Wil je echt nieuws?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:03 schreef MrBadGuy het volgende:
In welk topic zullen we weer echt nieuws hebben? Ik gok op #26
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 april is nog best ver weg.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:32 schreef CherryLips het volgende:
Was dit al bekend?
http://www.nu.nl/boek/274(...)itgesteld-friso.html
Publicatie boek Tomas Ross uitgesteld om Friso
Ja ik zat die knop ook te mishandelen en er kwam maar niks.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:31 schreef Leandra het volgende:
Thnx ik was m al kwijt bij het F5'en van m'n MyAT
Publicitaire buzz kweken kan natuurlijk nooit te vroeg. Ze wordt in het boek genoemd.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
2 april is nog best ver weg.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:31 schreef Leandra het volgende:
Thnx ik was m al kwijt bij het F5'en van m'n MyAT
Dit zorgde voor meer paniek dat het ongeval an sichquote:Op maandag 20 februari 2012 15:34 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja ik zat die knop ook te mishandelen en er kwam maar niks.
We proberen ons te vermaken terwijl we wachten op nieuw nieuws.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Al met al begint deze slowchatreeks steeds belachelijker te worden.
Ja, want wie zit er nu te wachten op ouds.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
We proberen ons te vermaken terwijl we wachten op nieuw nieuws.
Jij snapt het.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want wie zit er nu te wachten op ouds.
Daar vermaken we ons al weer 21 topics mee andersquote:Op maandag 20 februari 2012 16:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want wie zit er nu te wachten op ouds.
quote:Geen nieuwe ontwikkelingen Friso
Laatste update: 20 februari 2012 16:12 info
DEN HAAG - Er zijn geen nieuwe ontwikkelingen te melden over de gezondheidssituatie van prins Friso. Dat liet een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst maandag weten.
Foto: ANP
Prins Friso ligt sinds vrijdag in het ziekenhuis in Innsbruck. Zijn gezondheidssituatie wordt sinds die tijd omschreven als stabiel, maar niet buiten levensgevaar.
Niet eerder dan aan het einde van de week wordt een prognose verwacht over de verdere ontwikkeling van zijn gezondheidssituatie.
Je kunt ook gewoon achteraan het topic beginnen en kijken of er inmiddels over iets nieuws wordt gepraat.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:17 schreef jcdragon het volgende:
Willen jullie de TT aanpassen als er echt nieuws is. Dan hoef ik jullie berichten niet te lezen dat er geen nieuws is.
Ik heb al een paar keer de 'nieuwste' posts gekeken. Zijn meestal berichten dat er geen nieuws is.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon achteraan het topic beginnen en kijken of er inmiddels over iets nieuws wordt gepraat.
ben je drie topics en 5 slowchats verder en kan nieuws allang weer ondergesneeuwd zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 16:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon achteraan het topic beginnen en kijken of er inmiddels over iets nieuws wordt gepraat.
Dat is een oude foto...Dit keer waren ze niet in beeld vanwege het dochtertjequote:Op maandag 20 februari 2012 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is wel nieuws:
Middagbezoek aan Friso weer voorbij
INNSBRUCK - Koningin Beatrix, prinses Mabel, haar dochter Zaria en de moeder van de prinses zijn maandagmiddag weer vertrokken naar Lech. Ze waren anderhalf uur op bezoek geweest bij prins Friso, die in het universiteitsziekenhuis van Innsbruck wordt verpleegd. De prins ligt daar nadat hij vrijdag in Lech werd bedolven onder een lawine.
Het bezoek verliet het Landeskrankenhaus via een zij-ingang, uit het zicht van de media. Ze reizen terug naar Lech waar andere leden van de koninklijke familie verblijven. Innsbruck en Lech liggen op 120 kilometer afstand van elkaar.
[ afbeelding ]
Maar om even mee te doen met speculeren en roddelen:
Ze zien er niet vrolijk uit. Het gaat niet goed met Friso... ben ik bang.
Wie is die middelste, die zeekoe zie ik nou al een paar dagen meehuppelen en ik heb geen idee wie het is.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is wel nieuws:
INNSBRUCK - Koningin Beatrix, prinses Mabel, haar dochter Zaria en de moeder van de prinses zijn maandagmiddag weer vertrokken naar Lech. Ze waren anderhalf uur op bezoek geweest bij prins Friso, die in het universiteitsziekenhuis van Innsbruck wordt verpleegd. De prins ligt daar nadat hij vrijdag in Lech werd bedolven onder een lawine.
Het bezoek verliet het Landeskrankenhaus via een zij-ingang, uit het zicht van de media. Ze reizen terug naar Lech waar andere leden van de koninklijke familie verblijven. Innsbruck en Lech liggen op 120 kilometer afstand van elkaar.
[ afbeelding ]
hofdame ws.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wie is die middelste, die zeekoe zie ik nou al een paar dagen meehuppelen en ik heb geen idee wie het is.
Zal wel iemand van de huishouding zijn ofzo.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wie is die middelste, die zeekoe zie ik nou al een paar dagen meehuppelen en ik heb geen idee wie het is.
Is die foto echt van vandaag ook? Oh wat is Beatrix oud geworden in dagen zeg. Arme mensen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Er is wel nieuws:
[ afbeelding ]
Nee is dus een oude fotoquote:Op maandag 20 februari 2012 16:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Is die foto echt van vandaag ook? Oh wat is Beatrix oud geworden in dagen zeg. Arme mensen.
Nee, die is van volgende weekquote:Op maandag 20 februari 2012 16:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Is die foto echt van vandaag ook? Oh wat is Beatrix oud geworden in dagen zeg. Arme mensen.
Het zal een heel verschil maken of je opgedoft en in de make-up bij een officieel iets bent of daar geen behoefte aan hebt en als jezelf naar het ziekenhuis gaat.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Zo snel kan dat gaan ja, ik heb iemand in 3 weken 10 jaar ouder zien worden.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Het breaking news met de huishoudelijke mededeling postte ik daarstraks al.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:30 schreef Rianne84 het volgende:
is het al bekend dat sbs een film schrapt uit respect voor friso? daar zal hij dankbaar voor zijn!
ach, zoals we de laatste dagen merken, nieuws van deze omvang kan niet vaak genoeg herhaald wordenquote:Op maandag 20 februari 2012 16:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het breaking news met de huishoudelijke mededeling postte ik daarstraks al.
Dat ze geen feest gaan vieren als de prins is overleden. Dan was er een aangepast programma gekomen. Misschien miet een minuut stilte, wahteverquote:Op maandag 20 februari 2012 16:39 schreef UltraR het volgende:
Kom net terug van een internetvrij lang weekend, dus dit nieuws is nieuw voor me.
Zie ik dit:
http://www.nu.nl/prins-fr(...)nformeert-friso.html
Het zal vast al besproken zijn, maar kan -iemand- mij uitleggen wat het ABN-Amro toernooi en het ongeluk van prins Friso in hemelsnaam met elkaar te maken hebben?
quote:Publicatie boek Tomas Ross uitgesteld om Friso
Laatste update: 20 februari 2012 16:17 info
AMSTERDAM - De publicatie van een nieuwe roman van schrijver Tomas Ross waarin een prominente rol is toebedeeld aan Mabel Wisse Smit, is uitgesteld vanwege het ernstige ski-ongeluk van haar echtgenoot prins Friso.
Dat laat uitgever Cargo maandag desgevraagd weten.
In Onze vrouw in Tripoli gebruikt Ross als decor de opstand tegen de Libische ex-dictator Muammar Kaddafi en de mislukte reddingsoperatie met de Nederlandse Lynx-helikopter van Defensie, die in februari 2011 een Nederlander van het strand nabij Tripoli wilde oppikken.
In het verhaal wordt prinses Mabel opgevoerd als lid van een internationale groep van topmanagers, zo valt te lezen in een beschrijving op een boekenblog.
Een woordvoerster van Cargo laat aan NU.nl weten dat uit respect voor de koninklijke familie is besloten de publicatie van het boek uit te stellen. Aanvankelijk zou Onze vrouw in Tripoli op 2 april uitkomen, het is nog onbekend wanneer het boek nu in de winkel ligt.
Lawine
Prins Johan Friso raakte vrijdag levensgevaarlijk gewond toen hij tijdens skiën in het Oostenrijkse Lech werd bedolven onder een lawine. Sindsdien ligt de prins op de intensive care van het academisch ziekenhuis in Innsbruck. Volgens de laatste berichten van de RVD wordt hij nog steeds in slaapgehouden en is zijn toestand onverminderd kritiek.
Tomas Ross (pseudoniem) debuteerde in 1980 als thrillerschrijver met De Honden van het Verraad. Zijn werk is meermaals bekroond met de Gouden Strop, de prijs voor het beste Nederlandstalige spannende boek.
Dat is ook al voorbijgekomen.quote:
Het is geen feest, het is een sportevenement met voornamelijk internationale deelnemers.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat ze geen feest gaan vieren als de prins is overleden. Dan was er een aangepast programma gekomen. Misschien miet een minuut stilte, wahtever
Ja waarom zijn er zaterdag hordes Nederlanders richting Oostenrijk vertrokken? Dat kan je toch niet maken!!!!quote:Op maandag 20 februari 2012 16:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is geen feest, het is een sportevenement met voornamelijk internationale deelnemers.
Zullen we dan maar het hele land platleggen? Of nee, beter nog de hele wereld! Ik vind het erg ongepast dat mensen nog gaan wintersporten, uberhaupt nog buiten komen, eten en lachen, en niet in een hoekje zitten te huilen om die arme Friso die iets overkomt wat duizenden anderen ook is overkomen en nog zal overkomen.
Ga huilen, of bel de RVD.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het is geen feest, het is een sportevenement met voornamelijk internationale deelnemers.
Zullen we dan maar het hele land platleggen? Of nee, beter nog de hele wereld! Ik vind het erg ongepast dat mensen nog gaan wintersporten, uberhaupt nog buiten komen, eten en lachen, en niet in een hoekje zitten te huilen om die arme Friso die iets overkomt wat duizenden anderen ook is overkomen en nog zal overkomen.
Dat is vervelend voor je.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:49 schreef UltraR het volgende:
Ik vind het erg ongepast dat mensen nog gaan wintersporten, uberhaupt nog buiten komen, eten en lachen, en niet in een hoekje zitten te huilen om die arme Friso die iets overkomt wat duizenden anderen ook is overkomen en nog zal overkomen.
Netjes van je.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk dat ik vanavond maar even geen sla eet, vanwege Friso.
We lijken zo het NOS journaal van gisteren welquote:Op maandag 20 februari 2012 16:48 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is ook al voorbijgekomen.
Iddquote:Op maandag 20 februari 2012 16:51 schreef roos85 het volgende:
[..]
We lijken zo het NOS journaal van gisteren wel
IJsbergslaquote:Op maandag 20 februari 2012 16:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk dat ik vanavond maar even geen sla eet, vanwege Friso.
Geen ideequote:
Voorlopig niet volgens mij. Mogelijk eind van de week zeiden ze gister.quote:
Anders bloed dit topic ook nog dood.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Voorlopig niet volgens mij. Mogelijk eind van de week zeiden ze gister.
Zo lang kunnen ze volgens mij niet wachten want hij moet toch een keer wakker worden.
2013, 2014quote:Op maandag 20 februari 2012 16:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Voorlopig niet volgens mij. Mogelijk eind van de week zeiden ze gister.
Zo lang kunnen ze volgens mij niet wachten want hij moet toch een keer wakker worden.
En wat moeten we dan doen?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Anders bloed dit topic ook nog dood.
http://pauwenwitteman.vara.nl/quote:Vanavond in de uitzending
Kees Tulleken
Neurochirurg bespreekt uitlatingen over lichamelijke gesteldheid prins Friso.
Hopen dat hij geen ouderwetse vullingen meer heeft dan. Anders kan het aardig gaan vonken.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Zijn ze nou al begonnen met hem op te warmen? Desnoods in de magnetron, dat gaat wel wat sneller da die 24 uur die er voor staat.
Goed punt.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hopen dat hij geen ouderwetse vullingen meer heeft dan. Anders kan het aardig gaan vonken.
Ja, ze doen een rondje Hilversum vandaag, z'n vrouw zit bij De Wereld Draait Doorquote:
Zou ze nog beveiligers bij zich hebbenquote:Op maandag 20 februari 2012 17:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, ze doen een rondje Hilversum vandaag, z'n vrouw zit bij De Wereld Draait Door
Amsterdam dan toch?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, ze doen een rondje Hilversum vandaag, z'n vrouw zit bij De Wereld Draait Door
Slawinequote:
Zullen ze dan ook echt een matje hebben waar hij op moet staan?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tulleken is op het matje geroepen!
http://www.telegraaf.nl/b(...)uitenland,johanfriso
Mooizoquote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is de 1e keer dat ik zie hoe hij eruit ziet.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Hij neemt vast een doorligmatje van Friso mee..quote:Op maandag 20 februari 2012 17:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zullen ze dan ook echt een matje hebben waar hij op moet staan?
Waar die op heeft gelekt?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hij neemt vast een doorligmatje van Friso mee..
quote:
De pers die het matje uitperst.quote:
Had je die Jannetje Koelewijn al een keer gezien ?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:10 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is de 1e keer dat ik zie hoe hij eruit ziet.
Bedankt. Ik moet nog eten hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:12 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Had je die Jannetje Koelewijn al een keer gezien ?
[ afbeelding ]
Ze lijken op elkaar.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:12 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die heb ik al 20x op tv gezien, met haar "ik heb hem horen zeggen"quote:Op maandag 20 februari 2012 17:12 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bewaking van Trixquote:Op maandag 20 februari 2012 16:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is geen bewaking maar een hofdame.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bewaking van Trix
Waarom noem je haar zeekoe eigenlijk? Ze is een stuk slanker dan Beatrix zelf en die scheldt je ook niet uit.
Ik zie de gelijkenis niet. Zeekoeien zijn liefquote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bewaking van Trix
Waarom noem je haar zeekoe eigenlijk? Ze is een stuk slanker dan Beatrix zelf en die scheldt je ook niet uit.
En dat wordt gelukkig ook wel meteen naar buiten gebracht.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ze viel me gewoon op omdat ze ook zo schaapachtig naar de journalisten keek.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bewaking van Trix
Die mag straks niet eens meer dokter bibber spelen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En dat wordt gelukkig ook wel meteen naar buiten gebracht..
Bedankt voor dit nieuwe nieuwsquote:Op maandag 20 februari 2012 17:24 schreef jcdragon het volgende:
Jannetje Koelewijn is gast bij DWDD.
quote:Op maandag 20 februari 2012 17:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, ze doen een rondje Hilversum vandaag. Haar man zit bij Pauw en Witteman vanavond.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:24 schreef jcdragon het volgende:
Jannetje Koelewijn is gast bij DWDD.
Die arts die zijn geheimhoudingsplicht nu niet nodig vond? Die was vanmorgen ook aanwezige bij radio 1 en wat een vent...quote:Op maandag 20 februari 2012 17:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, ze doen een rondje Hilversum vandaag. Haar man zit bij Pauw en Witteman vanavond.
Zo kan hij een beetje aan z'n naamsbekendheid werken. Hij zal vast ook aangekondigd worden als de bekende neurochirurg die, onderscheiding dit en uitgevonden dat.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die arts die zijn geheimhoudingsplicht nu niet nodig vond? Die was vanmorgen ook aanwezige bij radio 1 en wat een vent...
quote:SBS schrapt weer wintersportfilm om Friso
SBS heeft besloten om maandagavond de Amerikaanse actiefilm Shaft uit te zenden in plaats van de Nederlandse wintersportfilm Snowfever.
Voor de tweede keer in een week haalt de zendergroep volgens Mediacourant.nl een film uit de uitzendschema's vanwege het ski-ongeluk van prins Friso.
Afgelopen zaterdag ging op SBS 6 al de film Cool Runnings over een bobsleeteam niet door.
Het mediabedrijf vindt het ongepast om grappige wintersportfilms uit te zenden, nadat prins Friso onder een lawine werd bedolven. Shaft wordt om half 9 uitgezonden op Veronica.
Of je gooit het topic gewoon dicht todat er wat nieuws te melden valt.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef Dagonet het volgende:
Ik ga dit denk ik maar in een topicpointer plaatsen allemaal..
Jannetje Koelewijn zit bij DWDD.
Kees Tulleken zit bij P&W.
SBS heeft de programmering aangepast.
Anders krijgen we elke pagina hetzelfde.
Vergeet het boek van Thomas Ross nietquote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef Dagonet het volgende:
Ik ga dit denk ik maar in een topicpointer plaatsen allemaal..
Jannetje Koelewijn zit bij DWDD.
Kees Tulleken zit bij P&W.
SBS heeft de programmering aangepast.
Anders krijgen we elke pagina hetzelfde.
Goeie!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef roos85 het volgende:
[..]
Vergeet het boek van Thomas Ross niet
Zal hem niet worden is mn vermoedenquote:Op maandag 20 februari 2012 18:03 schreef DrMabuse het volgende:
De neef van mevrouw de Jong die verloofd is met de broer van de slager op de hoek hoopt dat Friso er snel bovenop komt.
Je kan ook teruglezen natuurlijkquote:
Jaja, we get your point.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:11 schreef DrMabuse het volgende:
Die neef kan het weten want hij heeft het weer van de lawine expert die eens per week bij pretpark De Afdaling langskomt en die heeft het weer gehoord van de toilet juffrouw van de Hema in Antwerpen.En die schijnt goed op de hoogte te zijn door haar contact met een oude kennis van Bernhard die ook in de oorlog in Oostenrijk zat.
Er moet drama inzitten, je moet heel hard gaan huilen en zeggen dat je 's nachts niet kan slapen van bezorgdheid.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:15 schreef Poeke het volgende:
Ik ga ook tv-ploegen uitnodigen, HvN en EditieNL komen vast wel langs als ik voor de camera zeg dat ik hoop dat het goed komt met Friso..
Het idee van Dagonet is toch beterquote:Op maandag 20 februari 2012 18:15 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Patenten uitgeven aan mensen die hier "nieuws" posten en boetes aan mensen die het herhalen, anders krijgen we steeds hetzelfde.
Het lokaliseren duurt het langste, gok ik.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik snap er geen zak van hoor, iemand zei net op tv dat iemand lokaliseren en met je blote handen uitgraven in 20 minuten heel snel is, maar het is maar 40 cm.
of hij nou op 40 of 4000 cm ligt, hij blijft onzichtbaar. Zoeken kost tijd.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik snap er geen zak van hoor, iemand zei net op tv dat iemand lokaliseren en met je blote handen uitgraven in 20 minuten heel snel is, maar het is maar 40 cm.
40 cm sneeuw is best hoog, je zal er maar onder liggenquote:Op maandag 20 februari 2012 18:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het sneeuw schijnt erg compact te zijn, dat graaft wat lastiger. Graaf maar eens met je handen een gat in het zand van 40cm diep.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Laatst een reportage over gezien op de Belgische tv. Die kerel moesten ze er met de schop uit schuppen. Die beschreef de sneeuw na de lawine als beton.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:35 schreef Tha_Erik het volgende:
En de sneeuw ligt niet zo los op elkaar als bij gevallen sneeuw, lijkt me. Die is helemaal samengedrukt door de kracht waarmee die neerkomt in zo'n lawine.
Dat met die schop lieten ze net ook zien bij EditieNL, en inderdaad.. ze kwamen er moeilijk doorheen..quote:Op maandag 20 februari 2012 18:37 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Laatste een reportage over gezien op de Belgische tv. Die kerel moesten ze er met de schop uit schuppen. Die beschreef de sneeuw na de lawine als beton.
Maar die pieper geeft aan welke kant je op moet en dan de afstand met piepjes dus moet toch best snel kunnen? Kan me alleen niet zo goed voorstellen dat die sneeuw net beton is, maar ok.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het lokaliseren duurt het langste, gok ik.
je moet dan nog wel volgens het schaakboordmotief te werk om iemand te vinden, net zoals met een metaaldetectorquote:Op maandag 20 februari 2012 18:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Maar die pieper geeft aan welke kant je op moet en dan de afstand met piepjes dus moet toch best snel kunnen? Kan me alleen niet zo goed voorstellen dat die sneeuw net beton is, maar ok.
Jan van de Straat zou nu nog steeds onder de sneeuw liggenquote:Op maandag 20 februari 2012 18:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu ook iemand op Facebook die ervan overtuigd is dat de Prins extra lange zorg krijgt, waaar Jan van de Straat na een dag al doodverklaard zou worden.
Mensen zijn dom.
Die man is ook kenner ergens van? Is hij beroemd? Waar kan ik me inschrijven om fan te worden?quote:Op maandag 20 februari 2012 18:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu ook iemand op Facebook die ervan overtuigd is dat de Prins extra lange zorg krijgt, waaar Jan van de Straat na een dag al doodverklaard zou worden.
Mensen zijn dom.
Nou ja, heb je wel eens een grote sneeuwpop gemaakt? Dat zit ook keihard op elkaar. Beton lijkt me ook wel wat... harder, maar ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen dat het echt verrekte moeilijk is om zomaar doorheen te graven.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Maar die pieper geeft aan welke kant je op moet en dan de afstand met piepjes dus moet toch best snel kunnen? Kan me alleen niet zo goed voorstellen dat die sneeuw net beton is, maar ok.
het kan bijna net zo hard worden als ijsquote:Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, heb je wel eens een grote sneeuwpop gemaakt? Dat zit ook keihard op elkaar. Beton lijkt me ook wel wat... harder, maar ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen dat het echt verrekte moeilijk is om zomaar doorheen te graven.
In voorgaande topics werd al gesproken over het gewicht van sneeuw na een lawine, dat zou rond de 800kg/m3 zijn..quote:Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou ja, heb je wel eens een grote sneeuwpop gemaakt? Dat zit ook keihard op elkaar. Beton lijkt me ook wel wat... harder, maar ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen dat het echt verrekte moeilijk is om zomaar doorheen te graven.
Ik ben niet elke dag op het strand met een metaaldetector om rijk te worden.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je moet dan nog wel volgens het schaakboordmotief te werk om iemand te vinden, net zoals met een metaaldetector
Dat snap ik dus ook niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:42 schreef MaLo het volgende:
Ik zag het zo voor me he, dat ze aan het zoeken waren met zo'n prikstok. Prik, prik, prik. En dan opeens zo'n oogbal eraan. "Jongens, ik geloof dat ik hem gevonden heb!"
Ja 25 jaar geleden ofzo, dat weet ik niet meer zo goed.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ze houden hem slapende, dan gaat hij niet blij met z'n ogen knipperen.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef Poppejans het volgende:
Als er ook maar iets van goed nieuws te melden valt hadden we dat toch allang gehoord, dat hij met zn ogen heeft geknipperd,in een hand heeft geknepen oid, zoiets hadden ze toch zeker weten naar buiten gebracht?
Misschien is al wel duidelijk dat hij niet is ontwaakt en komt er nog geen nieuws naar buiten omdat er eerst een draaiboek moet komen v een begrafenis e.d
Hoelaat ze op bezoek gaan en wie en hoelaat ze het ziekenhuis weer verlaten.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:51 schreef beequeen het volgende:
Mark vd Linden bij RTL Boelevaar: De familie gaat via de hoofdingang naar binnen omdat bij nieuws ook plaatjes horen. Welk nieuws?
Wat een BS.
Die 48 uur is inmiddels verstreken. Na 48 uur zouden ze toch stoppen met sedatie? Ik heb het ook maar van horen zeggen hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ze houden hem slapende, dan gaat hij niet blij met z'n ogen knipperen.
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:53 schreef beequeen het volgende:
[..]
Die 48 uur is inmiddels verstreken. Na 48 uur zouden ze toch stoppen met sedatie? Ik heb het ook maar van horen zeggen hoor.![]()
Dat zouden ze doen ja, maar ik heb daar verder geen update van meegekregen wanneer ze met de volgende fase zijn begonnen.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:53 schreef beequeen het volgende:
[..]
Die 48 uur is inmiddels verstreken. Na 48 uur zouden ze toch stoppen met sedatie? Ik heb het ook maar van horen zeggen hoor.![]()
quote:
Iemand die op tv ergens kennis van heeft is beter dan iemand van facebook of de buurman van de slager waar de nicht van Frans Bauer altijd komt.quote:
Maar als ze naar haar vader vraagt ga je ook niet zeggen, ja papa is even weg en we weten niet wanneer hij weer terug is.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:56 schreef Mula het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of het nog wat te betekenen heeft dat zijn jongste dochter op bezoek is geweest. Het verschilt natuurlijk per kind, maar ik geloof niet dat ik een 5-jarige snel mee zou nemen naar haar vader die buiten bewustzijn is, misschien nog wel erg koud en aan de slangen en apparaten ligt.
Dat draaiboek lag voor zijn geboorte al klaar.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:49 schreef Poppejans het volgende:
Misschien is al wel duidelijk dat hij niet is ontwaakt en komt er nog geen nieuws naar buiten omdat er eerst een draaiboek moet komen v een begrafenis e.d
Net als zijn IM. Die zagen we vrijdagavond al bij de NOS.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat draaiboek lag voor zijn geboorte al klaar.
Net als bij RTLquote:Op maandag 20 februari 2012 19:02 schreef beequeen het volgende:
[..]
Net als zijn IM. Die zagen we vrijdagavond al bij de NOS.
En welke conclusie verbindt hij daaraan?quote:Op maandag 20 februari 2012 19:10 schreef Poeke het volgende:
Net bij HvN, een of andere neurochirurg die benadrukte dat de kritieke 72 uur nu wel voorbij zijn..
Ja, precies... misschien hebben ze op het niveau van de meisjes open kaart gespeeld en gevraagd of ze mee wilden naar papa.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Maar als ze naar haar vader vraagt ga je ook niet zeggen, ja papa is even weg en we weten niet wanneer hij weer terug is.
Dat zou het protocol zijn dat arts X hier in NL zou volgen, uiteraard is dat gebaseerd op wat ze denken te weten.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:53 schreef beequeen het volgende:
[..]
Klopt, wij weten net zo weinig als neurochirurg X.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:13 schreef Leandra het volgende:
Dat zou het protocol zijn dat arts X hier in NL zou volgen, uiteraard is dat gebaseerd op wat ze denken te weten.
Dat de behandelend artsen in Oostenrijk op basis van de werkelijke situatie wellicht een andere behandelwijze volgen en op een ander moment de kunstmatige coma afbouwen is natuurlijk heel goed mogelijk.
Dat kan inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou het protocol zijn dat arts X hier in NL zou volgen, uiteraard is dat gebaseerd op wat ze denken te weten.
Dat de behandelend artsen in Oostenrijk op basis van de werkelijke situatie wellicht een andere behandelwijze volgen en op een ander moment de kunstmatige coma afbouwen is natuurlijk heel goed mogelijk.
Idd, dat lijkt me wel het beste.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, precies... misschien hebben ze op het niveau van de meisjes open kaart gespeeld en gevraagd of ze mee wilden naar papa.
Lekker ventjequote:Neurochirurgen vechten om patent
Publicatie 25 januari 2011
Auteur Heleen Croonen
Neurochirurg Kees Tulleken wordt door zijn Belgische collega Erwin De Winter beschuldigd van het stelen van het idee voor een chirurgische techniek. Dat meldt het ANP, die het van de Belgische krant Het Laatste Nieuws heeft. Daar is het bericht niet vindbaar.
De Winter zou de techniek op een Belgische patentwebsite hebben geplaatst, wat verplicht is voor de aanvraag. Tulleken zou de techniek hebben gedownload om er vervolgens zelf patent op aan te vragen in de Verenigde Staten. Volgens het ANP doet de Belgische justitie onderzoek naar de zaak.
indien hij niet in bezit was geweest van een lawine-pieper.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jan van de Straat zou nu nog steeds onder de sneeuw liggen
Er zijn mensen die jaren in coma liggen.. Zegt niets over de kansen aangezien die meer te maken hebben met de aantasting van de hersenen door zuurstofgebrek. Daar zijn wel statistieken voor waarbij de 20 min als extreem lang wordt gezien tav de kansen echter de lage temperatuur kan daar wat betere voorwaarden bij scheppen.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:18 schreef chufi het volgende:
Zijn er statistieken over levensverwachting na 48+ uur coma?
Dit is wel een interessant stuk: Over de invloed van koeling van het lichaam na zuurstof tekort.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:18 schreef chufi het volgende:
Zijn er statistieken over levensverwachting na 48+ uur coma?
Boulevard zonder Albert, want die is verkleed als man bij het carnavalquote:Op maandag 20 februari 2012 19:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Rob de Nijs heeft het over een lawine van weeën bij de geboorte van zijn kind van 't weekend.
nooit op wintersport geweest zekerquote:Op maandag 20 februari 2012 18:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jan van de Straat zou nu nog steeds onder de sneeuw liggen
Yep, ken een geval van 14 jaar.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er zijn mensen die jaren in coma liggen..
Wij gaan vaak in de zomervakantie naar Oostenrijk en dan zie je ook regelmatig zo'n Rettungshubschrauber vliegen om een gevallen mountainbiker van de berg te plukkenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nooit op wintersport geweest zeker
in Oostenrijk nemen ze dit soort dingen nogal serieus (tourisme enzo)
Wat moet je daar dan nog mee eigenlijk? Ik bedoel, als iemand nooit ontwaakt meer, wanneer 'dooft het licht'? Sterf je dan nog wel een natuurlijke dood? En kost dat niet onzettend veel? En waarom iemand 14 jaar in leven houden?quote:Op maandag 20 februari 2012 19:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Yep, ken een geval van 14 jaar.
Mediaberisping waardig zou ik zeggenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Rob de Nijs heeft het over een lawine van weeën bij de geboorte van zijn kind van 't weekend.
Is er dan nog sprake van medische verantwoording of is het puur het emotionele aspect dat in zo'n geval speelt?quote:Op maandag 20 februari 2012 19:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Yep, ken een geval van 14 jaar.
Daar komen allemaal van die moeilijke woorden in voor.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:23 schreef Poeke het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant stuk: Over de invloed van koeling van het lichaam na zuurstof tekort.
http://www.neurologie.nl/(...)tanoxisch%20coma.pdf
oeh, zomers wil ik het ook wel een keer zienquote:Op maandag 20 februari 2012 19:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij gaan vaak in de zomervakantie naar Oostenrijk en dan zie je ook regelmatig zo'n Rettungshubschrauber vliegen om een gevallen mountainbiker van de berg te plukken. Ze zijn daar echt serieus en snel als er iets misgaat.
Ik was er zelf niet bij, maar is familie van een bekende van mij, dus de medische details weet ik niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat moet je daar dan nog mee eigenlijk? Ik bedoel, als iemand nooit ontwaakt meer, wanneer 'dooft het licht'? Sterf je dan nog wel een natuurlijke dood? En kost dat niet onzettend veel? En waarom iemand 14 jaar in leven houden?
Samenvatting, na een bepaalde periode van coma (kunstmatig) als men niet koelt; overlevingskans bijna 0. Bij wel koeling overlevingskans 10% groter of zo. Dit heeft dan weer te maken met hoe men reageert op bepaalde prikkels bij bijkomen.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Daar komen allemaal van die moeilijke woorden in voor.
Waarom niet? Dat kind stikt wrsch van de vragen, heeft dondersgoed door dat mama, oma en de hele santekraam superverdrietig zijn. Beter meenemen en zelf laten kijken en vragen laten stellen dan alleen maar verhalen horen en zichzelf mss wel van alles in haar hoofd halen...quote:Op maandag 20 februari 2012 18:56 schreef Mula het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of het nog wat te betekenen heeft dat zijn jongste dochter op bezoek is geweest. Het verschilt natuurlijk per kind, maar ik geloof niet dat ik een 5-jarige snel mee zou nemen naar haar vader die buiten bewustzijn is, misschien nog wel erg koud en aan de slangen en apparaten ligt.
Zoiets jaquote:Op maandag 20 februari 2012 19:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat kind stikt wrsch van de vragen, heeft dondersgoed door dat mama, oma en de hele santekraam superverdrietig zijn. Beter meenemen en zelf laten kijken en vragen laten stellen dan alleen maar verhalen horen en zichzelf mss wel van alles in haar hoofd halen...
Coma of wakker, dat lijkt me speculatie... maar het lijkt me in ieder geval dat ze het kind niet voor niets meenemen, die zal haar vader echt wel gezien hebben.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:27 schreef miep63 het volgende:
Sorry, ik ben totaal niet medisch onderlegd, maar ik hoorde bij Rtl-Boulevard dat Friso nog steeds in coma ligt, moet ik er dan van uit gaan dat hij nog steeds op de IC ligt. Ik bedoel als het zo is, dan heeft z'n jongste haar vader nog niet gezien.
Wat bedoel je? Kleine kinderen mogen ook gewoon een IC bezoeken hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:27 schreef miep63 het volgende:
Sorry, ik ben totaal niet medisch onderlegd, maar ik hoorde bij Rtl-Boulevard dat Friso nog steeds in coma ligt, moet ik er dan van uit gaan dat hij nog steeds op de IC ligt. Ik bedoel als het zo is, dan heeft z'n jongste haar vader nog niet gezien.
Ligt aan de reden van coma. In feite kan je een mens tot het einde der tijden 'levend' houden, maar dat ligt dan aan je definitie van leven. De basale levensfuncties van de hersenen kunnen overgenomen worden. De beademing neemt de zuurstoftoediening over, de vochthuishouding en voeding gebeurt door infusie, temperatuurregeling gebeurt ook extern, zelfs de werking van het hart (hartlongmachine) en nieren (dialyse) kan je overnemen. Het licht zal dan niet zomaar uitgaan, tenzij iemand dus een aandoening aan z'n hart krijgt, infecteert, whatever.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wat moet je daar dan nog mee eigenlijk? Ik bedoel, als iemand nooit ontwaakt meer, wanneer 'dooft het licht'? Sterf je dan nog wel een natuurlijke dood? En kost dat niet onzettend veel? En waarom iemand 14 jaar in leven houden?
Je zou ook kunnen zeggen..: geen nieuws is goed nieuws..quote:Op maandag 20 februari 2012 19:40 schreef n00b13 het volgende:
Serieus, he. Weer geen woord in DWDD. Wel een beetje gek, bijna alsof ze er iets mee willen zeggen.
Ik hoorde het, maar maakt dat nog wat uit dan.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:44 schreef roos85 het volgende:
Beheerders van de piste zeggen dat de piste niet 50m maar 200m lang was
Het lijkt mij allebei nogal kort voor een piste.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:44 schreef roos85 het volgende:
Beheerders van de piste zeggen dat de piste niet 50m maar 200m lang was
Ja, dat had ik ook ergens gelezen, maar door dat het toch wel een heftige indruk kan hebben op een kind raden ze het vaak wel af. Mijn moeder heeft na haar operatie op de PACU/High Care gelegen. Ik hoorde toen wel dat de verpleegkundige het afraadde om kinderen mee te nemen op een bezoek bij zo'n afdeling, laat staan de IC die is nog heftiger.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:33 schreef beequeen het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Kleine kinderen mogen ook gewoon een IC bezoeken hoor.
quote:Op maandag 20 februari 2012 19:48 schreef beequeen het volgende:
[..]
Het lijkt mij allebei nogal kort voor een piste.
http://www.volkskrant.nl/(...)-coma-gehouden.dhtmlquote:De eerste uren na het ongeluk zijn cruciaal. De toxische stoffen die door het zuurstofgebrek vrijkomen, kunnen een eventuele hersenschade verergeren. Het lichaam van de patiënt wordt het eerste etmaal standaard gekoeld op 33 graden. Dan vertraagt de stofwisseling en wordt de schade zo veel mogelijk beperkt.
'Patiënten worden hierbij in slaap gehouden', zegt cardioloog Ruud Koster van de Hartstichting en het Amsterdamse AMC. 'Anders is het rillen ondraaglijk.' Vaak krijgen patiënten daarom spierverslappers.
Na die 24 uur volgen er spannende momenten. 'Dan laten we iemand weer warm worden en stoppen we de slaapmiddelen', zegt Gerritsen. 'Vervolgens kijken we of een patiënt zelf wakker wordt. Als dat zo is, dan zit je goed.' Koster: 'Het duurt wel even voordat het lichaam is opgewarmd. Je bent dan minimaal 12 uur verder.'
Ontwaakt de patiënt niet, dan wordt er gewacht tot er 72 uur verstreken is. Dan komt het volgende cruciale moment; in het geval van prins Friso is dat dus maandagmiddag. 'Als iemand dan nog niet wakker is, doen we neurologisch onderzoek', aldus Gerritsen. 'Dan geven we een elektrische puls op de pols, en kijken we of we reactie zien in de hersenschors. Als we geen reactie zien, is het zeker dat iemand nooit meer wakker wordt. In Nederland staken we dan de behandeling, waarna de patiënt overlijdt. In het buitenland is dat minder gebruikelijk.'
De piste zou niet geprepareerd zijn, maar die bommetjes vallen daar toch ook onder?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
op de foto's lijkt het trouwens alsof hij helemaal niet off piste was.... is daar nou al eens een eenduidig verhaal over?
Er is nooit gezegd dat het on-piste was.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:02 schreef Puntenslijpsel het volgende:
op de foto's lijkt het trouwens alsof hij helemaal niet off piste was.... is daar nou al eens een eenduidig verhaal over?
bommetjes?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
De piste zou niet geprepareerd zijn, maar die bommetjes vallen daar toch ook onder?
Als hij heel slecht wakker wordt, dan vraag ik me dat afquote:Op maandag 20 februari 2012 20:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Zouden ze het 'ons' trouwens meteen vertellen als ie wakker word?
Lijkt me niet.. denk dat de familie dat eerst op zich laat inwerken.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ongeacht toestand vraag ik het me af hoor... ik hoop stiekem dat ie al wakker isquote:Op maandag 20 februari 2012 20:04 schreef Mercer het volgende:
[..]
Als hij heel slecht wakker wordt, dan vraag ik me dat af
Ja maar ja daar zit wel verschil in natuurlijk. Als hij relatief helder bij zou komen, dan denk ik dat dat snel naar buiten wordt gebrachtquote:Op maandag 20 februari 2012 20:06 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ongeacht toestand vraag ik het me af hoor... ik hoop stiekem dat ie al wakker is
Zat ik mijzelf ook af te vragen.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Linkje?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:12 schreef Greys het volgende:
Wat een keurige dame, die dame van dat pension (en dus de moeder van eh... Florian?).
Bea die hem getroost had. En dat ze heel zeker van hun zaak waren toen ze daar gingen skiën omdat ze de krater van de ontploffing hadden gezien en er geen lawine daarmee was opgewekt.
Verder liepen er vele sporen van eerdere skiërs door de sneeuw waar zij gingen skiën, dus ze wisten eigenlijk zeker dat het kon.
Of ben ik spuit 114 en staat dit hier al tig keer?Deze keer 1 keer niet teruggelezen, dus dat zal dan wel
![]()
Er is die ochtend met de standaard lawine opwekkende explosieven op die plek gegooid en dit leidde niet tot een lawine. Men doet dit aangezien er honderden op een dag dat stuk skienquote:
Dat was net op het NOS journaal dat nu nog bezig is, maar dat item is al afgelopen.quote:
Mooi!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was net op het NOS journaal dat nu nog bezig is, maar dat item is al afgelopen.
Ze hadden een interview met de moeder van Florian(Niet effe snel op straat maar gewoon netjes ergens aan een tafel).
Er was dus idd met springstof al gewerkt op die 'piste', om eventuele lawines op te wekken. De krater daarvan hebben zowel Friso als Florian gezien, zegt zij. En er waren dus diverse andere ski-sporen, dus ze waren 'toch echt vrij zeker van hun zaak dat ze daar konden gaan skiën, omdat de ontploffing ook geen lawine had opgewekt'.
Verder zei ze dat Beatrix ontzettend lief voor haar zoon was geweest, alsof het haar eigen zoon was zei ze letter. Ze omhelsde hem en zei dat hem geen enkele blaam treft.
En haar hoofdredacteur Peter Vandermeersch. Die is wel diep gezonken vind ik... ben van hem beter gewoon.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:15 schreef Mercer het volgende:
Nu op 3 DWDD: dat mens Koelewijn(of wat haar naam is)
Mooi!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was net op het NOS journaal dat nu nog bezig is, maar dat item is al afgelopen.
Ze hadden een interview met de moeder van Florian(Niet effe snel op straat maar gewoon netjes ergens aan een tafel).
Er was dus idd met springstof al gewerkt op die 'piste', om eventuele lawines op te wekken. De krater daarvan hebben zowel Friso als Florian gezien, zegt zij. En er waren dus diverse andere ski-sporen, dus ze waren 'toch echt vrij zeker van hun zaak dat ze daar konden gaan skiën, omdat de ontploffing ook geen lawine had opgewekt'.
Verder zei ze dat Beatrix ontzettend lief voor haar zoon was geweest, alsof het haar eigen zoon was zei ze letterlijk. Ze omhelsde hem en zei dat hem geen enkele blaam treft.
Nou er zit wel wat in, er is een verschil tussen journalistiek en medische zwijgrecht.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
En haar hoofdredacteur Peter Vandermeersch. Die is wel diep gezonken vind ik... ben van hem beter gewoon.
"Het is het probleem van mijn man nu, niet ons probleem." Wat een trut
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou er zit wel wat in, er is een verschil tussen journalistiek en medische zwijgrecht.
En ze zei, haar man zou het tegen elke journalist hebben gezegd, niet alleen tegen haar omdat zij zijn vrouw is
Wat een gaar wijf zeg....echt schan-dalig!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef Leandra het volgende:
Wat een vreselijk mens is die Koelewijn... de RVD had volgens haar maar elk uur een bulletin moeten uitgeven
Juist, die neemt geen blad voor zijn mond. En terecht!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:20 schreef Leandra het volgende:
Zo.... Jan Mulder is lekker duidelijk: "Jezelf aanbieden bij het ziekenhuis om te helpen, 'ik ken de familie', het is toch om je dood te generen"
Ze maakt het alleen maar nóg ergerquote:Op maandag 20 februari 2012 20:23 schreef Laysa het volgende:
[..]
Wat een gaar wijf zeg....echt schan-dalig!
Ja maar denkt ze daar nu aan?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:24 schreef Leandra het volgende:
Het zou me niet eens meer verbazen als Beatrix zijn ridderorde zou intrekken.
Nou, zij en haar vent lijken meer te vinden dat de RVD moet oprotten en dat omdat het de koninkijke familie betreft er geen privacy mag zijn. Verschrikkelijke luiquote:Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef Leandra het volgende:
Wat een vreselijk mens is die Koelewijn... de RVD had volgens haar maar elk uur een bulletin moeten uitgeven
Wauw!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Verder zei ze dat Beatrix ontzettend lief voor haar zoon was geweest, alsof het haar eigen zoon was zei ze letterlijk. Ze omhelsde hem en zei dat hem geen enkele blaam treft.
Dat zegt toch al genoegquote:Op maandag 20 februari 2012 20:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
De reacties op de Telegraaf waren juist heel positief, aldus mevrouw.
Ahwwquote:Op maandag 20 februari 2012 20:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet... maar er valt toch ook wel iets te zeggen over de ethiek van een vrouw van een arts. En het ging er mij meer om dat ze haar man eigenlijk ook bloot zette door te zeggen: "het is zijn probleem, niet het onze..." Kan me niet voorstellen dat ik dat over mijn partner zou zeggen. Samen uit, samen thuis... toch?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou er zit wel wat in, er is een verschil tussen journalistiek en medische zwijgrecht.
En dat geloof ik niet... Indien toch waar, dan is hij al helemaal een slechte arts en pleit dat eerder tegen hem dan voor hem.quote:En ze zei, haar man zou het tegen elke journalist hebben gezegd, niet alleen tegen haar omdat zij zijn vrouw is
har har ... harquote:Op maandag 20 februari 2012 20:25 schreef hondelul het volgende:
LOL! De dader van de aanslag op Friso is gevonden! http://bit.ly/zik8n2
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik zei toch al dat het een vreselijk mens is, maar nee iedereen zij dat dit bij journalistiek hoort.
Nou...lache hoor..Hondelul..!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:25 schreef hondelul het volgende:
LOL! De dader van de aanslag op Friso is gevonden! http://bit.ly/zik8n2
Ja, daar moet je als NRC-journaliste trots op zijn, dat de reacties op de Telegraafsite positief waren....quote:Op maandag 20 februari 2012 20:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
De reacties op de Telegraaf waren juist heel positief, aldus mevrouw.
Zinnen vormen onder GTST kijken is niet echt goed nee.quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
GTST kijken is niet echt goed nee.
Nou, grappig hoor..net zoals bij de volgende post krijg ik (bijna) ademnooT doordat ik me tijdens het lachen verslik in die overjarige DaSilva-Pinda..quote:Op maandag 20 februari 2012 20:35 schreef hondelul het volgende:
Nou Maron, jij hebt ook het historisch besef van een pinda
Ik weet nog dat Peter vertelde dat ze echt helemaal in een deuk hebben gelegen om hem.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:38 schreef Mercer het volgende:
Ja doe dan maar meteen die hele aflevering, dan hebben we dat ook weer gehad.
Wie om wie?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik weet nog dat Peter vertelde dat ze echt helemaal in een deuk hebben gelegen om hem.
Huh? Nou is die Thomë ineens niet zijn arts.quote:
tegen de tijd dat ze er wel aan denkt is ze allang weer 'de koningin'quote:Op maandag 20 februari 2012 20:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, nu niet, maar dit verhaal krijgt nog een langdurige staart
Vrouwen en humor, het blijft moeilijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:43 schreef Maron het volgende:
[..]
Nou, grappig hoor..net zoals bij de volgende post krijg ik (bijna) ademnooT doordat ik me tijdens het lachen verslik in die overjarige DaSilva-Pinda..
(heb je trouwens nóg zo'n leuke..? je mag me hierna wegdragen..)
Peter en z'n mensen om die Charlie da Silva natuurlijk.quote:
het was gewoon niet grappigquote:Op maandag 20 februari 2012 20:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Vrouwen en humor, het blijft moeilijk.
Maron hoeft natuurlijk ook niet helemaal dubbel te liggen, maar het is een ander uiterste om er dan meteen een groot drama van te maken.quote:
Alleen al die laatste zin...quote:
Omdat Zij Vonden Dat... De arrogantie.quote:Jannetje en haar man hebben deze informatie naar buiten gebracht omdat zij vonden dat er een te negatief beeld werd geschetst.
Thnx!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die dat interviewtje met de moeder van Florian willen zien:
http://nos.nl/koningshuis(...)-zoon-behandeld.html
hondelul is een vrouw die domme grapjes maakt?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dankjewel Greys.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die dat interviewtje met de moeder van Florian willen zien, waarin ze zulke lovende woorden over Beatrix spreekt en vertelt over het skiën van Florian en Friso:
Anders ga je er nog even op in zeg.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
hondelul is een vrouw die domme grapjes maakt?
Ja dus.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:51 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Anders ga je er nog even op in zeg.
Ja walgelijk, ik word echt niet goed van zulke mensen!!!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:50 schreef MaLo het volgende:
[..]
Alleen al die laatste zin...
[..]
Omdat Zij Vonden Dat... De arrogantie.
Beatrix is echt zo'n omaatjequote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef Greys het volgende:
Voor degenen die dat interviewtje met de moeder van Florian willen zien, waarin ze zulke lovende woorden over Beatrix spreekt en vertelt over het skiën van Florian en Friso:
Door jou weet ik het antwoord nu toch al. Typisch dat een vrouw zich hondelul noemt en die grapjes dan hihaho.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:53 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nooit vragen stellen rondom wel of geen humor.
Hartstikke mooi.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Door jou weet ik het antwoord nu toch al. Typisch dat een vrouw zich hondelul noemt en die grapjes dan hihaho.
Oh, daar is de vrouw met de domme grapjes, lacheeeequote:Op maandag 20 februari 2012 20:54 schreef hondelul het volgende:
Wat zo'n linkje al niet los maakt he. Ongelooflijk.
Alleen van WimLex z'n hoed he.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:55 schreef Maron het volgende:
[..]
SuprrrTuxx weet van de hoed en de rand..')
Ik vond het mooi om te horen dat ze die zoon van de dame in haar armen heeft genomen en getroost. Juist omdat 'wij' Beatrix meestal te zien krijgen als een vrij stoïcijns type.quote:
Nou ze knuffelt blijkbaar ook met BN'ers.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond het mooi om te horen dat ze die zoon van de dame in haar armen heeft genomen en getroost. Juist omdat 'wij' Beatrix meestal te zien krijgen als een vrij stoïcijns type.
Ali B?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nou ze knuffelt blijkbaar ook met BN'ers.
Okay..quote:Op maandag 20 februari 2012 20:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Alleen van WimLex z'n hoed he.
Ja die. Oh van het drama ook, nou da's mooi toch.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ali B?
En met slachtoffers en nabestaanden van het koninginnedag drama
bea is da bomb jwt
quote:Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef hondelul het volgende:
wie heeft gezegd dat ik een vrouw ben? Maar back on topic: dat hele gemuts rond Friso is natuurlijk één opgeklopt mediaspektakel. Dat liveblog van GS gistereochtend over het ontbijt van Bea gaf dat geniaal weer.
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Toen na Apeldoorn, toen Bea haar speech op tv gaf, zag je ook dat ze oprecht heel aangedaan was. Ik denk dat ze van binnen en voor haar naasten een heel warme vrouw is.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond het mooi om te horen dat ze die zoon van de dame in haar armen heeft genomen en getroost. Juist omdat 'wij' Beatrix meestal te zien krijgen als een vrij stoïcijns type.
Jij bent hier de vrouw met kort pittig kapsel, lekker gek doen!quote:Op maandag 20 februari 2012 21:01 schreef hondelul het volgende:
Het zit diep he, supertruxxx? Waar maak je je druk om mens. Ga koken.
De link was ergens tussen het gekissebis hierboven ook al gepostquote:Op maandag 20 februari 2012 21:02 schreef jpjedi het volgende:
AMSTERDAM - De neurochirurg Kees Tulleken is door de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) opgeroepen om op gesprek te komen.
Hij en zijn vrouw, NRC-journaliste Jannetje Koelewijn, hebben informatie over de toestand van prins Friso naar buiten gebracht. Volgens RTLNieuws is deze informatie op een aantal cruciale punten niet waar.
De journaliste schreef zondag dat er op een MRI-scan die 24 uur na het ongeluk van prins Friso's hersenen is gemaakt geen bijzonderheden zijn gezien.
Dat zou de kans op volledig herstel groter maken. Eerder schreef zij ook al dat er op een ct-scan die zes uur na het ongeluk was gemaakt geen bijzonderheden waren te zien.
Gesprek
Jannetje schreef haar berichten op basis van een gesprek waar zij bij was tussen haar man en behandelend arts van het ziekenhuis Claudius Thomé. Hij zou haar verteld hebben dat de patiënt geen schedelbasisfractuur heeft.
Dat er geen verwondingen aan de rest van zijn lichaam zijn. Dat het enige serieuze probleem de ademnood is waarin de patiënt verkeerd heeft gedurende 20 minuten. Dat de reanimatie vrij lang geduurd heeft en dat zijn temperatuur 32 graden was toen hij onder de sneeuw vandaan gehaald was.
Later bleek onder meer dat deze Thomé niet de arts is van Friso. Ook het ziekenhuis in Innsbruck stelde dat het bericht voor het grootste deel niet klopt. Wat er dan precies niet klopt, was echter niet duidelijk. Jannetje en haar man hebben deze informatie naar buiten gebracht omdat zij vonden dat er een te negatief beeld werd geschetst.
Nu.nl
Zo liefquote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef Greys het volgende:
Ik vroeg me dat net af...quote:Op maandag 20 februari 2012 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo lief
En hier moet Beatrix vrijwel zeker toestemming voor gegeven hebben, deze mevrouw zet geen tientallen jaren goede band op het spel om even (in NL) in beeld te zijn.
Nee inderdaad. En het ziet er hartstikke voorbereid uit, zoals mevr. Moosbrugger daar in haar keurige Oostenrijkse jasje achter het bureau zit.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo lief
En hier moet Beatrix vrijwel zeker toestemming voor gegeven hebben, deze mevrouw zet geen tientallen jaren goede band op het spel om even (in NL) in beeld te zijn.
Dat weet ik ook eigenlijk wel zekerquote:Op maandag 20 februari 2012 21:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo lief
Hier ook volgens mij. Je mag althans de Koning(in) niet direct quoten.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:17 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik vroeg me dat net af...Want in België is het namelijk verboden om, als je een gesprek hebt met de koning, de inhoud daarvan bekend te maken.
Rare regel wel hé... maar draagt bij aan het mysterie... Wel tof dat er een overeenkomst is.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:19 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Hier ook volgens mij. Je mag althans de Koning(in) niet direct quoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |