Wist ik niet, bedanktquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Column van Youp is donderdagavond/vrijdagochtend al klaar..
Ik hoop het voor hem en zijn familie, maar de vraag is natuurlijk wel op wat voor manier... als kasplantje kun je wellicht beter dood zijn.quote:
Bron: nos.nlquote:12.25 uur: Verklaring medische toestand Friso onjuist
De verklaring die via NRC-journalist Jannetje Koelewijn over de gezondheidstoestand van prins Friso is verspreid is "grotendeels incorrect". Dat heeft een woordvoerder van het academisch ziekenhuis in Innsbruck bekendgemaakt.
De NRC meldde onder meer dat prins Friso geen schedelbasisfractuur heeft en geen verwondingen aan de rest van zijn lichaam. Wat er wel of niet klopt aan de verklaring wil de woordvoerder van het ziekenhuis niet zeggen.
quote:Liveblog: koningin naar het ziekenhuis
http://www.parool.nl/paro(...)aar-ziekenhuis.dhtmlquote:12.10 uur: Prins Willem-Alexander heeft in Lech een korte reactie gegeven. 'Wij weten niets', zei hij volgens de NOS. Voor overige zaken verwees hij naar de Rijksvoorlichtingsdienst. Wel bedankte hij mensen voor hun medeleven en hoopt hij dat zijn familie met rust wordt gelaten.
en een sympathiek woordgrapjequote:Het blijkt wel dat als NRC-journalistenin de buurt van een scoop zijn, ze ineens weinig verschillen van de media die ze verafschuwen.
quote:En dan komt er ook nog een pers-lawine over heen....
dat ligt een beetje aan de situatie zelf denk ikquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou ja, zij is natuurlijk gewoon journalist. Ze zou een slechte zijn als ze die informatie niet zou delen.
De fout ligt dus meer bij manlief en de behandelend arts dan bij haar imho.
Die zag ik ook net inderdaad. Haar beeld was aardig positief dus als haar verhaal grotendeels onjuist is kan je toch haast geen andere conclusie trekken dat dat het er slecht voor staat?quote:
Wat een lul de behanger is die babbelarts danquote:
Hmm dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die zag ik ook net inderdaad. Haar beeld was aardig positief dus als haar verhaal grotendeels onjuist is kan je toch haast geen andere conclusie trekken dat dat het er slecht voor staat?
Walgelijke vent is het toch...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:34 schreef yyyentle het volgende:
[..]
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)aar-ziekenhuis.dhtml
Peter R. de Vries, de man die er destijds persoonlijk voor zorgde dat Mabel vanwege een criminele jeugdvriend aan de schandpaal werd genageld (hoe noemde je dat soort mensen ook al weer in de tweede wereldoorlog?) heeft ook een mening.
[..]
en een sympathiek woordgrapje
[..]
Dat wijf zit fout hoor, beetje mensen afluisteren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat een lul de behanger is die babbelarts dan
Ze claimt dat ze zich bekend gemaakt heeft als journaliste en ze heeft gezegd dat ze gaat publiceren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat wijf zit fout hoor, beetje mensen afluisteren.
Mee eens. Ze zullen er hun redenen wel voor hebben, maar helder is anders.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:45 schreef Jovatov het volgende:
'Grotendeels incorrect' is ook lekker vaag.
Net zoiets als 'stabiel, maar niet buiten levensgevaar'.
Duidelijk communiceren is het niet...
Waar heb je dat gehoord? Ik heb dat nog nergens gehoord...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:45 schreef Jovatov het volgende:
Net zoiets als 'stabiel, maar niet buiten levensgevaar'.
Zo willen ze denk ik de privacy van de familie ook waarborgen...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Mee eens. Ze zullen er hun redenen wel voor hebben, maar helder is anders.
Dit komt uit het artikel in NRC Handelsblad. Conclusie: arts zit fout, journaliste deed gewoon haar werk.quote:We gaan meteen naar het ziekenhuis, en daar horen we dat de hoogleraar neurochirurgie van de Universitätskliniken, Claudius Thomé, net naar de Traumatologisch Intensivstation in Haus 8 is geroepen. Zou het kloppen wat de Oostenrijkse media gemeld hebben: dat Johan Friso een schedelbasisfractuur heeft? Om kwart over zes is Claudius Thomé weer terug. Hij brengt verslag uit aan mijn man en ik luister mee. Ik heb Thomé verteld dat ik journalist ben en dat ik verslag zal uitbrengen in de krant waarvoor ik werk.
Ik hoop het niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me af, is het dan erger dan wat de die journaliste ons meldde?
Of dat haar verhaal wel klopt, maar het ziekenhuis nu probeert het beeld om te draaien dat een dokter zijn beroepsgeheim heeft geschonden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die zag ik ook net inderdaad. Haar beeld was aardig positief dus als haar verhaal grotendeels onjuist is kan je toch haast geen andere conclusie trekken dat dat het er slecht voor staat?
Ook dat ja. Dit is drquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat wordt zowat overal vermeld, o.a. op de website van het koninklijk huis.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord? Ik heb dat nog nergens gehoord...
tijdens de eerste date alvast zeker ...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze claimt dat ze zich bekend gemaakt heeft als journaliste en ze heeft gezegd dat ze gaat publiceren.
Joh!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat wordt zowat overal vermeld, o.a. op de website van het koninklijk huis.
http://www.koninklijkhuis.nl/
Als haar verhaal klopt heeft die arts gewoon een probleem met het schenden van zijn beroepsgeheimquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of dat haar verhaal wel klopt, maar het ziekenhuis nu probeert het beeld om te draaien dat een dokter zijn beroepsgeheim heeft geschonden.
Het lijkt mij onnodig dat ze zich verdedigt. Als journalist is ze niet gebonden aan het medisch beroepsgeheim.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze claimt dat ze zich bekend gemaakt heeft als journaliste en ze heeft gezegd dat ze gaat publiceren.
Beatrix zit het kind te trollenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Het ziekenhuis heeft twee beveiligers op de journaliste gezet om te voorkomen dat zij met haar volgens het ziekenhuis onjuiste verklaring andere media te woord kan staan.
http://www.nu.nl/binnenla(...)nog-onduidelijk.html
Misschien hebben ze echt niets meer te melden en is het ook voor de artsen nog helemaal onduidelijk?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Waarom die geheimzinnigheid? Men is toch oprecht geinteresseerd, lijkt mij?
Nee, maar het is netjes als je een scoop hebt je bekend te maken als journaliste, uit dat oogpunt denk ik dat ze correct gehandeld heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het lijkt mij onnodig dat ze zich verdedigt. Als journalist is ze niet gebonden aan het medisch beroepsgeheim.
lolquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Het ziekenhuis heeft twee beveiligers op de journaliste gezet om te voorkomen dat zij met haar volgens het ziekenhuis onjuiste verklaring andere media te woord kan staan.
quote:
Waarom zouden ze dat doen als die arts niets fout gedaan heeft?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Ze heeft zich direct bekendgemaakt. Uit het stuk:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:53 schreef yvonne het volgende:
Nee, maar het is netjes als je een scoop hebt je bekend te maken als journaliste, uit dat oogpunt denk ik dat ze correct gehandeld heeft.
Dat is netjes van haar, maar meer ook niet. Ook als ze geen journaliste was hadden medische gegevens van een patient niet in haar aanwezigheid moeten worden besproken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, maar het is netjes als je een scoop hebt je bekend te maken als journaliste, uit dat oogpunt denk ik dat ze correct gehandeld heeft.
Ok, kan ik inkomen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien hebben ze echt niets meer te melden en is het ook voor de artsen nog helemaal onduidelijk?
Volgens de laatste berichten die ik gelezen heb (volgens mij op nos.nl) was hij helemaal niet buiten de piste aan het skiën maar op een na de nieuwe sneeuwval nog niet opnieuw geprepareerde piste. Gewoon even lekker over de verse maagdelijke sneeuw zoeven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:54 schreef wendytje het volgende:
Moet die l*l maar niet buiten de piste gaan skieën met alarmfase 4!
Bij iedere andere nederlander hadden we gezegd "eigen schuld, dikke bult".
Mag ik ook op centen van de bevolking naar mijn zoon vliegen als hij een ongeluk in het buitenland krijgt?
daar zou ik nog best wel beelden van willen zien nu we toch weinig anders kunnen dan wachtenquote:
Yep, he's a goner.,quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:51 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het idee dat hij klinisch dood is.
Niks mis trouwens met de NRC journaliste. Heb het stuk net gelezen en ze heeft zich prima aan codes gehouden.
Eh... ik snap 'm nie...?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar zou ik nog best wel beelden van willen zien nu we toch weinig anders kunnen dan wachten
2 van die kleerkasten die erachteraan lopen en iedere keer als iemand in haar richting kijkt beginnen te roepen "HEY WAT MOET DAT?? DOORLOPEN OUWE!!!!!"
Ja ik ook!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar zou ik nog best wel beelden van willen zien nu we toch weinig anders kunnen dan wachten
2 van die kleerkasten die erachteraan lopen en iedere keer als iemand in haar richting kijkt beginnen te roepen "HEY WAT MOET DAT?? DOORLOPEN OUWE!!!!!"
zeg ik, min of meer toch?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze heeft zich direct bekendgemaakt. Uit het stuk:
"ik heb Thomé verteld dat ik journalist ben en dat ik verslag zal uitbrengen in de krant waarvoor ik werk. Er zijn dingen die ik niet mag horen. Dan wenden de twee mannen zich af."
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-duurde-vrij-lang/quote:Haar man is neurochirurg en emeritus hoogleraar aan de Universiteit Utrecht en was in Innsbrück om een cursus te geven aan jonge neurochirurgen uit Europa. Samen reisden ze naar de universiteitskliniek in Inssbrück, waar behandelend arts Thomé Koelewijn informatie gaf over de gezondheidstoestand van de prins. Koelewijn schrijft daarover vandaag in NRC:
“We gaan meteen naar het ziekenhuis, en daar horen we dat de hoogleraar neurochirurgie van de Universitätskliniken, Claudius Thomé, net naar de Traumatologisch Intensivstation in Haus 8 is geroepen. Zou het kloppen wat de Oostenrijkse media gemeld hebben: dat Johan Friso een schedelbasisfractuur heeft? Om kwart over zes is Claudius Thomé weer terug. Hij brengt verslag uit aan mijn man en ik luister mee. Ik heb Thomé verteld dat ik journalist ben en dat ik verslag zal uitbrengen in de krant waarvoor ik werk.”
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
na 5/6 jaar skieeen gaat vrijwel iedereen wel is offpiste ... daar doe je het juist allemaal voorquote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Volgens de laatste berichten die ik gelezen heb (volgens mij op nos.nl) was hij helemaal niet buiten de piste aan het skiën maar op een na de nieuwe sneeuwval nog niet opnieuw geprepareerde piste. Gewoon even lekker over de verse maagdelijke sneeuw zoeven.
Dat klopt ook beter met de foto's die ik tot nu toe gezien heb waarbij skiliften en huizen e.d. toch erg dicht bij het betreffende gebied staan.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:01 schreef Bill_E het volgende:
zo'n begrafenis is dat een nationale vrije dag ?
quote:Koningin Beatrix en prinses Mabel, de vrouw van prins Friso, zijn zaterdagmiddag tegen half 1 weer aangekomen bij het academisch ziekenhuis in Innsbruck. Zij waren allebei in het zwart gekleed en droegen zonnebrillen. Ze ondersteunden elkaar toen ze de auto uit stapten. Beatrix en Mabel zagen er zwaar getekend uit en keken diep bedroefd.
quote:Ziekenhuis weerspreekt journalist
` Een woordvoerder van het academisch
ziekenhuis in Innsbruck,waar prins
Friso wordt behandeld,noemt de woorden
van NRC-journalist Jannetje Koelewijn
grotendeels incorrect.Hij zei er niet
bij wat er precies onjuist is.
Zij liet zich vanochtend in de pers
over de toestand van Friso uit.Ze was
bij toeval in het ziekenhuis,waar haar
man,een neurochirurg,een seminar geeft.
Koelewijn zei op basis van gesprekken
van haar man met een arts dat Friso
geen schedelbasisfractuur heeft.Op een
een CT-scan van het hoofd zou geen
zwelling te zien zijn.Koelewijns man
houdt vast aan die versie.
Of dubbel dokkenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:01 schreef Bill_E het volgende:
Hehe, eindelijk iemand die het snaptquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:00 schreef Deisyy het volgende:
Thomé had gewoon zijn mond moeten houden, lekker makkelijk om nu die journaliste de zwarte piet toe te spelen.
Nee.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:01 schreef Bill_E het volgende:
Dat was het bij Claus ook niet volgens mij... en feitelijk behoort Friso niet tot het Koninklijk Huisquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:01 schreef Bill_E het volgende:
Dat staat er helemaal niet joh, leer eens lezen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Die zwarte kleding is vreemd. Dat ze niet vrolijk lachend een dansje maakte lijkt me niet verwonderlijk.quote:
quote:Hieronder een kaart van het skigebied van Lech. In het groen is omcirkeld de plek waar Friso is getroffen door een lawine.
Onder 'Goed Teken', derde alinea.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet joh, leer eens lezen.
Juist. Hij had moeten beseffen dat praten in de nabijheid van een zichzelf notabene bekendmakende journalist betekent dat het in de krant komt. Zeker als ze dat ook nog eens expliciet vermeld. Dom van die man, vakkundig van haar.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:00 schreef Deisyy het volgende:
Thomé had gewoon zijn mond moeten houden, lekker makkelijk om nu die journaliste de zwarte piet toe te spelen.
Bron: nu.nlquote:Koningin Beatrix en prinses Mabel, de vrouw van prins Friso, zijn zaterdagmiddag tegen half 1 weer aangekomen bij het academisch ziekenhuis in Innsbruck. Zij waren allebei in het zwart gekleed en droegen zonnebrillen. Ze ondersteunden elkaar toen ze de auto uit stapten. Beatrix en Mabel zagen er zwaar getekend uit en keken diep bedroefd.
Voor het ziekenhuis stonden meer dan 60 man van de pers om de aankomst te registreren. Beatrix en Mabel verbleven vrijdag tot het begin van de avond in Innsbruck bij prins Friso. Daarna keerden zij terug naar Lech, waar zij de nacht doorbrachten.
want de eerste keer kreeg hij geen reactiequote:
oh niet gezien...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
want de eerste keer kreeg hij geen reactie
Tja van dit soort berichten denk ik dan altijd: wat is hier de nieuwswaarde van... ook al zou het relatief goed met hem gaan.... dan nog zie ik ze niet lachend in polonaise dat ziekenhuis inlopenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Arme mensen. In zwart gekleed, hopelijk niet omdat de situatie dusdanig slecht is dat men geen verbetering verwacht.
Klopt, en veel mensen dragen zwart/donkere kleding in de winter..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja van dit soort berichten denk ik dan altijd: wat is hier de nieuwswaarde van... ook al zou het relatief goed met hem gaan.... dan nog zie ik ze niet lachend in polonaise dat ziekenhuis inlopen
In een gezellige bloemetjesjurk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja van dit soort berichten denk ik dan altijd: wat is hier de nieuwswaarde van... ook al zou het relatief goed met hem gaan.... dan nog zie ik ze niet lachend in polonaise dat ziekenhuis inlopen
Het gaat me meer om de kleur van de kleding...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Inderdaad. En alsof zwarte kleding nu opeens in verband wordt gebracht met slechte situatiequote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
met ditto mutsje!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In een gezellige bloemetjesjurk.
Maar Bea nietquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik loop regelmatig in het zwart (en in de winter nog vaker dan in de zomer) en dat is niet omdat ik vaak naar mensen ga die ten dode zijn geschreven.
12.10 uur: Familie onderweg naar Innsbruckquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:10 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat wel vreemd is: WA en Maxima reizen naar Oostenrijk, maar zijn nog altijd niet in het ziekenhuis geweest.
Als ze in het zwart gekleed gaan, omdat ze nu al weten dat hij binnen afzienbare tijd doodgaat, waarom nemen ze dan al hun bagage mee naar Innsbruck? Dat lijkt me bij uitstek het teken dat ze verwachten enige tijd in Innsbruck te verblijven.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Arme mensen. In zwart gekleed, hopelijk niet omdat de situatie dusdanig slecht is dat men geen verbetering verwacht.
Mabel ook niet.... maar Friso welquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar Bea niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een voortekenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mabel ook niet.... maar Friso wel![]()
[ afbeelding ]
Ze zal nu vast niet in een happy mood zijn, maar om vanalles af te gaan leiden op de kleuren van de kleding gaat ook wel weer wat ver. Daarnaast zal ze vast wel vaker zwart dragen, dit zal ze niet speciaal gekocht hebben voor deze gelegendheid lijkt me.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:11 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar Bea niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zat niks af te luisteren btw.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Geen woord over WA en Max. Dit komt uit de Telegraaf trouwens, die er ook een video van hebbenquote:za 18 feb 2012, 12:40
Beatrix weer gearriveerd bij ziekenhuis INNSBRUCK - Koningin Beatrix en prinses Mabel, de vrouw van prins Friso, zijn zaterdagmiddag tegen half 1 weer aangekomen bij het academisch ziekenhuis in Innsbruck.
Het lijkt er in ieder geval niet op dat hij ieder moment er onder door kan gaan. De situatie is stabiel, rustige nacht gehad dus misschien geen reden om iedere seconde bij hem te zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:04 schreef Magnificat het volgende:
Mensen hou er eens mee op te roepen dat de term stabiel maar niet buiten levensgevaar onduidelijk is! Doe dan eerst eens research naar de term stabiel![]()
Ik zou het wel vreemd vinden als de situatie echt slecht is, de familie vanmorgen pas naar het ziekenhuis is gegaan.
Ik speculeer ook niet dat hij overleden is, maar ik denk dat ze zeer bewust hun kleding uitkiezen, en de felblauwe/hoogroze jas even in de kast laten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:12 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zal nu vast niet in een happy mood zijn, maar om vanalles af te gaan leiden op de kleuren van de kleding gaat ook wel weer wat ver. Daarnaast zal ze vast wel vaker zwart dragen, dit zal ze niet speciaal gekocht hebben voor deze gelegendheid lijkt me.
Die zullen wel later komen, niet een hele familie kan tegelijkertijd bij een patiënt zijn he.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Geen woord over WA en Max. Dit komt uit de Telegraaf trouwens, die er ook een video van hebben
Dood is vrij stabielquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het lijkt er in ieder geval niet op dat hij ieder moment er onder door kan gaan. De situatie is stabiel, rustige nacht gehad dus misschien geen reden om iedere seconde bij hem te zijn.
Hoorde net dat Mabel met hun kinderen vanmiddag gaat skiën. Dit was hen eerder al beloofd (voor het ongeluk) en daar hadden zij zich op verheugd.
Dus ze zoeken een beetje afleiding en blijven waarschijnlijk gewoon in de buurt, mocht er toch iets opdoen.
Barslecht stukje pulp.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:13 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbrussen.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
Ze kunnen ook ff op de gang wachtenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
Die zullen wel later komen, niet een hele familie kan tegelijkertijd bij een patiënt zijn he.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:09 schreef MrBadGuy het volgende:
mensen ga die ten dode zijn geschreven.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:16 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Kijk ook naar mabel, wit over zwart. een duidelijke verwijzing naar de lawine
Ik vind het wel goed staan. Mabel vind ik (behalve toen met haar bruidsjurk) toch vaak leuk gekleed.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die hoed is inderdaad des konings
omgquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:13 schreef yvonne het volgende:
http://www.bbrussen.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
Volgens mij heeft hij die hoed wel vaker op. Hij komt me in ieder geval bekend voor.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die hoed is inderdaad des konings
Ja ok, dat lijkt me ook. Dat bedoelde ik ook met dat ze niet in een happy mood is, dat ze haar kledingkeuze daar ook wel op aansluit, maar verder moeten we er denk ik niks achter zoekenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik speculeer ook niet dat hij overleden is, maar ik denk dat ze zeer bewust hun kleding uitkiezen, en de felblauwe/hoogroze jas even in de kast laten.
Ach het is zoiets als met blote voeten op een albumhoes staanquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja ok, dat lijkt me ook. Dat bedoelde ik ook met dat ze niet in een happy mood is, dat ze haar kledingkeuze daar ook wel op aansluit, maar verder moeten we er denk ik niks achter zoeken
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:16 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Kijk ook naar mabel, wit over zwart. een duidelijke verwijzing naar de lawine
Ja dan is het duidelijk einde oefeningquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:18 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ach het is zoiets als met blote voeten op een albumhoes staan
Bea heeft standaard zwarte kleding paraat. Denk aan Apeldoorn, toen ze haar vrolijke jurk ook binnen no time had verruild voor iets stemmigs.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:18 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Maar dan ben je niet in levensgevaar meer hè,...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef Scorpie het volgende:
Een stabiele hersendood is ook stabiel.
We zullen het met een paar dagen wel weten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef Scorpie het volgende:
Een stabiele hersendood is ook stabiel.
Het scheelt al dat hij door zijn eigen schuld, alleen het slachtoffer is geraakt en geen anderen heeft meegenomen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef penny-wise het volgende:
Ik zie op teletekst dat ze de actie van Friso weer aan het bagatelliseren zijn. Hij wist wat hij deed en je moet niemand persoonlijk de schuld geven.
Jaja, draait er natuurlijk op uit dat het iemands anders zijn schuld was want een lid van een koninklijk huis van iets illegaals veroordelen, dat kán natuurlijk niet.
Doet me denken aan dat ongeluk van Maxima, toen ze ff snel de uitrit wilden veranderen waardoor het leek alsof de auto die Maxima aanreed, zelf schuldig was![]()
Geef gewoon toe dat ie zelf fout was, moet de gewone burger toch ook.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:18 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
quote:13.15 uur: Blog hoofdredactie
Marcel Gelauff, hoofdredacteur NOS Nieuws, heeft een blog geschreven over het incident. Daarin stelt hij de vraag of alle extra aandacht in de media niet te sensationeel is. "Ik vind het een logische keuze. Een ernstig ongeluk van de broer van de kroonprins is belangrijk en opmerkelijk nieuws en roept vragen op." Uw reactie is welkom.
http://weblogs.nos.nl/hoo(...)-nieuws-of-sensatie/quote:Het ongeluk van prins Friso krijgt op tv, radio, internet en in de kranten zeer veel aandacht. Extra uitzendingen en extra pagina`s. Ook als NOS Nieuws besteden we er ruim aandacht aan.
Ik vind dat een logische keuze. Een ernstig ongeluk van de broer van de kroonprins is belangrijk en opmerkelijk nieuws en roept vragen op, in dit geval over de veiligheid van skiën bijvoorbeeld. We vertellen wat we ervan weten en doen dat op een zakelijke toon.
Het is ook nieuws dat buitengewoon veel belangstelling trekt. Miljoenen mensen keken en kijken naar de NOS Journaals en nog nooit kreeg www.nos.nl op één dag zoveel bezoekers als gisteren.
Daar staat tegenover dat er ook kijkers zijn die zich ergeren. Een paar reacties die we al kregen:
“Maak er niet zo’n mediacircus van mens! Gebruik jullie verstand!”
“En nee, ik betreur het ten zeerste, maar laat de beste man met rust. Zal hij vast nodig hebben, wil hij overleven.”
“Met groeiende afschuw heb ik net het Journaal gezien waarbij een NRC journaliste het nodig vond om een gesprek rondom prins Friso publiek te maken, waarbij moraliteit ver te zoeken is. Het is in mijn optiek een afluisterverhaal, waarbij zij zich blijkbaar in de picture wil zetten en ze de reputatie van haar man ook in het geding stelt. Het valt me van de NOS tegen de positie van de Rijksdienst van Voorlichting niet te respecteren en niet de informatie af te wachten die er werkelijk toe doet. Dit heeft in mijn opzicht niets te maken met het standpunt dat men recht op nieuws heeft. Jammer dat de NOS meegaat in de trend van uitgekleed bla bla nieuws, iets wat me vaker opvalt. Dit juist in tegenstelling met de vaak goede en objectieve reportages.”
“Walgelijk, deze riool journalistiek. Het ongeluk is gebeurd. De artsen zijn duidelijk. Wat valt er meer te melden . 3x Mark Rutte in een kwartier is wel erg over de top. Al die ‘deskundigen’ die iets over de JWF weten te melden. Laat die jongen toch met rust.”
To zover enkele reacties die we al kregen. Ik ben benieuwd naar wat u vindt. Gaat wij goed met dit nieuws om? Wij hebben de NRC-journalist aan het woord gelaten, omdat zij inzicht geeft in hoe het met prins Friso is en omdat ze zich als journalist bekend heeft gemaakt aan de arts van het ziekenhuis in Innsbruck. We brengen prins Willem-Alexander in beeld omdat hij de pers te woord staat. Wat hij zegt, is nieuws.
Vindt u dit de juiste keuzes of niet? Is het ongeluk van prins Friso belangrijk nieuws waarover wij ons miljoenenpubliek juist vanuit onze publieke taak zoveel mogelijk moeten vertellen of laten we ons leiden door sensatie?
Off piste skieen is illegaal?? In het gevang ermee! Dat zal hem leren!!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef penny-wise het volgende:
Ik zie op teletekst dat ze de actie van Friso weer aan het bagatelliseren zijn. Hij wist wat hij deed en je moet niemand persoonlijk de schuld geven.
Jaja, draait er natuurlijk op uit dat het iemands anders zijn schuld was want een lid van een koninklijk huis van iets illegaals veroordelen, dat kán natuurlijk niet.
Doet me denken aan dat ongeluk van Maxima, toen ze ff snel de uitrit wilden veranderen waardoor het leek alsof de auto die Maxima aanreed, zelf schuldig was![]()
Geef gewoon toe dat ie zelf fout was, moet de gewone burger toch ook.
Ik vind die sigaret toch altijd meer een teken van de dood dan blote voeten, maar dat is waarschijnlijk gewoon een gekke gedachte van mijquote:
Dode voetenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind die sigaret toch altijd meer een teken van de dood dan dode voeten, maar dat is waarschijnlijk gewoon een gekke gedachte van mij
Te laat aangepastquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:25 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Dode voetenjij weet er meer van he...
Prolefeed.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:25 schreef Samson het volgende:
Hij heeft gewoon het risico genomen en dit is het gevolg. Niet zo ingewikkeld lijkt me. Vind het vreemd dat er zo'n spektakel van wordt gemaakt omdat normaliter die Friso echt helemaal niemand boeit en nu ineens wel.
man man, dramaqueenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef Louis22 het volgende:
Ik vraag me ernstig af wat ik nog doe in een wereld waar dit de mensen bezighoudt.
Sinds gister ben ik bekend met de Schneebrettlawinequote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:28 schreef vencodark het volgende:
Overigens heb ik sinds gister al zeker 4 kenners (van lawines en skiën etc.) op tv gezien. Ze halen ze echt overal vandaan.
Op den duur weet je 'alles' wel.
Of het nou Friso is, die onder deze omstandigheden off piste is gaan skiën of een willekeurige wintersporter het is een domme en gevaarlijke actie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:25 schreef Samson het volgende:
Hij heeft gewoon het risico genomen en dit is het gevolg. Niet zo ingewikkeld lijkt me. Vind het vreemd dat er zo'n spektakel van wordt gemaakt omdat normaliter die Friso echt helemaal niemand boeit en nu ineens wel.
Nee, wel op kosten van zijn reisverzekering.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:54 schreef wendytje het volgende:
Moet die l*l maar niet buiten de piste gaan skieën met alarmfase 4!
Bij iedere andere nederlander hadden we gezegd "eigen schuld, dikke bult".
Mag ik ook op centen van de bevolking naar mijn zoon vliegen als hij een ongeluk in het buitenland krijgt?
Als mensen een gezicht kennen bij de naam, komt het nieuws al dichterbij dan alleen een berichtje in de krant 'Man getroffen door een lawine'quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:25 schreef Samson het volgende:
Een met poep ingesmeerde neger.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:31 schreef KritischeMassa het volgende:
Het is bruin en het komt van een berg afzetten?
Ik begreep dat die man met emiritaat is, dus wat heeft de UU er nog mee te maken?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:56 schreef yvonne het volgende:
Ik ben benieuwd wat universiteit Utrecht over dit alles te zeggen heeft.
Buitengewoon hoogleraar wiens vrouw nieuws uit de wandelgangen publiceert..
Ik vind die hoed echtquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
WA ziet er wel fruitig uit vandaag.
Ik heb net het filmpje van de aankomst in het ziekenhuis van Beatrix en Mabel zitten kijken en schaamde me toen ik hoorde hoe de fotografen op de achtergrond hun toestellen lieten afdrukken terwijl ze samen naar de ingang liepenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef n00b13 het volgende:
Weet je wat me ook k*t lijkt? Dat mediageweld. Ik bedoel, dan ben je dus koningin, een van je zonen krijgt zo'n verschrikkelijk ongeluk. Op zich al erg.
En dan kun je ook nog geen stap zetten of het wordt door allerlei media live in het nieuws gebracht. Ja, de kinderen gaan skien. Ja, ze gaan naar het ziekenhuis. Nee, alexander gaat niet mee. Ja, alexander bedankt iedereen voor zijn steun. Ja, in het duits.
Echt vervelend lijkt me dit. Het meest hatelijke aan koning(in) zijn.
Is niet makkelijk. Maar koningin zijn is een keuze. Ze kan die kroon ook gewoon afzetten en zich terugtrekken in een rijtjeshuis in Trienstratrutjesdeel-West.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef n00b13 het volgende:
Weet je wat me ook k*t lijkt? Dat mediageweld. Ik bedoel, dan ben je dus koningin, een van je zonen krijgt zo'n verschrikkelijk ongeluk. Op zich al erg.
En dan kun je ook nog geen stap zetten of het wordt door allerlei media live in het nieuws gebracht. Ja, de kinderen gaan skien. Ja, ze gaan naar het ziekenhuis. Nee, alexander gaat niet mee. Ja, alexander bedankt iedereen voor zijn steun. Ja, in het duits.
Als het nou nog grappig was.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:34 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nou nou, een grapje moet kunnen hoor... mên
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als het nou nog grappig was.
Argentijns cowboyhoedje?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind die hoed echtMaxima had er ook zoeen.
je hebt je grapje gewoon kunnen maken en hij was niet eens grappig!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:34 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nou nou, een grapje moet kunnen hoor... mên
Ik zei het gister al, het maakt hem meer staatsman-achtig.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
WA ziet er wel fruitig uit vandaag.
Ik weet hem ook in het geel...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt je grapje gewoon kunnen maken en hij was niet eens grappig!
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
bewaren voor als er iets met de Chineze eindbaas aan de hand is plsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:36 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik weet hem ook in het geel...
Ja, ze krijgen nu natuurlijk een lawine aan vragen van de pers over zich heen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef n00b13 het volgende:
Gewoon part of the job, je kunt niet alleen de lusten hebben.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef n00b13 het volgende:
hij doet me denken aan Heisenberg van Breaking Bad met dat ding.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Gedeelde smart is halve smart.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Toch is het omgekeerd ook zo: bij huwelijken, geboortes, doop etc. wordt de blijdschap alleen maar groter omdat het door zovelen gedeeld wordt.
Hier zie je de keerzijde.
Ja precies!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gedeelde smart is halve smart.
Gefeliciteerd, je maakt hetzelfde grapje als Peterquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, ze krijgen nu natuurlijk een lawine aan vragen van de pers over zich heen.
En tig anderen die hem weer voor gingenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je maakt hetzelfde grapje als Peterde Vries.
Wat een lawine van kritiek zeg...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:40 schreef Greys het volgende:
[..]
En tig anderen die hem weer voor gingen
Het is een gewone, normale, nederlandse uitdrukking. En wie is Peter de Vries?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je maakt hetzelfde grapje als Peterde Vries.
We moeten wel een koning of koningin hebben natuurlijk, voor WA was het niet anders geweest.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Is niet makkelijk. Maar koningin zijn is een keuze. Ze kan die kroon ook gewoon afzetten en zich terugtrekken in een rijtjeshuis in Trienstratrutjesdeel-West.
Een misdaadverslaggever van wie de R gestolen is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is een gewone, normale, nederlandse uitdrukking. En wie is Peter de Vries?
Kom op mensen, het onderwerp van dit topic raakt nu een beetje ondergesneeuwd.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:41 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Wat een lawine van kritiek zeg...
Als ik z'n naam intik verandert Fok 'm automatisch in een kotssmilie. Heel apart is dat. Kijk maar: Peterquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een misdaadverslaggever van wie de R gestolen is.
Operation Black March begint pas over anderhalve week.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:42 schreef KritischeMassa het volgende:
Ik vind ook dat je nu geen torrents meer kunt downloaden trouwens
We moeten niks. En Bea moet ook niks. Ze kan gewoon kiezen: kroon op of kroon af.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:41 schreef n00b13 het volgende:
[..]
We moeten wel een koning of koningin hebben natuurlijk, voor WA was het niet anders geweest.
woon jij in Budapest?
ik ga daar naar toe een weekend ;-)quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
We moeten niks. En Bea moet ook niks. Ze kan gewoon kiezen: kroon op of kroon af.
Ik woon in Boedapest ja, hoezo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
WA moet niks. Hoe kom je daar toch bij?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
ik ga daar naar toe een weekend ;-)
En als Bea aftreedt zal WA het toch over moeten nemen, dan had hij nu met de gebakken peren gezeten. Sowieso treft dit de hele familie natuurlijk, niet alleen de koningin. Ze krijgen allemaal die lawine () van pers over zich heen.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
Het zou wel cru zijn als Bea hiermee aan zou komen rijden:
[ afbeelding ]Het is pas cru als het een zwarte is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of wit
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
We moeten toch een koning of koningin hebben!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:49 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
WA moet niks. Hoe kom je daar toch bij?![]()
Vraag me af of Wim kan koken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En als Bea aftreedt zal WA het toch over moeten nemen, dan had hij nu met de gebakken peren gezeten.
Van wie moet dat dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
We moeten toch een koning of koningin hebben!
Vermoeiend. Lees dit ff door a.u.b.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Republiekquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als WA er geen zin in heeft, is er niemand die hem ertoe verplicht. Hij is eerste keus, verder niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
fucking trollen hier0!quote:
Dit is geen beter alternatief.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vermoeiend. Lees dit ff door a.u.b.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Republiek
Dat beweert ook niemand.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is geen beter alternatief.
Nederland is geen republiek, klik in je link bv op het kaartje en zoek naar Nederlandquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:53 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vermoeiend. Lees dit ff door a.u.b.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Republiek
Had je naar het interview op tv moeten kijken een tijdje terug.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vraag me af of Wim kan koken.
en, heb je het filmpje helemaal afgekeken ...?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb net het filmpje van de aankomst in het ziekenhuis van Beatrix en Mabel zitten kijken en schaamde me toen ik hoorde hoe de fotografen op de achtergrond hun toestellen lieten afdrukken terwijl ze samen naar de ingang liepen
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is geen republiek, klik in je link bv op het kaartje en zoek naar Nederland
in de huidige vorm MOETEN we idd een koning hebben
En toch zit ook jij in dit topic en vind je het blijkbaar ook nog de moeite waard om te reageren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Prolefeed.
Ik vraag me ernstig af wat ik nog doe in een wereld waar dit de mensen bezighoudt.
Was hij bij Carlo en Irene?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Had je naar het interview op tv moeten kijken een tijdje terug.
Er staan nog wel een paar op de wachtlijst en als ze allemaal niet willen houdt het op en MOETEN we er mee stoppenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is geen republiek, klik in je link bv op het kaartje en zoek naar Nederland
in de huidige vorm MOETEN we idd een koning hebben
Nee, dat moet dus niet. Niemand kan het koningshuis verplichten om iemand van hun familie te slachtofferen om koning te worden. Ze kunnen het bijltje erbij neer gooien en dan is het aan ons om te bepalen of we een nieuw koningshuis willen of republiek worden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:01 schreef n00b13 het volgende:
Maar serieus. Ja, het alternatief is een republiek, maar in principe hebben we in Nederland een monarchie (volgens mij zelfs grondrechtelijk), als we dit niet willen veranderen, zal toch echt 1 iemand uit het koningshuis koning of koningin moeten worden.
truequote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Er staan nog wel een paar op de wachtlijst en als ze allemaal niet willen houdt het op en MOETEN we er mee stoppenMaar WA wil gewoon en Beatrix wou ook, daar hoort helaas ook gebrek aan privacy bij en pers die je overal volgt (ook tijdens de meest ongelukkige momenten).
Want de koning(in) is niet corrupt en doet niet aan vriendjespolitiek?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:05 schreef Confetti het volgende:
Liever een Koning dan een corrupte achterbakse President die via vriendjespolitiek de baan krijgt.
Gisteren ging het niet over troonsopvolging maar zaten we vliegtuigjes te kiek'n.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:06 schreef sl44 het volgende:
sp3c kun jij hier een beetje gaan vegen en kuizen? en al die onnodige offtopic weg halen en die shit over troonsopvolging wat totaal niet ter zake doet, daarom heeft yvonne gister het topic ook al gesloten en dat wil ik geen tweede keer.
Zucht en 78 topicreports is ook al niet nodigquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:06 schreef sl44 het volgende:
sp3c kun jij hier een beetje gaan vegen en kuizen? en al die onnodige offtopic weg halen en die shit over troonsopvolging wat totaal niet ter zake doet, daarom heeft yvonne gister het topic ook al gesloten en dat wil ik geen tweede keer.
nee gister ging het over het parkeren van het vliegtuig ofzoietsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:06 schreef sl44 het volgende:
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee gister ging het over het parkeren van het vliegtuig ofzoiets
een discussie over troonopvolging lijkt me hier best op zijn plaats (al komt Johan Friso hier niet meer voor in aanmerking), zit Yvonne ook kei en kei en keihard te trollen en valt er gewooon weinig te melden atm, dan dwaalt de discussie vaak wat af
bovendien vind ik het niet ernstig genoeg allemaal om te gaan modden
Komt door die kunstmatige coma.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat het zo lang duurt lijkt mij geen goed nieuws.
om 12 uur zou hij in de MRI machine gaan dacht ik ... geen idee hoelang dat duurt allemaal maar ik verwachtte geen informatie binnen 2 uur eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
We moeten wachten tot ze hem wakker maken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Prima. Bijna hetzelfde. We weten allemaal wat er dan gebeurd. Doeiquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, dat moet dus niet. Niemand kan het koningshuis verplichten om iemand van hun familie te slachtofferen om koning te worden. Ze kunnen het bijltje erbij neer gooien en dan is het aan ons om te bepalen of we een nieuw koningshuis willen of republiek worden.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:06 schreef sl44 het volgende:
iig als de koningin met dat gekke haarquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
Hoe kleurt dit de geschiedenis? Hoe gaat Trix later de boeken in, als sterke koningin of als de koningin met de tragische voorvallen.
Meer dan dat het niet goed is valt er volgens mij niet te melden nee.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:19 schreef raptorix het volgende:
Als ze al om 16:00 persco geven is dat denk ik niet goed nieuws.
sterke koningin die misschien het stokje wat eerder door had moeten gevenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
Hoe kleurt dit de geschiedenis? Hoe gaat Trix later de boeken in, als sterke koningin of als de koningin met de tragische voorvallen.
Daar moest ik gisteren ook aan denken. Ze krijgt nogal wat voor haar kiezen telkens, is het niet met ziekte en ongeluk/dood dan is het wel met allerlei schandalen. Ik vind haar wel een sterke vrouw en een doorzetter.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
De troonopvolger zal volgens de wet de nieuwe koning zijn zodra de oude koning sterft of abdiceert. Enige manier waarop ze dat kunnen voorkomen is door zich uit te schrijven uit het koninklijk huis.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, dat moet dus niet. Niemand kan het koningshuis verplichten om iemand van hun familie te slachtofferen om koning te worden. Ze kunnen het bijltje erbij neer gooien en dan is het aan ons om te bepalen of we een nieuw koningshuis willen of republiek worden.
Dit ja.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterke koningin die misschien het stokje wat eerder door had moeten geven
Sterke vrouw, met 2 gezichten. 1, ze kan heel goed met mensen om gaan en is zeer compassievol. 2, zeer professioneel en een enorm doorzettingsvermogen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
Professioneel idd. Afstandelijker dan haar moeder. Vastbesloten om haar werk goed te doen. Ik ben geen monarchist maar kan haar stijl wel waarderen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Sterke vrouw, met 2 gezichten. 1, ze kan heel goed met mensen om gaan en is zeer compassievol. 2, zeer professioneel en een enorm doorzettingsvermogen.
Aan wie? Willem Alexander wilde nog wel even van zijn gezin genieten. Die zat er echt niet op te wachten om tot drie uur 's nachts allerlei staatsstukken te lezen en daardoor het opgroeien van zijn kinderen te missen. Kan ik me trouwens ook goed voorstellen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
sterke koningin die misschien het stokje wat eerder door had moeten geven
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:24 schreef Mercer het volgende:
En hier gaat nog "goed" nieuws uitkomen? Ziet er niet echt bemoedigend uit als je het mij vraagt
[ afbeelding ]
Mijn zus heeft in het verleden voor haar gewerkt, deze dame wil ALLES weten, als er een afrikaans staatshoofd langskwam wou ze echt alle details van de persoon weten en dat ging wat verder als een "wikipedia" achtig artikeltje.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Professioneel idd. Afstandelijker dan haar moeder. Vastbesloten om haar werk goed te doen. Ik ben geen monarchist maar kan haar stijl wel waarderen.
Ik denk als sterke koningin, wel afstandelijk, die met haar koningsschap de eer van het koningshuis heeft hersteld (na Lockheed en Greet Hofmans), maar een minder prettige tweede helft heeft doorgemaakt (schandaal rond Mabel en Maxima's vader, ziekte en dood van haar man en ouders, het gebeuren in Apeldoorn...laten we hopen dat wat er gisteren is gebeurd niet meer dan een voetnoot zal worden).quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
Aan d'r gezicht te zien eet ze wel goed.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:24 schreef Mercer het volgende:
En hier gaat nog "goed" nieuws uitkomen? Ziet er niet echt bemoedigend uit als je het mij vraagt
[ afbeelding ]
www.ad.nlquote:14.18 uur: Koningin Beatrix en prinses Mabel hebben het ziekenhuis in Innsbruck inmiddels weer verlaten.
? Stukje sla gespot?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Aan d'r gezicht te zien eet ze wel goed.
aan de paashaas ... natuurlijk aan Willem Alexander!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aan wie? Willem Alexander wilde nog wel even van zijn gezin genieten. Die zat er echt niet op te wachten om tot drie uur 's nachts allerlei staatsstukken te lezen en daardoor het opgroeien van zijn kinderen te missen. Kan ik me trouwens ook goed voorstellen.
Wel fijn dat die twee zo'n steun aan elkaar hebben. Mabel ziet er echt beroerd uit.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:26 schreef patat het volgende:
[..]
Maar ik zou sowieso in zulke gevallen niet erg blij kunnen kijken..
hij word in kunstmatige coma gehouden, zij kwamen aan vóór een uitslag van de mri. Ze wisten dus toen helemaal niks nieuws maar niemand zou vrolijk kijken in zulke onzekere tijden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:24 schreef Mercer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit me opnieuw in de laatste ontwikkelingen in te lezen, en jeetje Cc, meestal kan ik me wel vinden in je bewoording en opinie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:51 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het idee dat hij klinisch dood is.
Niks mis trouwens met de NRC journaliste. Heb het stuk net gelezen en ze heeft zich prima aan codes gehouden.
Bezoek duurde van 12.32 tot 14.18 uur. Kunnen we daar nog iets uit afleiden?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:29 schreef Jojoke het volgende:
14.18 uur: Koningin Beatrix en prinses Mabel hebben het ziekenhuis in Innsbruck inmiddels weer verlaten.
www.ad.nl
De Koningin ook hoor..Mabel zeker.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:31 schreef computergirl het volgende:
Wel fijn dat die twee zo'n steun aan elkaar hebben. Mabel ziet er echt beroerd uit.
ja dat ze er 1 uur en 46 minuten zijn geweestquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bezoek duurde van 12.32 tot 14.18 uur. Kunnen we daar nog iets uit afleiden?
Lijkt zo kort.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
ja dat ze er 1 uur en 46 minuten zijn geweest
Filmpje gekekenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
ja dat ze er 1 uur en 46 minuten zijn geweest
32 - 18 = 14. Das maar 1 minuutje van de 13 af. Kan niet goed zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bezoek duurde van 12.32 tot 14.18 uur. Kunnen we daar nog iets uit afleiden?
Gister toen het gebeurde was het ook exact 46 jaar geleden dat bea in ondertrouw ging met die vent van haar.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Het is ook wel ontzettend triest, op de sterfdag van je vader in de wetenschap leven dat je eigen kinderen misschien ook wel zonder vader zullen opgroeien...
oh idd, dat is wel echt beroerd. Leeft haar moeder nog?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Het is ook wel ontzettend triest, op de sterfdag van je vader in de wetenschap leven dat je eigen kinderen misschien ook wel zonder vader zullen opgroeien...
Ja dat scheelt een berg. Een alp.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:40 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
en 106 minuten? lijkt dat langer?
Ja, die leeft gelukkig nog welquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh idd, dat is wel echt beroerd. Leeft haar moeder nog?
Meestal houd je mensen wel langer op de IC hoor, ook als je ze niet meer sedeert. Je klinische beoordeling (neurologisch onderzoek) is het belangrijkste voor de prognose. Aan de hand daarvan eventueel aanvullend onderzoek. Je neurologisch onderzoek is pas betrouwbaar als iemand is opgewarmd en niet meer gesedeerd is en een normale bloeddruk en metabole status heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Vraagje aan de dokter(s) hier: is het in dergelijke gevallen zo dat ze je 24 uur in kunstmatige coma houden, dan een mri maken en dan met die kennis een plan van aanpak maken wat eventueel kan inhouden dat ze besluiten er nog eens een x-aantal uren aan vastplakken?
Ik neem aan dat daar in principe standaard protocollen voor zijn al zal je die vermoedelijk per persoon en situatie enigszins aan moeten passen.
Iets zegt me dat zij zich niet aan bezoekuren hoeven te houdenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef Budapestenaar het volgende:
Zouden WA en Max naar het bezoekuur vanavond gaan?
Het feit dat zij er nog niet zijn geweest is op zich wel een positief tekenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef Budapestenaar het volgende:
Zouden WA en Max naar het bezoekuur vanavond gaan?
Is er zuurstufgebrek dan zichtbare schade?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef dotKoen het volgende:
Met een MRI kun je wel structurele afwijkingen zien en uitingen van schade, maar is niet betrouwbaar om prognoses mee te doen.
Iets zegt me dat een arts dat bepaalt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:49 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Iets zegt me dat zij zich niet aan bezoekuren hoeven te houden
Ik vind het een beetje vreemd. Alsof ze er alleen maar zijn om de familie te steunen maar geen interesse hebben in de patient.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat zij er nog niet zijn geweest is op zich wel een positief teken
Waar, maar ik neem toch aan dat je zelf je broer wel even wil zien als je naar Oostenrijk reist?quote:
allebei, wat een weerbaarheid heeft die vrouwquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
www.nos.nlquote:14.49 uur: RVD: Aantal bezoekers beperkt houden
Er is geen verandering opgetreden in de gezondheidssituatie van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso, meldt de RVD.
Het medische team heeft verzocht de komende tijd het aantal bezoeken aan de Prins beperkt te houden.
Hmm dat zou een reden kunnen zijn. Ben godzijdank niet zo bekend met die regelsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef computergirl het volgende:
Op de ic mag familie toch ook nauwelijks komen?
Ik denk dat ze gewoon alle ruimte geven aan Mabel en Beatrix, wrs mogen er gewoon niet meer mensen tegelijk daar zijn ofzo. Wat moeten ze dan, buiten bij de ingang van het ziekenhuis blijven wachten? Kan me nul komma nul voorstellen dat zij geen interesse hebben in de patiënt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd. Alsof ze er alleen maar zijn om de familie te steunen maar geen interesse hebben in de patient.
Ja, je kunt met een MRI wel plekken die door het zuurstoftekort beschadigd zijn zien. Verder zie je diffuus zwelling van het brein door oedeem.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is er zuurstufgebrek dan zichtbare schade?
Opgehelderd!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef Olga het volgende:
104 Teletekst za 18 feb
RVD:geen verandering,weinig bezoek
` In de situatie van prins Friso is
geen verandering opgetreden.Dat heeft
de Rijksvoorlichtingsdienst rond 14.45
uur in een nieuw persbericht laten
weten.Daarin staat ook dat het medisch
team dat prins Friso behandelt,verzoekt
om het aantal bezoeken aan Friso
beperkt te houden.
Ja dat heeft Beatrix zekerquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef roos85 het volgende:
allebei, wat een weerbaarheid heeft die vrouw
Dat patiënten langer op de IC blijven snap ik uiteraard. Het ging mij meer om de protocollen in combinatie met de kennis dat de koningin en Mabel alweer uit het ziekenhuis zijn vertrokken. Ik mag aannemen dat dit betekend dat ze verwachten dat zijn situatie voorlopig nog niet zal veranderen en dus wellicht het wakker maken ook nog even uitstellen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Meestal houd je mensen wel langer op de IC hoor, ook als je ze niet meer sedeert. Je klinische beoordeling (neurologisch onderzoek) is het belangrijkste voor de prognose. Aan de hand daarvan eventueel aanvullend onderzoek. Je neurologisch onderzoek is pas betrouwbaar als iemand is opgewarmd en niet meer gesedeerd is en een normale bloeddruk en metabole status heeft.
Met een MRI kun je wel structurele afwijkingen zien en uitingen van schade, maar is niet betrouwbaar om prognoses mee te doen.
quote:14.56 uur: Rutte stelt vakantie uit
Premier Rutte heeft zijn vertrek voor een geplande wintersportvakantie uitgesteld, in afwachting van ontwikkelingen in de gezondheidstoestand van prins Friso. Dat meldt de RVD desgevraagd
Niet waar, indien het Koninghuis geen troonopvolger kan leveren, zal de vice-voorzitter de taken van de koning overnemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:01 schreef n00b13 het volgende:
Maar serieus. Ja, het alternatief is een republiek, maar in principe hebben we in Nederland een monarchie (volgens mij zelfs grondrechtelijk), als we dit niet willen veranderen, zal toch echt 1 iemand uit het koningshuis koning of koningin moeten worden.
Wat voor hoedje zou hij opzetten op z'n verjaardag?quote:
Op een gouden fiets naar de ridderzaal op prinsjesdag..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat voor hoedje zou hij opzetten op z'n verjaardag?
Nou ja, de grote vraag hier is natuurlijk of hij wel wakker wordt. Dat is meestal niet iets van het uitzetten van de infuuspomp en de patiënt begint direct terug te praten. Als er nog voldoende hersenfunctie over is, dan duurt dat ook wel even voordat een patiënt weer bij bewustzijn komt. Dat is een geleidelijk proces.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat patiënten langer op de IC blijven snap ik uiteraard. Het ging mij meer om de protocollen in combinatie met de kennis dat de koningin en Mabel alweer uit het ziekenhuis zijn vertrokken. Ik mag aannemen dat dit betekend dat ze verwachten dat zijn situatie voorlopig nog niet zal veranderen en dus wellicht het wakker maken ook nog even uitstellen?
Ik neem tenminste aan dat ze wel aanwezig willen zijn als hij al dan niet wakker wordt. Aan de andere kant gaat dat van de sedatie afhalen wrs ook langzaam? Dan zouden ze nu nog even een paar uurtjes thuis kunnen zijn bij de rest van de familie en dan over een paar uur weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |