1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank januari 2012 19 januari 2012 februari 2012 21 februari 2012 maart 2012 21 maart 2012 april 2012 19 april 2012 mei 2012 21 mei 2012 juni 2012 21 juni 2012 juli 2012 19 juli 2012 augustus 2012 21 augustus 2012 september 2012 20 september 2012 oktober 2012 21 oktober 2012 november 2012 21 november 2012 december 2012 20 december 2012 |
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ze even gekopieerd uit het vorige topic. Misschien kan iemand ze in de OP zetten?
Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank
januari 2012 19 januari 2012
februari 2012 21 februari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
augustus 2012 21 augustus 2012
september 2012 20 september 2012
oktober 2012 21 oktober 2012
november 2012 21 november 2012
december 2012 20 december 2012
Morgen komt het salaris dus!
je hebt niet op de ing?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:40 schreef Susi het volgende:
Geen salaris dus vandaag. De salarisstrook zat er ook niet bij vandaag, dus die zal donderdag wel komen.
Ik ook.. zal morgen wel komen. ING is vaker traag.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb wel ING, maar ook niets dus.
Niemand?quote:Op maandag 20 februari 2012 10:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik weet niet of mijn vraag helemaal correct is hier maar ik wil in Gelderland aan de gang als fulltime koerier om een paar maanden te vullen. Vriend van mij deed dit ook. Maar dit kan dus alleen via ondernemers die rijden voor PostNL?
Volgens mij neemt PostNL überhaupt geen fulltimers meer in dienst voor uitvoerend werk. En pakketservice gaat voor het grootste deel via zzp-ers. Maar voordat je je daarvoor leent zou ik eerst even de Zembla-documentaire "Voor jou 10 anderen" bekijkenquote:
werk je buiten binnen of beide?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:12 schreef dennistd het volgende:
* meld
Werk bevalt prima maar verdient nou niet echt geweldig (9 euro p/u, waarbij ik per 16 stops een uur krijg, inclusief laden)
Hier ook nog geen salaris.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:51 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb wel ING, maar nog geen salaris!
Overigens had ik 3 tassen post, en 3 HaH.. Bah
Die stoppen er bijna allemaal mee. Transport & koeriersbedrijf waar mijn vriend voor werkt heeft TNT ook afgekapt deze maand, valt amper wat op te verdienen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nouja zoals ik al zei, iemand die ik ken is dus via zo'n ondernemer aan de gang geweest en heeft daar leuk gewerkt. Ik denk, misschien dat hier nog mensen werkzaam zijn bij zo'n onderaannemer.
TC wist uiteraard van niets, antwoordde alleen met ''komt goed''.. Dus heb ik t hoofdkantoor gebeld.quote:Op woensdag 22 februari 2012 05:36 schreef Selestha het volgende:
Yay, salaris!
Maar natuurlijk niet de beloofde vergoeding voor mn verklaring van goed gedrag.. Mn TC maar s aanspreken..
Omdat ze er bijna niets meer op kunnen verdienen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom stoppen al die koeriersbedrijven voor TNT dan? Waar gaat die capaciteit nu heen?
Even naar Harmonielijsten vragen, die kunnen ze zo voor je uitprinten waar al je uren opstaan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef Countsorlof het volgende:
Hallo collega's, ik ben nu 3 maanden bezig als postbezorger bij postNL met een contract van gemiddeld 8uur in de week. Nu heeft mijn baas me vaker gevraagd of ik meer wijken wilde lopen en meerdere dagen dan in mijn contract staat dus ik deed dat graag want ik dacht meer uren is meer geld. Helaas merkte ik dat niet aan mijn salaris en heb het er vorige maand met hem over gehad waarop hij reageerde dat je het geld van extra uren een maand later krijgt. Maar het is dus gewoon hetzelfde aantal als afgelopen maanden en ik heb het idee dat ik voor niks me zo uit mn naad heb gewerkt. Ook loopt mijn contract af op de 28e, krijg ik het geld nog ooit te zien waar ik recht op heb?
Bel het hoofdkantoor en leg je situatie uit, je TC weet er vaak niets van af..quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:06 schreef Countsorlof het volgende:
Hallo collega's, ik ben nu 3 maanden bezig als postbezorger bij postNL met een contract van gemiddeld 8uur in de week. Nu heeft mijn baas me vaker gevraagd of ik meer wijken wilde lopen en meerdere dagen dan in mijn contract staat dus ik deed dat graag want ik dacht meer uren is meer geld. Helaas merkte ik dat niet aan mijn salaris en heb het er vorige maand met hem over gehad waarop hij reageerde dat je het geld van extra uren een maand later krijgt. Maar het is dus gewoon hetzelfde aantal als afgelopen maanden en ik heb het idee dat ik voor niks me zo uit mn naad heb gewerkt. Ook loopt mijn contract af op de 28e, krijg ik het geld nog ooit te zien waar ik recht op heb?
*meldt*quote:
Hier ook nog niet.. maar heb nog niet in de brievenbus gekeken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:35 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
*meldt*
maar nog geen loonstrook
ik denk dat het morgen komt want op woensdag is er amper postquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier ook nog niet.. maar heb nog niet in de brievenbus gekeken.
Hier ook nietquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:35 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
*meldt*
maar nog geen loonstrook
Het wordt morgen serieus teringdruk. De schatting is 2x zoveel als afgelopen dinsdag. Oa de Nuon kwartaalgids zit er bij, da's bijna hah. Die zat eerst mij VSP, maar nu weer bij ons.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:56 schreef gridjuh het volgende:
Hij zat er vandaag niet bij, teminste er is iemand in het dorp ook werkzaam voor postnl en die had hem niet gekregen...
Ik hou mijn hart vast voor morgen, heb namelijk alle veronica gidsen dinsdag meegekregen en zelfs wat weekend en privé....Dat is meestal geen goed teken...
Whut?quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het wordt morgen serieus teringdruk. De schatting is 2x zoveel als afgelopen dinsdag. Oa de Nuon kwartaalgids zit er bij, da's bijna hah. Die zat eerst mij VSP, maar nu weer bij ons.
Dus neem voor morgen maar extra brood mee!
Ik plan tegenwoordig niets meer op dinsdag en donderdag....quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wow.. Nou dan ben ik blij dat ik morgenmiddag verder niets in de planning heb.
Haast bij dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
Komt die salarisstrook nog eens een keer deze maand???
Uhm nee niet echt eigenlijk!quote:
zzp-ers zoals iemand al zei.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom stoppen al die koeriersbedrijven voor TNT dan? Waar gaat die capaciteit nu heen?
Hmm dat is echt balen. Ik zou graga als koerier/pakketbezorger aan de gang gaan...quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:18 schreef Shreever het volgende:
[..]
zzp-ers zoals iemand al zei.
En omdat er amper geld op te verdienen is als koeriersbedrijf
DHL heeft tegenwoordig geloof ik ook veel zzp-ers, in ieder geval hier.
wat ik gehoord heb is dat vandaag de vakjes tot de nok toe gevuld zijn ...quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:51 schreef Selestha het volgende:
Post is laat.. Was het dinsdag ook. Gaat druk worden dus
Leuk, ik heb cursus vanavond. Ik heb al laten weten dat het niet zeker is dat ik kom. Afgelopen dinsdag was ik al te moe om nog iets te kunnen in de avond.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik gehoord heb is dat vandaag de vakjes tot de nok toe gevuld zijn ...
Oh nee... bah. Hoop dat het hier meevalt, heb vandaag ook echt geen zin.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik gehoord heb is dat vandaag de vakjes tot de nok toe gevuld zijn ...
Jep.quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:24 schreef EdNoolk het volgende:
Loonstrookje binnen nu.
Overuren van 21/12 /m 21/01 toch? Mis er namelijk 17.
Bij mij staat er ook 2/1 t/m 29/1 inderdaad. Schrok al, anders kwam ik ook wel heel veel uren tekort. Nu kan 't wel kloppen (helaas..quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Op mijn salarisstrookje lopen de overuren anders van 2/1 t/m 29/1.
Het was wel druk, maar zeker niet dat alle vakken tot de nok toe gevuld waren. Grootste aantal blauwe bakken was 6-7, maar vaak 4-5. Hoeveelheid NUON viel juist erg mee. Of ze hebben hier weinig klanten, of het gaat zaterdag druk worden. Vond het al verdacht dat ik zaterdag geen 3 maar 2 voorbereidingen heb.
Dat pakketje had je, als het verstuurd is, toch al wel ontvangen moeten hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2012 14:32 schreef Ferdii het volgende:
Wie kan mij helpen?![]()
Er is naar mij toe een postpakket verstuurd waarop een verkeerde postcode is gezet. 4133 ipv 4132. De rest van het adres is wel goed.
Beide postcodes zijn wel in mijn woonplaats. (vianen). Ik wacht nu al dik een week op dit pakket, maar helaas nog steeds niet bezorgd. De persoon die het mij gestuurd heeft reageert niet op de mail, helaas heb ik dus geen track & trace nummer. Wordt dit alsnog bezorgd? of wordt het terug gestuurd naar de afzender? En wat als er geen afzender op het pakket staat?
zit met smacht te wachten op mijn studieboeken
Een % van het aantal uren dat op de fiets werkt (de uren dat je bestelt dus). En het wordt per kwartaal uitgekeerd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:38 schreef EdNoolk het volgende:
Gelukkig, loon klopt dus wel weer netjes
Ik heb nu voor het eerst 'Fietsvergoeding' op mijn loonstrook staan. Is dat een vast bedrag per maand/kwartaal of is dat een variabel bedrag naar een % van uren die je gewerkt hebt?
Het komt in elk geval op de goede vestiging terecht, kost dus hooguit een dag extra (als de chauffeur van 4132 al weg is wanneer die van 4133 het pakket in zijn kar vindt)quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:32 schreef Ferdii het volgende:Er is naar mij toe een postpakket verstuurd waarop een verkeerde postcode is gezet. 4133 ipv 4132. De rest van het adres is wel goed.
Overuren worden inderdaad een maand later uitbetaald.quote:Op donderdag 23 februari 2012 16:43 schreef Dennehy het volgende:
Hoi allemaal, ik ben op 31 januari begonnen als postbezorger en kreeg vandaag mijn eerste loonstrookje binnen. Ik heb een contract van 5 uur per week, maar werk meer dan dat, ik werk in de praktijk zo'n 13-14 uur per week. Op mijn loonstrookje staat dat het 16 salarisdagen zijn en dat ik 73 euro heb verdient. Ik neem aan dat die uren die hier gerekend zijn mijn contracturen zijn (dus 5 uur per week) in plaats van wat ik in de praktijk werk (13-14 uur per week), omdat die uren die ik meer werk overuren zijn?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat overuren pas een maand later op je salarisstrookje komen te staan. Ik maak me namelijk een beetje zorgen, omdat het maar zo weinig is. Dus de vraag is, weet iemand of die uren die ik nu op mijn salarisstrookje heb staan alleen mijn officiele contracturen zijn, ja of nee?
Oh lekker dan ik heb geen printer en moet het verplicht aan de sociale dienst gevenquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Gelukkig maakte het loonstrookje bij thuiskomst veel goed. Helaas zat er een folder bij dat ze de papieren loonstrook gaan afschaffen. Die moet je straks downloaden van die voor geen meter werkende brakke k*tsite MijnPostNL.nl. Dus daar ben je lekker mee.
je moet Hrssc bellen ,daar werken wel mensen die achter zaken aan gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm jammer, de 12 uur die ze me nu echt uit zouden gaan betalen, zit er nog niet bij. Had me daar net op verheugd![]()
Zal wel zijn omdat het dan als overuren gezien wordt. Als mijn leidinggevende terug is van vakantie, ga ik het voor de zekerheid wel even vragen
Maar, over iets meer dan een week ben ik wel 4 jaar in dienst![]()
De 5 jaar ga ik hopelijk niet meer halen
De achterliggende gedachte is dat je fiets dan mooi in evenwicht blijft. Maar ik ben er ook niet zo'n liefhebber van omdat je nu dus wordt gedwongen je tassen in tweetallen mee te nemen. Meestal neem ik 3 tassen tegelijk mee, maar dat kan dan niet. Dan moet je er 2 meenemen of 4.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:39 schreef Kabolter het volgende:
Ik had er vandaag 8 tassen en ben 4 uur en 3 kwartier onderweg geweest. Ze hadden om en om de postbundels in de tassen gedaan. Ik snap nog steeds het nut er niet van in. Laat mij lekker tas voor tas doen. Alsof je dan wel vanaf het begin je fiets op de standaard kan zetten..
Ben blij dat ik die sorteerders niet ken. Kon zo'n iemand bijna wel wat aandoen. En dan ook nog super veel fouten zetten terwijl je de route voor het eerst alleen doet.
Al achter de rugquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zaterdag hebben we als het goed is de aanslagen van de Gemeentebelastingen, dus dat worden ook weer volle tassen (en bakjes die veel te laat boven komen, omdat de HSM 't niet aankan).
Heb 2 weken geleden afgesproken met de vestigingsmanager dat ze 12 uur gaan betalen. Die uren staan namelijk nergens meer vast gelegd, omdat het al van vrij lang geleden is. We hebben er een schatting van gemaakt samen. Dus ik weet niet hoeveel ze er ergens anders nog mee kunnen, omdat nergens terug te vinden is dat ik die uren uberhaupt gewerkt hebquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je moet Hrssc bellen ,daar werken wel mensen die achter zaken aan gaan.
niet van een tc e.d. uitgaan,
als het niet rap betaald wordt is dat een optiequote:Op donderdag 23 februari 2012 18:12 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Heb 2 weken geleden afgesproken met de vestigingsmanager dat ze 12 uur gaan betalen. Die uren staan namelijk nergens meer vast gelegd, omdat het al van vrij lang geleden is. We hebben er een schatting van gemaakt samen. Dus ik weet niet hoeveel ze er ergens anders nog mee kunnen, omdat nergens terug te vinden is dat ik die uren uberhaupt gewerkt hebdaarom duurde het ook zo lang.
Maar goed, 2 weken is niet zo langen ik heb een contract van 3 uur per week dus het is eigenlijk best logisch dat het onder extra uren betaald wordt, de maand erop. Daar had ik alleen even niet aan gedacht
. Vertrouw er verder wel op dat ik het nu ook echt ga krijgen, dat is het punt verder niet
wil alleen wel even zekerheid over wanneer het dan wel komt
ik denk dat je een landelijk record had met 12,helemaal jofel was het vandaag nietquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte is dat je fiets dan mooi in evenwicht blijft. Maar ik ben er ook niet zo'n liefhebber van omdat je nu dus wordt gedwongen je tassen in tweetallen mee te nemen. Meestal neem ik 3 tassen tegelijk mee, maar dat kan dan niet. Dan moet je er 2 meenemen of 4.
Wow, dat is wel behoorlijk weinig voor een piekdag, hier waren bijna geen wijken met minder dan 8 blauwe bakken, de meesten hadden er 10 of zo, soms iets meer.quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het was wel druk, maar zeker niet dat alle vakken tot de nok toe gevuld waren. Grootste aantal blauwe bakken was 6-7, maar vaak 4-5. Hoeveelheid NUON viel juist erg mee. Of ze hebben hier weinig klanten, of het gaat zaterdag druk worden. Vond het al verdacht dat ik zaterdag geen 3 maar 2 voorbereidingen heb.
ik heb meestal 3 of 4quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:06 schreef HetBrabandertje het volgende:
Niemand? Ik ga straks per week 3 uur en 15 minuten in mijn eigen tijd bezorgen. Telt voor alle bezorgers vanaf mijn depot. Veel te krappe tijden. Kan me niet voorstellen dat het alleen bij ons gebeurd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:50 schreef Blobje het volgende:
Kloppen de tijden van de geo route met de daadwerkelijke tijden die jullie lopen?
Hier wordt het volgende week definitief ingevoerd. De tijden zijn nog scherper gezet dan ze ons vorige maand lieten weten. Ik werk nu ongeveer 11 uur per week bij de post. Straks krijg ik nog betaald voor 7 uur en 45 minuten.
dat is echt belachelijk idd.. Wij hebben nog niet proefgedraaid met georoute, halverwege maart gaan we over. Toevallig hebben we zaterdag bespreking.. Na 2 weken wordt het 'geëvalueerd'. Zal wel neit zoveel uithalenquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:58 schreef Blobje het volgende:
[..]
Niemand? Ik ga straks per week 3 uur en 15 minuten in mijn eigen tijd bezorgen. Telt voor alle bezorgers vanaf mijn depot. Veel te krappe tijden. Kan me niet voorstellen dat het alleen bij ons gebeurd.
Heb gesprek met TC gehad, ook namens collega's, maar er valt niks te regelen. :-(
Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:58 schreef Blobje het volgende:
[..]
Niemand? Ik ga straks per week 3 uur en 15 minuten in mijn eigen tijd bezorgen. Telt voor alle bezorgers vanaf mijn depot. Veel te krappe tijden. Kan me niet voorstellen dat het alleen bij ons gebeurd.
Heb gesprek met TC gehad, ook namens collega's, maar er valt niks te regelen. :-(
Dat zegt mijn gevoel ook. Echter ben ik bang dat ik niet veel postbezorgers mee krijg. Veel collega's zijn afhankelijk van de inkomsten en veel te bang om hun baan kwijt te raken. En om in mijn eentje te stoppen na de verstreken tijd zal me ook niet veel verder helpen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.
Geen grijze haar op mijn kop die in eigen tijd gaat werken. PostNL behoord gewoon te dokken.
dat is vaak het probleem ja, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen hun baan niet willen riskeren, maar dit is ook niet echt wat lijkt me. Als ik mijn overuren niet betaald kreeg hield ik er zo mee op, maar eigenlijk is het belachelijk dat je erom moet gaan zeuren..quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:16 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat zegt mijn gevoel ook. Echter ben ik bang dat ik niet veel postbezorgers mee krijg. Veel collega's zijn afhankelijk van de inkomsten en veel te bang om hun baan kwijt te raken. En om in mijn eentje te stoppen na de verstreken tijd zal me ook niet veel verder helpen.
Bestaat er ergens binnen PostNL een afdeling waar ik dit aan kan kaarten. Anders ga ik desnoods de publiciteit maar opzoeken.
Hier zijn er maar weinig die er van moeten leven (je kunt ook haast niet leven van een pbz-salaris), dus de drempel om ontslag te nemen ligt voor de meesten niet zo hoog. Er zijn al mensen die ontslag hebben genomen omdat ze te ver moesten fietsen nadat hun zakjesadres werd opgedoekt (bedankt, Autobedrijfquote:Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanochtend nog met twee collega's gesproken, beide willen ze er mee kappen. Het is gewoon niet meer te doen zeggen ze. En wij hebben de Georoute en 3 bundels nog niet eens! Kun je nagaan..
Erg sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de inkomsten, gelukkig kan ik er nog (optijd) mee kappen, het plezier is er wel van af nu.
Zijn er hier collega's die hetzelfde hebben, maar niet kunnen/willen stoppen?
ik hoor deze signalen ook,probleem is dat sommigen echt van de habbekrats moeten leven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanochtend nog met twee collega's gesproken, beide willen ze er mee kappen. Het is gewoon niet meer te doen zeggen ze. En wij hebben de Georoute en 3 bundels nog niet eens! Kun je nagaan..
Erg sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de inkomsten, gelukkig kan ik er nog (optijd) mee kappen, het plezier is er wel van af nu.
Zijn er hier collega's die hetzelfde hebben, maar niet kunnen/willen stoppen?
zal aan je geslacht en uiterlijk liggen of dat meer oplevert of minderquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik hoor deze signalen ook,probleem is dat sommigen echt van de habbekrats moeten leven.
Mede door dwang uwv.BWW etc..
Je kan dan beter nog in raam gaan zitten.
Hier krijg ik dus door dat systeem ook nooit meer betaalt dan de 10 uur die voor mn wijk staat terwijl ik iedere week minstens 15 uur loop. En ik ben dus zo'n bezorger die de luxe niet heeft er tegen te protesteren, want ik ben verplicht te werken door het UWV. Als ik ontslagen zou worden door mijn eigen gedrag sta ik dus letterlijk op straat omdat het UWV mij dan geen uitkering meer verstrekt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.
Geen grijze haar op mijn kop die in eigen tijd gaat werken. PostNL behoord gewoon te dokken.
Ik wil er best eentje opzetten, maar dan moet ik wel de verhalen van de bv de PBZ. hebben. Zonder content geen verhaal.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Troeta het volgende:
is het geen idee om een site of hyves te maken om zo postbezorgers te bereiken die dit probleem ook hebben? In de MR zitten ook postbezorgers en misschien kan iemand van de bond jullie dan ook bijstaan.
Het is belachelijk dat er zoveel mensen in eigen tijd moeten werken terwijl het salaris al zo laag is.
Daar komen die berichtjes in de kranten nou vandaan dat er ergens post opgestapeld ligt in een huis omdat ze het niet redden.
Er is wel een bestaande site voor postbezorgers (met een apart PostNL gedeelte), misschien dat je daar wat aan hebt. http://www.postbezorgers.org/forum/index.phpquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Troeta het volgende:
is het geen idee om een site of hyves te maken om zo postbezorgers te bereiken die dit probleem ook hebben? In de MR zitten ook postbezorgers en misschien kan iemand van de bond jullie dan ook bijstaan.
Het is belachelijk dat er zoveel mensen in eigen tijd moeten werken terwijl het salaris al zo laag is.
Daar komen die berichtjes in de kranten nou vandaan dat er ergens post opgestapeld ligt in een huis omdat ze het niet redden.
Dat is werkelijk te gek voor woorden. Persoonlijk ben ik niet afhankelijk van het salaris, maar jij wordt letterlijk behandelt als oud vuil en hebt geen keuze dan het maar moeten slikken. Sterkte.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 06:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier krijg ik dus door dat systeem ook nooit meer betaalt dan de 10 uur die voor mn wijk staat terwijl ik iedere week minstens 15 uur loop. En ik ben dus zo'n bezorger die de luxe niet heeft er tegen te protesteren, want ik ben verplicht te werken door het UWV. Als ik ontslagen zou worden door mijn eigen gedrag sta ik dus letterlijk op straat omdat het UWV mij dan geen uitkering meer verstrekt.
Ideaal voor PostNL, zulke semi-slaven.
Dat laatste is inderdaad ontzettend sneu en waardeloos!quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat extra brood vandaag was wel nodig, want ik had 12 oranje tassen! (voor 1 wijk, welteverstaan). Naast dat Nuonboekje ook een dubbeldikke Elsevier, Plus Magazine, en dikke postorderboeken voor de bedrijven (sommige bedrijven hadden er wel 10!).
Gelukkig maakte het loonstrookje bij thuiskomst veel goed. Helaas zat er een folder bij dat ze de papieren loonstrook gaan afschaffen. Die moet je straks downloaden van die voor geen meter werkende brakke k*tsite MijnPostNL.nl. Dus daar ben je lekker mee.
Tsja ach t werk is goed voor mn conditie en het is fijn om wat te doen te hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:11 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat is werkelijk te gek voor woorden. Persoonlijk ben ik niet afhankelijk van het salaris, maar jij wordt letterlijk behandelt als oud vuil en hebt geen keuze dan het maar moeten slikken. Sterkte.
@erwinrommel Voor een eventuele website wil ik graag mijn verhaal aanleveren.
Als ze in Harmony staan worden ze uitbetaald. Anders niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:37 schreef Susi het volgende:
Zeg, die overuren die jullie werken en (in sommige gevallen) niet uitbetaald krijgen, staan die dan wel op de Harmony ?
Je kan wel je personeelsdossier inzien, zelfs de gescande bankpas/id kaart staat er in!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb me aangemeld op mijnpostnl... Letterlijk niks op die site doet het he. Salaris bekijken enzo, niks pagina niet gevonden. Dat gaat lekker.
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:00 schreef V__L_N het volgende:
Nou bij mij niet, ik krijg een melding dat de pagina niet bestaat. Heb beetje rondgeklikt, maar niks onder de knop personeelsdossier doet het hier.
Eerst maar eens zien en dan geloven, want hier doet ook bijna niks van die site 't...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:07 schreef postfiets het volgende:
[..]
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.
op het andere forum zijn genoeg mensen te vinden die een bijdrage willen leverenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er animo om een FB zwartboek te maken over PostNL? Ik moet het wel weten want mijn tijd is ook kostbaar. En mijn baan als chauffeur wil ik zelfs op het spel zetten om PostNL toch een signaal af te geven.
Daarvoor heb ik wel content nodig, content, verhalen dus. Die moeten we bundelen.
Is een website geen beter idee? Wordpress erop. Gastenboek aanmaken. Misschien een forum eraan hangen. Mijn verhaal kan je op rekenen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Is er animo om een FB zwartboek te maken over PostNL? Ik moet het wel weten want mijn tijd is ook kostbaar. En mijn baan als chauffeur wil ik zelfs op het spel zetten om PostNL toch een signaal af te geven.
Daarvoor heb ik wel content nodig, content, verhalen dus. Die moeten we bundelen.
Anoniem klagen is veel makkelijkerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
dat is lekker, want ik krijg mijn loonstrook dus digitaal en daardoor krijg ik al die folders en brieven niet. Vorige keer ook al , met die jaaropgaaf. Lekker slim is dat, ik begin het ondertussen echt een beetje beu te raken al dat gezeik. Trouwens werkelijk belachelijk dat je je loonstrook niet meer op paier kan krijgen.. stelletje uitkaaiersquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:07 schreef postfiets het volgende:
[..]
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.
Ah, duidelijk, bedankt. Dan gaat het bij mij eigenlij heel goed, maf wel. Van één collega weet ik dat ze per week standaard vier uur voor nop werkt (32-uurs contract), en bij mij klopt eigenlijk altijd alles precies.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze in Harmony staan worden ze uitbetaald. Anders niet.
Hmm, ik heb nog niets gehoord.. Gek dat dat per vestiging zo verschilt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:37 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg net SMS dat het extreem druk is (gemeenteaanslagen e.d.).
Hopelijk betalen ze vandaag wel extra tijd uit, anders zullen ze de komende dagen nog wel bezig zijn met nabezorgen aangezien ik anders gewoon stop bij de tijd die ik er voor krijg...
succes ermee, hoop dat het hier meevalt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 09:37 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg net SMS dat het extreem druk is (gemeenteaanslagen e.d.).
Hopelijk betalen ze vandaag wel extra tijd uit, anders zullen ze de komende dagen nog wel bezig zijn met nabezorgen aangezien ik anders gewoon stop bij de tijd die ik er voor krijg...
Dat is beter, ik heb ze er hier wel bij, had sowieso al minimaal twee zakken voor 1 straat, en de rest nog niet binnen. Wou dat die dombo´s de hah erbij gedaan hadden, had ik vast kunnen beginnen..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:12 schreef Kaatjedezoveelste het volgende:
In mijn stad wordt alle gemeentelijke post, dus ook de aanslagen en zo door de sociale werkvoorziening bezorgd. Dat zal waarschijnlijk op meer plaatsen zo zijn, zou een deel van die grote verschillen in volume kunnen verklaren.
Hier geen gemeentebrieven (heb ik ook al gehad) en leek idd een daldag. Maar 2 zakken.. Was lekker vroeg klaarquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:36 schreef HetBrabandertje het volgende:
Het is dat die gemeentebrieven erbij zaten, anders had het meer op een drukke daldag geleken. Was wel vertraging ontstaan in de aanvoer van de HSM-post, maar zelf gelukkig geen last ven gehad.
En daar krijg je 2 uur voor met een salaris van 6,36quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:22 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een chaos vandaag! Mijn wijk was ten eerste 1.5 uur te laat (en mijn wijk is er normaal pas om 13;15) en ik heb bijna een uur op het depot staan wachten. En toen kwamen er tassen (3 voor mijn wijk), misten er nog 2 zakken van mijn wijk + HAH en moest ik dus nog 15 min wachten.
Ten tweede waren de gemeentebrieven er vandaag.
Ook waren er 2 bundels van een straat 'kwijt', zaten ze in de allerlaatste zak onderin! Argh! En van de 6 straten, zaten er 3 weer over verschillende tassen verdeeld. Nee, het was vandaag echt een rampdag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |