Wel fijn dat die twee zo'n steun aan elkaar hebben. Mabel ziet er echt beroerd uit.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:26 schreef patat het volgende:
[..]
Maar ik zou sowieso in zulke gevallen niet erg blij kunnen kijken..
hij word in kunstmatige coma gehouden, zij kwamen aan vóór een uitslag van de mri. Ze wisten dus toen helemaal niks nieuws maar niemand zou vrolijk kijken in zulke onzekere tijden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:24 schreef Mercer het volgende:
En hier gaat nog "goed" nieuws uitkomen? Ziet er niet echt bemoedigend uit als je het mij vraagt
[ afbeelding ]
Ik zit me opnieuw in de laatste ontwikkelingen in te lezen, en jeetje Cc, meestal kan ik me wel vinden in je bewoording en opinie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:51 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het idee dat hij klinisch dood is.
Niks mis trouwens met de NRC journaliste. Heb het stuk net gelezen en ze heeft zich prima aan codes gehouden.
Bezoek duurde van 12.32 tot 14.18 uur. Kunnen we daar nog iets uit afleiden?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:29 schreef Jojoke het volgende:
14.18 uur: Koningin Beatrix en prinses Mabel hebben het ziekenhuis in Innsbruck inmiddels weer verlaten.
www.ad.nl
De Koningin ook hoor..Mabel zeker.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:31 schreef computergirl het volgende:
Wel fijn dat die twee zo'n steun aan elkaar hebben. Mabel ziet er echt beroerd uit.
ja dat ze er 1 uur en 46 minuten zijn geweestquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bezoek duurde van 12.32 tot 14.18 uur. Kunnen we daar nog iets uit afleiden?
Lijkt zo kort.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
ja dat ze er 1 uur en 46 minuten zijn geweest
Filmpje gekekenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
ja dat ze er 1 uur en 46 minuten zijn geweest
32 - 18 = 14. Das maar 1 minuutje van de 13 af. Kan niet goed zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Bezoek duurde van 12.32 tot 14.18 uur. Kunnen we daar nog iets uit afleiden?
Gister toen het gebeurde was het ook exact 46 jaar geleden dat bea in ondertrouw ging met die vent van haar.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Het is ook wel ontzettend triest, op de sterfdag van je vader in de wetenschap leven dat je eigen kinderen misschien ook wel zonder vader zullen opgroeien...
oh idd, dat is wel echt beroerd. Leeft haar moeder nog?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:39 schreef liefkleinmeisje het volgende:
Het is ook wel ontzettend triest, op de sterfdag van je vader in de wetenschap leven dat je eigen kinderen misschien ook wel zonder vader zullen opgroeien...
Ja dat scheelt een berg. Een alp.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:40 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
en 106 minuten? lijkt dat langer?
Ja, die leeft gelukkig nog welquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh idd, dat is wel echt beroerd. Leeft haar moeder nog?
Meestal houd je mensen wel langer op de IC hoor, ook als je ze niet meer sedeert. Je klinische beoordeling (neurologisch onderzoek) is het belangrijkste voor de prognose. Aan de hand daarvan eventueel aanvullend onderzoek. Je neurologisch onderzoek is pas betrouwbaar als iemand is opgewarmd en niet meer gesedeerd is en een normale bloeddruk en metabole status heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:45 schreef MinderMutsig het volgende:
Vraagje aan de dokter(s) hier: is het in dergelijke gevallen zo dat ze je 24 uur in kunstmatige coma houden, dan een mri maken en dan met die kennis een plan van aanpak maken wat eventueel kan inhouden dat ze besluiten er nog eens een x-aantal uren aan vastplakken?
Ik neem aan dat daar in principe standaard protocollen voor zijn al zal je die vermoedelijk per persoon en situatie enigszins aan moeten passen.
Iets zegt me dat zij zich niet aan bezoekuren hoeven te houdenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef Budapestenaar het volgende:
Zouden WA en Max naar het bezoekuur vanavond gaan?
Het feit dat zij er nog niet zijn geweest is op zich wel een positief tekenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef Budapestenaar het volgende:
Zouden WA en Max naar het bezoekuur vanavond gaan?
Is er zuurstufgebrek dan zichtbare schade?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef dotKoen het volgende:
Met een MRI kun je wel structurele afwijkingen zien en uitingen van schade, maar is niet betrouwbaar om prognoses mee te doen.
Iets zegt me dat een arts dat bepaalt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:49 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Iets zegt me dat zij zich niet aan bezoekuren hoeven te houden
Ik vind het een beetje vreemd. Alsof ze er alleen maar zijn om de familie te steunen maar geen interesse hebben in de patient.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat zij er nog niet zijn geweest is op zich wel een positief teken
Waar, maar ik neem toch aan dat je zelf je broer wel even wil zien als je naar Oostenrijk reist?quote:
allebei, wat een weerbaarheid heeft die vrouwquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:17 schreef yvonne het volgende:
Hoe kleurt dit de geschiedenis? Hoe gaat Trix later de boeken in, als sterke koningin of als de koningin met de tragische voorvallen.
www.nos.nlquote:14.49 uur: RVD: Aantal bezoekers beperkt houden
Er is geen verandering opgetreden in de gezondheidssituatie van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso, meldt de RVD.
Het medische team heeft verzocht de komende tijd het aantal bezoeken aan de Prins beperkt te houden.
Hmm dat zou een reden kunnen zijn. Ben godzijdank niet zo bekend met die regelsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef computergirl het volgende:
Op de ic mag familie toch ook nauwelijks komen?
Ik denk dat ze gewoon alle ruimte geven aan Mabel en Beatrix, wrs mogen er gewoon niet meer mensen tegelijk daar zijn ofzo. Wat moeten ze dan, buiten bij de ingang van het ziekenhuis blijven wachten? Kan me nul komma nul voorstellen dat zij geen interesse hebben in de patiënt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd. Alsof ze er alleen maar zijn om de familie te steunen maar geen interesse hebben in de patient.
Ja, je kunt met een MRI wel plekken die door het zuurstoftekort beschadigd zijn zien. Verder zie je diffuus zwelling van het brein door oedeem.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is er zuurstufgebrek dan zichtbare schade?
Opgehelderd!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef Olga het volgende:
104 Teletekst za 18 feb
RVD:geen verandering,weinig bezoek
` In de situatie van prins Friso is
geen verandering opgetreden.Dat heeft
de Rijksvoorlichtingsdienst rond 14.45
uur in een nieuw persbericht laten
weten.Daarin staat ook dat het medisch
team dat prins Friso behandelt,verzoekt
om het aantal bezoeken aan Friso
beperkt te houden.
Ja dat heeft Beatrix zekerquote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef roos85 het volgende:
allebei, wat een weerbaarheid heeft die vrouw
Dat patiënten langer op de IC blijven snap ik uiteraard. Het ging mij meer om de protocollen in combinatie met de kennis dat de koningin en Mabel alweer uit het ziekenhuis zijn vertrokken. Ik mag aannemen dat dit betekend dat ze verwachten dat zijn situatie voorlopig nog niet zal veranderen en dus wellicht het wakker maken ook nog even uitstellen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Meestal houd je mensen wel langer op de IC hoor, ook als je ze niet meer sedeert. Je klinische beoordeling (neurologisch onderzoek) is het belangrijkste voor de prognose. Aan de hand daarvan eventueel aanvullend onderzoek. Je neurologisch onderzoek is pas betrouwbaar als iemand is opgewarmd en niet meer gesedeerd is en een normale bloeddruk en metabole status heeft.
Met een MRI kun je wel structurele afwijkingen zien en uitingen van schade, maar is niet betrouwbaar om prognoses mee te doen.
quote:14.56 uur: Rutte stelt vakantie uit
Premier Rutte heeft zijn vertrek voor een geplande wintersportvakantie uitgesteld, in afwachting van ontwikkelingen in de gezondheidstoestand van prins Friso. Dat meldt de RVD desgevraagd
Niet waar, indien het Koninghuis geen troonopvolger kan leveren, zal de vice-voorzitter de taken van de koning overnemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:01 schreef n00b13 het volgende:
Maar serieus. Ja, het alternatief is een republiek, maar in principe hebben we in Nederland een monarchie (volgens mij zelfs grondrechtelijk), als we dit niet willen veranderen, zal toch echt 1 iemand uit het koningshuis koning of koningin moeten worden.
Op een gouden fiets naar de ridderzaal op prinsjesdag..quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat voor hoedje zou hij opzetten op z'n verjaardag?
Nou ja, de grote vraag hier is natuurlijk of hij wel wakker wordt. Dat is meestal niet iets van het uitzetten van de infuuspomp en de patiënt begint direct terug te praten. Als er nog voldoende hersenfunctie over is, dan duurt dat ook wel even voordat een patiënt weer bij bewustzijn komt. Dat is een geleidelijk proces.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat patiënten langer op de IC blijven snap ik uiteraard. Het ging mij meer om de protocollen in combinatie met de kennis dat de koningin en Mabel alweer uit het ziekenhuis zijn vertrokken. Ik mag aannemen dat dit betekend dat ze verwachten dat zijn situatie voorlopig nog niet zal veranderen en dus wellicht het wakker maken ook nog even uitstellen?
Ik neem tenminste aan dat ze wel aanwezig willen zijn als hij al dan niet wakker wordt. Aan de andere kant gaat dat van de sedatie afhalen wrs ook langzaam? Dan zouden ze nu nog even een paar uurtjes thuis kunnen zijn bij de rest van de familie en dan over een paar uur weer terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |