abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:00:14 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_107710166
We (mijn vriendin en ik) zijn bezig met het opzetten van een webwinkel, en daar komt meer bij kijken dan we dachten.
We hebben al 2 domeinnamen geregistreerd, ingeschreven bij de KvK, bij het HBD (Hoofdbedrijf Detailhandel), belastingdienst.
Ook hebben we een zakelijke rekening geopend.
De website hebben we "gekocht" bij een van de aanbieders die een standaardpakket hebben plus hosting. In dat pakket zit van alles, oa voorraadbeheer, factureren, pakbonnen aanmaken etc.
Paypal en IDeal is ook al geregeld dus dat kunnen we zo implementeren in de website.
Ook met PostNL gebeld ivm verzenden, want in principe willen we binnen 2 werkdagen kunnen leveren.
Met leveranciers vanuit Engeland al contacten mbt levering. (een drama). Dus we gaan zelf naar Engeland om in te kopen, nog goedkoper ook.

Vandaag bij een verpakkingsmiddellen bedrijf geweest om daar hun verpakkingsmateriaal te bekijken. Dat is ook al rond.
Heeft iemand een idee wat we over het hoofd hebben gezien?
Boekhouding zelf doen of laten doen?

Waarom doen we dit? In eerste instantie als hobby, en mocht het goed gaan lopen willen we dat uit gaan breiden en geeft mijn vriendin haar parttime baan op. Ik blijf vooralsnog gewoon full-time werken bij de "baas" (ga mijn kruit niet verschieten).

Alle tips en feedback is dus van harte welkom.

Ohh ja, waar gaan we in handelen, in (vooralsnog) houdbare Britse etenswaren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:04:08 #2
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_107710279
Heb je al een goed werkende site?
Sometimes you see knopjes
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:06:51 #3
110987 ErwinRommel
pi_107710370
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:04 schreef banapples het volgende:
Heb je al een goed werkende site?
Yep, hebben we. Wel een standaard template die je kunt kopen. Dat bedrijf regelt ook de hosting.
En voor ¤5 meer hebben we er ook een Engelstalig pakket bij gekocht. De website is al online, maar nog niet actief want de goederen hebben we nog niet. Wij kunnen dat wel met 1 druk op de knop zelf activeren.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 februari 2012 @ 13:07:42 #4
4530 crew  Crazy Harry
pi_107710396
Consumentenrecht is vaak een punt waar weinig webshops rekening mee houden. Zorg ervoor dat je goed weet wat de rechten van je klanten zijn. Zeker door het kopen op afstand is de consument nogal beschermd.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:08:50 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_107710437
Afhankelijk van je omzet zou ik de boekhouding uitbesteden b, zeker als je zaken uit VK importeert. BTW, importrechten etc. zijn dan behoorlijk ingewikkeld :)

Verder zou ik eerst de website online proberen te krijgen als beta versie en de reacties gaan testen. Hoe heb je je marketing opgepakt? Google Adwords campagne?

Succes in ieder geval ^O^
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:09:05 #6
110987 ErwinRommel
pi_107710445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:07 schreef Crazy Harry het volgende:
Consumentenrecht is vaak een punt waar weinig webshops rekening mee houden. Zorg ervoor dat je goed weet wat de rechten van je klanten zijn. Zeker door het kopen op afstand is de consument nogal beschermd.
Dat dus ook ja. We hebben ook duidelijk de algemene voorwaarden in beeld staan.
Een keurmerk zegt btw niet altijd wat over de betrouwbaarheid.
pi_107710524
Dit is wel even de moeite waard, e-book 'De wet op internet' van Arnoud Engelfriet.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:13:26 #8
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_107710585
Als je de webshop vanuit huis runt, kijk dan wel ff of dat is toegestaan in je gemeente. Anders heb je dikke kans dat je hier problemen mee krijgt.
Meestal zijn (recente) woonwijken alleen bestemd voor woningen en niet voor detailhandel.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:13:47 #9
110987 ErwinRommel
pi_107710598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:08 schreef kwib het volgende:
Afhankelijk van je omzet zou ik de boekhouding uitbesteden b, zeker als je zaken uit VK importeert. BTW, importrechten etc. zijn dan behoorlijk ingewikkeld :)

Verder zou ik eerst de website online proberen te krijgen als beta versie en de reacties gaan testen. Hoe heb je je marketing opgepakt? Google Adwords campagne?

Succes in ieder geval ^O^
Vooralsnog gaan we er van uit dat we 3 bestellingen per week krijgen. Dus dan is het nog enigzins handelbaar mbt de boekhouding. maar idd, mocht het meer worden........
Mbt de import, we kopen het zelf rechtstreeks bij de leverancier, daar betalen we dus al belasting over. Wat ons is verteld is dat er vrij handelsverkeer is met het VK, en ook de VWA geeft geen beperkingen op. Kortom, de VAT in het VK gaat niet dubbel berekend worden. We moeten het echter wel elk kwartaal opgeven aan de belastingdienst.
Marketing fysiek? bezoeken van English Fairs, op webfora zetten voor expats etc. Plus verder de Meta-Tags goed invoeren.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:14:41 #10
110987 ErwinRommel
pi_107710618
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:11 schreef Nemephis het volgende:
Dit is wel even de moeite waard, e-book 'De wet op internet' van Arnoud Engelfriet.
Dank je, straks ff lezen. Zo naar ziekenhuis voor CT-scan }:|
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:15:03 #11
110987 ErwinRommel
pi_107710630
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:13 schreef Civilian het volgende:
Als je de webshop vanuit huis runt, kijk dan wel ff of dat is toegestaan in je gemeente. Anders heb je dikke kans dat je hier problemen mee krijgt.
Meestal zijn (recente) woonwijken alleen bestemd voor woningen en niet voor detailhandel.
Dat is een hele goede. Nog niet opgekomen. Thanks :)
pi_107710661
SSL Certificaat voor de website?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:18:52 #13
110987 ErwinRommel
pi_107710737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:16 schreef Rolfieo het volgende:
SSL Certificaat voor de website?
Voor zover ik weet is dat al inbegrepen in het pakket welke we gekozen hebben.
pi_107710866
Betreft de marketing, hoe krijg je je shop onder de aandacht van je doelgroep?
Kunnen bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:26:38 #15
110987 ErwinRommel
pi_107710953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:23 schreef Wootism het volgende:
Betreft de marketing, hoe krijg je je shop onder de aandacht van je doelgroep?
Kunnen bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief?
Ja, bezoekers kunnen zich idd aanmelden voor een nieuwsbrief. is ook een functie die in het pakket zit.
Daarnaast onszelf profileren op English Fairs ed. Zoals eerder gezegd, ook aanmelden bij Britse clubs om zo de naamsbekendheid groter te maken.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:30:14 #16
110987 ErwinRommel
pi_107711058
Mbt assortiment, we hebben daaraan ook al artikelnummers aan gekoppeld ivm bestellingen en voorraadbeheer.
pi_107712081
Maar is het niet een beetje omslachtig om als Engelsman via een Nederlands bedrijf bestellingen te doen?
Of zijn de producten moeilijk verkrijgbaar in Engeland?

Dit in verband met bijvoorbeeld levertijden of verzendkosten?

Of lees ik je concept niet niet goed? Ik krijg nu namelijk het idee dat je je vooral richt op het VK.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:41:23 #18
110987 ErwinRommel
pi_107713456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:00 schreef Blue_note het volgende:
Maar is het niet een beetje omslachtig om als Engelsman via een Nederlands bedrijf bestellingen te doen?
Of zijn de producten moeilijk verkrijgbaar in Engeland?

Dit in verband met bijvoorbeeld levertijden of verzendkosten?

Of lees ik je concept niet niet goed? Ik krijg nu namelijk het idee dat je je vooral richt op het VK.
Het zijn UK artikelen bedoeld voor de NL markt ;)
Dus voor oa. expats, of gewoon mensen die het zoeken. Er zijn naar ons onderzoekje maar weinig webwinkels die het online verkopen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:45:47 #19
110987 ErwinRommel
pi_107713622
En de dubbelzijdig bedrukte visitekaartjes zijn net binnengekomen :)
pi_107714181
Laat eens weten wanneer je in de lucht gaat en hoe het loopt, lijkt me leuk om de ontwikkelingen te volgen :)
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_107714246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het zijn UK artikelen bedoeld voor de NL markt ;)
Dus voor oa. expats, of gewoon mensen die het zoeken. Er zijn naar ons onderzoekje maar weinig webwinkels die het online verkopen.
Dan las/interpreteerde ik het inderdaad verkeerd.
Kan inderdaad zeker een markt voor zijn. Zeker als je de prijzen redelijk kunt houden. Hier in de buurt zit een (fysieke) winkel die hetzelfde doet voor Amerikaanse producten. Durf niks te zeggen over zijn omzet o.i.d maar hij zit er toch al een aantal jaren. Ik kom er af en toe, maar vind ¤2,- ¤2,50 voor bijvoorbeeld 1 blikje Moutain Dew erg duur, en denk dat vele zo denken.
Vandaar mijn opmerking over de prijzen.

Ik denk dat het naast het aanwezig zijn op beurzen vooral aankomt op (natuurlijke) Google hits. Dat zie ik althans bij mijn eigen online platform (is geen echte webshop).

Succes ^O^ .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2012 15:03:31 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:01:47 #22
110987 ErwinRommel
pi_107714315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:59 schreef erniee het volgende:
Laat eens weten wanneer je in de lucht gaat en hoe het loopt, lijkt me leuk om de ontwikkelingen te volgen :)
Ik mag niet spammen ;)
Dus wijselijk ga ik hier geen reclame voor mezelf maken, dan heb ik als modje een ban aan m'n taas :')
Maar zodra de site echt actief is dan laat ik het zeker weten en dan moet je me maar via DM of PM ff benaderen voor de url.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:05:02 #23
110987 ErwinRommel
pi_107714476
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dan las/interpreteerde ik het inderdaad verkeerd.
Kan inderdaad zeker een markt voor zijn. Hier in de buurt zit een (fysieke) winkel die hetzelfde doet voor Amerikaanse producten. Durf niks te zeggen over zijn omzet o.i.d maar hij zit er toch al een aantal jaren.

Ik denk dat het naast het aanwezig zijn op beurzen vooral aankomt op (natuurlijke) Google hits. Dat zie ik althans bij mijn eigen online platform (is geen echte webshop).

Succes ^O^ .
Er wonen ongeveer 44000 Britten in Nederland. Dat zijn dus de geregistreerde. Laat meer dan het dubbele dus ongeregistreerd in NL wonen. grove schatting. Daarnaast de Nederlanders zelf die Anglofiel zijn ;)
Heb je toch een redelijk grote afzetmarkt lijkt ons.
Idd aanwezig zijn bij festiviteiten, jezelf op de kaart zetten.
Mbt de hits via bv Google, gewoon de Meta-Tags goed indexeren.
pi_107714498
Leuk! Misschien ook een idee om de wat kleinere delicatessenzaakjes te benaderen? Onze kaasboer op de hoek verkoopt namelijk voor een redelijke regio volgens mij ook Engelse etenswaren en hij heeft vaak maar 1 of 2 dingen staan van alles, dus best behapbaar. Misschien kun je hen ook helpen met bevoorraden?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:09:11 #25
110987 ErwinRommel
pi_107714682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:05 schreef Inu het volgende:
Leuk! Misschien ook een idee om de wat kleinere delicatessenzaakjes te benaderen? Onze kaasboer op de hoek verkoopt namelijk voor een redelijke regio volgens mij ook Engelse etenswaren en hij heeft vaak maar 1 of 2 dingen staan van alles, dus best behapbaar. Misschien kun je hen ook helpen met bevoorraden?
dat zou iets kunnen zijn voor de toekomst als het een beetje gaat lopen. Vooralsnog willen we niet aan vers-producten. Dit ivm opslag cq koeling en daarbij dus ook weer andere eisen van de VWA.
Maar op verzoek is alles eigenlijk wel mogelijk. Maar om dat standaard in ons assortiment te zetten, vers-producten, daar willen we nog mee wachten.
Het is nog maar zien of we onze doelstelling gaan halen. Het eerste half jaar moet ons dat duidelijk worden :)
pi_107714991
Ik denk dat het vooral belangrijk is om een ruim assortiment beschikbaar te hebben.

Een vriendin van mij is Schots en de websites die zij gebruikt zijn altijd zeer beperkt qua assortiment. Ik denk dat als jij een goed assortiment hebt, snel kunt leveren je zeker kansen kunt hebben.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:20:21 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107715143
Ik zou een andere username kiezen om (met britten) te communiceren :)

Waar sla je je handelsvoorraad op; hoe combineer je shipments van je/een leverancier met je dagelijkse werk?

Hoe verwerk je de transportkosten van UK -> NL
Hoe verwerk je de verzendkosten van NL -> klant
Ben je bereid te leveren aan een klant in Italie? Spanje? Griekenland? Duitsland?
Dum de dum
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:23:52 #28
110987 ErwinRommel
pi_107715280
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:16 schreef Blue_note het volgende:
Ik denk dat het vooral belangrijk is om een ruim assortiment beschikbaar te hebben.

Een vriendin van mij is Schots en de websites die zij gebruikt zijn altijd zeer beperkt qua assortiment. Ik denk dat als jij een goed assortiment hebt, snel kunt leveren je zeker kansen kunt hebben.
Dat dus absoluut. In ons "systeem" kunnen klanten ook zien hoeveel van welk artikel er nog op voorraad is. Wij kunnen zo dus ook inspelen op de vraag naar bepaalde producten en dus snel weer inkopen.
Voor de klant is het erg storend als er staat dat iets niet op voorraad is.
Voorlopig beginnen wij dus klein, met beperkt assortiment, 60 verschillende artikelen ongeveer. naar gelang vraag en feedback passen wij dat dus aan.
Voor ons willen wij een levertijd hebben van max 2 werkdagen (ok, overmacht mbt PostNL daarbuiten gelaten). Ik ben nog wel aan het uitzoeken mbt kosten van verzenden, want wij willen, ongeacht gewicht (tot 10 kg) de kosten van verzenden niet hoger te laten worden dan ¤3. daar is een leuke rekenformule voor welke oa diverse andere webshops ook hanteren.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:27:46 #29
110987 ErwinRommel
pi_107715428
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik zou een andere username kiezen om (met britten) te communiceren :)

Waar sla je je handelsvoorraad op; hoe combineer je shipments van je/een leverancier met je dagelijkse werk?

Hoe verwerk je de transportkosten van UK -> NL
Hoe verwerk je de verzendkosten van NL -> klant
Ben je bereid te leveren aan een klant in Italie? Spanje? Griekenland? Duitsland?
hehehe, username is gelukkig niet van toepassing :D
De handelsvoorraad slaan wij vooralsnog zelf op. Wij zijn beginnende ondernemers met een beperkt budget. Dus kunnen en willen niet gelijk een bedrijfsruimte huren ;)
Het zal dus gaan vanaf onze mooie ruime zolder waar we alles doen.
Transport kosten zijn nu ¤160 per rit, retour. Wij doen dat zelf. dat kost tijd idd, en ook energie. maar hebben berekend dat als starter in deze markt dit de beste optie is. Mochten we groeien dan gaan we dat anders aanpakken.
Vooralsnog is NL (België) onze afzetmarkt. We willen nog niet zover gaan dat we denken aan expansie. We zijn nog niet eens begonnen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 07-02-2012 15:32:56 ]
pi_107715621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

dat zou iets kunnen zijn voor de toekomst als het een beetje gaat lopen. Vooralsnog willen we niet aan vers-producten. Dit ivm opslag cq koeling en daarbij dus ook weer andere eisen van de VWA.
Maar op verzoek is alles eigenlijk wel mogelijk. Maar om dat standaard in ons assortiment te zetten, vers-producten, daar willen we nog mee wachten.
Het is nog maar zien of we onze doelstelling gaan halen. Het eerste half jaar moet ons dat duidelijk worden :)
Oh nee, ik bedoelde ook geen vers :) hij heeft bijvoorbeeld pindakaas, bakmixen voor cakes, lemon curd in potjes, suiker, etc.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:36:49 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_107715742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hehehe, username is gelukkig niet van toepassing :D
De handelsvoorraad slaan wij vooralsnog zelf op. Wij zijn beginnende ondernemers met een beperkt budget. Dus kunnen en willen niet gelijk een bedrijfsruimte huren ;)
Het zal dus gaan vanaf onze mooie ruime zolder waar we alles doen.
Transport kosten zijn nu ¤160 per rit, retour. Wij doen dat zelf. dat kost tijd idd, en ook energie. maar hebben berekend dat als starter in deze markt dit de beste optie is. Mochten we groeien dan gaan we dat anders aanpakken.
Vooralsnog is NL (België) onze afzetmarkt. We willen nog niet zover gaan dat we denken aan expansie. We wijn nog niet eens begonnen :D
Je bent gebonden aan bepaalde hygiene normen als je met voedsel werkt. Opslag en omgang. Heb je uitgezocht wat en of er van toepassing is bij de goederen die jullie verkopen?

160e per rit retour? Ben je daar zeker van? bezine, afschrijving, kosten ferry, belastingen(?), mag je zomaar de grens over met die goederen? 160 voor retourtje UK lijkt me erg weinig.

Weet je de verschillen tussen het leveren aan een klant in BE en een klant in NL?

Welke verzekeringen heb je afgesloten? Dekt je inboedel bijv. je handelsvoorraad?

Hoe ga je om met wanbetalers?

Hoe verwerk je de betalingen?

Heb je algemene voorwaarden op je site staan? BTW informatie? KvK nummer? Contact informatie? (verplicht allemaal)

Mag je woonhuis een winkelbestemming hebben? (webshop is een winkel)?

Hoe denk je de verzendkosten redelijk te houden? Een blik soep is al pakketpost in NL. Ie. soep van 1 euro + 6,95 verzendkosten ...

Hoe denk je de verzendingen te regelen? Met winkelwagen bij de post langs? Post ophalen? Frankeermachines?

Hoe bewaar je je klant gegevens?

Hoe backup je je systeem (heb je een offsite backup van je computersystemen)

etc... etc...
Dum de dum
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:37:30 #32
110987 ErwinRommel
pi_107715765
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:33 schreef Inu het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde ook geen vers :) hij heeft bijvoorbeeld pindakaas, bakmixen voor cakes, lemon curd in potjes, suiker, etc.
Ahhh op die fiets ;)
Op zich best iets om over na te denken als het gaat lopen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:47:28 #33
110987 ErwinRommel
pi_107716154
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

[quote]Je bent gebonden aan bepaalde hygiene normen als je met voedsel werkt. Opslag en omgang. Heb je uitgezocht wat en of er van toepassing is bij de goederen die jullie verkopen?
VWA gebeld, mbt ons assortiment is er niet iets wat aan speciale eisen moet voldoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ¤160. Dat is incl brandstof, kosten Eurotunnel. Belasting is niet aan de orde want men hoeft niet 2x belasting te betalen. Zo is mij dat verteld door de belastingdienst.

quote:
Weet je de verschillen tussen het leveren aan een klant in BE en een klant in NL?
Dat weten we idd niet zeker, maar vooralsnog is NL onze afzetmarkt. Verzendingen en condtities naar bv Belgié moeten we dan uit gaan zoeken

quote:
Welke verzekeringen heb je afgesloten? Dekt je inboedel bijv. je handelsvoorraad?
Goed dat je dat zegt. Moeten we uitzoeken!

quote:
Hoe ga je om met wanbetalers?
In principe heb je die niet met Paypal of IDeal. daar reken je gelijk af.

quote:
Hoe verwerk je de betalingen?
Dat gaat via Paypal en IDeal

quote:
Heb je algemene voorwaarden op je site staan? BTW informatie? KvK nummer? Contact informatie? (verplicht allemaal)
Yep ;)
Hebben we allemaal vermeld staan op de website.

quote:
Mag je woonhuis een winkelbestemming hebben? (webshop is een winkel)?
KvK haalde dit ook aan. Hun advies is simpel. Geen ruchtbaarheid aan geven. Wat niet weet wat niet deert is hun advies.

quote:
Hoe denk je de verzendkosten redelijk te houden? Een blik soep is al pakketpost in NL. Ie. soep van 1 euro + 6,95 verzendkosten ...
Wij willen de verzendkosten op ¤3 te houden. Truckje is dat de restprijs in de kostprijs van de artikelen is inbegrepen. Zo werken veel bedrijven, dat is marketing technisch gezien een prima constructie.

quote:
Hoe denk je de verzendingen te regelen? Met winkelwagen bij de post langs? Post ophalen? Frankeermachines?
De online verzend service van PostNL

quote:
Hoe bewaar je je klant gegevens?
dat zit in het totaalpakket welke we gekocht hebben.

quote:
Hoe backup je je systeem (heb je een offsite backup van je computersystemen)
Zit idem in pakket

etc... etc...
[/quote]
pi_107716247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:

Wij willen de verzendkosten op ¤3 te houden. Truckje is dat de restprijs in de kostprijs van de artikelen is inbegrepen. Zo werken veel bedrijven, dat is marketing technisch gezien een prima constructie.

Dan krijg je dure blikken soep als je die restprijs verwerkt in de artikelprijs.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:54:54 #35
110987 ErwinRommel
pi_107716436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dan krijg je dure blikken soep als je die restprijs verwerkt in de artikelprijs.
Dat is iets wat we dus goed moeten uitzoeken. Gelukkig hebben we daar nog ff de tijd voor om er diverse rekenmodellen op af te laten storten ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 7 februari 2012 @ 16:00:28 #36
4530 crew  Crazy Harry
pi_107716620
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:47 schreef ErwinRommel het volgende:
In principe heb je die niet met Paypal of IDeal. daar reken je gelijk af.
Totdat ze na levering het bedrag storneren, en dan?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:02:44 #37
110987 ErwinRommel
pi_107716688
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:00 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Totdat ze na levering een chargeback uitvoeren (stornering), en dan?
Ik denk dat dat zelden gebeurd. Men is blij als de goederen er binnen 2 werkdagen zijn. Zoals wij ook willen beloven. Waarom zou je dan storneren?
Maar goed, weet jij wat je daartegen kunt doen? ;)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:04:34 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107716758
Ik ben een potentiële klant. Ik wil graag lage verzendkosten (en gratis boven een bepaald bedrag wil mij nog wel eens aanzetten tot wat meer bestellen) en het liefst met een prettige bezorgdienst. PostNL ben ik niet kapot van.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:07:00 #39
110987 ErwinRommel
pi_107716838
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben een potentiële klant. Ik wil graag lage verzendkosten (en gratis boven een bepaald bedrag wil mij nog wel eens aanzetten tot wat meer bestellen) en het liefst met een prettige bezorgdienst. PostNL ben ik niet kapot van.
Een leuk idee om over na te denken! Thanks :)
GLS, UPC, andere koeriersdiensten, die werken vrijwel hetzelfde als PostNL/TNT. Hoe ik dat weet? Ik werk er zelf :')
  dinsdag 7 februari 2012 @ 16:09:28 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107716915
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een leuk idee om over na te denken! Thanks :)
GLS, UPC, andere koeriersdiensten, die werken vrijwel hetzelfde als PostNL/TNT. Hoe ik dat weet? Ik werk er zelf :')
Ik kreeg bij PostNL zo'n kaartje in de bus dat ik zelf kon aangeven waar of wanneer ik het pakket weer wilde aan laten bieden. Nou, mooi dat dat niet lukte. Bleek achteraf een of andere storing te zijn, maar dan krijg ik dus onmiddellijk een hekel aan zo'n club.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')