abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:49:04 #1
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107291545
Vervolg van: Winterbanden aanschaffen

En hier gaan we verder.
pi_107291753
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef Catch_me het volgende:
haha en al die mensen die in de winterbanden hype getrapt zijn _O- _O-

"zomer" banden ftw *O*
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel... :')

En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)... :')

En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
pi_107291948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:20 schreef RichardHammond het volgende:

[..]


Haha.


Het grootste gedeelte van de Nederlanders hebben winterbandjes voor de wintersport.
Waar haal je die onzin vandaan? Ik ken (inclusief mezelf) heel wat mensen met winterbanden, maar geen enkele daarvan gaat met de auto op wintersport.
Don't let my username fool you...
pi_107292274
Nou we gaan het meemaken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107292397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel... :')

Hang de vlag uit :O
pi_107292528
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou we gaan het meemaken.
Heb je de honderdduizenden aanrijdingen van niet winterbandeneigenaars gemist ofzo? Het nieuws staat er al maanden vol mee. Duizenden doden per dag man...
pi_107292730
Nog nergens last van.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_107292880
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:23 schreef imanidiot het volgende:
Nog nergens last van.
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staan ;) .
pi_107293298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:28 schreef D0808 het volgende:

[..]

Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staan ;) .
_O-

Sjeize ik wil nog naar huis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107293465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel... :')

En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)... :')

En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje. :')

Ik citeer uit een Autobild onderzoek:

quote:
“Unsere Tests zeigen auch dieses Mal eindeutig: Auf nasser Piste setzt erst der Gefrierpunkt eine physikalische Grenze, auf trockener Fahrbahn indes ist der Sommerreifen selbst einige Grade unter null noch Sieger in der Haftungsfrage. Dennoch legen wir unseren Lesern den Gebrauch von Winterreifen wärmstens ans Herz, denn wer auf Sommerreifen vom Schnee überrascht wird, hat nicht nur verwachst, sondern riskiert ein Bußgeld von 20 Euro”.
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.

Maar zoals velen heb jij de 7 graden marketing ook voor waarheid aangenomen. Als men het maar vaak en lang genoeg herhaalt gaan mensen het vanzelf geloven hé. :)

De naam sneeuwbanden had de naam winterbanden wat dat betreft meer recht gedaan, maar ja, dat verkoopt niet zo lekker.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_107293508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje. :')

Ik citeer uit een Autobild onderzoek:

[..]

Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.

Maar zoals velen heb jij de 7 graden marketing ook voor waarheid aangenomen. Als men het maar vaak en lang genoeg herhaalt gaan mensen het vanzelf geloven hé. :)

De naam sneeuwbanden had de naam winterbanden wat dat betreft meer recht gedaan, maar ja, dat verkoopt niet zo lekker.
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf

Dat is bij 2 graden...

Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.

Edit:
Hier dus: Deel 2: Winterbanden aanschaffen
pi_107293617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf

Dat is bij 2 graden...

Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
Mijn test is beter dan jouw test :6
pi_107293653
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:51 schreef D0808 het volgende:

[..]

Mijn test is beter dan jouw test :6
In 2006 misschien wel... :')

http://www.autobild.de/ar(...)5-im-test-57793.html
quote:
Winterreifen in 195/65 R 15 im Test— 16.10.2006
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...
pi_107293757
Maar voor de goede orde. Het verschil is nauwelijks merkbaar. Dus zowel met winterbanden en zomerbanden ben je nu gewoon veilig.

Het verschil is inderdaad pas echt merkbaar bij sneeuw en gladheid, of temperaturen boven de 15 graden.
pi_107293802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In 2006 misschien wel... :')

http://www.autobild.de/ar(...)5-im-test-57793.html

[..]

We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...
In beide fronten niet hè.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107293925
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

In beide fronten niet hè.
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband. ;)
Daar waar dit bij winterbanden dat wel is... :P
pi_107294001
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel... :')

En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)... :')

quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar voor de goede orde. Het verschil is nauwelijks merkbaar.
You really confuse me :?
pi_107294009
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband. ;)
Daar waar dit bij winterbanden dat wel is... :P
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107294132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef D0808 het volgende:

[..]

[..]

You really confuse me :?
Het ging er om, dat iemand beweerde dat mensen met winterbanden nu slechter af zouden zijn dan met zomerbanden. Daarop reageerde ik met dat het tegendeel waar is. Winterbanden zijn nu licht in het voordeel ten opzicht van mensen met zomderbanden, dus het is helemaal geen slechte keuze om nu met winterbanden te rijden.

Anderzijds gaan mensen weer compleet overdreven doen dat winterbanden opeens super veel beter zijn dan de zomerbanden. Winterbanden zijn op dit moment gewoon iets beter (het zal een meter of 3 schelen tijdens het remmen bij 100 km/h). Dat was gewoon wat ik probeerde te vertellen. :)

Maar er is op dit moment wel degelijk een voordeel voor de winterbandrijders, niet groot (dus nauwelijks merkbaar), maar het is er wel. ;)
pi_107294152
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
Klopt, maar daarvoor is weer de All-Season band natuurlijk. :P
pi_107294197
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikers }:|
pi_107294295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:

[..]

Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto.
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan. :')
pi_107294429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan. :')
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een van :6 )
pi_107294640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:15 schreef D0808 het volgende:

[..]

Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een van :6 )
Want ik zeg dat iedereen winterbanden moet kopen? :')

Ik geef alleen aan dat ze nu iets beter zijn, en ik wordt meteen als prediker uitgemaakt, terwijl ik ook zeg dat het verschil niet veel uitmaakt en dus dat het nu niet uit maakt of je met zomer/winterbanden rijdt... _O-

Zelfs als ik aangeef dat het pas echt merkbaar wordt met sneeuw/gladheid. En dat is gewoon een feit waar zelfs zomerbandrijders aan moeten toegeven.

Het zal mij voor de rest geen reet roesten waar iemand mee rijdt op dit moment. Ik probeer alleen feiten aan te dragen zonder iets te roepen als een kip zonder kop zoals de meeste anderen hier doen. En ik weet wel degelijk dat winterbanden niet echt nodig waren/zijn deze winter, maar achteraf is altijd makkelijk lullen natuurlijk.

Ik heb zelfs een tijdje terug eraan getwijfeld om de zomerbanden er weer gewoon onder te leggen, maar ik moet volgend weekend nog even Duitsland is, en met die geweldige regeling (niet verplicht, weet ik) van onze buren wil ik niet tegen het risico van een boete aanlopen, aangezien je maar net zo een dienstklopper tegen het lijf loopt die vind dat je de winterbanden er wel onder moet hebben liggen.
pi_107295293
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf

Dat is bij 2 graden...

Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.

Edit:
Hier dus: Deel 2: Winterbanden aanschaffen
Interessant onderzoek. Maar de conclusies die worden getrokken, deel ik niet.

De 4 seizoenenband zou aanmerkelijk slechter presteren dan zomerband en winterband (in hun seizoen). Maar die grote verschillen vind ik niet terug in de onderzoeksgegevens. (Behalve bij trekkracht)

Remmen is toch het belangrijkst (daar helpt voorzichtig rijden niet altijd), en daar scheelt 4 seizoen maar een klein beetje met de winter en de zomerband.

En ze zeggen zelf dat je dat in perspectief moet zien (prima, versus minder prima - zeer beroerd, nog wat beroerder)

4 - seizoen lijkt me dus zelfs wel beter voor NL, omdat de dagen waarop de winterband goed presteert (en niet juist slechter), hier niet te voorspellen zijn.
Als je weinig km maakt, zit je niet met het probleem van veroudering en je kunt toch nog op wintersport.

Ik ben eigenlijk verrast dat de 4-seizoen zo goed blijkt te presteren.
Naar mijn gevoel zijn de conclusies van de ANWB een beetje heel erg toegeschreven naar de bandenboeren-branche. (Hebben ze ook niet zo'n banden-campagne?)

NB:
Wat wel heel interessant is, is dat verteld wordt dat de tegenwoordige zomerbanden slechter presteren in winterse omstandigheden dan de vroegere zomerband.
Dus mijn conclusie is dat als je geen winterbanden neemt, dat het dan wel heel verstandig is om 4-seizoen te nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door novel op 27-01-2012 15:16:22 ]
pi_107295619
Snappen mensen nu nog niet dat je zelf moet aftasten waar het omslagpunt ongeveer ligt? Die 7 graden onzin altijd.. :')

Ik ken genoeg mensen die op zulke brede performancesloffen rijden dat ze rond 10 graden en enigszins nat weer al beter af zijn met smallere winterbanden.

En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten.. Met een beetje winterband rem je die er bij 20 graden nog uit.
pi_107295629
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:

[..]

Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikers }:|
Ik ben blij dat ik nu een nog grotere auto heb, dan kan ik achterin vervoerd worden als ik dood ben.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107296636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef rycemasta het volgende:
En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten..
_O-
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:28:50 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107301023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef rycemasta het volgende:
En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten.. Met een beetje winterband rem je die er bij 20 graden nog uit.
Dit dus _O_

Ik heb mijn winterbanden totaal niet gemist, had ook niet het idee dat met kouder weer de remprestaties anders waren. Oja, heb geen ervaring met winterbanden though, maar dat geheel terzijde
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_107327469
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:28 schreef Falco het volgende:

Dit dus _O_

Ik heb mijn winterbanden totaal niet gemist, had ook niet het idee dat met kouder weer de remprestaties anders waren. Oja, heb geen ervaring met winterbanden though, maar dat geheel terzijde [ afbeelding ]
Tsja, het is dan ook een extreem zachte winter tot nu toe.
pi_107392251
Waar zijn de ervaringen van vandaag?
pi_107392311
Zowel de winterbandrijders, als de zomerbandrijders zullen hier het volgende zeggen:
"Nergens last van."
pi_107392334
Ik ga het straks meemaken!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 30 januari 2012 @ 11:35:14 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107395486
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zowel de winterbandrijders, als de zomerbandrijders zullen hier het volgende zeggen:
"Nergens last van."
Winterbanden hier en spekglad op de weg. Snelheid was max. 70 km/h op de snelweg. Sneller was op de A73 ook niet verantwoord, de voorkant was continu op zoek naar grip op de linkerbaan. Maar gelukkig dankzij de winterbanden en de "Snow" stand van de traction control toch zeer makkelijk weg kunnen komen met achterwielaandrijving.
Don't let my username fool you...
pi_107395664
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Winterbanden hier en spekglad op de weg. Snelheid was max. 70 km/h op de snelweg. Sneller was op de A73 ook niet verantwoord, de voorkant was continu op zoek naar grip op de linkerbaan. Maar gelukkig dankzij de winterbanden en de "Snow" stand van de traction control toch zeer makkelijk weg kunnen komen met achterwielaandrijving.
Dan snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, waarom je überhaupt op de linkerbaan rijdt als je er toch al problemen hebt...
  maandag 30 januari 2012 @ 11:50:19 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107395828
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, waarom je überhaupt op de linkerbaan rijdt als je er toch al problemen hebt...
Want jij hebt een glazen bol in de auto waarin je standaard kunt zien wat er in de toekomst gebeurt? Overigens moet je dus ook niet onnodig gaan wisselen van rijbanen, daar heb je juist de grootste kans op problemen.
Don't let my username fool you...
pi_107395887
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:50 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Want jij hebt een glazen bol in de auto waarin je standaard kunt zien wat er in de toekomst gebeurt? Overigens moet je dus ook niet onnodig gaan wisselen van rijbanen, daar heb je juist de grootste kans op problemen.
Jij zegt zelf dat je continue problemen hebt. Dan wil zeggen dat je er langer dan nodig op gereden hebt. Het wisselen van rijstroken zal echt niet veel onveiliger zijn, dan onnodig continue op de linkerrijstrook te blijven rijden met problemen.

Overigens had ik er met mijn voorwielaangedreven auto geen last van, dus misschien dat je sowieso van de linkerrijstrook moet blijven met dit weer en achterwielaandrijving.
  maandag 30 januari 2012 @ 12:09:01 #38
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107396269
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Jij zegt zelf dat je continue problemen hebt. Dan wil zeggen dat je er langer dan nodig op gereden hebt. Het wisselen van rijstroken zal echt niet veel onveiliger zijn, dan onnodig continue op de linkerbaan te blijven rijden met problemen.

Overigens had ik er met mijn voorwielaangedreven auto geen last van, dus misschien dat je sowieso van de linkerrijstrook moet blijven met dit weer en achterwielaandrijving.
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mijn eerste keer sneeuw met achterwielaandrijving was. Mensen op de rechterbaan hielden niet echt voldoende afstand om er ook nog eens veilig in te kunnen voegen, dus dan is afstand houden op de linkerbaan en gewoon laten rollen m.i. veiliger. En echt problemen noem ik het niet, maar voelde wel goed dat het glad was en dat de voorkant op zoek was naar grip.
Don't let my username fool you...
pi_107397422
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:09 schreef Metalfreak het volgende:

Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mijn eerste keer sneeuw met achterwielaandrijving was. Mensen op de rechterbaan hielden niet echt voldoende afstand om er ook nog eens veilig in te kunnen voegen, dus dan is afstand houden op de linkerbaan en gewoon laten rollen m.i. veiliger. En echt problemen noem ik het niet, maar voelde wel goed dat het glad was en dat de voorkant op zoek was naar grip.
Dan zou je te hard gereden hebben.
Maar vooral links blijven rijden hoor.
pi_107398057
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.

Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun wieldoploze winterbanden. :Y)

Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.

Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 30-01-2012 13:27:45 ]
Een heer met stijl
pi_107398237
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.

Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun velgloze winterbanden. :Y)

Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.

Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk. :)
Zonder velgen krijg je ze er natuurlijk niet onder gezet. Nu snap ik pas echt waarom dat je ze niet nodig vind. :+
pi_107398593
quote:
12s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zonder velgen krijg je ze er natuurlijk niet onder gezet. Nu snap ik pas echt waarom dat je ze niet nodig vind. :+
_O-

Okee, die verdiende ik ;)
Een heer met stijl
  maandag 30 januari 2012 @ 17:47:58 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107408108
Heb vanochtend lekker op mijn zomerbandjes gereden, ging prima :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_107408784
Ik had toch niet willen rijden zonder winterbanden met de 6 cm sneeuw die hier in Zuid-Limburg is gevallen. En qua strooien was het ook dramatisch. Zeer zeker voordeel gehad hier in ieder geval.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:17:04 #45
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_107430179
quote:
2s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:47 schreef Falco het volgende:
Heb vanochtend lekker op mijn zomerbandjes gereden, ging prima :Y
ik ook op mijn winterbandjes!
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 31 januari 2012 @ 08:23:50 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_107430264
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:17 schreef Olle. het volgende:

[..]

ik ook op mijn winterbandjes!
Same here.

Maar ik ga dan ook geen paar honderd euro besparen op mijn achterwielaangedreven schatje ;)

Je doet 't goed of niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door TommyGun op 31-01-2012 09:41:33 ]
pi_107430755
Achterwielaangedreven en winterbanden? Niet nodig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107430830
quote:
14s.gif Op maandag 30 januari 2012 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik had toch niet willen rijden zonder winterbanden met de 6 cm sneeuw die hier in Zuid-Limburg is gevallen. En qua strooien was het ook dramatisch. Zeer zeker voordeel gehad hier in ieder geval.
Idem hier, al was het hier ~1cm sneeuw oid. Het "conservatieve strooibeleid" hier in de gemeente is toch wel 1 van de hoofd-redenen geweest dat mijn lief *; sneeuwbanden wilde.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107431903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:04 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Idem hier, al was het hier ~1cm sneeuw oid. Het "conservatieve strooibeleid" hier in de gemeente is toch wel 1 van de hoofd-redenen geweest dat mijn lief *; sneeuwbanden wilde.
Hier zijn alle wegen weer volledig schoon, alleen de woonwijken hebben een verwaarloosbaar laagje sneeuw (wat ook steeds meer en meer drooggereden wordt), maar daar hard rijden is überhaupt niet verantwoord ;)

En volgens de weersverwachtingen gaat het voorlopig niet sneeuwen (nou ja misschien stiekem in het weekend).
Een heer met stijl
pi_107431913
Woonwijken hebben hier gewoon een ijslaag.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107433390
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.

Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun wieldoploze winterbanden. :Y)

Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.

Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk. :)
Als ik 1 ongeval weet te voorkomen met winterbanden dan ben ik al tevreden.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:40:53 #52
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_107434881
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:23 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Same here.

Maar ik ga dan ook geen paar honderd euro besparen op mijn achterwielaangedreven schatje ;)

Je doet 't goed of niet...
helemaal waar
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:50:35 #53
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_107435261
Hier een vierwielaandrijver met winterbanden. Speklad in de wijk, dikke laag sneeuw, niks van gemerkt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:51:30 #54
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_107435298
Ik krijg spontaan een ejaculatie van genoegdoening over m'n winterbanden.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:32:15 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107447336
Vandaag wederom met de zomerbandjes over de snelweg getoeterd. Het is met deze kou wel opmerkelijk drukker op de weg, maar vooralsnog geraak ik nog op de plek van bestemming.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_107449000
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:32 schreef Falco het volgende:
Vandaag wederom met de zomerbandjes over de snelweg getoeterd. Het is met deze kou wel opmerkelijk drukker op de weg, maar vooralsnog geraak ik nog op de plek van bestemming.
En hoe ben je naar de snelweg gereden? Of woon je op een tankstation? :')

De snelweg zegt niets over de andere wegen. Vandaag kon je namelijk weer 250 km/h op de snelweg als het verkeer dat toe liet...
pi_107453907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:56 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als ik 1 ongeval weet te voorkomen met winterbanden dan ben ik al tevreden.
En op dit soort onzinnige sentimenten spelen de fabrikanten lekker in :')
Een heer met stijl
pi_107454676
Winterbanden - CHECK
FWD - CHECK
Automaat - CHECK
Sneeuwstand - CHECK
ABS - CHECK
Nieuwe remschijven - CHECK
Nieuwe remblokken - CHECK
APK - CHECK
Veel rijervaring in wintersport gebieden - CHECK
11jaar rijbewijs - CHECK
Gem. 26.000km pj - CHECK


IK BEN WINTER KLAAR!!!!!!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:42:07 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_107455096
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En hoe ben je naar de snelweg gereden? Of woon je op een tankstation? :')

De snelweg zegt niets over de andere wegen. Vandaag kon je namelijk weer 250 km/h op de snelweg als het verkeer dat toe liet...
400 meter in de wijk, daarna doorgaande route. Na snelweg weer een stuk doorgaande route en 100 meter klinkerweg om te parkeren bij werk. Voor die 500 meter waar dan niet gestrooid wordt als het gaat sneeuwen, ga ik geen winterbanden aanschaffen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_107459602
RWD en zomerbanden is toch wel leuk in de ijzige woonwijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107474014
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

En op dit soort onzinnige sentimenten spelen de fabrikanten lekker in :')
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van. :W
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:17:55 #62
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107474100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van. :W
Nou, liever niet nee. :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107474495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van. :W
Met airbags en gordels voorkom je natuurlijk geen ongelukken. ;)

Maar je hebt verder wel gelijk.
pi_107475360
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van. :W
Oneigenlijke vergelijking, het is namelijk niet zo dat ik helemaal geen banden gebruik. :')
Maar als ze nu ineens met een winterairbag of winter ABS/ASR of meer van dat soort attributen zouden komen dan zou ik me toch wel ernstig af vragen waar en wanneer ik daar gebruik van zou moeten maken.

Zo heb ik ook de afweging gemaakt om met dit weertype (droog wegdek en geen neerslag) geen winterbanden onder mijn auto te monteren. :W :W
Een heer met stijl
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:55:49 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107479322
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it 8-)

Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107480568
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it 8-)

Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan
Hulde!

RWD + SNEEUW - ABS, EPS, ABD, ETC = :)


[ Bericht 16% gewijzigd door bredabounce op 01-02-2012 16:02:18 ]
Groeten, BB
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2012 @ 15:37:17 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107480728
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it 8-)

Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
Tsja, weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan terwijl je er winterbanden onder hebt liggen, is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, toch :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107480790
Ik vind dat iedereen eens een stuk zou moeten rijden in een oldtimer. Pas dan leer je een auto en zijn gedragingen echt kennen (en ook de gevaren). Autorijden is soms te gemakkelijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:47:58 #69
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107481113
Klopt, wat dat betreft was het rijden in een '81 Mercedes 380SL afgelopen september nog best een openbaring, wat een verschil met moderne auto's.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107482000
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it 8-)

Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
_O_
Een heer met stijl
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:18:13 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107482253
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tsja, weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan terwijl je er winterbanden onder hebt liggen, is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, toch :)
Klopt, maar zoals al eerder gezegd; die winterbandjes hebben alleen écht nut als het glibberdeglij is buiten, en tot nu toe valt dat reuze mee. 2 jaar geleden heb ik mogen ervaren wat een Benz AMG doet met alleen ABS en idioot breed zomerrubber in de sneeuw, en daar werd ik niet blij van, toen had ik ze graag gehad. Maar zolang er geen sneeuw ligt is gewoon gezond verstand echt wel afdoende :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 februari 2012 @ 16:48:16 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107483433
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt, maar zoals al eerder gezegd; die winterbandjes hebben alleen écht nut als het glibberdeglij is buiten, en tot nu toe valt dat reuze mee. 2 jaar geleden heb ik mogen ervaren wat een Benz AMG doet met alleen ABS en idioot breed zomerrubber in de sneeuw, en daar werd ik niet blij van, toen had ik ze graag gehad. Maar zolang er geen sneeuw ligt is gewoon gezond verstand echt wel afdoende :)
Er ligt hier sneeuw :+ en mijn zomerrubber is ietwat idioot breed :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:57:13 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107483799
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it 8-)

Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
Want het ene sluit meteen het andere uit :?
Don't let my username fool you...
pi_107485014
Alsof het dan overal droog is

En wat nou als het spontaan gaat sneeuwen.

Sta je dan


Ze moeten het gewoon verplichten, zoals in andere EU landen. Net als sneeuwkettingen
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:35:26 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107485212
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Er ligt hier sneeuw :+ en mijn zomerrubber is ietwat idioot breed :@
Hier inmiddels al niet echt meer, en wat noem je 'idioot breed'? onder de Benz zat 255/45 17 achter :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:35:59 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107485245
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:57 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Want het ene sluit meteen het andere uit :?
Hoebedoellie?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:37:41 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107485303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:30 schreef Estolan het volgende:
Alsof het dan overal droog is

En wat nou als het spontaan gaat sneeuwen.

Sta je dan

Nee, dan rijd je rustig aan naar huis, zoals de mens al doet sinds de uitvinding van de auto, ergens in 1904 ofzo?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107485422
Want toen waren ook 8 miljoen auto's op de weg in Nederland die allemaal snelheden van boven de 120 km/h konden halen?

We gaan weer terug hoor. "Vroegah"... :')

Edit: In 1900 waren er wel geteld 200 auto's in Nederland...
http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=606
pi_107485853
Winterbanden zijn gewoon handig

Heb set velgen met zomerbanden & set met winterbanden

Kost ¤20 om te wisselen bij de garage


Eind okt erom
Ergens in maart eraf

En je doet er echt lang mee met de banden (zomer&winter) op die manier

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 17:54:19 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:02:42 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107486209
Not really, want je winterbanden zijn duidelijk minder effectief na ongeveer 50% slijtage. Vanaf een mm of 4 à 5 doen ze bijna niets meer beter als de gemiddelde all season band.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107486294
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Not really, want je winterbanden zijn duidelijk minder effectief na ongeveer 50% slijtage. Vanaf een mm of 4 à 5 doen ze bijna niets meer beter als de gemiddelde all season band.
Ja en hoe lang duurt dat volgens jou dan? 2winters? Hier niet hoor :)

Leaseauto van m'n pa is nu 5jaar oud, 140.000km. Enkel nieuwe zomerbanden gehad
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:08:25 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107486421
Winterbanden zijn zachter als zomerbanden en slijten dus harder. Op MP staan plenty sets te koop : 2 'seizoenen' oud, met 4 tot 5 mm erop. Gaat dus flink hard, zeker als er weinig of geen sneeuw mee gereden wordt, zoals dit jaar..

Overgens zet niemand erbij hoeveel km er in die seizoenen is afgelegd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_107486434
Ik moet ze ook pas vervangen als ze 6 jaar oud zijn, wat je ook moet doen als je zomerbanden die leeftijd gehaald hebben...
pi_107486464
Hier nu 3winters oud en ze zijn nog in orde
pi_107486538
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
Winterbanden zijn zachter als zomerbanden en slijten dus harder. Op MP staan plenty sets te koop : 2 'seizoenen' oud, met 4 tot 5 mm erop. Gaat dus flink hard, zeker als er weinig of geen sneeuw mee gereden wordt, zoals dit jaar..

Overgens zet niemand erbij hoeveel km er in die seizoenen is afgelegd.
En er staan er ook genoeg met 7MM erop na 2 seizoenen...

Marktplaats als statistieksite nemen... :')
pi_107487453
Gewoon nieuw kopen
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:39:48 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107487501
quote:
5s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoebedoellie?
Jij beweert dat als je winterbanden en andere veiligheidsvoorzieningen in je auto hebt, je niet meer weet wat de beperkingen van je voertuig zijn. Waarom kan dit niet samen gaan?
Iets soortgelijks zeiden ze ook over rekenmachines vroeger: mensen zouden niet meer kunnen rekenen, maar als je niet weet wat dat ding op de achtergrond doet kun je totaal niet inschatten of de uitkomst goed of fout zal zijn.
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:01:12 #88
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107488449
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:53 schreef Estolan het volgende:
Winterbanden zijn gewoon handig

Heb set velgen met zomerbanden & set met winterbanden

Kost ¤20 om te wisselen bij de garage

Eind okt erom
Ergens in maart eraf

En je doet er echt lang mee met de banden (zomer&winter) op die manier
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107488618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
:{w als het maart is dan is het maart en dan gaan ze eraf ja :( of er nou een lekker warm zonnetje schijnt of dat er 2 meter sneeuw ligt. fucking niet autisten :(
pi_107491395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij beweert dat als je winterbanden en andere veiligheidsvoorzieningen in je auto hebt, je niet meer weet wat de beperkingen van je voertuig zijn. Waarom kan dit niet samen gaan?
Iets soortgelijks zeiden ze ook over rekenmachines vroeger: mensen zouden niet meer kunnen rekenen, maar als je niet weet wat dat ding op de achtergrond doet kun je totaal niet inschatten of de uitkomst goed of fout zal zijn.
Hij beweert toch ook nergens dat het niet samen kan gaan, hij geeft aan dat het béter is als je weet wat de beperkingen zijn van je voertuig in plaats van als een idioot denken dat je veilig bent, dankzij alle meuk die je op je auto hebt zitten (dat wil niet zeggen dat een ieder met allerlei meuk op zijn auto, een idioot is, assiebegrijpwakbedoel).
Lees zijn post nog maar eens :+.
pi_107493148
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
Why dom?

In maart sneeuwt het ook vaak genoeg

En liever zo, dan te laat zijn :)

En dan nog? Who cares, ik heb ze, dus gaan ze erop


Dit doen de leasemaatschappijen ook namelijk

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 20:32:43 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:58:47 #92
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107494685
Tot maart laten zitten begrijp ik best hoor (tenzij het duidelijk vroeg lente is), ik bedoelde eerder het vroeg plaatsen.

Laten we afgelopen oktober er even bij pakken. Toen was het gemiddeld zo'n 11 graden, en dat is ook het gemiddelde door de jaren heen. Kun je er wel leuk op tijd bij zijn, maar op winterbanden rijden bij 11 graden is bepaald niet veiliger dan op zomerbanden, integendeel. Ze slijten harder dan op hun optimale gebruikstemperatuur en vinden moeilijker grip, dus doe je het nergens voor, niet voor jezelf en niet voor een ander.

En in het geval van dit jaar bleef het nog erg lang boven het vriespunt. Weliswaar wat minder lang boven de 7 graden (wat het keerpunt schijnt te zijn), maar tussen 7 en 0 is het verschil tussen zomer- en winterbanden nog veel minder merkbaar dan in echte winterse omstandigheden. Ondanks dat, prima natuurijk als je ze er bij 5 graden opschroeft als je ze toch hebt liggen.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: je kunt bijna niet te laat zijn. Die dingen erop (laten) zetten is een uurtje werk en kan op elk moment, weerberichten zijn er iedere dag en het begin van sneeuw en ijs zie je zodoende aankomen.

Dus waarom zeer preventief te werk gaan als het niet hoeft én je er vervolgens ook nog nadelen van hebt?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107495010
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt

Suc6 :)
pi_107495020
Begin November tot eind Februari is in mijn ogen het beste. Dat houd ik altijd aan in ieder geval. Tenzij de vooruitzichten slecht zijn van te voren of erna. 4 Maanden winterbanden eronder is meer dan genoeg. :)
pi_107495117
Je mag ze er uiteraard op zetten in oktober, maar in dit soort topics zijn er ook altijd mensen die zeggen dat je dom bent als je ze er dan niet op zet (bij 12~13 graden) met een warm najaarszonnetje. Tegen die mensen zeg ik alleen: dat dus dom vinden, vind ik nou onzin ;)
Een heer met stijl
pi_107495161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt

Suc6 :)
Die zijn er zat en zeker in Den Haag, waar de concurrentie voor dit garages moordend is :)
Een heer met stijl
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:08:48 #97
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107495256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt

Suc6 :)
Waarom niet zelf doen :?
Don't let my username fool you...
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:44:10 #98
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107497166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt

Suc6 :)
Wat de rest al zei, en verder: weerberichten voorspellen niet alleen voor dezelfde dag. Je kunt dus al een paar dagen van tevoren voor 95% zeker weten dat het tijd wordt om ze eronder te knallen, dan gaat het makkelijk lukken om op tijd iemand te vinden als je het zelf niet kan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107497779
Vorig jaar zat alles vol

Eind okt tot maart is voor NL termen prima. Nu was het idd zacht eind okt, maar ze zitten er zo vaak naast. De voorspelling van nov was sneeuw en extreme temp

Zoals ik al zei: de leasewagens gaan ook rond die tijd, dus ik ook

En zelf doen? Why should i
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:05:28 #100
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107498348
Leasemaatschappijen zijn tendentieuze kuddedieren die overal en altijd op veilig spelen. Geen reden om die achterna te lopen. Het verschil tussen jou en een leaser is dat die laatste z'n te hard slijtende banden niet zelf hoeft te betalen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_107498396
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:05 schreef Kriegel het volgende:
Leasemaatschappijen zijn tendentieuze kuddedieren die overal en altijd op veilig spelen. Geen reden om die achterna te lopen.
Op veilig

Dus dat...
pi_107498438
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:06 schreef Estolan het volgende:

[..]

Op veilig

Dus dat...
Marketingtechnisch veilig (=geen verlies maken/zoveel mogelijk winst maken) bedoelt hij :')
Een heer met stijl
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:07:33 #103
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107498464
Juist, dat ongeveer. En tendentieus als in: denken niet voor zichzelf.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:12:28 #104
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107498783
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:55 schreef Estolan het volgende:

En zelf doen? Why should i
Omdat je niet gehandicapt bent?

Kom op zeg, het is geen rocket science, ik zou eerder geen reden kunnen bedenken om het NIET zelf te doen.
Don't let my username fool you...
pi_107500115
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Omdat je niet gehandicapt bent?

Kom op zeg, het is geen rocket science, ik zou eerder geen reden kunnen bedenken om het NIET zelf te doen.
Heb altijd al gesleuteld aan mijn auto's. Van remmen tot motor revisie. Laat het nu allemaal lekker doen

En om de winst eerder banden erop? Sure.......
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:43:58 #106
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107500600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Marketingtechnisch veilig (=geen verlies maken/zoveel mogelijk winst maken) bedoelt hij :')
Ja inderdaad, zelf meegemaakt: toen er nog 2,2 mm profiel op zat was het echt nog geen reden voor vervanging destijds... Ook al gaf ik aan dat ik alle kanten op gleed. Je móest ze echt op rijden tot 2,0 mm.
Don't let my username fool you...
pi_107506416
Hier bij de lease nergens last van
pi_107507844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:08 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom niet zelf doen :?
Sommige mensen kunnen/willen dat niet zelf? Waarom zou je met het brakke nood-krikje van de auto voor huis aan de gang gaan, als er een hele sector (garages) voor is om je te ontzorgen? Ik ga niet lopen prutsen, en heb in dit geval mijn zwager (monteur met alle technische middelen én kennis) gevraagd, maar anders was ik even bij een garage langs gegaan voor het wisselen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107507907
Gelukkig heb ik een krik en momentsleutel liggen. Maargoed ik heb geen winterbanden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107507929
Yup. Even langs oud collega bakkie doen. Auto bij de buren (banden/velgen boer) droppen. ¤20 en 10min later.....

Klaar
  donderdag 2 februari 2012 @ 09:47:04 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107508026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel... :')

En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)... :')

En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
Wat een faal deze post :') Je moest eens weten...
Levensgevaarlijk die winterbandenrijders...Deze 'winter' bewijst het wel weer. Oke je bent twee weken in het voordeel met je andere bandjes (maar door het harder rijden wordt dat weer deels teniet gedaan). De rest van deze 'winter' ben je slechter af met deze marketingtruuk.
pi_107508225
Wat is harder rijden dan?

120 = 120

En marketing my ass

Alsof de consumentenbond iets aan raad voor marketing....

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 09:56:55 ]
pi_107508304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een faal deze post :') Je moest eens weten...
Levensgevaarlijk die winterbandenrijders...Deze 'winter' bewijst het wel weer. Oke je bent twee weken in het voordeel met je andere bandjes (maar door het harder rijden wordt dat weer deels teniet gedaan). De rest van deze 'winter' ben je slechter af met deze marketingtruuk.
Weer iemand die het vorige topic niet gelezen heeft. Daarin kwam naar boven dat de afgelopen 6 winters de temperaturen gemiddeld onder de 7 graden lag, en dat zelfs deze winter de temperatuur gemiddeld onder de 7 graden is.

Faal post... :')
quote:
Winter 2005/2006 (december, januari, februari):
Aan de koude kant, droog en zonnig
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 2,8 °C

Winter 2006/2007 (december, januari, februari):
Record zacht, zeer nat en vrij somber
Winter zachtste in tenminste 300 jaar
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 6,5 °C

Winter 2007/2008 (december, januari, februari):
Zeer zacht, zeer zonnig en de normale hoeveelheid neerslag
Opnieuw winter zonder noemenswaardig ijs- en sneeuwplezier
Met in de Bilt een gemiddelde temperatuur van 5,1 °C

Winter 2008-2009 (december, januari, februari):
Koud, zeer zonnig en droog
Koudste winter in twaalf jaar
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van De Bilt 2,2 °C

Winter 2009/2010:
Koud en de normale hoeveelheid neerslag en zon
Sneeuwrijke winter was koudste in veertien jaar
De winter van 2010 was in De Bilt met een gemiddelde temperatuur van 1,1 °C

Winter 2010/2011:
Vrij koud, vrij droog en de normale hoeveelheid zon
December maakte winter vrij koud
De winter was vrij koud, met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 2,3 °C

December 2011 & Januari 2012:
De maandgemiddelde temperatuur is in De Bilt uitgekomen op 5,7 °C
En ja, er is ook een test waar bewezen wordt dat winterbanden bij temperaturen onder de 7 graden beter presteren, en die zoek je echt maar zelf op...

[ Bericht 6% gewijzigd door RealBizkit666 op 02-02-2012 10:12:44 ]
pi_107508377
Dan nog. Beter safe than sorry
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:11:55 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107508586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Weer iemand die het vorige topic niet gelezen heeft. Daarin kwam naar boven dat de afgelopen 6 winters de temperaturen gemiddeld onder de 7 graden lag, en dat zelfs deze winter de temperatuur gemiddeld onder de 7 graden is.

Faal post... :')

[..]

Uhh ja....wat bedoel je hiermee? Wil je beweren dat winterbanden onder de 7 graden beter zijn dan zomerbanden soms? :')

_O-
pi_107508620
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Uhh ja....wat bedoel je hiermee? Wil je beweren dat winterbanden onder de 7 graden beter zijn dan zomerbanden soms? :')

_O-
quote:
En ja, er is ook een test waar bewezen wordt dat winterbanden bij temperaturen onder de 7 graden beter presteren, en die zoek je echt maar zelf op...
Leer lezen!

Als je het topic nu echt leest. Maar dan ook echt doet, zul je zien dat ik daar ook eerst niet in geloofde, totdat die test opdook...

En ga nu maar weer iemand anders proberen belachelijk te maken met je posts, je maakt je nu namelijk zelf alleen maar belachelijk. :')

Edit: Oh, en als je dit topic dan ook eens doorleest voordat weer reageerd, dan lees je zelfs dat ik mijn zomerbanden er onder had willen leggen omdat ik de winterbanden ook weinig toegevoegde waarde vond deze winter...

[ Bericht 4% gewijzigd door RealBizkit666 op 02-02-2012 10:18:45 ]
pi_107509154
Nou ja hij heeft in die zin gelijk dat men totdat de temperaturen begonnen te dalen zomerbanden wel in het voordeel waren en dus veiliger (oktober, november, december en het grootste deel van januari). Geen idee hoelang de vrieskou aanhoudt, maar volgens de statistieken komen er in maart weinig vorstperioden meer voor.

Met deze temperaturen zijn winterbanden weliswaar in het voordeel, maar dit merk je pas echt wanneer er sneeuw en ijs ligt. Dit zal waarschijnlijk vrijdag gaan gebeuren. ;)

Edit was die maandtemperaturen betreft, je zou eigenlijk een rijtje dagtemperaturen moeten hebben. Een weekje 's nachts -8 en 3 weken een graad of 9 zorgt al voor een lagere gemiddelde temperatuur.
Een heer met stijl
pi_107509363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Nou ja hij heeft in die zin gelijk dat men totdat de temperaturen begonnen te dalen zomerbanden wel in het voordeel waren en dus veiliger (oktober, november, december en het grootste deel van januari). Geen idee hoelang de vrieskou aanhoudt, maar volgens de statistieken komen er in maart weinig vorstperioden meer voor.

Met deze temperaturen zijn winterbanden weliswaar in het voordeel, maar dit merk je pas echt wanneer er sneeuw en ijs ligt. Dit zal waarschijnlijk vrijdag gaan gebeuren. ;)

Edit was die maandtemperaturen betreft, je zou eigenlijk een rijtje dagtemperaturen moeten hebben. Een weekje 's nachts -8 en 3 weken een graad of 9 zorgt al voor een lagere gemiddelde temperatuur.
De meeste mensen zijn tijdens de spitsuren onderweg, en dan is het ook het drukste op de weg. De temperaturen zitten dan net rond het gemiddelde, maar eerlijk is eerlijk, dat is speculeren. Eigenlijk zou je de temperaturen van dan willen weten. Alleen midden op de dag, en midden in de nacht zijn de temperaturen het hoogste of het laagste. :)

Ook in de grafiek van december 2011 zie je dat de gemiddelde temperatuur maar een paar dagen echt boven de 7 graden komt (11 dagen, dus een 33%).


En de grafiek van januari 2012 (ook een 10/11 dagen boven de 7 gemiddeld):
pi_107509450
Gewoon temp sensor in je auto, en je weet genoeg
pi_107512703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De meeste mensen zijn tijdens de spitsuren onderweg, en dan is het ook het drukste op de weg. De temperaturen zitten dan net rond het gemiddelde, maar eerlijk is eerlijk, dat is speculeren. Eigenlijk zou je de temperaturen van dan willen weten. Alleen midden op de dag, en midden in de nacht zijn de temperaturen het hoogste of het laagste. :)

Ook in de grafiek van december 2011 zie je dat de gemiddelde temperatuur maar een paar dagen echt boven de 7 graden komt (11 dagen, dus een 33%).
[ afbeelding ]

En de grafiek van januari 2012 (ook een 10/11 dagen boven de 7 gemiddeld):
[ afbeelding ]
Maar dan nog, het is geen absolute schaal, vanaf 7 graden zijn de voordelen van winterbanden merkbaar. Het betekent niet automatisch dat je met een zomerband rond de 5,5 graden al zeer sterk in het nadeel bent. Bij een temperatuur van 2 graden is het verschil 2 a 3 meter. Dit allemaal uiteraard onder niet besneeuwde en ijzige omstandigheden (sneeuw en ijs blijft überhaupt niet liggen bij langdurige temperaturen boven 0 ;) )
Een heer met stijl
pi_107512819
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Maar dan nog, het is geen absolute schaal, vanaf 7 graden zijn de voordelen van winterbanden merkbaar. Het betekent niet automatisch dat je met een zomerband rond de 5,5 graden al zeer sterk in het nadeel bent. Bij een temperatuur van 2 graden is het verschil 2 a 3 meter. Dit allemaal uiteraard onder niet besneeuwde en ijzige omstandigheden (sneeuw en ijs blijft überhaupt niet liggen bij langdurige temperaturen boven 0 ;) )
Oh, dat beweer ik ook nergens. Maar degene waar ik op reageerde die zegt dat winterbanden nu 'levensgevaarlijk' zijn terwijl ze nu iets veiliger zijn dan zomerbanden zelfs.
Volgens de grafieken van KNMI, van alle dagen ben je 65% licht in het voordeel met winterbanden geweest, 33% licht in het voordeel met zomerbanden geweest en dan 2% extreem in het voordeel met winterbanden geweest de afgelopen 2 maanden.

Tussen de 2 en de 10 graden maakt het gewoon dusdanig weinig uit, dat het grootste gros van de mensen niet eens merkt dat er verschil is. En ik weet ook dat het verschil pas echt goed merkbaar is bij sneeuw en ijs. Dat heb ik al heel vaak verteld ondertussen...

[ Bericht 2% gewijzigd door RealBizkit666 op 02-02-2012 12:44:45 ]
pi_107512985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Oh, dat beweer ik ook nergens. Maar degene waar ik op reageerde die zegt dat winterbanden nu 'levensgevaarlijk' zijn terwijl ze nu iets veiliger zijn dan zomerbanden zelfs.
Okee dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat hij het had over maanden als oktober en november, waarbij de temperatuur zowel dag en nacht niet onder de 10 graden kwam. Winterbanden zijn dan wel minder veilig en ze slijten bij die temperaturen ook sneller.
quote:
Tussen de 2 en de 10 graden maakt het gewoon dusdanig weinig uit, dat het grootste gros van de mensen niet eens merkt dat er verschil is. En ik weet ook dat het verschil pas echt goed merkbaar is bij sneeuw en ijs. Dat heb ik al heel vaak verteld ondertussen...
Eens en tja in dit soort topics is het jezelf een beetje herhalen, er komen uiteraard nieuwe users die niks van de gevoerde discussie hebben meegemaakt. ;)
Een heer met stijl
pi_107513044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Okee dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat hij het had over maanden als oktober en november, waarbij de temperatuur zowel dag en nacht niet onder de 10 graden kwam. Winterbanden zijn dan wel minder veilig en ze slijten bij die temperaturen ook sneller.
Neuh, mijn winterbanden liggen er pas vanaf half november onder. Ik kijk goed naar de voorspellingen alvorens ze eronder te gooien, dus inderdaad niet als een kip zonder kop op 1 oktober. Dat is gewoon oliedom.

Edit: Moet ik er wel bij zeggen dat ik het zelf doe, niet iedereen kan dat. En als je dan op tijd wil zijn, dan moet je een datum plannen. En de bandenboeren doen het dan net alsof ze het druk hebben en laten mensen dan vroeger komen. Dat is dan wel weer pure marketing, want ze weten dat daardoor de banden harder slijten en mensen eerder nieuwe banden moeten kopen. Kassa! En bij leasemaatschappijen flikken ze dit vooral omdat daar geld toch meestal minder boeit...
quote:
[..]

Eens en tja in dit soort topics is het jezelf een beetje herhalen, er komen uiteraard nieuwe users die niks van de gevoerde discussie hebben meegemaakt. ;)
Daarom is het handig als nieuwe users in een topic eerst even de discussie lezen, en niet meteen op de 2e post moeten reageren.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:15:35 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_107513925
quote:
13s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:13 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[..]

Leer lezen!

Als je het topic nu echt leest. Maar dan ook echt doet, zul je zien dat ik daar ook eerst niet in geloofde, totdat die test opdook...

En ga nu maar weer iemand anders proberen belachelijk te maken met je posts, je maakt je nu namelijk zelf alleen maar belachelijk. :')

Edit: Oh, en als je dit topic dan ook eens doorleest voordat weer reageerd, dan lees je zelfs dat ik mijn zomerbanden er onder had willen leggen omdat ik de winterbanden ook weinig toegevoegde waarde vond deze winter...
Oke en nu moeten we dié test opeens gaan geloven dan? Je had beter je zomerbanden eronder kunnen laten liggen, dan was je op 2 weken na deze winter veiliger op pad geweest.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:16:00 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_107513936
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Neuh, mijn winterbanden liggen er pas vanaf half november onder. Ik kijk goed naar de voorspellingen alvorens ze eronder te gooien, dus inderdaad niet als een kip zonder kop op 1 oktober. Dat is gewoon oliedom.

Edit: Moet ik er wel bij zeggen dat ik het zelf doe, niet iedereen kan dat. En als je dan op tijd wil zijn, dan moet je een datum plannen. En de bandenboeren doen het dan net alsof ze het druk hebben en laten mensen dan vroeger komen. Dat is dan wel weer pure marketing, want ze weten dat daardoor de banden harder slijten en mensen eerder nieuwe banden moeten kopen. Kassa! En bij leasemaatschappijen flikken ze dit vooral omdat daar geld toch meestal minder boeit...

Dat laatste is zeker niet waar. Elke euro die ze kúnnen besparen, zullen ze besparen. Ik denk dat het eerder aan deals met bandenbedrijven ligt waardoor het dus goedkoper is om dit groots in te kopen voor een bepaalde periode. Daarnaast heeft het met aansprakelijkheid te maken (en uiteindelijk dus ook weer om geld). Als namelijk iemand toch iets gebeurt door winterse omstandigheden en de leasemaatschappij heeft nog niet de mogelijkheid geboden om te wisselen, dan kan de leasemaatschappij nog wel eens verantwoordelijk worden gesteld. Overigens worden de kosten van de winterbanden binnen leasecontracten toch uiteindelijk drie keer betaald door de klant, alleen is het zo uitgesmeerd en opgenomen in het totaalbedrag dat je het niet ziet. Dan mogen ze er ook wel eens een klein beetje extra service tegenover zetten.
Don't let my username fool you...
pi_107514342
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oke en nu moeten we dié test opeens gaan geloven dan? Je had beter je zomerbanden eronder kunnen laten liggen, dan was je op 2 weken na deze winter veiliger op pad geweest.
En alle andere testen moeten we ook gewoon geloven dan maar? Het heeft altijd met geloven te maken. Jij gelooft in de 10 graden test van autoweek/autobild en stuff. Ik geloof sinds kort ook in de 2 graden test van de ANWB/ADAC... Totdat ergens een test op papier staat die het tegendeel bewijst.

En als die er is, dan heb ik inderdaad poep verkondigd de afgelopen topics, en daar mag je me dan ook op terecht wijzen, maar dat is dan weer achteraf. Al mijn voorgaande posts zijn gebaseerd op mijn huidige kennis.

Met de huidige kennis ben ik maar 20 dagen in het nadeel (onveiliger) geweest tegenover 40 in het voordeel (dus veiliger)...

[ Bericht 8% gewijzigd door RealBizkit666 op 02-02-2012 13:34:22 ]
pi_107514415
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker niet waar. Elke euro die ze kúnnen besparen, zullen ze besparen. Ik denk dat het eerder aan deals met bandenbedrijven ligt waardoor het dus goedkoper is om dit groots in te kopen voor een bepaalde periode. Daarnaast heeft het met aansprakelijkheid te maken (en uiteindelijk dus ook weer om geld). Als namelijk iemand toch iets gebeurt door winterse omstandigheden en de leasemaatschappij heeft nog niet de mogelijkheid geboden om te wisselen, dan kan de leasemaatschappij nog wel eens verantwoordelijk worden gesteld. Overigens worden de kosten van de winterbanden binnen leasecontracten toch uiteindelijk drie keer betaald door de klant, alleen is het zo uitgesmeerd en opgenomen in het totaalbedrag dat je het niet ziet. Dan mogen ze er ook wel eens een klein beetje extra service tegenover zetten.
Ik bedoelde het niet vanuit de leasemaatschappij, maar vanuit de bandenboer. In de trend van "de maatschappijen betalen toch wel". :)
pi_107514493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker niet waar. Elke euro die ze kúnnen besparen, zullen ze besparen. Ik denk dat het eerder aan deals met bandenbedrijven ligt waardoor het dus goedkoper is om dit groots in te kopen voor een bepaalde periode. Daarnaast heeft het met aansprakelijkheid te maken (en uiteindelijk dus ook weer om geld). Als namelijk iemand toch iets gebeurt door winterse omstandigheden en de leasemaatschappij heeft nog niet de mogelijkheid geboden om te wisselen, dan kan de leasemaatschappij nog wel eens verantwoordelijk worden gesteld. Overigens worden de kosten van de winterbanden binnen leasecontracten toch uiteindelijk drie keer betaald door de klant, alleen is het zo uitgesmeerd en opgenomen in het totaalbedrag dat je het niet ziet. Dan mogen ze er ook wel eens een klein beetje extra service tegenover zetten.
Bij onze leasemaatschappij moet je zelf maar een datum pikken met de bandenboer. Sta je helemaal vrij in. Sommigen rijden dus al in oktober op winterbanden en anderen pas begin december.

En voor winterbanden in het contract betalen wij netto zo'n 60 euro per jaar extra. Netjes voor het opslaan en het wisselen vind ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik bedoelde het niet vanuit de leasemaatschappij, maar vanuit de bandenboer. In de trend van "de maatschappijen betalen toch wel". :)
Eens, maar dat idee heb ik bij onderhoud ook al. Schrijf maar op hoor, de leasemaatschappij betaalt wel.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_107518819
Het strooien van zout is zeker ook overdreven en een marketing truuk
pi_107519206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:46 schreef Estolan het volgende:
Het strooien van zout is zeker ook overdreven en een marketing truuk
Kijk eens naar Zwitserland.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:28:33 #131
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107520379
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Kijk eens naar Zwitserland.
Zwitserland heeft voor een groot gedeelte verwarmd wegdek dus helaas, verder strooien ze daar ook gruis.
pi_107521096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:28 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Zwitserland heeft voor een groot gedeelte verwarmd wegdek dus helaas, verder strooien ze daar ook gruis.
En zijn ze een stuk beter in de weg schoonmaken

En zout gebruiken ze niet vaak om smeltwater schoon te houden
pi_107548397
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:47 schreef Estolan het volgende:

En zijn ze een stuk beter in de weg schoonmaken

En zout gebruiken ze niet vaak om smeltwater schoon te houden
Ze gebruiken daar split en dat is niet fijn voor je lak.
pi_107548847
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:29 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ze gebruiken daar split en dat is niet fijn voor je lak.
Oh boehoe

Alsof pekel, zand en regen wel goed is
pi_107548896
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:45 schreef Estolan het volgende:

Oh boehoe

Alsof pekel, zand en regen wel goed is
Dombo.
pi_107549129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:46 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dombo.
Ik noem dat gewoon een onzin argument
pi_107549165
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:45 schreef Estolan het volgende:

[..]

Oh boehoe

Alsof pekel, zand en regen wel goed is
De schade van die 3 vallen in het niet vergeleken bij split.
Bijzonder valide argument dus.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_107549220
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:54 schreef Estolan het volgende:

Ik noem dat gewoon een onzin argument
Ik noem jou een dombo.

:W
pi_107549234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:56 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

De schade van die 3 vallen in het niet vergeleken bij split.
Bijzonder valide argument dus.
Onzin

Zie na 10jaar gebruik geen verschil
pi_107549295
Van zout heb ik nog nooit een ster in de voorruit gekregen anders... :')
pi_107549532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Van zout heb ik nog nooit een ster in de voorruit gekregen anders... :')
Van split ook niet. Rij niet zo hard in de bergen. En op de snelweg ligt het niet
pi_107549604
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:08 schreef Estolan het volgende:

[..]

Van split ook niet. Rij niet zo hard in de bergen. En op de snelweg ligt het niet
Toch vreemd dat de sterren die ik in de voorruit heb gekregen, van een opspattend steentje op de snelweg was. ;)

En je hoeft er echt niet hard voor te rijden. Sowieso, als ik hard er overheen rijd is het onmogelijk om een ster in de voorruit te krijgen van een steentje dat door de auto zelf wordt opgespat. Het zijn namelijk de andere auto's die daar voor zorgen, en dat kan ook al bij 10 km/h...
pi_107549734
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de sterren die ik in de voorruit heb gekregen, van een opspattend steentje op de snelweg was. ;)

En je hoeft er echt niet hard voor te rijden. Sowieso, als ik hard er overheen rijd is het onmogelijk om een ster in de voorruit te krijgen van een steentje dat door de auto zelf wordt opgespat. Het zijn namelijk de andere auto's die daar voor zorgen, en dat kan ook al bij 10 km/h...
Ik kom nu al 20jaar in de zwitserse alpen met kerst. En nog nooit 1x schade gehad
pi_107551138
Trotse winterbanden bezitters kunnen nu eindelijk genieten van hun product en zomerband bezitters lekker uitlachen :')
Een heer met stijl
pi_107551332
Ik ga straks lekker driften, rondjes draaien, en leuk bochtjes nemen op mijn zomerbanden.

Achterwiel aandrijving en motorblokje achterin. :P
pi_107551367
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:14 schreef Estolan het volgende:

[..]

Ik kom nu al 20jaar in de zwitserse alpen met kerst. En nog nooit 1x schade gehad
Ah, het eigen ervaring argument.

Die zal ik even pareren:

Ik ken wel 10 mensen die ook in de Alpen zijn geweest en wel schade hebben gehad. BAM!!!
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_107555638
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:04 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ah, het eigen ervaring argument.

Die zal ik even pareren:

Ik ken wel 10 mensen die ook in de Alpen zijn geweest en wel schade hebben gehad. BAM!!!
Mensen kennen......
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:34:53 #148
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_107557457
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de sterren die ik in de voorruit heb gekregen, van een opspattend steentje op de snelweg was. ;)

En je hoeft er echt niet hard voor te rijden. Sowieso, als ik hard er overheen rijd is het onmogelijk om een ster in de voorruit te krijgen van een steentje dat door de auto zelf wordt opgespat. Het zijn namelijk de andere auto's die daar voor zorgen, en dat kan ook al bij 10 km/h...
Gruis is wat anders dan steentjes hè.

Hier kwam net de eerste mongool al voorbij geschoven, zulke lui moeten ze oppakken en doodschieten voordat ze iemand dood rijden. Wat een malloten.
pi_107557712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:34 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Gruis is wat anders dan steentjes hè.

Hier kwam net de eerste mongool al voorbij geschoven, zulke lui moeten ze oppakken en doodschieten voordat ze iemand dood rijden. Wat een malloten.
+1
pi_107557813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:34 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Gruis is wat anders dan steentjes hè.
[quote]1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:40 schreef Estolan het volgende:

[..]

+1
Juist... :')

quote:
gruis
1) Bik 2) Biksteen 3) Brokjes 4) Brokjes van iets 5) Brokkelig gesteente 6) Fijn puin 7) Fijne steenkool 8) Gebrijzeld gesteente 9) Gerbrijzeld gesteente 10) Glazenmakerswerktuig 11) Gravel 12) Gries 13) Grind...
Split = gruis = steentjes...
quote:
Hier kwam net de eerste mongool al voorbij geschoven, zulke lui moeten ze oppakken en doodschieten voordat ze iemand dood rijden. Wat een malloten.
Daar ben ik het mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')