automaat.... Mjah in een handbak is dat iets minder handig. Maargoed, glad is het niet echt. gewoon je rijstijl erop aanpassen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:30 schreef Estolan het volgende:
Net rondje woonwijk gedaan
Starten, winterstand aan op automaatbak. Gas en nergens grip verlies, je merkt niet eens dat er sneeuw ligt
Nu ik het nog eens lees, snap ik wat je bedoeld. Estolan ziet de winterbanden inderdaad als wonderbanden. Met sneeuw is de remweg van een winterband nog steeds 2 keer zo lang dan op het droge. Hopen dat hij geen ongelukken veroorzaakt waar anderen de dupe van worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:07 schreef dester_martijn het volgende:
Misschien wekte ik de suggestie dat ik jou bedoelde, maar ik bedoelde de gequote user. Door het topic heen, jij dus realbizkitt, maak jij duidelijk dat winterbanden zeer nuttig zijn in Nederland, maar zeker niet zaligmakend. Het niet aanpassen aan de omstandigheden en medeweggebruikers is zo stuitend
Volgende keer de optie 4x4 toch maar aanvinken.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog hè.
Sommige mensen kunnen maar beter de auto laten staan:
http://www.at5.nl/artikel(...)ibberen-door-centrum
ja en de remweg is een stuk korter dan met zomerbanden, en mijn ABS helpt ook meequote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nu ik het nog eens lees, snap ik wat je bedoeld. Estolan ziet de winterbanden inderdaad als wonderbanden. Met sneeuw is de remweg van een winterband nog steeds 2 keer zo lang dan op het droge. Hopen dat hij geen ongelukken veroorzaakt waar anderen de dupe van worden.
En tot stilstand komen blijft belangrijker dan het hard kunnen rijden...\\
Op modder, gravel, sneeuw, etc werkt ABS eerder tegen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
ja en de remweg is een stuk korter dan met zomerbanden, en mijn ABS helpt ook mee
Mr. Invincible at the wheel.quote:en daarnaast, nu 11jaar rijbewijs, meer dan 250.000km gereden nog geen enkel keer schade gereden
wat een onzin, hij doseerd het remmen, wat dus op nat/glad wegdek moetquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Op modder, gravel, sneeuw, etc werkt ABS eerder tegen.
[..]
Mr. Invincible at the wheel.
Lees je eens in over hoe ABS werkt. En aangezien je minimaal 29 bent: ga je eens gedragen naar je leeftijd. Je komt een beetje puberaal cq infantiel over.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:14 schreef Estolan het volgende:
[..]
wat een onzin, hij doseerd het remmen, wat dus op nat/glad wegdek moet
Vroegah zonder al die luxe gleed hij gewoon door, nu niet meer zo
en nee kan gewoon normaal rijden
Nu toch ook, rechte weg, gas geven tot 50km/h. Handen van het stuur, ogen dicht. en GOH wat gebeurd er
HIJ RIJDT RECHTDOOR!!!!
aaaahhhhhhh NOOOOOOOOOOOO
Laat ABS nu net tegen werken om de remweg te verkorten... ABS zorgt ervoor dat jet kunt uitwijken, niet dat je eerder tot stilstand komt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:06 schreef Estolan het volgende:
[..]
ja en de remweg is een stuk korter dan met zomerbanden, en mijn ABS helpt ook mee
en daarnaast, nu 11jaar rijbewijs, meer dan 250.000km gereden nog geen enkel keer schade gereden
en hard rijden? wie heeft het daar over dan? tot vanochtend was de snelheid gewoon 30/50/80/100/120/130
en daarna aangepaste snelheden
anti blokkeer systeem?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Laat ABS nu net tegen werken om de remweg te verkorten... ABS zorgt ervoor dat jet kunt uitwijken, niet dat je eerder tot stilstand komt.
Aangezien je die basiskennis al niet weet, zegt dit dat je teveel vertrouwd op je complete alfabet aan hulpmiddelen in je auto.
Ik heb ook nog geen enkele schade, en dat met 300k kilometer en 10 jaar rijbewijs, maar dat zegt totaal niets over mijn rijkunsten, misschien dat de rest van het verkeer altijd goed op mij let...
Jammer dat sneeuw geen vaste ondergrond is. Daar kan ABS niet zo heel goed mee omgaan...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:43 schreef Estolan het volgende:
zegt meer over het niet blokkeren van de remmen, en zodoende zorgt dat je niet gaan glijden
Ik merk wel degelijk verschilquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Jammer dat sneeuw geen vaste ondergrond is. Daar kan ABS niet zo heel goed mee omgaan...
Elke winter met kerst in de alpenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:53 schreef OEM het volgende:
[..]
Jammer dat sneeuw geen vaste ondergrond is. Daar kan ABS niet zo heel goed mee omgaan...
Maar dat wist je vast wel met je 250k ervaring (hoeveel op sneeuw daarvan?)
Ah, 2x 10 kilometer dus. Dorpje in, dorpje uit. 20km per jaar dus? Een ware Colin McRae ben je al. Hoe meer je op hem lijkt, hoe beter.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Elke winter met kerst in de alpen
Dan zuig jij nog maar eens uit je duim. Abs maakt je auto bestuurbaarder dan blokkerende wielen, maar dat zegt niets over de remafstand en ja in de sneeuw is dat langer.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik merk wel degelijk verschil
Vol op de rem, abs gaat aan, en sta zo stil
Oude civic, die gleed maar door
Ja maar, ja maar, mijn nieuwe lease-auto met ABS remt beter dan mijn 20 jaar oude civic zonder ABS? Dat moet dan wel door de ABS komen...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:59 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dan duim jij nog maar eens uit je duim. Abs maakt je auto bestuurbaarder dan blokkerende wielen, maar dat zegt niets over de remafstand en ja in de sneeuw is dat langer.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:55 schreef OEM het volgende:
[..]
Ah, 2x 10 kilometer dus. Dorpje in, dorpje uit. 20km per jaar dus? Een ware Colin McRae ben je al. Hoe meer je op hem lijkt, hoe beter.
Langer dan watquote:Op zaterdag 4 februari 2012 18:59 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dan zuig jij nog maar eens uit je duim. Abs maakt je auto bestuurbaarder dan blokkerende wielen, maar dat zegt niets over de remafstand en ja in de sneeuw is dat langer.
Uhm ik rij geen lease, heb een citroen xsara uit 2000, mijn civic kwam uit 1990 en mijn nissan 200sx die ik had uit 1991quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, mijn nieuwe lease-auto met ABS remt beter dan mijn 20 jaar oude civic zonder ABS? Dat moet dan wel door de ABS komen...
Jij bent wel wat vergeetachtig of je hebt een grote fantasie. Je rijdt 2000 km naar de alpen, maar je weet niet eens dat er niet harder gereden mag worden dan 110 in Frankrijk?quote:
Ja de auto van mijn pa ja, dat staat er ook ergens voorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:19 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Jij bent wel wat vergeetachtig of je hebt een grote fantasie. Je rijdt 2000 km naar de alpen, maar je weet niet eens dat er niet harder gereden mag worden dan 110 in Frankrijk?
En ik heb geen zin om verder op het abs verhaal in te gaan, je lult er toch omheen.
Frankrijk is gewoon 130 hoorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:19 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Jij bent wel wat vergeetachtig of je hebt een grote fantasie. Je rijdt 2000 km naar de alpen, maar je weet niet eens dat er niet harder gereden mag worden dan 110 in Frankrijk?
En ik heb geen zin om verder op het abs verhaal in te gaan, je lult er toch omheen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |