Aangezien er direct betaald wordt, voldoet hij daaraan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Ah, bedoel je op die manier.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:20 schreef LimaOscarLima het volgende:
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :
voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
Dat was dus iets waar we tegen aanliepen. Online bestellen bij wholesalers dachten we eerst aan. Echter die hanteren palletprijzen. Zover zijn we nog niet dat we per artikel 1 pallet kunnen kopen. daar laten we de verzendkosten nog buiten. Die zijn meer dan een ¤160 voor een ritje heen en weer.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:18 schreef kingmob het volgende:
Ff een kanttekening. Heb als expat al eens gezocht naar iets vergelijkbaars voor Nederlands voedsel, maar dat is bijna niet te betalen vaak. Denk je dat je dit voor een acceptabele prijs kan leveren?
Ik zou goed nadenken over deze manier van prijsverwerking. Hoge verzendkosten of betalingskosten schrikken natuurlijk af, maar hoge prijzen schrikken nog meer af. Daarnaast zijn verzendkosten éénmalig. Wanneer je stukprijs stijgt, zal je juist minder grote bestellingen krijgen. Hoge verzendkosten zorgen misschien voor een drempel bij kleine hoeveelheden, maar daarna zal de klant misschien wel meer in zijn wandelwagentje gooien.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat Britse expats vaak geen NL bankrekening hebben en dus niet via IDeal kunnen betalen maar wel via PayPal. je betaald idd een percentage aan PayPal per transactie. maar dat bereken je door in de stukprijs.
Kun je mij daar een link van geven? Mij is daar nl. niks van bekend. Handig om dat wel te weten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:20 schreef LimaOscarLima het volgende:
nee bij ideal en paypal voldoet hij daar niet aan, want je moet iets hebben,
zoals bankoverschrijving :
voorbeeld;
ik bestel voor 100 euro, 3 euro verzendkosten, ik zou graag achteraf betalen.
rommel is mij dan verplicht de keuze te geven zodat ik dan maximaal
61,50 euro van te voren moet betalen
De marges zijn acceptabel hoor. Ik weet niet hoe concurrenten inkopen, want uiteraard heb ik ook hun prijzen bekeken en bij ze besteldquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef Piger het volgende:
[..]
Ik zou goed nadenken over deze manier van prijsverwerking. Hoge verzendkosten of betalingskosten schrikken natuurlijk af, maar hoge prijzen schrikken nog meer af. Daarnaast zijn verzendkosten éénmalig. Wanneer je stukprijs stijgt, zal je juist minder grote bestellingen krijgen. Hoge verzendkosten zorgen misschien voor een drempel bij kleine hoeveelheden, maar daarna zal de klant misschien wel meer in zijn wandelwagentje gooien.
Als je je focust op Britse expats, dan zou ik persoonlijk focussen op grotere bestellingen (50-100/150 euro?). Je moet echter vertrouwen wekken, dus misschien zorgen dat klanten bij de eerste bestelling lagere verzendkosten betalen. Hebben ze éénmaal een goede en snelle levering ontvangen, dan durven ze volgende keer misschien een leuke voorraad te kopen.
Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
Goede tip! In PDF dus.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef Piger het volgende:
Qua voorwaarden ken ik één belangrijke regel: zorg dat je algemene voorwaarden downloadbaar zijn.
Ik ben niet bepaald juridisch aangelegd maar hij lijkt gelijk te hebben.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kun je mij daar een link van geven? Mij is daar nl. niks van bekend. Handig om dat wel te weten.
Qua interpretatie moet daarin overigens iets mis zijn want anders kan ik uit mijn hoofd wel 100 webwinkels opnoemen die in overtreding van deze wet zijn en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.quote:Artikel 26
1. De koper is verplicht de prijs te betalen.
2. De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
Klopt dus idd ja.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:46 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik ben niet bepaald juridisch aangelegd maar hij lijkt gelijk te hebben.
Boek 7 van het burgerlijk wetboek, Titel 1 Koop en ruil, Afdeling 4 Verplichtingen van de koper, Artikel 26, Lid 2:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_17-02-2011
[..]
Qua interpretatie moet daarin overigens iets mis zijn want anders kan ik uit mijn hoofd wel 100 webwinkels opnoemen die in overtreding van deze wet zijn en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Zie DMquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:56 schreef LimaOscarLima het volgende:
in de regel wordt het niet vaak toegepast, ik heb zelf meerdere webwinkels lopen.
er zijn ook verschillende bedrijven die dit voor je af kunnen dekken.
voor een paar voorbeelden ff een pb/dm mag hier niet spammen.
maar ik wil je maar al te graag helpen
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangstquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:28 schreef PeterPastoor het volgende:
Er zijn inderdaad veel webwinkels die nog fout werken qua dat achteraf betalen, maar een webwinklier mag zijn klant dus echt noet verplichten 100% vooraf te laten betalen.
Nee dit lossen ze ook niet op door remboursquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst
Ja ok, dat moet met kleine hoeveelheden wel te doen zijn. Wilde iig zeker weten dat je ervan op de hoogte was, want ik schrok daar nogal van.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was dus iets waar we tegen aanliepen. Online bestellen bij wholesalers dachten we eerst aan. Echter die hanteren palletprijzen. Zover zijn we nog niet dat we per artikel 1 pallet kunnen kopen. daar laten we de verzendkosten nog buiten. Die zijn meer dan een ¤160 voor een ritje heen en weer.
Daarom hebben we dus gekeken naar andere opties, en die zijn er legio.
Zelf gaan dus. Dan kun je ook zelf zien wat je koopt. Plus evt. "verzoeken" van klanten meenemen mbt buitengewone orders.
Onder rembours haakt bijna iedereen af. maar dus heb je je wel ingedekt omdat je de klant niet ineens het gehele bedrag hoeft te vragen,. Slimquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dit lossen ze op door onder rembours of met acceptgiro aan te bieden. Kost wel 2 tientjes meer, maar dan betaal je achteraf/bij ontvangst
Online pakket service, dan komen ze het halen bij je? Hoeveel pakketjes denk je dagelijks te kunnen faciliteren van zeg een pak A4 papier formaat?
Dat van de KvK en woon/winkel bestemming negeren zou ik niet zomaar doen. Er is wat jurispuntentie van webshops die ermee moesten nokken v/d gemeente. Buren klagen over overlast -> overlast blijkt door webshop te komen -> oei dat mag niet volgens bestemming .... en je hebt een gigantisch probleem.
Paypal accepteert GEEN!!!!!! postnl track-n-trace! Zou er uberhaupt al niet mee in zee gaan, maar das persoonlijk.
Hoe ga je om met klachten?
Ga je je aansluiten bij een waarborg oid?
En nog eentje; vallen je, en indien ja, hoe, goederen onder de wet koop op afstand?
Zit in het totaalpakket. Straks ook eens naar kijken!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc.
Wij hebben een "marktonderzoekje" gedaan. En nee, niet enkel onder vrienden en kennissen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:50 schreef Guidetti het volgende:
Heb je goed onderzocht wat je kansen op de markt zijn?
En wat ben je qua geld eigenlijk kwijt voor zo'n webshop te laten bouwen?
Ik heb toevallig gisteravond (toen ErwinRommel even iets anders aan het doen was) al een Google Analytics account aangemaakt. Vanavond of van het weekend even goed naar kijken wat het precies doet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:32 schreef GuitarJJ het volgende:
Maak even een Google Analytics-account aan. Daarmee kun je goed monitoren wat bezoekers doen, hoe ze op je website zijn gekomen etc.
Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Want als je naar ik meen minder dan 24 uur per week eraan werkt ziet men het niet als onderneming.
Met het risico van wanbetalersquote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
[quote]Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Wij kunnen pas zodra we de goederen gekocht hebben een betere inschatting maken.quote:Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Ik ken ze, die website is wel erg erg lelijk!! Hebben ook wel eens bij ze besteld, en verzendkosten vielen me echt mee bij hun.quote:Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
[/quote]quote:Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
Die site is idd ook onze grootste "concurrent" op het moment. Wij willen dus goede service leveren met een duidelijke, overzichtelijke website. En mindere verzendkosten...quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
Marks & Spencer wil overigens weer terug keren naar Nederland. Ze zijn op zoek naar panden in grote steden.
Ohh zit dat zo. Toch eens wat beter lezen mbt startersaftrek.quote:Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, die 1240 uren norm (is ongeveer 24 uren per week) is om recht te hebben op startersaftrek. Google daar maar eens op.
En je hebt het zo te zien allemaal goed doordacht, het enige dat ik mis is een stukje marketing / promotie. Als er één ding is waar mensen zich naar mijn ervaring flink op verkijken, dan is het wel op de bezoekers- en bestellingsaantallen van een webwinkel. De marketing / promotie van een website is discutabel een van de lastigste trajectjes. Een prachtige, goed functionerende website / webwinkel bouwen is één ding, er daadwerkelijk omzet / winst mee draaien is wat anders en valt vaak vies tegen.
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelfquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Lees 'm nog een keer danquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:45 schreef McCandless het volgende:
[..]
Jouw reactie is ook onzin als je 'm niet onderbouwt.
je zegt precies hetzelfde naar mijn mening, ik bedoel hierbij geen transactiemethodesquote:Op donderdag 9 februari 2012 18:38 schreef Civilian het volgende:
[..]
Onzin, je kan je klanten verplichten om 50% aan te betalen jou. Jij bent als webshophouder niet verplicht om bepaalde betalingsopties aan te bieden. Die keuze is gehaal aan jezelf
30 euro per maand is echt niet zo heel veel hoor. Dat toko's als One Stop Webshop en Starteenwinkel zich minimaal 50 euro per maand vragen voor (heel erg beperkte) webwinkelsystemen wil niet zeggen dat dat normaal is.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:29 schreef ikhouvanveel het volgende:
Ik ga hier beetje IT kritiek geven;
32 euro per maand voor een webshop met allerlei modules is niet veel. Hou er rekening mee, dat als je website niet bereikbaar is, dat je enorm veel klanten (vaak voorgoed) kwijt ben. Probeer even achter te komen of bedrijf waar je webshop hebt lopen of ze betrouwbaar zijn. Ook welke SLA (Service Level Agreement) heb je met ze. Kan je schadeclaims indienen als je website niet te bereiken is (want dan mis je direct je omzet).
Daarnaast zou ik adviseren om je e-mail 'los' te koppelen van deze bedrijf. Dan heb je in iedere geval, mocht je webshop niet bereikbaar zijn de mogelijkheid om middels e-mail je klanten te bedienen.
Kijk goed naar de backups! Meeste bedrijven bieden 'standaard' backup mogelijkheden, maar lees goed kleine letters. Het is namelijk zo dat ze backups alleen voor interne doeleinden gebruiken. Oftewel als het gehele server in de fik komt te staan, dat ze dan op de nieuwe server backups terug kunnen zetten. Maar - kan je ten alle tijden je eigen backups terug plaatsen? Zo niet - zoek naar de mogelijkheden om minstens 1 x per dag zelf backup te maken. Zijn je gegevens verloren, dan is gelijk je gehele winkel dood (geen administratie, geen bestellingen, geen klanten, geen voorraad - niks meer).
Ten slotte, hou er rekening mee, in de toekomst als jullie eenmaal hopelijk goede omzet eruit gaan halen, dat je domweg meer geld kwijt zal moeten voor 'betere' hosting. Dan zal je moeten zoeken naar partij welke je betere dienst kan leveren (stabieler, sneller, support binnen 4 uur enzovoort). Nogmaals, er zijn weinig slechtere zaken als een niet bereikbare website.
Edit: let ook op, dat je over 2-3 jaar niet 'vast' komt te zitten omdat je niet kan overstappen naar andere aanbieder omdat webshop niet meer compatible is. Dan blijf je vast zitten met een trage en niet zo betrouwbare website, of moet je enorm veel investeren om te kunnen migreren van partij A naar partij B. Dus onderschat technische kant niet, is mijn boodschap
Succes ermee!
Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :Squote:Op donderdag 9 februari 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Met een acceptgiro, achteraf betalen, kun jullie eventueel aanbieden via http://www.afterpay.nl.
Ik weet alleen niet wat dat jullie kosten.
Hier een concurrent die al een paar jaar bezig is: http://www.fabulousfood.nl
Rekenen de volle mep voor verzendkosten. Bij hen heb je ook de mogelijkheid om artikelen naar wens los te bestellen. Ze nemen dat dan voor je mee uit Engeland.
Nope, Shoptraderquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template
En de lay-out is ook echt bagger!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:48 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Sorry maar wat een slechte webwinkel is dat. Baggersoftware :S
Wat Lotusss (mijn vriendin) dus schreefquote:Op vrijdag 10 februari 2012 14:15 schreef Snoepje5 het volgende:
Zit je bij SeoShop erwin?
Aangezien je 5¤ voor de engelse taalinstelling betaald en spreekt over een standaard template
Dank dat je ons erop wijst, wist niet dat de Xenos dat ook verkoopt. Waar wij ons ook uiteindelijk in willen onderscheiden, is de one-stop-shop voor alle niet gangbare Britse etenswaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:01 schreef Crazy Harry het volgende:
Let ook goed op wat de Xenos aanbiedt aan Engelse producten.
Daar liggen nogal eens buitenlandse lekkernijen spotgoedkoop.
Meestal lijkt het er tijdelijk te liggen maar de oplettende klant ziet dat veel producten elk jaar rond dezelfde tijd terugkomen...
In eerste instantie mond op mond reclame. We willen de eerste 2 maanden niet te snel uitbreiden omdat we niet zeker weten wat goed verkoopt uit ons assortiment.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:56 schreef Burdie het volgende:
Heb je al over promotie gedacht? Dat kost vaak ook geld.
Dank voor jouw inbrengquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:30 schreef Impossibruuu het volgende:
Mond op mond is wel érg persoonlijk.
Maar nogmaals, mensen verkijken zich echt op marketing en promotie. Willekeurig visitekaartjes uitdelen en via Social Media iedereen gaan spammen is zelden voldoende, want je schiet zo maar wat hagel in het rond met de hoop iets te raken (lees: een bezoeker cq. klant naar binnen te halen). Dit heet niet voor niets Shotgun Approach[/i].Er komt veel meer bij kijken, je zult de zoekwoorden en impressies van je website constant in de gaten moeten houden, en daar vervolgens weer op in moeten spelen. Je zult aan Linkbuilding moeten doen. En ga zo nog maar even door. Je kunt de prachtigste webwinkel en het meest fijne stukje software hebben dat er is, als het niet gevonden wordt dan heb je er geen zak aan. Dat is hetzelfde als een Ferrari in je garage hebben waar je niet mee rijdt.
Dan is het nog maar de vraag of er wel vraag is naar je producten. Elke keer wanneer een potentiële klant bij mij aanbelt om een website/webwinkel te maken, vraag ik of diegene wel markt- en/of vooronderzoek verricht heeft. Er starten dagelijks honderden mensen een eigen webwinkel, maar velen hebben geen flauw benul wat er allemaal bij komt kijken, wie de concurrenten zijn, of er überhaupt wel vraag is naar de producten en diensten, enzovoorts. Denk je echt dat je een x aantal bestellingen per maand kunt verwachten, met jouw product/dienst? Allemaal stof tot nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |