Yep, hebben we. Wel een standaard template die je kunt kopen. Dat bedrijf regelt ook de hosting.quote:
Dat dus ook ja. We hebben ook duidelijk de algemene voorwaarden in beeld staan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:07 schreef Crazy Harry het volgende:
Consumentenrecht is vaak een punt waar weinig webshops rekening mee houden. Zorg ervoor dat je goed weet wat de rechten van je klanten zijn. Zeker door het kopen op afstand is de consument nogal beschermd.
Thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:08 schreef kwib het volgende:
Afhankelijk van je omzet zou ik de boekhouding uitbesteden b, zeker als je zaken uit VK importeert. BTW, importrechten etc. zijn dan behoorlijk ingewikkeld
Verder zou ik eerst de website online proberen te krijgen als beta versie en de reacties gaan testen. Hoe heb je je marketing opgepakt? Google Adwords campagne?
Succes in ieder geval
Dank je, straks ff lezen. Zo naar ziekenhuis voor CT-scanquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:11 schreef Nemephis het volgende:
Dit is wel even de moeite waard, e-book 'De wet op internet' van Arnoud Engelfriet.
Dat is een hele goede. Nog niet opgekomen. Thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:13 schreef Civilian het volgende:
Als je de webshop vanuit huis runt, kijk dan wel ff of dat is toegestaan in je gemeente. Anders heb je dikke kans dat je hier problemen mee krijgt.
Meestal zijn (recente) woonwijken alleen bestemd voor woningen en niet voor detailhandel.
Voor zover ik weet is dat al inbegrepen in het pakket welke we gekozen hebben.quote:
Ja, bezoekers kunnen zich idd aanmelden voor een nieuwsbrief. is ook een functie die in het pakket zit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:23 schreef Wootism het volgende:
Betreft de marketing, hoe krijg je je shop onder de aandacht van je doelgroep?
Kunnen bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief?
Het zijn UK artikelen bedoeld voor de NL marktquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:00 schreef Blue_note het volgende:
Maar is het niet een beetje omslachtig om als Engelsman via een Nederlands bedrijf bestellingen te doen?
Of zijn de producten moeilijk verkrijgbaar in Engeland?
Dit in verband met bijvoorbeeld levertijden of verzendkosten?
Of lees ik je concept niet niet goed? Ik krijg nu namelijk het idee dat je je vooral richt op het VK.
Dan las/interpreteerde ik het inderdaad verkeerd.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het zijn UK artikelen bedoeld voor de NL markt
Dus voor oa. expats, of gewoon mensen die het zoeken. Er zijn naar ons onderzoekje maar weinig webwinkels die het online verkopen.
Ik mag niet spammenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:59 schreef erniee het volgende:
Laat eens weten wanneer je in de lucht gaat en hoe het loopt, lijkt me leuk om de ontwikkelingen te volgen
Er wonen ongeveer 44000 Britten in Nederland. Dat zijn dus de geregistreerde. Laat meer dan het dubbele dus ongeregistreerd in NL wonen. grove schatting. Daarnaast de Nederlanders zelf die Anglofiel zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:00 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dan las/interpreteerde ik het inderdaad verkeerd.
Kan inderdaad zeker een markt voor zijn. Hier in de buurt zit een (fysieke) winkel die hetzelfde doet voor Amerikaanse producten. Durf niks te zeggen over zijn omzet o.i.d maar hij zit er toch al een aantal jaren.
Ik denk dat het naast het aanwezig zijn op beurzen vooral aankomt op (natuurlijke) Google hits. Dat zie ik althans bij mijn eigen online platform (is geen echte webshop).
Succes.
dat zou iets kunnen zijn voor de toekomst als het een beetje gaat lopen. Vooralsnog willen we niet aan vers-producten. Dit ivm opslag cq koeling en daarbij dus ook weer andere eisen van de VWA.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:05 schreef Inu het volgende:
Leuk! Misschien ook een idee om de wat kleinere delicatessenzaakjes te benaderen? Onze kaasboer op de hoek verkoopt namelijk voor een redelijke regio volgens mij ook Engelse etenswaren en hij heeft vaak maar 1 of 2 dingen staan van alles, dus best behapbaar. Misschien kun je hen ook helpen met bevoorraden?
Dat dus absoluut. In ons "systeem" kunnen klanten ook zien hoeveel van welk artikel er nog op voorraad is. Wij kunnen zo dus ook inspelen op de vraag naar bepaalde producten en dus snel weer inkopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:16 schreef Blue_note het volgende:
Ik denk dat het vooral belangrijk is om een ruim assortiment beschikbaar te hebben.
Een vriendin van mij is Schots en de websites die zij gebruikt zijn altijd zeer beperkt qua assortiment. Ik denk dat als jij een goed assortiment hebt, snel kunt leveren je zeker kansen kunt hebben.
hehehe, username is gelukkig niet van toepassingquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik zou een andere username kiezen om (met britten) te communiceren
Waar sla je je handelsvoorraad op; hoe combineer je shipments van je/een leverancier met je dagelijkse werk?
Hoe verwerk je de transportkosten van UK -> NL
Hoe verwerk je de verzendkosten van NL -> klant
Ben je bereid te leveren aan een klant in Italie? Spanje? Griekenland? Duitsland?
Oh nee, ik bedoelde ook geen versquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat zou iets kunnen zijn voor de toekomst als het een beetje gaat lopen. Vooralsnog willen we niet aan vers-producten. Dit ivm opslag cq koeling en daarbij dus ook weer andere eisen van de VWA.
Maar op verzoek is alles eigenlijk wel mogelijk. Maar om dat standaard in ons assortiment te zetten, vers-producten, daar willen we nog mee wachten.
Het is nog maar zien of we onze doelstelling gaan halen. Het eerste half jaar moet ons dat duidelijk worden
Je bent gebonden aan bepaalde hygiene normen als je met voedsel werkt. Opslag en omgang. Heb je uitgezocht wat en of er van toepassing is bij de goederen die jullie verkopen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehehe, username is gelukkig niet van toepassing
De handelsvoorraad slaan wij vooralsnog zelf op. Wij zijn beginnende ondernemers met een beperkt budget. Dus kunnen en willen niet gelijk een bedrijfsruimte huren
Het zal dus gaan vanaf onze mooie ruime zolder waar we alles doen.
Transport kosten zijn nu ¤160 per rit, retour. Wij doen dat zelf. dat kost tijd idd, en ook energie. maar hebben berekend dat als starter in deze markt dit de beste optie is. Mochten we groeien dan gaan we dat anders aanpakken.
Vooralsnog is NL (België) onze afzetmarkt. We willen nog niet zover gaan dat we denken aan expansie. We wijn nog niet eens begonnen
Ahhh op die fietsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:33 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde ook geen vershij heeft bijvoorbeeld pindakaas, bakmixen voor cakes, lemon curd in potjes, suiker, etc.
VWA gebeld, mbt ons assortiment is er niet iets wat aan speciale eisen moet voldoen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:36 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
[quote]Je bent gebonden aan bepaalde hygiene normen als je met voedsel werkt. Opslag en omgang. Heb je uitgezocht wat en of er van toepassing is bij de goederen die jullie verkopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ¤160. Dat is incl brandstof, kosten Eurotunnel. Belasting is niet aan de orde want men hoeft niet 2x belasting te betalen. Zo is mij dat verteld door de belastingdienst.Dat weten we idd niet zeker, maar vooralsnog is NL onze afzetmarkt. Verzendingen en condtities naar bv Belgié moeten we dan uit gaan zoekenquote:Weet je de verschillen tussen het leveren aan een klant in BE en een klant in NL?Goed dat je dat zegt. Moeten we uitzoeken!quote:Welke verzekeringen heb je afgesloten? Dekt je inboedel bijv. je handelsvoorraad?In principe heb je die niet met Paypal of IDeal. daar reken je gelijk af.quote:Hoe ga je om met wanbetalers?Dat gaat via Paypal en IDealquote:Hoe verwerk je de betalingen?Yepquote:Heb je algemene voorwaarden op je site staan? BTW informatie? KvK nummer? Contact informatie? (verplicht allemaal)
Hebben we allemaal vermeld staan op de website.KvK haalde dit ook aan. Hun advies is simpel. Geen ruchtbaarheid aan geven. Wat niet weet wat niet deert is hun advies.quote:Mag je woonhuis een winkelbestemming hebben? (webshop is een winkel)?Wij willen de verzendkosten op ¤3 te houden. Truckje is dat de restprijs in de kostprijs van de artikelen is inbegrepen. Zo werken veel bedrijven, dat is marketing technisch gezien een prima constructie.quote:Hoe denk je de verzendkosten redelijk te houden? Een blik soep is al pakketpost in NL. Ie. soep van 1 euro + 6,95 verzendkosten ...De online verzend service van PostNLquote:Hoe denk je de verzendingen te regelen? Met winkelwagen bij de post langs? Post ophalen? Frankeermachines?dat zit in het totaalpakket welke we gekocht hebben.quote:Hoe bewaar je je klant gegevens?Zit idem in pakketquote:Hoe backup je je systeem (heb je een offsite backup van je computersystemen)
etc... etc...
[/quote]Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Dan krijg je dure blikken soep als je die restprijs verwerkt in de artikelprijs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Wij willen de verzendkosten op ¤3 te houden. Truckje is dat de restprijs in de kostprijs van de artikelen is inbegrepen. Zo werken veel bedrijven, dat is marketing technisch gezien een prima constructie.
Dat is iets wat we dus goed moeten uitzoeken. Gelukkig hebben we daar nog ff de tijd voor om er diverse rekenmodellen op af te laten stortenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:49 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dan krijg je dure blikken soep als je die restprijs verwerkt in de artikelprijs.
Totdat ze na levering het bedrag storneren, en dan?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:
In principe heb je die niet met Paypal of IDeal. daar reken je gelijk af.
Ik denk dat dat zelden gebeurd. Men is blij als de goederen er binnen 2 werkdagen zijn. Zoals wij ook willen beloven. Waarom zou je dan storneren?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:00 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Totdat ze na levering een chargeback uitvoeren (stornering), en dan?
Een leuk idee om over na te denken! Thanksquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben een potentiële klant. Ik wil graag lage verzendkosten (en gratis boven een bepaald bedrag wil mij nog wel eens aanzetten tot wat meer bestellen) en het liefst met een prettige bezorgdienst. PostNL ben ik niet kapot van.
Ik kreeg bij PostNL zo'n kaartje in de bus dat ik zelf kon aangeven waar of wanneer ik het pakket weer wilde aan laten bieden. Nou, mooi dat dat niet lukte. Bleek achteraf een of andere storing te zijn, maar dan krijg ik dus onmiddellijk een hekel aan zo'n club.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een leuk idee om over na te denken! Thanks
GLS, UPC, andere koeriersdiensten, die werken vrijwel hetzelfde als PostNL/TNT. Hoe ik dat weet? Ik werk er zelf
Dat snap ik. Niks is frustrerender.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kreeg bij PostNL zo'n kaartje in de bus dat ik zelf kon aangeven waar of wanneer ik het pakket weer wilde aan laten bieden. Nou, mooi dat dat niet lukte. Bleek achteraf een of andere storing te zijn, maar dan krijg ik dus onmiddellijk een hekel aan zo'n club.
Alleen jammer dat ik dan niet bij jou bestel als je via PostNL levert.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat snap ik. Niks is frustrerender.
Echter, 'ze" werken in principe allemaal hetzelfde. Mijn ervaringen zijn goed met PostNL.
Maar daar gaat dit topic niet over, wel jouw idee. Bij een x-bedrag gratis verzendkosten. dat is wel iets om over na te denken!
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ik dan niet bij jou bestel als je via PostNL levert.
Ik ben juist wel een voorstander van PostNL, want als je er niet bent, kun je het gewoon bij de dichtstbijzijnde postkantoor ophalen. Bij DHL moet je naar één of ander depot en over Selektvracht begin ik niet eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben een potentiële klant. Ik wil graag lage verzendkosten (en gratis boven een bepaald bedrag wil mij nog wel eens aanzetten tot wat meer bestellen) en het liefst met een prettige bezorgdienst. PostNL ben ik niet kapot van.
En daar heb ik nou nooit problemen mee gehad. Wel met een andere pakketservice waar ik de naam even niet meer van weet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:13 schreef Lienekien het volgende:
Alleen jammer dat ik dan niet bij jou bestel als je via PostNL levert.
Er zijn meerdere mogelijkheden, punt is dat jij moet weten wat je in zo een geval wil gaan doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik denk dat dat zelden gebeurd. Men is blij als de goederen er binnen 2 werkdagen zijn. Zoals wij ook willen beloven. Waarom zou je dan storneren?
Maar goed, weet jij wat je daartegen kunt doen?
Omdat Britse expats vaak geen NL bankrekening hebben en dus niet via IDeal kunnen betalen maar wel via PayPal. je betaald idd een percentage aan PayPal per transactie. maar dat bereken je door in de stukprijs.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef Piger het volgende:
Je hebt nu wel zoiets als postnl checkout. Dat je zelf je dag en tijdstip kan kiezen bij het bestellen. Maar zoiets zal je denk ik pas kunnen gebruiken wanneer je flink wat pakketten verstuurt.
Betalen met paypal kan misschien handig zijn, maar je zit wel met hoge transactiekosten. Waarom kies je voor paypal?
Is dat zo? Dat zie ik nergens staan in de onfo die ik heb. Zou je mij daar eens een url van kunnen geven waarin dat staat?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:14 schreef LimaOscarLima het volgende:
erwin,
jij bent verplicht om je klanten een optie te geven waarbij ze maximaal
50% moeten aanbetalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |