Ook dat is terug te vinden, kwestie van zoeken. Je gevoel zit er naastquote:Op maandag 27 februari 2012 17:08 schreef CafeRoker het volgende:
Heel mooi, maar heb eigenlijk meer interesse in je aantal jaar ervaring en je plaats in de hierarchie. Je klinkt nogal theoretisch. Zoiets als een management trainee die een paar jaar bij z'n eerste werkgever zit en daar nogal idolaat van is. Kan best zijn dat ik er aardig naast zit, maar je komt niet heel ervaren over.
Ik pleit niet voor een communisme. Maar meer balans. Een uiterste vorm is zelden goed.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:33 schreef Monolith het volgende:
Ja, we gaan lekker naar een communistisch systeem waar ze je ongetwijfeld een prachtige baan als assistent-schroevendraaieraanreiker kunnen aanbieden EG.
Doorgeslagen? Met een overheid die groter is dan de helft van het BBP?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit niet voor een communisme. Maar meer balans. Een uiterste vorm is zelden goed.Ik zeg niet dat een kapitalisme niet deugt, alleen dat het erg is doorgeslagen.
De overheid wordt als maar kleiner. De maatschappij laat steeds meer de harde kant zien. Steeds meer mensen kunnen niet meer voldoen aan de absurde eisen die de huidige maatschappij aan de mensen stelt...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doorgeslagen? Met een overheid die groter is dan de helft van het BBP?
Ach kom zeg. Wat worden er in de gemiddelde baan nou voor absurde eisen gesteld?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De overheid wordt als maar kleiner. De maatschappij laat steeds meer de harde kant zien. Steeds meer mensen kunnen niet meer voldoen aan de absurde eisen die de huidige maatschappij aan de mensen stelt...
Moeten we dat dan willen?
In Nederland werken juist relatief weinig ambtenaren en hun arbeidsvoorwaarden komen meer en meer in de richting van die van werknemers (meer dan in andere landen gebruikelijk is).quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doorgeslagen? Met een overheid die groter is dan de helft van het BBP?
Voor jou misschien....Er zijn steeds meer uitvallers en het wordt alleen maar erger. Totdat jij ook aan de beurt komt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach kom zeg. Wat worden er in de gemiddelde baan nou voor absurde eisen gesteld?
Nee, sinds begin jaren 70 wordt de overheid alleen maar groter, en groeit deze harder dan het BBP, alleen tijdens het laatste kabinet Lubbers en Paars 1 groeide het BBP harder dan de overheid, en dat was dan ook vooral omdat de economie zo hard groeide.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De overheid wordt als maar kleiner. De maatschappij laat steeds meer de harde kant zien. Steeds meer mensen kunnen niet meer voldoen aan de absurde eisen die de huidige maatschappij aan de mensen stelt...
Moeten we dat dan willen?
Het was een vraag. Kun je die even beantwoorden?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor jou misschien....Er zijn steeds meer uitvallers en het wordt alleen maar erger. Totdat jij ook aan de beurt komt.
Maar ach, blijf in de waan dat je onschendbaar bent
Die heb ik toch beantwoord: de groep die daar niet meer aan kan beantwoorden wordt steeds groter.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was een vraag. Kun je die even beantwoorden?
Wat is jouw alternatief?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
En wat te denken dat mensen al oud zijn als ze 30 zijn.
waar zijn we in vredesnaam mee bezig met z'n allen.![]()
Maar goed, blijf vooral massaal VVD stemmen
Vraag hem dat omdat hij, gezien zijn eerdere post over een steeds kleinere wordende overheid niet echt getuigd van feitenkennis.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Want dat is een vereiste om te mogen klagen over de huidige situatie?
Maatschappelijk verantwoord ondernemen. De fout is het kapitalisme, dat maatschappij GELD gedreven is. En dat is het enig wat kennelijk telt.quote:
Je snapt toch zelf ook wel dat dit een stompzinnige cirkelredenering is? Er zijn absurde eisen waar steeds meer mensen niet aan kunnen voldoen. Wat die eisen zijn? Eisen waaraan steeds meer mensen niet kunnen voldoen. Zonder concrete voorbeelden komen we nergens, hè?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die heb ik toch beantwoord: de groep die daar niet meer aan kan beantwoorden wordt steeds groter.
Steek je nek anders lekker in het zand...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat dit een stompzinnige cirkelredenering is? Er zijn absurde eisen waar steeds meer mensen niet aan kunnen voldoen. Wat die eisen zijn? Eisen waaraan steeds meer mensen niet kunnen voldoen. Zonder concrete voorbeelden komen we nergens, hè?
En daar ga je de problemen van de overheidsfinanciering mee oplossen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maatschappelijk verantwoord ondernemen. De fout is het kapitalisme, dat maatschappij GELD gedreven is. En dat is het enig wat kennelijk telt.
Ik zou zeggen: eerst de MENS dan het GELD.
Op die manier. Ik volg je.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag hem dat omdat hij, gezien zijn eerdere post over een steeds kleinere wordende overheid niet echt getuigd van feitenkennis.
Maar hoe ga jij het financieren?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:
In dit systeem mogen mensen niet eens oud worden, want dan zijn ze immers niet meer gewenst. Hoe achterlijk moet het nog worden???
Onze kapitalistische maatschappij is schuld gedreven, nog even iets erger.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maatschappelijk verantwoord ondernemen. De fout is het kapitalisme, dat maatschappij GELD gedreven is. En dat is het enig wat kennelijk telt.
Ik zou zeggen: eerst de MENS dan het GELD.
Met mensen afschrijven en het leven van de nog werkenden zo zuur mogelijk te maken met het afnemen van steeds meer wernemersrechten, waardoor iedereen angstig wordt en niks meer durft uit te geven??quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daar ga je de problemen van de overheidsfinanciering mee oplossen?
Ouderen JUIST niet afschrijven. Dan investeer je in mensen. Dan blijven ze werken ipv dat je ze achter het gordijn dumpt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar hoe ga jij het financieren?
Alles draait om het profijtbeginsel. Kennelijk werkt het dus niet als je van de regen in de drup belandt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Onze kapitalistische maatschappij is schuld gedreven, nog even iets erger.
Mijn god, geen wonder dat je niet aan een baan kan komen. Gedraag je je ook zo tijdens sollicitatiegesprekken?.... 'Wat zijn je sterke punten?', 'Mijn sterke punten zijn dat ik sterke punten heb.'quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Steek je nek anders lekker in het zand...
Ik zou zeggen merk het zelf eens keer.
Je geeft geen antwoord op de vraagquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met mensen afschrijven en het leven van de nog werkenden zo zuur mogelijk te maken met het afnemen van steeds meer wernemersrechten, waardoor iedereen angstig wordt en niks meer durft uit te geven??
Dat lost het probleem dan wel op?
Niet voor niks zegt Teulings dat je NIET verder moet bezuinigen. Je maakt zo alles kapot.
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mijn god, geen wonder dat je niet aan een baan kan komen. Gedraag je je ook zo tijdens sollicitatiegesprekken?.... 'Wat zijn je sterke punten?', 'Mijn sterke punten zijn dat ik sterke punten heb.'
Pensioenleeftijd naar 70? 75?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ouderen JUIST niet afschrijven. Dan investeer je in mensen. Dan blijven ze werken ipv dat je ze achter het gordijn dumpt.
Je hebt het echt niet door, niet?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je.
Heeft geen zin als werkgevers mensen boven de 30 al afschrijft.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pensioenleeftijd naar 70? 75?
Ik wel, maar jullie komen met dooddoeners. Ik heb het weer gezien hier.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt het echt niet door, niet?
Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heeft geen zin als werkgevers mensen boven de 30 al afschrijft.
Zegt de koning van de dooddoenerquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik wel, maar jullie komen met dooddoeners. Ik heb het weer gezien hier.
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN. MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft draaien en jammeren, en roepen dat het niet eeheerlijk is, maar enige kennis van feiten of concrete verbeterpunten heb je niet.
Wat een onzin. Klaplopers werken niet eens. Klaplopers worden dus nergens uitgewerkt en lachen hard terwijl ze hun Euroshopper bier inladen van jouw belastinggeld. Maak jezelf vooral geen illusies; gerechtigheid heeft hier geen plaats.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mensen met kwaliteiten zullen altijd werk hebben. Klaplopers en grootmuilen hebben last van deze 'crisis'. Immers als de bergen niet tot aan de hemel groeien worden klaplopers en grootmuilen er als eerste uitgewerkt. Terecht uiteraard
Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat dit een stompzinnige cirkelredenering is? Er zijn absurde eisen waar steeds meer mensen niet aan kunnen voldoen. Wat die eisen zijn? Eisen waaraan steeds meer mensen niet kunnen voldoen. Zonder concrete voorbeelden komen we nergens, hè?
Je caps lock is stukquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN.
Jij weigert een normale discussie te voeren. Ik wacht nog steeds op concrete voorbeelden van absurde eisen die heden ten dage aan werknemers worden gesteld. Mensen gaan op een gegeven moment zo reageren als jij weigert een normale discussie te voeren.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laf op de man spelen is gewoon EXIT voor je.
Managers krijgen een bonus als ze een idee hebben dat word ingevoerd. Wat er dan gebeurd is dat een idee door de strot van het personeel word geduwd, ook als het een slecht idee is.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waar basseer jij dit op...heb jij zo'n fantastisch inzicht over het volledige proces bij je klanten ?? Kom eens met voorbeelden waar er gefaald wordt en hoe dit opgelost had kunnen worden.
1 van de regels van desinformatie. Je mag geen problemen aankaarten voordat je een oplossing hebt voor alle wereldproblemen. Zo hebben ze Occupy ook niet kapot gekregen, flikker dat trukkje nou eens weg, Piet.quote:
Topverdieners afromen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar hoe ga jij het financieren?
50% moest HBO, dus geven ze nu HBO-diploma's weg en sta je met HBO vakken te vullen in de AH. Een nieuwe vorm van verborgen werkloosheid.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het was eerder natuurlijk wel zo dat er veel meer laaggeschoolde functies waren. Zelfs verstandelijk gehandicapten functioneerden eerder als vuilnisman, om maar wat te noemen. Voor simpele Henkie was wel een plek op het land. Er was meer dan genoeg productie werk en andere aanverwante banen. Dat is nog helemaal niet zo verschrikkelijk lang geleden. Je ziet nu dat steeds meer mensen afvallen, mede omdat iemand ooit bedacht heeft dat Nederland maar een kennis-economie moest worden. Een geweldig gedrocht bedacht door 'intellectueel' Nederland. Wat een sof! En wat een destructief luchtkasteel ook! Nu staan veel mensen aan de kant en van die kennis-economie komt ook niet veel van terecht. En maar klagen dat de verzorgingsstaat niet meer te betalen is.
Regel 1 is liegen, en dat doet echt gaaf,quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1 van de regels van desinformatie. Je mag geen problemen aankaarten voordat je een oplossing hebt voor alle wereldproblemen. Zo hebben ze Occupy ook niet kapot gekregen, flikker dat trukkje nou eens weg, Piet.
Dat gebeurt alquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Topverdieners afromen.
Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Regel 1 is liegen, en dat doet echt gaaf,
Hij beweert dat het kapitalisme is doorgeslagen, ik vraag hem hoe dat zit met een overheid die groter is dan de helft van het BBP
Van de 257 miljard aan verwachte uitgaven in 2012 gaat grofweg 175 miljard naar zorg, sociale zekerheid en OCW. Dat lijkt mij toch niet direct 'meer bedrijven steunen'.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is makkelijk aangezien overheden steeds meer bedrijven steunen ipv de bevolking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |