Yep, hebben we. Wel een standaard template die je kunt kopen. Dat bedrijf regelt ook de hosting.quote:
Dat dus ook ja. We hebben ook duidelijk de algemene voorwaarden in beeld staan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:07 schreef Crazy Harry het volgende:
Consumentenrecht is vaak een punt waar weinig webshops rekening mee houden. Zorg ervoor dat je goed weet wat de rechten van je klanten zijn. Zeker door het kopen op afstand is de consument nogal beschermd.
Thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:08 schreef kwib het volgende:
Afhankelijk van je omzet zou ik de boekhouding uitbesteden b, zeker als je zaken uit VK importeert. BTW, importrechten etc. zijn dan behoorlijk ingewikkeld
Verder zou ik eerst de website online proberen te krijgen als beta versie en de reacties gaan testen. Hoe heb je je marketing opgepakt? Google Adwords campagne?
Succes in ieder geval
Dank je, straks ff lezen. Zo naar ziekenhuis voor CT-scanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:11 schreef Nemephis het volgende:
Dit is wel even de moeite waard, e-book 'De wet op internet' van Arnoud Engelfriet.
Dat is een hele goede. Nog niet opgekomen. Thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:13 schreef Civilian het volgende:
Als je de webshop vanuit huis runt, kijk dan wel ff of dat is toegestaan in je gemeente. Anders heb je dikke kans dat je hier problemen mee krijgt.
Meestal zijn (recente) woonwijken alleen bestemd voor woningen en niet voor detailhandel.
Voor zover ik weet is dat al inbegrepen in het pakket welke we gekozen hebben.quote:
Ja, bezoekers kunnen zich idd aanmelden voor een nieuwsbrief. is ook een functie die in het pakket zit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:23 schreef Wootism het volgende:
Betreft de marketing, hoe krijg je je shop onder de aandacht van je doelgroep?
Kunnen bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief?
Het zijn UK artikelen bedoeld voor de NL marktquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:00 schreef Blue_note het volgende:
Maar is het niet een beetje omslachtig om als Engelsman via een Nederlands bedrijf bestellingen te doen?
Of zijn de producten moeilijk verkrijgbaar in Engeland?
Dit in verband met bijvoorbeeld levertijden of verzendkosten?
Of lees ik je concept niet niet goed? Ik krijg nu namelijk het idee dat je je vooral richt op het VK.
Dan las/interpreteerde ik het inderdaad verkeerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zijn UK artikelen bedoeld voor de NL markt
Dus voor oa. expats, of gewoon mensen die het zoeken. Er zijn naar ons onderzoekje maar weinig webwinkels die het online verkopen.
Ik mag niet spammenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:59 schreef erniee het volgende:
Laat eens weten wanneer je in de lucht gaat en hoe het loopt, lijkt me leuk om de ontwikkelingen te volgen
Er wonen ongeveer 44000 Britten in Nederland. Dat zijn dus de geregistreerde. Laat meer dan het dubbele dus ongeregistreerd in NL wonen. grove schatting. Daarnaast de Nederlanders zelf die Anglofiel zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dan las/interpreteerde ik het inderdaad verkeerd.
Kan inderdaad zeker een markt voor zijn. Hier in de buurt zit een (fysieke) winkel die hetzelfde doet voor Amerikaanse producten. Durf niks te zeggen over zijn omzet o.i.d maar hij zit er toch al een aantal jaren.
Ik denk dat het naast het aanwezig zijn op beurzen vooral aankomt op (natuurlijke) Google hits. Dat zie ik althans bij mijn eigen online platform (is geen echte webshop).
Succes.
dat zou iets kunnen zijn voor de toekomst als het een beetje gaat lopen. Vooralsnog willen we niet aan vers-producten. Dit ivm opslag cq koeling en daarbij dus ook weer andere eisen van de VWA.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:05 schreef Inu het volgende:
Leuk! Misschien ook een idee om de wat kleinere delicatessenzaakjes te benaderen? Onze kaasboer op de hoek verkoopt namelijk voor een redelijke regio volgens mij ook Engelse etenswaren en hij heeft vaak maar 1 of 2 dingen staan van alles, dus best behapbaar. Misschien kun je hen ook helpen met bevoorraden?
Dat dus absoluut. In ons "systeem" kunnen klanten ook zien hoeveel van welk artikel er nog op voorraad is. Wij kunnen zo dus ook inspelen op de vraag naar bepaalde producten en dus snel weer inkopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:16 schreef Blue_note het volgende:
Ik denk dat het vooral belangrijk is om een ruim assortiment beschikbaar te hebben.
Een vriendin van mij is Schots en de websites die zij gebruikt zijn altijd zeer beperkt qua assortiment. Ik denk dat als jij een goed assortiment hebt, snel kunt leveren je zeker kansen kunt hebben.
hehehe, username is gelukkig niet van toepassingquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik zou een andere username kiezen om (met britten) te communiceren
Waar sla je je handelsvoorraad op; hoe combineer je shipments van je/een leverancier met je dagelijkse werk?
Hoe verwerk je de transportkosten van UK -> NL
Hoe verwerk je de verzendkosten van NL -> klant
Ben je bereid te leveren aan een klant in Italie? Spanje? Griekenland? Duitsland?
Oh nee, ik bedoelde ook geen versquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat zou iets kunnen zijn voor de toekomst als het een beetje gaat lopen. Vooralsnog willen we niet aan vers-producten. Dit ivm opslag cq koeling en daarbij dus ook weer andere eisen van de VWA.
Maar op verzoek is alles eigenlijk wel mogelijk. Maar om dat standaard in ons assortiment te zetten, vers-producten, daar willen we nog mee wachten.
Het is nog maar zien of we onze doelstelling gaan halen. Het eerste half jaar moet ons dat duidelijk worden
Je bent gebonden aan bepaalde hygiene normen als je met voedsel werkt. Opslag en omgang. Heb je uitgezocht wat en of er van toepassing is bij de goederen die jullie verkopen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe, username is gelukkig niet van toepassing
De handelsvoorraad slaan wij vooralsnog zelf op. Wij zijn beginnende ondernemers met een beperkt budget. Dus kunnen en willen niet gelijk een bedrijfsruimte huren
Het zal dus gaan vanaf onze mooie ruime zolder waar we alles doen.
Transport kosten zijn nu ¤160 per rit, retour. Wij doen dat zelf. dat kost tijd idd, en ook energie. maar hebben berekend dat als starter in deze markt dit de beste optie is. Mochten we groeien dan gaan we dat anders aanpakken.
Vooralsnog is NL (België) onze afzetmarkt. We willen nog niet zover gaan dat we denken aan expansie. We wijn nog niet eens begonnen
Ahhh op die fietsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:33 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde ook geen vershij heeft bijvoorbeeld pindakaas, bakmixen voor cakes, lemon curd in potjes, suiker, etc.
VWA gebeld, mbt ons assortiment is er niet iets wat aan speciale eisen moet voldoen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
[quote]Je bent gebonden aan bepaalde hygiene normen als je met voedsel werkt. Opslag en omgang. Heb je uitgezocht wat en of er van toepassing is bij de goederen die jullie verkopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ¤160. Dat is incl brandstof, kosten Eurotunnel. Belasting is niet aan de orde want men hoeft niet 2x belasting te betalen. Zo is mij dat verteld door de belastingdienst.Dat weten we idd niet zeker, maar vooralsnog is NL onze afzetmarkt. Verzendingen en condtities naar bv Belgié moeten we dan uit gaan zoekenquote:Weet je de verschillen tussen het leveren aan een klant in BE en een klant in NL?Goed dat je dat zegt. Moeten we uitzoeken!quote:Welke verzekeringen heb je afgesloten? Dekt je inboedel bijv. je handelsvoorraad?In principe heb je die niet met Paypal of IDeal. daar reken je gelijk af.quote:Hoe ga je om met wanbetalers?Dat gaat via Paypal en IDealquote:Hoe verwerk je de betalingen?Yepquote:Heb je algemene voorwaarden op je site staan? BTW informatie? KvK nummer? Contact informatie? (verplicht allemaal)
Hebben we allemaal vermeld staan op de website.KvK haalde dit ook aan. Hun advies is simpel. Geen ruchtbaarheid aan geven. Wat niet weet wat niet deert is hun advies.quote:Mag je woonhuis een winkelbestemming hebben? (webshop is een winkel)?Wij willen de verzendkosten op ¤3 te houden. Truckje is dat de restprijs in de kostprijs van de artikelen is inbegrepen. Zo werken veel bedrijven, dat is marketing technisch gezien een prima constructie.quote:Hoe denk je de verzendkosten redelijk te houden? Een blik soep is al pakketpost in NL. Ie. soep van 1 euro + 6,95 verzendkosten ...De online verzend service van PostNLquote:Hoe denk je de verzendingen te regelen? Met winkelwagen bij de post langs? Post ophalen? Frankeermachines?dat zit in het totaalpakket welke we gekocht hebben.quote:Hoe bewaar je je klant gegevens?Zit idem in pakketquote:Hoe backup je je systeem (heb je een offsite backup van je computersystemen)
etc... etc...
[/quote]Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Dan krijg je dure blikken soep als je die restprijs verwerkt in de artikelprijs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Wij willen de verzendkosten op ¤3 te houden. Truckje is dat de restprijs in de kostprijs van de artikelen is inbegrepen. Zo werken veel bedrijven, dat is marketing technisch gezien een prima constructie.
Dat is iets wat we dus goed moeten uitzoeken. Gelukkig hebben we daar nog ff de tijd voor om er diverse rekenmodellen op af te laten stortenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:49 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dan krijg je dure blikken soep als je die restprijs verwerkt in de artikelprijs.
Totdat ze na levering het bedrag storneren, en dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:
In principe heb je die niet met Paypal of IDeal. daar reken je gelijk af.
Ik denk dat dat zelden gebeurd. Men is blij als de goederen er binnen 2 werkdagen zijn. Zoals wij ook willen beloven. Waarom zou je dan storneren?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:00 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Totdat ze na levering een chargeback uitvoeren (stornering), en dan?
Een leuk idee om over na te denken! Thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben een potentiële klant. Ik wil graag lage verzendkosten (en gratis boven een bepaald bedrag wil mij nog wel eens aanzetten tot wat meer bestellen) en het liefst met een prettige bezorgdienst. PostNL ben ik niet kapot van.
Ik kreeg bij PostNL zo'n kaartje in de bus dat ik zelf kon aangeven waar of wanneer ik het pakket weer wilde aan laten bieden. Nou, mooi dat dat niet lukte. Bleek achteraf een of andere storing te zijn, maar dan krijg ik dus onmiddellijk een hekel aan zo'n club.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een leuk idee om over na te denken! Thanks
GLS, UPC, andere koeriersdiensten, die werken vrijwel hetzelfde als PostNL/TNT. Hoe ik dat weet? Ik werk er zelf
Dat snap ik. Niks is frustrerender.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kreeg bij PostNL zo'n kaartje in de bus dat ik zelf kon aangeven waar of wanneer ik het pakket weer wilde aan laten bieden. Nou, mooi dat dat niet lukte. Bleek achteraf een of andere storing te zijn, maar dan krijg ik dus onmiddellijk een hekel aan zo'n club.
Alleen jammer dat ik dan niet bij jou bestel als je via PostNL levert.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat snap ik. Niks is frustrerender.
Echter, 'ze" werken in principe allemaal hetzelfde. Mijn ervaringen zijn goed met PostNL.
Maar daar gaat dit topic niet over, wel jouw idee. Bij een x-bedrag gratis verzendkosten. dat is wel iets om over na te denken!
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ik dan niet bij jou bestel als je via PostNL levert.
Ik ben juist wel een voorstander van PostNL, want als je er niet bent, kun je het gewoon bij de dichtstbijzijnde postkantoor ophalen. Bij DHL moet je naar één of ander depot en over Selektvracht begin ik niet eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben een potentiële klant. Ik wil graag lage verzendkosten (en gratis boven een bepaald bedrag wil mij nog wel eens aanzetten tot wat meer bestellen) en het liefst met een prettige bezorgdienst. PostNL ben ik niet kapot van.
En daar heb ik nou nooit problemen mee gehad. Wel met een andere pakketservice waar ik de naam even niet meer van weet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Alleen jammer dat ik dan niet bij jou bestel als je via PostNL levert.
Er zijn meerdere mogelijkheden, punt is dat jij moet weten wat je in zo een geval wil gaan doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik denk dat dat zelden gebeurd. Men is blij als de goederen er binnen 2 werkdagen zijn. Zoals wij ook willen beloven. Waarom zou je dan storneren?
Maar goed, weet jij wat je daartegen kunt doen?
Omdat Britse expats vaak geen NL bankrekening hebben en dus niet via IDeal kunnen betalen maar wel via PayPal. je betaald idd een percentage aan PayPal per transactie. maar dat bereken je door in de stukprijs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef Piger het volgende:
Je hebt nu wel zoiets als postnl checkout. Dat je zelf je dag en tijdstip kan kiezen bij het bestellen. Maar zoiets zal je denk ik pas kunnen gebruiken wanneer je flink wat pakketten verstuurt.
Betalen met paypal kan misschien handig zijn, maar je zit wel met hoge transactiekosten. Waarom kies je voor paypal?
Is dat zo? Dat zie ik nergens staan in de onfo die ik heb. Zou je mij daar eens een url van kunnen geven waarin dat staat?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Aangezien er direct betaald wordt, voldoet hij daaraan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
50% moeten aanbetalen
Ah, bedoel je op die manier.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:20 schreef LimaOscarLima het volgende:
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :
voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
Dat was dus iets waar we tegen aanliepen. Online bestellen bij wholesalers dachten we eerst aan. Echter die hanteren palletprijzen. Zover zijn we nog niet dat we per artikel 1 pallet kunnen kopen. daar laten we de verzendkosten nog buiten. Die zijn meer dan een ¤160 voor een ritje heen en weer.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:18 schreef kingmob het volgende:
Ff een kanttekening. Heb als expat al eens gezocht naar iets vergelijkbaars voor Nederlands voedsel, maar dat is bijna niet te betalen vaak. Denk je dat je dit voor een acceptabele prijs kan leveren?
Ik zou goed nadenken over deze manier van prijsverwerking. Hoge verzendkosten of betalingskosten schrikken natuurlijk af, maar hoge prijzen schrikken nog meer af. Daarnaast zijn verzendkosten éénmalig. Wanneer je stukprijs stijgt, zal je juist minder grote bestellingen krijgen. Hoge verzendkosten zorgen misschien voor een drempel bij kleine hoeveelheden, maar daarna zal de klant misschien wel meer in zijn wandelwagentje gooien.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat Britse expats vaak geen NL bankrekening hebben en dus niet via IDeal kunnen betalen maar wel via PayPal. je betaald idd een percentage aan PayPal per transactie. maar dat bereken je door in de stukprijs.
Kun je mij daar een link van geven? Mij is daar nl. niks van bekend. Handig om dat wel te weten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:20 schreef LimaOscarLima het volgende:
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :
voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
De marges zijn acceptabel hoor. Ik weet niet hoe concurrenten inkopen, want uiteraard heb ik ook hun prijzen bekeken en bij ze besteldquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef Piger het volgende:
[..]
Ik zou goed nadenken over deze manier van prijsverwerking. Hoge verzendkosten of betalingskosten schrikken natuurlijk af, maar hoge prijzen schrikken nog meer af. Daarnaast zijn verzendkosten éénmalig. Wanneer je stukprijs stijgt, zal je juist minder grote bestellingen krijgen. Hoge verzendkosten zorgen misschien voor een drempel bij kleine hoeveelheden, maar daarna zal de klant misschien wel meer in zijn wandelwagentje gooien.
Als je je focust op Britse expats, dan zou ik persoonlijk focussen op grotere bestellingen (50-100/150 euro?). Je moet echter vertrouwen wekken, dus misschien zorgen dat klanten bij de eerste bestelling lagere verzendkosten betalen. Hebben ze éénmaal een goede en snelle levering ontvangen, dan durven ze volgende keer misschien een leuke voorraad te kopen.
Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
Goede tip! In PDF dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef Piger het volgende:
Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
Ik ben niet bepaald juridisch aangelegd maar hij lijkt gelijk te hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kun je mij daar een link van geven? Mij is daar nl. niks van bekend. Handig om dat wel te weten.
Qua interpretatie moet daarin overigens iets mis zijn want anders kan ik uit mijn hoofd wel 100 webwinkels opnoemen die in overtreding van deze wet zijn en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.quote:Artikel 26
1. De koper is verplicht de prijs te betalen.
2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Klopt dus idd ja.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:46 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik ben niet bepaald juridisch aangelegd maar hij lijkt gelijk te hebben.
Boek 7 van het burgerlijk wetboek, Titel 1 Koop en ruil, Afdeling 4 Verplichtingen van de koper, Artikel 26, Lid 2:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-02-2011
[..]
Qua interpretatie moet daarin overigens iets mis zijn want anders kan ik uit mijn hoofd wel 100 webwinkels opnoemen die in overtreding van deze wet zijn en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Zie DMquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:56 schreef LimaOscarLima het volgende:
in de regel wordt het niet vaak toegepast, ik heb zelf meerdere webwinkels lopen.
er zijn ook verschillende bedrijven die dit voor je af kunnen dekken.
voor een paar voorbeelden ff een pb/dm mag hier niet spammen.
maar ik wil je maar al te graag helpen
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangstquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:28 schreef PeterPastoor het volgende:
Er zijn inderdaad veel webwinkels die nog fout werken qua dat achteraf betalen, maar een webwinklier mag zijn klant dus echt noet verplichten 100% vooraf te laten betalen.
Nee dit lossen ze ook niet op door remboursquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst
Ja ok, dat moet met kleine hoeveelheden wel te doen zijn. Wilde iig zeker weten dat je ervan op de hoogte was, want ik schrok daar nogal van.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was dus iets waar we tegen aanliepen. Online bestellen bij wholesalers dachten we eerst aan. Echter die hanteren palletprijzen. Zover zijn we nog niet dat we per artikel 1 pallet kunnen kopen. daar laten we de verzendkosten nog buiten. Die zijn meer dan een ¤160 voor een ritje heen en weer.
Daarom hebben we dus gekeken naar andere opties, en die zijn er legio.
Zelf gaan dus. Dan kun je ook zelf zien wat je koopt. Plus evt. "verzoeken" van klanten meenemen mbt buitengewone orders.
Onder rembours haakt bijna iedereen af. maar dus heb je je wel ingedekt omdat je de klant niet ineens het gehele bedrag hoeft te vragen,. Slimquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst
Online pakket service, dan komen ze het halen bij je? Hoeveel pakketjes denk je dagelijks te kunnen faciliteren van zeg een pak A4 papier formaat?
Dat van de KvK en woon/winkel bestemming negeren zou ik niet zomaar doen. Er is wat jurispuntentie van webshops die ermee moesten nokken v/d gemeente. Buren klagen over overlast -> overlast blijkt door webshop te komen -> oei dat mag niet volgens bestemming .... en je hebt een gigantisch probleem.
Paypal accepteert GEEN!!!!!! postnl track-n-trace! Zou er uberhaupt al niet mee in zee gaan, maar das persoonlijk.
Hoe ga je om met klachten?
Ga je je aansluiten bij een waarborg oid?
En nog eentje; vallen je, en indien ja, hoe, goederen onder de wet koop op afstand?
Zit in het totaalpakket. Straks ook eens naar kijken!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc.
Wij hebben een "marktonderzoekje" gedaan. En nee, niet enkel onder vrienden en kennissen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:50 schreef Guidetti het volgende:
Heb je goed onderzocht wat je kansen op de markt zijn?
En wat ben je qua geld eigenlijk kwijt voor zo'n webshop te laten bouwen?
Ik heb toevallig gisteravond (toen ErwinRommel even iets anders aan het doen was) al een Google Analytics account aangemaakt. Vanavond of van het weekend even goed naar kijken wat het precies doet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc.
Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Want als je naar ik meen minder dan 24 uur per week eraan werkt ziet men het niet als onderneming.
Met het risico van wanbetalersquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
[quote]Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Wij kunnen pas zodra we de goederen gekocht hebben een betere inschatting maken.quote:Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Ik ken ze, die website is wel erg erg lelijk!! Hebben ook wel eens bij ze besteld, en verzendkosten vielen me echt mee bij hun.quote:Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
[/quote]quote:Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
Die site is idd ook onze grootste "concurrent" op het moment. Wij willen dus goede service leveren met een duidelijke, overzichtelijke website. En mindere verzendkosten...quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
Ohh zit dat zo. Toch eens wat beter lezen mbt startersaftrek.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.
En je hebt het zo te zien allemaal goed doordacht, het enige dat ik mis is een stukje marketing / promotie. Als er één ding is waar mensen zich naar mijn ervaring flink op verkijken, dan is het wel op de bezoekers- en bestellingsaantallen van een webwinkel. De marketing / promotie van een website is discutabel een van de lastigste trajectjes. Een prachtige, goed functionerende website / webwinkel bouwen is één ding, er daadwerkelijk omzet / winst mee draaien is wat anders en valt vaak vies tegen.
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelfquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
50% moeten aanbetalen
Lees 'm nog een keer danquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:45 schreef McCandless het volgende:
[..]
Jouw reactie is ook onzin als je 'm niet onderbouwt.
je zegt precies hetzelfde naar mijn mening, ik bedoel hierbij geen transactiemethodesquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:38 schreef Civilian het volgende:
[..]
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelf
30 euro per maand is echt niet zo heel veel hoor. Dat toko's als One Stop Webshop en Starteenwinkel zich minimaal 50 euro per maand vragen voor (heel erg beperkte) webwinkelsystemen wil niet zeggen dat dat normaal is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:29 schreef ikhouvanveel het volgende:
Ik ga hier beetje IT kritiek geven;
32 euro per maand voor een webshop met allerlei modules is niet veel. Hou er rekening mee, dat als je website niet bereikbaar is, dat je enorm veel klanten (vaak voorgoed) kwijt ben. Probeer even achter te komen of bedrijf waar je webshop hebt lopen of ze betrouwbaar zijn. Ook welke SLA (Service Level Agreement) heb je met ze. Kan je schadeclaims indienen als je website niet te bereiken is (want dan mis je direct je omzet).
Daarnaast zou ik adviseren om je e-mail 'los' te koppelen van deze bedrijf. Dan heb je in iedere geval, mocht je webshop niet bereikbaar zijn de mogelijkheid om middels e-mail je klanten te bedienen.
Kijk goed naar de backups! Meeste bedrijven bieden 'standaard' backup mogelijkheden, maar lees goed kleine letters. Het is namelijk zo dat ze backups alleen voor interne doeleinden gebruiken. Oftewel als het gehele server in de fik komt te staan, dat ze dan op de nieuwe server backups terug kunnen zetten. Maar - kan je ten alle tijden je eigen backups terug plaatsen? Zo niet - zoek naar de mogelijkheden om minstens 1 x per dag zelf backup te maken. Zijn je gegevens verloren, dan is gelijk je gehele winkel dood (geen administratie, geen bestellingen, geen klanten, geen voorraad - niks meer).
Ten slotte, hou er rekening mee, in de toekomst als jullie eenmaal hopelijk goede omzet eruit gaan halen, dat je domweg meer geld kwijt zal moeten voor 'betere' hosting. Dan zal je moeten zoeken naar partij welke je betere dienst kan leveren (stabieler, sneller, support binnen 4 uur enzovoort). Nogmaals, er zijn weinig slechtere zaken als een niet bereikbare website.
Edit: let ook op, dat je over 2-3 jaar niet 'vast' komt te zitten omdat je niet kan overstappen naar andere aanbieder omdat webshop niet meer compatible is. Dan blijf je vast zitten met een trage en niet zo betrouwbare website, of moet je enorm veel investeren om te kunnen migreren van partij A naar partij B. Dus onderschat technische kant niet, is mijn boodschap
Succes ermee!
Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :Squote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Nope, Shoptraderquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template
En de lay-out is ook echt bagger!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:48 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :S
Wat Lotusss (mijn vriendin) dus schreefquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template
Dank dat je ons erop wijst, wist niet dat de Xenos dat ook verkoopt. Waar wij ons ook uiteindelijk in willen onderscheiden, is de one-stop-shop voor alle niet gangbare Britse etenswaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:01 schreef Crazy Harry het volgende:
Let ook goed op wat de Xenos aanbiedt aan Engelse producten.
Daar liggen nogal eens buitenlandse lekkernijen spotgoedkoop.
Meestal lijkt het er tijdelijk te liggen maar de oplettende klant ziet dat veel producten elk jaar rond dezelfde tijd terugkomen...
In eerste instantie mond op mond reclame. We willen de eerste 2 maanden niet te snel uitbreiden omdat we niet zeker weten wat goed verkoopt uit ons assortiment.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:56 schreef Burdie het volgende:
Heb je al over promotie gedacht? Dat kost vaak ook geld.
Dank voor jouw inbrengquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:30 schreef Impossibruuu het volgende:
Mond op mond is wel érg persoonlijk.
Maar nogmaals, mensen verkijken zich echt op marketing en promotie. Willekeurig visitekaartjes uitdelen en via Social Media iedereen gaan spammen is zelden voldoende, want je schiet zo maar wat hagel in het rond met de hoop iets te raken (lees: een bezoeker cq. klant naar binnen te halen). Dit heet niet voor niets Shotgun Approach[/i].Er komt veel meer bij kijken, je zult de zoekwoorden en impressies van je website constant in de gaten moeten houden, en daar vervolgens weer op in moeten spelen. Je zult aan Linkbuilding moeten doen. En ga zo nog maar even door. Je kunt de prachtigste webwinkel en het meest fijne stukje software hebben dat er is, als het niet gevonden wordt dan heb je er geen zak aan. Dat is hetzelfde als een Ferrari in je garage hebben waar je niet mee rijdt.
Dan is het nog maar de vraag of er wel vraag is naar je producten. Elke keer wanneer een potentiële klant bij mij aanbelt om een website/webwinkel te maken, vraag ik of diegene wel markt- en/of vooronderzoek verricht heeft. Er starten dagelijks honderden mensen een eigen webwinkel, maar velen hebben geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken, wie de concurrenten zijn, of er überhaupt wel vraag is naar de producten en diensten, enzovoorts. Denk je echt dat je een x aantal bestellingen per maand kunt verwachten, met jouw product/dienst? Allemaal stof tot nadenken.
Een kortingsactie of een fysiek cadeautje is inderdaad wel goed ja. Dank!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Sowieso AdWords goed gebruiken (je krijgt bij het KvK-krantje volgensmij elke keer zo'n 50 euro-tegoedbon, soms 75 euro, via internet wel te krijgen), daarmee had ik eerder met een redelijk lage cost-per-click zo'n 30 bezoekers per dag waarvan 1 a 2 klanten werden, als je bij jullie shop dan meteen een goede indruk achterlaten heb je misschien wel vaste klanten.
Daarnaast is het denk ik ook belangrijk om kortingsbonnen of extraatjes meteen bij de eerste bestelling van een klant mee te geven, 3 euro korting/10% kortingsbon (wat voor jou misschien net je marge van 1 product weghaalt, maar dat komt weer goed doordat ze 4 andere producten bestellen) of een gratis zakje bekend Brits snoep wat ze niet hadden besteld zorgt ervoor dat ze terugkomen en/of de site aan vrienden laten zien. Kijk ook of je van die speciale sample-verpakkingen van krijgen die je gratis bij bestellingen kan meegeven, bijv. mini-chocoladerepen uit uitdeelverpakkingen mag je volgensmij niet zomaar los verkopen.
Kan misschien wat overbodig zijn want ik heb niet álle posts hiervoor gelezen.
Dit dusquote:Op maandag 13 februari 2012 01:08 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je goed wilt beginnen zonder iets uit te besteden zit je al gauw aan de 2-4000¤ voor een volledig perfect functionerende website. Voor 30¤ per maand kun je ook een goed functionerende webshop hebben.
Denk dat het altijd (wanneer het niet je broodverdienst is) slim is om niet direct alles op alles te zetten. Probeer het een jaartje dmv uitbesteding en mocht het goed gaan dan kun je na een jaartje alles flink laten verbouwen en een investering doen.
Misschien kan je eens kijken bij myparcel.nl, scheelt toch weerquote:Op maandag 13 februari 2012 23:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik verstuur nog steeds pakketen als 'consument' via PostNL voor 6,75![]()
Mja, met dat ene pakket dat er wekelijks de deur uit gaat.. Vrijwel alles is brievenbus.
Met meta tags let wel dat je niet bijv. het woord ''amerikaans eten'' oid 500x op je website spammed, want het spammen van een en dezelfde woorden zal averechts werken.
Dank voor de tip. Vanaf vandaag gaan we verzenden via MyParcel. Klantenservice ook 1000x beter dan PostNL.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien kan je eens kijken bij myparcel.nl, scheelt toch weer
Absoluut, ik ben er ook erg tevreden mee. Kreeg ook meteen plakband en etiketten toegestuurd, fijne service. Bovendien kan je in één keer zien waar je pakjes zijn, dus hoef jr niet steeds op track&trace te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je elk pakje afzonderlijk moet betalen. Dus als je 10 pakjes hebt, moet je 10x een iDEAL transactie doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Vanaf vandaag gaan we verzenden via MyParcel. Klantenservice ook 1000x beter dan PostNL.
Ik krijg ook etiketten toegestuurd. Of er plakband mee komt weet ik niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben er ook erg tevreden mee. Kreeg ook meteen plakband en etiketten toegestuurd, fijne service. Bovendien kan je in één keer zien waar je pakjes zijn, dus hoef jr niet steeds op track&trace te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je elk pakje afzonderlijk moet betalen. Dus als je 10 pakjes hebt, moet je 10x een iDEAL transactie doen.
http://adwords.google.nl/(...)stType=KEYWORD_IDEASquote:Op maandag 13 februari 2012 13:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben wel aan het rommelen met die metatags, wat een werk. Ik moet me verplaatsen in de potentiële klant en key-words bedenken.
Mensen kunnen zich aanmelden, en uiteraard ook weer afmeldenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[quote]Lees dat je met nieuwsbrief aan de slag gaat vergeet daar niet de knop afmelden op te zetten, dit is namelijk verplicht meende ik.
Ik zeg niksquote:Fablous Food is jullie directie concurrent ? Moet lukken om die voor bij te gaan, mocht ik interesse hebben in Britse etenswaren zou ik echt niet op die site bestellen. Wat een lelijke webshop is dat zeg.
Dat is iets voor de toekomst als het lekker gaat lopen. Nu hebben we daar het budget nog niet voor. We gaan eerst liever voor een wat breder assortiment. Later kunnen we na gaan denken over dat soort zaken als "goedmakertjes".quote:Klachten/klantenbinding is erg belangrijk merk zelf dat ik als koper daar ook erg veel door wordt beïnvloed. Bij de Bijenkorf eens besteld 2 keer achterelkaar het verkeerde product ontvangen waardoor ik maar opzoek ben gegaan naar een andere aanbieder. Maar ik kreeg een cadeaukaart vanwege de fouten. Cadeaukaart van 15 euro waardoor ik er nog eens wat moest bestellen ben immers NederlanderZoiets zou je ook kunnen bedenken cadeaukaarten i.p.v. 10% korting, werkt toch beter naar mijn mening.
Ze is wat enthousiastquote:Verder lees ik dat je vriendin al visitekaartjes heeft uitgedeeld, snap dat je enthousiast bent maar kun je dit niet beter doen wanneer de webshop in de lucht is ? Anders kijken ze en vinden ze niets, zal bij je collega's wel niet zo heel veel uitmaken maar zal daar toch mee oppassen.
[/quote]quote:Hoe ga je het doen met de producten op de webshop,maak je een foto van het product ?
Ja, als oud-militair had ik daar natuurlijk aan moeten denken. ff noterenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt je bij reclame ook richten op de in NL wonende Britse militairen. Denk aan JFC HQ Brunssum etc. Adverteren in hun blad etc.
Probleem is dat je helaas niet met iedereen rekening kan houden. Anders heb je een stockpile van hier tot Tokio. En dat kost natuurlijk geld.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:58 schreef Tyr80 het volgende:
Paar dingen die ik iig mis bij fabulous:
* Daddy's Sauce
* Quality Street
* Rowntree's gesuikerde wijngum rolletjes dingessen
* Allerlei repen, Aero's, Wispa, etc
* Die chips waar je zelf zo'n zakje poeder in moest doen, dan schudden en dan opeten.
* Nog veeeel meer dingen in Prawn Cocktail smaak, Monster Munch, etc
* Meer samballen, van die fruitige en extreem hete die ze daar hebben enzo.
En zorg dat je voorraad beter op peil blijft dan die van hun!Dan heb je alvast 1 klant erbij!
Reclame maken op expat-fora zeker!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:49 schreef Rapaille het volgende:
Heb je ook cadeauverpakkingen? Hoeft niet gratis, maar kan soms wel makkelijk zijn?
Wat reclame maken op (engelse) expat-forums?
Hoe ga je de nieuwsbrieven aanpakken qua opmaak, en hoe wil je de effectiviteit meten?
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar dat is afhankelijk van je marktquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:
iemand ervaring met goede "gebruikte" verpakkingen?
Bij een leverancier van verpakkingen waar we zijn geweest verkopen ze 30 "gebruikte" dozen van zeer goede kwaliteit (staat geen logo op) voor ¤18.
Nieuwe dozen ¤30 per 25 stuks, van stevig karton. We hebben 4 dozen meegekregen, ook de gebruikte om ze te "testen".
Sorry, maar wat is een USP?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar dat is afhankelijk van je markt.
Dozen zijn niet heel erg duur, bij Paardekooper kan je voor ongeveer datzelfde bedrag nieuwe dozen kopen.
Mocht je er wel voor kiezen, zou ik er een USP van maken, want het is wel milieuvriendelijk natuurlijk.
Unique Selling Pointquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sorry, maar wat is een USP?![]()
Verder kiezen wij ervoor om niet die "chips" te kiezen voor vulling maar bubbelfolie. Zelf vind ik die chips erg hinderlijk als ikzelf iets bestel.
Ok thanks, ff opzoeken in google zodadelijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Unique Selling Point.
Van bubbelfolie heb je VEEL nodig he, om een doosje helemaal af te vullen.
Ja, bijvoorbeeld baking soda is naar mijn weten in de supermarkt totaal niet te koop. Daar gaan we ook wel wat van inkopen natuurlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:21 schreef Kluts het volgende:
Ik zat even mee te lezen, en bedacht me ook nog iets. Misschien niet iets voor in het begin, maar er zijn ook veel britse koks die in hun recepten typisch engelse producten gebruiken die hier niet te krijgen zijn. Weet niet of dat mag en zulks, maar wellicht kan je daar ook handig op inspelen?
Ja, ik heb regelmatig dat ik dan een recept van bijv. Nigella tegenkom met een ingrediënt wat we hier dan niet hebben en waarvan ik ook niet zo 123 weet waarmee je het kan vervangen. Tof als jullie dat soort zaken ook in het assortiment kunnen opnemen!quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja, bijvoorbeeld baking soda is naar mijn weten in de supermarkt totaal niet te koop. Daar gaan we ook wel wat van inkopen natuurlijk
Je krijgt zo een uitnodiging van onze Facebookpagina via Facebook toegestuurd...... kan je je verzoekjes meldenquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:34 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, ik heb regelmatig dat ik dan een recept van bijv. Nigella tegenkom met een ingrediënt wat we hier dan niet hebben en waarvan ik ook niet zo 123 weet waarmee je het kan vervangen. Tof als jullie dat soort zaken ook in het assortiment kunnen opnemen!
Toppie!quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je krijgt zo een uitnodiging van onze Facebookpagina via Facebook toegestuurd...... kan je je verzoekjes melden
met jouw username had ik toch een iets andere reactie verwacht, iets waar weinig webshopbeheerders ooit van hebben gehoordquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:02 schreef SEO het volgende:
Zorg voor een gebruiksvriendelijke webshop (usability). Denk hierbij aan de volgende punten:
- Zorg voor heldere call-to-actions i.c.m. groen/oranje/rode bestelbuttons (bestel direct o.i.d.).
- Zorg voor een zo kort en efficiënt mogelijk bestelproces. Vermeld hierbij bij welke stap de klant is (stap 1, 2, etc.).
- Laat je klanten afrekenen op (het liefst) 1 pagina.
Meer tips en informatie vind je in deze handige *knipperdeknipknip*
Succes!
En dan zelf een totaal onoverzichtelijke website hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:02 schreef SEO het volgende:
Zorg voor een gebruiksvriendelijke webshop (usability). Denk hierbij aan de volgende punten:
- Zorg voor heldere call-to-actions i.c.m. groen/oranje/rode bestelbuttons (bestel direct o.i.d.).
- Zorg voor een zo kort en efficiënt mogelijk bestelproces. Vermeld hierbij bij welke stap de klant is (stap 1, 2, etc.).
- Laat je klanten afrekenen op (het liefst) 1 pagina.
Meer tips en informatie vind je in deze handige *SPAM*
Succes!
och jah backlinks zijn best belangrijk, jammer dat ie zn anchor text verneuktquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:10 schreef themole het volgende:
[..]
En dan zelf een totaal onoverzichtelijke website hebben.
Haha nee, geen spam. Ik doe zelf iets rondom webwinkels maar heb niets met de link te maken. Tijdens een googlesessie kwam ik bij deze post en het boeide me. Vervolgens heb ik me even geregistreerd om TS enigzins te helpen. Akkoord?quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
met jouw username had ik toch een iets andere reactie verwacht, iets waar weinig webshopbeheerders ooit van hebben gehoord
Los van dat je heir een beetje zit te spammen natuurlijk
True. Echter, het linkje is puur ter informatie. Zou ik de intentie hebben gehad om te spammen had ik uiteraard een aantal zoekwoorden in de anchor tekst gedropt, maar niet dus.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:11 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
och jah backlinks zijn best belangrijk, jammer dat ie zn anchor text verneukt
Ik zet er mijn ordernummer neer, en plak een losse sticker op het pakket met daarop de afzender.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Burdie,
Eigen kenmerk bij myparcel komt op 't label te staan. Zet je hier gewoon je bedrijfsnaam neer of?
Dank jequote:Op maandag 20 februari 2012 23:57 schreef Poephoofd_ het volgende:
Dit ga ik wel even volgen, leuk!
Ik wens jullie alvast heel veel succes, geluk en wijsheid met jullie toekomstige webshop!
en das toch eigenlijk t belangrijkste bij een webshopquote:
Toch vraag ik mij dan af, goed, wij hebben een webshop via shoptrader, maar dat SEO, ik lees het steeds vaker.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:17 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
en das toch eigenlijk t belangrijkste bij een webshopzowel de onsite als ofsite seo
Maar in Dig loopt een topic wat je wel kan helpen
lol heel beknopt overzicht:quote:Op maandag 27 februari 2012 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch vraag ik mij dan af, goed, wij hebben een webshop via shoptrader, maar dat SEO, ik lees het steeds vaker.
Short briefing please! Geen zin om op allerlei links te moeten klikken aangezien ik tegelijk ook bezig ben de voorraad te reggen
Thanks for input!!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
lol heel beknopt overzicht:
zaken met betrekking op onsite seo:
Non-www versie van de website
Robots.txt
Error document
Sitelinks
Flash, AJAX, cookies en andere scripts
Sitemaps: HTML & XML
Sitestructuur
Menustructuur
Aantal links op een pagina
URL structuur
Breadcrumbs
Snelheid
Heading tags
Meta tags
Beoordelingen
Offsite seo:
- houd je eerst maar bezig met 1 ding, Backlinks
en verder bestudeer dit document:
[ afbeelding ]
Overig advies is niet gratis
Klok, klepelquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
50% moeten aanbetalen
Voor zover ik weet is er nog niks bekend. daarnaast is hun aanbod nog maar te bekijken. Tevens, M&S zal zich enkel in de grote steden vestigen als zijnde fysieke shop.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En verder OT: ik denk dat je een hele grote concurrent over het hoofd ziet: http://www.marksandspencer.com/
Mallerdquote:Op maandag 27 februari 2012 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Voor zover ik weet is er nog niks bekend. daarnaast is hun aanbod nog maar te bekijken. Tevens, M&S zal zich enkel in de grote steden vestigen als zijnde fysieke shop.
Ik durf te beweren dat veel van onze producten goedkoper zullen zijn. maar goed, sinds M&S's nog niet op de NL markt zit is dat uiteraard koffiedik kijken.
Ik ben er in elk geval niet bang voor
Ze zijn weg uit NL. Maar komen wellicht toch weer terug. In 040 zat er eentje, meer dan 10 jaar geledenquote:Op maandag 27 februari 2012 17:35 schreef ElisaB het volgende:
[..]
MallerdM&S zat ruim 10 jaar geleden al in NL
Wellicht dat ze inmiddels weer weg zijn, maar ze zijn jaren mijn klant geweest en ik heb ze echt altijd in DH bezocht
Anyway: bekijk hun assortiment en zie dat ze gewoon verzenden. Naar 80 landen.
Geweldigquote:Albania, Austria, Belarus, Belgium, Bosnia-Herzegovina, Denmark, Finland, Iceland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Moldova, Monaco, Netherlands, Norway, Portugal, Sweden, Switzerland
£7.50 Approximately 7-10 days
Owkee, je vroeg wat je over het hoofd zag. Wat je volgens mij over het hoofd ziet is het antwoord op de vraag: waarom is er geen webshop in NL die UK-producten verkoopt. Een deel van het antwoord zit in de afstand: UK is dichtbij en het is vrij eenvoudig om je eea te laten toesturen. Een ander deel van het antwoord is dat er concurrenten zijn die de 20% van de 80%-20% al kunnen leveren in NL.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Ze zijn weg uit NL. Maar komen wellicht toch weer terug. In 040 zat er eentje, meer dan 10 jaar geleden
Punt is dat je daar enkel de standaard meuk zult krijgen. Zie daar bv maar eens Branston Original Pickles te krijgen tegen een redelijke prijs. Ik noem bv maar eens een voorbeeld.
ff gekeken op hun site, en je tikt wat in, populair product en vind het niet eens![]()
http://www.marksandspence(...)ts&intid=gnav_search
Er zijn er een paar die online UK producten verkopen. Google maar eens. Dan kom ik toch wel uit op bepaalde sites die er nu niet echt bepaald mooi uitzien. Prijzen uiteraard ook bekeken, en in mijn opinie té duur.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owkee, je vroeg wat je over het hoofd zag. Wat je volgens mij over het hoofd ziet is het antwoord op de vraag: waarom is er geen webshop in NL die UK-producten verkoopt. Een deel van het antwoord zit in de afstand: UK is dichtbij en het is vrij eenvoudig om je eea te laten toesturen. Een ander deel van het antwoord is dat er concurrenten zijn die de 20% van de 80%-20% al kunnen leveren in NL.
Ik zeg niet dat je het niet moet doen. Maar als jedoet over grote spelers in de markt, dan zie je imho iets over het hoofd
Even goed wens ik je veel succes en heb je er een klant bij als je toevallig dat gaat voeren wat ik errug lekker vind
Owkee, nog duidelijker dan: er zijn grote spelers in de markt die een naam hebben, hun assortiment is niet toevallig gekozen en jij kunt niet bestaan van de incidenteel die een zakje weet ik veel nodig heeft. Wel als leuke hobby, maar dan moet je er geen substantieel inkomen uit willen hebben.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn er een paar die online UK producten verkopen. Google maar eens. Dan kom ik toch wel uit op bepaalde sites die er nu niet echt bepaald mooi uitzien. Prijzen uiteraard ook bekeken, en in mijn opinie té duur.
Tegen de grote spelers kun je je wel degelijk "wapenen". Nl. zorgen dat jij die producten wel hebt. En dat is redelijk simpel na te gaan.
Nu zeg ik niet de wijsheid in pacht te hebben, maar ik denk dat zelfs M&S's, indien zij weer vestigingen gaan openen in Nederland zelfs duurdere producten aanbieden dan een webshop dat kan doen.
Daarom heb ik die angst ook niet door me te gaan verkrampen op een grote marktleider. Hun (M&S's) verkopen tig artikelen, maar nu net niet dat artikel wat jij wilt
Ik mag hier niet gaan spammen, maar ik denk dat zodra je ons aanbod zult zien je ook wel denkt van "ahhh ja, dat verkoopt M&S's niet.
Dat bedoel ik ermee te zeggen.
Je vergeet de belangrijkste.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
lol heel beknopt overzicht:
zaken met betrekking op onsite seo:
Non-www versie van de website
Robots.txt
Error document
Sitelinks
Flash, AJAX, cookies en andere scripts
Sitemaps: HTML & XML
Sitestructuur
Menustructuur
Aantal links op een pagina
URL structuur
Breadcrumbs
Snelheid
Heading tags
Meta tags
Beoordelingen
Offsite seo:
- houd je eerst maar bezig met 1 ding, Backlinks
en verder bestudeer dit document:
[ afbeelding ]
Overig advies is niet gratis
Ik snap wel wat je bedoeld hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 18:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owkee, nog duidelijker dan: er zijn grote spelers in de markt die een naam hebben, hun assortiment is niet toevallig gekozen en jij kunt niet bestaan van de incidenteel die een zakje weet ik veel nodig heeft. Wel als leuke hobby, maar dan moet je er geen substantieel inkomen uit willen hebben.
Je hoeft van niemand bang te zijn, maar je moet je markt, je omgeving én jezelf kennen en snappen waarom het is zo het is.
Gaat het om concurreren op prijs?quote:Op maandag 27 februari 2012 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik snap wel wat je bedoeld hoor
M&S's hebben zat in hun aanbod. Daarom snap ik ook niet dat net op het hoogtepunt van Britse werkers in Nederland ze Nederland verlieten. Daar zal wel een strategie achter hebben gezeten.
Ergens ben ik er wel blij mee dat M&S wellicht weer terugkomt, indien dat ook gaat echt gebeuren.
Mbt mijn webshop? Toch denk ik dat ik zéér concurrerende prijzen neer kan zetten, zelfs tegen wat bv M&S's aan zou bieden.
Maar goed, nogmaals, het is altijd koffiedik kijken, en de concurrentie in de gaten houden mbt prijzen.
Als ik zeg dat er een bepaalde winstmarge is omdat wij bv goedkoop kunnen inslaan, en dat rechtstreeks mee kunnen nemen (no shipment) scheelt dat flink.
Een afweging dus, en inspelen op wat de concurrent te bieden heeft.
Dat is gezond.
content bedoel je? of innerlinks? Dat eerste spreekt voor zich.. Unieke content is king, maar daar kom je dr nog niet meequote:
Ik wens jullie veel succes, maar bij dit stukje tekst schoot mijn wenkbrauw even omhoog. Jij verschiet je kruit niet maar je vriendin mag dat wel doen? Wat is er nog meer voor haar (of juist niet) geregeld? Just wondering...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Waarom doen we dit? In eerste instantie als hobby, en mocht het goed gaan lopen willen we dat uit gaan breiden en geeft mijn vriendin haar parttime baan op. Ik blijf vooralsnog gewoon full-time werken bij de "baas" (ga mijn kruit niet verschieten).
De eerste dusquote:Op maandag 27 februari 2012 20:43 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
content bedoel je? of innerlinks? Dat eerste spreekt voor zich.. Unieke content is king, maar daar kom je dr nog niet mee
of doel je op iets anders?
Is praktischer omdat het voor ONS beter is. je moet er geen dingen achter zoeken die er niet zijnquote:Op maandag 27 februari 2012 20:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik wens jullie veel succes, maar bij dit stukje tekst schoot mijn wenkbrauw even omhoog. Jij verschiet je kruit niet maar je vriendin mag dat wel doen? Wat is er nog meer voor haar (of juist niet) geregeld? Just wondering...
Laten we nu aub niet offtopic gaanquote:Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef Aventura het volgende:
Het is zijn vriendin, niet zijn vrouw. Ze heeft nergens recht op. Stel ze buffelen een paar jaar en de tent gaat failliet. Of gaan uit elkaar. Of allebei. Wie heeft er dan nog een baan en al die tijd vol pensioen opgebouwd en wie niet? Als ik de vrouw was zou ik daar zeker afspraken over willen maken. Hiermee stelik niet dat ts en vriendin dat niet hebben gedaan hoor. Ik zie alleen vaak dat vooral vrouwen bij dit soort situaties met open ogen in een financiele valkuil trappen.
Komt allemaal goed hoor, ik ben ook de domste nietquote:Op maandag 27 februari 2012 21:29 schreef Aventura het volgende:
Het is zijn vriendin, niet zijn vrouw. Ze heeft nergens recht op. Stel ze buffelen een paar jaar en de tent gaat failliet. Of gaan uit elkaar. Of allebei. Wie heeft er dan nog een baan en al die tijd vol pensioen opgebouwd en wie niet? Als ik de vrouw was zou ik daar zeker afspraken over willen maken. Hiermee stelik niet dat ts en vriendin dat niet hebben gedaan hoor. Ik zie alleen vaak dat vooral vrouwen bij dit soort situaties met open ogen in een financiele valkuil trappen.
2 bestellingen sinds het live gaan van de webshop 29 feb. Verder sinds vandaag een campagne gestart via Adwords en sinds de opening heul veul visitekaartjes uitgedeeld overal.quote:
Off-site SEO? Hoe moet ik dat zien? Zelf nog een complete n00b mbt SEO ed. maar ben me aan het inleren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:34 schreef RanTheMan het volgende:
mag ik zo vrij zijn je te adviseren je eerst maar eens te richten op off-site seo? Das best wel cruciaal en iets waar vele webshops over struikelen.
Daarnaast (ik begrijp t wel hoor) zijn de verzendkosten relatief hoog, ik zou niet bijv 5 zakken chips bij jullie bestellen, maar dat is iets waar vele webshops over struikelen met lage marge en omzet producten
Heel veel succes in ieder geval!
Hoi RuudB. vandaag jouw site doorgelezen en veel zaken zijn zeer waardevol.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:56 schreef RuudB. het volgende:
Tip voor je SEO: Schrijf een blog over je producten. Blogs worden steeds belangrijker binnen Google en het regelmatig schrijven van een artikel over bijvoorbeeld de herkomst van een product zorgt voor gerichte zoekers. Het blog is ideaal om dan weer door te linken naar je webshop. Voor meer tips verwijs ik je door naar mijn website, speciaal voor (startende) webwinkeliers : http://www.webshop-informatie.nl
Succes met online ondernemen!
als je toch een blog neemt, neem er dan 1 bij wordpress, hoge PR, plaats een link naar je webshop met een mooie anchor text en je hebt meteen een waardevolle backlink, mooi stukje offsite SEOquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoi RuudB. vandaag jouw site doorgelezen en veel zaken zijn zeer waardevol.
Ik ben idd aan het denken een blog te gaan maken. Geen gratis blog denk ik. Maar eentje zoals www.ukfood.nl/blog
Of denk jij dat het in eerste instantie beter is om gewoon een gratis blog te nemen?
Wordpress is prima, maar installeer het dan op je eigen domein en niet op een extern domein. Zie voor wat tips dit artikel: http://www.frankwatching.(...)-5-tips-voor-succes/quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:33 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
als je toch een blog neemt, neem er dan 1 bij wordpress, hoge PR, plaats een link naar je webshop met een mooie anchor text en je hebt meteen een waardevolle backlink, mooi stukje offsite SEO
nee juist niet..quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:20 schreef McCandless het volgende:
[..]
Wordpress is prima, maar installeer het dan op je eigen domein en niet op een extern domein. Zie voor wat tips dit artikel: http://www.frankwatching.(...)-5-tips-voor-succes/
Wordpress zelf heeft een PR van 8/9, niet de onderliggende subdomeinen/pagina's. En de links die jij dus gaat plaatsen komen dan van een onderliggend subdomein. De link die ik net stuurde is een artikel van een gerenommeerde SEO-specialist, die weet echt wel waar hij over praat hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:29 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
nee juist niet..
Gewoon een account aanmaken op blog.wordpress.com
Wees reeel, hoeveel mensen zullen het lezen. WP heeft een PR van 8/9 oid dus als je vanaf daar links naar je eigen site krijgt heb je waardevolle backlinks
Neemt niet weg dat je ook gewoon een blog kunt beginnen op je eigen site, maar zeker in deze fase vraag ik me af wat waardevoller is...
Dat kan je ook bereiken door op je eigen blog een artikel te schrijven, bijvoorbeeld een recept met engelse etenswaren en vervolgens één of ander blog over koken en recepten vragen of ze er een linkje naar willen plaatsen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:44 schreef RanTheMan het volgende:
Ik denk dat we het in lijnen wel eens met elkaar zijn, alleen hebben we beide een ander doel voor ogen.
Een eigen blog is natuurlijk heel erg goed ook voor je seo waarde, Het enige dat ik tig posts hierboven al aangeef dat off-site seo niet vergeten mag worden, want dat draagt enorm mee aan je authoriteit.
En vanuit dat perspectief is een blogposting van een externe hoog authoritieit website vele malen interessanter
dat klopt maar dan ben je afhankelijk van anderen, en heb je minder invloed op de keyword density bijvoorbeeld, waardoor de waarde van de link afneemt.. daarom zeg ik, volledig afhankelijk welk doel je nastreeft...quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:20 schreef McCandless het volgende:
[..]
Dat kan je ook bereiken door op je eigen blog een artikel te schrijven, bijvoorbeeld een recept met engelse etenswaren en vervolgens één of ander blog over koken en recepten vragen of ze er een linkje naar willen plaatsen.
Zoek anders even in Google op "keyword density achterhaald". Je bedoeld in dit geval denk ik ook de anchor-tekst?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:22 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dat klopt maar dan ben je afhankelijk van anderen, en heb je minder invloed op de keyword density bijvoorbeeld, waardoor de waarde van de link afneemt.. daarom zeg ik, volledig afhankelijk welk doel je nastreeft...
mijn dagelijkse ervaring is totaal anders, het is een combinatie van keyword density en anchor text, en nog een aantal zaken. en ja ik weet waar ik over praatquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:44 schreef McCandless het volgende:
[..]
Zoek anders even in Google op "keyword density achterhaald". Je bedoeld in dit geval denk ik ook de anchor-tekst?
met alle respect, maar het is vrij belachelijk om 7,50 per maand te betalen voor een blogquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:43 schreef Lotusss het volgende:
De webshop provider geeft ons de mogelijkheid om binnen ons domein een blog aan te maken (dus ukfood.nl/blog). Dit kost ons 7,50 extra per maand. Denken jullie dat wij die kosten eruit zullen halen als we een beetje enthousiast (1 a 2x per week) bloggen met de juiste keywords enzo?
Mja... nu moet ik zeggen dat de andere maandelijkse kosten heel erg meevallen, dus zo'n aanslag is het niet... maar ik hoor nu 2 verschillende geluiden:quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:50 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
met alle respect, maar het is vrij belachelijk om 7,50 per maand te betalen voor een blog
Tja, moeilijk te zeggen. Een blog is onderdeel van je SEO-strategie en is in de ene branche succesvoller dan in de andere. In de eerste plaats ben ik geen fan van een abonnement zoals jullie dat hebben, al kan ik me voorstellen dat het voor jullie op dit moment de eenvoudigste oplossing was. Beter is het om een op maat gemaakt webshop of een open-source webshop te hebben, dan kan je zo'n blog er gewoon gratis inbouwen. Voor alle extra's die je nu wilt moet je ook weer extra betalen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:43 schreef Lotusss het volgende:
De webshop provider geeft ons de mogelijkheid om binnen ons domein een blog aan te maken (dus ukfood.nl/blog). Dit kost ons 7,50 extra per maand. Denken jullie dat wij die kosten eruit zullen halen als we een beetje enthousiast (1 a 2x per week) bloggen met de juiste keywords enzo?
7,50 per maand is echt heel veel voor een blog. Neem aan dat je op je eigen webshop ook wel kan door linken naar andere sites ? Dan zou ik gewoon elders een blog aanmaken en die bij je webshop invoegen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:43 schreef Lotusss het volgende:
UKfood.nl is van onsquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:25 schreef Patrickovik het volgende:
Link naar webshop? Ik dacht dat UKfood.nl van jullie was.
Of is dat ook zo?
Onthoud even dat alle media zoals radio, tv, folders, flyers, kaartjes etc niet meer werken. Er is een heuze cultuur shift aan de gang waarbij de hele marketing wereld zich omvormt. Als je niet meegaat dan zul je geen geld verdienen.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank voor jouw inbreng
Om te beginnen met de marketing. Dat is idd het lastigste. Naamsbekendheid verkrijg je niet zomaar, daar moet je wat voor doen. daarnaast is het ook belangrijk om betrouwbaar en klantgericht over te komen. Klant is koning.
Social-media, mond tot mond, goede meta-tags hebben, etc. Met die meta-tags, ook per artikel ga ik vandaag weer mee aan de slag. De nieuwsbrief gaan we deze week maken, en die proberen we samen met assortiment geregeld te vernieuwen.
marketing ook door fysiek aanwezig te zijn op bv beurzen, of Brits gerelateerde events. Naamsbekendheid kweken. Kost tijd en energie, maar dat hebben we er graag voor over.
Mbt de concurrenten, ik denk dat wij scherpe prijzen kunnen aanbieden. Ik heb de websites van concurrenten bekeken en zie nu al dat qua lay-out wij het beter doen.
Er is vraag, genoeg zelfs. Een potentiele markt van 44000 Britten in Nederland, plus de Anglofiel
Daarnaast gaan wij ook seasonal producten aanbieden.
Natuurlijk, wij zijn "absolute beginners", ik ben chauffeur, mijn vriendin werkt op een service-desk. Ons start-budget is uiteraard ook niet oneindig. We zullen het dus rustig aan moeten opstarten, maar wel met voor de eerste keer voldoende artikelen. Als bepaalde artikelen goed gaan lopen gaan bv artikelen die minder lopen op low-profile. Nu is dat nog niet voorspelbaar. En in 12 uur kan ik in principe de spullen weer op voorraad hebben.
Anyway, vandaag weer lekker werken en zaken uitzoeken.
Bedankt voor je feedback!quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:11 schreef Piger het volgende:
Ik zie dat jullie het op de site hebben over bezorgtijden tot 18.00. Klopt dat wel?
Hier worden tnt-pakketten tot 21.30 bezorgd (in de praktijk vrijwel altijd na 18.00) Ik neem aan dat jullie hier geen speciale afspraken over hebben met tnt.
Daarnaast bezorgkosten van 8,95 boven de 10 kg. Zou ik persoonlijk niet doen. Om zo'n gewicht te halen moet je flink wat bestelen, dan kan die 2 euro neem ik aan wel van de marge af. Daarnaast motiveert het niet echt om meer te bestellen als je net rond die 10 kg zit.
Daarnaast moeten de algemene voorwaarden op te slaan zijn. Ik heb er geen verstand van, maar kan me voorstellen dat een print knop hier niet onder valt.
Jullie houden overigens Nederlandse maten aan in het engels. Bewuste keuze?
Het is een optie om op termijn over te stappen naar een webwinkel wat beter te configureren is zoals idd Magento of een OS iets. Echter, als beginners hebben we ervoor gekozen om het wat gemakkelijker voor onszelf te houden qua software en ons meer te focussen op het product en de marketing erom heen. Wellicht is op termijn een tussenvorm van een template van een grafisch vormgever ook wel een idee. Dat is namelijk mogelijk binnen het webwinkelsysteem waar wij werken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Onthoud even dat alle media zoals radio, tv, folders, flyers, kaartjes etc niet meer werken. Er is een heuze cultuur shift aan de gang waarbij de hele marketing wereld zich omvormt. Als je niet meegaat dan zul je geen geld verdienen.
Owja en wat nog beter is, is dat de nieuwe media je geen cent kost en 10x effectiever is. Heb zelf ook een webwinkel alleen doen wij het voor een project van Jong Ondernemen. Alles is exact hetzelfde alleen opereren wij via Jong Ondernemen en niet via de KvK.
Het is niet alleen Facebook, Twitter account etc..
SEO is ook aan het verzwakken. Dat wilt niet zeggen dat je het niet op orde moet hebben. Ik zou meer tijd in steken in de nieuwe marketing dan in SEO factoren.
Trouwens nog een opmerking/mening. Ik vind je website erg belabbert en totaal niet klantvriendelijk. Sowieso snap ik niet waarom je niet zelf met een eCommerce systeem gaat werken zoals Magento of Opencart (gebruik ik zelf) en dan een mooie theme aanschaft op www.themeforest.com .
Bij elk product staat onze actuele voorraad. Als de voorraad laag wordt bij sommige producten, dan kopen we weer in. De eerste keer hebben we de producten zelf met de auto opgehaald en zat de auto (een stationcar) tot de nok toe vol.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:43 schreef Patrickovik het volgende:
Heb de website/shop even bekeken, maar het ziet er voor mijn gevoel wel leuk uit.
Echter zou ik toch wat meer snoep/chips etc op de website zetten. Ik denk dat dat de producten zijn die het meest verkocht zullen gaan worden.
Prijzen zijn volgens mij wel goed, ik betaal op eBay voor mijn Flakes en Crunchies ongeveer 3,50/4 euro per 4 stuks incl verzenden (rechtstreeks uit GB) Ga binnenkort wat Crunchies en Flakes bestellen bij jullie.
Hoe groot is jullie voorraad eigenlijk?
Als ik jou was niet zo mega veel focussen op de SEO. Zorg dat je urls, tags, keywords goed zijn en focus je dan op mijn tip.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ga gillend gek worden van dat SEO![]()
Overal lees ik weer wat anders.
Lees je je in, en ga je verder zoeken, weer een geheel ander verhaal over SEO. Om gek van te worden.
Misschien toch eens LATEN doen.
Dat hangt volledig af van je product lijkt mij. Met hun producten is het vrij lastig om een community achtig iets constructief op te zetten. Ik kan in de analytics kijken van 9 webshops, 2 met diensten en 7 met consumenten goederen, van de consumentengoederen komt 80 % van het verkeer uit zoekmachines organisch, en is ongeveer 75% van de verkopen. 10% komt uit direct verker en de resterende 10% uit SM en andere bronnen.. Dus zeker is daarbij een goede SEO strategie cruciaal.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ik jou was niet zo mega veel focussen op de SEO. Zorg dat je urls, tags, keywords goed zijn en focus je dan op mijn tip.
Thanks!quote:Op zondag 11 maart 2012 15:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ik jou was niet zo mega veel focussen op de SEO. Zorg dat je urls, tags, keywords goed zijn en focus je dan op mijn tip.
Wij gaan er zelf eentje beginnen. Zijn nog wel bezig mbt context, content en hosting.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:16 schreef Burdie het volgende:
Heb je al weblogs benaderd met de vraag of ze over je willen schrijven?
hehe, ik ben geen boeman hoorquote:Op zondag 11 maart 2012 21:30 schreef Snoepje5 het volgende:
Oh wist niet dat dat jullie website was. Hier kom je toch wat vriendelijker over dan op webwinkelforum
Zelf een weblog starten is wel iets compleet anders dan via reeds bestaande blogs jouw shop onder de aandacht brengen.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wij gaan er zelf eentje beginnen. Zijn nog wel bezig mbt context, content en hosting.
Naar mijn weten is dat niet mogelijk in die omgevingen. Bovendien is KiyOh een externe beoordelingssite wat mijns inziens de onafhankelijkheid bevestigt. Bovendien zie je het ook weer terug in bijvoorbeeld Google reviews.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:19 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind de beoordelingapp nogal matig.
Kan dat niet intern in de webshop?
je kunt kiyoh automatisch een mail laten sturen naar elke bestelling, das handig om snel beoordelingen te genererenquote:Op maandag 12 maart 2012 19:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat niet mogelijk in die omgevingen. Bovendien is KiyOh een externe beoordelingssite wat mijns inziens de onafhankelijkheid bevestigt. Bovendien zie je het ook weer terug in bijvoorbeeld Google reviews.
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar het is totaal niet relevant.quote:Artikel 26
1. De koper is verplicht de prijs te betalen.
2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Bij rembours betaal je pas als je het pakket in handen hebt. Technisch gezien kan je de postbode laten wachten totdat je het pakketje open hebt gemaakt en dat je dan pas betaalt.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:04 schreef htsjie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dit vandaan komt, maar het is totaal niet relevant.
Het kenmerk van postorder is dat je juist niet betaalt bij aflevering.
Rembours lijkt er wel op, maar is eigenlijk ook vooraf betalen.
Marmite kan je gewoon bij de AH kopen hoorquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:02 schreef UncleSam het volgende:
Ik mis Marmite en Quality Street in je shop!
Staat onder kook-ingrediénten.... http://www.ukfood.nl/kook-ingredinten/quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:25 schreef Essebes het volgende:
ik mis Bisto Gravy granules
En bij de mogelijkheid om af te halen is het handig te vermelden in welke regio jullie zitten, dat spaart mensen die dit overwegen een emailtje uit.
Dit is niet waar.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:01 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Bij rembours betaal je pas als je het pakket in handen hebt. Technisch gezien kan je de postbode laten wachten totdat je het pakketje open hebt gemaakt en dat je dan pas betaalt.
Dat is dus achteraf betalen.
Dus als mensen bij de mogelijkheid aankomen om het product zelf af te halen, dan moeten ze eerst naar contact om jullie adresgegevens te vinden? Dat betekent dus dat hij uit het proces van bestellen moet, naar de contactpagina gaan en vervolgens weer terug naar de bestelprocedure. Een klant kan makkelijk afhaken in 1 van deze stappen en dat moet je zoveel mogelijk zien te voorkomen, dus moet je zorgen dat ze meteen zien in welke regio je zit als ze de optie om het product af te halen in beeld krijgen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Staat onder kook-ingrediénten.... http://www.ukfood.nl/kook-ingredinten/
En binnenkort gaan we weer naar de UK om in te kopen; we gaan ons assortiment dan ook drastisch uitbreiden
Bovendien staat bij contact ons adres.
Vooralsnog. Dus over een tijdje zijn ze niet meer houdbaar?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ohh ja, waar gaan we in handelen, in (vooralsnog) houdbare Britse etenswaren.
ik ken veel Britse expats via de rugbyclub waar ik speel maar een van de eerste dingen die zij vaak doen als ze hier komen is een NL bankrekening openen. Vaak bij de bank waar ze zelf ook voor werken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat Britse expats vaak geen NL bankrekening hebben en dus niet via IDeal kunnen betalen maar wel via PayPal. je betaald idd een percentage aan PayPal per transactie. maar dat bereken je door in de stukprijs.
Art 5.1:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:38 schreef RuudB. het volgende:
Zijn nog wel meer dingen die er missen. Algemene Voorwaarden zitten gaten in.
- Ik lees niks over beschadigde / niet aangekomen bestellingen
Breid het assortiment snel uit, categorieën zonder producten kun je beter weglaten.
Kun je denk ik toch wel makkelijk uit halen dat als je een artikel ontvangt dat beschadigd is, dit het risico van hun is en je even contact moet opnemen. Maar expliciet vermelden kan geen kwaad.quote:Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de aflevering op u over.
We gaan binnen enkele weken weer naar de UK, deze dingen zullen we zeker meenemen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:00 schreef Nielsch het volgende:
Waar is de normale HP saus? Die zou ik wel bestellen.
En komen er ook Cadbury Cream Eggs?
In Gorinchemquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Waar (in welke plaats?) zijn de goederen af te halen? Dat kan ik niet makkelijk vinden op de website. Toch zou ik dat graag meenemen in mijn overweging om te bestellen.
Okee, ja bijvoorbeeld ook bij "Over ons" en bij "Bezorgen". Kleine moeite en het scheelt mensen veel zoeken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In Gorinchem
Adresgegevens staan in "Contact". Maar zullen we beter aangeven.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:37 schreef Nielsch het volgende:
Gorinchem is trouwens wel chill. Wij rijden best vaak op en neer van Utrecht naar Dordrecht (woonplaats schoonouders) dus binnenkort vrouw maar eens overhalen om wat dingen te bestellen.
Oh, dat laatste wist ik niet, excuus.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Naar mijn weten is dat niet mogelijk in die omgevingen. Bovendien is KiyOh een externe beoordelingssite wat mijns inziens de onafhankelijkheid bevestigt. Bovendien zie je het ook weer terug in bijvoorbeeld Google reviews.
Zetten we ook op ons lijstje...quote:
1 euro inderdaad.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:07 schreef Mylene het volgende:
Curly Wurly kun je ook gewoon bij het Kruidvat kopen. Was een week of 2 nog in de aanbieding geloof ik, 3 voor zoveel.
Komt ze nou meequote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:07 schreef Mylene het volgende:
Curly Wurly kun je ook gewoon bij het Kruidvat kopen. Was een week of 2 nog in de aanbieding geloof ik, 3 voor zoveel.
Xenos ook wel wat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef Pvoesss het volgende:
De Jumbo en veel andere supermarkten hebben het ook voor heel weinig.
De zeeman heeft het ook vaak, en verder op heel veel andere plaatsen inderdaad.
staat er ook een artikel op over backlinks verzamelenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:03 schreef hansvdwal het volgende:
Ik denk er ook al een lange tijd over na om een webwinkel beginnen.
*knip heeft me al van heel veel info voorzien. Misschien een tip voor iedereen.
Dan moet je alle toko's af, en is het nog maar de vraag of ze het wel of niet hebbenquote:
Jij hebt het helemaal niet, zoveel weten we zekerquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Dan moet je alle toko's af, en is het nog maar de vraag of ze het wel of niet hebben
Verzendkosten zijn voor rekening klant. Bij retouneren betalen wij.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hoe doen jullie het met verzendkosten en retouren? Betalen jullie beide of?
Als starter kun je niet gelijk alles willenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Jij hebt het helemaal niet, zoveel weten we zeker
Owkee, die is heel flauw. Maar iets in je houding valt me op. En ik vraag me af of het nou een pre vind voor een ondernemer of juist niet. Ik denk er nog even over
Verzendkosten van de bestelling zijn boven de 50 euro gratis. Als er een klacht komt, dan gaan we die natuurlijk zo goed mogelijk afhandelen. Als dat betekent dat wij de retourkosten voor rekening nemen, dan doen we dat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
24 uurs?? Binnen 24 uur bij jou thuis bedoel je?quote:
Ja, voor 16:30 besteld bijv. Volgende dag binnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
24 uurs?? Binnen 24 uur bij jou thuis bedoel je?
Yep! Tot dusver zijn alle bestellingen voor 17:00 gedaan binnen 24 uur aangekomen, met uitschieter zelf binnen 17 uurquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, voor 16:30 besteld bijv. Volgende dag binnen.
Het retourrecht is bij etenswaren uitgeslotenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mijn Kruidvat had nog Curly Wurly in de aanbieding liggen, 3 voor een euro. Ze verkopen ze ook los in het assortiment, dan ben je 80 cent de reep kwijt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 18:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Jij hebt het helemaal niet, zoveel weten we zeker
Owkee, die is heel flauw. Maar iets in je houding valt me op. En ik vraag me af of het nou een pre vind voor een ondernemer of juist niet. Ik denk er nog even over
Mooi! Gaan we dus ff naar kijken, want dat zou niet zo mogen zijn!quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:55 schreef perezoso het volgende:
Als ik iets in mijn winkelwagen heb liggen kan ik niet zien wat de verzendkosten zijn zonder eerst een waslijst aan persoonlijke informatie door te geven of eerst te registreren, dan haak ik meestal af.
Je kan het wel opzoeken op de website maar handiger is het als je gelijk bij winkelmandje kan zien wat het totaal kost.
SEO bedoel je?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:31 schreef Isabeau het volgende:
Er was vandaag enige paniek in huize Isa omdat De Thee op is. Ik dacht: [ afbeelding ] en nu heb ik een enthousiaste (Engelse) vriend die steeds meer wil hebben.
Ik kon jullie alleen niet zo snel vinden met google en heb uiteindelijk dit topic opgezocht. Zijn jullie daar nog bezig mee geweest, met makkelijk vindbaar zijn?
Nee, nog niet. Wel hebben wij een advertentie gekocht bij expatica. Dat is dé website voor Britse onderdanen die in Nederland werken. Kostte ons wel een flinke duit, en hopen dat we daar ook wat aan hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:44 schreef _The_General_ het volgende:
Heb je al eens reclame gemaakt bij de Britse Ambassade in NL en BE? JFC HQ Brunssum? JHQ Rheindahlen?
http://www.jfcbs.nato.int/jfcbrunssum/northern-star.aspx
Wat typte je in dan?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Misschien gebruik ik dan de verkeerde woorden in Google
English food online nederlandquote:
ff ingetikt, wij staan op pagina 2quote:
Trouwens, die gegevens die Google geeft zijn alweer verouderdquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:51 schreef Isabeau het volgende:
Nee, niet slecht. Alleen geeft Google voor iedereen andere resultaten. Ook iets waar ik pas onlangs achter kwam.
Doe hetzelfde eens incogneto, Google laat je eigen zaak waarschijnlijk hoger zien dan bij anderen. Ik sta bij sommige zoektermen bij mezelf op 2 maar bij anderen op 7quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ff ingetikt, wij staan op pagina 2![]()
Niet slecht, maar kan idd beter.
Soms krijg ik het idee dat Google dieper in je computer zit dan je denkt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:54 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Doe hetzelfde eens incogneto, Google laat je eigen zaak waarschijnlijk hoger zien dan bij anderen. Ik sta bij sommige zoektermen bij mezelf op 2 maar bij anderen op 7
dat doen ze iedere mili secondequote:Op donderdag 31 mei 2012 16:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Trouwens, die gegevens die Google geeft zijn alweer verouderd![]()
Dat was van 1 maand geleden. Geloof dat Google elke maand weer aan het updaten is mbt content.
Ja, maar voordat het zichtbaar is duurt weer een hele tijd.quote:
dat hangt van veel factoren af, het kan binnen een minuut, maar goed, laten we er verder niet over doorzagen.. Gezien jullie website en business zal het idd ff duren (en das positief bedoelt)quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, maar voordat het zichtbaar is duurt weer een hele tijd.
Hoe bedoel je dat?quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:22 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
dat hangt van veel factoren af, het kan binnen een minuut, maar goed, laten we er verder niet over doorzagen.. Gezien jullie website en business zal het idd ff duren (en das positief bedoelt)
Je kunt het ook zonder al te veel moeite automatisch laten aanpassen aan de taal van de bezoeker. Er moet dan wel gezorgd worden dat er constant middels een mooie hyperlink geswitched kan worden tussen de talen. Vindt Google erg fijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:56 schreef jroz het volgende:
TS, heb jij wel eens gekeken hoe je klanten op je site zijn gekomen via Google Analytics? Als je bijvoorbeeld ziet dat dit vooral Engelstaligen zijn, dan is het misschien handiger om de homepage standaard Engelstalig in te stellen.
Echt niet dus... Nee, je moet de meta keywords niet als heilige graal zien waar je trefwoordjes ingooit waarmee je vervolgens op Google mee gevonden wordt. Zo werkt het al láng niet meer. Maar de meta keywords zijn zeer zeker nog wel belangrijk, echter als onderdeel van / in conjunctie met het geheel. Je trefwoorden dienen overal goed in verwerkt te zijn en benadrukt te worden.quote:Ook doen zoekmachines niets meer met de meta keywords, elke seconde die je daarin steekt is verspilde moeite
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |