Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef Catch_me het volgende:
haha en al die mensen die in de winterbanden hype getrapt zijn![]()
![]()
"zomer" banden ftw
Waar haal je die onzin vandaan? Ik ken (inclusief mezelf) heel wat mensen met winterbanden, maar geen enkele daarvan gaat met de auto op wintersport.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:20 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Haha.
Het grootste gedeelte van de Nederlanders hebben winterbandjes voor de wintersport.
Hang de vlag uitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is nu onder de 7 graden, dus winterbanden zijn nu in het voordeel...
Heb je de honderdduizenden aanrijdingen van niet winterbandeneigenaars gemist ofzo? Het nieuws staat er al maanden vol mee. Duizenden doden per dag man...quote:
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staanquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:28 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want alle testen wijzen uit dat je nu beroerd rijd. Dus geloof dat nou maar gewoon en laat je auto staan.
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
En nee, ik ga niet de linkjes plaatsen naar de testen waar dat wordt aangetoond. Lees het vorige topic maar door...
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.quote:“Unsere Tests zeigen auch dieses Mal eindeutig: Auf nasser Piste setzt erst der Gefrierpunkt eine physikalische Grenze, auf trockener Fahrbahn indes ist der Sommerreifen selbst einige Grade unter null noch Sieger in der Haftungsfrage. Dennoch legen wir unseren Lesern den Gebrauch von Winterreifen wärmstens ans Herz, denn wer auf Sommerreifen vom Schnee überrascht wird, hat nicht nur verwachst, sondern riskiert ein Bußgeld von 20 Euro”.
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdfquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, die 7 graden grens is allang achterhaald en is een fabeltje.
Ik citeer uit een Autobild onderzoek:
[..]
Maw: zomerbanden zijn op nat wegdek zelfs tot het vriespunt gunstiger, en op droog wegdek zelfs tot een paar graden onder het vriespunt.
Maar zoals velen heb jij de 7 graden marketing ook voor waarheid aangenomen. Als men het maar vaak en lang genoeg herhaalt gaan mensen het vanzelf geloven hé.
De naam sneeuwbanden had de naam winterbanden wat dat betreft meer recht gedaan, maar ja, dat verkoopt niet zo lekker.
Mijn test is beter dan jouw testquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Dat is bij 2 graden...
Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
In 2006 misschien wel...quote:
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...quote:Winterreifen in 195/65 R 15 im Test— 16.10.2006
In beide fronten niet hè.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In 2006 misschien wel...
http://www.autobild.de/ar(...)5-im-test-57793.html
[..]
We zijn ondertussen 6 jaar verder. En de banden ontwikkeling ligt niet stil natuurlijk...
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband.quote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En de gemiddelde temperatuur van deze winter ligt ook onder de 7 graden, dus ik denk dat de mensen met winterbanden wederom verstandiger zijn geweest (net als de afgelopen 6 winters)...
You really confuse mequote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar voor de goede orde. Het verschil is nauwelijks merkbaar.
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar waarschijnlijk zullen de winterprestaties niet het hoofddoel zijn van een zomerband.
Daar waar dit bij winterbanden dat wel is...
Het ging er om, dat iemand beweerde dat mensen met winterbanden nu slechter af zouden zijn dan met zomerbanden. Daarop reageerde ik met dat het tegendeel waar is. Winterbanden zijn nu licht in het voordeel ten opzicht van mensen met zomderbanden, dus het is helemaal geen slechte keuze om nu met winterbanden te rijden.quote:
Klopt, maar daarvoor is weer de All-Season band natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maar als zomerbandmaker zijnde wil je ook zo goed mogelijk presteren in de winter, dat vergroot de veelzijdigheid van je band.
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:
[..]
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto.
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een vanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En dit is wat ik bedoel met het overdreven gedoe van sommige personen. Meteen alles in het extreme trekken. Hoe zielig ben je dan.
Want ik zeg dat iedereen winterbanden moet kopen?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Even zielig als de winterbandenpredikers (en daar ben jij er een van)
Interessant onderzoek. Maar de conclusies die worden getrokken, deel ik niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf
Dat is bij 2 graden...
Misschien had je toch even in het vorige topic moeten lezen...
En sowieso, voordat ik die test zag geloofde ik er ook niet. Dat heb ik ook gezegd in dat topic. Gewoon eens verder kijken dan je eigen neus lang is.
Edit:
Hier dus: Deel 2: Winterbanden aanschaffen
Ik ben blij dat ik nu een nog grotere auto heb, dan kan ik achterin vervoerd worden als ik dood ben.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:09 schreef D0808 het volgende:
[..]
Onzin, je gaat helemaal dood met zomerbanden als het onder de 7 graden is. Ik heb mijn kist alvast vastgebonden op het dak van mijn auto. Die kutkist zit er al sinds oktober op.. zeikers![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef rycemasta het volgende:
En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten..
Dit dusquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:48 schreef rycemasta het volgende:
En vergeet niet dat het gros van het volk het al prima vindt als er úberhaupt banden onder de auto zitten.. Met een beetje winterband rem je die er bij 20 graden nog uit.
Tsja, het is dan ook een extreem zachte winter tot nu toe.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:28 schreef Falco het volgende:
Dit dus
Ik heb mijn winterbanden totaal niet gemist, had ook niet het idee dat met kouder weer de remprestaties anders waren. Oja, heb geen ervaring met winterbanden though, maar dat geheel terzijde [ afbeelding ]
Winterbanden hier en spekglad op de weg. Snelheid was max. 70 km/h op de snelweg. Sneller was op de A73 ook niet verantwoord, de voorkant was continu op zoek naar grip op de linkerbaan. Maar gelukkig dankzij de winterbanden en de "Snow" stand van de traction control toch zeer makkelijk weg kunnen komen met achterwielaandrijving.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zowel de winterbandrijders, als de zomerbandrijders zullen hier het volgende zeggen:
"Nergens last van."
Dan snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, waarom je überhaupt op de linkerbaan rijdt als je er toch al problemen hebt...quote:Op maandag 30 januari 2012 11:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Winterbanden hier en spekglad op de weg. Snelheid was max. 70 km/h op de snelweg. Sneller was op de A73 ook niet verantwoord, de voorkant was continu op zoek naar grip op de linkerbaan. Maar gelukkig dankzij de winterbanden en de "Snow" stand van de traction control toch zeer makkelijk weg kunnen komen met achterwielaandrijving.
Want jij hebt een glazen bol in de auto waarin je standaard kunt zien wat er in de toekomst gebeurt? Overigens moet je dus ook niet onnodig gaan wisselen van rijbanen, daar heb je juist de grootste kans op problemen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, waarom je überhaupt op de linkerbaan rijdt als je er toch al problemen hebt...
Jij zegt zelf dat je continue problemen hebt. Dan wil zeggen dat je er langer dan nodig op gereden hebt. Het wisselen van rijstroken zal echt niet veel onveiliger zijn, dan onnodig continue op de linkerrijstrook te blijven rijden met problemen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want jij hebt een glazen bol in de auto waarin je standaard kunt zien wat er in de toekomst gebeurt? Overigens moet je dus ook niet onnodig gaan wisselen van rijbanen, daar heb je juist de grootste kans op problemen.
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mijn eerste keer sneeuw met achterwielaandrijving was. Mensen op de rechterbaan hielden niet echt voldoende afstand om er ook nog eens veilig in te kunnen voegen, dus dan is afstand houden op de linkerbaan en gewoon laten rollen m.i. veiliger. En echt problemen noem ik het niet, maar voelde wel goed dat het glad was en dat de voorkant op zoek was naar grip.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij zegt zelf dat je continue problemen hebt. Dan wil zeggen dat je er langer dan nodig op gereden hebt. Het wisselen van rijstroken zal echt niet veel onveiliger zijn, dan onnodig continue op de linkerbaan te blijven rijden met problemen.
Overigens had ik er met mijn voorwielaangedreven auto geen last van, dus misschien dat je sowieso van de linkerrijstrook moet blijven met dit weer en achterwielaandrijving.
Dan zou je te hard gereden hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:09 schreef Metalfreak het volgende:
Ik moet inderdaad wel zeggen dat het mijn eerste keer sneeuw met achterwielaandrijving was. Mensen op de rechterbaan hielden niet echt voldoende afstand om er ook nog eens veilig in te kunnen voegen, dus dan is afstand houden op de linkerbaan en gewoon laten rollen m.i. veiliger. En echt problemen noem ik het niet, maar voelde wel goed dat het glad was en dat de voorkant op zoek was naar grip.
Zonder velgen krijg je ze er natuurlijk niet onder gezet. Nu snap ik pas echt waarom dat je ze niet nodig vind.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.
Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun velgloze winterbanden.![]()
Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.
Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk.
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zonder velgen krijg je ze er natuurlijk niet onder gezet. Nu snap ik pas echt waarom dat je ze niet nodig vind.
ik ook op mijn winterbandjes!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:47 schreef Falco het volgende:
Heb vanochtend lekker op mijn zomerbandjes gereden, ging prima
Same here.quote:
Idem hier, al was het hier ~1cm sneeuw oid. Het "conservatieve strooibeleid" hier in de gemeente is toch wel 1 van de hoofd-redenen geweest dat mijn liefquote:Op maandag 30 januari 2012 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik had toch niet willen rijden zonder winterbanden met de 6 cm sneeuw die hier in Zuid-Limburg is gevallen. En qua strooien was het ook dramatisch. Zeer zeker voordeel gehad hier in ieder geval.
Hier zijn alle wegen weer volledig schoon, alleen de woonwijken hebben een verwaarloosbaar laagje sneeuw (wat ook steeds meer en meer drooggereden wordt), maar daar hard rijden is überhaupt niet verantwoordquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Idem hier, al was het hier ~1cm sneeuw oid. Het "conservatieve strooibeleid" hier in de gemeente is toch wel 1 van de hoofd-redenen geweest dat mijn liefsneeuwbanden wilde.
Als ik 1 ongeval weet te voorkomen met winterbanden dan ben ik al tevreden.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Uit de winterbanden onderzoeken getoond in het vorige topic blijkt dat onder winterse omstandigheden winterbanden een remwegverschil hebben van 3 meter tov zomerbanden onder droge en natte omstandigheden. Pas bij sneeuw en ijs zijn ze zwaar in het voordeel.
Degenen die winterbanden onder hun auto hadden liggen vanaf oktober zullen nu wel tot een ejaculatie van genoegdoening komen, omdat ze eindelijk niet meer voor lul rijden met hun wieldoploze winterbanden.![]()
Overigens zoals ik ook al aangaf in het vorige topic onder de omstandigheden van vandaag (beetje sneeuw) is het niet extreem gevaarlijk om met zomerbanden te gaan rijden als er gestrooid is en de wegen drooggereden zijn. De rest van de week sneeuwt het waarschijnlijk niet. En zo zijn de meeste winters in NL behalve de afgelopen 2.
Mijn conclusie: winterbanden zijn het gebruik waard in het geval van een dik pak sneeuw of ijs. Onder andere winterse temperaturen zijn ze weliswaar in het voordeel, maar of dit effect merkbaar is als je geen noodstop hoeft te maken (iets wat ik niet continu doe) lijkt me onwaarschijnlijk.
helemaal waarquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:23 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Same here.
Maar ik ga dan ook geen paar honderd euro besparen op mijn achterwielaangedreven schatje
Je doet 't goed of niet...
En hoe ben je naar de snelweg gereden? Of woon je op een tankstation?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:32 schreef Falco het volgende:
Vandaag wederom met de zomerbandjes over de snelweg getoeterd. Het is met deze kou wel opmerkelijk drukker op de weg, maar vooralsnog geraak ik nog op de plek van bestemming.
En op dit soort onzinnige sentimenten spelen de fabrikanten lekker inquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:56 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Als ik 1 ongeval weet te voorkomen met winterbanden dan ben ik al tevreden.
400 meter in de wijk, daarna doorgaande route. Na snelweg weer een stuk doorgaande route en 100 meter klinkerweg om te parkeren bij werk. Voor die 500 meter waar dan niet gestrooid wordt als het gaat sneeuwen, ga ik geen winterbanden aanschaffen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoe ben je naar de snelweg gereden? Of woon je op een tankstation?
De snelweg zegt niets over de andere wegen. Vandaag kon je namelijk weer 250 km/h op de snelweg als het verkeer dat toe liet...
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
En op dit soort onzinnige sentimenten spelen de fabrikanten lekker in
Nou, liever niet nee.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Daar maak jij allemaal natuurlijk geen gebruik van.
Met airbags en gordels voorkom je natuurlijk geen ongelukken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad, net als die van de airbags, de veiligheidsgordels, de ABS/ASR en noem maar op.
Oneigenlijke vergelijking, het is namelijk niet zo dat ik helemaal geen banden gebruik.quote:Op woensdag 1 februari 2012 12:15 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hulde!quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it![]()
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan
Tsja, weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan terwijl je er winterbanden onder hebt liggen, is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, tochquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een auto met 0,0 elektronische meuk, geen ABS, geen winterbanden én RWD and lovin' it![]()
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Gewoon weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan is imho nog steeds beter als een dikke dure bak met winterrubber, 75 pagina's met afkortingen in de manual en een idioot achter het stuur die denkt dan hem niks kan gebeuren.
Klopt, maar zoals al eerder gezegd; die winterbandjes hebben alleen écht nut als het glibberdeglij is buiten, en tot nu toe valt dat reuze mee. 2 jaar geleden heb ik mogen ervaren wat een Benz AMG doet met alleen ABS en idioot breed zomerrubber in de sneeuw, en daar werd ik niet blij van, toen had ik ze graag gehad. Maar zolang er geen sneeuw ligt is gewoon gezond verstand echt wel afdoendequote:Op woensdag 1 februari 2012 15:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, weten wat de beperkingen van je voertuig zijn en daar bewust mee omgaan terwijl je er winterbanden onder hebt liggen, is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd, toch
Er ligt hier sneeuwquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals al eerder gezegd; die winterbandjes hebben alleen écht nut als het glibberdeglij is buiten, en tot nu toe valt dat reuze mee. 2 jaar geleden heb ik mogen ervaren wat een Benz AMG doet met alleen ABS en idioot breed zomerrubber in de sneeuw, en daar werd ik niet blij van, toen had ik ze graag gehad. Maar zolang er geen sneeuw ligt is gewoon gezond verstand echt wel afdoende
Want het ene sluit meteen het andere uitquote:Op woensdag 1 februari 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
Hier inmiddels al niet echt meer, en wat noem je 'idioot breed'? onder de Benz zat 255/45 17 achterquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er ligt hier sneeuwen mijn zomerrubber is ietwat idioot breed
Hoebedoellie?quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:57 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Want het ene sluit meteen het andere uit
Nee, dan rijd je rustig aan naar huis, zoals de mens al doet sinds de uitvinding van de auto, ergens in 1904 ofzo?quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:30 schreef Estolan het volgende:
Alsof het dan overal droog is
En wat nou als het spontaan gaat sneeuwen.
Sta je dan
Ja en hoe lang duurt dat volgens jou dan? 2winters? Hier niet hoorquote:Op woensdag 1 februari 2012 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Not really, want je winterbanden zijn duidelijk minder effectief na ongeveer 50% slijtage. Vanaf een mm of 4 à 5 doen ze bijna niets meer beter als de gemiddelde all season band.
En er staan er ook genoeg met 7MM erop na 2 seizoenen...quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
Winterbanden zijn zachter als zomerbanden en slijten dus harder. Op MP staan plenty sets te koop : 2 'seizoenen' oud, met 4 tot 5 mm erop. Gaat dus flink hard, zeker als er weinig of geen sneeuw mee gereden wordt, zoals dit jaar..
Overgens zet niemand erbij hoeveel km er in die seizoenen is afgelegd.
Jij beweert dat als je winterbanden en andere veiligheidsvoorzieningen in je auto hebt, je niet meer weet wat de beperkingen van je voertuig zijn. Waarom kan dit niet samen gaan?quote:
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:53 schreef Estolan het volgende:
Winterbanden zijn gewoon handig
Heb set velgen met zomerbanden & set met winterbanden
Kost ¤20 om te wisselen bij de garage
Eind okt erom
Ergens in maart eraf
En je doet er echt lang mee met de banden (zomer&winter) op die manier
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
Hij beweert toch ook nergens dat het niet samen kan gaan, hij geeft aan dat het béter is als je weet wat de beperkingen zijn van je voertuig in plaats van als een idioot denken dat je veilig bent, dankzij alle meuk die je op je auto hebt zitten (dat wil niet zeggen dat een ieder met allerlei meuk op zijn auto, een idioot is, assiebegrijpwakbedoel).quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij beweert dat als je winterbanden en andere veiligheidsvoorzieningen in je auto hebt, je niet meer weet wat de beperkingen van je voertuig zijn. Waarom kan dit niet samen gaan?
Iets soortgelijks zeiden ze ook over rekenmachines vroeger: mensen zouden niet meer kunnen rekenen, maar als je niet weet wat dat ding op de achtergrond doet kun je totaal niet inschatten of de uitkomst goed of fout zal zijn.
Why dom?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dude, winterbanden gaan hun werk pas doen als het goed koud wordt, helemaal zodra er sneeuw of ijzel ligt. Standaard die dingen er in oktober omheen doen en in maart erafhalen (ongeacht het weer) is gewoon dom.
Die zijn er zat en zeker in Den Haag, waar de concurrentie voor dit garages moordend isquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt
Suc6
Waarom niet zelf doenquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Tuurlijk. Ga jij maar in Den Haag een toko vinden die ze er ff op zetten als het sneeuwt
Suc6
Wat de rest al zei, en verder: weerberichten voorspellen niet alleen voor dezelfde dag. Je kunt dus al een paar dagen van tevoren voor 95% zeker weten dat het tijd wordt om ze eronder te knallen, dan gaat het makkelijk lukken om op tijd iemand te vinden als je het zelf niet kan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:04 schreef Estolan het volgende:
Suc6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |