1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank januari 2012 19 januari 2012 februari 2012 21 februari 2012 maart 2012 21 maart 2012 april 2012 19 april 2012 mei 2012 21 mei 2012 juni 2012 21 juni 2012 juli 2012 19 juli 2012 augustus 2012 21 augustus 2012 september 2012 20 september 2012 oktober 2012 21 oktober 2012 november 2012 21 november 2012 december 2012 20 december 2012 |
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ze even gekopieerd uit het vorige topic. Misschien kan iemand ze in de OP zetten?
Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank
januari 2012 19 januari 2012
februari 2012 21 februari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
augustus 2012 21 augustus 2012
september 2012 20 september 2012
oktober 2012 21 oktober 2012
november 2012 21 november 2012
december 2012 20 december 2012
Morgen komt het salaris dus!
je hebt niet op de ing?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:40 schreef Susi het volgende:
Geen salaris dus vandaag. De salarisstrook zat er ook niet bij vandaag, dus die zal donderdag wel komen.
Ik ook.. zal morgen wel komen. ING is vaker traag.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb wel ING, maar ook niets dus.
Niemand?quote:Op maandag 20 februari 2012 10:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik weet niet of mijn vraag helemaal correct is hier maar ik wil in Gelderland aan de gang als fulltime koerier om een paar maanden te vullen. Vriend van mij deed dit ook. Maar dit kan dus alleen via ondernemers die rijden voor PostNL?
Volgens mij neemt PostNL überhaupt geen fulltimers meer in dienst voor uitvoerend werk. En pakketservice gaat voor het grootste deel via zzp-ers. Maar voordat je je daarvoor leent zou ik eerst even de Zembla-documentaire "Voor jou 10 anderen" bekijkenquote:
werk je buiten binnen of beide?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:12 schreef dennistd het volgende:
* meld
Werk bevalt prima maar verdient nou niet echt geweldig (9 euro p/u, waarbij ik per 16 stops een uur krijg, inclusief laden)
Hier ook nog geen salaris.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb wel ING, maar nog geen salaris!
Overigens had ik 3 tassen post, en 3 HaH.. Bah
Die stoppen er bijna allemaal mee. Transport & koeriersbedrijf waar mijn vriend voor werkt heeft TNT ook afgekapt deze maand, valt amper wat op te verdienen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja zoals ik al zei, iemand die ik ken is dus via zo'n ondernemer aan de gang geweest en heeft daar leuk gewerkt. Ik denk, misschien dat hier nog mensen werkzaam zijn bij zo'n onderaannemer.
TC wist uiteraard van niets, antwoordde alleen met ''komt goed''.. Dus heb ik t hoofdkantoor gebeld.quote:Op woensdag 22 februari 2012 05:36 schreef Selestha het volgende:
Yay, salaris!
Maar natuurlijk niet de beloofde vergoeding voor mn verklaring van goed gedrag.. Mn TC maar s aanspreken..
Omdat ze er bijna niets meer op kunnen verdienen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom stoppen al die koeriersbedrijven voor TNT dan? Waar gaat die capaciteit nu heen?
Even naar Harmonielijsten vragen, die kunnen ze zo voor je uitprinten waar al je uren opstaan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef Countsorlof het volgende:
Hallo collega's, ik ben nu 3 maanden bezig als postbezorger bij postNL met een contract van gemiddeld 8uur in de week. Nu heeft mijn baas me vaker gevraagd of ik meer wijken wilde lopen en meerdere dagen dan in mijn contract staat dus ik deed dat graag want ik dacht meer uren is meer geld. Helaas merkte ik dat niet aan mijn salaris en heb het er vorige maand met hem over gehad waarop hij reageerde dat je het geld van extra uren een maand later krijgt. Maar het is dus gewoon hetzelfde aantal als afgelopen maanden en ik heb het idee dat ik voor niks me zo uit mn naad heb gewerkt. Ook loopt mijn contract af op de 28e, krijg ik het geld nog ooit te zien waar ik recht op heb?
Bel het hoofdkantoor en leg je situatie uit, je TC weet er vaak niets van af..quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef Countsorlof het volgende:
Hallo collega's, ik ben nu 3 maanden bezig als postbezorger bij postNL met een contract van gemiddeld 8uur in de week. Nu heeft mijn baas me vaker gevraagd of ik meer wijken wilde lopen en meerdere dagen dan in mijn contract staat dus ik deed dat graag want ik dacht meer uren is meer geld. Helaas merkte ik dat niet aan mijn salaris en heb het er vorige maand met hem over gehad waarop hij reageerde dat je het geld van extra uren een maand later krijgt. Maar het is dus gewoon hetzelfde aantal als afgelopen maanden en ik heb het idee dat ik voor niks me zo uit mn naad heb gewerkt. Ook loopt mijn contract af op de 28e, krijg ik het geld nog ooit te zien waar ik recht op heb?
*meldt*quote:
Hier ook nog niet.. maar heb nog niet in de brievenbus gekeken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:35 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
*meldt*
maar nog geen loonstrook
ik denk dat het morgen komt want op woensdag is er amper postquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier ook nog niet.. maar heb nog niet in de brievenbus gekeken.
Hier ook nietquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:35 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
*meldt*
maar nog geen loonstrook
Het wordt morgen serieus teringdruk. De schatting is 2x zoveel als afgelopen dinsdag. Oa de Nuon kwartaalgids zit er bij, da's bijna hah. Die zat eerst mij VSP, maar nu weer bij ons.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:56 schreef gridjuh het volgende:
Hij zat er vandaag niet bij, teminste er is iemand in het dorp ook werkzaam voor postnl en die had hem niet gekregen...
Ik hou mijn hart vast voor morgen, heb namelijk alle veronica gidsen dinsdag meegekregen en zelfs wat weekend en privé....Dat is meestal geen goed teken...
Whut?quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het wordt morgen serieus teringdruk. De schatting is 2x zoveel als afgelopen dinsdag. Oa de Nuon kwartaalgids zit er bij, da's bijna hah. Die zat eerst mij VSP, maar nu weer bij ons.
Dus neem voor morgen maar extra brood mee!
Ik plan tegenwoordig niets meer op dinsdag en donderdag....quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wow.. Nou dan ben ik blij dat ik morgenmiddag verder niets in de planning heb.
Haast bij dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
Komt die salarisstrook nog eens een keer deze maand???
Uhm nee niet echt eigenlijk!quote:
zzp-ers zoals iemand al zei.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom stoppen al die koeriersbedrijven voor TNT dan? Waar gaat die capaciteit nu heen?
Hmm dat is echt balen. Ik zou graga als koerier/pakketbezorger aan de gang gaan...quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:18 schreef Shreever het volgende:
[..]
zzp-ers zoals iemand al zei.
En omdat er amper geld op te verdienen is als koeriersbedrijf
DHL heeft tegenwoordig geloof ik ook veel zzp-ers, in ieder geval hier.
wat ik gehoord heb is dat vandaag de vakjes tot de nok toe gevuld zijn ...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Selestha het volgende:
Post is laat.. Was het dinsdag ook. Gaat druk worden dus
Leuk, ik heb cursus vanavond. Ik heb al laten weten dat het niet zeker is dat ik kom. Afgelopen dinsdag was ik al te moe om nog iets te kunnen in de avond.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik gehoord heb is dat vandaag de vakjes tot de nok toe gevuld zijn ...
Oh nee... bah. Hoop dat het hier meevalt, heb vandaag ook echt geen zin.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik gehoord heb is dat vandaag de vakjes tot de nok toe gevuld zijn ...
Jep.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:24 schreef EdNoolk het volgende:
Loonstrookje binnen nu.
Overuren van 21/12 /m 21/01 toch? Mis er namelijk 17.
Bij mij staat er ook 2/1 t/m 29/1 inderdaad. Schrok al, anders kwam ik ook wel heel veel uren tekort. Nu kan 't wel kloppen (helaas..quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Op mijn salarisstrookje lopen de overuren anders van 2/1 t/m 29/1.
Het was wel druk, maar zeker niet dat alle vakken tot de nok toe gevuld waren. Grootste aantal blauwe bakken was 6-7, maar vaak 4-5. Hoeveelheid NUON viel juist erg mee. Of ze hebben hier weinig klanten, of het gaat zaterdag druk worden. Vond het al verdacht dat ik zaterdag geen 3 maar 2 voorbereidingen heb.
Dat pakketje had je, als het verstuurd is, toch al wel ontvangen moeten hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2012 14:32 schreef Ferdii het volgende:
Wie kan mij helpen?![]()
Er is naar mij toe een postpakket verstuurd waarop een verkeerde postcode is gezet. 4133 ipv 4132. De rest van het adres is wel goed.
Beide postcodes zijn wel in mijn woonplaats. (vianen). Ik wacht nu al dik een week op dit pakket, maar helaas nog steeds niet bezorgd. De persoon die het mij gestuurd heeft reageert niet op de mail, helaas heb ik dus geen track & trace nummer. Wordt dit alsnog bezorgd? of wordt het terug gestuurd naar de afzender? En wat als er geen afzender op het pakket staat?
zit met smacht te wachten op mijn studieboeken
Een % van het aantal uren dat op de fiets werkt (de uren dat je bestelt dus). En het wordt per kwartaal uitgekeerd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:38 schreef EdNoolk het volgende:
Gelukkig, loon klopt dus wel weer netjes
Ik heb nu voor het eerst 'Fietsvergoeding' op mijn loonstrook staan. Is dat een vast bedrag per maand/kwartaal of is dat een variabel bedrag naar een % van uren die je gewerkt hebt?
Het komt in elk geval op de goede vestiging terecht, kost dus hooguit een dag extra (als de chauffeur van 4132 al weg is wanneer die van 4133 het pakket in zijn kar vindt)quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:32 schreef Ferdii het volgende:Er is naar mij toe een postpakket verstuurd waarop een verkeerde postcode is gezet. 4133 ipv 4132. De rest van het adres is wel goed.
Overuren worden inderdaad een maand later uitbetaald.quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:43 schreef Dennehy het volgende:
Hoi allemaal, ik ben op 31 januari begonnen als postbezorger en kreeg vandaag mijn eerste loonstrookje binnen. Ik heb een contract van 5 uur per week, maar werk meer dan dat, ik werk in de praktijk zo'n 13-14 uur per week. Op mijn loonstrookje staat dat het 16 salarisdagen zijn en dat ik 73 euro heb verdient. Ik neem aan dat die uren die hier gerekend zijn mijn contracturen zijn (dus 5 uur per week) in plaats van wat ik in de praktijk werk (13-14 uur per week), omdat die uren die ik meer werk overuren zijn?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat overuren pas een maand later op je salarisstrookje komen te staan. Ik maak me namelijk een beetje zorgen, omdat het maar zo weinig is. Dus de vraag is, weet iemand of die uren die ik nu op mijn salarisstrookje heb staan alleen mijn officiele contracturen zijn, ja of nee?
Oh lekker dan ik heb geen printer en moet het verplicht aan de sociale dienst gevenquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gelukkig maakte het loonstrookje bij thuiskomst veel goed. Helaas zat er een folder bij dat ze de papieren loonstrook gaan afschaffen. Die moet je straks downloaden van die voor geen meter werkende brakke k*tsite MijnPostNL.nl. Dus daar ben je lekker mee.
je moet Hrssc bellen ,daar werken wel mensen die achter zaken aan gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm jammer, de 12 uur die ze me nu echt uit zouden gaan betalen, zit er nog niet bij. Had me daar net op verheugd![]()
Zal wel zijn omdat het dan als overuren gezien wordt. Als mijn leidinggevende terug is van vakantie, ga ik het voor de zekerheid wel even vragen
Maar, over iets meer dan een week ben ik wel 4 jaar in dienst![]()
De 5 jaar ga ik hopelijk niet meer halen
De achterliggende gedachte is dat je fiets dan mooi in evenwicht blijft. Maar ik ben er ook niet zo'n liefhebber van omdat je nu dus wordt gedwongen je tassen in tweetallen mee te nemen. Meestal neem ik 3 tassen tegelijk mee, maar dat kan dan niet. Dan moet je er 2 meenemen of 4.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:39 schreef Kabolter het volgende:
Ik had er vandaag 8 tassen en ben 4 uur en 3 kwartier onderweg geweest. Ze hadden om en om de postbundels in de tassen gedaan. Ik snap nog steeds het nut er niet van in. Laat mij lekker tas voor tas doen. Alsof je dan wel vanaf het begin je fiets op de standaard kan zetten..
Ben blij dat ik die sorteerders niet ken. Kon zo'n iemand bijna wel wat aandoen. En dan ook nog super veel fouten zetten terwijl je de route voor het eerst alleen doet.
Al achter de rugquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zaterdag hebben we als het goed is de aanslagen van de Gemeentebelastingen, dus dat worden ook weer volle tassen (en bakjes die veel te laat boven komen, omdat de HSM 't niet aankan).
Heb 2 weken geleden afgesproken met de vestigingsmanager dat ze 12 uur gaan betalen. Die uren staan namelijk nergens meer vast gelegd, omdat het al van vrij lang geleden is. We hebben er een schatting van gemaakt samen. Dus ik weet niet hoeveel ze er ergens anders nog mee kunnen, omdat nergens terug te vinden is dat ik die uren uberhaupt gewerkt hebquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je moet Hrssc bellen ,daar werken wel mensen die achter zaken aan gaan.
niet van een tc e.d. uitgaan,
als het niet rap betaald wordt is dat een optiequote:Op donderdag 23 februari 2012 18:12 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Heb 2 weken geleden afgesproken met de vestigingsmanager dat ze 12 uur gaan betalen. Die uren staan namelijk nergens meer vast gelegd, omdat het al van vrij lang geleden is. We hebben er een schatting van gemaakt samen. Dus ik weet niet hoeveel ze er ergens anders nog mee kunnen, omdat nergens terug te vinden is dat ik die uren uberhaupt gewerkt hebdaarom duurde het ook zo lang.
Maar goed, 2 weken is niet zo langen ik heb een contract van 3 uur per week dus het is eigenlijk best logisch dat het onder extra uren betaald wordt, de maand erop. Daar had ik alleen even niet aan gedacht
. Vertrouw er verder wel op dat ik het nu ook echt ga krijgen, dat is het punt verder niet
wil alleen wel even zekerheid over wanneer het dan wel komt
ik denk dat je een landelijk record had met 12,helemaal jofel was het vandaag nietquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte is dat je fiets dan mooi in evenwicht blijft. Maar ik ben er ook niet zo'n liefhebber van omdat je nu dus wordt gedwongen je tassen in tweetallen mee te nemen. Meestal neem ik 3 tassen tegelijk mee, maar dat kan dan niet. Dan moet je er 2 meenemen of 4.
Wow, dat is wel behoorlijk weinig voor een piekdag, hier waren bijna geen wijken met minder dan 8 blauwe bakken, de meesten hadden er 10 of zo, soms iets meer.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het was wel druk, maar zeker niet dat alle vakken tot de nok toe gevuld waren. Grootste aantal blauwe bakken was 6-7, maar vaak 4-5. Hoeveelheid NUON viel juist erg mee. Of ze hebben hier weinig klanten, of het gaat zaterdag druk worden. Vond het al verdacht dat ik zaterdag geen 3 maar 2 voorbereidingen heb.
ik heb meestal 3 of 4quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Niemand? Ik ga straks per week 3 uur en 15 minuten in mijn eigen tijd bezorgen. Telt voor alle bezorgers vanaf mijn depot. Veel te krappe tijden. Kan me niet voorstellen dat het alleen bij ons gebeurd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:50 schreef Blobje het volgende:
Kloppen de tijden van de geo route met de daadwerkelijke tijden die jullie lopen?
Hier wordt het volgende week definitief ingevoerd. De tijden zijn nog scherper gezet dan ze ons vorige maand lieten weten. Ik werk nu ongeveer 11 uur per week bij de post. Straks krijg ik nog betaald voor 7 uur en 45 minuten.
dat is echt belachelijk idd.. Wij hebben nog niet proefgedraaid met georoute, halverwege maart gaan we over. Toevallig hebben we zaterdag bespreking.. Na 2 weken wordt het 'geëvalueerd'. Zal wel neit zoveel uithalenquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:58 schreef Blobje het volgende:
[..]
Niemand? Ik ga straks per week 3 uur en 15 minuten in mijn eigen tijd bezorgen. Telt voor alle bezorgers vanaf mijn depot. Veel te krappe tijden. Kan me niet voorstellen dat het alleen bij ons gebeurd.
Heb gesprek met TC gehad, ook namens collega's, maar er valt niks te regelen. :-(
Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:58 schreef Blobje het volgende:
[..]
Niemand? Ik ga straks per week 3 uur en 15 minuten in mijn eigen tijd bezorgen. Telt voor alle bezorgers vanaf mijn depot. Veel te krappe tijden. Kan me niet voorstellen dat het alleen bij ons gebeurd.
Heb gesprek met TC gehad, ook namens collega's, maar er valt niks te regelen. :-(
Dat zegt mijn gevoel ook. Echter ben ik bang dat ik niet veel postbezorgers mee krijg. Veel collega's zijn afhankelijk van de inkomsten en veel te bang om hun baan kwijt te raken. En om in mijn eentje te stoppen na de verstreken tijd zal me ook niet veel verder helpen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.
Geen grijze haar op mijn kop die in eigen tijd gaat werken. PostNL behoord gewoon te dokken.
dat is vaak het probleem ja, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen hun baan niet willen riskeren, maar dit is ook niet echt wat lijkt me. Als ik mijn overuren niet betaald kreeg hield ik er zo mee op, maar eigenlijk is het belachelijk dat je erom moet gaan zeuren..quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:16 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat zegt mijn gevoel ook. Echter ben ik bang dat ik niet veel postbezorgers mee krijg. Veel collega's zijn afhankelijk van de inkomsten en veel te bang om hun baan kwijt te raken. En om in mijn eentje te stoppen na de verstreken tijd zal me ook niet veel verder helpen.
Bestaat er ergens binnen PostNL een afdeling waar ik dit aan kan kaarten. Anders ga ik desnoods de publiciteit maar opzoeken.
Hier zijn er maar weinig die er van moeten leven (je kunt ook haast niet leven van een pbz-salaris), dus de drempel om ontslag te nemen ligt voor de meesten niet zo hoog. Er zijn al mensen die ontslag hebben genomen omdat ze te ver moesten fietsen nadat hun zakjesadres werd opgedoekt (bedankt, Autobedrijfquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanochtend nog met twee collega's gesproken, beide willen ze er mee kappen. Het is gewoon niet meer te doen zeggen ze. En wij hebben de Georoute en 3 bundels nog niet eens! Kun je nagaan..
Erg sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de inkomsten, gelukkig kan ik er nog (optijd) mee kappen, het plezier is er wel van af nu.
Zijn er hier collega's die hetzelfde hebben, maar niet kunnen/willen stoppen?
ik hoor deze signalen ook,probleem is dat sommigen echt van de habbekrats moeten leven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanochtend nog met twee collega's gesproken, beide willen ze er mee kappen. Het is gewoon niet meer te doen zeggen ze. En wij hebben de Georoute en 3 bundels nog niet eens! Kun je nagaan..
Erg sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de inkomsten, gelukkig kan ik er nog (optijd) mee kappen, het plezier is er wel van af nu.
Zijn er hier collega's die hetzelfde hebben, maar niet kunnen/willen stoppen?
zal aan je geslacht en uiterlijk liggen of dat meer oplevert of minderquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik hoor deze signalen ook,probleem is dat sommigen echt van de habbekrats moeten leven.
Mede door dwang uwv.BWW etc..
Je kan dan beter nog in raam gaan zitten.
Hier krijg ik dus door dat systeem ook nooit meer betaalt dan de 10 uur die voor mn wijk staat terwijl ik iedere week minstens 15 uur loop. En ik ben dus zo'n bezorger die de luxe niet heeft er tegen te protesteren, want ik ben verplicht te werken door het UWV. Als ik ontslagen zou worden door mijn eigen gedrag sta ik dus letterlijk op straat omdat het UWV mij dan geen uitkering meer verstrekt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.
Geen grijze haar op mijn kop die in eigen tijd gaat werken. PostNL behoord gewoon te dokken.
Ik wil er best eentje opzetten, maar dan moet ik wel de verhalen van de bv de PBZ. hebben. Zonder content geen verhaal.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Troeta het volgende:
is het geen idee om een site of hyves te maken om zo postbezorgers te bereiken die dit probleem ook hebben? In de MR zitten ook postbezorgers en misschien kan iemand van de bond jullie dan ook bijstaan.
Het is belachelijk dat er zoveel mensen in eigen tijd moeten werken terwijl het salaris al zo laag is.
Daar komen die berichtjes in de kranten nou vandaan dat er ergens post opgestapeld ligt in een huis omdat ze het niet redden.
Er is wel een bestaande site voor postbezorgers (met een apart PostNL gedeelte), misschien dat je daar wat aan hebt. http://www.postbezorgers.org/forum/index.phpquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Troeta het volgende:
is het geen idee om een site of hyves te maken om zo postbezorgers te bereiken die dit probleem ook hebben? In de MR zitten ook postbezorgers en misschien kan iemand van de bond jullie dan ook bijstaan.
Het is belachelijk dat er zoveel mensen in eigen tijd moeten werken terwijl het salaris al zo laag is.
Daar komen die berichtjes in de kranten nou vandaan dat er ergens post opgestapeld ligt in een huis omdat ze het niet redden.
Dat is werkelijk te gek voor woorden. Persoonlijk ben ik niet afhankelijk van het salaris, maar jij wordt letterlijk behandelt als oud vuil en hebt geen keuze dan het maar moeten slikken. Sterkte.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 06:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier krijg ik dus door dat systeem ook nooit meer betaalt dan de 10 uur die voor mn wijk staat terwijl ik iedere week minstens 15 uur loop. En ik ben dus zo'n bezorger die de luxe niet heeft er tegen te protesteren, want ik ben verplicht te werken door het UWV. Als ik ontslagen zou worden door mijn eigen gedrag sta ik dus letterlijk op straat omdat het UWV mij dan geen uitkering meer verstrekt.
Ideaal voor PostNL, zulke semi-slaven.
Dat laatste is inderdaad ontzettend sneu en waardeloos!quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat extra brood vandaag was wel nodig, want ik had 12 oranje tassen! (voor 1 wijk, welteverstaan). Naast dat Nuonboekje ook een dubbeldikke Elsevier, Plus Magazine, en dikke postorderboeken voor de bedrijven (sommige bedrijven hadden er wel 10!).
Gelukkig maakte het loonstrookje bij thuiskomst veel goed. Helaas zat er een folder bij dat ze de papieren loonstrook gaan afschaffen. Die moet je straks downloaden van die voor geen meter werkende brakke k*tsite MijnPostNL.nl. Dus daar ben je lekker mee.
Tsja ach t werk is goed voor mn conditie en het is fijn om wat te doen te hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:11 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat is werkelijk te gek voor woorden. Persoonlijk ben ik niet afhankelijk van het salaris, maar jij wordt letterlijk behandelt als oud vuil en hebt geen keuze dan het maar moeten slikken. Sterkte.
@erwinrommel Voor een eventuele website wil ik graag mijn verhaal aanleveren.
Als ze in Harmony staan worden ze uitbetaald. Anders niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:37 schreef Susi het volgende:
Zeg, die overuren die jullie werken en (in sommige gevallen) niet uitbetaald krijgen, staan die dan wel op de Harmony ?
Je kan wel je personeelsdossier inzien, zelfs de gescande bankpas/id kaart staat er in!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb me aangemeld op mijnpostnl... Letterlijk niks op die site doet het he. Salaris bekijken enzo, niks pagina niet gevonden. Dat gaat lekker.
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:00 schreef V__L_N het volgende:
Nou bij mij niet, ik krijg een melding dat de pagina niet bestaat. Heb beetje rondgeklikt, maar niks onder de knop personeelsdossier doet het hier.
Eerst maar eens zien en dan geloven, want hier doet ook bijna niks van die site 't...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:07 schreef postfiets het volgende:
[..]
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.
op het andere forum zijn genoeg mensen te vinden die een bijdrage willen leverenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er animo om een FB zwartboek te maken over PostNL? Ik moet het wel weten want mijn tijd is ook kostbaar. En mijn baan als chauffeur wil ik zelfs op het spel zetten om PostNL toch een signaal af te geven.
Daarvoor heb ik wel content nodig, content, verhalen dus. Die moeten we bundelen.
Is een website geen beter idee? Wordpress erop. Gastenboek aanmaken. Misschien een forum eraan hangen. Mijn verhaal kan je op rekenen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er animo om een FB zwartboek te maken over PostNL? Ik moet het wel weten want mijn tijd is ook kostbaar. En mijn baan als chauffeur wil ik zelfs op het spel zetten om PostNL toch een signaal af te geven.
Daarvoor heb ik wel content nodig, content, verhalen dus. Die moeten we bundelen.
Anoniem klagen is veel makkelijkerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
dat is lekker, want ik krijg mijn loonstrook dus digitaal en daardoor krijg ik al die folders en brieven niet. Vorige keer ook al , met die jaaropgaaf. Lekker slim is dat, ik begin het ondertussen echt een beetje beu te raken al dat gezeik. Trouwens werkelijk belachelijk dat je je loonstrook niet meer op paier kan krijgen.. stelletje uitkaaiersquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:07 schreef postfiets het volgende:
[..]
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.
Ah, duidelijk, bedankt. Dan gaat het bij mij eigenlij heel goed, maf wel. Van één collega weet ik dat ze per week standaard vier uur voor nop werkt (32-uurs contract), en bij mij klopt eigenlijk altijd alles precies.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze in Harmony staan worden ze uitbetaald. Anders niet.
Hmm, ik heb nog niets gehoord.. Gek dat dat per vestiging zo verschilt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:37 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg net SMS dat het extreem druk is (gemeenteaanslagen e.d.).
Hopelijk betalen ze vandaag wel extra tijd uit, anders zullen ze de komende dagen nog wel bezig zijn met nabezorgen aangezien ik anders gewoon stop bij de tijd die ik er voor krijg...
succes ermee, hoop dat het hier meevalt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:37 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg net SMS dat het extreem druk is (gemeenteaanslagen e.d.).
Hopelijk betalen ze vandaag wel extra tijd uit, anders zullen ze de komende dagen nog wel bezig zijn met nabezorgen aangezien ik anders gewoon stop bij de tijd die ik er voor krijg...
Dat is beter, ik heb ze er hier wel bij, had sowieso al minimaal twee zakken voor 1 straat, en de rest nog niet binnen. Wou dat die dombo´s de hah erbij gedaan hadden, had ik vast kunnen beginnen..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:12 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
In mijn stad wordt alle gemeentelijke post, dus ook de aanslagen en zo door de sociale werkvoorziening bezorgd. Dat zal waarschijnlijk op meer plaatsen zo zijn, zou een deel van die grote verschillen in volume kunnen verklaren.
Hier geen gemeentebrieven (heb ik ook al gehad) en leek idd een daldag. Maar 2 zakken.. Was lekker vroeg klaarquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:36 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het is dat die gemeentebrieven erbij zaten, anders had het meer op een drukke daldag geleken. Was wel vertraging ontstaan in de aanvoer van de HSM-post, maar zelf gelukkig geen last ven gehad.
En daar krijg je 2 uur voor met een salaris van 6,36quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:22 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een chaos vandaag! Mijn wijk was ten eerste 1.5 uur te laat (en mijn wijk is er normaal pas om 13;15) en ik heb bijna een uur op het depot staan wachten. En toen kwamen er tassen (3 voor mijn wijk), misten er nog 2 zakken van mijn wijk + HAH en moest ik dus nog 15 min wachten.
Ten tweede waren de gemeentebrieven er vandaag.
Ook waren er 2 bundels van een straat 'kwijt', zaten ze in de allerlaatste zak onderin! Argh! En van de 6 straten, zaten er 3 weer over verschillende tassen verdeeld. Nee, het was vandaag echt een rampdag.
Ik krijg wat meer.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:54 schreef Troeta het volgende:
[..]
En daar krijg je 2 uur voor met een salaris van 6,36![]()
Hier was het heel rustig en geen HAH.....dat was in jaren niet meer voorgekomen.
Staat ontslag op, aldus onze Tc.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:44 schreef Blobje het volgende:
Ik zal morgen eerst eens met wat collega's gaan praten en voorstellen om te stoppen zodra de tijd verstreken is.
Desnoods hang ik anoniem een briefje neer in elk depot in de buurt met de omroep om de post terug te brengen na de verstreken tijd.
Eenlingbussen worden niet geleegd op zondag.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:35 schreef Snoepje5 het volgende:
En nu wordt de brievenbus ineens niet meer op zondag geleegd, of dacht iemand grappig te zijn om de brievenbus vóór half 4 al te legen?
Oude NS topmannen zijn zeker naar PostNL gegaan.
Ongetwijfeld dat ze dat zeggen. Kan me echter niet voorstellen dat zij ook gelijk krijgen als je je ontslag aanvecht. Je hebt tenslotte gewoon je werk gedaan in de tijd die postnl je geeft.quote:
echt?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:21 schreef postfiets het volgende:
Op de site van mijnpostnl.nl kun je ook kleding bestellen.
Het gaat met punten en het heeft ook te maken hoeveel dagen je werkt hoe meer dagen je werkt hoe meer punten.
Heb regenkleding en een blouse met k.mouwen bestelt,nu weer opnieuw sparen voor punten
Heb daar inderdaad eerder iets over gelezen hier.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Eenlingbussen worden niet geleegd op zondag.
Dan zal er wel iets bijzonders aan de hand zijn. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat ze voor zessen geleegd worden.quote:Op zondag 26 februari 2012 22:21 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Heb daar inderdaad eerder iets over gelezen hier.
Echter is het geen eenlingbus en werd de bus normaliter op zondag gewoon geleegd. Ik kan er dan ook niet met mijn gezond verstand bij waarom er nu plots om half 4 al staat ''volgende lichting: maandag na 18:00'' terwijl er normaliter staat '' zondag na 18:00''.
Ik ben 5 bussen afgegaan in de hele wijk om te hopen dat er een nog gelicht zou worden, maar niet heus. Allemaal pas weer maandag avond.
Kan ik morgen weer lekker mailtjes gaan beantwoorden waarom de artikelen maandag niet aangekomen zijn.
Oranje kaart invullen en opsturen!quote:Op zondag 26 februari 2012 21:37 schreef Blobje het volgende:
[..]
Ongetwijfeld dat ze dat zeggen. Kan me echter niet voorstellen dat zij ook gelijk krijgen als je je ontslag aanvecht. Je hebt tenslotte gewoon je werk gedaan in de tijd die postnl je geeft.
Als ik een brievenbus leeg om 17:59:59 mag ik terug naar desbetreffende brievenbus om hem opnieuw te legen en te scannen. In Breda zijn ze heel erg streng wat dat betreft.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:07 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dan zal er wel iets bijzonders aan de hand zijn. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat ze voor zessen geleegd worden.
En zo hoort het!quote:Op maandag 27 februari 2012 08:55 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Als ik een brievenbus leeg om 17:59:59 mag ik terug naar desbetreffende brievenbus om hem opnieuw te legen en te scannen. In Breda zijn ze heel erg streng wat dat betreft.
Ja maar dat kan. Dat is dan een voorlichting. Zo heb ik meerdere ritten waarbij ik om half 4 al een postkantoor moet leeghalen. Postkantoren worden naar mijn weten ook vaker eerder dan 18 uur opgehaald. i.v.m. de sluitingstijd van de winkel.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En zo hoort het!
Hier staat altijd dat ie na 18:00 geleegd wordt, ikg eloof er geen snars van. Vandaar dat ik er altijd om 17:00 al ben. Laatst was meneer op vrijdag om 16:50 ook al pakketjes bij het postkantoor (lees c1000) aan t halen!
Klopt, dat noemt men "afromen van retailers".quote:Op maandag 27 februari 2012 09:58 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ja maar dat kan. Dat is dan een voorlichting. Zo heb ik meerdere ritten waarbij ik om half 4 al een postkantoor moet leeghalen. Postkantoren worden naar mijn weten ook vaker eerder dan 18 uur opgehaald. i.v.m. de sluitingstijd van de winkel.
In sommige kleine dorpen waar ik kom sluiten ze wel om 18 uur.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Ken anders geen supermarkt die om 18:00 al sluit hoor
Normaliter is dit 20:00
En de Bruna of Primera zoals iemand al aangaf hierboven.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:07 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
In sommige kleine dorpen waar ik kom sluiten ze wel om 18 uur.
Ja in dorst ofzo waarschijnlijk wel, en misschien in het weekend wel om 4...maar dat weet ik nietquote:Op maandag 27 februari 2012 11:07 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
In sommige kleine dorpen waar ik kom sluiten ze wel om 18 uur.
Liggen bij ons op het depot, maar volgens mij liggen ze ook op de vestiging.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:58 schreef Blobje het volgende:
[..]
Daar heb ik al eens vaker iets over gelezen. Hoe kom ik aan zo'n oranje kaart?
Als ze zelf al niet weet of die krassen er al op zatenquote:Op maandag 27 februari 2012 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
als het eigen terrein was dan is je collega verantwoordelijk, want hij/zij had ook even kunnen lopen. Op de openbare weg hangt het van de situatie af, maar de kans is gering dat je zelf verantwoordelijk bent.
dat moet wel eerst duidelijk zijn ja, maar dat is logischquote:Op maandag 27 februari 2012 16:10 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als ze zelf al niet weet of die krassen er al op zaten
Heb alleen ervaring met het gesprek voor pbz....dat stelde niets voor.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:41 schreef Nezhi het volgende:
Hoi, ik heb alweer gesolliciteerd bij PostNL, hopelijk leid het deze keer daadwerkelijk tot een sollicitatiegesprekHeeft iemand hier ervaring met de gesprekken voor voorbereider en het werk zelf?
zie topic werkzoekend topicquote:Op maandag 27 februari 2012 18:41 schreef Nezhi het volgende:
Hoi, ik heb alweer gesolliciteerd bij PostNL, hopelijk leid het deze keer daadwerkelijk tot een sollicitatiegesprekHeeft iemand hier ervaring met de gesprekken voor voorbereider en het werk zelf?
de test is eigenlijk wat je op de basisschool had geleerdquote:
quote:Top TNT en PostNL ontving miljoenen extra
De top van TNT Express en PostNL heeft vorig jaar na de splitsing van het bedrijf 12 miljoen euro aan extra beloningen ontvangen uit het afkopen van aandelen en optiepakketten. De aandelenprogramma's werden afgekocht met contant geld, terwijl de koersen van beide bedrijven vorig jaar onderuitgingen.
Voormalig TNT Post-topman Peter Bakker krijgt daardoor nog eens bijna negen ton, wat de totale kosten van zijn vertrek op 4,5 miljoen euro brengt. Dat bleek maandag uit het jaarverslag van PostNL over 2011.
De posttak van het gesplitste bedrijf draait op voor de extra betalingen aan het voormalige management, omdat het officieel de rechtsopvolger is van het voormalige TNT Post. PostNL is in totaal 4 miljoen euro kwijt, waarvan 1,2 miljoen euro aan het voormalige management.
Pijnlijk
Die uitbetaling is pijnlijk, omdat het bedrijf bezig is duizenden postbodes te ontslaan. Bovendien weigert PostNL voorlopig geld bij te storten in het pensioenfonds, dat onder de vereiste dekkingsgraad zit.
De uitbetaling van de aandelen en opties in geld is verder opmerkelijk omdat het management zo beloond wordt voor de splitsing die tot nu toe is uitgedraaid op een mislukking. Het toenmalige TNT Post werd vorig jaar mei gesplitst onder druk van activistische aandeelhouders. Die hoopten dat het apart zetten van het 'saaie' postbedrijf PostNL zou leiden tot een bod op de internationale pakketbezorger TNT Express, waardoor een mooi rendement gemaakt kon worden. Dat snelle bod bleef uit, waardoor de koersen van TNT Express en PostNL vorig jaar tientallen procenten daalden.
Gouden handdruk
Het management had geen last van die gedaalde koersen, omdat de aandelenregelingen bij de splitsing werden 'gecasht'. Dat levert voormalig TNT Post-topman Bakker bijna negen ton op, naast ruim 1 miljoen euro voor andere posten rond zijn vertrek. Eerder werd al bekend dat hij een gouden handdruk kreeg van 2,6 miljoen euro.
Dat leidde tot kritiek, omdat onder meer twee jaarsalarissen werden betaald, terwijl het volgens de regels voor goed bestuur maximaal een jaarsalaris mag zijn. In totaal heeft Bakker, die nu werk doet voor de Verenigde Naties, bij zijn vertrek 4,5 miljoen euro meegekregen.
Afkoop van aandelen
Naast Bakker krijgen TNT-baas Marie-Christine Lombard en PostNL-topman Harry Koorstra ieder 182 duizend euro uit de afkoop van de aandelen. De totale beloning van Koorstra komt daardoor, en door een bonus van vijf ton, uit op ruim 2 miljoen euro, zes ton meer dan een jaar eerder.
De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) kan zich voorstellen dat het 'cashen' van de aandelen niet goed valt. 'Dit bevestigt het beeld dat bestuurders goed voor zichzelf zorgen, in goede en slechte tijden', zegt een woordvoerder.
Bron: De Volkskrant
Ja, daar is wel geld voorquote:
noooooit wat gehoord over scenarios.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:15 schreef Selestha het volgende:
Krijg net een sms ''vandaag hebben we scenario E''
Geen idee meer wat dat is
quote:A: met hah 1.20 zonder hah 0.55
B: met hah 1.20 zonder hah 1.00
C: met hah 1.25 zonder hah 1.05
D: met hah 1.25 zonder hah 1.05
E: met hah 1.25 zonder hah 1.10
Mja ik verwacht niet andersquote:
Zolang je je uren maar kan schrijvenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja ik verwacht niet anders
Dan heb ik vandaag 2 uur en 10 minuten om het te lopenHeb nog nooit met HaH op een dinsdag onder de 3 uur gezeten..
Ik kan ze wel schrijven, maar krijg ze niet uitbetaalt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:58 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Zolang je je uren maar kan schrijven
Als je al meermaals duidelijk hebt aangegeven dat het je niet lukt in de tijd moet je gewoon stoppen na 2:10 en ze het maar laten uitzoeken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:59 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik kan ze wel schrijven, maar krijg ze niet uitbetaalt.
Dat zou ik wel willen, ware het niet dat ik afhankelijk ben van een uitkering die ik alleen krijg als ik dit werk doe.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:01 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Als je al meermaals duidelijk hebt aangegeven dat het je niet lukt in de tijd moet je gewoon stoppen na 2:10 en ze het maar laten uitzoeken.
Het is geen vrijwilligerswerk.
Dat zou ik toch op zijn minst doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:04 schreef Selestha het volgende:
Maar ik zal wel eens gaan bespreken met mijn TC hoe dit kan ja, dat is wel een idee
Dat is toch prima?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik maak ff niks mee van evt drukte. Zit gvd ziek thuis vanwege verzwikte enkel welke ingezwachteld is.
Nu ja, vrije tijd, met een verzwikte enkel en vol ibuprofen voor de pijn noem het nu niet bepaald genietenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat is toch prima?
Niet in staat om te werken, maar zeker wel in staat om van je vrije tijd te genieten
Ook wij worden ouderquote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:26 schreef Jesse_ het volgende:
Die oud-legerjongens zijn ook maar mietjes zeg.
Er is geen losse jaaropgave. Je moet de totalen op de laatste salarisstrook van vorig jaar gebruiken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef lbeew het volgende:
Even een vraagje, ik neem aan dat de jaaropgave al binnen is bij iedereen?
Ik dacht dat werkgevers verplicht waren een jaaropgave te verstrekken aan medewerkers?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:59 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Er is geen losse jaaropgave. Je moet de totalen op de laatste salarisstrook van vorig jaar gebruiken.
Dat doen ze ook, maar niet losquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:00 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ik dacht dat werkgevers verplicht waren een jaaropgave te verstrekken aan medewerkers?
Je hebt er een brief over gehad als het goed is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:03 schreef lbeew het volgende:
[..]
Lekker gecommuniceerd weer, mij is niets verteld.
Nooit gehad.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:04 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je hebt er een brief over gehad als het goed is.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:07 schreef Susi het volgende:
[..]
Hmm, ik ook niet, wanneer zou die dan ongeveer binnen moeten zijn gekomen ?
Dat lijkt me stug, die brief zat namelijk als bijlage bij je salarisstrook van december.quote:
Dan heb je je salarisstrook in ieder geval niet per ongeluk weggegooidquote:
ik heb hierover geklaagd bij mijn tc afgelopen week.. leuk die brieven bij de salarisstroken maar ik krijg m dus ook digitaal en die brieven zie ik dan dus niet. Ergerlijk, vind ik!quote:
Dan zullen ze ook wel geen brieven meer mee sturenquote:
Neuh, 20 minuten. Ik krijg 2 uur 10 minuten, was met 2 uur 30 minuten klaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:59 schreef Jesse_ het volgende:
Dan heb je maar 40 minuten in je eigen tijd gelopen
de website werkt nog niet lekker,even via tc buiten budgetair bestellen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:59 schreef ellenatmars het volgende:
Weet iemand hoe je nieuwe kleren kunt krijgen? M'n broek is bijna kapot namelijk (zag ik net).. kun je dat zelf ergens bestellen of moet t via PB+/TC?
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:59 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Er is geen losse jaaropgave. Je moet de totalen op de laatste salarisstrook van vorig jaar gebruiken.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:59 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar als dinsdag E was is het morgen Xquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:15 schreef Selestha het volgende:
Krijg net een sms ''vandaag hebben we scenario E''
Geen idee meer wat dat is
Ik heb nu de ''scenario's'' zien hangen op het depot. Komt er op neer dat we altijd scenario A (40 % post zoals vandaag) of E (100% met HaH) zullen hebben aangezien ''9 tot 20 %'' en ''15 tot 30%'' of 30-40 %'' nog nooit is voorgekomenquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:34 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar als dinsdag E was is het morgen X
Ja als ze dat consequent zouden doen zou ik mn tijden wèl altijd halen. Ik snap deze bedrijfsvoering niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef HetBrabandertje het volgende:
Ze moeten de post echt eens beter spreiden. De kasten waren voor morgen alweer goed gevuld en de scenariolijst had het over +60% tov normaal. De grootste wijken hadden al 4 blauwe bakken staan. Vandaag was weliswaar voor een woensdag ook nog wel redelijk druk, maar er had best een deel van de post van morgen meegemogen.
Ik draag meesta alleen mijn jas, opvallend genoeg toch?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:51 schreef PBZ64 het volgende:
Is bij ons al hééél gewoon....1 tas op de daldagen.
Moet ik daar mijn apenpakje voor aantrekken?
Ik ben verplicht het hele kostuum te dragen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:52 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik draag meesta alleen mijn jas, opvallend genoeg toch?
Ikke met mijn bodywarmer......quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waar ik wel echt blij mee ben is mijn tnt ()-sjaal
Er zat geen bodywarmer in mijn pakketquote:
Meestal wel jaquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:20 schreef Eenskijken het volgende:
weten jullie misschien of er (extra) vraag is naar bezorgers in de zomervakantie? dacht misschien kan ik als tijdelijk werk een paar weekjes post gaan bezorgen in de buurt..
Hier kregen een stel kids gister elastiekjes, ze moesten wel netjes delen zei ik. Meestal gaat dat allemaal goed, maar dit keer kregen ze ruziequote:Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Herfstblad het volgende:
Hier redelijk wat pot. 6 zakken zoals ik al voorspelde, al werden het na herinpakken 5.
Ik ben 2 keer aangesproken of ik ook elastiekjes had. Tweede keer vroegen de kids of ik nog terug kwam.
Ik heb er hier een die met regen een zak op de deur hangt met ''ELASTIEKJES AUB'' en met warm weer als ie vrij is op n stoel buiten op me gaat zitten wachtenquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
daarom geef ik ze nooit. Komt altijd gedonder van bij kinderen
Mag ie wat mij betreft in de winkel gaan kopen, ze gaan echt niet de prullenbak inquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb er hier een die met regen een zak op de deur hangt met ''ELASTIEKJES AUB'' en met warm weer als ie vrij is op n stoel buiten op me gaat zitten wachten
Gefeliciteerd. Welke functie heb je nu?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Mag ie wat mij betreft in de winkel gaan kopen, ze gaan echt niet de prullenbak in![]()
Ik ben vanaf vandaag zaterdagwerker af, contractuitbreiding geclaimed en gekregen
Netjes! Dan heb je zeker keihard moeten onderhandelen. Dat zouden ze hier echt never nooit doen. Ze zouden je hooguit postbezorger onbepaalde tijd maken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:22 schreef Mirgeam het volgende:
Deeltijdwerker onbepaalde tijd, van 6 naar 30 uur en om de zaterdag vrij
Iedereen is naar het CVL aan het verkassen hier, ik kijk het nog even aanquote:Realiseer je wel dat wanneer jouw vestiging sluit, dat je waarschijnlijk flink wat uren moet inleveren, en wellicht ook loon (als ze je al niet overcompleet verklaren). Aan de andere kant, als zaterdagwerker zou je hetzelfde lot beschoren zijn.
mja, 5x contracturen heb je sowieso, dus in het geval van 30 uur pw is dat al 150 uren. Ok, ze gaan ook makkelijker weer weg, maar je hebt dus al meer uren staan, wat dat betreft. En volgens de nieuwe regels moet je ze binnen 1,5 jaar op maken, dus opsparen heeft weinig zin meer.quote:
Je kan ze uitlaten betalen natuurlijkquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, 5x contracturen heb je sowieso, dus in het geval van 30 uur pw is dat al 150 uren. Ok, ze gaan ook makkelijker weer weg, maar je hebt dus al meer uren staan, wat dat betreft. En volgens de nieuwe regels moet je ze binnen 1,5 jaar op maken, dus opsparen heeft weinig zin meer.
zal zo nu en dan wel moeten lijkt mequote:Op donderdag 1 maart 2012 21:40 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je kan ze uitlaten betalen natuurlijk
Goed gedaan! Vind ik leuk mensen die claimen:Dquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:05 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Mag ie wat mij betreft in de winkel gaan kopen, ze gaan echt niet de prullenbak in![]()
Ik ben vanaf vandaag zaterdagwerker af, contractuitbreiding geclaimed en gekregen
het werkt allemaal redelijk incl dossierquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:58 schreef kleintje1 het volgende:
vandaag geprobeerd om een account aan te maken op mijn postnl., Nou dat lukte dus niet als ik mijn registratienummer intik dan krijg ik dat ik op een fusion werkplek heb en dat ik dat wachtwoord moet gebruiken. Ik ben misschien gek maar ik ben toch echt een postbezorger een geen fusion werkplek.
Heb maar een mail naar ze gestuurd en nu wachten op antwoord.
deze dag was nog even drukker dan vorige week donderdag.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:14 schreef HetBrabandertje het volgende:
Hier absoluut geen lekkere dag. Een woningbouwvereniging had een mailing met flinterdunne foldertjes met zo'n dun plastic hoesje wat massaal aan elkaar blijft plakken. In de blauwe bakken weliswaar wel op volgorde, maar het heeft heel veel tijd gekost met voorbereiden, omdat je in sommige wijken gewoon huis aan huis aan het zetten bent. Om 13.00 uur kon pas begonnen worden met de laatste wijk op kantoor waar toen ook meerdere mensen op gezet zijn.
ik heb laatst een aangesproken die om elastieken vroeg en dit probeerde te pakken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:26 schreef Herfstblad het volgende:
Hier redelijk wat pot. 6 zakken zoals ik al voorspelde, al werden het na herinpakken 5.
Ik ben 2 keer aangesproken of ik ook elastiekjes had. Tweede keer vroegen de kids of ik nog terug kwam.
dat autobdrijf is hier in handen van subcontractors,ik meen dat de org automensen(postnl) dit deden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:09 schreef lololo het volgende:
Zo, bij ons is het nog steeds een gribus. 3e week sinds autobedrijf+georoute en er blijven nog steeds wijken staan, depots worden niet netjes leeggehaald etc etc.
Vooral dat laatste, hoe bestáát het dat je dat na 2 weken nog niet op de rails hebt?![]()
![]()
Er hoeft echt alleen maar elke ochtend iemand naar dat depot te rijden, de deur open te maken (dat schijnt ook in heel veel gevallen al een probleem te zijn
), een bak met bezorgmapjes en foutlopers mee te nemen, een bak met overschotten HAH en lege tassen. Deze moeten dan vervolgens terug naar de voorbereidingslocatie en daar netjes afgeleverd worden en vervolgens bij de goede sector neergezet worden.
Hoe kan je dat godverdomme in 2 weken tijd nog niet geregeld hebben?!?!?Het is ook vrij belangrijk lijkt me, tenminste, als je waarde hecht aan het tijdig herstellen van foutlopers en het correct boeken van de gewerkte uren van je medewerkers....
de ene hah is ivm vakantie next week weer 3-5quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:36 schreef Herfstblad het volgende:
Hier had ik 4 zakken post en 1 x HAH (nooit zo weinig gehad op dinsdag). Het viel mee. 1 nadeel: ik heb mijn enkel in straat nr 3 van de 6 verzwikt en ik heb het goed gevoeld. Hopelijk kan ik morgen ook nog lopen.
Ik vertel het ook wel aan zequote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb laatst een aangesproken die om elastieken vroeg en dit probeerde te pakken.
had degene verteld dat dit bedrijfseigendommen zijn,als een slimme tc door de wijken controleert en dit ziet, kun je er gezeik mee krijgen.
Voor welke functie?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:06 schreef Nezhi het volgende:
Ben zo goed als aangenomen bij PostNL, moet alleen wachten tot ze weer plek hebben![]()
dus over 3-4 weken kan ik aan de slag.
Dat komt allemaal nog.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:27 schreef HetBrabandertje het volgende:
Of de gegevens in mijn Post NL zijn nog niet compleet, of de administratie op kantoor is niet in de centrale systemen ingevoerd. Verlofsaldo, afwezigheidsrechten staan er bij mij nog allemaal niet in. Toch maar wachten tot er weer een keer een papieren overzicht van de verlofrechten komt.
Gelukkig niet zegquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:21 schreef Troeta het volgende:
[..]
Goed gedaan! Vind ik leuk mensen die claimen:D
Was het nou een heel gedoe? Met avocaten enzo?
Leuk!quote:
Yep, moet alleen nog even wachten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:37 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Leuk!
In je eigen woonplaats of niet? Want ik kreeg telkens te horen van ja je woont te ver weg.
Toen ik gesollicteerd had op een functie in Papanedrecht en Ridderker, terwijl ik zelf in Dordrecht woon.
Snap het nou, het is gewoon hetzelfde als een uitsmijter die zegt dat je niet naar binnen kan met die schoenenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:41 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Yep, moet alleen nog even wachten.
En idd, ik kreeg dat ook te horen voor een locatie dat 5 minuten reizen is met de trein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |