Op die manier. Ik volg je.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag hem dat omdat hij, gezien zijn eerdere post over een steeds kleinere wordende overheid niet echt getuigd van feitenkennis.
Maar hoe ga jij het financieren?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
In dit systeem mogen mensen niet eens oud worden, want dan zijn ze immers niet meer gewenst. Hoe achterlijk moet het nog worden???
Onze kapitalistische maatschappij is schuld gedreven, nog even iets erger.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maatschappelijk verantwoord ondernemen. De fout is het kapitalisme, dat maatschappij GELD gedreven is. En dat is het enig wat kennelijk telt.
Ik zou zeggen: eerst de MENS dan het GELD.
Met mensen afschrijven en het leven van de nog werkenden zo zuur mogelijk te maken met het afnemen van steeds meer wernemersrechten, waardoor iedereen angstig wordt en niks meer durft uit te geven??quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daar ga je de problemen van de overheidsfinanciering mee oplossen?
Ouderen JUIST niet afschrijven. Dan investeer je in mensen. Dan blijven ze werken ipv dat je ze achter het gordijn dumpt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar hoe ga jij het financieren?
Alles draait om het profijtbeginsel. Kennelijk werkt het dus niet als je van de regen in de drup belandt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Onze kapitalistische maatschappij is schuld gedreven, nog even iets erger.
Mijn god, geen wonder dat je niet aan een baan kan komen. Gedraag je je ook zo tijdens sollicitatiegesprekken?.... 'Wat zijn je sterke punten?', 'Mijn sterke punten zijn dat ik sterke punten heb.'quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Steek je nek anders lekker in het zand...
Ik zou zeggen merk het zelf eens keer.
Je geeft geen antwoord op de vraagquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met mensen afschrijven en het leven van de nog werkenden zo zuur mogelijk te maken met het afnemen van steeds meer wernemersrechten, waardoor iedereen angstig wordt en niks meer durft uit te geven??
Dat lost het probleem dan wel op?
Niet voor niks zegt Teulings dat je NIET verder moet bezuinigen. Je maakt zo alles kapot.
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn god, geen wonder dat je niet aan een baan kan komen. Gedraag je je ook zo tijdens sollicitatiegesprekken?.... 'Wat zijn je sterke punten?', 'Mijn sterke punten zijn dat ik sterke punten heb.'
Pensioenleeftijd naar 70? 75?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ouderen JUIST niet afschrijven. Dan investeer je in mensen. Dan blijven ze werken ipv dat je ze achter het gordijn dumpt.
Je hebt het echt niet door, niet?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je.
Heeft geen zin als werkgevers mensen boven de 30 al afschrijft.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pensioenleeftijd naar 70? 75?
Ik wel, maar jullie komen met dooddoeners. Ik heb het weer gezien hier.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt het echt niet door, niet?
Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heeft geen zin als werkgevers mensen boven de 30 al afschrijft.
Zegt de koning van de dooddoenerquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik wel, maar jullie komen met dooddoeners. Ik heb het weer gezien hier.
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.
Wat een onzin. Klaplopers werken niet eens. Klaplopers worden dus nergens uitgewerkt en lachen hard terwijl ze hun Euroshopper bier inladen van jouw belastinggeld. Maak jezelf vooral geen illusies; gerechtigheid heeft hier geen plaats.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mensen met kwaliteiten zullen altijd werk hebben. Klaplopers en grootmuilen hebben last van deze 'crisis'. Immers als de bergen niet tot aan de hemel groeien worden klaplopers en grootmuilen er als eerste uitgewerkt. Terecht uiteraard
Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat dit een stompzinnige cirkelredenering is? Er zijn absurde eisen waar steeds meer mensen niet aan kunnen voldoen. Wat die eisen zijn? Eisen waaraan steeds meer mensen niet kunnen voldoen. Zonder concrete voorbeelden komen we nergens, hè?
Je caps lock is stukquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN.
Jij weigert een normale discussie te voeren. Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden van absurde eisen die heden ten dage aan werknemers worden gesteld. Mensen gaan op een gegeven moment zo reageren als jij weigert een normale discussie te voeren.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je.
Managers krijgen een bonus als ze een idee hebben dat word ingevoerd. Wat er dan gebeurd is dat een idee door de strot van het personeel word geduwd, ook als het een slecht idee is.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waar basseer jij dit op...heb jij zo'n fantastisch inzicht over het volledige proces bij je klanten ?? Kom eens met voorbeelden waar er gefaald wordt en hoe dit opgelost had kunnen worden.
1 van de regels van desinformatie. Je mag geen problemen aankaarten voordat je een oplossing hebt voor alle wereldproblemen. Zo hebben ze Occupy ook niet kapot gekregen, flikker dat trukkje nou eens weg, Piet.quote:
Topverdieners afromen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar hoe ga jij het financieren?
50% moest HBO, dus geven ze nu HBO-diploma's weg en sta je met HBO vakken te vullen in de AH. Een nieuwe vorm van verborgen werkloosheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.
Regel 1 is liegen, en dat doet echt gaaf,quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1 van de regels van desinformatie. Je mag geen problemen aankaarten voordat je een oplossing hebt voor alle wereldproblemen. Zo hebben ze Occupy ook niet kapot gekregen, flikker dat trukkje nou eens weg, Piet.
Dat gebeurt alquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Topverdieners afromen.
Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Regel 1 is liegen, en dat doet echt gaaf,
Hij beweert dat het kapitalisme is doorgeslagen, ik vraag hem hoe dat zit met een overheid die groter is dan de helft van het BBP
Van de 257 miljard aan verwachte uitgaven in 2012 gaat grofweg 175 miljard naar zorg, sociale zekerheid en OCW. Dat lijkt mij toch niet direct 'meer bedrijven steunen'.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.
Toon maar aan dat dit de oorzaak isquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.
Banken, NL als belastingparadijsquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toon maar aan dat dit de oorzaak is
Bedrijven verdienen niets aan de zorg?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van de 257 miljard aan verwachte uitgaven in 2012 gaat grofweg 175 miljard naar zorg, sociale zekerheid en OCW. Dat lijkt mij toch niet direct 'meer bedrijven steunen'.
Dit is bekeken vanuit het perspectief van de mensen op de werkvloer, door mij eerder arbeiders genoemd. De werkgever van de manager vind het blijkbaar een goed idee, dit noemde ik eerder 'de pakken'. Kortom, ...er is dus een verschil in denken tussen de arbeiders en de pakken over wat goed is. Dat wil niet zeggen dat de pakken iets niet goed doen en fossielen zijn die niet renderen.... zij zijn slechts op een heel ander niveau actief als de arbeiders.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Managers krijgen een bonus als ze een idee hebben dat word ingevoerd. Wat er dan gebeurd is dat een idee door de strot van het personeel word geduwd, ook als het een slecht idee is.
Het personeel staat dan voor de taak om nee te zeggen tegen hun eigen baas, en op te moeten boksen tegen de propagandacampagne van die manager. Die managers weten niet alleen zichzelf, maar ook hun ideeën goed te verkopen. Als een idee problematisch is, past de manager de bedrijfsvoering (tijdelijk) aan om te "bewijzen" dat hij gelijk heeft. (Ad Hoc-beleid) De manager krijgt een bonus en het personeel ruimt de troep op.
Simpel voorbeeld: Te weinig personeel, iedereen draait vette overuren om het werk gedaan te krijgen. Vanwege de overuren word er op een bepaald projectnummer te veel geld uitgegeven. Dan word er een nieuwe manager aangetrokken om dat probleem op te lossen. De manager neemt uitzendkrachten aan op een ander projectnummer om de overuren op te lossen.
Resultaat: Manager 1 krijgt bonus omdat hij (op het originele projectnummer) binnen budget blijft en manager 2 krijgt bonus omdat hij een probleem heeft opgelost.
Dat dit uiteindelijk duurder is is een probleem voor het volgende kwartaal waar vast weer een andere manager een bonus voor kan krijgen.
Ja dat verdienen ze sowieso, ongeacht of de overheid daar aan bijdraagt. Dat is het mooie aan die sector. Mensen die doodziek zijn willen best lappen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bedrijven verdienen niets aan de zorg?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toon maar aan dat ze de oorzaak zijn, hoeveel miljard is er in de banken gestopt?quote:
Dit levert de staat inkomsten op doordat holdings hun hoofdkantoor in NL vestigen, dit is geen voorbeeld van dat er belastinggeld naar de bedrijven gaat. Integendeelquote:NL als belastingparadijs
Idd, das makkelijk verdient.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat verdienen ze sowieso, ongeacht of de overheid daar aan bijdraagt. Dat is het mooie aan die sector. Mensen die doodziek zijn willen best lappen.
Ze hoeven zelf geen belasting te betalen, dat doet de burger voor hen. In dit geval de burger uit het land van herkomst. Die betaald voor infrastructuur die het bedrijf mogelijk maakt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toon maar aan dat ze de oorzaak zijn, hoeveel miljard is er in de banken gestopt?
[..]
Dit levert de staat inkomsten op doordat holdings hun hoofdkantoor in NL vestigen, dit is geen voorbeeld van dat er belastinggeld naar de bedrijven gaat. Integendeel
We kunnen het gewoon wegbezuiningen hoor, betaalt een gemiddeld gezin straks 40% van het inkomen aan zorg in plaats van 20%.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Idd, das makkelijk verdient.
Dat zou nog zoveel beter kunnen als er veel beter gecommuniceerd en naar elkaar geluisterd wordt. Je kan met geweldige producten komen wanneer toch vooral de managers bereidt zouden zijn tot luisteren naar de werkvloer. Het begint toch altijd bovenaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit is bekeken vanuit het perspectief van de mensen op de werkvloer, door mij eerder arbeiders genoemd. De werkgever van de manager vind het blijkbaar een goed idee, dit noemde ik eerder 'de pakken'. Kortom, ...er is dus een verschil in denken tussen de arbeiders en de pakken over wat goed is. Dat wil niet zeggen dat de pakken iets niet goed doen en fossielen zijn die niet renderen.... zij zijn slechts op een heel ander niveau actief als de arbeiders.
Daar kan een hoop vanaf als je het inkomen van managers aan banden legt. De industrie werkt primair voor aandeelhouders, dat kan ook anders.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
We kunnen het gewoon wegbezuiningen hoor, betaalt een gemiddeld gezin straks 40% van het inkomen aan zorg in plaats van 20%.
Kun je even aangeven welk percentage van de loonkosten in de zorg onder deze 'lonen voor managers' vallen? Kun je daarnaast even aangeven wel percentage van de totale zorgkosten dit betreft?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar kan een hoop vanaf als je het inkomen van managers aan banden legt. De industrie werkt primair voor aandeelhouders, dat kan ook anders.
Nieuwste stap in liberalisering: ziekenhuizen mogen winst gaan uitkeren
Het moet ook niet het doel worden van een ziekenhuis om winst te maken.
Ik zou zeggen, open er een topic over.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je even aangeven welk percentage van de loonkosten in de zorg onder deze 'lonen voor managers' vallen? Kun je daarnaast even aangeven wel percentage van de totale zorgkosten dit betreft?
Loze beweringen hebben we niet zo veel aan natuurlijk.
Ik zie dat je al evenveel vermogen tot het voeren van een fatsoenlijke discussie bezit als EG. Niet dat dit een verassing is overigens.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, open er een topic over.
Je bent off-topic.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie dat je al evenveel vermogen tot het voeren van een fatsoenlijke discussie bezit als EG. Niet dat dit een verassing is overigens.
Daar had je vrij weinig problemen mee toen je nog niet werd gevraagd je loze kreten te kwantificeren.quote:
Dus jullie hebben de discussie kapot gemaakt omdat je anders je gelijk niet kan halen. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar had je vrij weinig problemen mee toen je nog niet werd gevraagd je loze kreten te kwantificeren.
Hallo ik ben Piet en kom altijd met standaard reacties. De andere moet altijd met argumenten komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.
Ik probeer de discussie boven SP / PVV niveau uit te tillen, maar ik vrees dat dit niet aan jou besteed is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jullie hebben de discussie kapot gemaakt omdat je anders je gelijk niet kan halen. Gefeliciteerd.
Zoals gezegd, deze ontwikkeling kan niet blijven duren. Over een paar jaar moet alles met minder mensen, ook de overheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, sinds begin jaren 70 wordt de overheid alleen maar groter, en groeit deze harder dan het BBP, alleen tijdens het laatste kabinet Lubbers en Paars 1 groeide het BBP harder dan de overheid, en dat was dan ook vooral omdat de economie zo hard groeide.
De overheid wordt niet kleiner, hij wordt groter en groter
Waarom denk je dat zijn "beste" topics... de topics zijn waar alleen hij post??quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik probeer de discussie boven SP / PVV niveau uit te tillen, maar ik vrees dat dit niet aan jou besteed is.
Dus jij vind mijn topics goed? Ik vroeg me al af waarom je daar zo vaak postte.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat zijn "beste" topics... de topics zijn waar alleen hij post??
Degenen die om bovenstaande redenen langs de kant staan zijn de dupe van het concept 'minimumloon'.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.
Want je moet eigenlijk betalen om te mogen werken? Het is meer een gevolg van globalisering en outsourcing.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Degenen die om bovenstaande redenen langs de kant staan zijn de dupe van het concept 'minimumloon'.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:36 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Hallo ik ben Piet en kom altijd met standaard reacties. De andere moet altijd met argumenten komen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
,
Hij beweert dat het kapitalisme is doorgeslagen, ik vraag hem hoe dat zit met een overheid die groter is dan de helft van het BBP
hij beweerd dat de overheid steeds kleiner wordt.
Dat is onjuist.
Hij gaat hier niet op in maar zegt dat geld de oorzaak van het kwaad is. Ik vraag hem dan hoe hij denkt de problemen die hij aanhaakt, die van financiële aard zijn, denkt te financieren zonder geld. Hij komt met dooddoeners als maatschappelijk verantwoord ondernemen.
En dan ben ik bezig met discussietruukjes?
Ik begrijp dat je het lachwekkend vind,...zou ik zelf ook vinden. Tevens begrijp ik dat jij niet begrijpt waarom iets tussen aanhalingstekens staat, hetgeen weer geen verrassing isquote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij vind mijn topics goed? Ik vroeg me al af waarom je daar zo vaak postte.
Er worden kapitalen uitgegeven aal lobbyisten. Bedrijven vinden een grote overheid prima, zolang ze er maar van profiteren. Er word hypocriet geredeneerd.quote:
Meh, het concept van minimumloon is niet verkeerd, het is in Nederland alleen verkeerd toegepast door het verschil met uitkeringen te klein te maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
Degenen die om bovenstaande redenen langs de kant staan zijn de dupe van het concept 'minimumloon'.
Daarom...afschaffen al die uitkeringen.....quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Meh, het concept van minimumloon is niet verkeerd, het is in Nederland alleen verkeerd toegepast door het verschil met uitkeringen te klein te maken.
Dat is inderdaad een probleem dat ervoor zorgt dat een bepaalde groep 'geschikte' mensen thuis blijft zitten omdat het ze amper meer oplevert om 40 uur tegen minimumloon te gaan werken, of er zelfs op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Meh, het concept van minimumloon is niet verkeerd, het is in Nederland alleen verkeerd toegepast door het verschil met uitkeringen te klein te maken.
Compenseren ze dat niet met extra subsidies voor die randgevallen? Ik ben daar niet in thuis, zou het niet weten, maar dat dacht ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de WSW'ers en andere randgevallen is het minimumloon gewoon een blokkade om aan het werk te komen. Als je dan als werkgever toch 13 euro per uur moet uitgeven aan een minimumloner voor ongeschoold werk kies je er wel een die wel 100% is.
Daar zijn wel wat regelingen voor maar die zijn voor werkgevers amper interessant.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:29 schreef Northside het volgende:
[..]
Compenseren ze dat niet met extra subsidies voor die randgevallen? Ik ben daar niet in thuis, zou het niet weten, maar dat dacht ik.
En zoals jij verdomt goed weet ben ik daar een groot tegenstander van.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er worden kapitalen uitgegeven aal lobbyisten. Bedrijven vinden een grote overheid prima, zolang ze er maar van profiteren. Er word hypocriet geredeneerd.
Het probleem ligt nog wel dieper. Onze maatschappij is zo ongeveer de meest individualistische van Europa. Dat levert vrijheden op, maar ook nadelen. Bejaarden sturen we naar bejaardentehuizen, waar in andere landen familie over het meer voor elkaar zorgt in de vorm van mantelzorg. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek. Daardoor ontstaan grote tekorten in de formele zorg.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
In dit systeem mogen mensen niet eens oud worden, want dan zijn ze immers niet meer gewenst. Hoe achterlijk moet het nog worden???
Jep, ouderen in een tehuis en de rekening uit de algemene middelen, en dat noemen we dan solidariteit en sociaalquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:03 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het probleem ligt nog wel dieper. Onze maatschappij is zo ongeveer de meest individualistische van Europa: bejaarden sturen we naar bejaardentehuizen, waar in andere landen familie over het meer voor elkaar zorgt (mantelzorg). Zie bijvoorbeeld dit onderzoek. Daardoor ontstaan grote tekorten in de formele zorg.
Dit beeld had ik ook altijd, tot ik in het bedrijfsleven ging werken.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:16 schreef raptorix het volgende:
Klopt, kennelijk is het normaal dat je als ambtenaar kunt disfunctioneren, terwijl je in bedrijfsleven eruit gegooid worden
Om in deze leemte te voorzien is er de regeling loondispensatie. Werkgevers betalen dan alleen voor de geleverde productiviteit. Bij een productiviteit van 50% bijvoorbeeld hoeft een werkgever maar 50% van het minimumloon te betalen. Deze constructie is mogelijk in de Wajong.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem dat ervoor zorgt dat een bepaalde groep 'geschikte' mensen thuis blijft zitten omdat het ze amper meer oplevert om 40 uur tegen minimumloon te gaan werken, of er zelfs op achteruit gaan.
Voor de WSW'ers en andere randgevallen is het minimumloon gewoon een blokkade om aan het werk te komen. Als je dan als werkgever toch 13 euro per uur moet uitgeven aan een minimumloner voor ongeschoold werk kies je er wel een die wel 100% is.
Veel gaat naar bedrijven die in deze softe industrie zitten, tientallen en tientallen miljarden, en dan hebben we het hier alleen over de nationale overheid, de locale overheid doet hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van de 257 miljard aan verwachte uitgaven in 2012 gaat grofweg 175 miljard naar zorg, sociale zekerheid en OCW. Dat lijkt mij toch niet direct 'meer bedrijven steunen'.
We hebben ook zo ongeveer de rijkste ouderen van de hele wereld, dus die kunnen die bejaardenhuizen etc wel zelf betalen zou je zeggen...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:03 schreef schaal_9 het volgende:
Het probleem ligt nog wel dieper. Onze maatschappij is zo ongeveer de meest individualistische van Europa. Dat levert vrijheden op, maar ook nadelen. Bejaarden sturen we naar bejaardentehuizen, waar in andere landen familie over het meer voor elkaar zorgt in de vorm van mantelzorg. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek. Daardoor ontstaan grote tekorten in de formele zorg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |