziekenhuizen winst mogen gaan maken is precies de verkeerde kant op. Geef de patient zo weinig mogelijk voor ze veel mogelijk geld. Het doel moet zijnL mensen beter maken, niet aandeelhouders rijker maken.

Sowieso bonussen en al die riante salarissen verbieden voor instellingen waar veel awbz geld binnenkomt. Zorg werkt gewoon niet als commerciele sektor, de machtsverhouding is te scheef. Iemand die doodziek is, daar kun je makkelijk misbruik van maken.

Zaken moeten niet allemaal gratis en laagdrempelig zijn. maar het feit dat ik 1500 euro betaal aan ziektekosten en dan voor elke pilletje alsnog zelf kan afrekenen is wel heel zuur.
Whatever...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:42:49 #142
pi_108519680
quote:

[..]

http://www.healthcare.philips.com/nl_nl/products/resuscitation/industry/leadership.wpd

quote:
Nummer 2 in medische apparatuur met een jaaromzet van 9 miljard dollar.
pi_108519894
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:59:02 #144
pi_108520495
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

En toen? Wordt Philips zwaar gesubsidieerd?
Waar komt dat geld vandaan? Ziekenhuizen. Waar krijgen die hun geld van?
pi_108523563
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar komt dat geld vandaan? Ziekenhuizen. Waar krijgen die hun geld van?
Volgens jouw logica is het geven van een uitkering dus ook het sponsoren van supermarktketens en energiebedrijven?
pi_108525083
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je gaat een bemiddelingsbureau beginnen? Ik wens je veel succes, met het afwijzen van al dat gruis dat je benaderd.
Nou, ik zag het anders ... een andere aanpak dan de methoden van al die wervingsbureau's
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:40:44 #147
pi_108526289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens jouw logica is het geven van een uitkering dus ook het sponsoren van supermarktketens en energiebedrijven?
Dat zie je aan Griekenland. Het grote verschil is dat als je subsidie geeft via individuen, die mensen ook kunnen eten en niet alleen rijke aandeelhouders profiteren van de overheid. Je kan net zo goed werkelozen doodschieten omdat ze geen geld opbrengen, maar dan moet je banken ook failliet laten gaan anders ben je hypocriet.
pi_108537998
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zie je aan Griekenland. Het grote verschil is dat als je subsidie geeft via individuen, die mensen ook kunnen eten en niet alleen rijke aandeelhouders profiteren van de overheid. Je kan net zo goed werkelozen doodschieten omdat ze geen geld opbrengen, maar dan moet je banken ook failliet laten gaan anders ben je hypocriet.
Volgens dezelfde logica is het voordeel van de overheidsuitgaven in de zorg is dat gewone mensen niet dood gaan. Wat loop je toch weer uit je nek te kletsen.
pi_108538070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]
. Wat loop je toch weer uit je nek te kletsen.
Eens.
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:16:33 #150
pi_108539695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens dezelfde logica is het voordeel van de overheidsuitgaven in de zorg is dat gewone mensen niet dood gaan. Wat loop je toch weer uit je nek te kletsen.
Jij loopt te kletsen. Tot nu toe is iedereen doodgegaan.
pi_108539894
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij loopt te kletsen. Tot nu toe is iedereen doodgegaan.
Als je geen zin hebt in een inhoudelijke discussie, dan kun je beter in andere fora rond gaan hangen.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:06:53 #152
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108691450
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen nood, EchtGaaf! Het is een mooie stap dat je je stem hebt laten horen, mijn complimenten!
Je bent uiteraard van harte welkom bij de grote discussie over Werken naar vermogen.
pi_108699950
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:06 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Geen nood, EchtGaaf! Het is een mooie stap dat je je stem hebt laten horen, mijn complimenten!
Je bent uiteraard van harte welkom bij de grote discussie over Werken naar vermogen.
Dank voor het compliment en voor het geven van de link....

Mijn mening was duidelijk geponeerd ;)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:24:32 #154
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108795179
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dank voor het compliment en voor het geven van de link....

Mijn mening was duidelijk geponeerd ;)
Mensen kunnen het met jouw mening eens of oneens zijn, maar je inbreng getuigt van kracht. Je leert met weerstand omgaan en zon discussie houdt je scherp en geeft een invulling aan je vrije tijd. Hart tegen hart, dat zorgt voor actie en sensatie! Het is af en toe goed om getriggerd te worden.

Weinig vaste contracten dus in het leeftijdscohort 25 tot 35 jaar. Bij de overheid beginnen mensen vaak met een tweejarige aanstelling met uitzicht op vast.

Sja, wie zijn de verliezers op de arbeidsmarkt? Aan de ene kant denk ik aan mensen die zich niet goed staande kunnen houden in de verregaande mate van flexibilisering. Aan de andere kant mensen die helemaal buiten het zicht zijn: van zowel werkgevers alsook de overheid. Mensen die best zouden kunnen werken, maar in een regeling zitten waarin geen verplichtingen gelden. Aan wie het hele beleid voorbij gaat.

Als voordeel van de flexibilisering denk ik aan de mogelijkheid dat je bij een uitzendbureau langs kan gaan als je op zoek bent naar werk. Dat is een laagdrempelige manier van solliciteren.

Het lage minimumjeugdloon heeft als voordeel een beperkte jeugdwerkloosheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door schaal_9 op 06-03-2012 20:45:09 ]
pi_108796795
Laat me raden, allemaal talenten die afgestudeerd zijn in vrijetijdsmanagement en marketing en comunnicatie, nou als je voor mij nog een blik frontenders, javisten, .net developers, salesforce integrators hebt (allemaal binnen een jaar of 2 zelf studie te bereiken) dan help ik ze morgen nog aan een baan.
pi_108797175
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:54 schreef raptorix het volgende:
Laat me raden, allemaal talenten die afgestudeerd zijn in vrijetijdsmanagement en marketing en comunnicatie, nou als je voor mij nog een blik frontenders, javisten, .net developers, salesforce integrators hebt (allemaal binnen een jaar of 2 zelf studie te bereiken) dan help ik ze morgen nog aan een baan.
Dan zoek je echt verkeerd want er zijn genoeg IT'ers zoals Java en .net programmeurs die werkloos thuis zitten, ook frontenders zijn er genoeg. Bedrijven stellen echter onmogelijke eisen. Als net afgestudeerde 22-jarige kom je alleen aan een baan als je 'geen 9 tot 5 mentaliteit hebt' en 3+ jaar full-time ervaring hebt :') |:( .
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:04:45 #157
pi_108797363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:24 schreef schaal_9 het volgende:

Sja, wie zijn de verliezers op de arbeidsmarkt? Aan de ene kant denk ik aan mensen die zich niet goed staande kunnen houden in de verregaande mate van flexibilisering. Aan de andere kant mensen die helemaal buiten het zicht zijn: van zowel werkgevers alsook de overheid. Mensen die best zouden kunnen werken, maar in een regeling zitten waarin geen verplichtingen gelden. Aan wie het hele beleid voorbij gaat.

En vergeet de mensen niet die zich verstoppen achter de lopende band omdat ze net niet bijdehand genoeg zijn om voor een positie te vechten, er te laat achter kwamen waar hun interesses en talenten lagen, en die de ellebogen uit de weg gaan.
pi_108797440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:01 schreef QBay het volgende:

[..]

Dan zoek je echt verkeerd want er zijn genoeg IT'ers zoals Java en .net programmeurs die werkloos thuis zitten, ook frontenders zijn er genoeg. Bedrijven stellen echter onmogelijke eisen. Als net afgestudeerde 22-jarige kom je alleen aan een baan als je 'geen 9 tot 5 mentaliteit hebt' en 3+ jaar full-time ervaring hebt :') |:( .
Stuur ze AUB aan me door, ik vang er namelijk 1000 euro per stuk voor, kortom ik mag straks je PM's ontvangen?
pi_108797683
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stuur ze AUB aan me door, ik vang er namelijk 1000 euro per stuk voor, kortom ik mag straks je PM's ontvangen?
In welke omgeving zoek je mensen? Ik zal eens interesses peilen voor je.
pi_108797852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef QBay het volgende:

[..]

In welke omgeving zoek je mensen? Ik zal eens interesses peilen voor je.
Het hele developers enscalada, met name .net, java, en fatsoenlijke frontenders, daarnaast mag je ook iedereen met een IQ van boven de 150 naar me sturen.
pi_108798161
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het hele developers enscalada, met name .net, java, en fatsoenlijke frontenders, daarnaast mag je ook iedereen met een IQ van boven de 150 naar me sturen.
Ok, maar in de randstad? Limburg? Zeeland?
pi_108798301
Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht, Hoorn.
pi_108798355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:54 schreef raptorix het volgende:
Nee hoor; zoals ik in het topic 'Bijna 500000 werklozen zorgen voor enorm tekort.' al aangaf gebeurt dat ook in de techniek. (meer specifiek de sector waarin ik zelf werkzaam ben; de metaal) Waarbij het mijns inziens op zijn minst verbazingwekkend genoemd mag worden dat de werkgevers in die sector steen en been klagen over het gebrek aan potentieel personeel.

Ik heb zelf drie achtereenvolgende tijdelijke contracten gehad bij mijn huidige werkgever, alvorens ik een contract voor onbepaalde tijd kreeg. Ik was bovendien niet de enige die in dat schuitje zat bij mijn werkgever, net als dat ik niet de enige ben in mijn kennissenkring die in de metaal werkzaam is en met het ene tijdelijke contract na het andere afgescheept werd/wordt. Het meest treurige van het verhaal is nog wel dat dezelfde werkgevers, die weigeren een contract voor onbepaalde tijd te verstrekken, het vervolgens echter niet nalaten om mensen middels een cursus-/studiecontract met vertrekclausules "vast te leggen".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_108798545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nee hoor; zoals ik in het topic 'Bijna 500000 werklozen zorgen voor enorm tekort.' al aangaf gebeurt dat ook in de techniek. (meer specifiek de sector waarin ik zelf werkzaam ben; de metaal) Waarbij het mijns inziens op zijn minst verbazingwekkend genoemd mag worden dat de werkgevers in die sector steen en been klagen over het gebrek aan potentieel personeel.

Ik heb zelf drie achtereenvolgende tijdelijke contracten gehad bij mijn huidige werkgever, alvorens ik een contract voor onbepaalde tijd kreeg. Ik was bovendien niet de enige die in dat schuitje zat bij mijn werkgever, net als dat ik niet de enige ben in mijn kennissenkring die in de metaal werkzaam is en met het ene tijdelijke contract na het andere afgescheept werd/wordt. Het meest treurige van het verhaal is nog wel dat dezelfde werkgevers, die weigeren een contract voor onbepaalde tijd te verstrekken, het vervolgens echter niet nalaten om mensen middels een cursus-/studiecontract met vertrekclausules "vast te leggen".
Ik ken het probleem, het is een enorm dillemma voor werkgevers, ze willen gerust investeren, maar enerzijds kan iemand met een tijdelijke contract zo de deur uitlopen, aan de andere kant is het lastig om iemand zomaar even vast in dienst te nemen, cursussen buiten de deur zijn prima via studie contracten af te schermen, maar interne leertrajecten niet. Ik zou ook heel graag juniors op willen leiden, liefst gedurende langere periode, maar dat val juridisch bijna niet waterdicht te maken te zijn.
pi_108799473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:01 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik ken zat gekwalificeerde mensen, ingenieurs en ICT-ers met 3+ jaar ervaring die al jaren thuis zitten.

Er is geen geld voor opleiding en ontwikkeling van de arbeidsmarkt.

Er zijn wel miljarden Euro's gratis beschikbaar voor Vestia, WSW-speeltuinen, de ING-groep en Griekenland.

Zo doen we dat in Nederland.
pi_108799618
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:41 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik ken zat gekwalificeerde mensen, ingenieurs en ICT-ers met 3+ jaar ervaring die al jaren thuis zitten.

Er is geen geld voor opleiding en ontwikkeling van de arbeidsmarkt.

Er zijn wel miljarden Euro's gratis beschikbaar voor Vestia, WSW-speeltuinen, de ING-groep en Griekenland.

Zo doen we dat in Nederland.
Ah, had je die ook al naar raptorix gemaild? :P

C# en oracle mensen mogen overigens ook wel naar mij. Ook ik zie er graag 'zat' tegemoet.
pi_108800041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:43 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ah, had je die ook al naar raptorix gemaild? :P

raptorix bluft, omdat zijn bedrijf anders imagoschade oploopt;
maar het leest lekker wat hij post.

quote:
C# en oracle mensen mogen overigens ook wel naar mij. Ook ik zie er graag 'zat' tegemoet.
maar je wil er niet voor betalen ...
pi_108800191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Om te beginnen weet je dat niet er valt namelijk zeker over te praten, maar ten tweede ben je een ongelofelijke eikel als je bekenden op de bank laat zitten alleen maar omdat je zelf niets overhoudt aan het bij elkaar brengen van mogelijk vraag en aanbod.
pi_108800772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Om te beginnen weet je dat niet er valt namelijk zeker over te praten, maar ten tweede ben je een ongelofelijke eikel als je bekenden op de bank laat zitten alleen maar omdat je zelf niets overhoudt aan het bij elkaar brengen van mogelijk vraag en aanbod.
Zo eenvoudig ligt dat niet.

Ik schreef mijn opmerking doelend op het feit dat bedrijven niet willen investeren in goede mensen voor de lange termijn.

Het wegkapen of wegkopen van ICT-mensen bij hun collega-bedrijven doen ze wel, omdat ze denken dat dat goedkoper is. Wat een zielige vertoning. Te genant voor woorden.

Maar ach, zolang de meeste grote bedrijven in Nederland worden geleid door apen in plaats van mensen met gezond verstand, zullen ze wel blijven roepen dat ze geen ICT-personeel kunnen vinden.
pi_108800986
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Toch is dat juist waar al die wervings- en selectieboeren zich mee bezig houden, ik snap eerlijk gezegd niet waarom werkgevers die procedure uitbesteden. Men weet immers zelf beter aan welk ideaalbeeld een werknemer dient te voldoen, als al die meisjes met een HBO-opleiding "human resource management" die je niet eens het verschil tussen een CAD-pakket en een momentsleutel kunnen uitleggen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_108801363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 22:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

...., ik snap eerlijk gezegd niet waarom werkgevers die procedure uitbesteden. Men weet immers zelf beter aan welk ideaalbeeld een werknemer dient te voldoen,
je bent een idealist...

al die werkgevers zijn incompetent, dat is inherent aan de markt van werving & selectie.

quote:
als al die meisjes met een HBO-opleiding "human resource management" die je niet eens het verschil tussen een CAD-pakket en een momentsleutel kunnen uitleggen...
:D
pi_108803832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:41 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat zullen ze dan ook wel aan zichzelf te danken hebben. Nou is 'ICT-er' een heel ruim begrip maar als je met een fatsoenlijke academische opleiding in een ICT richting al jaren thuiszit, dan doe je wat verkeerd.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:26:15 #173
pi_108804190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zullen ze dan ook wel aan zichzelf te danken hebben. Nou is 'ICT-er' een heel ruim begrip maar als je met een fatsoenlijke academische opleiding in een ICT richting al jaren thuiszit, dan doe je wat verkeerd.
Alleen academici zijn echte ICT-ers _O-

Eerst moest half NL HBO krijgen, en nu ben je zonder academische opleiding al kansloos. _O- _O- _O-
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:28:17 #174
pi_108804257
Ineens weet je het:

Ik word academicus!
pi_108804261
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen academici zijn echte ICT-ers _O-

Eerst moest half NL HBO krijgen, en nu ben je zonder academische opleiding al kansloos. _O- _O- _O-
Mja, HBO'ers zijn op zich wel nuttig. Er moet iemand koffie halen.
pi_108804434
De term "hoger beroepsonderwijs" is dan ook volledig uitgehold door al die nutteloze opleidingen met een interessant klinkende Engelse naam, het liefst ook nog eens allemaal van de term "management" voorzien.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:45:01 #177
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108804842
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ineens weet je het:

[ afbeelding ]

Ik word academicus!
Haha, geweldig! Ik ben nog lang postbezorger geweest als academicus.
pi_108805999
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zelfstandigen, 50-plussers, reorganisaties, mensen die overgekwalificeerd zijn.

Er is kennelijk iets tegenstrijdigs aan arbeidskosten en ICT-personeel, waardoor de standaard economische wetten niet meer opgaan.

Als gewone consument merk je dat ICT achteruit gaat... Schrikbarend !

De wereldstandaards zoals Microsoft, Apple en Google, daar kun je nog wel op vertrouwen, maar kijk je naar de nationale producten en services dan gaat het niet goed: KPN, betalingsverkeer, hacking van bankrekeningen, Belastingdienst, ICT chaos bij de overheid; privacy-overtredingen, verkeerde bestellingen, verkeerde facturen etc etc.

Zojuist m'n elektronsiche aangifte gedaan, en .. alweer een stuk of wat onlogische handelingen of inconsistente onderdelen moeten tegenkomen in het belastingprogramma.

Ja, dan denk ik; waarom zou ik me dan nog druk moeten maken om een tekort aan ICT-ers, als ze zelfs de meest eenvoudige dingen niet eens kunnen bedenken, ongeacht of er ICT mee gemoeid is. Het gaf me ook een gevoel van technologische achteruitgang ......

Ik zou zo graag mijn belastingaangifte op papier willen doen, lekker zelf invullen met een pen en rekenmachine, .... maar dat mag dus helaas niet meer... :(

[ Bericht 2% gewijzigd door Bankfurt op 07-03-2012 00:48:31 ]
pi_108809700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

raptorix bluft, omdat zijn bedrijf anders imagoschade oploopt;
maar het leest lekker wat hij post.

[..]

Stuur je kandidaten maar per PM door.
pi_108812321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
De term "hoger beroepsonderwijs" is dan ook volledig uitgehold door al die nutteloze opleidingen met een interessant klinkende Engelse naam, het liefst ook nog eens allemaal van de term "management" voorzien.
Klopt. Neemt niet weg dat we op moeten passen dat grote groepen niet aan de kant komen te staan. Er moet wel geïnvesteerd durven te worden in mensen, door werkgevers en overheid of samen. Wellicht dat een lichte versoepeling van het ontslagrecht zou helpen.
pi_108815910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stuur je kandidaten maar per PM door.
Hoe heet het bedrijf waar je die mensen voor zoekt ?
pi_108817210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 00:23 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Zelfstandigen, 50-plussers, reorganisaties, mensen die overgekwalificeerd zijn.

Er is kennelijk iets tegenstrijdigs aan arbeidskosten en ICT-personeel, waardoor de standaard economische wetten niet meer opgaan.

Als gewone consument merk je dat ICT achteruit gaat... Schrikbarend !

De wereldstandaards zoals Microsoft, Apple en Google, daar kun je nog wel op vertrouwen, maar kijk je naar de nationale producten en services dan gaat het niet goed: KPN, betalingsverkeer, hacking van bankrekeningen, Belastingdienst, ICT chaos bij de overheid; privacy-overtredingen, verkeerde bestellingen, verkeerde facturen etc etc.

Zojuist m'n elektronsiche aangifte gedaan, en .. alweer een stuk of wat onlogische handelingen of inconsistente onderdelen moeten tegenkomen in het belastingprogramma.

Ja, dan denk ik; waarom zou ik me dan nog druk moeten maken om een tekort aan ICT-ers, als ze zelfs de meest eenvoudige dingen niet eens kunnen bedenken, ongeacht of er ICT mee gemoeid is. Het gaf me ook een gevoel van technologische achteruitgang ......

Ik zou zo graag mijn belastingaangifte op papier willen doen, lekker zelf invullen met een pen en rekenmachine, .... maar dat mag dus helaas niet meer... :(

Wat een incoherent gebrabbel.
Als zelfstandige zit je niet werkloos thuis, maar kun je blijkbaar geen opdrachten binnenhalen. Dat kan ook te maken hebben met zaken als communicatieve vaardigheden.
50-plussers zijn een wat lastige groep inderdaad, maar ook daar zijn tegenwoordig bijvoorbeeld specifieke UWV trajecten voor.
Mensen kunnen per definitie nooit overgekwalificeerd zijn. Je kunt overgekwalificeerd zijn voor een functie, maar nooit overgekwalificeerd an sich.

Dan neuzel je wat over internationale standaarden en zaken die allemaal in Nederland slecht geregeld zouden zijn. Ben je toevallig zelf werkloos in de ICT? Het zou me niets verbazen als je tijdens sollicitaties ook op een dergelijke onsamenhangende manier allerlei losstaande zaken door elkaar gooit. Analytisch denkvermogen en gestructureerd kunnen werken zijn toch wel basisvereisten in een beetje fatsoenlijke ICT functie.

Ook klaag je over het feit dat je geen papieren aangifte mag doen. Wel eens van Google gehoord?
pi_108817762
quote:
Dan neuzel je wat over internationale standaarden en zaken die allemaal in Nederland slecht geregeld zouden zijn. Ben je toevallig zelf werkloos in de ICT? Het zou me niets verbazen als je tijdens sollicitaties ook op een dergelijke onsamenhangende manier allerlei losstaande zaken door elkaar gooit. Analytisch denkvermogen en gestructureerd kunnen werken zijn toch wel basisvereisten in een beetje fatsoenlijke ICT functie.
Ik bedoel dat de produkten en diensten van globale spelers nog een niveau van betrouwbaarheid en hoge kwaliteit uitstralen.

En dat specifiek Nederlandse ICT-diensten voor mijn gevoel akelig slecht van kwaliteit en service zijn. Over gestructureerd werken gesproken. Sommigen dingen zie ik liever helemaal niet geautomatiseerd. Neem zo'n OV-kaart. Pure onzin.

Over ICT; Nee, ik zit niet in die sector. Maar het lijkt me best interessant. Eigen website maken of zo. Hou het simpel.

quote:
Ook klaag je over het feit dat je geen papieren aangifte mag doen. Wel eens van Google gehoord?
Ja, ik MOET het digitaal doen.
En ik ben geen bejaarde.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2012 @ 13:08:46 #184
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_108817988
Dammit, heb ik net na jaren gezeur aan de kop aan te horen over ouderen aannemen omdat ervaring/geef ze een kans, een 50+er aangenomen... wordt me dit schuldgevoel weer aangepraat.

Als we nu eens minder lullen met zijn allen maar meer werken, heb je werkelijk resultaat. Die wannabee afstudeerdertjes komen me de neus uit met hun zelf aangemeten wijsheid in pacht.

Zo niet, val allemaal maar lekker in de plomp met jullie betweterige ideetjes en opgedrongen meningen, waar geen hand uitgestoken wordt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_108818213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:08 schreef 3-voud het volgende:
Dammit, heb ik net na jaren gezeur aan de kop aan te horen over ouderen aannemen omdat ervaring/geef ze een kans, een 50+er aangenomen... wordt me dit schuldgevoel weer aangepraat.

Als we nu eens minder lullen met zijn allen maar meer werken, heb je werkelijk resultaat. Die wannabee afstudeerdertjes komen me de neus uit met hun zelf aangemeten wijsheid in pacht.

Zo niet, val allemaal maar lekker in de plomp met jullie betweterige ideetjes en opgedrongen meningen, waar geen hand uitgestoken wordt.
Wat is nou het probleem waar jij mee zit ? 50+ ers of afstudeertjes uit jouw neus ?

schuldgevoel , hoezo :?
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2012 @ 13:17:51 #186
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_108818292
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:15 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem waar jij mee zit ? 50+ ers of afstudeertjes uit jouw neus ?

schuldgevoel , hoezo :?
Je voelt je aangesproken en probeert de bal terug te kaatsen.
Denk je dat ik een gebakken ei ben?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_108818354
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken en probeert de bal terug te kaatsen.
Denk je dat ik een gebakken ei ben?
:D
pi_108838444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hey ik scoor 145 (mensa).. als je een baan voor me hebt die beter verdient dan nu.. ;)
Whatever...
pi_108838635
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 13:08 schreef 3-voud het volgende:

Nja. je hebt wel een punt. Vooral de mensen die nu rond de 25 zijn hebben echt alleen ontstellende voorspoed gekend. In een tijd dat elk huis verdubbelde in waarde, de economie groeide en de bomen tot in de hemel reikten zijn zij opgegroeid.

Dit is een groep emnsen die echt nog even neit beter weet. Nu het even een tijdje lastig is, zullen ook zij moeten leren tering naar de nering te zetten, hard te werken. Mijn oma zei altijd: de gebraden kippetjes komen je mond niet invliegen. En ze had gvd gelijk.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')