abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:32 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943069
2012

28 januari: IslaBonita (meisje)
29 januari: Fee-nix (jongen)

11 februari: CrazyMoon
14 februari: klavertje-4
*** 17 februari: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM
26 juni: Marjolijntje
29 juni: bijtje84
30 juni: clauwheee

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85
21 juli: Gerberaatje
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
13 augustus: SupremeEvil

1 september: Sopho
13 September: Frups

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:56 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943080
Waar we het hebben over onmogelijke bazen / werkneemsters ;)

Mijn laatste post:

Heel eerlijk begrijp ik de bazen ook wel hoor :@

Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
pi_106943137
KatyM:
Had ook tegen m'n lief gezegt dat als hij niet fit was 't wel kon wachten tot een andere x maar hij wilde t graag doen.
pi_106943162
Ja, dat snap ik ook wel hoor! Ik heb aangegeven dat ik voor 3 dagen opvang heb geregeld (nu maandag+dinsdag+vrijdag) en dat ik die dagen graag zou willen werken. Andere dagen zijn ook mogelijk, maar moet ik dan wel snel weten ivm het regelen van de kinderopvang.
Oh, en ik heb er hier nooit een geheim van gemaakt dat ik kinderen wilde. Volgens mij bij mijn sollicitatiegesprekken nog over gehad (4 jaar geleden dus) dat ik het op dat moment nog niet wilde, maar in de toekomst zeker wel. Dus ze wisten het wel voordat ze me aangenomen hebben hier.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106943173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef flugeltje het volgende:

Er wordt ook niet echt aan het bedrijfsbelang gedacht door de meiden die vinden dat alles maar moet wijken voor hun eigen wensen. Dat kost bedrijven heel wat hoofdbrekens natuurlijk. Als ze iemand moeten inhuren voor die extra uren kost dat gewoon echt heel veel extra geld en dat is in deze tijden niet altijd even wenselijk natuurlijk... Ik begrijp ook bijna waarom veel werkgevers terughoudend zijn met het aannemen van jongere vrouwen....
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Als ik zelf werkgever was zou ik het vermijden. En niet hardop zeggen natuurlijk. Ik probeer ook alles zo goed mogelijk over te dragen zodat iedereen er zo min mogelijk hinder van ondervind. Dat is nu het enige wat ik kan doen. En heb er alle begrip voor dat m'n leidinggevende niet laaiend enthousiast is.
pi_106943206
Flugel ik begrijp de bazen ook wel. Wat je zegt is absoluut waar. Voor de werkgever is het ook niet gemakkelijk. Maar om het iemand nou onmogelijk te maken, en zelfs dingen te verzwijgen zoals bij Zoe, dat gaat wel wat ver. Ik denk vooral dat het belangrijk is voor beide om over zulke zaken goed te praten, zodat beide partijen een beetje inzicht en begrip kunnen krijgen voor elkaars situatie.
Dat zou de hele situatie wat kunnen veraangenamen wellicht.
pi_106943277
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:03 schreef flugeltje het volgende:

Oh absoluut. Ik begrijp het ook.
En iedere werkgever is anders natuurlijk hè! Je hebt werkgevers die het niet leuk vinden, maar je tegemoet komen in een oplossing (in mijn droomwereld dan hè?). Dat zou fijn zijn.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_106943292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:06 schreef Zoë23 het volgende:
KatyM:
Had ook tegen m'n lief gezegt dat als hij niet fit was 't wel kon wachten tot een andere x maar hij wilde t graag doen.
Ahw nou is superlief natuurlijk. Krijgen we nu nog complete babykamer foto's?
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:14:20 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943341
Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals bij Zoe, dat is gewoon een echte hork... Maar ik vind ook dat hier over het algemeen een erg negatieve tendens hangt als het om werkgevers gaat. Het is voor hen ook steeds maar aanpassen aan de situatie van anderen. Ik vind het eigenlijk ook een heel legitieme opmerking om te zeggen dat parttime niet mogelijk gaat zijn. Dan kun je als werkneemster zelf nog je beslissing nemen. Beter dan meteen uit dienst en iemand goed in kunnen werken dan na je verlof ineens alsnog uit dienst gaan omdat je zo graag part-time wilt...
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 11:15:39 #10
309370 Nanadu
pi_106943384
*O* voor de mijlpalen woensdag *O* Ik ben vandaag 12 weken *O*

Ik snap deels ook wel de werkgevers, maar het probleem is dat anders veel moeders niet meer gaan werken als er dat soort regels niet zijn. het is toch ook belangrijk voor de economie dat moeders ook blijven werken. Het fijnste is toch altijd als je er samen uit kan komen, door alletwee wat water bij de wijn te doen (ook droomwereld :D )

Ik heb gisteren een hormonale uitbarsting gehad naar (8> Eerst irriteerde ik mij overal aan en reageerde dit af naar (8> en vervolgens kreeg ik een jankbui :'( . Ik ben op het moment zo ontzettend moe, maar heb het ook druk met werk, peuter die erg veel aandacht vraagt op het moment en het huishouden wat voor een groot deel toch op mij komt. Gisterenavond kon ik het allemaal even niet meer aan :@ Arme (8>
pi_106943396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:14 schreef flugeltje het volgende:
Tuurlijk heb je uitzonderingen zoals bij Zoe, dat is gewoon een echte hork... Maar ik vind ook dat hier over het algemeen een erg negatieve tendens hangt als het om werkgevers gaat. Het is voor hen ook steeds maar aanpassen aan de situatie van anderen. Ik vind het eigenlijk ook een heel legitieme opmerking om te zeggen dat parttime niet mogelijk gaat zijn. Dan kun je als werkneemster zelf nog je beslissing nemen. Beter dan meteen uit dienst en iemand goed in kunnen werken dan na je verlof ineens alsnog uit dienst gaan omdat je zo graag part-time wilt...
True. True. :).
pi_106943405
True, Fluugs. Maar als je ook gewoon een fulltime baan hebt, dan kun je toch je werk niet ineens in minder uur gaan doen? Of gaat er dan iemand anders meer werken? Of ga je wat projecten aan collega's overdragen?
pi_106943447
Ik zie dan het verschil eigenlijk niet zo goed tussen ouderschapsverlof (wat ook een jaar duurt, als je het 50/50 opneemt) en parttime werken? :@
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:18:59 #14
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943456
Dat ook nog eens Katy, hoe je het ook wend of keert onze wensen gaan altijd ten koste van anderen. Of collega's werken harder of je werkgever moet iemand inhuren (duur!!)
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:20:16 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik zie dan het verschil eigenlijk niet zo goed tussen ouderschapsverlof (wat ook een jaar duurt, als je het 50/50 opneemt) en parttime werken? :@
Als jij ouderschapsverlof neemt hebben ze een tijdelijk probleem. Heel naar, maar doorheen te komen. Als je voorgoed minder wilt gaan werken zullen ze iemand voor die uren vast in dienst moeten nemen. twee parttimers zijn duurder dan 1 fulltimer...
pi_106943534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:18 schreef flugeltje het volgende:
Dat ook nog eens Katy, hoe je het ook wend of keert onze wensen gaan altijd ten koste van anderen. Of collega's werken harder of je werkgever moet iemand inhuren (duur!!)
Ja absoluut.

Hm nou ik wil van 9 uur per dag werken naar 8 uur per dag. Dus ik ga 4 uur ouderschapsverlof opnemen. En dat ga ik compenseren door harder te werken en hopelijk af en toe wat neer te leggen bij collega's. Al is het probleem bij mij iets minder omdat ik bij een groot bedrijf werk. Maar bij kleine bedrijven komt het kostenplaatje direct voor de baas zijn rekening natuurlijk.

Maargoed, begrip voor beide kanten dus en er zo goed mogelijk samen uitkomen is het doel :).
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:24:20 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106943585
Samen is het belangrijkste inderdaad...

Ik heb ooit eens een werkgever gesproken die 4 dames in dienst had waarvan er 3 gelijktijdig zwanger waren. Die had echt een flink probleem...
pi_106943626
quote:
17s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:12 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ahw nou is superlief natuurlijk. Krijgen we nu nog complete babykamer foto's?
Haha als t echt af is :9 moet nog n plankje komen en dat soort dingen

En gedoe met werkgever: blijft lastig
Hoop iig dat ieder er uitkomt over hoe de werkdagen na de bevalling in te delen..
Ben 'blij' dat ik t gezeur niet heb en m'n contract afloopt
(ook niet geheel wenselijk natuurlijk..) maar ik zou dat gezeur nu echt niet trekken.
pi_106943666
Is er nog iemand die ik blij kan maken met een stapeltje wij jonge ouders, kinderen en ouders van nu? Leuk leesvoer tijdens je verlof O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106943686
Maar een jaar de helft van het werk laten liggen is ook niet zomaar bijgewerkt, lijkt mij?
Misschien denk ik er ook wel te makkelijk over hoor, maar dat komt ook een beetje door de houding die ze hier hebben. Als ze gelijk al zeggen dat ze niet weten of het wel mogelijk is om minder te gaan werken (door degene die er eigenlijk niks over te zeggen heeft) schiet dat ook wel een beetje mijn verkeerde keelgat in. Je kunt ook gewoon vragen naar de wensen en samen kijken wat wel kan.
Ik werk nu 7,25 uur per dag, dat kunnen er best meer worden. Maar dan wil ik ook dat er naar mijn wensen geluisterd wordt (en dat is wat anders dan dat deze gelijk uitgevoerd moeten worden).
pi_106943735
Tja, we kunnen het zwanger zijn helaas niet uitbesteden. Ik vind het jammer dat het als lastig gezien word.
Vrouwen moeten tegenwoordig gewoon werken, dus er moeten dan ook gewoon regelingen zijn.
Pech voor de werkgever hoor, maar ze krijgen het meeste vergoed en ze weten hopelijk dat het er gewoon bij hoort als je personeel hebt. We zijn nou eenmaal geen robots.

En als er iemand minder uren gaat werken, kan iemand anders ook weer part time werken.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:38:07 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_106943895
Ik zie het ook van beide kanten. Ik begrijp goed dat het voor een werkgever best vervelend kan zijn als een werknemer haar uren terug wil laten schroeven. Er moeten dan toch oplossingen worden bedacht doe vaak extra kosten met zich meebrengen. Toch hoort het er gewoon bij! Je kan moeilijk vrouwen tussen de 20 en pakweg 40 verbieden te gaan werken omdat ze wel eens zwanger zouden kunnen worden. Ik heb nog niet bij mijn werkgever aangegeven dat ik 11 uur minder wil gaan werken (ben pas 13 w) maar wil wel volgende week hierover een gesprek aangaan. Als beide partijen weten waar ze aan toe zijn kom je er denk ik het beste uit. Ik ga ook een uur extra per dag werken maar wel 2 dagen minder. Ben ook heel benieuwd hoe we dit gaan oplossen maar dat komt vast wel goed.
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:39:49 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_106943947
Oh, en ik typ mobiel vandaar de foutjes en het gebrek aan alinea's :').

Gisteren overigens de uitslagen gehad van de combinatietest en er is geen verhoogd risico! Gelukkig!
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:49:46 #24
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106944188
Zo, wat gaan jullie ineens hard! Maar gelukkig kan ik toch niet meepraten over werkgevers, dat scheelt ;).

KatyM: ik zal die serie ook op t lijstje zetten, is het een soort BigBang Theory, of heel anders? Wij hebben ook net weer een serie ontdekt: Misfits. Is Engels (ik hou wel van die humor) en zeer de moeite waard (zeg ik al na 3 afleveringen :) ). En heb je Californication nog bekeken?
pi_106944245
Ik denk ook dat het ligt aan hoe je t brengt. Ik heb ook wel eens.meegemaakt dat iemand.ouderschapsverlof eistte. Zonder.overleg over hoe en wat, want ze had er recht op. Ook ging dr man minder werken en minder.verdienen en dat.geld wilde zij bij dr salaris hebben...met dat soort eisen maak je ook geen vrienden
(zeg niet dat jullie zo doen hoor. Ken t hoe bazen kunnen zijn ;) daardoor.werd k vorige keer werkloos. Oh ja en omdat.de filiaalmanager me niet moest omdat.k teveel doorhad wat ze.deed. dus heeft ze t.niet netjes gespeeld. Achteraf wel blij om ;))
pi_106945068
Mijn werkgever wil pertinent geen parttimers die minder werken dan 4 dagen per week. Via het ouderschapsverlof accepteert hij nu 3 dagen maar als je daarna wil blijven moet je weer naar 4 dagen.

Niemand zin in leesvoer? Ik stuur ze gratis op O-)
The way you rock'n'roll
pi_106945249
Ik wil wel DML? Maar kost je dat geen godsvermogen aan verzendkosten dan? :D
Al moet ik nu écht even in overleg. We pmmen wel anders.
pi_106945354
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:24 schreef Kuukske het volgende:
Ik wil wel DML? Maar kost je dat geen godsvermogen aan verzendkosten dan? :D
Al moet ik nu écht even in overleg. We pmmen wel anders.
pm!
The way you rock'n'roll
pi_106946971
Gelukkig niks te maken met werkgevers en dat soort dingen. op school vrij vanaf 6 april tot het nieuwe schooljaar september dus. enige die er last van ondervind ben ik zelf omdat ik dan alles in moet halen xd

Morgen 23 weken en aangezien ik een tijdje al dagelijks wat voel begon ik me nu na 3 dagen zorgen te maken aangezien ik helemaal niks van leven heb gevoeld. alleen heel veel harde buiken heb gehad de afgelope dagen. Dus de verloskundige gebeld en die heeft toch gezegd de gyneceloog te bellen. nu vanmiddag langs voor een echo omdat een ctg nog te vroeg is. Hopelijk is alles goed.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_106947268
:o Sam.. Hoop dat alles goed is met de beeb!
Laat je hier weten hoe de echo was?
pi_106947385
Ik laat zeker wat weten als ik meer weet.
Moet ook wel zeggen dat ik best veel stress heb gehad afgelope dagen en wat conflicten met me vriend. hij zit in het gips met zijn been en ik kan bijna niks door me bekken en banden dus frustraties. Ik maakte me eerzte instantie niet zo;n zorge maar me moeder en de vlos zijden dat ik moest bellen dan ga je je toch wel dingen afvragen..
pi_106948073
Kan idd heel goed stress zijn :Y als ik het druk heb of me druk maak dan voel ik de beeb ook veel minder, en das helemaal niet leuk. Dus kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als je m 3dagen niet voelt.

Goed dat ze t controleren :*

Vervelend dat jij en je vriend beide niet zo mobiel zijn :(
pi_106949642
Ik heb t idee dat k iets van beeb begin te voelen :o
Beetje drukkend gevoel, niet echt schopjes ofzo,maae soort van beweging ofzo.
Ben benieuwd of het inderdaad de baby is, maar dat zullen we wel gaan merken.
pi_106950722
Fijn dat ze het even gaan controleren Sam. Bij twijfel altijd aan de bel trekken hoor!

Leuk Sonnetje! Ik denk het ook af en toe, dat ik wat 'golfjes' voel zeg maar. En soms ook plopjes. Binnenkort worden we vast flink geschopt! O+
  woensdag 18 januari 2012 @ 14:54:07 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106950801
Sam, succes strakjes!
pi_106950818
Hadden we het hier vanochtend nog over zwangerschapsverlof en bazen en al dat soort zaken. Dus ik dacht, eens zoeken of er iets bekend is over andere regelingen bij een meerling zwangerschap. Stuitte ik op dit artikel, wilde het jullie toch eens laten lezen. Ik vond het schokkend!

http://www.nataal.nl/index.php/columns/uit-hart-van/182-sepvisser
pi_106950840
Ben benieuwd of.deze drukker is.dan zijn of.haar broer :D
Maar is zeker leuk O+
Jij zal helemaal goed.geschopt gaan worden denk ik :D
pi_106950914
Ik ook Son! Sinds gister! *O*

Wat betreft werkgevers. Ik begrijp ook beide kanten wel. En sommige bedrijven, zoals die van mijn lief, nemen bewust zo weinig mogelijk jonge vrouwen aan. Dat is een keuze. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze nu niet moeilijk doen over het beter kunnen combineren van werk en thuis voor mijn lief zodat hij straks ook een dag extra thuis is.

Ik werk in een organisatie waar veel jonge vrouwen zijn en ze dus weten dat dergelijke verzoeken binnen kunnen komen. Ze doen ook niet echt moeilijk over het toekennen van ouderschapsverlof of parttime werken, maar het is wel af en toe passen en meten hoe de gaten worden opgevuld.
Vervanging is er nauwelijks, en na verlof betekent het 4 mnd werk inhalen en zelf regelen hoe je het (eventueel) in minder uren rond krijgt. Wij doen het hier nu met twee mensen (ik 36 en mijn collega 32), waarvan niet zeker is of eind dit jaar de 32 van mijn collega worden verlengd. Ik ga terug naar 31,5 en dan heb ik dus wel een behoorlijk gat waar waarschijnlijk geen duidelijkheid over is als ik in mei met verlof ga. Dat is nu mijn enige zorg eigenlijk. Maar in de kern heeft dat met bedrijfsbrede keuzes te maken, niet zozeer met moeilijk gedoe richting zwangere medewerkers.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_106950915
:) ik ben er soms bang voor ja! :D
pi_106951292
Mijn werkgever is echt een voorbeeld wat betreft opleidingsmogelijkheden en het aannemen van vrouwen/werknemers met kinderen.

Het wordt wel wat minder, maar dat is vooral op financieel gebied, en dat is logisch gezien alle bezuinigingen. Maar dan nog mogen wij als medewerkers niet klagen.

Werkgevers worden wel snel beschuldigd van discriminatie op dit gebied, maar wij hebben hier op echte "vrouwenafdelingen" echt wel problemen gehad met de bezetting door allerlei zwangerschapsverloven/ouderschapsverloven.

Maar natuurlijk mogen ook genoeg werkgevers een schop onder de kont krijgen. Mijn zus moest gewoon op het toilet gaan zitten om af te kolven en daar gebruikte ze maar gewoon haar pauze voor omdat ze niet durfde te zeggen dat je daar ook tijd voor krijgt volgens de wet.

En dat ze 2 weken eerder met verlof moest door de bloeddruk was in hun ogen onzin, alsof dat door het werk komt enz.
pi_106951838
Bijtje het is inderdaad belachelijk dat je verlof niet verlengd wordt bij een meerling en dat je niet meer hulp krijgt.

Net als bij vroeggeboorte.
Als je kindje met 32 weken wordt geboren, blijft de baby een tijd in het ziekenhuis dat betekent geen kraamzorg meer. Vervolgens moet je vanaf de dag van de geboorte dan 16 weken later weer aan het werk! Terwijl juist die kinderen meer zorg nodig hebben,meer stress meebrengen en je aan het begin als een gek heen en weer reist naar het ziekenhuis. (ook vaak bij meerlingen)

Ik vind dat je toch nog wat recht op hulp zou moeten krijgen als de kinderen thuis komen, bijv. 2 dagen om even op te starten. En natuurlijk beetje meer verlof, vooral ook voor de vader.
pi_106952957
Succes straks Sam!

En sonnetje en bijtje voelen de baby!

Ik heb morgen om 3 uur de versiepoging, spannend! Ik heb er niet zulke hoge verwachtingen van, aangezien een soepele buik wel een belangrijke factor voor succes is en mijn buik al hard wordt als je er alleen maar naar kijkt :+
Maar we gaan t zien!
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:05:46 #43
250838 Fee-nix
pi_106953432
sonnetje en bijtje wat leuk dat jullie de baby('s) voelen!

Sam, oei dan zou ik me ook wel ongerust maken. Ik hoop dat alles goed is. Succes.

Klavertje wat spannend! Ik hoop voor je dat het lukt!

Ik ben moed aan t verzamelen om de badkamer schoon te maken... :P. Zooooo geen zin in!
pi_106953522
Covie bij sommige werkgevers is het inderdaad om te huilen...
Nou inderdaad. De regelingen voor kraamzorg en zwangerschapsverlof in bijzondere gevallen zijn echt niet goed hier. Zeker niet als je gaat kijken naar andere europese landen. Maar ja, wat doe je eraan?
Ik ga ook maar eens kijken naar ouderschapsverlof...

Klavertje, spannend hoor! Succes alvast, sterkte voor als het pijnlijk is. En hopelijk lukt het!

Fee-nix hoe kan dat nou, kom op schrobben met die nesteldrang!! :6
Nee hoor meid, als je dr geen zin in hebt of puf, gewoon niet doen. Poets de kraamzorg maar wat harder straks ;)
  woensdag 18 januari 2012 @ 16:27:42 #45
250838 Fee-nix
pi_106954282
Haha, ja ik weet niet waar mijn nesteldrang van dit weekend gebleven is! Maar ik ga nu naar boven! Het is echt nodig en straks beval ik vannacht en dan durf ik de kraamverzorgster niet in de badkamer te laten :P hahaha.
pi_106956050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:52 schreef klavertje-4 het volgende:
Succes straks Sam!

En sonnetje en bijtje voelen de baby!

Ik heb morgen om 3 uur de versiepoging, spannend! Ik heb er niet zulke hoge verwachtingen van, aangezien een soepele buik wel een belangrijke factor voor succes is en mijn buik al hard wordt als je er alleen maar naar kijkt :+
Maar we gaan t zien!
En clauwheee ook he! ;)

Spannend morgen de versiepoging (ik lees steeds versierpoging :D)
Ben benieuwd of ie gaat lukken!
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:15:03 #47
250838 Fee-nix
pi_106956078
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:14 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En clauwheee ook he! ;)

O, had ik ook over heen gelezen! Leuk Clauwhee!
pi_106957908
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:14 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En clauwheee ook he! ;)

Spannend morgen de versiepoging (ik lees steeds versierpoging :D)
Ben benieuwd of ie gaat lukken!
Hahaha ik typ dat ook steeds eerst :+

Leuk clauwhee!!
pi_106960349
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:27 schreef Fee-nix het volgende:
Haha, ja ik weet niet waar mijn nesteldrang van dit weekend gebleven is! Maar ik ga nu naar boven! Het is echt nodig en straks beval ik vannacht en dan durf ik de kraamverzorgster niet in de badkamer te laten :P hahaha.
Ik had in mijn kraamweek een stagiaire kraamverzorgster bij mijn kraamhulp. Die twee dames hadden binnen een uur mijn hele huis blinkend aan kant _O- En gingen zich vervolgens op zolder bezig houden met het wasgoed terwijl ze lekker aan het kletsen waren. Win win situatie want ik had lekker mijn rust en een schoon huis, en de kraamverzorgsters konden het goed vinden met elkaar (en met mij en mijn man) _O_
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:16:42 #50
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106960594
Zo, dat klinkt inderdaad ideaal Octo! :)
Hoop dat de volgende keer ook mee te maken! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:42:21 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106961597
Hier een positieve ervaring. Verteld dat ik zwanger was, werd enthousiast op gereageerd. Heb vervolgens zelf mijn vervangster geworden en ingewerkt. Is allemaal goed gegaan. Toen ik tergukwam begon ik over ouderschapsverlof. Mijn lg (vrouw) raadde het me af. Ze stelde voor dat ik in de eerste maanden eens even kon gaan kijken hoe e.e.a. ging zijn, even wer goed wennen aan het werkende leven, en dat ik dan daarna rustig aan eens zou kunnen gaan kijken wat ik nu echt wilde. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt, ik maakte kortere dagen en had lekker de woensdagmiddagen vrij. Na een paar maanden was ik eruit, ik wil toch 36 uur blijven werken. Was ik even blij dat ik geen 4 uur per week ouderschapsverlof had opgenomen! Op dit moment werk ik nog steeds woensdagmiddag niet, en heel de vrijdag ook niet. De rest van de dagen werk ik wel. Pak hier en daar, als het nodig is, ook 's avonds of in weekend nog eens een uurtje mee. Misschien werk ik wel 36 uur en misschien ook niet. Bij mijn werkgever gaat het om je output en of je je afspraken nakomt die je met je leidinggevende daarover hebt gemaakt. Ik snap sws niet waarom er nog zo met uren wordt gedacht, het gaat er toch indd om wat je oplevert?
pi_106961679
Octo :D dat klinkt goed (hóe goed konden ze het met S vinden :+ ? ;)) misschien moet ik ook maar aangeven dat er wel een stagiair mee mag komen O-) ik rust en zij mijn huis aan kant!

Klavertje! Ik hoop ontzettend voor je dat het lukt en dat het 'makkelijk' gaat! Succes vrouw! :*

Baby's die gevoeld worden!! *O* hier een paar dagen best rustig, maar maandag bij de echo lag de baby met het ruggetje naar de voorkant, dus de voetjes en handjes richting mijn rug :') dat voel ik niet :D

Verder begin ik mijn banden te voelen :+ dus ik vrees op een pens-explosie een dezer dagen!

Werkgevers, werktijden e.d.: ik heb de 'mazzel' bij een groot bedrijf te werken waar dat soort dingen vrij 'makkelijk' kunnen. Liever hebben ze dat je niet onder de 28 uur werkt, maar ze doen eigk ook niet echt moeilijk als je dat toch wilt. Straks als mijn dame naar school gaat (OMG goddank duurt dat nog heel lang :+ wordt ws pas als deze baby naar school gaat..) kan ik onder schooltijden gaan werken.. dan kom je toch op max 24 uur. Nou heb ik wel de mazzel dat meneer 1 dag vrij behoudt, en ik eigk ook, dus dat ik gewoon 1 dag per week sowieso de hele dag werk, dus het komt wel goed.

Nog ver van mijn bed show :P
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:45:58 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106961730
Fee-nix, ik denk niet dat je badkamer zo goor is dat je kraamverzorgster denkt dat je al jaren niet gepoetst hebt ;)

Ow en ik had vanmorgen echt even een smeltmomentje. Mijn zoontje was lief aan het spelen en opeens komt hij naar me toe gerend, zegt 'mama?' op een suikerzoet toontje, trekt mijn shirt omhoog en broekband naar beneden en plant zomaar een kusje op mijn buik! :o
Geen idee waar dat vandaan kwam maar mij kon je opvegen O+

De baby is trouwens erg druk vandaag. Herkenbaar?
pi_106961767
Wat lief!! O+

Ik zei vanavond, al grappend :+ , tegen de dame: waar is je broertje? Wijst ze gelijk naar mijn buik en begint erin te prikken :') :D!!
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:53:44 #55
250838 Fee-nix
pi_106962032
Octo dat klinkt ideaal!

Asy, nee zoooo smerig was m'n badkamer inderdaad niet :P. Maar ik ben blij dat ie nu weer glimt ;). En wat ontzettend lief van Harry! Ik zou ook helemaal smelten O+ . Jesper praat trouwens nog niet, maar hij begrijpt wel alles wat we zeggen. Ik vertel ook wel regelmatig even over z'n broertje. Ben benieuwd wat er blijft hangen.

Gerberaatje dat is ook slim zeg! Mijn ventje heeft daar dus echt nog geen benul van...
pi_106962214
Ik ben soms ook mega verbaasd over wat ze begrijpt (en soms een gelukkig toeval :D)

Ach, ze staat nog niet eens met haar 18 maanden, maar ze is gewoon éxtra slim 8-) ;)
pi_106962626
Ik heb t af.en toe.wel over de baby tegen Floris, zal vast wel wat blijven hangen (aangezien hij echt heel veel onthoudt).
Maae.je ziet nog niks, dus doet m weinig ga k vanuit :)

Gisteren van mn zus een heel schattig pakje gehad O+ had.mn nichtje uitgezocht O+

Oh en werken. Als de kinderen naar.school gaan kan k makkelijk onder schooltijd werken. Ik heb een flexibele werkgever :P op mn werk zijn ze wel op zoek naar nog.iemand voor.mijn functie. Sowieso wel handig en nu helemaal :) (voordeel van werken bij je.vriend, hij kan er alvast op inspringen dat k straks.een hoop weken afwezig ben ;))
pi_106963333
Wat ontzettend O+ O+ O+ O+ O+ Asy

Ik was net bij mijn nieuwe tweeling neefje en nichtje en mocht een flesje geven. Echt wel weer wennen hoor zo'n kleine frummel en dat nekje wat zo slap is.
Mex was wel een beetje jaloers, maar wilde ook graag spelen met ze en ging het voedingskussen heen en weer schudden.
Toen ik klaar was met het flesje zette ik het op tafel en pakte die het en wilde het weer in de mond van de baby doen, wel lief van hem en hij heeft ook een kusje gegeven.
Was leuk om even een beetje te zien hoe het straks zal gaan.
Goed idee om over de baby te gaan praten tegen hem. Volgens mij begrijpen ze echt heel veel hoor.
pi_106963988
Hallo dames! nog even niet bijgelezen want voel me niet zo goed.

De echo was verder goed kindje was rustig maar bewoog wel. ook het hartje was in orde wel veel harde buiken. houden die aan moet ik terug komen. Alleen nu zat ik toenstraaks op de wc en met het afvegen veegde ik een hele dikke substantie felgroen slijm/afscheiding iets mee af. sorry voor de ranzigheid xd heb ook al 2 dage enorme stekende pijn in mijn onderrug. ik vind het vervelend om nu al meteen te belle naar het ziekenhuis omdat ik er dus al ben geweest weet iemand of herkent iemand dit? als ik op google zoek vind ik alleen maar dingen over de gewone slijmprop dat is dit niet..
pi_106964075
Sam: misschien blaasontsteking of schimmelinfectie? Zou wel even overleggen hoor!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106964227
Blaasontsteking heb ik verderg een klachten van ofzo.. heb dat heel vaak gehad maar geen pijn of branderig gevoel bij het plasse niet kleine beetjes ofzo daarom dacht ikdaar zelf eerste nstantie niet aan maar zou zeker kunnen! zal zo toch even bellen dan iniedergeval had gehoopt dat iemand hier het zelfde heeft gehad.
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:41:37 #62
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106964331
@ Sam, wat phaidra zegt...ff bellen ! Want bij een uitstrijkje weten ze het gelijk, en ook de urine kunnen ze gelijk zien ofdat er wat is of niet. En blaasontsteking hoef je niet altijd te merken, zeker niet als je zwanger bent.

(heb t ook eens gehad toen ik niet zwanger was, en toen merkte ik het pas toen het ' te laat' was, gevolg...5 dagen ZH)

Verder ff jompelen voor de mijlpalen vandaag *O*
En voor de bewegende baby's *O*
En de slimme peuters *O*
pi_106964350
De typische klachten voor blaasontsteking hoeven tijdens een zwangerschap niet voor te komen... Veel harde buiken kan wel een symptoom zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106964548
aah dan zal het toch blaasontsteking zijn. heb al de hele dag harde buiken. nou ik ga even belle nu na de hap en laat dan wat weten. Dankjewel xx
pi_106965646
Ik zie zo snel geen ander topic waar ik dit kan vragen...

Mijn vrouw krijgt maandag 23 januari n keizersnede, dat is natuurlijk geweldig, maar waar mn vrouw mee zit, is dat mn schoonmoeder er bij wil zijn (niet bij geboorte) zodra t kind er uit is. Heb al gegoogled over hoe en wat , maar kan niet vinden wanneer mn vrouw zo ongeveer is bijgekomen en bezoek kan ontvangen...

Ik heb zoiets van kom maar lekker na de middag, rond n uurtje of 1, maar ze is nogal n doordramster :-p

Had al t idee om gewoon tegen de dokter te zeggen: bezoek pas om 13:00 naar binnen niet eerder, hopelijk is dat n mooie oplossing!
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:15:22 #66
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106965813
En wat vindt jouw vrouw dan precies?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:29:56 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106966581
Je vrouw zit ermee dat haar moeder erbij wil zijn? Waarom zegt ze dat zelf niet tegeb haar dan? Of lees ik het verkeerd?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106966853
Die durft t niet zo direct te zeggen...

Vandaar dat ik vraag om jullie tips...

Ze heeft zelf geen fokaccount, daarom vraag ik t.
pi_106967184
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:11 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zie zo snel geen ander topic waar ik dit kan vragen...

Mijn vrouw krijgt maandag 23 januari n keizersnede, dat is natuurlijk geweldig, maar waar mn vrouw mee zit, is dat mn schoonmoeder er bij wil zijn (niet bij geboorte) zodra t kind er uit is. Heb al gegoogled over hoe en wat , maar kan niet vinden wanneer mn vrouw zo ongeveer is bijgekomen en bezoek kan ontvangen...

Ik heb zoiets van kom maar lekker na de middag, rond n uurtje of 1, maar ze is nogal n doordramster :-p

Had al t idee om gewoon tegen de dokter te zeggen: bezoek pas om 13:00 naar binnen niet eerder, hopelijk is dat n mooie oplossing!
Na de keizersnede blijft ze nog een tijdje op de uitslaapkamer, daarna komt ze terug op de kraamafdeling en daarna mag ze bezoek ontvangen. Ik vraag me alleen af of ze daar op zit te wachten. Kun je niet tegen je schoonmoeder zeggen dat je belt zodra ze langs kan komen?
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:45:00 #70
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106967372
Mijn ouders zaten in de lobby... en ze mochten komen zogauw we ze belden... (geplande Ks ook)
10.19 is mijn dochter geboren.. maar ik denk dat mijn ouders pas rond 1 bij ons waren!
Uitslaapkamer, morfinepomp, suf, eerste voeding, even met z'n 3en zijn, kleertjes aan, suf/pijn, controle, verpleegkundige die ook dingen van me wilde ;)...... Dus er ging best wel wat tijd overheen voordat ik 'klaar' was voor visite
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  woensdag 18 januari 2012 @ 21:48:00 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106967534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:34 schreef JohnB52 het volgende:
Die durft t niet zo direct te zeggen...

Vandaar dat ik vraag om jullie tips...

Ze heeft zelf geen fokaccount, daarom vraag ik t.
Dan zeg jij toch gewoon dat je schoonmoeder pas na x tijd kan komen?
Desnoods verzin je een tijd.

Ik praat met Harry wel soms over de baby als in dat er een baby in mijn buik zit, maar verder niet.
We hebben nu een boekje in huis over Jelle en de baby, waarin de mama van Jelle een dikke buik heeft met een baby erin en dan vraag ik standaard 'wie heeft er ook een dikke buik met een baby erin?' en dan prikt hij in mijn borsten :') tot grote hilariteit van omstanders doet hij dat vaker als je vraagt waar de baby in de buik zit en hij weet prima waar een buik zit
Maar dat kusje dat kwam helemaal uit zichzelf want dat heb ik nog nooit van hem gevraagd. En mijn man doet het ook nooit. Daarom was het extra lief O+
pi_106967915
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:45 schreef Reilain het volgende:
Mijn ouders zaten in de lobby... en ze mochten komen zogauw we ze belden... (geplande Ks ook)
10.19 is mijn dochter geboren.. maar ik denk dat mijn ouders pas rond 1 bij ons waren!
Uitslaapkamer, morfinepomp, suf, eerste voeding, even met z'n 3en zijn, kleertjes aan, suf/pijn, controle, verpleegkundige die ook dingen van me wilde ;)...... Dus er ging best wel wat tijd overheen voordat ik 'klaar' was voor visite
Precies, dat is het antwoord dat ik zocht, bedankt!

Je hebt schoonmoeders en je hebt schoonmonsters, zeg ik altijd maar!

Ze dramt nogal door, en daarnet belde ze alweer om te vragen of ze toch niet alvast om 06:30 achter ons aan kon rijden, ze zou wel op de gang wachten....

Mijn ouders moeten gewoon werken, en komen na t avondeten wel even langs, om te horen of alles goed is, en wat de naam van t kindje is, wat kan je anders doen dan ff te kijken en gedag te zeggen? Vrouwlief ligt niet voor niets in t ziekenhuis :-)
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:33:18 #73
250838 Fee-nix
pi_106969822
Ik heb ook een keizersnee gehad, geen geplande. Maar ik hoefde niet naar een uitslaapkamer (hangt er denk ik vanaf of je volledige narcose krijgt? Want ik had alleen een ruggeprik), werd gewoon weer gelijk naar de kraamafdeling gereden (eigen kamer, dat wel) en daar wachtten mijn man en zoontje op me. En zodra ik daar was onze ouders gebeld en die kwamen dus heel snel al kijken. Maar dat was omdat wij dat fijn vonden. Het is jullie moment hoor, jullie kindje. Het lijkt mij het beste om gewoon heel duidelijk en eerlijk te zijn over jullie wensen tegen haar moeder. Ze klinkt nogal opdringerig, maar daar hoef je je toch niet door te laten intimideren. Dus ik zou gewoon samen bedenken wat jullie het liefst willen en dat dan tegen haar zeggen. En als het niet zo direct kan, dan verzin je inderdaad desnoods een tijd. Succes.

Sam, gelukkig was alles goed met de baby! Ik hoop dat je ook gauw van je andere klachten af bent.

Nou meiden, verder niks te melden... geen gerommel vanavond tot nu toe. Slaap lekker en tot morgen!
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:55:16 #74
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106970923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:33 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb ook een keizersnee gehad, geen geplande. Maar ik hoefde niet naar een uitslaapkamer (hangt er denk ik vanaf of je volledige narcose krijgt? Want ik had alleen een ruggeprik), werd gewoon weer gelijk Sam, gelukkig was alles goed met de baby! Ik hoop dat je ook gauw van je andere klachten af bent.

Ik heb ook een keizersnede gehad (spoed, dus ongepland) en een ruggenprik en ik heb wel in de uitslaapkamer gelegen. Geen idee hoe lang, naar mijn idee veel te lang! ;) Ik had dus geen idee hoe het met m'n kind was. Want die was met spoed afgevoerd naar de neonatologie. Opa's en oma's kwamen ook pas vele uren nadat ons meisje geboren is.

Zo, en nu weer snel weg hier want ik heb hier niks te zoeken! :P
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:02:21 #75
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106971269
Hahahaha ik zag jou naam als staan als laatste... Moest toen wel even meteen gluren hoor!

Hier geen kriebels maar ik gluur graag mee ;)

@ John...
Ohh mijn ouders zaten ook geloof ik al rond een uurtje of 9 beneden ;) (8 uur moesten we ons melden).. Uiteindelijk zijn ze rondom het zh gaan wandelen geloof ik.. Plaatsvervangend zenuwachtig dus ze wilde niet thuis blijven zitten.. maar geen moment de vraag of ze eerder dan ons belletje mochten komen zeg maar..
Ik heb wel op de uitslaapkamer gelegen met alleen een ruggeprik... voornamelijk voor de eerste controles en het aansluiten op de morfinepomp... Geloof dat ik met een 3 kwartier richting onze kamer gebracht werd..

Moet wel erbij zeggen dat ik allergisch reageerde op de morfinepomp... dus ook een beetje van de wereld was waardoor ik misschien wat langer nog niet toe was aan visite... Wellicht dat het zonder die reactie wat eerder gekunnen had..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 06:56:43 #76
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_106978548
Pffff, wat een nacht. :{

Na een avondje uit eten in een sushi-restaurant (nee, ze heeft geen rauwe vis en zo gegeten), vanwege een verjaardag, lagen we om middernacht in bed. Op dat moment kreeg ze enorme steken in haar buik, van haar navel tot vlak onder haar ribben. Een uur lang, het leek maar niet weg te gaan. Dan wordt die kleine daarbinnen ook nog wakker en begint te schoppen. ;(

Ik had het telefoonnummer van de spoedeisende hulp en van de verloskundige al opgezocht, toe het eindelijk begon weg te trekken. We hebben geen enkel idee wat het geweest zou kunnen zijn. :{
F.K.A. SuperwormJim
pi_106979129
Oh dat klinkt vervelend SWJ. Ze kan natuurlijk alsnog even de vk bellen, het gevoel uitleggen en vragen wat het zou kunnen zijn? Anders blijft ze misschien met vragen rondlopen.

Hier wakker geworden met maagzuur. ;(. Gelukkig wel weer een nacht lekker doorgeslapen.
En wat een butweer hè? :o. Ik was in staat om me vanmorgen nog drie keer om te draaien, maar de wekker bleef maar snoozen :').
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:09:23 #78
250838 Fee-nix
pi_106979688
Mogguh en meld :). Met baby in de buik...

SWJ dat klinkt niet fijn! Misschien inderdaad alsnog even vragen aan de vk.

Kuukske ik zeg: wekker kopen zonder snooze >:) .

Hier goed geslapen. Helaas :6 . Ook totaal geen 'gerommel'. Ik hoop dat het de stilte voor de storm is :P .
pi_106979694
Sam wat fijn dat alles goed was met de beeb :)
Idd even naar de dokt voor uitstrijkje oid

Asy wat lief!! O+

SWJ wat kuukske zegt :*

Kuukske: bah das niet leuk!
T is wel lekker weer om in bed te blijven liggen idd haha

Dinsdag zag ik m'n buik bewegen als de beeb schopte, gisteravond in bed weer :D vond m'n lief ook leuk om te zien.
Hij vind t ook fijn dat de kinderwagen n box nu in huis staan zodat ie wat kan wennen. 't is nog wel onwerkelijk zegt ie.

Gisteravond wel weer n zere buik, voel me ook niet zo fit. Ga morgen niet werken en dan t weekend waarsch wel..
En..zometeen naar de vk .:)
pi_106979753
Meld! O-)

SWJ wat vervelend! Misschien toch iets verkeerds gegeten, of het viel niet goed? Zou ook even de vk bellen, al is het over...

Kuuks, fijn dat je lekker geslapen hebt. Jammer van het maagzuur. Is zo ongeveer het enige waar ik geen last van heb. :')

Hier ook redelijk geslapen. Maar vorige week ziekjes, ging over, gister weer ziekjes, vandaag weer iets beter. Keel als schuurpapier, bleh. Ondanks alle klachtjes ben ik waarschijnlijk één van de weinigen die wil dat beebje nog even lekker blijft zitten. Omdat ik nog wat dingetjes wil doen in mijn verlof, omdat de kleine nog even lekker mag groeien (de vk verwacht een 6ponder) en omdat ik dus ziekjes ben. Maar vooral omdat ik het zwanger zijn toch wel ga missen ondanks de klachten. Vind t zo speciaal, mn kleine meid in mijn buik! O+ Heeft ook drie jaar geduurd voor ik zwanger was. En ik weet niet of ik dit nog een keer mee mag maken...
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_106979781
Mogge Feeninx en Zoë!

Hier ook minder gerommel Fee.

Zoë ff rustig aan!
pi_106979841
Goeiemorgen :)

Aww IB! Is ook zeker speciaal zo'n mooi wonder in je buik O+
Ook al ziekjes dus : (

Ja ga na de vk gelijk naar huis. Bwuh niks aan zo!
pi_106979871
Kuuksk, wekker gewoon uitzetten en je omdraaien? ;)

Fee-nix jammer, geen gerommel meer.

Zoe ja leuk gezicht is dat he? Voor de mannen wordt het dan langzaam allemaal wat 'echter'.

Isla ik snap je gevoel wel, geen haast hoor om die baby uit je buik te krijgen. Al is dat natuurlijk ook weer hartstikke leuk. Maar zeker als je wat ziekig bent kan ik me voorstellen dat je denkt nou, nu maar even niet!

Hier weer paar keer wakker geweest met kuit/voetkramp. Grr elke nacht is het raak. Stom.
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:19:43 #84
250838 Fee-nix
pi_106979874
Het is ook iets heel onwerkelijks Zoë :). Bij een tweede weer hoor ;). (Vind ik dan)

IB zullen we ook synchroon gaan bevallen? :P. En rot dat je steeds zo ziekig bent...
pi_106979937
Bijtje heb je al magnesium geprobeerd? Schijnt te helpen!

Ja Fee laten we dat gezellig doen hihi. Lijkt me wel gezellig. Het wordt een kop-aan-kop race haha.
pi_106979963
Magnesium? Kun je dat in pilvorm krijgen dan ofzo? Nooit van gehoord!
pi_106979986
:D ja echt superleuk. Dan drukt m'n lief zachtjes op de buik en dan zie je m'n buik omhoog gaan haha. En hij zei wat dingetjes tegen m'n buik, en bonk ging m'n buik weer :D
Hij vroeg ook hoe ik t vond, zwanger zijn. Vind t wel gezellig eignl :@ zo met de beeb in m'n buik. T is missch niet altijd makkelijk en pijnloos maar dat ze beweegt enzo maakt me gwn gelukkig :)

Wat vervelend bijtje :(

Ja kan me voorstellen fee :D toch n klein mensje wat in je groeit!
pi_106980060
Bijtje, dat kun je gewoon in pilvorm bij de Etos (5 euro ofzo) kopen bijvoorbeeld (combinatie calcium, magnesium, zink)
Ook goed voor de beeb (botopbouw door calcium) en magnesium werkt ontspannend, dus s'avonds slikken, slaap je ook goed. Heb het de hele zwangerschap genomen, maar check even met je vk.
http://mens-en-gezondheid(...)e-er-tegen-doen.html

Ja Zoë dat kan je echt happy maken he?
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:30:21 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106980081
Zwanger zijn blijft gewoon bijzonder. Gisteravond lag ik in bad en toen ging mijn hele buik op en neer. Mijn man is na een tijdje even komen kijken of ik nog leefde en heeft me uit bad getakeld :D
pi_106980112
Takelen is hier ook nodig haha.

Ja het is zo bijzonder, en toch heel anders dan ik altijd gedacht had.. Veel specialer. O+
pi_106980131
Magnesium werkt ook tegen maagzuur, dus misschien dat ik daar nooit last van heb gehad?
pi_106980137
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:29 schreef IslaBonita het volgende:

Ja Zoë dat kan je echt happy maken he?
:) ja. 't is niet leuk om pijn te hebben en minder te kunnen enzo en t gevoel dat je jezelf niet bent omdat je niet kunt doen wat je altijd deed..
Maar als ze dan beweegt dan is t gewoon goed, dan doen die mindere dingen er niet toe :)
  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 09:33:53 #93
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_106980150
Na even wat rondgekeken te hebben op internet (fout, ik weet het), denken we aan de galblaas. De symptomen komen sterk overeen met een galsteen die de boel blokkeert. Op dit moment voelt ze zich weer kiplekker; zometeen toch maar even de verloskundige bellen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_106980151
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:30 schreef Asyniur het volgende:
Zwanger zijn blijft gewoon bijzonder. Gisteravond lag ik in bad en toen ging mijn hele buik op en neer. Mijn man is na een tijdje even komen kijken of ik nog leefde en heeft me uit bad getakeld :D
Haha :D
pi_106980293
Wel stoppen met magnesium na 36 wkn, werkt niet alleen ontspannend, maar ook weeenremmend ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_106980310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:40 schreef Poppedein het volgende:
Wel stoppen met magnesium na 36 wkn, werkt niet alleen ontspannend, maar ook weeenremmend ;)
Oh! :o Dat heeft de vk me niet verteld!
pi_106980544
:o Dan vraag ik het volgende keer eerst wel even aan mn gyn, of dat wel een goed idee is. Ik lees ook dat vochttekort ook een oorzaak kan zijn. Dus ik ga eerst proberen om s'avonds wat meer te drinken. 1 kopje koffie en 1 glas fris is misschien niet genoeg.

Zoe dat happy gevoel is in mindere mate een beetje te vergelijken met het na-de-bevalling-gevoel. Tuurlijk doet het pijn, en nee dat was niet leuk. Maar het cliche wat je hoort van 'maar daarna ben je alles zo weer vergeten' dat is een beetje te vergelijken met wat je nu ervaart.
En nee, je bent niet alles daarna meteen weer vergeten :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 09:55:02 #98
250838 Fee-nix
pi_106980609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:19 schreef bijtje84 het volgende:

Hier weer paar keer wakker geweest met kuit/voetkramp. Grr elke nacht is het raak. Stom.
Balen zeg. Ik heb het alleen als ik me uitrek. Dan schiet het er zomaar in. Vanochtend ook weer. En met mijn niet wakkere hoofd dacht ik even uit bed te kunnen springen... whahaha. Nou, niet dus. Au!

quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:30 schreef Asyniur het volgende:
Hehehe, ik zie t helemaal voor me ;). Zo was ik gisteren met mijn man in de Zeeman en ik knielde om wat kleertjes te bekijken... Na een paar minuten zei ik 'ik kom niet meer omhoog'. Dus hij helpen :). Verkoopster die er naast stond, schoot in de lach.

Galsteen klinkt niet fijn SWJ (als dat het is). Idd maar even bellen.

Oe Isla meteen stoppen met die magnesium hoor! Haha.
pi_106980677
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:55 schreef Fee-nix het volgende:

Oe Isla meteen stoppen met die magnesium hoor! Haha.
Ja anders ben ik over een maand nog zwanger. En da's me nou net wel ff te lang...
pi_106980733
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:57 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

Ja anders ben ik over een maand nog zwanger. En da's me nou net wel ff te lang...
_O-

Hmm, al ga je je al achter je oren krabben als je nu een week overtijd gaat lopen natuurlijk ;)
pi_106980785
Nou, één week niet. Twee weken, ach. Maar drie... :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:06:05 #102
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106980882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:55 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Balen zeg. Ik heb het alleen als ik me uitrek. Dan schiet het er zomaar in. Vanochtend ook weer. En met mijn niet wakkere hoofd dacht ik even uit bed te kunnen springen... whahaha. Nou, niet dus. Au!

[..]

Hehehe, ik zie t helemaal voor me ;). Zo was ik gisteren met mijn man in de Zeeman en ik knielde om wat kleertjes te bekijken... Na een paar minuten zei ik 'ik kom niet meer omhoog'. Dus hij helpen :). Verkoopster die er naast stond, schoot in de lach.

Heel herkenbaar hoor! Ik ga altijd op de grond zitten bij het afdrogen van Harry maar dan moet ik ook weer omhoog zien te komen. En mijn man altijd maar grapjes maken tegen Harry.
Maar met dat uit bad komen. Erin komen is al zo'n kunst omdat je die rechte buikspieren niet mag gebruiken :X

Isla, zo kun je wel nog extra lang zwanger blijven ;)
pi_106980955
Oh, die krampen, verschrikkelijk. :(
Ik heb er ook erg veel last van. Vandaag maar eens zo'n ouderwets stuk zeep van mijn atelier meenemen en onder het matras leggen. Kijken of het werkt. :D
En anders mag ik dus nog 6 weken magnesium slikken!

Vervelend zeg, slechte nachten en ziek zijn.
En Isla, ik herken je gevoel, bij mijn eerste was ik ook zwanger na 2jaar en 8maanden en wat heb ik genoten van die volle buik en het contact. O+
Het grappige is dat dit kindje vaak precies dezelfde posities aanneemt als de eerste. Ik herken ze gewoon nog. O+
En bij de tweede was ik na 7 maanden weer zwanger, dus dat geeft hoop. Alhoewel ik niet precies weet waarom het bij jou lang duurde.

Ik heb zo'n genoeg van mijn verstopte neus/bloedneus. Elke nacht weer. En nu begin ik ook nog te snurken volgens P.
En soms schrik ik helemaal buiten adem wakker. Bah. :(
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106981025
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:06 schreef Asyniur het volgende:
Maar met dat uit bad komen. Erin komen is al zo'n kunst omdat je die rechte buikspieren niet mag gebruiken :X

Isla, zo kun je wel nog extra lang zwanger blijven ;)
Ja helemaal als je bad glad is van de badolie.... Maar ik heb t opgegeven, ik ga niet meer in bad. Niet omdat ik er niet uit kan komen, maar wij hebben een oud model bad, niet groot en niet diep.kan dus niet veel water in. Lig dus met mn tetten, buik en bovenbenen bloot. Brrr. Dat bad van ons slaat nergens op. :(
pi_106981066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:09 schreef oeke het volgende:
Vervelend zeg, slechte nachten en ziek zijn.
En Isla, ik herken je gevoel, bij mijn eerste was ik ook zwanger na 2jaar en 8maanden en wat heb ik genoten van die volle buik en het contact. O+
Het grappige is dat dit kindje vaak precies dezelfde posities aanneemt als de eerste. Ik herken ze gewoon nog. O+
En bij de tweede was ik na 7 maanden weer zwanger, dus dat geeft hoop. Alhoewel ik niet precies weet waarom het bij jou lang duurde.

Ik heb zo'n genoeg van mijn verstopte neus/bloedneus. Elke nacht weer. En nu begin ik ook nog te snurken volgens P.
En soms schrik ik helemaal buiten adem wakker. Bah. :(
Zwemmers van mijn vent zijn slecht. Dus ingrepen, IUI's en uiteindelijk ICSI. Bij mij is alles goed, maar het zal ook wel niet mee geholpen hebben dat ik 37 ben.

Verstopte neuzen, bloedneuzen, check, hier ook. Word vaak wakker van mijn eigen gesnurk, echt irritant haha!
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:17:10 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106981087
Ow maar dat heb ik ook Isla. Zelfs als ik niet zwanger ben. Dat komt omdat de overloop in ons bad vrij laag zit, dus het bad kan maar 2/3 vol. Maar voor mijn bekken is het soms heel prettig. Maar soms ook niet. Gisteren was het in elk geval minder geslaagd ;)

oeke, snurken: check! Maar wat vervelend dat je bloedneuzen hebt zeg.
Wel heb ik vaker last van hartkloppingen, zelfs als ik gewoon rustig lig.
pi_106981092
Wat was bij jullie het probleem, Oeke? alskvragenmag
pi_106981144
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:17 schreef Asyniur het volgende:
Ow maar dat heb ik ook Isla. Zelfs als ik niet zwanger ben. Dat komt omdat de overloop in ons bad vrij laag zit, dus het bad kan maar 2/3 vol.
Ja bij ons dus ook. En doe je er teveel water in gaat ie keihard gorgelen en leeglopen, niet heel ontspannend dus. Maar normaal heb ik veel kleinere tetten en natuurlijk niet zo'n joekel van een buik, dus lig ik iets meer onder water. Maar ik wil gewoon een ander bad. :(

Balen van de hartkloppingen. Daar kun je ook van wakker liggen...
pi_106981404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 10:17 schreef IslaBonita het volgende:
Wat was bij jullie het probleem, Oeke? alskvragenmag
Bij ons was het PCOS. Althans bij mij dan. En daardoor echt een hele rare cyclus. Net voor ik aan de clomid zou beginnen bleek ik zwanger van mijn eigenwijsje. het was geen ongesteldheid, maar een innesteling. Nog net op mijn 34ste.
Maar zwemmers is wel een ander verhaal natuurlijk, die leren niks van de zwangerschap. :{
Althans zo heb ik het begrepen. Dat als je eenmaal zwanger bent geweest het de volgende keer makkelijker gaat.
Wat fijn dat het gelukt is! O+

Als ik in bad ga wil Ko erbij. En die gaat dan hard in mijn navel prikken en me uitlachen. :(
Dus ik ben ook niet meer zo'n badderaar. Maar bij de bevalling heeft het bad me wel gered zeg. O+

Vervelend Asy, hartkloppingen zijn helemaal niet fijn. :*
pi_106981967
Mogguh, 22 weken vandaag! *O*
Deze mijlpaal heb ik vannacht uitbundig met de wc pot gevierd, ik heb m getrakteerd op flink wat maagzuur. :+ (dacht dat mijn neusbotje en mijn tong weg zouden branden ;( )

Vandaag even een dagje leven op liga's en dan morgen toch maar even de dokter bellen om hier iets tegen te nemen, want het gaat maar niet weg.

Oooh een bad O+ echt iets wat ik nu mis O+ heeeeerlijk!
pi_106982262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:52 schreef bijtje84 het volgende:

Zoe dat happy gevoel is in mindere mate een beetje te vergelijken met het na-de-bevalling-gevoel. Tuurlijk doet het pijn, en nee dat was niet leuk. Maar het cliche wat je hoort van 'maar daarna ben je alles zo weer vergeten' dat is een beetje te vergelijken met wat je nu ervaart.
En nee, je bent niet alles daarna meteen weer vergeten :P
Haha :D nee lijkt me ook niet dat je alle pijn enz vergeet maar wel dat het de pijn waard was O+
(iig dat neem ik aan :9 )

Covie 22wkn *O* en :* overgeven is echt ellendig

En hartkloppingen, bloedneuzen enz :( das niet leuk!

Goedgekeurd bij de vk *O*
Er hoeft geen bloed geprikt te worden bij 27wkn (ze heeft niet gezegd waarom niet) ze was over alles positief dus prima.

Heb wel gevraagd hoe t zit met erge bloedverlies na de bevalling enz, vond ze wel leuk ze had die vraag nog niet eerder gehoord (en is al lang vk)
Ze heeft t uitgelegd en er echt de tijd voor genomen.

Het is ook mogelijk om poliklinisch te bevallen, dan blijft ze gewoon bij mij

Eigen bijdrage bevallen in het ziekenhuis wordt volledig vergoed bij m'n verzekering dus op zich niet verkeerd..

moet mezelf er nog maar goed in verdiepen :)
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:12:33 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:18:23 #113
250838 Fee-nix
pi_106982455
Ah bah covie, vervelend! Maar wel een jompel voor je mijlpaal! *O*

En Zoë goedgekeurd *O* . Fijn dat de vk alles zo goed heeft uitgelegd. Nu nog een beslissing nemen :).
pi_106982632
*O* voor Covie! Hopelijk heeft de dokter iets voor je, want dit is ook niks!

Zoe wat fijn dat je vk goed de tijd voor je nam om je vraag te beantwoorden. Dat geeft vast al een fijn gevoel.
Klopt, als je zelf besluit in het ziekenhuis te willen bevallen terwijl daar geen medische noodzaak voor is, dan noemen ze dat poliklinisch. Je weeen beginnen, je belt je vk, en je gaat naar het ziekenhuis. Daar tref je je eigen vk, die doet jouw bevalling. Stel dat er zich iets voordoet wordt er pas een arts bij gehaald, maar als dat niet nodig is blijft het alleen jouw vk.
En dat het vergoed wordt is wel fijn. Het kost niet heel veel geld geloof ik hoor, iets van 250eu heb ik wel eens gehoord, maar ik weet het niet precies.
Goed over nadenken en met je lief bespreken zou ik zeggen!
  donderdag 19 januari 2012 @ 11:33:08 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106982919
Ow en Zoë, je mag altijd je beslissing nog terugdraaien dus je zit er niet aan vast!
Als je besluit voor thuisbevalling en je wil dan tijdens bevalling tóch naar het ziekenhuis, kan dat. Maar ook omgekeerd: als je oorspronkelijk naar het ziekenhuis wilde maar uiteindelijk lekker thuis wil blijven, dan mag dat ook.
Misschien wel handig om te weten ;)

*O* voor alle mijlpalen!

covie, overgeven is gewoon echt :N leuk
pi_106983328
Fijn Zoë! :D
Ben je al wel bij een rondleiding geweest in het zkh?

En overgeven is idd niet leuk, al wel een poosje last van maagzuur maar zoals vannacht was niet normaal, maar zal de details besparen :X
pi_106983607
Bijtje: dat klinkt goed, vind het prettiger om zo lang als t kan m'n vk te hebben.
:Y zal ik doen,

Ah das ook fijn om te weten asy!
:) thanks

Covie: nee moet even kijken wanneer ik er met m'n lief heen kan ivm z'n werk.
binnenkort is hij weer 2wkn weg :{ maargoed, we hebben gelukkig nog wel even :)

echt super rot dat je er zo'n last van hebt :( :*
pi_106990558
Wij hebben ons gestort in het uitzoeken/verzinnen/regelen van de kinderopvang. Wat laat misschien, maar de verhuizing ging in eerste instantie even voor. En ik durfde ook niet zo goed voor de 12e week. Maar ja, morgen 17 weken dus nu moet het wel.
Waarschijnlijk bso regelen voor Sophie (dochter), en creche voor Baby & Baby. Hopelijk is er plaats voor allemaal op dezelfde dag, dat lijkt me wel leuk voor ze O+
Vanavond maar eens voor gaan zitten samen met (8>

Pff na de lunch had ik even een flinke dip zeg. Sophie terug naar school gebracht, ik terug naar werk. Mn bekken deed zo'n vreselijke zeer, ik lijk wel een pinquin! En toen kreeg ik ook nog eens een giga harde buik ;( de eerste voor deze zwangerschap. Tis maar goed dat ik alleen op kantoor zit, als er iemand 'Boe' had gezegd was ik waarschijnlijk gaan brullen :'(
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:10:00 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106991083
Ow geweldig hè, dat pinguin-gevoel :X
Bah, dip(jes) zijn nooit leuk (behalve bij chips! :9~ ). Succes nog de rest van de middag :*

Hier ook net weer een flinke harde buik en ik zit gewoon op de bank te zitten.
pi_106994568
Hier alles prima. Geen zin meer om te werken. Gaap.

Fee: Inbetweeners is een sitcom, wel met humor waar je van moet houden. Maar het is het proberen waard. Californication staat op m'n lijstje, nog niet aan begonnen. Maarre misfits was het? Die ga ik dus ook noteren.

Fijn zo'n beeb in je buik he O+.
pi_106994748
ahh bijtje :* vervelende dip

lijkt me stiekem echt leuk een tweeling :@
ons gezin bestaat nml uit een aantal tweelingen en heb 't altijd leuk gehad met mn broertje
weet natuurlijk niet hoe het is om geen tweeling te zijn, maar ik heb er altijd veel aan gehad :)

katyM :Y O+

}:| echt irri zo'n piepende wasmachine.. zonet met was opvouwen steken in mn buik (van de groei?) dus ik dacht; doe ff een kleine was, dat kan ik iig de trap op krijgen
maar nu heb ik geen zin meer haha
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:50:44 #122
250838 Fee-nix
pi_106995930
O vervelend zeg, bijtje. Ik ben vooral s nachts een pinguin ;) .

En dipjes zijn inderdaad niet leuk. Ik had er de hele vorige week last van, ik zag het zwanger zijn echt niet meer zitten. Gelukkig is het weer over gegaan en ben ik nu weer zen :P.

KatyM ja Misfits :). Wij zijn instant-verslaafd joh.

Zoë gewoon die wasautomaat uit zetten en wachten op je mannetje om je te helpen met tillen en ophangen :).
pi_106997204
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:40 schreef Poppedein het volgende:
Goeie tip!!

Ik heb nu de bruistabletten van de Kruidvat, aangezien ik weer al vrij vroeg last had van restles leggs en dat bij mijn dametje ook al heel vroeg en heel veel had (zooooo irritant) en momenteel is het weg!!! *O*
pi_106997241
Iedereen vindt dat ik zo'n bescheiden buik heb, dat is ook zo natuurlijk. Dus dan zeg ik, ja des te minder hoeft er straks weer af, al dat gesleep is ook niks etc. :'). En dan denk ik, wanneer wordt mijn buik nou eindelijk huuuge? :(

Grmbl :( :+.
pi_106997490
Arrgh Katy dat is ook niet leuk.... :* Hij gaat echt nog wel heul veul groter worden hoor! :Y
pi_106997497
fee-nix; jaa das n goede tip
ik moet ook nog koken enzo dus laat die was lekker liggen ( :@ )

katyM; komt vanzelf :*
kreeg een paar wkn geleden van de stagiaire van de vk te horen dat de groeispurt vaak tussen wk 20-30 komt dus je buik gaat vanzelf groeien! :9
ik was ook lang ongeduldig maar het gevoel 'dikker' te zijn (en geen leuke kleding aan te kunnen omdat t ook net lijkt of je dikker wordt) is nu wel weg en nu voel ik me zwanger & past kleding ook mooier :)
pi_106998090
Ah, hartstikke mooi Zoë. :Y

Ik krijg het hier nog maar niet bijgelezen. Dus ik pik hier maar op. :P En weet ook nog niet of ik naar het babytopic wil. Wil niet te veel online en openbaar zetten denk ik, maar het is nog twijfelen. Hoe gaan jullie dat doen?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106998399
Soempie! Hoe is het met je? En met jullie kleine man? Ik heb me om dezelfde reden ook nog niet int babytopic gemeld :o..
pi_106998474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:37 schreef Gerberaatje het volgende:
Arrgh Katy dat is ook niet leuk.... :* Hij gaat echt nog wel heul veul groter worden hoor! :Y
Lief O+.

Ben weer uit mn aanstellerige modus hoor! *O*
pi_107000956
Versiepoging gehad, pijnlijk maar wel blij dat ik het geprobeerd heb. Ik vond het iig geen negatieve ervaring. Wel jammer dat de kleine net zo eigenwijs is als z'n ouders en dus niet gedraaid is :-/

Nu wel echt kapot, t hakt er toch wel in dus lekker ff douchen en slapen! Morgen lees ik bij! :*
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:48:46 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107001714
Jammer dat de poging niet is gelukt klavertje...Wordt het nu nog een keer geprobeerd, of blijft het hierbij?

Vandaag ff gauw in het ZH boxmeer gekeken op een verlos/kraamkamer, zag er supernetjes uit, en best wel groot ook (1persoons kamers)
En natuurlijk vroegen ze ofdat ik een VK had, euh nee dus...niet in nederland ! Dus ik heb voor aanstaande maandag een afspraak op de afdeling gyneacologie, en dan hoor ik wel hoe en wat, telefoonnr's etc....Lijkt me wel handig als ze weten dat ik eraan kom als de bevalling begint :')
pi_107001969
Dat is aan mij PE maar ik denk het niet. Ik vond het best heftig en mijn buik voelt behoorlijk beurs. Ik ben blij het geprobeerd te hebben maar blijkbaar ligt die kleine zo toch het lekkerst :)
pi_107002195
Jammer klaver! En slaap lekker :*

Hier afgedraaid na een dag training. Ja das toch wel even anders, als je je eigen rustmomentjes niet kan inplannen en heul veul in conclaaf moet met je mederolspelers... Op de bank en niks meer, gelukkig is het wel net mijn korte week (werk 4 om 5) dus al weekend *O*
pi_107002267
Jammer Klavertje, dat het niet gelukt is! Maar goed dat je het toch geprobeerd hebt, dan blijf je je dat nooit afvragen. Wordt het nu sowieso een keizersnede? Lekker uitrusten nu :*

Soemp en Twee-oog, ik heb bij mijn dochter wel aardig meegeschreven in het babytopic :) zelfs nog wel leuk om terug te lezen (ook voor haar) maar ik verwacht bij de 2e ook veel minder mee te schrijven. Niet eens zozeer omdat ik minder kwijt wil, maar een hoop heb ik al mee te maken gehad natuurlijk. En met 2 kindjes ben je ook een stuk drukker :P

PE dat is wel handig inderdaad. En even een afspraak met een verloskundige van het ziekenhuis om eventueel je wensen door te spreken?
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:09:21 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107002660
klavertje, jammer dat het niet gelukt is...

Soempie en 2oogje, je kunt toch er neerzetten wat je zelf wil?

Zo, ik kan nu bijna niet meer lopen. Ik kreeg een heel ziek jongetje thuis afgeleverd dat mij niet meer los wilde laten en ik ben meer dan 1,5 uur bezig geweest om hem in bed en in slaap te krijgen. Maar het slaapt nu en naar ik hoop voor de rest van de avond en nacht.
Ondertussen probeert Huubke via de zijkanten alvast uit te breken :D
pi_107002801
Oh, Klavertje, wat balen! Gaan ze nog een poging doen of dat niet?

@ tweeoogje, hier gaat alles zo goed. Morgen de laatste dag kraamzorg en ik ga haar echt missen. Het was echt gezellig, veel gelachen en ze is zo lief en goed. O+ Mattís doet het uitstekend. Groeit goed (zit alweer bijna op startgewicht), slaapt prima en meldt zich heel stipt om de drie uur voor eten door wat te morren. Hij is zo tevreden. O+ Bij de hielprik gaf hij geen krimp en ook in en uit bad gaat zonder huilen. :? En als hij op z'n buik ligt kan ie z'n hoofd al optillen. :D

En nu na de bevalling gaat het ook zo goed met mij. Even voor de dames met bekkenpijn: bij mij merk ik wel dat het nog niet als vanouds is, maar de pijn is in elk geval weg. En ik heb zoveel energie. *O*

En nu ben ik natuurlijk benieuwd naar jou/ jullie. Vertel vertel. :9

@ Asy, ik denk dat ik al snel veel te veel ga posten. M'n man is er niet zo fan van en daar moet ik natuurlijk ook rekening mee houden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_107003090
Maar snel te veel van wat? ;) de eerste tijd gaat het bij alle kindjes vaak toch om dezelfde dingen :D maar je man heeft inderdaad ook wel wat in te brengen, en als die het niet fijn vind :)

Zoeken naar een balans dan maar!
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:22:28 #138
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107003310
@ Gerberaatje, dat is dus dan ook gelijk een afspraak met ik neem aan een verloskundige/gyneacoloog ofzo, duurt een half uur ongeveer zei ze...ben benieuwd.
wbt wensen...ik heb geen idee? Jij doelt waarschijnlijk op een geboorteplan ? Dat heb ik namelijk niet.

@ Asy, rustig aan...en beterschap met je manneke ;)

@ Soempie, fijn dat alles goed gaat !
pi_107003409
Niet eens zo zeer een geboorteplan, maar bij mij werd zo rond de 34 weken wel gevraagd of ik bijv. een zw.cursus had gedaan (nee dus :P) en of ik al een beeld had bij hoe de bevalling kon verlopen, of ik vragen had, ergens tegenop zag. Dat soort dingen!
pi_107003860
Meeschrijven in t babytpi, ik denk dat t bij mij gaat alsbij Gerbera. Merk nu al dat ik minder behoefte heb o dingen over Floris te schrijven, ook minder tijd :) En dat zal straks nog we erger worden :D
pi_107004489
@ Gerberaatje, Asy en Sonnetje : mijn lief vindt het ook beter als ik niet teveel post. En ikzelf ook trouwens. En daarbij merk ik dat ik nu al hele dagen kwijt ben aan 'niks' dus ook nog zo'n topic echt bijhouden gaat vast lastig en we gaan ook nog verhuizen over een aantal weken :') Dus dat gaat ook veel tijd kosten

Soempie, wat fijn dat het zo goed gaat! Dat ie lekker groeit, en dat jij je ook zo super voelt! Oh, de dag dat mijn kraamzorg wegging heb ik de hele middag zitten huilen. Ze was zo lief en gezellig!!

Katy, oo ik snap zo wat je bedoelt! Bij mij bleef ook iedereen zeggen: wat een bescheiden buikje, en ikmaar denken IK WIL OOK EEN MEGATOETER!! Met mn winterjas erover zag je ook niet echt wat, dus ik kon mooi tot t einde / tot mn verlof staan in tram en metro. Maar: ik heb pas de laatste vier weken last van mijn rug gekregen, en dan alleen als ik iets te actief was geweest. Achteraf een zegen, maar je wil zoooo graag dat iedereen het supergoed kan zien! (ik kreeg bij 32 weken ook nog een felicitatie 'oh, nú weet ik zeker dat je zwanger bent; gefeliciteerd'. Mja.)

Covie :* voor je vervelende maagzuur! En ook n :* voor anderen die t kunnen gebruiken!!
pi_107004887
Ik kan het babytopic ook niet bijhouden, gaat veel te snel. Ik vind de fusie van het kleine babietjestopic en het grote babietjestopic ook niet zo geslaagd :@ Er wordt erg veel gepost en ik heb niet zo heel veel met de grotere babies (niets persoonlijks) :@
Verder is het ook veel drukker met peuter en baby :Y Al was het maar omdat je met een peuter ook wel meer huishouden te doen hebt (meer wassen, veel speelgoedrommel, een peuterkamer, rondslingerende broodkorsten en tuitbekers :P )
pi_107005447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:45 schreef tweeoogje het volgende:
@ Gerberaatje, Asy en Sonnetje : mijn lief vindt het ook beter als ik niet teveel post. En ikzelf ook trouwens. En daarbij merk ik dat ik nu al hele dagen kwijt ben aan 'niks' dus ook nog zo'n topic echt bijhouden gaat vast lastig en we gaan ook nog verhuizen over een aantal weken :') Dus dat gaat ook veel tijd kosten

Soempie, wat fijn dat het zo goed gaat! Dat ie lekker groeit, en dat jij je ook zo super voelt! Oh, de dag dat mijn kraamzorg wegging heb ik de hele middag zitten huilen. Ze was zo lief en gezellig!!

Katy, oo ik snap zo wat je bedoelt! Bij mij bleef ook iedereen zeggen: wat een bescheiden buikje, en ikmaar denken IK WIL OOK EEN MEGATOETER!! Met mn winterjas erover zag je ook niet echt wat, dus ik kon mooi tot t einde / tot mn verlof staan in tram en metro. Maar: ik heb pas de laatste vier weken last van mijn rug gekregen, en dan alleen als ik iets te actief was geweest. Achteraf een zegen, maar je wil zoooo graag dat iedereen het supergoed kan zien! (ik kreeg bij 32 weken ook nog een felicitatie 'oh, nú weet ik zeker dat je zwanger bent; gefeliciteerd'. Mja.)

Covie :* voor je vervelende maagzuur! En ook n :* voor anderen die t kunnen gebruiken!!
Nou dat heb ik precies zo! Met mn winterjas zie je niks, met lang shirt en colbertje echt alleen als je erop let. Ik heb ook negens last van dus ben ik ook erg blij mee, maar zo'n toeter is ook leuk O+.

Ook nog steeds maar 2 kilo aangekomen. Maargoed als er maar een gezond kind komt, dat is t enige dat telt. Maar ik denk dat ik ook nog lang moet staan in de trein. :+.
pi_107005584
Ik heb nooit.een grote.buik gehad en aangezien j nu met 14 weken nog.steeds.amper buik heb verwacht k niet enorm te.eindigen :)

Net even mn angelsounds onder t stof.vandaan getrokken en beeb doet t nog O+
En voel nu ook iets op de plek waar k net een hartje hoorde, dus denk dat.k nu echt baby ga voelen O+ (dus k was.niet gek laatst)
pi_107006308
Ach, zelfs met toeter staan veel mensen nog niet op. :+

Octo, dat inderdaad ook: het verschil in ontwikkeling. Aan de ene kant leuk om te lezen wat er aan gaat komen, maar aan de andere kant heb ik er nog niet heel veel mee. In elk geval is het nu sowieso nog wat te druk om alles goed bij te houden. Dan lees ik liever hier nog wat mee en de SC waar ik altijd al kom. Als ik echt dringende vragen heb kan ik altijd het topic wel opzoeken. Het ging me meer om de 'dagboek-achtige' posts, zoals hier. Ik weet niet of ik dat wil. Ik kan me voorstellen dat ik supertrots alles online gooi en dat ik daar later dan spijt van krijg. Maar ik vind Fok! en OUD ook echt heel leuk en gezellig, dus een beetje een dilemma... :P

Kijk, Fok! brengt ook zoveel leuke en mooie dingen:

Van de AKQ/SC gekregen. O+
pi_107006314
Jammer klavertje! Maar toch een compliment dat je het hebt geprobeerd. Lijkt me toch een beetje eng.

Klinkt heerlijk allemaal Soempie! Lekker hoor zo genieten.

Bij mij word het meeschrijven ook minder merk ik, zitten toch een hoop die ik niet van een eerder topic ken en dat is echt moeilijk inkomen.
Soms typ ik wel eens wat, maar dan staat Mex weer boven op een tafel ofzo en verstuur ik het niet.
En ik ben nog steeds niet zo bezig met deze zwangerschap als bij Mex, toen was ik elke dag aan het opzoeken hoeveel millimeter hij was gegroeid en wat ie al kon bewegen.
komt misschien ook omdat ik nu wel een echo heb gehad met 12 weken, vorige keer was het van 9 tot 16 weken maar gissen wat er in mijn buik gebeurde.
pi_107006362
Fijn Son, dat je je kindje gaat voelen. O+
pi_107006545
Katy die buik komt nog wel hoor! Ik verlangde er de eerste keer ook zo naar. Als ik nu terug kijk naar buikfotos die ik elke week maakte kan je echt zien dat tussen de 22e en 26e week het ineens heel snel ging en er echt 'opeens' een echte zwangerbuik tevoorschijn kwam.
Nu is mijn buik al zo groot dat ik denk 'help! Waar moet dit naartoe' ;)

PureEvil fijn dat je de verloskamers gezien hebt, weet je tenminste een beetje waar je terecht komt. En handig ook dat je nu een afspraak hebt!
pi_107006769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:26 schreef Troeta het volgende:
Jammer klavertje! Maar toch een compliment dat je het hebt geprobeerd. Lijkt me toch een beetje eng.

Klinkt heerlijk allemaal Soempie! Lekker hoor zo genieten.

Bij mij word het meeschrijven ook minder merk ik, zitten toch een hoop die ik niet van een eerder topic ken en dat is echt moeilijk inkomen.
Soms typ ik wel eens wat, maar dan staat Mex weer boven op een tafel ofzo en verstuur ik het niet.
En ik ben nog steeds niet zo bezig met deze zwangerschap als bij Mex, toen was ik elke dag aan het opzoeken hoeveel millimeter hij was gegroeid en wat ie al kon bewegen.
komt misschien ook omdat ik nu wel een echo heb gehad met 12 weken, vorige keer was het van 9 tot 16 weken maar gissen wat er in mijn buik gebeurde.
Dat laatste is ook heel herkenbaar. Heb ook niet echt een zwanger gevoel ofzo beetje vaag :)
Maar merk dat t met Floris nu ook gewoon druk is, met werk is t druk en hop weer een week voorbij :) VOirge leek t minder snel te gaan ofzo :)
Heb laatst wel een 9 maanden dagboek gekocht, Had ik bij floris ook. niet dat ik er heel trouw inschreef, maar vond t een beetje stom om t nu dan niet te doen ofzo. Net alsof k deze baby minder leuk vind ofzo (is niet zo hoor, maar zo voelde t een beetje)

Soemp O+ Wat een moppie is je mannetje!
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:41:50 #150
250838 Fee-nix
pi_107007123
Klavertje jammer dat het draaien niet gelukt is! Nu maar lekker bijkomen ervan.

Soempie wat goed om te lezen dat het zo lekker met je gaat! En wat een schat van een mannetje heb je toch gebakken O+ .

Over meeschrijven in het babytopic: ik weet het nog niet zeker, maar ik denk ook niet dat ik me daar veel zal melden. Vanwege drukte inderdaad en ik merk ook al dat ik nu in het dreumestopic ook echt nooit meeschrijf. Ik vind het best moeilijk om 'in te komen' in een topic, daar moet je best veel energie in steken, en met dit topic heb ik dat gedaan en dat vind ik ook heel erg leuk (het is zo'n spannend topic, z&g!), maar ik denk niet dat ik dat zie zitten als ik straks twee kleintjes om me heen heb. Die hebben ook aandacht nodig ;). Dus t zal waarschijnlijk blijven bij af en toe even spieken en gedag zeggen :).

Nou truste allemaal!
pi_107007259
oja 9 maandendagboek,haha, ik schrijf het er wel bij, bij die van Mex, die is zo leeg :)

idd, wat je zegt, die weken vliegen om, ben vandaag al 13 weken en heb het gevoel dat ik er nog maar 6 ben.
Over 3 weken al een geslachtsbepaling!! En ik weet nog niet of ik een jongen of een meisje wil :P
Verder heb ik de baby ook gevoeld, maar nog zoooooo vaag. Ik moet die angelsound ook eens pakken, maar de berging is helemaal beneden.

Jij al kraamzorg geregeld Son? Ik wel, bij Careyn deze keer!
pi_107007761
ik niet...ik wil geen careyn, maar een andere optie spreekt me ook niet heel erg aan..wat daar wel fijn is is dat een aantal kraamverzorgende ook lactatiekundigen zijn,.
Vlos had wel een optie nog gegeven (iets uit Voorburg, n principe niet onze regio,maar ze dacht dat ze misschien wel een uitzondering zouden maken...maaaar ik kan er dus niks van maken wat ze opgeschreven heeft (lijkt iets van bureau ware kraamzorg ofzo, maar dat levert niks op met google).
Een andere optie is een zelfstandige kraam. Die wilik ook nog wel even bellen om te informeren hoe en wat.
Ga k morgen s doen, me verdiepen in kraamzorg :')
Ik vind t lastig, tis niet eens dat t echt drama was vorige keer, maar heb gewoongeen zin in gezeur om uren. Ik wil daar gewoon zelf wat in te zeggen hebben...Niet dat we vroeg ons bed uit moeten voor de kraam..(hoewel da nu ook anders zal zijn met floris, maarntoch)
pi_107007770
ha soempie fijn dat alles goed gaat! Wat een mooie foto! En lekker veel haar dat vind ik echt zo leuk <3

Ik heb ook geen idee hoe ik dat ga doen.Maar denk dat ik in het babytopic ook niet tig foto's ga spammen, het is wel handig om ervaringen te delen over alledaagse dingen. Maar wel een beetje opletten op de privacy.
pi_107007964
Ik had vorige keer Wereldwonder en dat was echt niks. Over Careyn veel goed verhalen gehoord en die lactatiekundige leek me wel handig.
Ik ga proberen deze keer om strenger te zijn, ze moet gewoon werken, geen bakjes thee drinken die mijn vriend heeft gezet.

Moet je een zelfstandige kraam helemaal zelf betalen?
pi_107008653
Nee hoor, werkt gewoon t zelfde (althans denk ik :@), moet t nog even informeren enzo.
Ook bij de verzekering :) Mja aan de andere kant, vorige keer hebben ze ook meer kraamzorg betaald dan nodig :')

Mijn kraam was er niet om schoon te maken :') Nou hoeft dat voor mij oo kniet, maar mn vriend zei maar dat ik de wc beneden ook gebruikte, zodat ze die schoonmaakte, dat was t enige dat ze deed: stofzuigen (maar de trap niet), iedere dag mn nachtkastje afnemen, wcś schoonmaken. Bed heeft ze geloof k 2 keer gedaan ofzo..
Oh en verder als ik sliep was zij aan t lezen zo;n beetje. Mja vriend was ook thuis en die deed ook wel t 1 en ander.
Ik had iig mer verwacht, helemaalook omdat we niet minder uren mochten :')
pi_107008831
Son, moet ik mijn lijst van kraamzorg bureaus er eens bij pakken? Ik kreeg toen een hele lijst vanuit mijn vk praktijk.
The way you rock'n'roll
pi_107008865
Oh als je wil graag!
pi_107009197
Weet dus niet welk gebied ze dus bedienen maar mijn praktijk zat in Leidschendam en dus zal dat bureau uit Voorburg er ook wel bij zitten ;) En misschien ken je ze allemaal al maar wellicht ook niet. Careyn heb ik maar achterwege gelaten hè :+ (Ik hoef ze zelf ook niet meer :N )

- Take Good Care 0900-7311111
- Klasse kraamzorg 070 - 3873305
- Kraamzorg extra 070 - 3191878
- Nieuw leven 070 - 4444777
- Florijntje 071 - 5797005
- Bby zorg 06 - 20323141
The way you rock'n'roll
pi_107009578
dank je wel!

Bby zorg stond ook op mn lijst van de vk.
K g ze s even bestuderen :) Ben benieuwd welke die vk bedoelde, die klasse kraamzorg zou t wel kunnen zijn (k had er ware en klare van gemaatkt, dus klasse zou dan in de buurt komen :))
pi_107010078
Ohw zo leuk, hoor net dat een vriendin van me ook zwanger is, de beebs schelen precies 8 weken. Zo leuk *O*.
pi_107011210
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
dank je wel!

Bby zorg stond ook op mn lijst van de vk.
K g ze s even bestuderen :) Ben benieuwd welke die vk bedoelde, die klasse kraamzorg zou t wel kunnen zijn (k had er ware en klare van gemaatkt, dus klasse zou dan in de buurt komen :))
Klasse zit idd in Voorburg :Y
The way you rock'n'roll
pi_107011423
Leuk KatyM!! Is echt schattig zo'n speelkameraadje.

Nu heb ik spijt van Careyn,haha, maar ik heb echt 10 goede verhalen ook gehoord, dus het zal overal wel per kraamhulp verschillen.
Maar ik ga echt streng zijn, zitten lezen is gewoon echt niet de bedoeling, schoonmaken hoort er zeker wel bij.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 03:17:56 #163
30252 Soempie
Procreating
pi_107018240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:44 schreef Troeta het volgende:

Over 3 weken al een geslachtsbepaling!! En ik weet nog niet of ik een jongen of een meisje wil :P

Zo lijkt het net of je dan nog kunt kiezen. :D

Careyn Breda hebben wij voor gekozen. Zijn er veel slechte ervaringen mee? Ik ben juist zo blij met onze kraamhulp. Ze laat ons gewoon lekker doen wat we graag willen (flesjes, verschonen, badje enzo) wat we niet weten doet ze voor en daarna kijkt ze mee en geeft ze hier en daar tips. Vervolgens pikt ze dat op wat blijft liggen. Zo heeft ze gister onze kerstboom zelfs opgeruimd. :@ :') Ze stond er zelf op, ter verdediging, en ik stond te strijken. oO< Ik word ook lekker vertroeteld met fruitstukjes, lunch en dergelijke. En verder is ze zo vrolijk en is er echt wel een klik. Heel fijn, omdat ze ook bij de emotionele kant stil staat. O+ Vandaag is ze voor het laatst. -O-

Kuuks, ik hoop dat je dezelfde treft. ^O^
  vrijdag 20 januari 2012 @ 03:19:17 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_107018247
Oja, ze poetst elke dag de badkamer, doet elke dag de was, houdt het bed bij, trekt elke dag de stofzuiger door het hele huis, enz.
En ondertussen zijn wij ook lekker bezig in huis. 't Is hier nog nooit zo netjes en schoon geweest. :D

Troeta, komt vast goed joh.
pi_107018769
quote:
11s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:08 schreef KatyM het volgende:

[..]

Nou dat heb ik precies zo! Met mn winterjas zie je niks, met lang shirt en colbertje echt alleen als je erop let. Ik heb ook negens last van dus ben ik ook erg blij mee, maar zo'n toeter is ook leuk O+.

Ook nog steeds maar 2 kilo aangekomen. Maargoed als er maar een gezond kind komt, dat is t enige dat telt. Maar ik denk dat ik ook nog lang moet staan in de trein. :+.
Katy, mn buik lijkt op de foto's dan wel aardig wat hoor, maar irl valt het tegen! Vandaag shirt en vest aan en er is niks van te zien. Recht van voren valt het ook nog niet op en in mn winterjassen zie je ook nog helemaal niks. En hier ook +2 kg. Het komt allemaal vast vanzelf!

En qua trein, jas open en buikband om oid, benadrukken die hap!

Maar ik kan ook niet wachten tot ik me zwanger ga voelen, ipv gewoon dik! Nou helpt het ook niet mee dat er mensen 'grappig' blijven doen en dat mn buik niet is omdat ik zwanger ben, maar gewoon teveel gegeten heb met de feestdagen. Oh wat leuk. Zeker omdat eten/aankomen/dik worden altijd al een issue is geweest voor mij..

[ Bericht 8% gewijzigd door Marjolijntje op 20-01-2012 08:03:28 ]
pi_107019049
Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat jullie een beetje een fijne week hebben gehad, heb niet helemaal mee gelezen maar wel een poging gedaan.

Ik begin nu ook wel erg te groeien hoor, mensen lijken wel verbaasd als ik zeg dat ik maar 20 weken ben. Ergens ook wel weer vervelend omdat je dan het idee krijgt dat je buiten proportioneel aan het groeien ben. Oja, en ze lijken niet alleen verbaasd maar ik heb ook al gehoord: zo! jij hebt al een dikke buik, weet je zeker dat het er maar 1 is. Ik denk dat het sowieso wel een beetje onzekermakend is, zwanger zijn, klopt het allemaal wel, ben ik niet te dun of te dik.

Kraamzorg geregeld (al een paar weken geleden). Ben wel benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet zo'n zin in. Hoop dat het iemand is die goed kan helpen met de borstvoeding en die geen kritiek heeft op het cosleepen, op verzoek voeden, dragen etc.
Oja, en iemand die fruit voor me snijd, dat doe ik nl tegenwoordig ook voor mezelf en ik zie het mijn man nog niet helemaal doen, haha.

Marjoleintje, herkenbaar, ben een paar kilo's aangekomen vlak voor de zwangerschap waar ik heel erg van baal, niet dat andere mensen dat heel erg door hebben, maar ik zelf wel. En als mensen dan grapjes maken over te veel koekjes bij de koffie kan ik wel huilen. Doe ik niet hoor, lach gewoon maar een beetje mee maar vind het echt niet leuk. Nog een paar weekjes marjolein en dat komt het vast wel!!

Maandag hebben we de 20 weken echo (gek is dat, eigenlijk 21 weken echo maargoed) spannend!
pi_107019201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 08:07 schreef Thistleweed het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Ik hoop dat jullie een beetje een fijne week hebben gehad, heb niet helemaal mee gelezen maar wel een poging gedaan.

Ik begin nu ook wel erg te groeien hoor, mensen lijken wel verbaasd als ik zeg dat ik maar 20 weken ben. Ergens ook wel weer vervelend omdat je dan het idee krijgt dat je buiten proportioneel aan het groeien ben. Oja, en ze lijken niet alleen verbaasd maar ik heb ook al gehoord: zo! jij hebt al een dikke buik, weet je zeker dat het er maar 1 is. Ik denk dat het sowieso wel een beetje onzekermakend is, zwanger zijn, klopt het allemaal wel, ben ik niet te dun of te dik.
Herkenbaar. Het is moeilijk, dat ervaar ik zelf ook, maar laat het je ene oor in en andere oor uit gaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 03:19 schreef Soempie het volgende:
Oja, ze poetst elke dag de badkamer, doet elke dag de was, houdt het bed bij, trekt elke dag de stofzuiger door het hele huis, enz.
En ondertussen zijn wij ook lekker bezig in huis. 't Is hier nog nooit zo netjes en schoon geweest. :D

Troeta, komt vast goed joh.
Ik wil ook die van jou!
Edit: ik zie dat je d'r me al getipt had :7. Wil je me d'r naam pmén? Misschien dat ik nog een voorkeur mag doorgeven aan de zorgconsulente O-).
pi_107019570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 07:22 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Katy, mn buik lijkt op de foto's dan wel aardig wat hoor, maar irl valt het tegen! Vandaag shirt en vest aan en er is niks van te zien. Recht van voren valt het ook nog niet op en in mn winterjassen zie je ook nog helemaal niks. En hier ook +2 kg. Het komt allemaal vast vanzelf!

En qua trein, jas open en buikband om oid, benadrukken die hap!

Maar ik kan ook niet wachten tot ik me zwanger ga voelen, ipv gewoon dik! Nou helpt het ook niet mee dat er mensen 'grappig' blijven doen en dat mn buik niet is omdat ik zwanger ben, maar gewoon teveel gegeten heb met de feestdagen. Oh wat leuk. Zeker omdat eten/aankomen/dik worden altijd al een issue is geweest voor mij..
Dat heb ik ook precies hetzelfde! "Kon op dikkerd we gaan lunchen" zeggen ze nu op t werk, ik moest een paar keer slikken voordat ik het kon hebben hoor :+. aan de andere kant, als je echt dik bent durven ze dat ook niet te zeggen hou ik mezelf maar voor :*) !

Fijne dag iedereen :* bijna weekend *O*
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:07:01 #169
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107019652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 03:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

Zo lijkt het net of je dan nog kunt kiezen. :D

Careyn Breda hebben wij voor gekozen. Zijn er veel slechte ervaringen mee? Ik ben juist zo blij met onze kraamhulp. Ze laat ons gewoon lekker doen wat we graag willen (flesjes, verschonen, badje enzo) wat we niet weten doet ze voor en daarna kijkt ze mee en geeft ze hier en daar tips. Vervolgens pikt ze dat op wat blijft liggen. Zo heeft ze gister onze kerstboom zelfs opgeruimd. :@ :') Ze stond er zelf op, ter verdediging, en ik stond te strijken. oO< Ik word ook lekker vertroeteld met fruitstukjes, lunch en dergelijke. En verder is ze zo vrolijk en is er echt wel een klik. Heel fijn, omdat ze ook bij de emotionele kant stil staat. O+ Vandaag is ze voor het laatst. -O-

Kuuks, ik hoop dat je dezelfde treft. ^O^
Jammer hè Soemp, dat ze vandaag al weg moet! Ik had ook zo'n fijne kraamhulp! Ze had ook de sleutel van ons huis zodat ze 's ochtends ontbijt op bed kon maken als er nog niemand wakker was O+ !
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:16:00 #170
250838 Fee-nix
pi_107019795
Mogguh en meld :). Baby nog in de buik.

Kraamzorg hier was super, heb dezelfde weer gevraagd (moet wel zo uitkomen natuurlijk, maar zou leuk zijn). Ze kon amper stilzitten, was de hele dag lekker bezig met schoonmaken, wassen, bed verschonen (elke dag!), fruithapjes maken... Heerlijk! We hebben een paar keer samen met haar gelunched (toen ik me weer goed genoeg voelde) en dan bakte ze bijv. ook heel lief een eitje voor ons. En ze heeft een keer ook mijn man tegelijk met mij naar bed geschopt. Hij was ook helemaal kapot, dus wij mochten slapen, terwijl zij op Jesper paste. Echt super. Maar ik woon in het Noorden, dus daar hebben de meesten hier niks aan :+ .

Verder hagelt het hier en blijf ik lekker de hele dag binnen :).
pi_107019821
Sonnetje het zou ook nog kraamzorg de Waarden kunnen zijn. Geen idee of die wel in Voorburg zit of niet. Maar die had ik bij Sophie 4,5 jaar geleden. Super tevreden over, poetste heel de dag! Heerlijke fruithapjes, en ze was zooo lief. Ik heb hetzelfde bureau nu weer genomen.
pi_107020054
Soempie wat n knapperd! O+

Klavertje :* ..

Over dikker worden.. Bij mij zitten er al heel wat meer kilo's aan..
ik denk dat als ik geen pijn had en 'gewoon' actief kon zijn ik minder aankom, maargoed na de bevalling etc als ik weer 'gewoon' kan bewegen (ga ik vanuit) dan gaan die kilo's er wel weer vanaf.
(dit inactieve leven is n heel verschil met 50u pw werken)

Heb me trouwens ziekgemeld v werk :{
Gister kon ik me echt niet concentreren in de auto zo min voelde ik me :X en nu nogsteeds, lijkt me gwn niet zo veilig :)
' kun je echt niet werken?...?'. Nee.. :{
pi_107020610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:17 schreef bijtje84 het volgende:
Sonnetje het zou ook nog kraamzorg de Waarden kunnen zijn. Geen idee of die wel in Voorburg zit of niet. Maar die had ik bij Sophie 4,5 jaar geleden. Super tevreden over, poetste heel de dag! Heerlijke fruithapjes, en ze was zooo lief. Ik heb hetzelfde bureau nu weer genomen.
Jij komt hier ook uit de regio dus :D

Heb mn briefje nog s nagelezen en denk dat er idd klasse.staat.
Thanks dml!
pi_107020681
Fee, Noorden? Ik ook!

En een goedemorgen, m'n ouders komen zo wat klusjes doen :).
pi_107020923
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:34 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Heb laatst wel een 9 maanden dagboek gekocht, Had ik bij floris ook. niet dat ik er heel trouw inschreef, maar vond t een beetje stom om t nu dan niet te doen ofzo. Net alsof k deze baby minder leuk vind ofzo (is niet zo hoor, maar zo voelde t een beetje)
Dat heb ik ook. Ik heb ook nog geen enkele buikfoto, terwijl ik bij M trouw elke week een foto maakte. En ik lig 8 weken achter in het 9 maanden dagboek.Voel me er bijna schuldig over, precies wat je zegt, net alsof je dit kindje minder graag wilt of minder lief vindt ofzo.

Wat een mooi mannetje heb je daar Mattis! O+

Wat buiken betreft: ik ben ook nog niet zo gegroeid.Komt vanzelf wel. Mensen hebben altijd wat te mieren, bij mijn vorige zwangerschap heb ik op een dag gehoord dat mijn buik echt veel te klein was en dat ik bij mijn vk een groeiecho moest 'eisen' (as if) en een paar uur later dat ik vast zwanger was van een tweeling. Ze willen gewoon wat zeggen, that's all.
Overigens heb ik bij 34 weken nog wel een groeiecho gehad.

Spannend maandag de 21 weken echo Thistleweed!

En wat leuk KatyM, samen zwangeren!

Ik heb morgen de geslachtsecho en begin prompt te twijfelen of ik het echt wel wil weten. Hormonen!
pi_107021074
Ik kom even melden dat ik nog niet veel te melden heb!
Ik heb ook niet heel erg meegelezen nog omdat ik niet helemaal thuis hoor tussen jullie haha jullie zijn al zo'n stuk verder in de zwangerschap en ik heb nog niet veel te melden ;)
Afgelopen dinsdag een termijn echo gehad & ben ergens tussen de 5,5 en 6,5 week zwanger. Omdat het nog erg vroeg was en er dus op de echo niet veel te zien was mogen we over 3 weken (op mijn lief zijn verjaardag) nog een keertje voor een echo komen.

Ik vind dit maar een saai deel van de zwangerschap ;) bijna niemand die het weet (op ouders en broer/zus na), je ziet niet zo veel (alleen wat opgezette darmen), en ben alleen maar moe :D
Ben blij als we de volgende (hopelijk goede) echo gehad hebben, dan is het allemaal wat echter.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:29:26 #177
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107021309
Stelletje mietjes 8-)

Dit is functioneel dik, draag 't met verve!!!

Ik ben veruit de dikste/zwaarste/gezelligste hier en check m'n ava... :+ De MILF ava was ook bijna van mij...

Dus.... Niet zeuren, niet treuren, maar lekker meuren en de wereld kleuren...

Ik heb gesproken.... :6
pi_107021319
Ik heb eerlijk gezegd weinig moeite met de opmerkingen en het dikker worden.
Bijv. één jaloers type die van het ene naar het andere crashdieet overstapt, en tegen me zei toen het echt al wel duidelijk was: ja het is nu een beetje van "heeft ze teveel gegeten of is ze zwanger" daar heb ik maar gewoon ja tegen geknikt en dacht :')

Nu loop ik al als een paradepaartje rond te showen hoor, en maak zelf soms al de opmerking als ik m voel aankomen. :P

En ja het is niet alleen maar baby want mijn benen, daar gaat mijn vet altijd zitten, zijn ook dikker geworden. Maarja, ik beweeg ook veel minder dan voor de zwangerschap.oké en misschien iets meer chocolade :Y)

Maar dames we zijn allemaal zwanger en dat mag iedereen toch weten! *O*

Nou vandaag half dagje werken, gordijnen uitzoeken, glasvezel internet aanvragen, gaatjes vullen in de muur van de babykamer, beetje voor school werken, en dan vanavond op bezoek bij vrienden.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:41:02 #179
250838 Fee-nix
pi_107021600
Rot Zoë, dat je je niet lekker voelt. Hoop dat je snel opknapt.

Thistleweed bijna de 20 wk echo: leuk en spannend!

KatyM wat gezellig, samen zwanger :).

Bodpa wij willen het wel weten hoor, dus doe maar gewoon die geslachtsbepaling :+ hahaha.

Clauwhee o toch nog iemand uit het noorden, wiehoe :) ;).

Ik heb zelf nog niet dat ik minder foto's heb gemaakt of minder heb geschreven over deze zwangerschap... Ben wel benieuwd of ik bij deze baby net zo snel een foto album in elkaar heb zitten als bij Jesper! Daar moet wel tijd voor zijn namelijk ;).

O en opmerkingen over dik zijn: die vat ik eigenlijk altijd op als een compliment, hihi. Een dikke buik, hoort nou eenmaal bij zwanger zijn :).
pi_107021680
Haha fluug :D

Thanks fee :*
pi_107021853
Meld!

Goed dat je je hebt ziek gemeld Zoë! Laat maar lullen, zorg goed voor jezelf en je beeb!

TW wat gaat dat snel, 20 weken alweer! :D

Katy wat leuk dat jullie samen zwanger zijn!!! Is mij nooit gelukt met vriendinnen maarja, dat krijg je als je als de MMM in moet....we zijn zo'n beetje het laatste stel wat een kindje krijgt in onze vriendengroep. Voordeel: je krijgt een heleboel gebruikte spullen!!!

Bodpa, laat het anders op een papiertje schrijven en in een envelop stoppen. Zo kun je altijd nog bepalen of je het wilt weten-en op een speciaal moment met je lief openmaken! O+

Clauwhee en Fee, waar wonen jullie? Ik in Amsterdam. Geldt N-H ook als het Noorden?

En over dik worden: lekker belangrijk. Gaat er ook weer af (het meeste dan) en dan heb je nog een prachtige baby om de eerste maanden je buikje mee te verdoezelen haha. Hier worden er geen opmerkingen gemaakt, ik denk omdat het zo'n moeizaam proces is geweest. Alleen mensen die niet weten dat we ICSI hebben gedaan zijn wel eens bot. I really don't care!!! :6 :)
pi_107021921
Frups: voor je het weet is het 3 weken later, tijd gaat echt snel ;)

Mijn buik valt niet echt op als ik mijn winterjas aan heb, dus vaak krijg ik geen opmerkingen als ik mij buitenshuis bevind. Morgen alweer 27 weken. Gisteren de sleutels van het nieuwe huis gekregen en vanaf volgend weekend gaan we aan de slag. Het meeste is gelukkig al geregeld, dus dat scheelt weer :)

En nu eten, want ik heb vreselijk zin in een broodje kaas en een broodje hagelslag haha.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:59:17 #183
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107021994
ssst, niet over eten praten. Ik zit hier op zkh nog zeker half uur nuchter te wezen voor die kloteglucosetest... En ja, drankje is nog steeds ubergoor... :r
pi_107022202
Nou, het goede voorbeeld wordt door flugel gegeven, gewoon geen buikcomplex hebben :D

Ik probeer dat meestal wel hoor, en ik verhul mijn buik ook zeker niet, lekkere strakke shirts, dan lijk ik tenminste niet dik maar zwanger, haha.

spannend xanteh, een nieuw huis.

Flugeltje wat vervelend dat je voor de glucose test moet. Heb je dat niet ook al eerder een (paar) keer moeten doen?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:07:29 #185
250838 Fee-nix
pi_107022209
O ieuw flugeltje, alweer! Hoop dat dit de laatste is voor deze zwangerschap.

Isla ik tel N-H zeker bij het noorden hoor ;). Ik zet eigenlijk niet graag neer waar ik precies woon, maar het is niet zo ver bij jou vandaan :). Ik PM het je wel ff.
pi_107022277
Dan ben ik ook wel benieuwd of je bij mij in de buurt woont. Ik zit ergens halverwege noord Holland.
pi_107022293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:55 schreef Xanteh het volgende:
Frups: voor je het weet is het 3 weken later, tijd gaat echt snel ;)
Ik weet het! Kan me nog zo goed herinneren van mijn eerste zwangerschap dat ik deze eerste weken gewoon saai vond :D maar ik weet nog goed hoe snel uiteindelijk de hele zwangerschap gegaan is...en nu word de dame volgende week al 3!
pi_107022385
IB; :* thanks,
vind het nogsteeds moeilijk om me ziek te melden, mn zus& (8> moeten echt zeggen je blijft thuis.
heb vanmorgen nml nog even met (8> gebeld want ik dacht dat ik 't wel zou redden 't weekend :9 maar ik zit me hier warm/koud/warm/koud te voelen, dus uiteindelijk maar goed dat ik niet ga..

Goedzo! :) lekker genieten!

oh bah fluug :o alweer?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:15:35 #189
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_107022392
Hèhè een beetje bijgeslapen, maar bijlezen is bijna niet te doen jullie gaan zo snel!

Flugel wat vervelend alweer die glucosetest, hopelijk de laatste keer!

Isla ik woon ook in NH, we kunnen een clubje oprichten haha!

@ wel / geen buik te zien: bij mij zag je het duidelijk vanaf ongeveer 22 weken, daarvoor vond ik het duidelijk maar de wereld om mij heen nog niet :+

@ opmerkingen: ik neem ze net zo op als fee, gewoon als compliment! ;)

Hier gaat t wel goed. Een beurs gevoel in m'n buik maar de baby beweegt lekker, dus das een fijne geruststelling! Verder ben ik vandaag jarig, dus ga ik zo lekker gebak eten om nog dikker te worden haha :D
pi_107022415
*O* gefeliciteerd klavertje! lekker genieten :) :s)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:16:57 #191
250838 Fee-nix
pi_107022428
Fijne verjaardag klavertje! *O*
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:18:41 #192
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_107022485
Thnx!! En beterschap Zoe :*
pi_107022494
Fijne verjaardag klavertje!
pi_107022546
Happy B-day Klavertje!

Nou de Noordhollanders zijn volgens mij niet meer in de minderheid! :D

Frups, liever saai dan onzeker! (bij ons was het niet duidelijk of guppie zou blijven zitten...hcg steeg te traag..) Geniet van die heerlijke saaiheid!!!
pi_107022560
Xanteh gefeliciteerd met je nieuwe huis!
pi_107022562
Dat is wel erg spannend dan he Isla! Dan heb ik het liever saai inderdaad ;)
pi_107023151
Ja en het wordt idd nog spannend genoeg! ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:44:27 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107023305
Nou, even een vaatwasser leggeruimd en ik kan al niet meer fatsoenlijk lopen. Mooi kut...

flugel, succes met je drankje :r
pi_107023313
Vraag voor de BTDT moeders:

Ik had vannacht een stuk plastic onder mn hoeslaken gedaan omdat ik bang ben dat als ik vruchtwater verlies de komende weken dat ik mijn matras kan weggooien. Maar ik heb me rotgezweten en halverwege de nacht dat ding uit bed getrokken. In een boek las ik dat het handiger om een maandverbandje te dragen en als je dan eenmaal vocht verliest je echt wel wakker wordt om op tijd uit bed te stappen. Klopt dat of is toch echt je bed wel doorweekt als het je daar gebeurt? Ik wil geen speciale waterdichte hoes kopen want ons formaat bed is lastig (1 meter breed en 220 lang, zo'n los Auping bed) dus dat wordt een dure grap voor iets wat misschien niet eens gebeurt..Hoe hebben jullie dat gedaan?En Fee wat doe jij?
pi_107023344
Ach Asy jij hebt het echt zwaar...vind t echt rot voor je!!!! :*

Ohja Flugel, even overheen gelezen. Succes!
pi_107023488
Asy :*.
Fluug :*.
Klaver jarig?! :D w/

Hier geen nieuws ofzo eigenlijk. Dat is op zich goed nieuws toch? :).
Ik zit wel een beetje met gevoelens in m'n maag, 's avonds lig ik in bed en dan maak ik me zorgen over waarom ik niet door het dolle heen ben van blijdschap iedere dag? En ik merk dat ik op vrijdag niet te genieten ben :'). Ik ben zó fucking moe aan het eind van de week. Damn.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:50:43 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107023510
Ach Isla, het is een beetje een optelsom van zaken.

Je zou het zeiltje onder het bed kunnen leggen, dan een molton, dan een dik badlaken en dan je gewone hoeslaken. Ik denk dat het dan minder gaat broeden omdat er meer lucht tussen kan.
Ik stond op tijd naast mijn bed bij het breken van de vliezen, maar ik zou het er niet op gokken.
Dan kun je denk ik beter investeren in een waterdicht hoeslaken dan in een nieuwe matras ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:51:25 #203
250838 Fee-nix
pi_107023533
Isla, geen ervaring met brekende vliezen in bed (bij mij werden ze in het zkh doorgeprikt), maar ik weet niet of ik op een maandverbandje zou vertrouwen.... Ik heb nu zo'n kraammatje (weet niet hoe je het noemt, maar het is zo'n rechthoekig matje, van boven stof en van onder plastic) met een badlaken erom heen gevouwen tegen het zweten. Dat pakketje heb ik dan onder mijn lakens liggen, ter hoogte van m'n kont :). Ik denk dat dat wel genoeg moet zijn. Zo'n plastic over de hele lengte van het bed vind ik echt veel te zweterig. En ik zal proberen uit bed te 'springen' zodra ik iets voel ;) hahaha.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:55:02 #204
250838 Fee-nix
pi_107023648
Ahh Kuukske :* , volgens mij is echt niemand elke dag door het dolle heen van blijdschap hoor! Als je gewoon over het algemeen blij bent met deze periode in je leven is dat al hartstikke mooi :). Er zitten gewoon kl*tedagen tussen...niks aan te doen. Focus op het positieve. Komt allemaal goed!
pi_107023822
kuukske, wat vervelend dat je je zo voelt.
pi_107023879
Thanks ladies...

vanavond nog maar een keer proberen met badhandoeken erbij. En anders idd maar zo'n hoes kopen.

Kuuks, wat Fee zegt, klotedagen zitten erbij. Vond altijd dat ik me niet klote mocht voelen omdat we veel geluk hebben gehad dat ik toch na lange tijd zwanger ben geraakt. Wou niet klagen. Maar zwanger zijn is gewoon pittig, en voor sommigen heel zwaar. En daar mag je best van balen, heb ik ook gedaan. Even janken lucht op. Morgen misschien weer een betere dag. :*
pi_107024269
Kuukske, dikke zoen hoor! Poeh, elke dag door het dolle heen zijn van blijdschap is ook vermoeiend hoor, liever gewoon wat rustige dagen ertussen door. En moe zijn na een werkweek is ook begrijpelijk hoor. :*

Isla, ik werd echt wakker van die gebroken vliezen. Wat een knal was dat! Echt zo'n bizar geluid.
Ik lekte ook niet veel omdat het kindje al helemaal ingedaald was. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik op mijn matras had liggen. :@

Klavertje, gefeliciteerd! *O*
jammer dat de versiepoging niet geslaagd is. Hopelijk draait je kindje nog uit zichzelf.

Bodpa, kom lekker bij het groepje van aanstaande mama's die het geslacht niet weten! *;

Gister is ons behang binnen gekomen voor onze slaaphoek. Ik ben er zo blij mee. O+
Heel oud retrobehang, het ruikt zelfs nog muffig.
We hebben geen ruimte voor een echt kamertje en het verschoonhoekje dat we al hebben laat ik denk ik zo. Nr 2 zal de eerste tijd in ons bed slapen, dus het voelt een beetje als de kinderkamer opknappen. :P
Plus dat ik er zelf ook nog eens mooi bijlig in de kraamweek. ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:16:22 #208
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107024270
Kuuks, je bent normal toch ook niet elke dag even vrolijk? Dat is heus niet anders als je zwanger bent. Dat staat los van of je blij bent met de zwangerschap.
Ik ben ook heel erg blij met mijn zoontje maar dat betekent niet dat ik hem niet soms achter het behang kan plakken ;)
:*

oeke dat vraagt wel om een foto van het behangetje :Y
pi_107024386
haha, ik zal wel een foto laten maken dat ik het sta te plakken met mijn dikke buik. O+
pi_107024466
Lief van jullie O+.Thanks beebs :*
pi_107024693
asy wat vervelend die pijn.. :*

kuukske: wat de andere dames zeggen :*

oeke wat leuk :) ben benieuwd! en een behang-plak-foto-met-dikke-buik is helemaal leuk :D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:43:37 #212
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107025023
Zo deze glucosetest is ook weer achter de rug... Ik moest 'm nog een keer omdat die Pieter van mij als een malle groeit... Hij loopt echt weken voor inmiddels... Vreetbaal :{w

Enfin, klavertje van harte :*

Oeks, ben haske nieuwsgierig naar je behang, heb je het bij de zusjes Priem in Gent gehaald?

En verder voor iedereen die er zin in heeft een lekkere natte slobberkus :9
pi_107025049
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:43 schreef flugeltje het volgende:
Zo deze glucosetest is ook weer achter de rug... Ik moest 'm nog een keer omdat die Pieter van mij als een malle groeit... Hij loopt echt weken voor inmiddels... Vreetbaal :{w
Hoeveel weken loopt ie nu voor dan? :o
quote:
Enfin, klavertje van harte :*

Oeks, ben haske nieuwsgierig naar je behang, heb je het bij de zusjes Priem in Gent gehaald?

:9. Lekker hoor Fluug. :7.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:46:38 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107025116
Ik ben met 12 weken een ruime week vooruit gezet, toen met 20 weken liep hij een half weekje achter en inmiddels dus weer 2 weken voor :')

Alles bij elkaar dus 3 weken vooruit gezet nu... Ik ben zwanger geworden voor ik ongesteld was, keiknap 8-)
pi_107025221
Je bent een medisch wonder.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:52:57 #216
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107025304
[zeurmodus]

Waar blijven die verse beebs noouhooouuuuuw :X
Isla en Fee-nix, schiet es op ;) !

[/zeurmodus]

Hier trouwens, als ik de laatste metingen moest geloven, had ik eerder een positieve test in handen dan dat ik zwanger was :')
Bij de laatste meting zou ik namelijk 35weken zijn geweest, terwijl het 37+6 weken was!
Ik heb trouwens tot 32 weken wel altijd precies op het gemiddelde gezeten.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:54:15 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107025348
Jullie hebben de echo's toch gezien? Hij heeft al heule bolle wangen en zelfs al van die 'elastiekjes' om z'n polsen :')

Ik roep nu alvast AUW voor de bevalling.... :P
pi_107025587
haha :o ja fluug 't kindje moet er ook nog uit :9

maar wel mooi een mopsig kindje O+
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:24:32 #219
250838 Fee-nix
pi_107026270
Nou fluug, wie weet ga je ook wel drie weken eerder bevallen :).

NTS niet zo ongeduldig he ~O> . Dat heet spanning opbouwen... :') .
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:28:48 #220
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107026397
Drie weken eerder klinkt in elk geval beter als bijna 3 weken later wat bij Willem nog het geval was Feenix :P Ik moet er echt niet aan denken dat ik ook nu weer zoveel over tijd ga, dan wordt het denk ik kleuterwerpen ofzo :')
pi_107026859
Gefeliciteerd Klavertje! Frups, ik herken het, ik ben alleen maar misselijk en dik door de darmen, maar voor de rest nog niks.
Maar ik lees trouw mee, dus Flugel, succes met de glucosetest!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:50:14 #222
250838 Fee-nix
pi_107027139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:28 schreef flugeltje het volgende:
Drie weken eerder klinkt in elk geval beter als bijna 3 weken later wat bij Willem nog het geval was Feenix :P Ik moet er echt niet aan denken dat ik ook nu weer zoveel over tijd ga, dan wordt het denk ik kleuterwerpen ofzo :')
Ja precies ;). Eerder lijkt mij ook heel relaxed... maar mijn datum komt nu alweer supersnel dichterbij! We zullen zien :).

Ik ga ff tukken, laterz!
pi_107027747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:11 schreef Frups het volgende:

[..]

Ik weet het! Kan me nog zo goed herinneren van mijn eerste zwangerschap dat ik deze eerste weken gewoon saai vond :D maar ik weet nog goed hoe snel uiteindelijk de hele zwangerschap gegaan is...en nu word de dame volgende week al 3!
Hahaha, ja dat had ik ook de eerste 20 weken. Kwam ook maar geen buikje tevoorschijn, schoot gewoon niet op :P

Dank je Isla *)
pi_107027995
Hier weer goedgekeurd bloeddruk 120/60 en dan te bedenken dat hij voor de zwangerschappen altijd veel te hoog was!

Mag 7 februari weer komen dan ook hb prikken en een groeiecho.
pi_107028421
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:43 schreef flugeltje het volgende:
Nee, ik wilde wel mijn beste vriendinnetje langsturen, die woont in Gent en kent mijn smaak precies, maar ik had geen geduld.
Dus in een Belse webshop besteld. Ons hart zat wel even in de keel toen we het pakje gister openmaakten, zou het wel mooi zijn?
Deze is het:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dank! :Y)

Fijn dat je weer bent goedgekeurd Rixtje!
pi_107029672
Nog een half uur en dan naar huuuus *O*.
Lang weekend ook nog.. heerlijk maandag vrij.

Trusten dames die een tukje (gaan) doen :*.
pi_107031370
Klaver van harte!

Kuuks wat de anderen zeggen hoor, ik knal ook niet elke dag van blijdschap uit elkaar.. heb ik hier ook al wel eens neer gezet omdat ik dacht dat dat zo hoorde. Nou echt nie! :*

O dames ik wel echt ver weg :P hoor. In de provincie waar niks boven gaat! *O* ;).
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:08:26 #228
250838 Fee-nix
pi_107032533
Ik vind het een leuk behangetje, Oeke! Zal een knus hoekje worden :).
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:13:48 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107032723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben met 12 weken een ruime week vooruit gezet, toen met 20 weken liep hij een half weekje achter en inmiddels dus weer 2 weken voor :')

Alles bij elkaar dus 3 weken vooruit gezet nu... Ik ben zwanger geworden voor ik ongesteld was, keiknap 8-)
Weet je ook hoeveel hij weegt?
Die slobberkus laat ik aan me voorbij gaan :{w
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:14:48 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107032770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:38 schreef clauwheee het volgende:
In de provincie waar niks boven gaat! *O* ;).
O+

Klavertje, van harte met je verjaardag.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:32:18 #231
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107033449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

Weet je ook hoeveel hij weegt?
Die slobberkus laat ik aan me voorbij gaan :{w
Bij 28 weken zou het rond de 3 pond zijn... Woensdag groei-echo dus ben benieuwd of ie nog meer gegroeid is..

@Oeks, mooie behangetje!! Succes met het plakken. Ik weet dat we met het retrobehang van Willem ook erg lang bezigwaren, die oude papiertjes plakken toch anders dan het moderne vinylbehang...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:34:40 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107033524
Poeh!
pi_107034133
Jemig Fluugs! :o
Ik moest wel lachen om je 'kleuterwerpen' stiekem. :D
Maar ik kan me voorstellen dat je hoopt niet te lang overtijd te gaan.
En fijn behang he? Het lijkt heel erg op wat we al hebben hangen in de woonkamer, alleen dan andere kleuren.
En voor mijn werk heb ik ook veel met dat ouderwetse behang gewerkt, ik houd er van. O+
T is alleen heel kwetsbaar inderdaad. :X

Had ik hier al verteld dat kleine smurf steeds net zo gaat liggen als de grote destijds?
Ik herken het gevoel zo, precies dat kontje naar buiten duwen, dat deed Ko ook altijd. O+
pi_107036524
Leuk Oeke, die herkenning O+.
Fluug, je hebt alle toestemming om bij mij voor te kruipen hoor ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:52:06 #235
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107037943
* kijkt links

* kijkt rechts

* steekt tong uit :6

* rent hard weg
pi_107038516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:52 schreef flugeltje het volgende:
* kijkt links

* kijkt rechts

* steekt tong uit :6

* rent hard weg
Hahahahahahaha!
pi_107039162
Fluug! :D Van mij mag je ook voor hoor. Al schiet je daar niet veel mee op. :P

Over rennen gesproken, ik had vandaag wel een inzinking, ik kreeg Ko maar met moeite onze 3 steile amsterdamse trappen opgetild. :(
Meestal loopt hij zelf, maar hij was nu zo moe. Een half uur lang trillende benen en hijgen als een hert. :N

En net zo'n geweldig gesprek gehad met onze peuter.
We hadden patat gegeten en onze buik was natuurlijk heel vol.
Maar mama's buik was het volste want:
"Baby in de buik! Een zusje!"
Ik vroeg of het niet misschien ook een broertje kon zijn maar nee:
"Wil ik niet!"
Dus Bodpa, je kunt het ook gewoon even aan M vragen! :D
pi_107039282
Wat schattig O+ Ben benieuwd of ie gelijk heeft oeke!
pi_107039365
Ik ook! :D
Hij zegt al vanaf het begin dat het een zusje is. O+
Maar ik weet eigenlijk niet eens of hij het verschil snapt tussen jongens en meisjes en dus uberhaupt tussen broertjes en zusjes.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:45:57 #240
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107039868
Ben benieuwd of ie gelijk krijgt ja...

En naar he als je veel trappen loopt? Ik sta ook af en toe als een briesend paard boven aan de trap...
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:46:08 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107039874
Ko, dát zou leuk zijn! Een zusje! O+

Aaah, ik zie dat flugel weer gaat voor de 10-ponder? :7
Ik hou het gewoon bij een bescheiden 6,5 ponder ;)

rixtje, fijn dat je weer goedgekeurd bent.

Zo, deze brakke mama gaat liggen op de bank en komt er (hopelijk) niet meer vanaf...
Gelukkig heeft manlief chips meegenomen ook al stonden deze niet op het boodschappenlijstje :Y)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:47:50 #242
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107039937
Ik begin gewoon met de 37 weken al met ananas, tonic en prostladingesen Asy 8-)
pi_107040241
Ik heb hier de hele dag al steeds pijnscheuten precies in het midden, heel laag, in de buik. Op één bepaalde plek. Iemand enig idee? Ti's best irritant.
pi_107041813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:27 schreef oeke het volgende:
En net zo'n geweldig gesprek gehad met onze peuter.
We hadden patat gegeten en onze buik was natuurlijk heel vol.
Maar mama's buik was het volste want:
"Baby in de buik! Een zusje!"
Ik vroeg of het niet misschien ook een broertje kon zijn maar nee:
"Wil ik niet!"
Dus Bodpa, je kunt het ook gewoon even aan M vragen! :D
Een tijdje geleden al gedaan: ik heb een meisje in mijn buik dat Broertje heet. Maar vanavond zei hij dat het een zusje was. Ik ben benieuwd...

Flugel: pfffttt, ik gun het je niet hoor, een tienponder. Moet er niet aan denken!

Lekker een avondje bankhangen Asy, ik lig ook al onder mijn dekentje. Heb zo'n trek in pindachipito's, maar heb gister al een hele zak in mijn eentje leeg gegeten. Jammer hoor.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:37:20 #245
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107042282
Ach ja, of ie nou 6, 8 of 10 pond weegt. Zeer doet het toch wel..
pi_107042488
Pindachipito's? Wasda? Lekker?
pi_107042815
Hetzelfde als van die kaasflips/chipito's, maar dan met pindakaas smaak.
pi_107042943
Ik ga voor de zoveelste avond op rij aan de (blauwe :P) beschuit met muisjes!
Vast voorproeven voor het geval dat! :D
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:49:24 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107043054
Blauwe beschuit? Waar kun je dat krijgen?
pi_107043150
Je kan maar beter goed voorbereid zijn Gerberaatje :P

Klinkt goed Bodpa, ik zet ze op het boodschappenlijstje, m'n lief gaat morgenochtend :).
pi_107043243
Fluug, u is scherp vandaag!
pi_107043358
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:49 schreef flugeltje het volgende:
Blauwe beschuit? Waar kun je dat krijgen?
Ga ik je niet vertelluh jonguh!!! Geheim 8-)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 20:55:52 #253
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107043431
Ik ben altijd vlijmscherp 8-)
pi_107043444
Alleen zit ik nu aan de laatste 2 beschuiten ;( morgen gelijk nieuwe voorraad inslaan!
pi_107043482
Ik zit meer aan ontbijtkoek met speculoos en vlokken O+.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:00:14 #256
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107043715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:54 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ga ik je niet vertelluh jonguh!!! Geheim 8-)
Ikke wil ook blauwe beschuiten!!! * stampvoet
pi_107043733
http://www.babypark.nl/babykamer-vigo-grijs.html

Ik wil deze eigenlijk. Hij is alleen niet op voorraad. Van het weekend maar eens kijken of hij opgesteld staat in de winkel.

Verder sterkte clauwhee, eetze Gerbera en O+ voor Asy. Oh en Fee. En scherpe Fluugs.
pi_107043989
*kijkt even of er nog plaats is in dit topic*
Na een 2nd opinion, veel gemaakte fouten, kom ik toch weer meeposten. 11w4d uitgerekende datum 6 Aug. 2012
Ga nu nog niet het hele verhaal doen, komt later wel :*
toen n kip n ei legde, en dit ei na veel gekneuter toch n kuiken bleek te worden....
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:05:11 #259
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107044016
:o Weer terug....

Darn dat is een heftige tijd geweest volgens mij...
pi_107044298
fluugs, dat is zachtjes uitgedrukt... emotionele achtbaan allover :X
toen n kip n ei legde, en dit ei na veel gekneuter toch n kuiken bleek te worden....
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:12:50 #261
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107044412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:10 schreef Onverwacht het volgende:
fluugs, dat is zachtjes uitgedrukt... emotionele achtbaan allover :X
We horen/lezen het hele verhaal vast als je eraan toe bent. Vooralsnog ben ik blij voor je dat er blijkbaar toch een wondertje gebeurd is :*

Wanneer heb je de laatste echo gehad?
pi_107044643
Verder niet bijgelezen, maar even een hernieuwd welkom voor onverwacht :o. Klinkt heftig joh :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107044645
Bizar zeg onverwacht!
Alsnog welkom en gefeliciteerd :)

Oh en eetdingen,..heb gisteren en eergisteren lange vingers zitten eten :')
pi_107044646
Jeetje, Onverwacht! Dat zal inderdaad zeg. Welkom terug :*
pi_107044800
Onverwacht, :* wat de rest al zegt. Welkom terug :).
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:22:12 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_107044914
nog geen verse babies???

Onverwacht, welkom terug. Zal inderdaad wel even heftig geweest zijn zeg :o
pi_107045099
Vanmiddag had ik de 'laatste' echo... mn hart slaat er nog n beetje van over :@
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:25:20 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107045106
:o Onverwacht ! Welkom terug ! Je doet je naam wel eer aan zo ;) :*

Ben ook zeer benieuwd naar je verhaal, maar dat lezen we tzt nog wel een keer ;)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 21:34:37 #269
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107045726
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:25 schreef Onverwacht het volgende:
Ja kan het mezelf voorstellen als je eigenlijk niets meer verwacht... Nu weer helemaal opnieuw wennen aan het idee...
pi_107046275
Zo onverwacht, zeker onverwacht! En fouten? Hoezo hebben ze het niet eerder gezien dan? Heb je destijds wel een echo gehad? Daar moet toch wel wat op gezien zijn?
  Moderator vrijdag 20 januari 2012 @ 22:03:26 #271
5428 crew  miss_sly
pi_107047385
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:25 schreef Onverwacht het volgende:
Een goede echo bij 11w4d dus? Dat klinkt wel goed!
Pffff, wat een tijd moet dat geweest zijn voor jullie! Fijn van het wonder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107047648
Jeetje Onverwacht, dat zijn dan wel hele grote fouten geweest :o
pff wat moet je je raar voelen nu!
Maar gefeliciteerd O+ *O* *O* je hebt je kind iig spannende verhalen te vertellen later :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_107047747
Jeetjemina, wat een achtbaan!

Welkom terug in ieder geval :* hoe dan ook O+

[ Bericht 25% gewijzigd door KatyM op 20-01-2012 22:34:37 ]
pi_107049717
Onverwacht, welkom terug! Dat moet een bijzonder verhaal zijn met emo achtbaan. Gefeliciteerd in elk geval met de goede echo van vandaag!

Klavertje gefeliciteerd met je verjaardag!

Sonnetje ow haha kun je daar mijn regio uit opmaken? Zuid-Holland ;) tussen de grote steden ergens in een deurpke ;)

Poeh ik ben vanmiddag eens in een babywinkel gaan rondwandelen, owja zo zagen die zaken eruit! :)
Wel een mooie wagen gezien. Op internet had ik hem eigenlijk al afgedaan maar in het echt zag hij er veel beter uit. De tweelingwagen van Topmark. Dus wellicht wordt dat een kanshebber.
Verder alleen een cadeautje gekocht voor een vriendin die ook zwanger is, we schelen 4 weken echt zo leuk.
En ik ben vandaag 17 weken! Zit lekker op de bank vanavond, en voel al heel de avond plofjes en kleine duwtjes in mn buik :) zo lief.
Ik heb vanochtend een buikfoto gemaakt maar mn lief heeft de flapdoos ingepikt vanavond dus die post ik morgen even in het buikentopic.

Morgen wordt de achtertuin bestraat en volgende wek zaterdag gaan de hekken erin, jeej privacy!
pi_107050228
huhhhhhhhh, Onverwacht?
Ben zeer benieuwd naar het verhaal, maar dit kindje wil heel graag bij jullie zijn O+
Welkom terug!!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:03:13 #276
250838 Fee-nix
pi_107050257
:o Onverwacht toch weer terug! Nogmaals gefeliciteerd. Wat een achtbaan zeg! Hoop dat de rest van de zwangerschap rustig gaat verlopen.

bijtje 17 wk *O* . Plofjes O+ . Benieuwd naar de foto van je buik!

Verders is het bij mij rustig. Trusten!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 04:21:37 #277
30252 Soempie
Procreating
pi_107058998
Kuuks, ik stuur je morgen een pm met de naam. Weet zo haar achternaam niet uit m'n hoofd namelijk.

Oeke, je peuter. :D

Flugel, ik begrijp er echt niks meer van, hoe het nou zit met je uitgerekende datum en hoeveel Pieter nu voorloopt, of juist achter... :') Trekt het door die wisseling van de datum en het voorlopen in groei niet uiteindelijk helemaal recht. Dat je gewoon een keurige baby krijgt straks, in plaats van een mini kamerolifantje? oO< Want als ik het goed begrijp denkt de gyn/ vk straks dat je 40 weken zwanger bent, terwijl je eigenlijk nog lang niet aan die datum zit?

En verder nog rustig bij de LLMers zie ik.. nog even afbakken dus. :9
  zaterdag 21 januari 2012 @ 04:23:29 #278
30252 Soempie
Procreating
pi_107059003
Onverwacht, je doet je username wel eer aan zeg. :o Welkom terug. :*
  zaterdag 21 januari 2012 @ 06:27:45 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107059183
Onverwacht, welkom terug! Een goede echo bij 11.4 w *O* Beetje vroeg voor een nub, maar misschien al licht te zien? 8-)
pi_107059351
Welkom terug Onverwacht, dat moet zeker heftig geweest zijn voor jullie! Ben ook benieuwd naar het verhaal, maar dat komt wel als jij er aan toe bent.
Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten van je zwangerschap! Je hebt inderdaad een kindje wat erg graag bij jullie wil zijn :*
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:42:19 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107059478
Clauwhee, misschien toch weer je banden, die oprekken. Sterkte ermee, warme douche kan wat helpen.

Onverwacht welkom terug! Heftig hoor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:43:50 #282
250838 Fee-nix
pi_107059486
Goedemorgen. Meld. Lekker geslapen weer.
Na het ontbijt gaan we ff de stad in. Ik wil nog een nachtlampje kopen (zodat ik met bv geven niet het felle licht boven ons bed aan hoef te doen) en ik ga toch stiekem ff kijken of ik niet toevallig nog een truitje nodig heb voor de kleine :P.

Verder geen plannen. Fijne dag allemaal vandaag!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 08:44:45 #283
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107059490
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 04:21 schreef Soempie het volgende:
Kuuks, ik stuur je morgen een pm met de naam. Weet zo haar achternaam niet uit m'n hoofd namelijk.

Oeke, je peuter. :D

Flugel, ik begrijp er echt niks meer van, hoe het nou zit met je uitgerekende datum en hoeveel Pieter nu voorloopt, of juist achter... :') Trekt het door die wisseling van de datum en het voorlopen in groei niet uiteindelijk helemaal recht. Dat je gewoon een keurige baby krijgt straks, in plaats van een mini kamerolifantje? oO< Want als ik het goed begrijp denkt de gyn/ vk straks dat je 40 weken zwanger bent, terwijl je eigenlijk nog lang niet aan die datum zit?

En verder nog rustig bij de LLMers zie ik.. nog even afbakken dus. :9
Nee Pieter loopt voor ;)

Mijn NOD was 4 juli...

Bij eerste echo klopte het nog precies. Volgens 12 weken echo zou eerste dag nod ergens rond 26 juni liggen, volgens 20 weken echo ergens rond de 1e juli en nu bij 28 weken (pretecho) werd er zelfs half juni zo ongeveer van gemaakt... Erg vreemd allemaal. Vandaar dat ik dus ook volgende week een officiele groei-echo heb om te zien wat ze nu met die datum gaan doen...
pi_107059528
Toch wel spannend dan Fluug.

Goedemorgen trouwens allen :) ik ga zo JD maar eens uit bed gooien en nuttige dingen doen vandaag. :)
  zaterdag 21 januari 2012 @ 09:39:20 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107059868
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:47 schreef flugeltje het volgende:
Ik begin gewoon met de 37 weken al met ananas, tonic en prostladingesen Asy 8-)
:D

Ojee Onverwacht, welkom terug dan maar! Zijn jullie nu wel een beetje aan het idee gewend?

Hier slechte nacht gehad door dreumes en pijn (en drukke baby). Eens kijken hoe we deze dag gaan doorkomen.
Maarrrrrr ik ben wel al 29 weken zwanger!!! *O*
  zaterdag 21 januari 2012 @ 10:02:38 #286
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107060106
mogguh,

Asyniur, kun je straks nog ff bijslapen?

@ Kuukske, volgens mij ben jij veel fitter dan ik....Ik voel me echt zoooooo verschrikkelijk lam :{

Heb gisteren trouwens de babykamer wat verder opgeruimd, kinderwagen en maxi cosi eruit, matrasje in het bed gelegd, reiswieg erin. Nu moet ik nog hoeslakens kopen, dacht dat gisteren te doen bij de zeeman, maar die hebben ze daar niet eens.... :?

En vandaag misschien even een poging doen om de maxicosi bekleding schoon te krijgen....want dat ding is vies :X
  zaterdag 21 januari 2012 @ 10:18:48 #287
250838 Fee-nix
pi_107060351
Asy 29 wk! *O*

PE lakentjes heb ik ook nog nooit bij de Zeeman gezien. Kan je beter naar de Hema :).
  zaterdag 21 januari 2012 @ 10:42:41 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107060708
PE, de Wibra heeft ze wel.

Flugel, spannend die groeiecho, de uitkomst dan, de echo zelf is echt alleen maar klik klik klikkerdeklik, of bij jou niet? Ik heb niet eens het gezichtje voorbij zien komen, maar ja het gaat ook puur om metingen dus ik moet niet zeuren.

Asy, 29 weken, gaat snel he!

Fee, nog een leuk truitje gezien?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 10:56:23 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107060917
PureEVil, ja ik ga straks gewoon met dreumes naar bed. Mag manlief zich om dreumes bekommeren als die te vroeg wakker wordt.

Maxi cosi bekleding kun je er vrij makkelijk uit krijgen en met een beetje puzzelen ook prima weer terug. :Y
Over een paar weken moet de onze ook weer...

Over zo'n 11 weken heb ik mijn eigenste mini O+
pi_107060951
Vanaf vandaag moet ik mij ook elke dag melden. (of dat gaat lukken is een 2e..)

37 weken vandaag!! *O*

Onverwacht, sjee maar wat fijn! Welkom terug!!

ik ga even strijken..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_107062073
Asy *O* bijtje *O*. CM *O* !!

Onverwacht: welkom terug :*

Hele ochtend last van m'n buik gehad en niet van de toilet afgekomen :{
hoop dat t van de griep is en niet van m'n darmprob.. Heb gister wel
Patat gegeten :{ bah weer in de gaten houden dus
pi_107063137
Meld!

Beetje laat, heb 3 uur wakker gelegen van enorme harde buiken en buikpijn, hoesten, snotneus, zweten op dat matje....he lekker hoor. Maar uiteindelijk weer in slaap gevallen. En nu voel ik me ok. Weg harde buiken.. vraag me nu toch wel af wanneer het gaat gebeuren....

Asy, Bijtje, CM de mijlpalen!!!!! *O* *O* *O*

Onverwacht, wat raar en fijn en onwerkelijk!!!! Ik ben ook benieuwd naar je verhaal, maar nu eerst bij komen!

Bekleding maxicosi had ik in de wasmachine gegooid en op lage stand gecentrifugeerd. Prima er uit gekomen! (stond op dat het handwas moest zijn-ja daaaaag dat ga ik echt niet doen-alleen niet in de droger)

Fee shopze en Kuuks, succes met de nuttige dingen.

Wij gaan vandaag naar een 2e hands burgelijke gezinsauto kijken. Spannend!

Fijne dag dames!
pi_107063341
PE valt wel mee hoor, dat fitte van mij. Ik zit nu Total loss op de bank :P

Oeh we hebben trouwens een Sophie! De giraf. O+. Zo cute! Heel leuk winkeltje in Breda gevonden. Die had keuvel verschillende Sophie dingen.

Succes met autoshoppen Isla :)

[ Bericht 28% gewijzigd door Kuukske op 21-01-2012 13:05:51 ]
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:07:10 #294
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107063530
@ Marije, dat de wibra hoeslakentjes hebt weet ik, maar daarom dacht ik eigenlijk dat de zeeman ze ook had, en daar was ik toevallig gister, vandaar ;) (aanbod babykleding is trouwens bedroevend daar :( )

@ IslaBonita, en de kap van de maxicosi dan? (als je die hebt) die kan er toch niet in lijkt me? En dan op 30 graden dus? Ik probeer t wel ff, kan weinig gebeuren denk ik.
& Succes met auto shoppen ^O^

@ Kuukske, ok dan :') kunnen we elkaar de hand schudden, ik moet nog zoveel dingen doen....en met 2 losgeslagen kids gaat dat niet zo best :X
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:16:23 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107063818
Ik vond ze trouwens niet echt geweldig kwa kwaliteit, PE, leuk voor af en toe maar niet voor veelvuldig wassen. Ik heb ook hoeslakens van de Prenatal en die gaan al jaren mee en blijven mooi en sterk (lubbert niet zeg maar).
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 13:18:51 #296
309370 Nanadu
pi_107063893
Jompel voor alle mijlpalen, en crazymoon meldplicht! Waar blijven de verse baby's nou?

Onverwacht welkom terug, ben benieuwd naar je verhaal.

Hier ben ik op het moment erg moe en lijkt maar niet over te gaan.gisteren had ik na mijn werk nog een etentje van een vriendin die helemaal in arnhem woont(ik woon en werk in de buurt van amsterdam) en was pas om 24u thuis.daar wordt ik vandaag heel hard voor gestraft :(
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:20:29 #297
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107063937
oke,dan zal ik ook eens kijken bij de prenatal van de week, (nadeel van de katoenen hoeslakens vind ik wel dat ze niet altijd goed om het matras passen...we hebben best een dik matras gekocht vind ik, en dan past het er soms niet helemaal omheen.. )

Heb namelijk nog een aardige lijst met kleine dingetjes die ik moet kopen.....
pi_107064001
Onverwacht ik moet eerlijk zeggen dat ik wat scherper ben geworden na mj/db maar ik kan je verhaal bijna niet geloven :@ ben wel benieuwd nu wat er is gebeurd eigenlijk.

Ik ga er natuurlijk maar vanuit dat het gewoon zo is verlopen en kan me wel voorstellen dat je weer in shock bent, maar ga er lekker van genieten!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:02:26 #299
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107065115
Die van de wibra zijn wel wat rekbaarder dan van de Prenatal (tenminste, bij de hoeslakens die ik heb) en als je er een stuk of 5 koopt en maar voor één kindje gebruikt dan is dat vast prima te doen hoor.

Onverwacht is toch een vaste ouduser of heb ik dat verkeerd begrepen?

Nanadu, geen wonder dat de vermoeidheid niet over gaat :D
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:44 #300
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107065201
PE, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar onze ledikantmatrassen zijn 10 cm dik.
pi_107065247
Over ledikantjes gesproken, wanneer mag je zo'n bedje nou gaan opmaken? O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')