abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 7 februari 2012 @ 16:18:11 #51
4530 crew  Crazy Harry
pi_107717201
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,

jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Aangezien er direct betaald wordt, voldoet hij daaraan.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:18:49 #52
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_107717220
Ff een kanttekening. Heb als expat al eens gezocht naar iets vergelijkbaars voor Nederlands voedsel, maar dat is bijna niet te betalen vaak. Denk je dat je dit voor een acceptabele prijs kan leveren?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_107717285
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :

voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
  Redactie Frontpage dinsdag 7 februari 2012 @ 16:22:35 #54
4530 crew  Crazy Harry
pi_107717365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:20 schreef LimaOscarLima het volgende:
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :

voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
Ah, bedoel je op die manier.
Daar mag je dan wel een link van geven inderdaad, heb ik nog een werkgever die ik in moet lichten :P
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:22:37 #55
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107717367
quote:
19s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:18 schreef kingmob het volgende:
Ff een kanttekening. Heb als expat al eens gezocht naar iets vergelijkbaars voor Nederlands voedsel, maar dat is bijna niet te betalen vaak. Denk je dat je dit voor een acceptabele prijs kan leveren?
Dat was dus iets waar we tegen aanliepen. Online bestellen bij wholesalers dachten we eerst aan. Echter die hanteren palletprijzen. Zover zijn we nog niet dat we per artikel 1 pallet kunnen kopen. daar laten we de verzendkosten nog buiten. Die zijn meer dan een ¤160 voor een ritje heen en weer.
Daarom hebben we dus gekeken naar andere opties, en die zijn er legio.
Zelf gaan dus. Dan kun je ook zelf zien wat je koopt. Plus evt. "verzoeken" van klanten meenemen mbt buitengewone orders.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_107717385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Omdat Britse expats vaak geen NL bankrekening hebben en dus niet via IDeal kunnen betalen maar wel via PayPal. je betaald idd een percentage aan PayPal per transactie. maar dat bereken je door in de stukprijs.
Ik zou goed nadenken over deze manier van prijsverwerking. Hoge verzendkosten of betalingskosten schrikken natuurlijk af, maar hoge prijzen schrikken nog meer af. Daarnaast zijn verzendkosten éénmalig. Wanneer je stukprijs stijgt, zal je juist minder grote bestellingen krijgen. Hoge verzendkosten zorgen misschien voor een drempel bij kleine hoeveelheden, maar daarna zal de klant misschien wel meer in zijn wandelwagentje gooien.

Als je je focust op Britse expats, dan zou ik persoonlijk focussen op grotere bestellingen (50-100/150 euro?). Je moet echter vertrouwen wekken, dus misschien zorgen dat klanten bij de eerste bestelling lagere verzendkosten betalen. Hebben ze éénmaal een goede en snelle levering ontvangen, dan durven ze volgende keer misschien een leuke voorraad te kopen.

Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:25:13 #57
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107717450
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:20 schreef LimaOscarLima het volgende:
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :

voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
Kun je mij daar een link van geven? Mij is daar nl. niks van bekend. Handig om dat wel te weten.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:31:34 #58
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107717682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef Piger het volgende:

[..]

Ik zou goed nadenken over deze manier van prijsverwerking. Hoge verzendkosten of betalingskosten schrikken natuurlijk af, maar hoge prijzen schrikken nog meer af. Daarnaast zijn verzendkosten éénmalig. Wanneer je stukprijs stijgt, zal je juist minder grote bestellingen krijgen. Hoge verzendkosten zorgen misschien voor een drempel bij kleine hoeveelheden, maar daarna zal de klant misschien wel meer in zijn wandelwagentje gooien.

Als je je focust op Britse expats, dan zou ik persoonlijk focussen op grotere bestellingen (50-100/150 euro?). Je moet echter vertrouwen wekken, dus misschien zorgen dat klanten bij de eerste bestelling lagere verzendkosten betalen. Hebben ze éénmaal een goede en snelle levering ontvangen, dan durven ze volgende keer misschien een leuke voorraad te kopen.

Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
De marges zijn acceptabel hoor. Ik weet niet hoe concurrenten inkopen, want uiteraard heb ik ook hun prijzen bekeken en bij ze besteld ;)
Wij kunnen garanderen dat we redelijk beneden de prijs kunnen zitten van de concurent. Prijzen die ik daar zag waren achterlijk hoog voor bv een zakje Walkers Salt & Vinager. Wij kunnen daar, incl transportkosten en verzending zelfs nog onder zitten, en zelfs per zakje crisps daar winst op maken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:32:18 #59
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107717715
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef Piger het volgende:

Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
Goede tip! In PDF dus.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:34:05 #60
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107717791
Tot zover bedankt voor jullie inbreng. Er zitten bijzonder bruikbare tips tussen die we zeker gaan bekijken :)
En kritische replies, graag zelfs, want dat kan dingen verbeteren ten gunste van de toekomstige klandizie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 februari 2012 @ 16:46:11 #61
4530 crew  Crazy Harry
pi_107718204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kun je mij daar een link van geven? Mij is daar nl. niks van bekend. Handig om dat wel te weten.
Ik ben niet bepaald juridisch aangelegd maar hij lijkt gelijk te hebben.
Boek 7 van het burgerlijk wetboek, Titel 1 Koop en ruil, Afdeling 4 Verplichtingen van de koper, Artikel 26, Lid 2:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-02-2011

quote:
Artikel 26

1. De koper is verplicht de prijs te betalen.

2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Qua interpretatie moet daarin overigens iets mis zijn want anders kan ik uit mijn hoofd wel 100 webwinkels opnoemen die in overtreding van deze wet zijn en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:48:44 #62
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107718299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:46 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ik ben niet bepaald juridisch aangelegd maar hij lijkt gelijk te hebben.
Boek 7 van het burgerlijk wetboek, Titel 1 Koop en ruil, Afdeling 4 Verplichtingen van de koper, Artikel 26, Lid 2:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-02-2011

[..]

Qua interpretatie moet daarin overigens iets mis zijn want anders kan ik uit mijn hoofd wel 100 webwinkels opnoemen die in overtreding van deze wet zijn en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Klopt dus idd ja.
Al vraag ik mij wel af of deze regel in de praktijk ook echt toegepast is. Via IDeal of PayPal betalen mensen toch vaak het gehele bedrag in 1 keer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_107718552
in de regel wordt het niet vaak toegepast, ik heb zelf meerdere webwinkels lopen.
er zijn ook verschillende bedrijven die dit voor je af kunnen dekken.

voor een paar voorbeelden ff een pb/dm mag hier niet spammen.
maar ik wil je maar al te graag helpen
  dinsdag 7 februari 2012 @ 17:00:08 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107718693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:56 schreef LimaOscarLima het volgende:
in de regel wordt het niet vaak toegepast, ik heb zelf meerdere webwinkels lopen.
er zijn ook verschillende bedrijven die dit voor je af kunnen dekken.

voor een paar voorbeelden ff een pb/dm mag hier niet spammen.
maar ik wil je maar al te graag helpen
Zie DM ;)
Dat die regel vaak niet toegepast gaat worden wilt niet zeggen dat ik daar niet vanaf moet weten. het is juist goed dat te weten!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:22:24 #65
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107721356
Hier DE vriendin..... dank tot nu toe voor de tips. ^O^
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_107726963
Let in ieder geval op dat je de klant niet mag verplichten meer dan 50% vooraf te laten betalen. Je mag het wel vragen maar je moet een achterafbetaalmogelijkheid geven. Dit kan bv met Rembours en dat doorberekenen aan de klant om het af te schrikken.

Qua PostNL kan ik je http://www.shops-united.nl aanraden, daar zitten wij ook.
pi_107727194
Er zijn inderdaad veel webwinkels die nog fout werken qua dat achteraf betalen, maar een webwinklier mag zijn klant dus echt noet verplichten 100% vooraf te laten betalen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:19:30 #68
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107732305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:28 schreef PeterPastoor het volgende:
Er zijn inderdaad veel webwinkels die nog fout werken qua dat achteraf betalen, maar een webwinklier mag zijn klant dus echt noet verplichten 100% vooraf te laten betalen.
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst ;)

Online pakket service, dan komen ze het halen bij je? Hoeveel pakketjes denk je dagelijks te kunnen faciliteren van zeg een pak A4 papier formaat?

Dat van de KvK en woon/winkel bestemming negeren zou ik niet zomaar doen. Er is wat jurispuntentie van webshops die ermee moesten nokken v/d gemeente. Buren klagen over overlast -> overlast blijkt door webshop te komen -> oei dat mag niet volgens bestemming .... en je hebt een gigantisch probleem.

Paypal accepteert GEEN!!!!!! postnl track-n-trace! Zou er uberhaupt al niet mee in zee gaan, maar das persoonlijk.

Hoe ga je om met klachten?

Ga je je aansluiten bij een waarborg oid?

En nog eentje; vallen je, en indien ja, hoe, goederen onder de wet koop op afstand?
Dum de dum
pi_107732524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst ;)

Nee dit lossen ze ook niet op door rembours ;) Ze bieden helemaal geen achterafbetaalmogelijkheid.

Wij bieden nu nog rembours aan. Dit gaat zeer binnenkort veranderen. Maar rembours is wel een achterafbetaalmogelijkheid dus wat dat betreft voldoen wij aan de wet :)
pi_107732996
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc. ^O^
pi_107793641
Heb je goed onderzocht wat je kansen op de markt zijn?
En wat ben je qua geld eigenlijk kwijt voor zo'n webshop te laten bouwen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:11:04 #72
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_107794370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat was dus iets waar we tegen aanliepen. Online bestellen bij wholesalers dachten we eerst aan. Echter die hanteren palletprijzen. Zover zijn we nog niet dat we per artikel 1 pallet kunnen kopen. daar laten we de verzendkosten nog buiten. Die zijn meer dan een ¤160 voor een ritje heen en weer.
Daarom hebben we dus gekeken naar andere opties, en die zijn er legio.
Zelf gaan dus. Dan kun je ook zelf zien wat je koopt. Plus evt. "verzoeken" van klanten meenemen mbt buitengewone orders.
Ja ok, dat moet met kleine hoeveelheden wel te doen zijn. Wilde iig zeker weten dat je ervan op de hoogte was, want ik schrok daar nogal van.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:18:51 #73
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107796619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst ;)

Online pakket service, dan komen ze het halen bij je? Hoeveel pakketjes denk je dagelijks te kunnen faciliteren van zeg een pak A4 papier formaat?

Dat van de KvK en woon/winkel bestemming negeren zou ik niet zomaar doen. Er is wat jurispuntentie van webshops die ermee moesten nokken v/d gemeente. Buren klagen over overlast -> overlast blijkt door webshop te komen -> oei dat mag niet volgens bestemming .... en je hebt een gigantisch probleem.

Paypal accepteert GEEN!!!!!! postnl track-n-trace! Zou er uberhaupt al niet mee in zee gaan, maar das persoonlijk.

Hoe ga je om met klachten?

Ga je je aansluiten bij een waarborg oid?

En nog eentje; vallen je, en indien ja, hoe, goederen onder de wet koop op afstand?
Onder rembours haakt bijna iedereen af. maar dus heb je je wel ingedekt omdat je de klant niet ineens het gehele bedrag hoeft te vragen,. Slim :)

Online pakketdienst van PostNL doelde ik op.

De KvK heeft dat letterlijk zo gezegd "wat mensen niet weten hoeven ze ook niet te weten.

Mbt aansluiten bij een waarborg? Ik ga vanavond een heel pak info lezen mbt dit. Idem nog eens over wetgeving en regelgeving. Ik wil het goed ingeprent hebben ;)
Klachten behandelen we zelf en proberen die naar redelijkheid in het voordeel van de klant te beslechten. Dat is ook een stukje reclame, goede klachtenafhandeling. Ik hoop dat we die echter niet krijgen ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:19:22 #74
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107796636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc. ^O^
Zit in het totaalpakket. Straks ook eens naar kijken!
Thanks
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:22:06 #75
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107796718
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:50 schreef Guidetti het volgende:
Heb je goed onderzocht wat je kansen op de markt zijn?
En wat ben je qua geld eigenlijk kwijt voor zo'n webshop te laten bouwen?
Wij hebben een "marktonderzoekje" gedaan. En nee, niet enkel onder vrienden en kennissen.
Wij betalen ¤32 per maand voor een pakket en daarin zit ook inbegrepen een Engelstalige module.
Daarnaast de jaarlijkse kosten voor domeinregistratie. maar die zijn nihil. Verder de tijd die je erin steekt! Dat schijn je ook te moeten registreren van de BD. Want als je naar ik meen minder dan 24 uur per week eraan werkt ziet men het niet als onderneming.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:22:23 #76
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107796729
Maar goed, nu ff vreten :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:35:02 #77
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107797161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc. ^O^
Ik heb toevallig gisteravond (toen ErwinRommel even iets anders aan het doen was) al een Google Analytics account aangemaakt. Vanavond of van het weekend even goed naar kijken wat het precies doet.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_107797299
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.

Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.

Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl

Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.

Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
pi_107797332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Want als je naar ik meen minder dan 24 uur per week eraan werkt ziet men het niet als onderneming.
Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.

En je hebt het zo te zien allemaal goed doordacht, het enige dat ik mis is een stukje marketing / promotie. Als er één ding is waar mensen zich naar mijn ervaring flink op verkijken, dan is het wel op de bezoekers- en bestellingsaantallen van een webwinkel. De marketing / promotie van een website is discutabel een van de lastigste trajectjes. Een prachtige, goed functionerende website / webwinkel bouwen is één ding, er daadwerkelijk omzet / winst mee draaien is wat anders en valt vaak vies tegen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:44:42 #80
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107797464
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
[quote]Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Met het risico van wanbetalers ;)

quote:
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Wij kunnen pas zodra we de goederen gekocht hebben een betere inschatting maken.

quote:
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl

Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
Ik ken ze, die website is wel erg erg lelijk!! Hebben ook wel eens bij ze besteld, en verzendkosten vielen me echt mee bij hun.

quote:
Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
[/quote]

Dat is dan ff koffiedik kijken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:44:45 #81
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107797465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.

Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.

Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl

Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.

Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
Die site is idd ook onze grootste "concurrent" op het moment. Wij willen dus goede service leveren met een duidelijke, overzichtelijke website. En mindere verzendkosten...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:45:57 #82
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107797510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.

En je hebt het zo te zien allemaal goed doordacht, het enige dat ik mis is een stukje marketing / promotie. Als er één ding is waar mensen zich naar mijn ervaring flink op verkijken, dan is het wel op de bezoekers- en bestellingsaantallen van een webwinkel. De marketing / promotie van een website is discutabel een van de lastigste trajectjes. Een prachtige, goed functionerende website / webwinkel bouwen is één ding, er daadwerkelijk omzet / winst mee draaien is wat anders en valt vaak vies tegen.
Ohh zit dat zo. Toch eens wat beter lezen mbt startersaftrek.
Tja, de marketing blijft altijd erg lastig. Maar we doen ons best ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_107798864
Ik ga hier beetje IT kritiek geven;

32 euro per maand voor een webshop met allerlei modules is niet veel. Hou er rekening mee, dat als je website niet bereikbaar is, dat je enorm veel klanten (vaak voorgoed) kwijt ben. Probeer even achter te komen of bedrijf waar je webshop hebt lopen of ze betrouwbaar zijn. Ook welke SLA (Service Level Agreement) heb je met ze. Kan je schadeclaims indienen als je website niet te bereiken is (want dan mis je direct je omzet).

Daarnaast zou ik adviseren om je e-mail 'los' te koppelen van deze bedrijf. Dan heb je in iedere geval, mocht je webshop niet bereikbaar zijn de mogelijkheid om middels e-mail je klanten te bedienen.

Kijk goed naar de backups! Meeste bedrijven bieden 'standaard' backup mogelijkheden, maar lees goed kleine letters. Het is namelijk zo dat ze backups alleen voor interne doeleinden gebruiken. Oftewel als het gehele server in de fik komt te staan, dat ze dan op de nieuwe server backups terug kunnen zetten. Maar - kan je ten alle tijden je eigen backups terug plaatsen? Zo niet - zoek naar de mogelijkheden om minstens 1 x per dag zelf backup te maken. Zijn je gegevens verloren, dan is gelijk je gehele winkel dood (geen administratie, geen bestellingen, geen klanten, geen voorraad - niks meer).

Ten slotte, hou er rekening mee, in de toekomst als jullie eenmaal hopelijk goede omzet eruit gaan halen, dat je domweg meer geld kwijt zal moeten voor 'betere' hosting. Dan zal je moeten zoeken naar partij welke je betere dienst kan leveren (stabieler, sneller, support binnen 4 uur enzovoort). Nogmaals, er zijn weinig slechtere zaken als een niet bereikbare website.
Edit: let ook op, dat je over 2-3 jaar niet 'vast' komt te zitten omdat je niet kan overstappen naar andere aanbieder omdat webshop niet meer compatible is. Dan blijf je vast zitten met een trage en niet zo betrouwbare website, of moet je enorm veel investeren om te kunnen migreren van partij A naar partij B. Dus onderschat technische kant niet, is mijn boodschap :)

Succes ermee!
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:38:01 #84
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_107799113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,

jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelf

[ Bericht 14% gewijzigd door Civilian op 09-02-2012 18:46:36 ]
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_107799346
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:38 schreef Civilian het volgende:

[..]

Onzin
Jouw reactie is ook onzin als je 'm niet onderbouwt.
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:46:52 #86
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_107799367
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:45 schreef McCandless het volgende:

[..]

Jouw reactie is ook onzin als je 'm niet onderbouwt.
Lees 'm nog een keer dan
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_107813772
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:38 schreef Civilian het volgende:

[..]

Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelf
je zegt precies hetzelfde naar mijn mening, ik bedoel hierbij geen transactiemethodes
pi_107818474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:29 schreef ikhouvanveel het volgende:
Ik ga hier beetje IT kritiek geven;

32 euro per maand voor een webshop met allerlei modules is niet veel. Hou er rekening mee, dat als je website niet bereikbaar is, dat je enorm veel klanten (vaak voorgoed) kwijt ben. Probeer even achter te komen of bedrijf waar je webshop hebt lopen of ze betrouwbaar zijn. Ook welke SLA (Service Level Agreement) heb je met ze. Kan je schadeclaims indienen als je website niet te bereiken is (want dan mis je direct je omzet).

Daarnaast zou ik adviseren om je e-mail 'los' te koppelen van deze bedrijf. Dan heb je in iedere geval, mocht je webshop niet bereikbaar zijn de mogelijkheid om middels e-mail je klanten te bedienen.

Kijk goed naar de backups! Meeste bedrijven bieden 'standaard' backup mogelijkheden, maar lees goed kleine letters. Het is namelijk zo dat ze backups alleen voor interne doeleinden gebruiken. Oftewel als het gehele server in de fik komt te staan, dat ze dan op de nieuwe server backups terug kunnen zetten. Maar - kan je ten alle tijden je eigen backups terug plaatsen? Zo niet - zoek naar de mogelijkheden om minstens 1 x per dag zelf backup te maken. Zijn je gegevens verloren, dan is gelijk je gehele winkel dood (geen administratie, geen bestellingen, geen klanten, geen voorraad - niks meer).

Ten slotte, hou er rekening mee, in de toekomst als jullie eenmaal hopelijk goede omzet eruit gaan halen, dat je domweg meer geld kwijt zal moeten voor 'betere' hosting. Dan zal je moeten zoeken naar partij welke je betere dienst kan leveren (stabieler, sneller, support binnen 4 uur enzovoort). Nogmaals, er zijn weinig slechtere zaken als een niet bereikbare website.
Edit: let ook op, dat je over 2-3 jaar niet 'vast' komt te zitten omdat je niet kan overstappen naar andere aanbieder omdat webshop niet meer compatible is. Dan blijf je vast zitten met een trage en niet zo betrouwbare website, of moet je enorm veel investeren om te kunnen migreren van partij A naar partij B. Dus onderschat technische kant niet, is mijn boodschap :)

Succes ermee!
30 euro per maand is echt niet zo heel veel hoor. Dat toko's als One Stop Webshop en Starteenwinkel zich minimaal 50 euro per maand vragen voor (heel erg beperkte) webwinkelsystemen wil niet zeggen dat dat normaal is. :P Maar inderdaad, voor de rest goede punten. Laatst had ik een klant die van Starteenwinkel.nl naar mij was overgestapt, en toen bleek dat er geen énkele exportmogelijkheid was in hun systeem. Het betrof gelukkig maar een webwinkel met 20 verschillende producten, die de klant zelf opnieuw in mijn eigen systeem heeft aangemaakt, maar stel je voor als dat er eens 20000 waren of zo. :O Die klant betaalde overigens maar liefst 55 euro per maand aan abonnementskosten, 1,70 euro per iDeal-transactie, en had elke maand een nacalculatie van rond de 10 euro voor bandbreedteverbruik. Al met al was hij zo'n 100 euro per maand kwijt voor een erg beperkt webwinkelsysteem. Dat vind ik gewoon echt absurde bedragen.
pi_107825747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.

Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.

Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl

Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.

Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :S
pi_107826662
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 14:46:36 #91
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107827638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template ;)
Nope, Shoptrader :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:23:17 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107831157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 13:48 schreef PeterPastoor het volgende:

[..]

Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :S
En de lay-out is ook echt bagger!
Maar ze leveren binnen 2 werkdagen weer wel. In goede stevige dozen. dat mag wel gezegd worden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 16:23:44 #93
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107831173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template ;)
Wat Lotusss (mijn vriendin) dus schreef ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 februari 2012 @ 18:01:31 #94
4530 crew  Crazy Harry
pi_107834365
Let ook goed op wat de Xenos aanbiedt aan Engelse producten.
Daar liggen nogal eens buitenlandse lekkernijen spotgoedkoop.
Meestal lijkt het er tijdelijk te liggen maar de oplettende klant ziet dat veel producten elk jaar rond dezelfde tijd terugkomen...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:12:56 #95
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107839121
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:01 schreef Crazy Harry het volgende:
Let ook goed op wat de Xenos aanbiedt aan Engelse producten.
Daar liggen nogal eens buitenlandse lekkernijen spotgoedkoop.
Meestal lijkt het er tijdelijk te liggen maar de oplettende klant ziet dat veel producten elk jaar rond dezelfde tijd terugkomen...
Dank dat je ons erop wijst, wist niet dat de Xenos dat ook verkoopt. Waar wij ons ook uiteindelijk in willen onderscheiden, is de one-stop-shop voor alle niet gangbare Britse etenswaren.

Ja, dan bieden we wellicht wel iets aan wat elders te koop is, maar als men toch al bezig is te bestellen, dan bestellen ze dat in één keer mee in plaats van dit apart bij de Xenos te halen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_107841166
Je moet zeker niet bang zijn voor andere winkels. Amerikaanse producten vindt je ook op steeds meer plaatsen. Je moet zorgen dat je je onderscheidt van de rest ;)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 20:56:01 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107841548
Heb je al over promotie gedacht? Dat kost vaak ook geld :).
KuikenGuppy
  vrijdag 10 februari 2012 @ 21:08:32 #98
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_107842111
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 20:56 schreef Burdie het volgende:
Heb je al over promotie gedacht? Dat kost vaak ook geld :).
In eerste instantie mond op mond reclame. We willen de eerste 2 maanden niet te snel uitbreiden omdat we niet zeker weten wat goed verkoopt uit ons assortiment.

Ik ben wellicht iets commerciëler en assertiever ingesteld dan ErwinRommel... dus ik ben in mijn pauze op mijn werk even visitekaartjes uit gaan delen. Had er naar schatting 20-25 meegenomen en die waren zo op.

Leuke reacties op gehad, maar altijd nog zien wie er echt gaat bestellen, laat staan wie echt vaste klant wordt!

En als de opening echt op handen is, dan spam ik natuurlijk alle Facebook vrienden met de Facebook site van de webshop ;)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_107855336
Mond op mond is wel érg persoonlijk. ;)

Maar nogmaals, mensen verkijken zich echt op marketing en promotie. Willekeurig visitekaartjes uitdelen en via Social Media iedereen gaan spammen is zelden voldoende, want je schiet zo maar wat hagel in het rond met de hoop iets te raken (lees: een bezoeker cq. klant naar binnen te halen). Dit heet niet voor niets Shotgun Approach[/i]. ;) Er komt veel meer bij kijken, je zult de zoekwoorden en impressies van je website constant in de gaten moeten houden, en daar vervolgens weer op in moeten spelen. Je zult aan Linkbuilding moeten doen. En ga zo nog maar even door. Je kunt de prachtigste webwinkel en het meest fijne stukje software hebben dat er is, als het niet gevonden wordt dan heb je er geen zak aan. Dat is hetzelfde als een Ferrari in je garage hebben waar je niet mee rijdt.

Dan is het nog maar de vraag of er wel vraag is naar je producten. Elke keer wanneer een potentiële klant bij mij aanbelt om een website/webwinkel te maken, vraag ik of diegene wel markt- en/of vooronderzoek verricht heeft. Er starten dagelijks honderden mensen een eigen webwinkel, maar velen hebben geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken, wie de concurrenten zijn, of er überhaupt wel vraag is naar de producten en diensten, enzovoorts. Denk je echt dat je een x aantal bestellingen per maand kunt verwachten, met jouw product/dienst? Allemaal stof tot nadenken. ;)
  zondag 12 februari 2012 @ 10:25:59 #100
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107884628
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 11:30 schreef Impossibruuu het volgende:
Mond op mond is wel érg persoonlijk. ;)

Maar nogmaals, mensen verkijken zich echt op marketing en promotie. Willekeurig visitekaartjes uitdelen en via Social Media iedereen gaan spammen is zelden voldoende, want je schiet zo maar wat hagel in het rond met de hoop iets te raken (lees: een bezoeker cq. klant naar binnen te halen). Dit heet niet voor niets Shotgun Approach[/i]. ;) Er komt veel meer bij kijken, je zult de zoekwoorden en impressies van je website constant in de gaten moeten houden, en daar vervolgens weer op in moeten spelen. Je zult aan Linkbuilding moeten doen. En ga zo nog maar even door. Je kunt de prachtigste webwinkel en het meest fijne stukje software hebben dat er is, als het niet gevonden wordt dan heb je er geen zak aan. Dat is hetzelfde als een Ferrari in je garage hebben waar je niet mee rijdt.

Dan is het nog maar de vraag of er wel vraag is naar je producten. Elke keer wanneer een potentiële klant bij mij aanbelt om een website/webwinkel te maken, vraag ik of diegene wel markt- en/of vooronderzoek verricht heeft. Er starten dagelijks honderden mensen een eigen webwinkel, maar velen hebben geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken, wie de concurrenten zijn, of er überhaupt wel vraag is naar de producten en diensten, enzovoorts. Denk je echt dat je een x aantal bestellingen per maand kunt verwachten, met jouw product/dienst? Allemaal stof tot nadenken. ;)
Dank voor jouw inbreng :)
Om te beginnen met de marketing. Dat is idd het lastigste. Naamsbekendheid verkrijg je niet zomaar, daar moet je wat voor doen. daarnaast is het ook belangrijk om betrouwbaar en klantgericht over te komen. Klant is koning.
Social-media, mond tot mond, goede meta-tags hebben, etc. Met die meta-tags, ook per artikel ga ik vandaag weer mee aan de slag. De nieuwsbrief gaan we deze week maken, en die proberen we samen met assortiment geregeld te vernieuwen.
marketing ook door fysiek aanwezig te zijn op bv beurzen, of Brits gerelateerde events. Naamsbekendheid kweken. Kost tijd en energie, maar dat hebben we er graag voor over.

Mbt de concurrenten, ik denk dat wij scherpe prijzen kunnen aanbieden. Ik heb de websites van concurrenten bekeken en zie nu al dat qua lay-out wij het beter doen.
Er is vraag, genoeg zelfs. Een potentiele markt van 44000 Britten in Nederland, plus de Anglofiel ;)
Daarnaast gaan wij ook seasonal producten aanbieden.

Natuurlijk, wij zijn "absolute beginners", ik ben chauffeur, mijn vriendin werkt op een service-desk. Ons start-budget is uiteraard ook niet oneindig. We zullen het dus rustig aan moeten opstarten, maar wel met voor de eerste keer voldoende artikelen. Als bepaalde artikelen goed gaan lopen gaan bv artikelen die minder lopen op low-profile. Nu is dat nog niet voorspelbaar. En in 12 uur kan ik in principe de spullen weer op voorraad hebben.
Anyway, vandaag weer lekker werken en zaken uitzoeken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')