abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108321460
Wij hadden eerst 1 depot. Dat is veranderd in meerdere depots. Op een route is een depot wat 3 minuten fietsen is vanaf het begin van de route. Ik moet eerst helemaal de andere kant op fietsen (en mijn collega's ook) omdat ze een andere depot kiezen (route is helemaal is zo westelijk als mogelijk en ze kiezen het meest oostelijke depot). Als ze het dumpen bij het andere depot dan scheelt dat sowieso 2 keer 10 minuten fietsen.

Het rare is: post die dichter bij het andere depot ligt wordt wel bij dat depot gedumpt. Net ook een mail gekregen dat ze meer naar de tijden willen kijken en dat ze je willen helpen om sneller te lopen. Maar het probleem is de omzetting. De logica is er niet. Zo sorteren ze sommige straten dubbel. Dus heb je 1 adres die in meerdere bundels voorkomen.

Zij stellen dan weer: ja, maar straks gaan we toch met geo-routes werken. Dus door het sorteren en dumpen van post zijn de routes niet logisch. Maar wij moeten harder lopen (wat niet kan, de tijden zijn al zeer stipt) omdat het sorteren en het ophalen van post niet vlekkeloos gaat. Ga volgende week meteen aan de bel trekken voor 'hulp'. Kunnen ze er mooi nog eentje opzetten (waarvoor ze dus dubbele uren moeten schrijven) zodat ze er zelf achter kunnen komen dat het inderdaad niet logisch is.
  donderdag 23 februari 2012 @ 21:32:28 #102
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108321771
Ik wil zeker niet gaan doen aan opruien, maar als er structureel te weinig betaald word, uren niet bijgeschreven worden etc etc (ik heb er zelf als chauffeur Autobedrijf ook mee te maken) dan houd het echter eens op. Blijven bijleggen terwijl die hoge bonzen bonus op bonus krijgen.
dat er mensen zijn die afhankelijk zijn van die inkomsten, dat snap ik ja. Dat is de "angst" die PostNL dus ook hiermee creeërd. Afhankelijkheid van een "onbetrouwbaar" bedrijf (tov de werknemers).
En indien dit allemaal in de publiciteit komt dan is het ook voor PostNL geen "voor jou 10 anderen" meer. Dat is de macht van het collectief ;')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_108322545
Ik zal morgen eerst eens met wat collega's gaan praten en voorstellen om te stoppen zodra de tijd verstreken is.

Desnoods hang ik anoniem een briefje neer in elk depot in de buurt met de omroep om de post terug te brengen na de verstreken tijd.
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:14:44 #104
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_108328553
Afgelopen zaterdag trof ik een relaxte postbode in mijn bestelwijk.
Hij woont namelijk zelf in die wijk.

Nu wist ik al dat PostNL qua beleid een sneu bedrijfje is, maar toen
ik hoorde wat hij allemaal vertelde ben ik al mijn illusies over 'onderneming
ellende' kwijtgeraakt...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_108329091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanochtend nog met twee collega's gesproken, beide willen ze er mee kappen. Het is gewoon niet meer te doen zeggen ze. En wij hebben de Georoute en 3 bundels nog niet eens! Kun je nagaan..

Erg sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de inkomsten, gelukkig kan ik er nog (optijd) mee kappen, het plezier is er wel van af nu.

Zijn er hier collega's die hetzelfde hebben, maar niet kunnen/willen stoppen?
Hier zijn er maar weinig die er van moeten leven (je kunt ook haast niet leven van een pbz-salaris), dus de drempel om ontslag te nemen ligt voor de meesten niet zo hoog. Er zijn al mensen die ontslag hebben genomen omdat ze te ver moesten fietsen nadat hun zakjesadres werd opgedoekt (bedankt, Autobedrijf :{ ), en dat terwijl ze de extra tijd gewoon konden schrijven. Weliswaar dreigt de VM elke keer in de wekelijkse nieuwsbrief dat mensen die steevast de streeftijden van de wijken overschrijden door de TC op het matje zullen worden geroepen, maar voor zover ik weet is dat nog steeds niet gebeurd. Ik denk dat de TC dan een dagtaak gaat krijgen aan het voeren van die gesprekken. Ik ben zelf 1 van de snellere, en zeker op de daldagen haal ik de tijden nooit (bijv: boerenwijk van 60 km lang moet ineens in 2 uur ipv 3,5 terwijl een GEMIDDELDE snelheid van 30 km/h op de brommer inclusief stoppen bij brievenbussen en voor overstekende schapenkuddes echt niet mogelijk is, zeker niet op modderige boerenlandweggetjes. ). _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_108329494
ja het is echt idioot met die tijden af en toe.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_108330481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Vanochtend nog met twee collega's gesproken, beide willen ze er mee kappen. Het is gewoon niet meer te doen zeggen ze. En wij hebben de Georoute en 3 bundels nog niet eens! Kun je nagaan..

Erg sneu voor de mensen die afhankelijk zijn van de inkomsten, gelukkig kan ik er nog (optijd) mee kappen, het plezier is er wel van af nu.

Zijn er hier collega's die hetzelfde hebben, maar niet kunnen/willen stoppen?
ik hoor deze signalen ook,probleem is dat sommigen echt van de habbekrats moeten leven.
Mede door dwang uwv.BWW etc..
Je kan dan beter nog in raam gaan zitten.
pi_108330942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik hoor deze signalen ook,probleem is dat sommigen echt van de habbekrats moeten leven.
Mede door dwang uwv.BWW etc..
Je kan dan beter nog in raam gaan zitten.
zal aan je geslacht en uiterlijk liggen of dat meer oplevert of minder ;)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_108334341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 21:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan moet je een statement maken, en werken wat de tijdenje aangeven. Post mee terug nemen. Als iedereen dat en masse doet ligt het probleem bij PostNL, en niet bij jou.
Geen grijze haar op mijn kop die in eigen tijd gaat werken. PostNL behoord gewoon te dokken.
Hier krijg ik dus door dat systeem ook nooit meer betaalt dan de 10 uur die voor mn wijk staat terwijl ik iedere week minstens 15 uur loop. En ik ben dus zo'n bezorger die de luxe niet heeft er tegen te protesteren, want ik ben verplicht te werken door het UWV. Als ik ontslagen zou worden door mijn eigen gedrag sta ik dus letterlijk op straat omdat het UWV mij dan geen uitkering meer verstrekt.

Ideaal voor PostNL, zulke semi-slaven.
pi_108334741
is het geen idee om een site of hyves te maken om zo postbezorgers te bereiken die dit probleem ook hebben? In de MR zitten ook postbezorgers en misschien kan iemand van de bond jullie dan ook bijstaan.

Het is belachelijk dat er zoveel mensen in eigen tijd moeten werken terwijl het salaris al zo laag is.
Daar komen die berichtjes in de kranten nou vandaan dat er ergens post opgestapeld ligt in een huis omdat ze het niet redden.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:31:39 #111
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_108337444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Troeta het volgende:
is het geen idee om een site of hyves te maken om zo postbezorgers te bereiken die dit probleem ook hebben? In de MR zitten ook postbezorgers en misschien kan iemand van de bond jullie dan ook bijstaan.

Het is belachelijk dat er zoveel mensen in eigen tijd moeten werken terwijl het salaris al zo laag is.
Daar komen die berichtjes in de kranten nou vandaan dat er ergens post opgestapeld ligt in een huis omdat ze het niet redden.
Ik wil er best eentje opzetten, maar dan moet ik wel de verhalen van de bv de PBZ. hebben. Zonder content geen verhaal.
En ik doe het in mijn eigen tijd, naast mijn baan bij PostNL en mijn eigen bedrijfje.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_108337904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 08:12 schreef Troeta het volgende:

Er is wel een bestaande site voor postbezorgers (met een apart PostNL gedeelte), misschien dat je daar wat aan hebt. http://www.postbezorgers.org/forum/index.php
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_108338700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 06:50 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hier krijg ik dus door dat systeem ook nooit meer betaalt dan de 10 uur die voor mn wijk staat terwijl ik iedere week minstens 15 uur loop. En ik ben dus zo'n bezorger die de luxe niet heeft er tegen te protesteren, want ik ben verplicht te werken door het UWV. Als ik ontslagen zou worden door mijn eigen gedrag sta ik dus letterlijk op straat omdat het UWV mij dan geen uitkering meer verstrekt.

Ideaal voor PostNL, zulke semi-slaven.
Dat is werkelijk te gek voor woorden. Persoonlijk ben ik niet afhankelijk van het salaris, maar jij wordt letterlijk behandelt als oud vuil en hebt geen keuze dan het maar moeten slikken. Sterkte.

@erwinrommel Voor een eventuele website wil ik graag mijn verhaal aanleveren.
pi_108339498
Hier ben ik er ook afhankelijk van helaas, Selestha. Woon thuis, krijg geen uitkering (al wil ik dat ook liever niet, maar de markt voor starters met niet zo'n geweldig cv, is niet echt groot. Dat heb ik de laatste 1.5 jaar helaas ondervonden).
Ik kreeg altijd uitbetaald wat ik werkte, maar hier gaan ze ook naar de vaste uren helaas.
pi_108341896
Ik zou eventueel ook wel een bijdrage willen leveren, al heb ik gelukkig niet zoveel ellende hoeven meemaken als jullie.

(Ik heb mijn Nuon krantje vandaag gehad :+ )
pi_108342213
Zolang m'n huidige TC nog blijft zeggen dat ie niet wil dat ik te weinig uren uitbetaald krijg (nadat ik een paar weken achter elkaar langs moest komen door fouten in HARMONY, die daarna spontaan verdwenen) en dus alle tijd op kan schrijven hoor je mij niet klagen (daarover althans). Maar ben normaal gesproken ook wel een snelle loper, maar ze zijn realistisch genoeg dat het continu op een andere wijk inzetten nu eenmaal langzamer gaat in zowel voorbereiding als uitvoering. Alleen nu even afwachten wat er gebeuren gaat met de planning, de TC die dat deed gaat weg en een postbode gaat dat weer overnemen.

Vandaag lekker rustig dagje, morgen gaat ook niet veel worden. Alleen de C1000 en een mailing van ik dacht de Telegraaf. Wel lekker na gisteren.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:59:44 #117
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_108342732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat extra brood vandaag was wel nodig, want ik had 12 oranje tassen! (voor 1 wijk, welteverstaan). Naast dat Nuonboekje ook een dubbeldikke Elsevier, Plus Magazine, en dikke postorderboeken voor de bedrijven (sommige bedrijven hadden er wel 10!).

Gelukkig maakte het loonstrookje bij thuiskomst veel goed. Helaas zat er een folder bij dat ze de papieren loonstrook gaan afschaffen. Die moet je straks downloaden van die voor geen meter werkende brakke k*tsite MijnPostNL.nl. Dus daar ben je lekker mee. :(
Dat laatste is inderdaad ontzettend sneu en waardeloos!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_108345294
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:11 schreef Blobje het volgende:

[..]

Dat is werkelijk te gek voor woorden. Persoonlijk ben ik niet afhankelijk van het salaris, maar jij wordt letterlijk behandelt als oud vuil en hebt geen keuze dan het maar moeten slikken. Sterkte.

@erwinrommel Voor een eventuele website wil ik graag mijn verhaal aanleveren.
Tsja ach t werk is goed voor mn conditie en het is fijn om wat te doen te hebben :) En ik bouw een cv op, en ach, de uren dat ik ''in mijn eigen tijd'' werk krijg ik wel uitkering. Dus ik bekijk het maar positief maar eigenlijk kan het natuurlijk niet en maakt de werkgever misbruik van zijn positie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:37:01 #119
202348 Susi
Temple of Love
pi_108346500
Zeg, die overuren die jullie werken en (in sommige gevallen) niet uitbetaald krijgen, staan die dan wel op de Harmony ?
pi_108349952
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:37 schreef Susi het volgende:
Zeg, die overuren die jullie werken en (in sommige gevallen) niet uitbetaald krijgen, staan die dan wel op de Harmony ?
Als ze in Harmony staan worden ze uitbetaald. Anders niet.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:45 #121
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_108350972
Ik heb me aangemeld op mijnpostnl... Letterlijk niks op die site doet het he. Salaris bekijken enzo, niks pagina niet gevonden. Dat gaat lekker.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_108351842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb me aangemeld op mijnpostnl... Letterlijk niks op die site doet het he. Salaris bekijken enzo, niks pagina niet gevonden. Dat gaat lekker.
Je kan wel je personeelsdossier inzien, zelfs de gescande bankpas/id kaart staat er in!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:00:39 #123
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_108352103
Nou bij mij niet, ik krijg een melding dat de pagina niet bestaat. Heb beetje rondgeklikt, maar niks onder de knop personeelsdossier doet het hier.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_108352312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:00 schreef V__L_N het volgende:
Nou bij mij niet, ik krijg een melding dat de pagina niet bestaat. Heb beetje rondgeklikt, maar niks onder de knop personeelsdossier doet het hier.
Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.
pi_108353321
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:07 schreef postfiets het volgende:

[..]

Klopt de pagina bestaat nog niet,in de envelop van je loonstrook zit een folder in waar o.a. instaat dat je loonstrookje kunt inzien vanaf maart.
Eerst maar eens zien en dan geloven, want hier doet ook bijna niks van die site 't... :P
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')