SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Entry List + Alternates DAMES:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll:
Poll: Winnaar Australian Open 2012
• Novak Djokovic
• Rafael Nadal
• Roger Federer
• Andy Murray
• Juan Martin Del Potro
• Iemand anders
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hierknow'm sayin?
word? word.
Hij had bij verre de moeilijkste loting, maar het verloop van dat schema pakte wat anders uitquote:Op woensdag 25 januari 2012 10:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klopt Murray heeft echt de makkelijkste loting gehad.
Echt getest is hij niet, en in de halve finale MOET hij er staan. Want in de basis is Djokovic de betere speler.
Ik vrees dat hij het verliezen een beetje vergeten is na vorig jaar.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:33 schreef tja77 het volgende:
Ik snap ook niet dat Djokovic blijft hijgen, hij hersteld slecht, ook na een paar korte punten druipt de vermoeidheid ervan af.
hmmquote:
chokers gonna choke...quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:47 schreef Salamando het volgende:
Of niet, 6-6, dan maar de tiebreak wegchoken
quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:47 schreef Norrage het volgende:
Pfff deze Djoko gaat de AO niet winnen
Het zou me niet verbazen inderdaad....quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:49 schreef TheArt het volgende:
Ik gok dat ie em opgeeft straks. Als ik hem dan over die baan zie bewegen, dan zit dat toch niet echt goed.
Die gaat echt niet opgeven hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:49 schreef TheArt het volgende:
Ik gok dat ie em opgeeft straks, mocht hij deze set verliezen. Als ik hem dan over die baan zie bewegen, dan zit dat toch niet echt goed.
Je ziet het er aan af jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:49 schreef TheArt het volgende:
Ik gok dat ie em opgeeft straks, mocht hij deze set verliezen. Als ik hem dan over die baan zie bewegen, dan zit dat toch niet echt goed.
Als er iemand is die dat wel eens doet....quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:50 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Die gaat echt niet opgeven hoor.
Het ziet er idd steeds slechter uit, maar opgeven vanwege vermoeidheid en pijntjes zonder ECHTE blessure?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:49 schreef TheArt het volgende:
Hier net zoquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:53 schreef alors het volgende:
ik moet eigenlijk lerenmaarja maarja..
daar staat/stond ie om bekendquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het ziet er idd steeds slechter uit, maar opgeven vanwege vermoeidheid en pijntjes zonder ECHTE blessure?
Jammer dat Murray daarna weer kansloos tegen Nadal of Federer zal verliezen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
Als Murray gewoon zo speelt zoals hij de laatste maanden speelt (en het is geen finale dus dat zal wel lukken) dan gaat ie Djoko pakken hoor. Zelfs als Djoko zijn niveau beter is dan het nu is. Het is geen 2011 Djoko
misschien pakt ie dan dit keer een setquote:Op woensdag 25 januari 2012 11:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jammer dat Murray daarna weer kansloos tegen Nadal of Federer zal verliezen.
2011 bedoel je?quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:57 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
2010 belde, het wil zijn Djokovic terug.
Djokovic worstelt zich erdoor.
Nee, belabberde service, lichamelijk gezeik, moeizaam vechtend winnen met middelmatig tennis, klinkt als de Djokovic van 2010.quote:
Ja ik verwacht hooguit een 6-2tjequote:Op woensdag 25 januari 2012 11:59 schreef Jaytonism het volgende:
De derde set zal wel snel gaan, denk ik zo..
Inderdaad, de finale verliest hij, ongeacht tegen wie hij speelt. Maar vermoedelijk Murray-Federer.quote:Op woensdag 25 januari 2012 11:56 schreef Norrage het volgende:
Als Murray gewoon zo speelt zoals hij de laatste maanden speelt (en het is geen finale dus dat zal wel lukken) dan gaat ie Djoko pakken hoor. Zelfs als Djoko zijn niveau beter is dan het nu is. Het is geen 2011 Djoko
Onmogelijk te zeggen. Nadal doet het in z'n broek voor hem bijvoorbeeld. Nadal heeft tegen Federer een betere match-up dus als hij die verslaat staat ie toch weer in de finale, wat weer gunstiger is voor Djokovic.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:06 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Inderdaad, de finale verliest hij, ongeacht tegen wie hij speelt. Maar vermoedelijk Murray-Federer.
Staat nu ook wat minder druk op, in vergelijking met de ontknoping van de tweede set.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:08 schreef TheArt het volgende:
Nole staat nu wel weer geweldig te spelen trouwens.
We hadden het over Murray in de finale, ongeacht tegen wie hij speelt...geloof ikquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:09 schreef Szura het volgende:
[..]
Onmogelijk te zeggen. Nadal doet het in z'n broek voor hem bijvoorbeeld. Nadal heeft tegen Federer een betere match-up dus als hij die verslaat staat ie toch weer in de finale, wat weer gunstiger is voor Djokovic.
Het kan ook gewoon even wat worstelen zijn omdat dit de eerste echte tegenstand is die hij krijgt sinds een paar maanden. Het kan hem ook gewoon enorm sterken. De laatste 3 games waren in ieder geval weer zoals vanouds indrukwekkend.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:09 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Staat nu ook wat minder druk op, in vergelijking met de ontknoping van de tweede set.
Lijkt er wel op jaquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
We hadden het over Murray in de finale, ongeacht tegen wie hij speelt...geloof ik
En Murray wil geen van de 3 hebbenquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef TheGeneral het volgende:
Heel simpel:
Nadal wil niet tegen Djoko
Federer wil niet tegen Nadal
Djokovic wil niet tegen Federer
Zo hebben ze alle drie iemand waar ze liever niet tegen spelen.
Murray willen alle 3 de spelers wel hebben.
In de finale niet neequote:
Mwa, Djokovic won vorig jaar 3 van de 4 ontmoetingen. Denk niet dat het nu nog uitmaakt voor Djokovic. Nadal, Federer, Murray, het wordt allemaal moeilijk.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef TheGeneral het volgende:
Heel simpel:
Murray gaat ongeslagen dit jaar door met een Golden CYGSquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:10 schreef TheGeneral het volgende:
Heel simpel:
Ik juist alleen tegen Federer, niet tegen Nadalquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:13 schreef Szura het volgende:
Ik geef Murray in de finale alleen kans tegen Nadal, niet tegen Federer.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik juist alleen tegen Federer, niet tegen Nadal
quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:13 schreef Szura het volgende:
Ik geef Murray in de finale alleen kans tegen Nadal, niet tegen Federer.
Maar verloor op RG en had moeten verliezen in New York. En als Federer zijn niveau haalt zie ik hem als favoriet tegen welke Djoko hij ook speelt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:12 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Mwa, Djokovic won vorig jaar 3 van de 4 ontmoetingen. Denk niet dat het nu nog uitmaakt voor Djokovic. Nadal, Federer, Murray, het wordt allemaal moeilijk.
In 2006 misschien. Als Djokovic zijn goede 2011 niveau haalt is hij ruim favoriet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:16 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Maar verloor op RG en had moeten verliezen in New York. En als Federer zijn niveau haalt zie ik hem als favoriet tegen welke Djoko hij ook speelt.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Als Djokovic zijn goede 2011 niveau haalt is hij ruim favoriet.
Voor mij niet. Als Federer zijn hoogste niveau haalt is hij favoriet tegen de 2011 Djoko.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:21 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
In 2006 misschien. Als Djokovic zijn goede 2011 niveau haalt is hij ruim favoriet.
En ach, US open. In zowel RG als US Open had Djokovic niet zo achter moeten komen. Het werkt beide kanten op.
Tegen deze Djoko van vandaag zeker. Alleen Nadal is juist weer een probleem voor Fedje. Maar wie weet hoe Djoko tegen Murray speelt. Kan zomaar weer anders zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:25 schreef Szura het volgende:
Dit toernooi staat Federer gewoon te heersen, als we kijken naar de huidige vorm is Federer gewoon torenhoog favoriet.
Absoluut niet. Federer zijn beste outdoor wedstrijd in de laatste 2 jaar was RG. En Djokovic was goed maar niet op zijn best en serveerde voor de 4e set.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:24 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Voor mij niet. Als Federer zijn hoogste niveau haalt is hij favoriet tegen de 2011 Djoko.
En een beetje onzin over RG en de US open. Op RG was hij gewoon beter. Op de US Open had hij juist mazzel dat Federer gewoon instortte voor een groot gedeelte van die partij.
Hier gaan we toch niet uitkomen. Ik ben oneens met vrijwel allesquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:30 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Absoluut niet. Federer zijn beste outdoor wedstrijd in de laatste 2 jaar was RG. En Djokovic was goed maar niet op zijn best en serveerde voor de 4e set.
Totaal geen onzin. Djokovic serveerde voor sets die hij niet won, stond voor in de eerste set van RG, verloor een tiebreak net aan.
Het waren twee wedstrijden die beiden kanten op konden en ze wonnen er beiden 1.
De praktische bezwaren die genoemd worden in de laatste alinea wegen dus niet op tegen de idealistische ideeën rond vijfsetters voor dames. Verrassendquote:Op woensdag 25 januari 2012 12:42 schreef borisz het volgende:
Tennis in de economist --> http://www.economist.com/(...)/te/bl/comingupshort
Dit is bovendien de waarheid, die vrouwen hebben ons weer eens mooi bij de ballenquote:Having enjoyed success as things stand, they have little incentive to call for a physically taxing change, especially as tournaments like Wimbledon now pay them equal prize money to the men.
De subjectiviteitskaart is leuk verzoenend en zo, maar werkt hier totaal niet. Het is duidelijk dat een goede 2011 Djokovic favoriet is en een legendarisch jaar met 3-1 tegen Federer me daar meer dan voldoende bewijs voor.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:38 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hier gaan we toch niet uitkomen. Ik ben oneens met vrijwel alles.
Jij bent favoriet van Djoko, ik van Federer. Jij ziet het meer vanaf de Djoko kant en ik van de Federer kant en daar zullen we allebei wat te subjectief over zijn..Ik ga nu zeggen dat ik wel vind dat Federer beter was tijdens die partijen, jij zal zeggen dat Djoko het was.
Het maakt me ook niet zoveel meer uit. Die partijen zijn gespeeld. Het gaat om het nu.
Het had leuk geweest om Federer op zijn absolute top te zien tegen Djokovic van vorig jaar, maar als Djoko nu zo zou spelen als vorig jaar dan maakt de Federer van nu in principe weinig kans.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
De subjectiviteitskaart is leuk verzoenend en zo, maar werkt hier totaal niet. Het is duidelijk dat een goede 2011 Djokovic favoriet is en een legendarisch jaar met 3-1 tegen Federer me daar meer dan voldoende bewijs voor.
Ik ben het verder wel met je eens dat je gekleurd bent met je mening over Federer.
3-1 waarvan 2 best of 3 en waar Federer ipv 1 eigenlijk 2 GS partijen had moeten winnen. Dus zo groot is dat bewijs niet. En Djokovic zal wel favoriet zijn tegen Federer, maar wanneer Federer zijn beste tennis speelt zie ik hem Djokovic verslaan. Ook die van 2011. (wat hij dus 1x deed en 2x had moeten doen)quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:58 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
De subjectiviteitskaart is leuk verzoenend en zo, maar werkt hier totaal niet. Het is duidelijk dat een goede 2011 Djokovic favoriet is en een legendarisch jaar met 3-1 tegen Federer me daar meer dan voldoende bewijs voor.
Ik ben het verder wel met je eens dat je gekleurd bent met je mening over Federer.
Heeft Murray überhaupt wel eens een top 4 speler op een GS verslagen? (behalve zichzelfquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:20 schreef franklop het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar de finale wordt gewoon Murray - Nadal
Ehm.. Nadal?quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:25 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Heeft Murray überhaupt wel eens een top 4 speler op een GS verslagen? (behalve zichzelf)
Hij heeft Nadal 2x verslagen. Tegen Fedje en Djoko heeft hij nooit echt veel gespeeld op GS> Tegen Djoko alleen vorig jaar, en Fedje in 2 finales.Dus tsja, top 4 verslaan krijgt ie niet zoveel de kans voorquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:25 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Heeft Murray überhaupt wel eens een top 4 speler op een GS verslagen? (behalve zichzelf)
En in 2008 op de USO. Toen was Nadal de nummer 1.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Oh ja 2 jaar terug op AO. Maar dan nog
2006 super-duper-allerbeste-ooit Federer is onbespeelbaar voor iedereen, inclusief 2011 Djokovic. Hij is wel een van de weinige spelers die het nog leuk/spannend had kunnen maken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:00 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Het had leuk geweest om Federer op zijn absolute top te zien tegen Djokovic van vorig jaar, maar als Djoko nu zo zou spelen als vorig jaar dan maakt de Federer van nu in principe weinig kans.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:25 schreef Autobandje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:20 schreef franklop het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar de finale wordt gewoon Murray - Nadal
Kreunfestijn...quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:51 schreef luckass het volgende:
Alsjeblieft geen Azarenka - Sharapova.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:49 schreef TheGeneral het volgende:
Maar minder belangrijk: wie gaan er bij de vrouwen naar de finale?
Ik denk:
Clijsters - Kvitova.
Belangrijker dan wie er bij de mannen naar de finale gaan?!quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:49 schreef TheGeneral het volgende:
Maar belangrijker: wie gaan er bij de vrouwen naar de finale?
Halve finales:
Kim Clijsters BEL (11) - Victoria Azarenka BLR (3)
Maria Sharapova RUS (4) - Petra Kvitova CZE (2)
Ik denk:
Clijsters - Kvitova.
Azarenka-Kvitova.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:49 schreef TheGeneral het volgende:
Maar belangrijker: wie gaan er bij de vrouwen naar de finale?
Halve finales:
Kim Clijsters BEL (11) - Victoria Azarenka BLR (3)
Maria Sharapova RUS (4) - Petra Kvitova CZE (2)
Ik denk:
Clijsters - Kvitova.
Errani speelde het hele toernooi al geweldig en het is iemand waartegen het heel lastig spelen is als ze in vorm is, ook voor de toppers. Dat zegt me niet zoveel. Kvitova kan echter vaak wat meer brengen in de eindfase van een toernooi en op belangrijke momenten in een wedstrijd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Belangrijker dan wie er bij de mannen naar de finale gaan?!Hier kom je niet weg met een subjectieviteitsargumentje...
Clijsters-Kvitova zou wel een goede finale zijn, maar Kvitova was mwah tegen dat Italiaanse geval.
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 13:53 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Belangrijker dan wie er bij de mannen naar de finale gaan?!Hier kom je niet weg met een subjectieviteitsargumentje...
Clijsters-Kvitova zou wel een goede finale zijn, maar Kvitova was mwah tegen dat Italiaanse geval.
Denk het wel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:05 schreef TheGeneral het volgende:
Is er ook iemand die de wekker gaat zetten om een van de halve finales te bekijken bij de vrouwen?
Hell no. Fuck vrouwentennis.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:05 schreef TheGeneral het volgende:
Is er ook iemand die de wekker gaat zetten om een van de halve finales te bekijken bij de vrouwen?
Maria is 4e kanshebster wat mij betreft, dus ik zie het niet gebeuren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:25 schreef fliert het volgende:
Als Maria het toernooi wint wordt ze #1
en daar vind ik niks mis mee
Vind het eigenlijk ook maar een beetje achterhaalde discussie. Best-of-5 bij de vrouwen gaat niet meer gebeuren, is de andere kant op waar vrijwel niemand meer op zit te wachten. Ik geloof ook niet zo dat het vrouwentennis minder atletisch is omdat er minder serve-volley wordt gespeeld. De Bartoli van de foto lijkt trouwens meer op Kleybanova.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:58 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De praktische bezwaren die genoemd worden in de laatste alinea wegen dus niet op tegen de idealistische ideeën rond vijfsetters voor dames. Verrassend
[..]
Dit is bovendien de waarheid, die vrouwen hebben ons weer eens mooi bij de ballen
Dat lijkt mij ook.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:24 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Voor mij niet. Als Federer zijn hoogste niveau haalt is hij favoriet tegen de 2011 Djoko.
[...]
Ik niet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 14:05 schreef TheGeneral het volgende:
the most important thing I had the calmquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:57 schreef Federer-fan het volgende:
Hé, hier is iets bijzonders aan de hand. Nadal zegt dat Federer de favoriet is voor hun partij en plaatst zichzelf dus in de underdogpositie.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:57 schreef Federer-fan het volgende:
Hé, hier is iets bijzonders aan de hand. Nadal zegt dat Federer de favoriet is voor hun partij en plaatst zichzelf dus in de underdogpositie.
Zuchtquote:For me, semifinals after two years with troubles, injuries, I must be happy for that.
quote:
Maar hij wint slechts in 2 op de 3 wedstrijden van Federer en de laatste keer dat Fed van hem op een slam won is maar 5 jaar geleden. Hij is dus duidelijk niet de favoriet.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:14 schreef dutch_schaefer het volgende:
Wat een eeuwige droeftoeter is het ook. Alweer zichzelf in de underdogpositie plaatsen. Het is gewoon te triest voor woorden.
"I try my best,no"?quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:18 schreef Morthill het volgende:
[..]
Maar hij wint slechts in 2 op de 3 wedstrijden van Federer en de laatste keer dat Fed van hem op een slam won is maar 5 jaar geleden. Hij is dus duidelijk niet de favoriet.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:54 schreef jojomen4 het volgende:
Fed loverboys, hebben we ze al klaar staan?
- Federer haalde alleen vandaag toevallig z'n niveau niet.
- Federer z'n testikels klommen in z'n buik waardoor hij niet lekker kon bewegen.
- Er stond veel wind dus daar heeft Federer meer last van omdat hij op techniek speelt.
- Federer had een moeilijkere loting dan Rafa.
- De baan wordt elk jaar langzamer.
- Rafa had geluk.VAMOSSSSS!!!!!!
hier nog eenquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:15 schreef luckass het volgende:
Morgen tentamen van 9 - 12. Hopelijk gaat t ruk, snel naar huis tennis kijken.
Dan geef je dus weinig om tennis.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:04 schreef Morthill het volgende:
moet werken aan een presentatie voor volgende week waar ik nog geen zak aan gedaan heb, denk dat ik tennis ook maar skip
quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan geef je dus weinig om tennis.
kloptquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan geef je dus weinig om tennis.
En Federer - Nadal is natuurlijk niet de meest boeiende wedstrijd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
kloptdaarom post ik ook alleen hier tijdens slams en ook alleen bij boeiende wedstrijden
bah nee, vrouwentennis, dat is de shitquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:13 schreef detennismaster het volgende:
[..]
En Federer - Nadal is natuurlijk niet de meest boeiende wedstrijd.
Klasse dit.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:28 schreef Norrage het volgende:
Waarom is het niet gewoon midden in de nacht? Dan word ik gewoon wakker met de uitslag op teletekst, hoef ik niet in spanning te zitten de hele wedstrijd of Fed hem nou wel of niet wegchoket
Ik ben ook voor Federer. Maar als ik zou weten dat hij de finale niet zou winnen en Nadal wel zou ik voor Nadal zijn, want op Djokovic of Murray als winnaar zit ik niet te wachten. Voor Murray zou het fantastisch zijn en dat vind ik dan ook wel aardig. Maar als Djokovic wint, vind ik het eigenlijk een beetje saai.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:36 schreef alors het volgende:
Gezellig tochGa ik weer als enige Nadal supporten, wordt een feestje morgen, hoe dan ook. Ik gun het Federer ook
Inderdaad, Nadal of Federer hebben we nog nooit een Grand Slam zien winnen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben ook voor Federer. Maar als ik zou weten dat hij de finale niet zou winnen en Nadal wel zou ik voor Nadal zijn, want op Djokovicof Murray als winnaar zit ik niet te wachten. Voor Murray zou het fantastisch zijn. Maar als Djokovic wint, vind ik het eigenlijk een beetje saai.
Dan heb jij denk ik een beetje zitten slapen de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:40 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Inderdaad, Nadal of Federer hebben we nog nooit een Grand Slam zien winnen.
Ik word langzaamaan wel een beetje moe van al dat gedomineer in dit decennium. Er mag wel gewoon weer elke grand slam een andere winnaar zijnquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:40 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Inderdaad, Nadal of Federer hebben we nog nooit een Grand Slam zien winnen.
Ik ben ook voor Nadal en dan finale tegen Djokotron.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:36 schreef alors het volgende:
Gezellig tochGa ik weer als enige Nadal supporten, wordt een feestje morgen, hoe dan ook. Ik gun het Federer ook
Wat zou het met Nadal doen als hij in de finale van Djokovic verliest?quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:50 schreef Djokotron het volgende:
[..]
Ik ben ook voor Nadal en dan finale tegen Djokotron.
Hij wordt er denk ik niet zelfverzekerder van. Zeven nederlangen op rij is wel heel veel. Al heeft Nadal ook weleens vijf keer op rij van Djokovic gewonnen.quote:
Ja dan kun je beter stoppen met spelen he. Of zal ie werkelijk de illusie hebben dat ie nooit meer (van Djokovic) verliest??quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij wordt er denk ik niet zelfverzekerder van. Zeven nederlangen op rij is wel heel veel. Al heeft Nadal ook weleens vijf keer op rij van Djokovic gewonnen.
Ja, maar dat was voor Djokovic zijn definitieve doorbraak maakte in de Davis Cup-finale. Nadal was vorig jaar tijdens de WTF ook al futloos door een zwaar en eigenlijk mislukt seizoen, dat zal niet anders worden als hij weer moet buiten voor Djoko.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij wordt er denk ik niet zelfverzekerder van. Zeven nederlangen op rij is wel heel veel. Al heeft Nadal ook weleens vijf keer op rij van Djokovic gewonnen.
Niet weer zo iemand.quote:Op donderdag 26 januari 2012 01:12 schreef JonkersR het volgende:
Hoe laat begint Federer-Nadal? Krijg het nergens gevonden :S
9:30quote:Op donderdag 26 januari 2012 01:12 schreef JonkersR het volgende:
Hoe laat begint Federer-Nadal? Krijg het nergens gevonden :S
Oh, de NOS zendt vanaf de halve finale live uit? Valt me mee.quote:Op donderdag 26 januari 2012 00:47 schreef TheGeneral het volgende:
Vanaf morgenochtend ook weer op de NOS trouwens.
BBC HD laat alleen de partij van Murray zien, dus vrijdag. Wellicht dat die van morgen op de Red Button is, maar daar hebben we weinig aan.
Ja met commentaar van Marcella Mesker.quote:Op donderdag 26 januari 2012 01:17 schreef Salamando het volgende:
[..]
Oh, de NOS zendt vanaf de halve finale live uit? Valt me mee.
Vamos Rafaquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:36 schreef alors het volgende:
quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:24 schreef Marcoss het volgende:
Als het Azarenka-Sharapova wordt, moet je wel het geluid uitzetten
Oeh dat is beter dan livescorehunterquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:27 schreef franklop het volgende:
Zie net dat de NOS livestream heeft van Nadal - Federer... must resist, not to click..
ja dat wel, maar vrees dat ik dan helemaal niet aan werk toekomquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh dat is beter dan livescorehunter
Als ik tegelijkertijd mijn handen op mijn toetsenbord heb komt het wel goedquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:30 schreef franklop het volgende:
[..]
ja dat wel, maar vrees dat ik dan helemaal niet aan werk toekom
Afgelopen Tour de France met rit naar Galibier ook gedaan, met oortjes in en al
quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Zo, Nog een uurtje tot de klassieker
Not sure if serious....quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:52 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees net een tweet van Brad Gilbert dat het blijkbaar erg waait in Melbourne. Volgens Gilbert is het een groot voordeel voor Nadal en wint Nadal in 4 sets. (Waar kun je ook alweer de URL van een tweet vinden?)
Wat mij betreft is dat sowieso jammer voor de kwaliteit van het tennis als het hard waait.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Not sure if serious....Nee, geen grap. Waar kan ik de URL van een tweet vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
www.nos.nlquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:55 schreef Zocalo het volgende:
Weet iemand alvast een goede stream waar je straks kan kijken?
NOS.nlquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:55 schreef Zocalo het volgende:
Weet iemand alvast een goede stream waar je straks kan kijken?
Zullen we gaan turven hoeveel mensen naar een URL gaan vragen? Of naar de tijd van aanvang?quote:
twitter:EstherVergeer twitterde op donderdag 26-01-2012 om 08:57:55Despite the wind @walravensharon and I played a good match and made it into the final!!!. #australianopen http://t.co/pS7ycNvM reageer retweet
twitter:bgtennisnation twitterde op donderdag 26-01-2012 om 08:45:58remember we have a 9-minute delay at 9 o'clock for fireworks. i've been back and forth all day. but now swayed by the wind. Rafa in 4 sets. reageer retweet
Check!quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:54 schreef jojomen4 het volgende:
Fed loverboys, hebben we ze al klaar staan?
- Federer haalde alleen vandaag toevallig z'n niveau niet.
- Federer z'n testikels klommen in z'n buik waardoor hij niet lekker kon bewegen.
- Er stond veel wind dus daar heeft Federer meer last van omdat hij op techniek speelt.
- Federer had een moeilijkere loting dan Rafa.
- De baan wordt elk jaar langzamer.
- Rafa had geluk.VAMOSSSSS!!!!!!
Hier ook hoor.quote:
Alleen trolls laten het dak open. Je gaat toch niet een wedstrijd spelen als er invloed van wind is. Je zou wel flink nadeel hebben als je tegen de wind in moet slaan.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hier ook hoor.
En alsof ze dat gaan dichtdoen voor wind...
Wind is een van de mooie elementen van de natuurlijk. Tennis werd vroeger altijd buiten gespeeld, dus wind is daar een onderdeel van. Als tennisser moet je maar flexibel zijn en je spel aan kunnen passen aan de wind.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:07 schreef Morthill het volgende:
Het zou geweldig zijn als een wedstrijd serieus wordt beslist door windIn welk universum precies?
AD heeft er ook zin inquote:Tennisiconen Rafael Nadal en Roger Federer spelen vandaag de halve finale van het Australian Open. De partij tussen de nummers twee en drie van de wereldranglijst begint om 09.30 uur. AD.nl volgt de tenniskraker Down Under live.
9.05: De Rod Laver Arena stroomt al vol. Het is 19.30 uur in Melbourne.
8.53: De meest legendarische partij tussen Federer en Nadal zal elke tennisliefhebber zich nog goed kunnen herinneren. Dat was in 2008 toen Nadal in de finale van Wimbledon won na 9-7 in de vijfde set. Deze confrontatie wordt door velen bezien als de beste partij ooit.
8.49: In onderlinge confrontaties is de Spanjaard overduidelijk de betere. Nadal won 17 keer van de Zwitser, 7 keer was Federer de sterkste. Niet onbelangrijk: de laatste keer dat beide heren elkaar ontmoetten, op de World Tour Finals in Groot-Brittannië, was Federer met overmacht de sterkste. Het werd 6-3 en 6-0.
8.47: We hebben te maken met twee van de grootste tennisspelers in de geschiedenis. Beide heren zijn goed voor liefst 116 (!) ATP-toernooititels en ruim 110 miljoen dollar aan prijzengeld.
8.45: Zit u er klaar voor? Federer - Nadal in de eindfase van een grandslamtoernooi, dat belooft spektakel. Cola en chips is op dit tijdstip misschien wat ongepast. Wij doen het met koffie en een broodje.
Kut Nadalquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:10 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wind is een van de mooie elementen van de natuurlijk. Tennis werd vroeger altijd buiten gespeeld, dus wind is daar een onderdeel van. Als tennisser moet je maar flexibel zijn en je spel aan kunnen passen aan de wind.
jojo heeft gesproken.
VAMOS!
7 keer?quote:
Afgezien van de vierde set vond ik de US open finale van vorig jaar qua niveau hoger (van de partijen die ik gezien heb dan).quote:De meest legendarische partij tussen Federer en Nadal zal elke tennisliefhebber zich nog goed kunnen herinneren. Dat was in 2008 toen Nadal in de finale van Wimbledon won na 9-7 in de vijfde set. Deze confrontatie wordt door velen bezien als de beste partij ooit.
Dus hawk-eye ook maar afschaffen? Dat was er vroeger ook niet en je moet maar om kunnen gaan met slechte calls op cruciale momentenquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:10 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wind is een van de mooie elementen van de natuurlijk. Tennis werd vroeger altijd buiten gespeeld, dus wind is daar een onderdeel van. Als tennisser moet je maar flexibel zijn en je spel aan kunnen passen aan de wind.
jojo heeft gesproken.
VAMOS!
Gouden tijden voor de oordopjesfabrikanten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 08:24 schreef Marcoss het volgende:
Als het Azarenka-Sharapova wordt, moet je wel het geluid uitzetten
Het niveau van die Wimby finale was echt niet zo hoog. Sowieso een zeer overrated pot. De eerste 2 sets waren echt armoede, en pas vanaf 3e set Tiebreak werd het leuk. En het niveau. tsja...Maar een legendarische wedstrijd was het zeker ook door de onderbrekingen en de duisternis etc. De spanning vergoedde veel. (Het is zeker de meest legendarische pot die ze gespeeld hebben)quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Afgezien van de vierde set vond ik de US open finale van vorig jaar qua niveau hoger (van de partijen die ik gezien heb dan).
quote:Viktoria Azarenka gaat Maria Sharapova achterna. Niet omdat de Wit-Russische met haar schoonheid plots het ene sponsorcontract na het andere binnenrijft, wél omdat ook zij op de baan ook heel wat 'afkreunt'. Om u een idee te geven: De 91,4 decibel die opgetekend werd, staat gelijk aan het geluid van een grasmaaier.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kut NadalIk voel nu al dat ie dat ene breakpoint gaat benutten omdat Federer door de wind een smash misslaat.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:35 schreef TheGeneral het volgende:
Federer wint de toss, kiest voor de andere kant. Nadal kiest ervoor om te ontvangen.
bij dat laatste moest ik even ergens anders aan denkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:35 schreef TheGeneral het volgende:
Federer wint de toss, kiest voor de andere kant. Nadal kiest ervoor om te ontvangen.
He bah.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:37 schreef alors het volgende:
[..]
bij dat laatste moest ik even ergens anders aan denken
Ik ook.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Afgezien van de vierde set vond ik de US open finale van vorig jaar qua niveau hoger (van de partijen die ik gezien heb dan).
Federer begint altijd wel scherp en Nadal krijgt de vorm wel.quote:
Ja, dat had hier duidelijk het gewenste effectquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:52 schreef truedestiny het volgende:
Nadal heeft weinig mogelijkheden dan die backhand van Federer op te zoeken. Daar zal die snel genoeg achter komen, en ook weer gaan doen.
Komt omdat die daarvoor meerdere malen de forehand opzoekt en zichzelf uit positie speelt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ja, dat had hier duidelijk het gewenste effect
Ach, bij de WTF was het 6-3 6-0quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:55 schreef Ambrosius het volgende:
Als dit zo doorgaat wordt het erg eentonig, maar je weet dat dat niet zal gebeuren.
Ja, maar een vermoeide en ongemotiveerde Nadalquote:
Vooral in mindere servicegames waar Federer geen 4 punten maakt ja!quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:54 schreef TheGeneral het volgende:
Al betekent vroeg breaken ook wel weer dat hij lang zijn eigen games moet houden.. Nadal wil nog wel eens terugbreaken bij een mindere game van Fed.
17x denk ikquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:56 schreef jojomen4 het volgende:
Dit gaat natuurlijk niet zo door. Hoe vaak hebben we niet gezien dat Fed sterk begint en Rafa even warm moet draaien? 25 x?
Misschien dat de eerste set naar Fed gaat, daarna zie ik Rafa er 3 achter elkaar winnen. Het feit dat Rafa z'n ballen dieper slaat geeft mij veel vertrouwen.
Ja straks op 5-2 voor Fed, krijgt ie waarschijnlijk setpoints..benut die niet..en wordt daarna gebroken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:57 schreef TheGeneral het volgende:
Toch wacht je steeds op die belabberde game van fed waardoor Nadal breakt en de partij ineens begint te kantelen.
Op deze manier begon hij ook de RG finale vorig jaar. Totdat hij de set moest uitserveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |