Die site is idd ook onze grootste "concurrent" op het moment. Wij willen dus goede service leveren met een duidelijke, overzichtelijke website. En mindere verzendkosten...quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
Ohh zit dat zo. Toch eens wat beter lezen mbt startersaftrek.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.
En je hebt het zo te zien allemaal goed doordacht, het enige dat ik mis is een stukje marketing / promotie. Als er één ding is waar mensen zich naar mijn ervaring flink op verkijken, dan is het wel op de bezoekers- en bestellingsaantallen van een webwinkel. De marketing / promotie van een website is discutabel een van de lastigste trajectjes. Een prachtige, goed functionerende website / webwinkel bouwen is één ding, er daadwerkelijk omzet / winst mee draaien is wat anders en valt vaak vies tegen.
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelfquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Lees 'm nog een keer danquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:45 schreef McCandless het volgende:
[..]
Jouw reactie is ook onzin als je 'm niet onderbouwt.
je zegt precies hetzelfde naar mijn mening, ik bedoel hierbij geen transactiemethodesquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:38 schreef Civilian het volgende:
[..]
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelf
30 euro per maand is echt niet zo heel veel hoor. Dat toko's als One Stop Webshop en Starteenwinkel zich minimaal 50 euro per maand vragen voor (heel erg beperkte) webwinkelsystemen wil niet zeggen dat dat normaal is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:29 schreef ikhouvanveel het volgende:
Ik ga hier beetje IT kritiek geven;
32 euro per maand voor een webshop met allerlei modules is niet veel. Hou er rekening mee, dat als je website niet bereikbaar is, dat je enorm veel klanten (vaak voorgoed) kwijt ben. Probeer even achter te komen of bedrijf waar je webshop hebt lopen of ze betrouwbaar zijn. Ook welke SLA (Service Level Agreement) heb je met ze. Kan je schadeclaims indienen als je website niet te bereiken is (want dan mis je direct je omzet).
Daarnaast zou ik adviseren om je e-mail 'los' te koppelen van deze bedrijf. Dan heb je in iedere geval, mocht je webshop niet bereikbaar zijn de mogelijkheid om middels e-mail je klanten te bedienen.
Kijk goed naar de backups! Meeste bedrijven bieden 'standaard' backup mogelijkheden, maar lees goed kleine letters. Het is namelijk zo dat ze backups alleen voor interne doeleinden gebruiken. Oftewel als het gehele server in de fik komt te staan, dat ze dan op de nieuwe server backups terug kunnen zetten. Maar - kan je ten alle tijden je eigen backups terug plaatsen? Zo niet - zoek naar de mogelijkheden om minstens 1 x per dag zelf backup te maken. Zijn je gegevens verloren, dan is gelijk je gehele winkel dood (geen administratie, geen bestellingen, geen klanten, geen voorraad - niks meer).
Ten slotte, hou er rekening mee, in de toekomst als jullie eenmaal hopelijk goede omzet eruit gaan halen, dat je domweg meer geld kwijt zal moeten voor 'betere' hosting. Dan zal je moeten zoeken naar partij welke je betere dienst kan leveren (stabieler, sneller, support binnen 4 uur enzovoort). Nogmaals, er zijn weinig slechtere zaken als een niet bereikbare website.
Edit: let ook op, dat je over 2-3 jaar niet 'vast' komt te zitten omdat je niet kan overstappen naar andere aanbieder omdat webshop niet meer compatible is. Dan blijf je vast zitten met een trage en niet zo betrouwbare website, of moet je enorm veel investeren om te kunnen migreren van partij A naar partij B. Dus onderschat technische kant niet, is mijn boodschap
Succes ermee!
Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :Squote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
Nope, Shoptraderquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template
En de lay-out is ook echt bagger!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:48 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :S
Wat Lotusss (mijn vriendin) dus schreefquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template
Dank dat je ons erop wijst, wist niet dat de Xenos dat ook verkoopt. Waar wij ons ook uiteindelijk in willen onderscheiden, is de one-stop-shop voor alle niet gangbare Britse etenswaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:01 schreef Crazy Harry het volgende:
Let ook goed op wat de Xenos aanbiedt aan Engelse producten.
Daar liggen nogal eens buitenlandse lekkernijen spotgoedkoop.
Meestal lijkt het er tijdelijk te liggen maar de oplettende klant ziet dat veel producten elk jaar rond dezelfde tijd terugkomen...
In eerste instantie mond op mond reclame. We willen de eerste 2 maanden niet te snel uitbreiden omdat we niet zeker weten wat goed verkoopt uit ons assortiment.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:56 schreef Burdie het volgende:
Heb je al over promotie gedacht? Dat kost vaak ook geld.
Dank voor jouw inbrengquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:30 schreef Impossibruuu het volgende:
Mond op mond is wel érg persoonlijk.
Maar nogmaals, mensen verkijken zich echt op marketing en promotie. Willekeurig visitekaartjes uitdelen en via Social Media iedereen gaan spammen is zelden voldoende, want je schiet zo maar wat hagel in het rond met de hoop iets te raken (lees: een bezoeker cq. klant naar binnen te halen). Dit heet niet voor niets Shotgun Approach[/i].Er komt veel meer bij kijken, je zult de zoekwoorden en impressies van je website constant in de gaten moeten houden, en daar vervolgens weer op in moeten spelen. Je zult aan Linkbuilding moeten doen. En ga zo nog maar even door. Je kunt de prachtigste webwinkel en het meest fijne stukje software hebben dat er is, als het niet gevonden wordt dan heb je er geen zak aan. Dat is hetzelfde als een Ferrari in je garage hebben waar je niet mee rijdt.
Dan is het nog maar de vraag of er wel vraag is naar je producten. Elke keer wanneer een potentiële klant bij mij aanbelt om een website/webwinkel te maken, vraag ik of diegene wel markt- en/of vooronderzoek verricht heeft. Er starten dagelijks honderden mensen een eigen webwinkel, maar velen hebben geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken, wie de concurrenten zijn, of er überhaupt wel vraag is naar de producten en diensten, enzovoorts. Denk je echt dat je een x aantal bestellingen per maand kunt verwachten, met jouw product/dienst? Allemaal stof tot nadenken.
Een kortingsactie of een fysiek cadeautje is inderdaad wel goed ja. Dank!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Sowieso AdWords goed gebruiken (je krijgt bij het KvK-krantje volgensmij elke keer zo'n 50 euro-tegoedbon, soms 75 euro, via internet wel te krijgen), daarmee had ik eerder met een redelijk lage cost-per-click zo'n 30 bezoekers per dag waarvan 1 a 2 klanten werden, als je bij jullie shop dan meteen een goede indruk achterlaten heb je misschien wel vaste klanten.
Daarnaast is het denk ik ook belangrijk om kortingsbonnen of extraatjes meteen bij de eerste bestelling van een klant mee te geven, 3 euro korting/10% kortingsbon (wat voor jou misschien net je marge van 1 product weghaalt, maar dat komt weer goed doordat ze 4 andere producten bestellen) of een gratis zakje bekend Brits snoep wat ze niet hadden besteld zorgt ervoor dat ze terugkomen en/of de site aan vrienden laten zien. Kijk ook of je van die speciale sample-verpakkingen van krijgen die je gratis bij bestellingen kan meegeven, bijv. mini-chocoladerepen uit uitdeelverpakkingen mag je volgensmij niet zomaar los verkopen.
Kan misschien wat overbodig zijn want ik heb niet álle posts hiervoor gelezen.
Dit dusquote:Op maandag 13 februari 2012 01:08 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je goed wilt beginnen zonder iets uit te besteden zit je al gauw aan de 2-4000¤ voor een volledig perfect functionerende website. Voor 30¤ per maand kun je ook een goed functionerende webshop hebben.
Denk dat het altijd (wanneer het niet je broodverdienst is) slim is om niet direct alles op alles te zetten. Probeer het een jaartje dmv uitbesteding en mocht het goed gaan dan kun je na een jaartje alles flink laten verbouwen en een investering doen.
Misschien kan je eens kijken bij myparcel.nl, scheelt toch weerquote:Op maandag 13 februari 2012 23:04 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik verstuur nog steeds pakketen als 'consument' via PostNL voor 6,75![]()
Mja, met dat ene pakket dat er wekelijks de deur uit gaat.. Vrijwel alles is brievenbus.
Met meta tags let wel dat je niet bijv. het woord ''amerikaans eten'' oid 500x op je website spammed, want het spammen van een en dezelfde woorden zal averechts werken.
Dank voor de tip. Vanaf vandaag gaan we verzenden via MyParcel. Klantenservice ook 1000x beter dan PostNL.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien kan je eens kijken bij myparcel.nl, scheelt toch weer
Absoluut, ik ben er ook erg tevreden mee. Kreeg ook meteen plakband en etiketten toegestuurd, fijne service. Bovendien kan je in één keer zien waar je pakjes zijn, dus hoef jr niet steeds op track&trace te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je elk pakje afzonderlijk moet betalen. Dus als je 10 pakjes hebt, moet je 10x een iDEAL transactie doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:01 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Vanaf vandaag gaan we verzenden via MyParcel. Klantenservice ook 1000x beter dan PostNL.
Ik krijg ook etiketten toegestuurd. Of er plakband mee komt weet ik niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben er ook erg tevreden mee. Kreeg ook meteen plakband en etiketten toegestuurd, fijne service. Bovendien kan je in één keer zien waar je pakjes zijn, dus hoef jr niet steeds op track&trace te kijken. Het enige nadeel vind ik dat je elk pakje afzonderlijk moet betalen. Dus als je 10 pakjes hebt, moet je 10x een iDEAL transactie doen.
http://adwords.google.nl/(...)stType=KEYWORD_IDEASquote:Op maandag 13 februari 2012 13:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben wel aan het rommelen met die metatags, wat een werk. Ik moet me verplaatsen in de potentiële klant en key-words bedenken.
Mensen kunnen zich aanmelden, en uiteraard ook weer afmeldenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[quote]Lees dat je met nieuwsbrief aan de slag gaat vergeet daar niet de knop afmelden op te zetten, dit is namelijk verplicht meende ik.
Ik zeg niksquote:Fablous Food is jullie directie concurrent ? Moet lukken om die voor bij te gaan, mocht ik interesse hebben in Britse etenswaren zou ik echt niet op die site bestellen. Wat een lelijke webshop is dat zeg.
Dat is iets voor de toekomst als het lekker gaat lopen. Nu hebben we daar het budget nog niet voor. We gaan eerst liever voor een wat breder assortiment. Later kunnen we na gaan denken over dat soort zaken als "goedmakertjes".quote:Klachten/klantenbinding is erg belangrijk merk zelf dat ik als koper daar ook erg veel door wordt beïnvloed. Bij de Bijenkorf eens besteld 2 keer achterelkaar het verkeerde product ontvangen waardoor ik maar opzoek ben gegaan naar een andere aanbieder. Maar ik kreeg een cadeaukaart vanwege de fouten. Cadeaukaart van 15 euro waardoor ik er nog eens wat moest bestellen ben immers NederlanderZoiets zou je ook kunnen bedenken cadeaukaarten i.p.v. 10% korting, werkt toch beter naar mijn mening.
Ze is wat enthousiastquote:Verder lees ik dat je vriendin al visitekaartjes heeft uitgedeeld, snap dat je enthousiast bent maar kun je dit niet beter doen wanneer de webshop in de lucht is ? Anders kijken ze en vinden ze niets, zal bij je collega's wel niet zo heel veel uitmaken maar zal daar toch mee oppassen.
[/quote]quote:Hoe ga je het doen met de producten op de webshop,maak je een foto van het product ?
Ja, als oud-militair had ik daar natuurlijk aan moeten denken. ff noterenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef _The_General_ het volgende:
Je kunt je bij reclame ook richten op de in NL wonende Britse militairen. Denk aan JFC HQ Brunssum etc. Adverteren in hun blad etc.
Probleem is dat je helaas niet met iedereen rekening kan houden. Anders heb je een stockpile van hier tot Tokio. En dat kost natuurlijk geld.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:58 schreef Tyr80 het volgende:
Paar dingen die ik iig mis bij fabulous:
* Daddy's Sauce
* Quality Street
* Rowntree's gesuikerde wijngum rolletjes dingessen
* Allerlei repen, Aero's, Wispa, etc
* Die chips waar je zelf zo'n zakje poeder in moest doen, dan schudden en dan opeten.
* Nog veeeel meer dingen in Prawn Cocktail smaak, Monster Munch, etc
* Meer samballen, van die fruitige en extreem hete die ze daar hebben enzo.
En zorg dat je voorraad beter op peil blijft dan die van hun!Dan heb je alvast 1 klant erbij!
Reclame maken op expat-fora zeker!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:49 schreef Rapaille het volgende:
Heb je ook cadeauverpakkingen? Hoeft niet gratis, maar kan soms wel makkelijk zijn?
Wat reclame maken op (engelse) expat-forums?
Hoe ga je de nieuwsbrieven aanpakken qua opmaak, en hoe wil je de effectiviteit meten?
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar dat is afhankelijk van je marktquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:42 schreef ErwinRommel het volgende:
iemand ervaring met goede "gebruikte" verpakkingen?
Bij een leverancier van verpakkingen waar we zijn geweest verkopen ze 30 "gebruikte" dozen van zeer goede kwaliteit (staat geen logo op) voor ¤18.
Nieuwe dozen ¤30 per 25 stuks, van stevig karton. We hebben 4 dozen meegekregen, ook de gebruikte om ze te "testen".
Sorry, maar wat is een USP?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar dat is afhankelijk van je markt.
Dozen zijn niet heel erg duur, bij Paardekooper kan je voor ongeveer datzelfde bedrag nieuwe dozen kopen.
Mocht je er wel voor kiezen, zou ik er een USP van maken, want het is wel milieuvriendelijk natuurlijk.
Unique Selling Pointquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sorry, maar wat is een USP?![]()
Verder kiezen wij ervoor om niet die "chips" te kiezen voor vulling maar bubbelfolie. Zelf vind ik die chips erg hinderlijk als ikzelf iets bestel.
Ok thanks, ff opzoeken in google zodadelijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Unique Selling Point.
Van bubbelfolie heb je VEEL nodig he, om een doosje helemaal af te vullen.
Ja, bijvoorbeeld baking soda is naar mijn weten in de supermarkt totaal niet te koop. Daar gaan we ook wel wat van inkopen natuurlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:21 schreef Kluts het volgende:
Ik zat even mee te lezen, en bedacht me ook nog iets. Misschien niet iets voor in het begin, maar er zijn ook veel britse koks die in hun recepten typisch engelse producten gebruiken die hier niet te krijgen zijn. Weet niet of dat mag en zulks, maar wellicht kan je daar ook handig op inspelen?
Ja, ik heb regelmatig dat ik dan een recept van bijv. Nigella tegenkom met een ingrediënt wat we hier dan niet hebben en waarvan ik ook niet zo 123 weet waarmee je het kan vervangen. Tof als jullie dat soort zaken ook in het assortiment kunnen opnemen!quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja, bijvoorbeeld baking soda is naar mijn weten in de supermarkt totaal niet te koop. Daar gaan we ook wel wat van inkopen natuurlijk
Je krijgt zo een uitnodiging van onze Facebookpagina via Facebook toegestuurd...... kan je je verzoekjes meldenquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:34 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, ik heb regelmatig dat ik dan een recept van bijv. Nigella tegenkom met een ingrediënt wat we hier dan niet hebben en waarvan ik ook niet zo 123 weet waarmee je het kan vervangen. Tof als jullie dat soort zaken ook in het assortiment kunnen opnemen!
Toppie!quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je krijgt zo een uitnodiging van onze Facebookpagina via Facebook toegestuurd...... kan je je verzoekjes melden
met jouw username had ik toch een iets andere reactie verwacht, iets waar weinig webshopbeheerders ooit van hebben gehoordquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:02 schreef SEO het volgende:
Zorg voor een gebruiksvriendelijke webshop (usability). Denk hierbij aan de volgende punten:
- Zorg voor heldere call-to-actions i.c.m. groen/oranje/rode bestelbuttons (bestel direct o.i.d.).
- Zorg voor een zo kort en efficiënt mogelijk bestelproces. Vermeld hierbij bij welke stap de klant is (stap 1, 2, etc.).
- Laat je klanten afrekenen op (het liefst) 1 pagina.
Meer tips en informatie vind je in deze handige *knipperdeknipknip*
Succes!
En dan zelf een totaal onoverzichtelijke website hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:02 schreef SEO het volgende:
Zorg voor een gebruiksvriendelijke webshop (usability). Denk hierbij aan de volgende punten:
- Zorg voor heldere call-to-actions i.c.m. groen/oranje/rode bestelbuttons (bestel direct o.i.d.).
- Zorg voor een zo kort en efficiënt mogelijk bestelproces. Vermeld hierbij bij welke stap de klant is (stap 1, 2, etc.).
- Laat je klanten afrekenen op (het liefst) 1 pagina.
Meer tips en informatie vind je in deze handige *SPAM*
Succes!
och jah backlinks zijn best belangrijk, jammer dat ie zn anchor text verneuktquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:10 schreef themole het volgende:
[..]
En dan zelf een totaal onoverzichtelijke website hebben.
Haha nee, geen spam. Ik doe zelf iets rondom webwinkels maar heb niets met de link te maken. Tijdens een googlesessie kwam ik bij deze post en het boeide me. Vervolgens heb ik me even geregistreerd om TS enigzins te helpen. Akkoord?quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:05 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
met jouw username had ik toch een iets andere reactie verwacht, iets waar weinig webshopbeheerders ooit van hebben gehoord
Los van dat je heir een beetje zit te spammen natuurlijk
True. Echter, het linkje is puur ter informatie. Zou ik de intentie hebben gehad om te spammen had ik uiteraard een aantal zoekwoorden in de anchor tekst gedropt, maar niet dus.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:11 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
och jah backlinks zijn best belangrijk, jammer dat ie zn anchor text verneukt
Ik zet er mijn ordernummer neer, en plak een losse sticker op het pakket met daarop de afzender.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Burdie,
Eigen kenmerk bij myparcel komt op 't label te staan. Zet je hier gewoon je bedrijfsnaam neer of?
Dank jequote:Op maandag 20 februari 2012 23:57 schreef Poephoofd_ het volgende:
Dit ga ik wel even volgen, leuk!
Ik wens jullie alvast heel veel succes, geluk en wijsheid met jullie toekomstige webshop!
en das toch eigenlijk t belangrijkste bij een webshopquote:
Toch vraag ik mij dan af, goed, wij hebben een webshop via shoptrader, maar dat SEO, ik lees het steeds vaker.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:17 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
en das toch eigenlijk t belangrijkste bij een webshopzowel de onsite als ofsite seo
Maar in Dig loopt een topic wat je wel kan helpen
lol heel beknopt overzicht:quote:Op maandag 27 februari 2012 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch vraag ik mij dan af, goed, wij hebben een webshop via shoptrader, maar dat SEO, ik lees het steeds vaker.
Short briefing please! Geen zin om op allerlei links te moeten klikken aangezien ik tegelijk ook bezig ben de voorraad te reggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |