Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef Catch_me het volgende:
haha en al die mensen die in de winterbanden hype getrapt zijn![]()
![]()
"zomer" banden ftw
Waar haal je die onzin vandaan? Ik ken (inclusief mezelf) heel wat mensen met winterbanden, maar geen enkele daarvan gaat met de auto op wintersport.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:20 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Haha.
Het grootste gedeelte van de Nederlanders hebben winterbandjes voor de wintersport.
Hang de vlag uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...
Heb je de honderdduizenden aanrijdingen van niet winterbandeneigenaars gemist ofzo? Het nieuws staat er al maanden vol mee. Duizenden doden per dag man...quote:
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staanquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:28 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staan.
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.quote:“Unsere Tests zeigen auch dieses Mal eindeutig: Auf nasser Piste setzt erst der Gefrierpunkt eine physikalische Grenze, auf trockener Fahrbahn indes ist der Sommerreifen selbst einige Grade unter null noch Sieger in der Haftungsfrage. Dennoch legen wir unseren Lesern den Gebrauch von Winterreifen wärmstens ans Herz, denn wer auf Sommerreifen vom Schnee überrascht wird, hat nicht nur verwachst, sondern riskiert ein Bußgeld von 20 Euro”.
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdfquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje.
Ik citeer uit een Autobild onderzoek:
[..]
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.
Maar zoals velen heb jij de 7 graden marketing ook voor waarheid aangenomen. Als men het maar vaak en lang genoeg herhaalt gaan mensen het vanzelf geloven hé.
De naam sneeuwbanden had de naam winterbanden wat dat betreft meer recht gedaan, maar ja, dat verkoopt niet zo lekker.
Mijn test is beter dan jouw testquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Dat is bij 2 graden...
Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
In 2006 misschien wel...quote:
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...quote:Winterreifen in 195/65 R 15 im Test— 16.10.2006
In beide fronten niet hè.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In 2006 misschien wel...
http://www.autobild.de/ar(...)5-im-test-57793.html
[..]
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband.quote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
You really confuse mequote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar voor de goede orde. Het verschil is nauwelijks merkbaar.
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband.
Daar waar dit bij winterbanden dat wel is...
Het ging er om, dat iemand beweerde dat mensen met winterbanden nu slechter af zouden zijn dan met zomerbanden. Daarop reageerde ik met dat het tegendeel waar is. Winterbanden zijn nu licht in het voordeel ten opzicht van mensen met zomderbanden, dus het is helemaal geen slechte keuze om nu met winterbanden te rijden.quote:
Klopt, maar daarvoor is weer de All-Season band natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:
[..]
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto.
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een vanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan.
Want ik zeg dat iedereen winterbanden moet kopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een van)
Interessant onderzoek. Maar de conclusies die worden getrokken, deel ik niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Dat is bij 2 graden...
Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
Edit:
Hier dus: Deel 2: Winterbanden aanschaffen
Ik ben blij dat ik nu een nog grotere auto heb, dan kan ik achterin vervoerd worden als ik dood ben.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:
[..]
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikers![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef rycemasta het volgende:
En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten..
Dit dusquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef rycemasta het volgende:
En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten.. Met een beetje winterband rem je die er bij 20 graden nog uit.
Tsja, het is dan ook een extreem zachte winter tot nu toe.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:28 schreef Falco het volgende:
Dit dus
Ik heb mijn winterbanden totaal niet gemist, had ook niet het idee dat met kouder weer de remprestaties anders waren. Oja, heb geen ervaring met winterbanden though, maar dat geheel terzijde [ afbeelding ]
Winterbanden hier en spekglad op de weg. Snelheid was max. 70 km/h op de snelweg. Sneller was op de A73 ook niet verantwoord, de voorkant was continu op zoek naar grip op de linkerbaan. Maar gelukkig dankzij de winterbanden en de "Snow" stand van de traction control toch zeer makkelijk weg kunnen komen met achterwielaandrijving.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zowel de winterbandrijders, als de zomerbandrijders zullen hier het volgende zeggen:
"Nergens last van."
Dan snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, waarom je überhaupt op de linkerbaan rijdt als je er toch al problemen hebt...quote:Op maandag 30 januari 2012 11:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Winterbanden hier en spekglad op de weg. Snelheid was max. 70 km/h op de snelweg. Sneller was op de A73 ook niet verantwoord, de voorkant was continu op zoek naar grip op de linkerbaan. Maar gelukkig dankzij de winterbanden en de "Snow" stand van de traction control toch zeer makkelijk weg kunnen komen met achterwielaandrijving.
Want jij hebt een glazen bol in de auto waarin je standaard kunt zien wat er in de toekomst gebeurt? Overigens moet je dus ook niet onnodig gaan wisselen van rijbanen, daar heb je juist de grootste kans op problemen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, waarom je überhaupt op de linkerbaan rijdt als je er toch al problemen hebt...
Jij zegt zelf dat je continue problemen hebt. Dan wil zeggen dat je er langer dan nodig op gereden hebt. Het wisselen van rijstroken zal echt niet veel onveiliger zijn, dan onnodig continue op de linkerrijstrook te blijven rijden met problemen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want jij hebt een glazen bol in de auto waarin je standaard kunt zien wat er in de toekomst gebeurt? Overigens moet je dus ook niet onnodig gaan wisselen van rijbanen, daar heb je juist de grootste kans op problemen.
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mijn eerste keer sneeuw met achterwielaandrijving was. Mensen op de rechterbaan hielden niet echt voldoende afstand om er ook nog eens veilig in te kunnen voegen, dus dan is afstand houden op de linkerbaan en gewoon laten rollen m.i. veiliger. En echt problemen noem ik het niet, maar voelde wel goed dat het glad was en dat de voorkant op zoek was naar grip.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij zegt zelf dat je continue problemen hebt. Dan wil zeggen dat je er langer dan nodig op gereden hebt. Het wisselen van rijstroken zal echt niet veel onveiliger zijn, dan onnodig continue op de linkerbaan te blijven rijden met problemen.
Overigens had ik er met mijn voorwielaangedreven auto geen last van, dus misschien dat je sowieso van de linkerrijstrook moet blijven met dit weer en achterwielaandrijving.
Dan zou je te hard gereden hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:09 schreef Metalfreak het volgende:
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mijn eerste keer sneeuw met achterwielaandrijving was. Mensen op de rechterbaan hielden niet echt voldoende afstand om er ook nog eens veilig in te kunnen voegen, dus dan is afstand houden op de linkerbaan en gewoon laten rollen m.i. veiliger. En echt problemen noem ik het niet, maar voelde wel goed dat het glad was en dat de voorkant op zoek was naar grip.
Zonder velgen krijg je ze er natuurlijk niet onder gezet. Nu snap ik pas echt waarom dat je ze niet nodig vind.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.
Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun velgloze winterbanden.![]()
Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.
Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk.
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zonder velgen krijg je ze er natuurlijk niet onder gezet. Nu snap ik pas echt waarom dat je ze niet nodig vind.
ik ook op mijn winterbandjes!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:47 schreef Falco het volgende:
Heb vanochtend lekker op mijn zomerbandjes gereden, ging prima
Same here.quote:
Idem hier, al was het hier ~1cm sneeuw oid. Het "conservatieve strooibeleid" hier in de gemeente is toch wel 1 van de hoofd-redenen geweest dat mijn liefquote:Op maandag 30 januari 2012 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik had toch niet willen rijden zonder winterbanden met de 6 cm sneeuw die hier in Zuid-Limburg is gevallen. En qua strooien was het ook dramatisch. Zeer zeker voordeel gehad hier in ieder geval.
Hier zijn alle wegen weer volledig schoon, alleen de woonwijken hebben een verwaarloosbaar laagje sneeuw (wat ook steeds meer en meer drooggereden wordt), maar daar hard rijden is überhaupt niet verantwoordquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Idem hier, al was het hier ~1cm sneeuw oid. Het "conservatieve strooibeleid" hier in de gemeente is toch wel 1 van de hoofd-redenen geweest dat mijn liefsneeuwbanden wilde.
Als ik 1 ongeval weet te voorkomen met winterbanden dan ben ik al tevreden.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.
Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun wieldoploze winterbanden.![]()
Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.
Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk.
helemaal waarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:23 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Same here.
Maar ik ga dan ook geen paar honderd euro besparen op mijn achterwielaangedreven schatje
Je doet 't goed of niet...
En hoe ben je naar de snelweg gereden? Of woon je op een tankstation?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:32 schreef Falco het volgende:
Vandaag wederom met de zomerbandjes over de snelweg getoeterd. Het is met deze kou wel opmerkelijk drukker op de weg, maar vooralsnog geraak ik nog op de plek van bestemming.
En op dit soort onzinnige sentimenten spelen de fabrikanten lekker inquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:56 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als ik 1 ongeval weet te voorkomen met winterbanden dan ben ik al tevreden.
400 meter in de wijk, daarna doorgaande route. Na snelweg weer een stuk doorgaande route en 100 meter klinkerweg om te parkeren bij werk. Voor die 500 meter waar dan niet gestrooid wordt als het gaat sneeuwen, ga ik geen winterbanden aanschaffen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe ben je naar de snelweg gereden? Of woon je op een tankstation?
De snelweg zegt niets over de andere wegen. Vandaag kon je namelijk weer 250 km/h op de snelweg als het verkeer dat toe liet...
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
En op dit soort onzinnige sentimenten spelen de fabrikanten lekker in
Nou, liever niet nee.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van.
Met airbags en gordels voorkom je natuurlijk geen ongelukken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van.
Oneigenlijke vergelijking, het is namelijk niet zo dat ik helemaal geen banden gebruik.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van.
Hulde!quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it![]()
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan
Tsja, weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan terwijl je er winterbanden onder hebt liggen, is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, tochquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it![]()
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it![]()
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
Klopt, maar zoals al eerder gezegd; die winterbandjes hebben alleen écht nut als het glibberdeglij is buiten, en tot nu toe valt dat reuze mee. 2 jaar geleden heb ik mogen ervaren wat een Benz AMG doet met alleen ABS en idioot breed zomerrubber in de sneeuw, en daar werd ik niet blij van, toen had ik ze graag gehad. Maar zolang er geen sneeuw ligt is gewoon gezond verstand echt wel afdoendequote:Op woensdag 1 februari 2012 15:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan terwijl je er winterbanden onder hebt liggen, is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, toch
Er ligt hier sneeuwquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals al eerder gezegd; die winterbandjes hebben alleen écht nut als het glibberdeglij is buiten, en tot nu toe valt dat reuze mee. 2 jaar geleden heb ik mogen ervaren wat een Benz AMG doet met alleen ABS en idioot breed zomerrubber in de sneeuw, en daar werd ik niet blij van, toen had ik ze graag gehad. Maar zolang er geen sneeuw ligt is gewoon gezond verstand echt wel afdoende
Want het ene sluit meteen het andere uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it![]()
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
Hier inmiddels al niet echt meer, en wat noem je 'idioot breed'? onder de Benz zat 255/45 17 achterquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er ligt hier sneeuwen mijn zomerrubber is ietwat idioot breed
Hoebedoellie?quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want het ene sluit meteen het andere uit
Nee, dan rijd je rustig aan naar huis, zoals de mens al doet sinds de uitvinding van de auto, ergens in 1904 ofzo?quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:30 schreef Estolan het volgende:
Alsof het dan overal droog is
En wat nou als het spontaan gaat sneeuwen.
Sta je dan
Ja en hoe lang duurt dat volgens jou dan? 2winters? Hier niet hoorquote:Op woensdag 1 februari 2012 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Not really, want je winterbanden zijn duidelijk minder effectief na ongeveer 50% slijtage. Vanaf een mm of 4 à 5 doen ze bijna niets meer beter als de gemiddelde all season band.
En er staan er ook genoeg met 7MM erop na 2 seizoenen...quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
Winterbanden zijn zachter als zomerbanden en slijten dus harder. Op MP staan plenty sets te koop : 2 'seizoenen' oud, met 4 tot 5 mm erop. Gaat dus flink hard, zeker als er weinig of geen sneeuw mee gereden wordt, zoals dit jaar..
Overgens zet niemand erbij hoeveel km er in die seizoenen is afgelegd.
Jij beweert dat als je winterbanden en andere veiligheidsvoorzieningen in je auto hebt, je niet meer weet wat de beperkingen van je voertuig zijn. Waarom kan dit niet samen gaan?quote:
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:53 schreef Estolan het volgende:
Winterbanden zijn gewoon handig
Heb set velgen met zomerbanden & set met winterbanden
Kost ¤20 om te wisselen bij de garage
Eind okt erom
Ergens in maart eraf
En je doet er echt lang mee met de banden (zomer&winter) op die manier
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
Hij beweert toch ook nergens dat het niet samen kan gaan, hij geeft aan dat het béter is als je weet wat de beperkingen zijn van je voertuig in plaats van als een idioot denken dat je veilig bent, dankzij alle meuk die je op je auto hebt zitten (dat wil niet zeggen dat een ieder met allerlei meuk op zijn auto, een idioot is, assiebegrijpwakbedoel).quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij beweert dat als je winterbanden en andere veiligheidsvoorzieningen in je auto hebt, je niet meer weet wat de beperkingen van je voertuig zijn. Waarom kan dit niet samen gaan?
Iets soortgelijks zeiden ze ook over rekenmachines vroeger: mensen zouden niet meer kunnen rekenen, maar als je niet weet wat dat ding op de achtergrond doet kun je totaal niet inschatten of de uitkomst goed of fout zal zijn.
Why dom?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
Die zijn er zat en zeker in Den Haag, waar de concurrentie voor dit garages moordend isquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt
Suc6
Waarom niet zelf doenquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt
Suc6
Wat de rest al zei, en verder: weerberichten voorspellen niet alleen voor dezelfde dag. Je kunt dus al een paar dagen van tevoren voor 95% zeker weten dat het tijd wordt om ze eronder te knallen, dan gaat het makkelijk lukken om op tijd iemand te vinden als je het zelf niet kan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt
Suc6
Op veiligquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:05 schreef Kriegel het volgende:
Leasemaatschappijen zijn tendentieuze kuddedieren die overal en altijd op veilig spelen. Geen reden om die achterna te lopen.
Marketingtechnisch veilig (=geen verlies maken/zoveel mogelijk winst maken) bedoelt hijquote:
Omdat je niet gehandicapt bent?quote:
Heb altijd al gesleuteld aan mijn auto's. Van remmen tot motor revisie. Laat het nu allemaal lekker doenquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Omdat je niet gehandicapt bent?
Kom op zeg, het is geen rocket science, ik zou eerder geen reden kunnen bedenken om het NIET zelf te doen.
Ja inderdaad, zelf meegemaakt: toen er nog 2,2 mm profiel op zat was het echt nog geen reden voor vervanging destijds... Ook al gaf ik aan dat ik alle kanten op gleed. Je móest ze echt op rijden tot 2,0 mm.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Marketingtechnisch veilig (=geen verlies maken/zoveel mogelijk winst maken) bedoelt hij
Sommige mensen kunnen/willen dat niet zelf? Waarom zou je met het brakke nood-krikje van de auto voor huis aan de gang gaan, als er een hele sector (garages) voor is om je te ontzorgen? Ik ga niet lopen prutsen, en heb in dit geval mijn zwager (monteur met alle technische middelen én kennis) gevraagd, maar anders was ik even bij een garage langs gegaan voor het wisselen.quote:
Wat een faal deze postquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
Weer iemand die het vorige topic niet gelezen heeft. Daarin kwam naar boven dat de afgelopen 6 winters de temperaturen gemiddeld onder de 7 graden lag, en dat zelfs deze winter de temperatuur gemiddeld onder de 7 graden is.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een faal deze postJe moest eens weten...
Levensgevaarlijk die winterbandenrijders...Deze 'winter' bewijst het wel weer. Oke je bent twee weken in het voordeel met je andere bandjes (maar door het harder rijden wordt dat weer deels teniet gedaan). De rest van deze 'winter' ben je slechter af met deze marketingtruuk.
En ja, er is ook een test waar bewezen wordt dat winterbanden bij temperaturen onder de 7 graden beter presteren, en die zoek je echt maar zelf op...quote:Winter 2005/2006 (december, januari, februari):
Aan de koude kant, droog en zonnig
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 2,8 °C
Winter 2006/2007 (december, januari, februari):
Record zacht, zeer nat en vrij somber
Winter zachtste in tenminste 300 jaar
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 6,5 °C
Winter 2007/2008 (december, januari, februari):
Zeer zacht, zeer zonnig en de normale hoeveelheid neerslag
Opnieuw winter zonder noemenswaardig ijs- en sneeuwplezier
Met in de Bilt een gemiddelde temperatuur van 5,1 °C
Winter 2008-2009 (december, januari, februari):
Koud, zeer zonnig en droog
Koudste winter in twaalf jaar
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van De Bilt 2,2 °C
Winter 2009/2010:
Koud en de normale hoeveelheid neerslag en zon
Sneeuwrijke winter was koudste in veertien jaar
De winter van 2010 was in De Bilt met een gemiddelde temperatuur van 1,1 °C
Winter 2010/2011:
Vrij koud, vrij droog en de normale hoeveelheid zon
December maakte winter vrij koud
De winter was vrij koud, met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 2,3 °C
December 2011 & Januari 2012:
De maandgemiddelde temperatuur is in De Bilt uitgekomen op 5,7 °C
Uhh ja....wat bedoel je hiermee? Wil je beweren dat winterbanden onder de 7 graden beter zijn dan zomerbanden soms?quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Weer iemand die het vorige topic niet gelezen heeft. Daarin kwam naar boven dat de afgelopen 6 winters de temperaturen gemiddeld onder de 7 graden lag, en dat zelfs deze winter de temperatuur gemiddeld onder de 7 graden is.
Faal post...
[..]
quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uhh ja....wat bedoel je hiermee? Wil je beweren dat winterbanden onder de 7 graden beter zijn dan zomerbanden soms?![]()
Leer lezen!quote:En ja, er is ook een test waar bewezen wordt dat winterbanden bij temperaturen onder de 7 graden beter presteren, en die zoek je echt maar zelf op...
De meeste mensen zijn tijdens de spitsuren onderweg, en dan is het ook het drukste op de weg. De temperaturen zitten dan net rond het gemiddelde, maar eerlijk is eerlijk, dat is speculeren. Eigenlijk zou je de temperaturen van dan willen weten. Alleen midden op de dag, en midden in de nacht zijn de temperaturen het hoogste of het laagste.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Nou ja hij heeft in die zin gelijk dat men totdat de temperaturen begonnen te dalen zomerbanden wel in het voordeel waren en dus veiliger (oktober, november, december en het grootste deel van januari). Geen idee hoelang de vrieskou aanhoudt, maar volgens de statistieken komen er in maart weinig vorstperioden meer voor.
Met deze temperaturen zijn winterbanden weliswaar in het voordeel, maar dit merk je pas echt wanneer er sneeuw en ijs ligt. Dit zal waarschijnlijk vrijdag gaan gebeuren.
Edit was die maandtemperaturen betreft, je zou eigenlijk een rijtje dagtemperaturen moeten hebben. Een weekje 's nachts -8 en 3 weken een graad of 9 zorgt al voor een lagere gemiddelde temperatuur.
Maar dan nog, het is geen absolute schaal, vanaf 7 graden zijn de voordelen van winterbanden merkbaar. Het betekent niet automatisch dat je met een zomerband rond de 5,5 graden al zeer sterk in het nadeel bent. Bij een temperatuur van 2 graden is het verschil 2 a 3 meter. Dit allemaal uiteraard onder niet besneeuwde en ijzige omstandigheden (sneeuw en ijs blijft überhaupt niet liggen bij langdurige temperaturen boven 0quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn tijdens de spitsuren onderweg, en dan is het ook het drukste op de weg. De temperaturen zitten dan net rond het gemiddelde, maar eerlijk is eerlijk, dat is speculeren. Eigenlijk zou je de temperaturen van dan willen weten. Alleen midden op de dag, en midden in de nacht zijn de temperaturen het hoogste of het laagste.
Ook in de grafiek van december 2011 zie je dat de gemiddelde temperatuur maar een paar dagen echt boven de 7 graden komt (11 dagen, dus een 33%).
[ afbeelding ]
En de grafiek van januari 2012 (ook een 10/11 dagen boven de 7 gemiddeld):
[ afbeelding ]
Oh, dat beweer ik ook nergens. Maar degene waar ik op reageerde die zegt dat winterbanden nu 'levensgevaarlijk' zijn terwijl ze nu iets veiliger zijn dan zomerbanden zelfs.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Maar dan nog, het is geen absolute schaal, vanaf 7 graden zijn de voordelen van winterbanden merkbaar. Het betekent niet automatisch dat je met een zomerband rond de 5,5 graden al zeer sterk in het nadeel bent. Bij een temperatuur van 2 graden is het verschil 2 a 3 meter. Dit allemaal uiteraard onder niet besneeuwde en ijzige omstandigheden (sneeuw en ijs blijft überhaupt niet liggen bij langdurige temperaturen boven 0)
Okee dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat hij het had over maanden als oktober en november, waarbij de temperatuur zowel dag en nacht niet onder de 10 graden kwam. Winterbanden zijn dan wel minder veilig en ze slijten bij die temperaturen ook sneller.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh, dat beweer ik ook nergens. Maar degene waar ik op reageerde die zegt dat winterbanden nu 'levensgevaarlijk' zijn terwijl ze nu iets veiliger zijn dan zomerbanden zelfs.
Eens en tja in dit soort topics is het jezelf een beetje herhalen, er komen uiteraard nieuwe users die niks van de gevoerde discussie hebben meegemaakt.quote:Tussen de 2 en de 10 graden maakt het gewoon dusdanig weinig uit, dat het grootste gros van de mensen niet eens merkt dat er verschil is. En ik weet ook dat het verschil pas echt goed merkbaar is bij sneeuw en ijs. Dat heb ik al heel vaak verteld ondertussen...
Neuh, mijn winterbanden liggen er pas vanaf half november onder. Ik kijk goed naar de voorspellingen alvorens ze eronder te gooien, dus inderdaad niet als een kip zonder kop op 1 oktober. Dat is gewoon oliedom.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Okee dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat hij het had over maanden als oktober en november, waarbij de temperatuur zowel dag en nacht niet onder de 10 graden kwam. Winterbanden zijn dan wel minder veilig en ze slijten bij die temperaturen ook sneller.
Daarom is het handig als nieuwe users in een topic eerst even de discussie lezen, en niet meteen op de 2e post moeten reageren.quote:[..]
Eens en tja in dit soort topics is het jezelf een beetje herhalen, er komen uiteraard nieuwe users die niks van de gevoerde discussie hebben meegemaakt.
Oke en nu moeten we dié test opeens gaan geloven dan? Je had beter je zomerbanden eronder kunnen laten liggen, dan was je op 2 weken na deze winter veiliger op pad geweest.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
[..]
Leer lezen!
Als je het topic nu echt leest. Maar dan ook echt doet, zul je zien dat ik daar ook eerst niet in geloofde, totdat die test opdook...
En ga nu maar weer iemand anders proberen belachelijk te maken met je posts, je maakt je nu namelijk zelf alleen maar belachelijk.
Edit: Oh, en als je dit topic dan ook eens doorleest voordat weer reageerd, dan lees je zelfs dat ik mijn zomerbanden er onder had willen leggen omdat ik de winterbanden ook weinig toegevoegde waarde vond deze winter...
Dat laatste is zeker niet waar. Elke euro die ze kúnnen besparen, zullen ze besparen. Ik denk dat het eerder aan deals met bandenbedrijven ligt waardoor het dus goedkoper is om dit groots in te kopen voor een bepaalde periode. Daarnaast heeft het met aansprakelijkheid te maken (en uiteindelijk dus ook weer om geld). Als namelijk iemand toch iets gebeurt door winterse omstandigheden en de leasemaatschappij heeft nog niet de mogelijkheid geboden om te wisselen, dan kan de leasemaatschappij nog wel eens verantwoordelijk worden gesteld. Overigens worden de kosten van de winterbanden binnen leasecontracten toch uiteindelijk drie keer betaald door de klant, alleen is het zo uitgesmeerd en opgenomen in het totaalbedrag dat je het niet ziet. Dan mogen ze er ook wel eens een klein beetje extra service tegenover zetten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neuh, mijn winterbanden liggen er pas vanaf half november onder. Ik kijk goed naar de voorspellingen alvorens ze eronder te gooien, dus inderdaad niet als een kip zonder kop op 1 oktober. Dat is gewoon oliedom.
Edit: Moet ik er wel bij zeggen dat ik het zelf doe, niet iedereen kan dat. En als je dan op tijd wil zijn, dan moet je een datum plannen. En de bandenboeren doen het dan net alsof ze het druk hebben en laten mensen dan vroeger komen. Dat is dan wel weer pure marketing, want ze weten dat daardoor de banden harder slijten en mensen eerder nieuwe banden moeten kopen. Kassa! En bij leasemaatschappijen flikken ze dit vooral omdat daar geld toch meestal minder boeit...
En alle andere testen moeten we ook gewoon geloven dan maar? Het heeft altijd met geloven te maken. Jij gelooft in de 10 graden test van autoweek/autobild en stuff. Ik geloof sinds kort ook in de 2 graden test van de ANWB/ADAC... Totdat ergens een test op papier staat die het tegendeel bewijst.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke en nu moeten we dié test opeens gaan geloven dan? Je had beter je zomerbanden eronder kunnen laten liggen, dan was je op 2 weken na deze winter veiliger op pad geweest.
Ik bedoelde het niet vanuit de leasemaatschappij, maar vanuit de bandenboer. In de trend van "de maatschappijen betalen toch wel".quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker niet waar. Elke euro die ze kúnnen besparen, zullen ze besparen. Ik denk dat het eerder aan deals met bandenbedrijven ligt waardoor het dus goedkoper is om dit groots in te kopen voor een bepaalde periode. Daarnaast heeft het met aansprakelijkheid te maken (en uiteindelijk dus ook weer om geld). Als namelijk iemand toch iets gebeurt door winterse omstandigheden en de leasemaatschappij heeft nog niet de mogelijkheid geboden om te wisselen, dan kan de leasemaatschappij nog wel eens verantwoordelijk worden gesteld. Overigens worden de kosten van de winterbanden binnen leasecontracten toch uiteindelijk drie keer betaald door de klant, alleen is het zo uitgesmeerd en opgenomen in het totaalbedrag dat je het niet ziet. Dan mogen ze er ook wel eens een klein beetje extra service tegenover zetten.
Bij onze leasemaatschappij moet je zelf maar een datum pikken met de bandenboer. Sta je helemaal vrij in. Sommigen rijden dus al in oktober op winterbanden en anderen pas begin december.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker niet waar. Elke euro die ze kúnnen besparen, zullen ze besparen. Ik denk dat het eerder aan deals met bandenbedrijven ligt waardoor het dus goedkoper is om dit groots in te kopen voor een bepaalde periode. Daarnaast heeft het met aansprakelijkheid te maken (en uiteindelijk dus ook weer om geld). Als namelijk iemand toch iets gebeurt door winterse omstandigheden en de leasemaatschappij heeft nog niet de mogelijkheid geboden om te wisselen, dan kan de leasemaatschappij nog wel eens verantwoordelijk worden gesteld. Overigens worden de kosten van de winterbanden binnen leasecontracten toch uiteindelijk drie keer betaald door de klant, alleen is het zo uitgesmeerd en opgenomen in het totaalbedrag dat je het niet ziet. Dan mogen ze er ook wel eens een klein beetje extra service tegenover zetten.
Eens, maar dat idee heb ik bij onderhoud ook al. Schrijf maar op hoor, de leasemaatschappij betaalt wel.quote:Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet vanuit de leasemaatschappij, maar vanuit de bandenboer. In de trend van "de maatschappijen betalen toch wel".
Kijk eens naar Zwitserland.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:46 schreef Estolan het volgende:
Het strooien van zout is zeker ook overdreven en een marketing truuk
Zwitserland heeft voor een groot gedeelte verwarmd wegdek dus helaas, verder strooien ze daar ook gruis.quote:Op donderdag 2 februari 2012 15:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Kijk eens naar Zwitserland.
En zijn ze een stuk beter in de weg schoonmakenquote:Op donderdag 2 februari 2012 16:28 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Zwitserland heeft voor een groot gedeelte verwarmd wegdek dus helaas, verder strooien ze daar ook gruis.
Ze gebruiken daar split en dat is niet fijn voor je lak.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:47 schreef Estolan het volgende:
En zijn ze een stuk beter in de weg schoonmaken
En zout gebruiken ze niet vaak om smeltwater schoon te houden
Oh boehoequote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:29 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ze gebruiken daar split en dat is niet fijn voor je lak.
Dombo.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:45 schreef Estolan het volgende:
Oh boehoe
Alsof pekel, zand en regen wel goed is
De schade van die 3 vallen in het niet vergeleken bij split.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:45 schreef Estolan het volgende:
[..]
Oh boehoe
Alsof pekel, zand en regen wel goed is
Onzinquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:56 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De schade van die 3 vallen in het niet vergeleken bij split.
Bijzonder valide argument dus.
Van split ook niet. Rij niet zo hard in de bergen. En op de snelweg ligt het nietquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Van zout heb ik nog nooit een ster in de voorruit gekregen anders...
Toch vreemd dat de sterren die ik in de voorruit heb gekregen, van een opspattend steentje op de snelweg was.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:08 schreef Estolan het volgende:
[..]
Van split ook niet. Rij niet zo hard in de bergen. En op de snelweg ligt het niet
Ik kom nu al 20jaar in de zwitserse alpen met kerst. En nog nooit 1x schade gehadquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de sterren die ik in de voorruit heb gekregen, van een opspattend steentje op de snelweg was.
En je hoeft er echt niet hard voor te rijden. Sowieso, als ik hard er overheen rijd is het onmogelijk om een ster in de voorruit te krijgen van een steentje dat door de auto zelf wordt opgespat. Het zijn namelijk de andere auto's die daar voor zorgen, en dat kan ook al bij 10 km/h...
Ah, het eigen ervaring argument.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik kom nu al 20jaar in de zwitserse alpen met kerst. En nog nooit 1x schade gehad
Mensen kennen......quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:04 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ah, het eigen ervaring argument.
Die zal ik even pareren:
Ik ken wel 10 mensen die ook in de Alpen zijn geweest en wel schade hebben gehad. BAM!!!
Gruis is wat anders dan steentjes hè.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toch vreemd dat de sterren die ik in de voorruit heb gekregen, van een opspattend steentje op de snelweg was.
En je hoeft er echt niet hard voor te rijden. Sowieso, als ik hard er overheen rijd is het onmogelijk om een ster in de voorruit te krijgen van een steentje dat door de auto zelf wordt opgespat. Het zijn namelijk de andere auto's die daar voor zorgen, en dat kan ook al bij 10 km/h...
+1quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:34 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Gruis is wat anders dan steentjes hè.
Hier kwam net de eerste mongool al voorbij geschoven, zulke lui moeten ze oppakken en doodschieten voordat ze iemand dood rijden. Wat een malloten.
Juist...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:34 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Gruis is wat anders dan steentjes hè.
[quote]Op vrijdag 3 februari 2012 14:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
+1
Split = gruis = steentjes...quote:gruis
1) Bik 2) Biksteen 3) Brokjes 4) Brokjes van iets 5) Brokkelig gesteente 6) Fijn puin 7) Fijne steenkool 8) Gebrijzeld gesteente 9) Gerbrijzeld gesteente 10) Glazenmakerswerktuig 11) Gravel 12) Gries 13) Grind...
Daar ben ik het mee eens.quote:Hier kwam net de eerste mongool al voorbij geschoven, zulke lui moeten ze oppakken en doodschieten voordat ze iemand dood rijden. Wat een malloten.
Zelf wel is in de alpen gereden met sneeuw?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Juist...
[..]
Split = gruis = steentjes...
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Sinds wanneer valt een schelp onder gesteente dan? Wat ik daar veelal zie is schelpengruis. Maar goed dat zal dan wel onder de interpretatie vallen. Geen zin om over te discussiëren.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Juist...
[..]
Split = gruis = steentjes...
[..]
Daar ben ik het mee eens.
Inderdaad, jammer dat mensen dingen beginnen te roepen die niet waar zijn en dat de discussie weer ontspoort.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:51 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Sneeuwt het eens in Nederland, gaat de discussie over alpenlanden...
Hier in het oosten niet! Wat er is gevallen, stelt geen reet voor. Vrijwel alle wegen zien er schoon uit op een enkele parkeerplaats na dan. Wel merk ik nu dat ik ietsjepietsie ruimer door de bochten ga, maar dat geheel terzijde.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Trotse winterbanden bezitters kunnen nu eindelijk genieten van hun product en zomerband bezitters lekker uitlachen
Het zit je wel hoog hè.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Trotse winterbanden bezitters kunnen nu eindelijk genieten van hun product en zomerband bezitters lekker uitlachen
Ik denk eerder dat het jullie hoog zat dat je ze al die tijd niet echt nodig hadquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog hè.
Sommige mensen kunnen maar beter de auto laten staan:
http://www.at5.nl/artikel(...)ibberen-door-centrum
Ik dacht altijd dat zo'n ding 4x4 was, maar dat is dus ook niet zo. Ook met winterbanden zou het hopeloos zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:07 schreef Mikkie het volgende:
Whehehe. Daar zit je dan in je wannabe-SUV
Net alsof mij het wat boeit. Ik deel alleen af en toe mijn ervaringen, iedereen moet zelf maar beslissen of hij/zij het nodig acht om winterbanden te monteren.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het jullie hoog zat dat je ze al die tijd niet echt nodig had![]()
Nu even een sneeuwbuitje, de komende dagen geen neerslag, dus weer vrolijk de straks weer vrijgemaakte weg op met winter of op zomerbanden
Dan hoef jij je door die post dus niet aangesproken te voelenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:13 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat zo'n ding 4x4 was, maar dat is dus ook niet zo. Ook met winterbanden zou het hopeloos zijn.
[..]
Net alsof mij het wat boeit. Ik deel alleen af en toe mijn ervaringen, iedereen moet zelf maar beslissen of hij/zij het nodig acht om winterbanden te monteren.
Waarom heeft die kerel geen sneeuwkettingen onder zijn auto of geeft ie op zijn minst vol gas.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog hè.
Sommige mensen kunnen maar beter de auto laten staan:
http://www.at5.nl/artikel(...)ibberen-door-centrum
Die zijn verboden in Nederland...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom heeft die kerel geen sneeuwkettingen onder zijn auto of geeft ie op zijn minst vol gas.
maar in veel landen wel al verplichtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die zijn verboden in Nederland...
We wonen in Nederland nu. Niet in Canada...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
maar in veel landen wel al verplicht
vandaag van de fitness naar huis door de sneeuw
automaat in D + sneeuwstand
Winterbandjes
en nergens last van
zelfs 3 auto's moeten inhalen omdat die 20km/h gaan rijden, en gewoon niet kunnen rijden
suc6 als je dan voor iemand moet uitwijken in de sneeuw om een weg waar geen strooizout ligtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
We wonen in Nederland nu. Niet in Canada...
Ik ga ook zometeen naar huis. Door de sneeuw, automaat in +/- stand (remmen op motor kan dan namelijk eenvoudig) en winterbandjes...
En 2 handen aan het stuur want schakelflippers...
heb jij grip dan? op de sneeuw met zomerbanden?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waar heb je het over... Waarom zou dat bij jou anders zijn dan bij mij?
Of heeft iedereen die je bent tegengekomen een super grip gehad...
LEER LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:55 schreef Estolan het volgende:
[..]
heb jij grip dan? op de sneeuw met zomerbanden?
dacht het niet
en zeker niet in vergelijking met winterbanden
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
We wonen in Nederland nu. Niet in Canada...
Ik ga ook zometeen naar huis. Door de sneeuw, automaat in +/- stand (remmen op motor kan dan namelijk eenvoudig) en winterbandjes...
En 2 handen aan het stuur want schakelflippers...
je smiley is verwarrendquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
LEER LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WINTERBANDEN!!!!!!!!!!!
Dude...
Waarschijnlijk omdat jij al de hele tijd dacht dat ik geen winterbanden heb. En omdat ik wist dat jij dat decht.quote:
Nee, maar het is wel gruwelijk vermoeiend dat gezeur telkens tegen elkaar aan, altijd weer die eeuwige clichés. Mensen met winterbanden die menen dat ze wel met 120 door kunnen planken en de mensen met zomerbanden die zeggen dat de mensen met winterbanden gewoon niet kunnen rijden. Zou leuker zijn als iedereen zijn of haar eigen ervaringen deelt en dat er op een leuke manier over gesproken kan worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dan hoef jij je door die post dus niet aangesproken te voelen
LOLquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat jij al de hele tijd dacht dat ik geen winterbanden heb. En omdat ik wist dat jij dat decht.
ja met winterbanden kan je idd gewoon doorrijdenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:59 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel gruwelijk vermoeiend dat gezeur telkens tegen elkaar aan, altijd weer die eeuwige clichés. Mensen met winterbanden die menen dat ze wel met 120 door kunnen planken en de mensen met zomerbanden die zeggen dat de mensen met winterbanden gewoon niet kunnen rijden. Zou leuker zijn als iedereen zijn of haar eigen ervaringen deelt en dat er op een leuke manier over gesproken kan worden.
Ik heb geen van tweeën beweerd. Maar als je er moe van wordt, waarom dan in dit topic lezen/posten? 3-1 dat het in een topic met deze TT nog wel 100 keer terug zal komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:59 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel gruwelijk vermoeiend dat gezeur telkens tegen elkaar aan, altijd weer die eeuwige clichés. Mensen met winterbanden die menen dat ze wel met 120 door kunnen planken en de mensen met zomerbanden die zeggen dat de mensen met winterbanden gewoon niet kunnen rijden. Zou leuker zijn als iedereen zijn of haar eigen ervaringen deelt en dat er op een leuke manier over gesproken kan worden.
Ja want het is natuurlijk ook niet voorspeld dat het vandaag gaat sneeuwen..Dan rijd je weg en ga je naar huis op je zomerbanden, kom op zeg, rijden op zomerbanden gaat ook en is bepaald geen rocket sciene. Ik snap dat je je winterbanden wilt verdedigen, maar jij praat alleen maar in jouw straatje.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:02 schreef Estolan het volgende:
[..]
LOL
maargoed
NU heb je dus wel een voordeel met de WB. En het afwachten met erop zetten is gewoon kut
Ik ga rijden, naar fitness, ben 2uur weg, loop naar buiten, alles wit
ja en dan? sta je dan met je winterbanden in de schuur
Ik zeg toch nergens dat jij dat zegt, ik haal een paar clichés aan.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb geen van tweeën beweerd. Maar als je er moe van wordt, waarom dan in dit topic lezen/posten? 3-1 dat het in een topic met deze TT nog wel 100 keer terug zal komen.
Ma.w. dit topic is totaal ontspoort en die offtopic bullshit hoort niet in dit topic thuis. Open dan met zijn allen een ander topic waar het uitgevochten kan worden.quote:Ben dus van plan om winterbanden aan te gaan schaffen, alleen kan er wel wat tips bij gebruiken.
Op mijn huidige banden staat:
205/45/R17
Wil dit dan zeggen dat ik dit op mijn winterbanden ook moet hebben?
Zou er graag stalen velgen bij hebben, moet deze dan ook 17 inch zijn?
Graag nog meer tips!
De voorspelling was niet zo wat er uiteindelijk gevallen isquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:26 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja want het is natuurlijk ook niet voorspeld dat het vandaag gaat sneeuwen..Dan rijd je weg en ga je naar huis op je zomerbanden, kom op zeg, rijden op zomerbanden gaat ook en is bepaald geen rocket sciene. Ik snap dat je je winterbanden wilt verdedigen, maar jij praat alleen maar in jouw straatje.
Ik heb met m'n wegende 1400 kg achterwielaandrijver winterbanden, was een makkelijke afweging. Iemand die bijv. 5-10k in het jaar maakt neemt eerder de afweging om geen winterbanden te nemen, is dat zo'n rare gedachte gang? En toch moeten we allebei de weg op met alle vertragingen van dien.
Het laat wel zien dat jij een beroerd verkeersinzicht hebt als je zegt dat met 120 km/h moet kunnen doorkarren. Jij zult ook rekenen moeten houden met zomerband rijders en daarop moeten anticiperen. In Frankrijk mag je in de regen maar 110 rijden, dus ik weet niet waar je het over hebt? Matrix borden gaan niet op 50km/h door het weer, maar door het verkeersaanbod op de weg. Van de week mocht er gewoon 120 doorgereden worden in Limburg.
Al dat spierballen gelul over winterbanden..we moeten rekening met elkaar houden. Leven en laten leven.
Idd gaan ze niet op 130, dat zeg ik ook nietquote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:47 schreef dester_martijn het volgende:
Jij je zin, we zagen idd niet aankomen dat we nu toch echt onze wintersloffen moesten monteren.. Frankrijk gaan ze zeker niet op 130 en in Duitsland zijn winterbanden verplicht dus elke vergelijking met NL slaat kant nog wal zeker als je zegt dat de wegen daar leeg zijn.
Nogmaals je kan alle veiligheidssystemen van de wereld hebben, maar niet iedereen heeft die luxe en toch bevindt die zich op dezelfde weg en die zullen zeker niet oppleuren.
De bedoeling is dat je je aanpast aan de omstandigheden: niet alleen aan het weer, maar ook aan het verkeer om je heen. Dwangmatig vmax rijden omdat je winterbanden hebt, is verre van de bedoeling.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:00 schreef Estolan het volgende:
En ja. Ik wil en kan gewoon normaal doorrijden. Dat is ook de bedoeling
Dit is onvermijdelijk zodra het over winter of zomerbanden gaat, krijg je hier nu eenmaal zo een patat vs friet discussie. Wat mezelf betreft, ik ben vrolijk ingehaakt en ik zie er niks nadeligs in.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:56 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat jij dat zegt, ik haal een paar clichés aan.
De originele OP:
[..]
Ma.w. dit topic is totaal ontspoort en die offtopic bullshit hoort niet in dit topic thuis. Open dan met zijn allen een ander topic waar het uitgevochten kan worden.
Tja waarom ook inhoudelijk reageren als het niet ook niet inhoudelijk kan he. Je weet niet waarover je lult want de maximumsnelheid in Frankrijk is 130. Bij regen is dat 110, bij sneeuw, volgens jou 120? Ik ben vorig jaar 2 keer in winterse omstandigheden naar Lyon gereden. Maximum snelheid was, waar mogelijk, 110, afhangend van het verkeersaanbod. Hier gaat de discussie verder niet over.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Idd gaan ze niet op 130, dat zeg ik ook niet
En ja. Ik wil en kan gewoon normaal doorrijden. Dat is ook de bedoeling
Ik haat automobilisten die 30 gaan rijden als dat niet nodig is
Dacht dat Lyon niet in de Alpen lagquote:Op zaterdag 4 februari 2012 05:52 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Tja waarom ook inhoudelijk reageren als het niet ook niet inhoudelijk kan he. Je weet niet waarover je lult want de maximumsnelheid in Frankrijk is 130. Bij regen is dat 110, bij sneeuw, volgens jou 120? Ik ben vorig jaar 2 keer in winterse omstandigheden naar Lyon gereden. Maximum snelheid was, waar mogelijk, 110, afhangend van het verkeersaanbod. Hier gaat de discussie verder niet over.
Realbizzkit666 kwam met een test dat 65% licht voordeel winterband heeft en 33% licht voordeel zomerband band heeft deze test. 2% extreem voordeel winterbanden. Voor mij is de afweging makkelijk; winterbanden. Iemand die maar 5 of 10k maakt of een gezin die elk dubbeltje om moet draaien is een ander verhaal.
Jij maakt de denkfout dat jou niets kan overkomen. Je hebt ook te maken met mede automobilisten, die gaan niet altijd netjes rechts rijden of de max snelheid rijden. Logisch, dat voelt niet veilig en dat blijf je houden zolang winterbanden niet verplicht worden.
Ik wil het hier ook bij houden, we verschillen denk ik te veel in denk niveau.
Bla bla bla bla.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
De voorspelling was niet zo wat er uiteindelijk gevallen is
En ja, matrixborden daar en in DUI gaan wel op 120 als het gaat sneeuwen. De weg was zelfs zga leeg
En ja je kan met ABS, ESP, TV en winterbanden gewoon 120 rijden
Het verkeer wat langszamer gaat rijden moet gewoon rechts blijven rijden
Ik haal vandaag ook iedereen gewoon in die krampachtig 30 gaat rijden waar je 50 mag
Pleurt op zenuwrijders
Met dat gas erbij moet je alleen even uitkijken als je over dat blubberspoor op 't midden van de weg rijdt, daar kun je je nog in vergissen. Maar verder lekker doorkarren inderdaad!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:09 schreef Estolan het volgende:
En wat dan doen als je iemand tegenkomt op een rechte weg die 30 rijd? Er voor 5km erachteraan blijven rijden??
Neuh
Knippertje aan, sturen, gas erbij en dan er langs en 50 rijden als er niemand voor je rijd
Dit.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:07 schreef dester_martijn het volgende:
Het niet aanpassen aan de omstandigheden en medeweggebruikers is zo stuitend
Alleen de mensen zoals jij, met gebrek aan inzicht.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:36 schreef Estolan het volgende:
Allemaal in NL verplicht aan de winterbanden, slipcursus en training in de sneeuw
Hier nog geen blubber. Maar gewoon stuur vasthoudenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Met dat gas erbij moet je alleen even uitkijken als je over dat blubberspoor op 't midden van de weg rijdt, daar kun je je nog in vergissen. Maar verder lekker doorkarren inderdaad!
Welk inzichtquote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:51 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Alleen de mensen zoals jij, met gebrek aan inzicht.
Duitsers en Zwitsers die nauwelijks in de sneeuw rijden, rijden net zo als de Nederlanders hier die nauwelijks in de sneeuw rijden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:19 schreef Estolan het volgende:
Heb jij ooit een duitser of zwitser in de bergen anders zien rijden met zo'n klein miezerbeetje sneeuw?
Mja, ligt ook aan de aandrijving. Ik rij meestal met stabiliteitssystemen e.d. uit in dit weer, juist zodat je overal goed weg komt. Ging vorig jaar eens vlot over zo'n blubberspoor met het gas erop, toen wilde m'n RWD wel even dwars gaanquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
Hier nog geen blubber. Maar gewoon stuur vasthouden
Op de fiets is het meer irritant
automaat.... Mjah in een handbak is dat iets minder handig. Maargoed, glad is het niet echt. gewoon je rijstijl erop aanpassen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:30 schreef Estolan het volgende:
Net rondje woonwijk gedaan
Starten, winterstand aan op automaatbak. Gas en nergens grip verlies, je merkt niet eens dat er sneeuw ligt
Nu ik het nog eens lees, snap ik wat je bedoeld. Estolan ziet de winterbanden inderdaad als wonderbanden. Met sneeuw is de remweg van een winterband nog steeds 2 keer zo lang dan op het droge. Hopen dat hij geen ongelukken veroorzaakt waar anderen de dupe van worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:07 schreef dester_martijn het volgende:
Misschien wekte ik de suggestie dat ik jou bedoelde, maar ik bedoelde de gequote user. Door het topic heen, jij dus realbizkitt, maak jij duidelijk dat winterbanden zeer nuttig zijn in Nederland, maar zeker niet zaligmakend. Het niet aanpassen aan de omstandigheden en medeweggebruikers is zo stuitend
Volgende keer de optie 4x4 toch maar aanvinken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog hè.
Sommige mensen kunnen maar beter de auto laten staan:
http://www.at5.nl/artikel(...)ibberen-door-centrum
ja en de remweg is een stuk korter dan met zomerbanden, en mijn ABS helpt ook meequote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nu ik het nog eens lees, snap ik wat je bedoeld. Estolan ziet de winterbanden inderdaad als wonderbanden. Met sneeuw is de remweg van een winterband nog steeds 2 keer zo lang dan op het droge. Hopen dat hij geen ongelukken veroorzaakt waar anderen de dupe van worden.
En tot stilstand komen blijft belangrijker dan het hard kunnen rijden...\\
Op modder, gravel, sneeuw, etc werkt ABS eerder tegen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
ja en de remweg is een stuk korter dan met zomerbanden, en mijn ABS helpt ook mee
Mr. Invincible at the wheel.quote:en daarnaast, nu 11jaar rijbewijs, meer dan 250.000km gereden nog geen enkel keer schade gereden
wat een onzin, hij doseerd het remmen, wat dus op nat/glad wegdek moetquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Op modder, gravel, sneeuw, etc werkt ABS eerder tegen.
[..]
Mr. Invincible at the wheel.
Lees je eens in over hoe ABS werkt. En aangezien je minimaal 29 bent: ga je eens gedragen naar je leeftijd. Je komt een beetje puberaal cq infantiel over.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
wat een onzin, hij doseerd het remmen, wat dus op nat/glad wegdek moet
Vroegah zonder al die luxe gleed hij gewoon door, nu niet meer zo
en nee kan gewoon normaal rijden
Nu toch ook, rechte weg, gas geven tot 50km/h. Handen van het stuur, ogen dicht. en GOH wat gebeurd er
HIJ RIJDT RECHTDOOR!!!!
aaaahhhhhhh NOOOOOOOOOOOO
Laat ABS nu net tegen werken om de remweg te verkorten... ABS zorgt ervoor dat jet kunt uitwijken, niet dat je eerder tot stilstand komt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
ja en de remweg is een stuk korter dan met zomerbanden, en mijn ABS helpt ook mee
en daarnaast, nu 11jaar rijbewijs, meer dan 250.000km gereden nog geen enkel keer schade gereden
en hard rijden? wie heeft het daar over dan? tot vanochtend was de snelheid gewoon 30/50/80/100/120/130
en daarna aangepaste snelheden
anti blokkeer systeem?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Laat ABS nu net tegen werken om de remweg te verkorten... ABS zorgt ervoor dat jet kunt uitwijken, niet dat je eerder tot stilstand komt.
Aangezien je die basiskennis al niet weet, zegt dit dat je teveel vertrouwd op je complete alfabet aan hulpmiddelen in je auto.
Ik heb ook nog geen enkele schade, en dat met 300k kilometer en 10 jaar rijbewijs, maar dat zegt totaal niets over mijn rijkunsten, misschien dat de rest van het verkeer altijd goed op mij let...
Jammer dat sneeuw geen vaste ondergrond is. Daar kan ABS niet zo heel goed mee omgaan...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:43 schreef Estolan het volgende:
zegt meer over het niet blokkeren van de remmen, en zodoende zorgt dat je niet gaan glijden
Ik merk wel degelijk verschilquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Jammer dat sneeuw geen vaste ondergrond is. Daar kan ABS niet zo heel goed mee omgaan...
Elke winter met kerst in de alpenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Jammer dat sneeuw geen vaste ondergrond is. Daar kan ABS niet zo heel goed mee omgaan...
Maar dat wist je vast wel met je 250k ervaring (hoeveel op sneeuw daarvan?)
Ah, 2x 10 kilometer dus. Dorpje in, dorpje uit. 20km per jaar dus? Een ware Colin McRae ben je al. Hoe meer je op hem lijkt, hoe beter.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Elke winter met kerst in de alpen
Dan zuig jij nog maar eens uit je duim. Abs maakt je auto bestuurbaarder dan blokkerende wielen, maar dat zegt niets over de remafstand en ja in de sneeuw is dat langer.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik merk wel degelijk verschil
Vol op de rem, abs gaat aan, en sta zo stil
Oude civic, die gleed maar door
Ja maar, ja maar, mijn nieuwe lease-auto met ABS remt beter dan mijn 20 jaar oude civic zonder ABS? Dat moet dan wel door de ABS komen...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:59 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dan duim jij nog maar eens uit je duim. Abs maakt je auto bestuurbaarder dan blokkerende wielen, maar dat zegt niets over de remafstand en ja in de sneeuw is dat langer.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Ah, 2x 10 kilometer dus. Dorpje in, dorpje uit. 20km per jaar dus? Een ware Colin McRae ben je al. Hoe meer je op hem lijkt, hoe beter.
Langer dan watquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:59 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dan zuig jij nog maar eens uit je duim. Abs maakt je auto bestuurbaarder dan blokkerende wielen, maar dat zegt niets over de remafstand en ja in de sneeuw is dat langer.
Uhm ik rij geen lease, heb een citroen xsara uit 2000, mijn civic kwam uit 1990 en mijn nissan 200sx die ik had uit 1991quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, mijn nieuwe lease-auto met ABS remt beter dan mijn 20 jaar oude civic zonder ABS? Dat moet dan wel door de ABS komen...
Jij bent wel wat vergeetachtig of je hebt een grote fantasie. Je rijdt 2000 km naar de alpen, maar je weet niet eens dat er niet harder gereden mag worden dan 110 in Frankrijk?quote:
Ja de auto van mijn pa ja, dat staat er ook ergens voorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:19 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Jij bent wel wat vergeetachtig of je hebt een grote fantasie. Je rijdt 2000 km naar de alpen, maar je weet niet eens dat er niet harder gereden mag worden dan 110 in Frankrijk?
En ik heb geen zin om verder op het abs verhaal in te gaan, je lult er toch omheen.
Frankrijk is gewoon 130 hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:19 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Jij bent wel wat vergeetachtig of je hebt een grote fantasie. Je rijdt 2000 km naar de alpen, maar je weet niet eens dat er niet harder gereden mag worden dan 110 in Frankrijk?
En ik heb geen zin om verder op het abs verhaal in te gaan, je lult er toch omheen.
Ja net zoals een punt achter de zin. Verder heb ik geen zin meer in deze discussie. Mensen wanen zich veiliger, want jij hebt de luxe(!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:20 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja de auto van mijn pa ja, dat staat er ook ergens voor
Klagen over dat ik geen return klik op m'n iphone na in zinquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:28 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja net zoals een punt achter de zin. Verder heb ik geen zin meer in deze discussie. Mensen wanen zich veiliger, want jij hebt de luxe(!van abs!) en vertonen roekelozer weggedrag. Wordt nog eens dubbel en dwars bewezen door jou, Lijkt net of ik te maken heb met een pubertje van net 18.
Roekeloos rijden is roekeloos rijden en juist door de luxe heb je vaak geen benul van de gevolgen. En luxe, luxe, veel moderne auto's zijn op z'n minst uitgerust met tractie control en abs.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:30 schreef Estolan het volgende:
[..]
Klagen over dat ik geen return klik op m'n iphone na in zin
........
En roekeloos rijden door "luxe" zijn 2 verschillende dingen
want, ik houd mij toch gewoon aan de regels, sterker nog, ik ga tenminste voorbereid de weg op, en de meeste Nederlanders doen dat al niet eensquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:47 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Roekeloos rijden is roekeloos rijden en juist door de luxe heb je vaak geen benul van de gevolgen. En luxe, luxe, veel moderne auto's zijn op z'n minst uitgerust met tractie control en abs.
Je tweede reactie is nou net het stukje dat jij niet wilt begrijpen, maakt niet uit even goede vrienden, maar getuige niet van veel intelligentie.
Uhm remmen, wielen, zelfdequote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://m.goeievraag.nl/vraag/30204?from=www
ABS is zwaar nadelig in de sneeuw, Google zelf maar anders of kijk of YouTube, we gaan niet alles voorkauwen... Het anti blokkeer systeem zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren, niet je remmen.
En dat iets mag, 120 rijden als het sneeuwt, wil niet zeggen dat het moet...
Maar je bent een leuke troll geweest, het was erg amusant met je.
Surequote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
Estolan kan gewoon zo hard rijden als hij wil, want hij heeft winterbanden, ABS, TCS, airbags, en een gigantische plaat voor zijn harses; hem kan niks gebeuren![]()
En wat eigenlijk nog het meest triest is?? Er rijden er nog een paar duizend van rond die minstens net zo kortzichtig zijn
Bepaal jij of dat 'nodig' is? Die mensen voor jou hebben misschien meer de intentie om heel thuis te komen als jij, misschien zitten er wel mensen tussen die wél weten hoe ze moeten rijden bij gladheid, of die misschien geen winterbandjes, ABS en TCS hebben omdat ze dat niet kunnen betalen. Ooit wel eens over nagedacht dat misschien niet iedereen zo'n 'geweldige' bestuurder is als jij?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:56 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sure
Alsof jij je niet irriteerd als ieman 30 voor je rijdt als het niet nodig is
Nou op een lege terrein sta waarschijnlijk wel sneller stil met ABS zoals je vertelt. Op de autoweg heb ik toch liever ABS omdat die nog de moeite doet om je auto recht te houden dmv het blokkerende wiel te deblokkeren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://m.goeievraag.nl/vraag/30204?from=www
ABS is zwaar nadelig in de sneeuw, Google zelf maar anders of kijk of YouTube, we gaan niet alles voorkauwen... Het anti blokkeer systeem zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren, niet je remmen.
En dat iets mag, 120 rijden als het sneeuwt, wil niet zeggen dat het moet...
Maar je bent een leuke troll geweest, het was erg amusant met je.
Nee dat is onvoorbereid de weg op gaan. Iets wat de ANWB niet aanraadt, en die melden ook dat je dan beter thuis kan blijvenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bepaal jij of dat 'nodig' is? Die mensen voor jou hebben misschien meer de intentie om heel thuis te komen als jij, misschien zitten er wel mensen tussen die wél weten hoe ze moeten rijden bij gladheid, of die misschien geen winterbandjes, ABS en TCS hebben omdat ze dat niet kunnen betalen. Ooit wel eens over nagedacht dat misschien niet iedereen zo'n 'geweldige' bestuurder is als jij?
K.o.r.t.z.i.c.h.t.i.g.. zoals ik al zei..
Pro ABSquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nou op een lege terrein sta waarschijnlijk wel sneller stil met ABS zoals je vertelt. Op de autoweg heb ik toch liever ABS omdat die nog de moeite doet om je auto recht te houden dmv het blokkerende wiel te deblokkeren.
Als je zonder ABS zou remmen dan blokkeren beide remmen. Dan heeft je auto wel de neiging om uit te wijken doordat simpelweg beide wielen geblokkeerd zijn en dat is nou net wat je niet wilt.
Nee, dat zijn mensen die zichzelf of hun auto niet overschatten; iets wat jij nog een keertje moet gaan ondervinden. En zoals eerder gezegd, hoop ik voor je mede weggebruikers dat het een eenzijdig ongeval wordt, en je niemand tot last bent met je leercurve, de file die je veroorzaakt is een kleine prijs die betaald moet worden om de weg weer wat veiliger te makenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:45 schreef Estolan het volgende:
[..]
Nee dat is onvoorbereid de weg op gaan. Iets wat de ANWB niet aanraadt, en die melden ook dat je dan beter thuis kan blijven
Waar heb je het overquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:35 schreef dester_martijn het volgende:
Kijken of je nog steeds zo'n grote bek hebt als je een moeder met kinderen aanrijd, die liever wel met de weersomstandigheden rekeninghoud. Helaas leert men door schaadt en schande.
Oehhhhaaahhhhoooohquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ik hoop van harte dat je de dag erna ook nog lacht, en tevens dat je vent genoeg bent om het daarna nog even te posten hier
Ben je leesblind, of zit die stelconplaat in de weg?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:53 schreef Estolan het volgende:
[..]
Oehhhhaaahhhhooooh
Waar heb je het over
Omdat men er vanuit gaat dat ik een aso rijder ben wegens het feit dan 30 in een 50 zone niet nodig is. Mits je goed voorbereid de weg op gaatquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben je leesblind, of zit die stelconplaat in de weg?
Dus jij haalt normaal bij droog weer iemand zeker nooit is in die 50 rijd maar jij hebt haastquote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
30 binnen de kom als het glad is, is ook niet gevaarlijk, degene die er dan zo nodig nog even voorbij moet, DIE is gevaarlijk, en dan maakt het imho geen kont uit of je wel of geen winterbanden hebt; het is gewoon een onnodig risico, want ondanks je winterrubber en ABS, moet je nog steeds 1000 - 1500 kilo tot stilstand gaan brengen als er ergens iets gebeurt, en dat duurt gewoon enkele keren langer als normaal. Dat heet onnodige gevaarzetting veroorzaken en is zelfs strafbaar.
Maargoed, ik ga de troll niet langer nootjes toewerpen, beetje zonde van mijn tijd eigenlijk; hij gaat het inmiddels gewoon uit principe natuurlijk niet meer snappen
Ik heb het over de worst cases op de wegquote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:52 schreef dester_martijn het volgende:
Lees je tekst van 3 berichten eens terug en probeer het dan opnieuw.
Vreemd, ik zie met regen en sneeuw de weggebruikers hetzelfde rijden als ik en iedereen eigenlijk. Behoudens een paar lease wagens en petjes. Jij behoort niet tot de eerste (alhoewel je je dadelijk weer kan bedenken) dus zul jij wel met een petje rond rijden.
Verder hap ik niet meer naar jou, jij komt jezelf nog weleens tegen ventje
Nou, na het doorlezen van de laatste paar pagina's met getroll, krijgen we best een heel aardig beeld ben ik bangquote:
Kansloos topicquote:Op zondag 5 februari 2012 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, na het doorlezen van de laatste paar pagina's met getroll, krijgen we best een heel aardig beeld ben ik bang![]()
ventje²
vroeger heetten ze ook sneeuwbanden maar winterbanden is marketing technisch handiger.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:31 schreef Mattt het volgende:
Noem winterbanden gewoon sneeuwbanden.
In sneeuw presteren ze beter. Met gewoon koud weer maakt het geen fuck uit of je zomer of winter band hebt.
Ah, dat wist ik nietquote:Op zondag 5 februari 2012 11:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vroeger heetten ze ook sneeuwbanden maar winterbanden is marketing technisch handiger.
Het maakt een heel klein beetje uit, maar niet merkbaar voor de normale bestuurder.quote:Op zondag 5 februari 2012 11:31 schreef Mattt het volgende:
Noem winterbanden gewoon sneeuwbanden.
In sneeuw presteren ze beter. Met gewoon koud weer maakt het geen fuck uit of je zomer of winter band hebt.
handig artikelquote:Op zondag 5 februari 2012 11:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.autorij-instructie.nl/?p=373
genoeg testen op youtube te vinden die anders laten zienquote:Op zondag 5 februari 2012 11:31 schreef Mattt het volgende:
Noem winterbanden gewoon sneeuwbanden.
In sneeuw presteren ze beter. Met gewoon koud weer maakt het geen fuck uit of je zomer of winter band hebt.
vaak zet men ze er al eerder onder, het sneeuwt immers elk jaar hier wel. Vroegah begin maart, de afgelopen 2 winters al in nov/dec, en dit jaar in jan.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het maakt een heel klein beetje uit, maar niet merkbaar voor de normale bestuurder.
Voor de meeste mensen geldt dat ze er uit voorzorg onder liggen. Als het dan sneeuwt in de wintermaanden, dan heb je echt voordeel want je bent dan meestal niet meer in de gelegenheid om even snel te wisselen (als je op het werk bent bijvoorbeeld).
Ook het alfabet aan hulpmiddelen in de auto zijn voorzorgsmaatregelen, je hoopt ze nooit nodig te hebben. Puur om het risico op een ongeluk (met zwaar letsel) te verminderen.
Dus jij rijdt in deze omstandigheden continu op het randje van wat je auto aan kan? ESP die constant bezig is om je op de weg te houden?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Estolan het volgende:
Alle electronica in je auto ( ABS/ESP/TC ... ) gebruik je juist onder deze omstandigheden.
Nee ik reed ( in die situatie ) gewoon met het verkeer mee. Duiste snelweg, richting Zwitserland, overdag in de sneeuw ( het sneeuwde ook ), en het was niet erg drukquote:Op zondag 5 februari 2012 15:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus jij rijdt in deze omstandigheden continu op het randje van wat je auto aan kan? ESP die constant bezig is om je op de weg te houden?
Man, jij bent echt serieus debiel bezig.
Ah, en als ESP je roekeloze rijgedrag niet meer kan corrigeren, wat dan? Grijpt dan ESP-2 in? Of denk je dat ESP de natuurwetten voor je verandert?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:03 schreef Estolan het volgende:
en dat ESP & TC aan slaat heeft niks met op het randje te maken, die zorgen ervoor dat er niks gebeurd.
Wat is er waaruit jij leest dat het roekeloos rijgedrag is dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Ah, en als ESP je roekeloze rijgedrag niet meer kan corrigeren, wat dan? Grijpt dan ESP-2 in? Of denk je dat ESP de natuurwetten voor je verandert?
Wat wil je hier mee aantonen? Dat de twee opgepakt dienen te worden voor roekeloos rijgedrag?quote:
dat dit typisch een situatie is, waaruit een deel van de mensen besluit dat "zij" het teveel risco vinden, en dat het deel wat er achter zit, dit niet weet en gewoon normaal blijft rijden, en ineens een opstopping tegen komtquote:Op zondag 5 februari 2012 16:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee aantonen? Dat de twee opgepakt dienen te worden voor roekeloos rijgedrag?
Ik zie hier alleen een evo en een truck die veels te hard rijden.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
dat dit typisch een situatie is, waaruit een deel van de mensen besluit dat "zij" het teveel risco vinden, en dat het deel wat er achter zit, dit niet weet en gewoon normaal blijft rijden, en ineens een opstopping tegen komt
Dit is dus een geval van, wie is er hier dan slim bezig?
De mensen die stil gaan staan op een snelweg waar sneeuw ligt?
of
De mensen die normaal door rijden en zorgen dat ze gecontroleerd achter het stuur zitten
dan zie jij meer dan er wordt laten zienquote:Op zondag 5 februari 2012 16:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zie hier alleen een evo en een truck die veels te hard rijden.
- Slecht zicht,
- Omstandigheden waarbij je langzaam verkeer kunt verwachten
- Omstandigheden waarbij je meer ongelukken en dus files kunt verwachten.
Must... drive ... vmax...
quote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef Estolan het volgende:
[..]
dan zie jij meer dan er wordt laten zien
Jij verwacht op de A4 toch ook niet dat er ineens iedereen stil staat, als daar geen aanleiding voor is?
En dat geouwehoer van vmax rijden, slaat ook kant nog wal
Wat leer je in je rijlessen???
Juist met de stroming mee rijden
onder slechtere omstandigheden meer afstand houden
maar stilstaan op de snelweg? Dat is zelfs verboden
hoezo dat dan?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:28 schreef OEM het volgende:
[..]
Veel plezier achteraan in een kettingbotsing. Die gaat nog wel een keer komen.
quote:
Deze opmerking geeft duidelijk aan dat je te veel aannames doet in het verkeer.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:21 schreef Estolan het volgende:
Jij verwacht op de A4 toch ook niet dat er ineens iedereen stil staat, als daar geen aanleiding voor is?
Welke aanname is er dan als er geen meldingen zijn van files/problemen en dat er geen matrixborden aan staan?quote:Op zondag 5 februari 2012 16:36 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Deze opmerking geeft duidelijk aan dat je te veel aannames doet in het verkeer.
Ok, je bent onder het minimale intelligentieniveau gezakt om nog mee te discussieren.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:38 schreef Estolan het volgende:
[..]
Welke aanname is er dan als er geen meldingen zijn van files/problemen en dat er geen matrixborden aan staan?
sorry, IQ van 120 hier, kan er niks aan doenquote:Op zondag 5 februari 2012 16:52 schreef OEM het volgende:
[..]
Ok, je bent onder het minimale intelligentieniveau gezakt om nog mee te discussieren.
Kom op zeg...quote:Op zondag 5 februari 2012 16:09 schreef Estolan het volgende:
[..]
Wat is er waaruit jij leest dat het roekeloos rijgedrag is dan?
het is rechtdoor, en ESP/TC grijpt in omdat je door een sneeuwrand heen moet, meer niet.
Je zal dat minder snel doen met een auto die het niet heeft.
Stuurbekrachtiging is ook iets wat dan gunstiger is, dan geen hebben
Alsof je ESP en TC continu aan staat onder het rijden????quote:Op zondag 5 februari 2012 18:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kom op zeg...
Je bent echt te debiel voor woorden...
De ESP/TC grijpt in omdat je grip verlies hebt. Als je dat continue hebt, betekent het constante grip verlies. Op het moment dat ESP/TC het niet meer kan corrigeren dan hang je.
Op het moment dat die dingen continue aan het corrigeren zijn, is dit een teken dat je rustiger aan moet doen. Ook rechtdoor. Als er namelijk op een bepaald moment het ene wiel meer grip heeft dan het andere omdat het niet meer gecorrigeerd wordt, dan ga je gewoon links of rechts af terwijl dat niet de bedoeling is op een rechte weg.
Dat ik er überhaupt nog op in ga. Maar ik kon het niet laten helaas. Ik hoop je nooit tegen te komen onderweg, en als dat wel zo is, dan hoop ik dat het de vangrail of een boom wordt die je ramt met je uber electronica, en niet mijn auto...
quote:Op zondag 5 februari 2012 16:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
sorry, IQ van 20 hier, kan er niks aan doen
Je snapt er echt geen drol van. In een vrachtwagen merk je dat mooi, je voelt niets aan je stuur aan ijs/blubber/sneeuw sporen op de weg, je plet het allemaal, dat je het niet voelt wil niet zeggen dat het er niet is. Daar zit ook ABS/ESP en weet ik veel wat op.. Toch ben ik in de monsterblizzard van vorig jaar 1x tegen de stoep aan geschoven en 1x bijna tegen me voorligger aangegleden. Zo heb je de hele dag nergens last van en zo uit het niets begin je te glijden. Het enige wat je hoort is een kansloos ABS systeem waar plots een machinegeweer geluid uit komt. Er is geen enkel systeem die dat stopt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Estolan het volgende:
Situatie: 3 baans snelweg waar 130km/h gereden mag worden ( of geen snelheidsbeperking )
sneeuw op wegdek en matrixboren staan op 120km/h
Als je dan van baan gaat wisselen en je moet door zo'n ijs/blubber/sneeuw rand heen, merk je dat dat je ABS/ESP/TC ook ingrijpt om op die manier te zorgen dat jij gewoon met 2 handen aan het stuur makkelijk van baan kan wisselen, zonder dat je de controle verliest
4 wheel drive?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:51 schreef silenthill het volgende:
Goed nu weer over winterbanden. Ik heb ze niet.
2 auto's voorwiel en achterwiel aandrijving met 8 mm profiel A merk zomerbanden.
Maar ook beter dan al die mensen die nieuwe A merk winterbanden hebben?quote:Altijd nog beter de die 1000den mensen met 2dehands winterbanden met 4mm profiel, want daar heb je helemaal geen ruk aan.
http://www.consumentenbon(...)anden-niet-oprijden/quote:Opnieuw werd bevestigd dat rijden met zomerbanden onder winterse omstandigheden gevaarlijk is. Een nieuwe zomerband met een gemiddelde profieldiepte van 7,5 mm heeft, vergeleken met een winterband waar nog 4 mm profiel op zit, nog altijd 50% minder grip op de besneeuwde weg. En die afgesleten winterband op zijn beurt heeft al zo'n 30% trekkracht ingeleverd, wat nauwelijks aanvaardbaar is voor een winterband.
Niet helemaal. Met normaal wegrijden heb ik met 4WD geen enkel probleem. Met volgas wegrijden krijg ik toch wat vierwielspin en dat is best grappig.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:52 schreef Estolan het volgende:
Het ultieme is uiteraard een AWD met alle luxes erop en winterbanden, dan heb je al helemaal geen last van sneeuw/ijs/extreme temperaturen
ik dacht altijd het soort rubberquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.consumentenbon(...)anden-niet-oprijden/
Een winterband blijft met 4mm profiel altijd superieur in de sneeuw ten opzichte van een zomerband.
Het is namelijk niet het profiel wat een winterband zo speciaal maakt, maar de extra ribbels in het loopvlak met name.
Het rubber zorgt ervoor dat de winterband soepel blijft bij koude temperatuur, maar dat zorgt niet direct voor de extra grip.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik dacht altijd het soort rubber
Ik kan wel moeilijk hard uitacceleren met 4WD ingeschakeld. in RWD hoef ik dat neit te proberen, sta ik gelijk achterstevoren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:52 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Niet helemaal. Met normaal wegrijden heb ik met 4WD geen enkel probleem. Met volgas wegrijden krijg ik toch wat vierwielspin en dat is best grappig.
Met remmen heb ik dezelfde problemen als een normale auto. Glijdt net zo makkelijk door.
Dan ben je totaal ongeschikt als chauffeur.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik kan wel moeilijk hard uitacceleren met 4WD ingeschakeld. in RWD hoef ik dat neit te proberen, sta ik gelijk achterstevoren.
Op basis waarvan?quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:22 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan ben je totaal ongeschikt als chauffeur.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:22 schreef machtpen het volgende:
[..]
Dan ben je totaal ongeschikt als chauffeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |