Ligt het aan mij of zijn werkgevers echt horken?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Gerommel voor Fee en IB! Spannend! Nu hopen dat het ook echt wat doet
Zoe, idd rustig aan doen! Je lichaam geeft het niet voor niets aan hoor
Heb net hier opt werk de verklaring van de verloskundige ingeleverd en mijn verzoek voor ouderschapsverlof. Ik ben heel benieuwd wat er op terug gaat komen. Ben wat dit betreft wel blij met mn lidmaatschap van het FNV, die steunen me daar ook weer in als het nodig is.
Zijn wij collega's?quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Nee ik kreeg te horen toen ik meldde dat ik zwanger was, dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik zomaar minder kan gaan werken. Nou hebben ze pech en blijf ik toch echt niet fulltime werken met een kind. Heb een vast contract en werk hier bijna 4 jaar. Ben maar een 'gewoon' ondersteunend medewerker, dus ze kunnen me mijn ouderschapsverlof of het verminderen van mijn uren eigenlijk niet weigeren.
Als jij OV wil dan moeten ze dat geven. Het is een recht wat je hebt. (Geloof ik), in ieder geval dat minimale. Meer moet in overleg inderdaad.quote:Het enige waar ze misschien nog moeilijk over kunnen doen (dat heb ik nog niet goed kunnen vinden) is dat ik de eerste maand volledig ouderschapsverlof wil. Ik heb gelezen dat dat 50/50 eigenlijk altijd geaccepteerd moet worden, maar dit is meer natuurlijk. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Oh en ik kreeg ook een hele moeilijke blik toen ik aangaf dat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven en dat ik dan dus moet kolven en dat daar een ruimte voor moet zijn..
Ik ga dat ook eens tegen m'n baas zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:58 schreef Marjolijntje het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)werken-weigeren.html
Als ik dit lees, ben ik toch echt niet belangrijk genoeg voor het bedrijf dat ze in ernstige problemen komen. En zo wel, dan mogen ze me daar wel eens naar gaan betalen
quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:53 schreef Kuukske het volgende:
Hm, ja. Daar is ook wat voor te zeggen. Behalve dan die werkgever van Zoe. Das wel een hork eerste klas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |