abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:17:33 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106940786
Fee-nix, ik ben benieuwd!

Kuuks, fijn dat je goed geslapen hebt! :Y

Hier ook een redelijke nacht. Het was alleen laat begin en vroege start door muitende dreumes... :O
pi_106940941
Fee-nix, ben ook benieuwd! Hopelijk goed nieuws bij de gyn, van het vele rommelen!

Hier ook een redelijk goede nacht gehad. 3 keer wakker geworden, maar na een maagzuurtabletje viel ik weer in slaap.

Kuukske, lekker hè die goede nachten. En 31 weken!
Ik jompel mee, ook voor mijlpalenwoensdag :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_106941146
Asyniur voor (8> wordt het de eerste keer dat hij vader wordt, en wilde graag naar het ziekenhuis eigenlijk om het 'dan ben je er maar alvast, mocht er iets misgaan'. Nu waren we daar nog niet helemaal unaniem over, want mijn thuisbevalling van mijn dochter is me prima bevallen ( :P ) maar goed, nu is er dus sowieso geen keus :)

Fee-nix spannend! Alle voorwerk is meegenomen, hopelijk doet het al flink wat!

En een *O* voor mijlpalenwoensdag.
pi_106941410
*O* mijlpalenwoensdag!
25wkn

Fee-nix spannend! :* hoop dat t rommelen wat doet & uiteindelijk doorzet!

Gister heeft m'n lief dus de box en commode in elkaar gezet, hij was niet fit
Maar t is m gelukt *O* heb wel bij m gezeten op de schommelstoel ( :9 ) maar m'n rug enz deed op n gegeven moment echt pijn, maar ik dacht..tsja hij heeft hard gewerkt en is ook niet fit dan ga ik niet klagen :@ dus hem wat geholpen met kleine dingen.
Uiteindelijk toch maar onder de douche gegaan maar daar werd ik mega duizelig en kreeg steken links onderin m'n buik :{
Vannacht ook nog wat steken maar niet meer duizelig gelukkig.
  woensdag 18 januari 2012 @ 09:55:29 #280
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106941548
Net terug van de gyn :). Ik heb verder geen nieuws hoor, want geen inwendig onderzoek gehad (hoefde van mij ook nog niet, ik merk het allemaal vanzelf wel). Maar ik zei dat ik hoopte dat het rommelen iets te betekenen had en toen zei hij 'nou het betekent niet niks!' :7 Whehehe, ja daar moet je voor doorgeleerd hebben ;). Verder moest ik nog ff bloedprikken (glucose en hb) 'omdat het al zo lang geleden was'. Dus dat ook even gedaan en nu maar weer afwachten :). Alles was verder helemaal prima overigens. Bloeddruk, vruchtwater, ligging. En weer een compliment dat ik zo'n prachtige buik heb. Fijn! En van de bloeding maakte hij ook niks. Hij zei dat de baarmoedermond op dit moment zo gevoelig is, dat ie van elke kleine aanraking al gaat bloeden.

Zoë doe je voorzichtig! Wel lief dat je wilt helpen, maar je hoeft je natuurlijk niet schuldig te voelen als je niks doet. Zwanger zijn is daarvoor een heel goed excuus :* .
pi_106941696
Jompels voor de mijlpalen *O* en voor de goeie nachten dames! *O*

Zoë, even rustig aan doen hoor! (maar ik ken het, ben ook eigenwijs)

Feenix wat spannend dat gerommel! *O*

Hier ook af en toe een uurtje gerommel, vooral s'nachts inderdaad. Beetje menstruatiepijn, maar houdt ook snel weer op. Toch denk ik dat dit nog wel even gaat duren, weet niet waarom....
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_106941697
Klinkt goed allemaal fee! :)
En n mooie buik heb je idd! :Y

:@ zal er beter om denken, wel lastig soms
(haha ja eigenwijs is wel van toepassing :9)

Oeh ook gerommel bij jou IB! Lijkt me echt n spannende tijd..die laatste loodjes
pi_106941777
Netjes Fee! :). En IB ook al aan de rommel. Jaja :7. Dat worden beebies binnenkort. 8-).
Zoë, rustig aan doen gij. o|O
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:14:33 #284
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_106941940
Spannend he IB! Ben benieuwd wie van ons als eerste 'mag' ;). Ik ben er in ieder geval wel klaar mee, heb jij dat ook al heel erg, of valt het mee?
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:14:35 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106941941
Whoeiiii voor de rommelende mama's! Het doet altijd wel iets. :Y

azo bijtje, wist niet dat je lief een andere lief was dan bij je eerste ;)
pi_106942176
Gerommel voor Fee en IB! Spannend! Nu hopen dat het ook echt wat doet :)

Zoe, idd rustig aan doen! Je lichaam geeft het niet voor niets aan hoor :*

Heb net hier opt werk de verklaring van de verloskundige ingeleverd en mijn verzoek voor ouderschapsverlof. Ik ben heel benieuwd wat er op terug gaat komen. Ben wat dit betreft wel blij met mn lidmaatschap van het FNV, die steunen me daar ook weer in als het nodig is.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_106942492
dames met de mijlpalen, joehoe! *O* T lijkt voor mij nog een eeuwigheid te duren voordat ik kan zeggen dat ik 20wkn ben ofzo :P

Dadelijk eerste afspraak bij de verloskundige! :)

Oh en ik ben misschien wel super snel, maar heb vanmorgen even gebeld naar het kdv hier in de straat of ze flexibele opvang aanbieden. En dat doen ze! Het komt precies goed uit met mijn werk. Maakte me namelijk een beetje druk over passende opvang in de buurt, maar dat is nu ook al een zorg minder. Heb me verder nog niet aangemeld ofzo, alleen even wat informatie gevraagd.

Oh en over de vraag thuis of in het ziekenhuis bevallen, ik heb nog geen idee! haha :P
pi_106942644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:24 schreef Marjolijntje het volgende:
Gerommel voor Fee en IB! Spannend! Nu hopen dat het ook echt wat doet :)

Zoe, idd rustig aan doen! Je lichaam geeft het niet voor niets aan hoor :*

Heb net hier opt werk de verklaring van de verloskundige ingeleverd en mijn verzoek voor ouderschapsverlof. Ik ben heel benieuwd wat er op terug gaat komen. Ben wat dit betreft wel blij met mn lidmaatschap van het FNV, die steunen me daar ook weer in als het nodig is.
Ligt het aan mij of zijn werkgevers echt horken? :P. Uit je laatste opmerking maak ik min of meer dat het bij jou ook niet allemaal lekker loopt dan? Als het op dingen aanvragen enzo aankomt?
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:52:04 #289
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106942800
Ach welnee, werkgevers zijn over het algemeen helemaal geen horken... Wij zijn gewoon wat gevoeliger... We vermoeden al heel snel onbegrip terwijl leidinggevenden vaak alleen proberen om de voortgang van hun team te bewaken ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_106942828
Hm, ja. Daar is ook wat voor te zeggen. Behalve dan die werkgever van Zoe. Das wel een hork eerste klas :P.
pi_106942839
Nee ik kreeg te horen toen ik meldde dat ik zwanger was, dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik zomaar minder kan gaan werken. Nou hebben ze pech en blijf ik toch echt niet fulltime werken met een kind. Heb een vast contract en werk hier bijna 4 jaar. Ben maar een 'gewoon' ondersteunend medewerker, dus ze kunnen me mijn ouderschapsverlof of het verminderen van mijn uren eigenlijk niet weigeren.
Het enige waar ze misschien nog moeilijk over kunnen doen (dat heb ik nog niet goed kunnen vinden) is dat ik de eerste maand volledig ouderschapsverlof wil. Ik heb gelezen dat dat 50/50 eigenlijk altijd geaccepteerd moet worden, maar dit is meer natuurlijk. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Oh en ik kreeg ook een hele moeilijke blik toen ik aangaf dat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven en dat ik dan dus moet kolven en dat daar een ruimte voor moet zijn.. :P
pi_106942881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Nee ik kreeg te horen toen ik meldde dat ik zwanger was, dat ik er niet vanuit moet gaan dat ik zomaar minder kan gaan werken. Nou hebben ze pech en blijf ik toch echt niet fulltime werken met een kind. Heb een vast contract en werk hier bijna 4 jaar. Ben maar een 'gewoon' ondersteunend medewerker, dus ze kunnen me mijn ouderschapsverlof of het verminderen van mijn uren eigenlijk niet weigeren.
Zijn wij collega's? :o
quote:
Het enige waar ze misschien nog moeilijk over kunnen doen (dat heb ik nog niet goed kunnen vinden) is dat ik de eerste maand volledig ouderschapsverlof wil. Ik heb gelezen dat dat 50/50 eigenlijk altijd geaccepteerd moet worden, maar dit is meer natuurlijk. Dus ik ben benieuwd wat eruit komt.
Oh en ik kreeg ook een hele moeilijke blik toen ik aangaf dat ik wil gaan proberen om borstvoeding te geven en dat ik dan dus moet kolven en dat daar een ruimte voor moet zijn.. :P
Als jij OV wil dan moeten ze dat geven. Het is een recht wat je hebt. (Geloof ik), in ieder geval dat minimale. Meer moet in overleg inderdaad.

Succes met de overleggen/voorstellen dan. :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 10:55:59 #293
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106942883
Parttime hoeven ze in inderdaad niet toe te staan... Ouderschapsverlof is wat anders, maar het is volgens mij niet zo simpel als jij het voorspiegelt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_106942906
Is het niet iets met zwaarwegende belangen voor het bedrijf? Dat ze die moeten hebben, als ze je niet minder willen laten werken?
Nou zullen ze die, als ze willen, die altijd vinden natuurlijk.

Oh en Fluug: ik kan maar niet wennen aan je usericon :D.
pi_106942935
http://www.rijksoverheid.(...)werken-weigeren.html

Als ik dit lees, ben ik toch echt niet belangrijk genoeg voor het bedrijf dat ze in ernstige problemen komen. En zo wel, dan mogen ze me daar wel eens naar gaan betalen :+
pi_106942988
Oh spannend Fee en IB, rommelen betekent iets hoor, binnenkort verse beebs O+.

Fee, ik heb nu ook The Inbetweeners ontdekt, leuk, ik zat gewoon hardop te lachen steeds :D

Maar Zoe, als je nou zo kapot bent en je vriend ook, waarom wacht je niet gewoon even met in elkaar zetten tot het weekend. Kun je rustig alles uitzoeken en af en toe pauze nemen. Ik begrijp dat je het zsm in elkaar wil hebben, maar je moet ook aan jezelf denken hoor.

En Marjolijntje, lastige situatie hoor. Thuiswerken is dus geen optie met jouw baan?
pi_106942998
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:58 schreef Marjolijntje het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)werken-weigeren.html

Als ik dit lees, ben ik toch echt niet belangrijk genoeg voor het bedrijf dat ze in ernstige problemen komen. En zo wel, dan mogen ze me daar wel eens naar gaan betalen :+
Ik ga dat ook eens tegen m'n baas zeggen.
pi_106943011
Pff wat een gedoe allemaal met bazen! Ik ben erg blij dat ik daar geen last van heb.

Asyniur aha vandaan ;) is ook niet iets wat direct duidelijk is nee, zeker online niet ;)
pi_106943022
Thuiswerken is hier geen optie nee, ik heb de spullen en papieren etc niet en ons netwerk is ook niet via extern te bereiken.
pi_106943047
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:53 schreef Kuukske het volgende:
Hm, ja. Daar is ook wat voor te zeggen. Behalve dan die werkgever van Zoe. Das wel een hork eerste klas :P.
:9

Wel irritant dat gedoe met werkgevers..
Je zou denken dat je recht hebt op n eigen ruimte om te kolven en voor ouderwchapsverlof. In mijn cao staat t allemaal duidelijk, ook nu ik zwanger ben, dat ik geen late diensten etc hoef te werken en andere rechten
Dit verzweeg mijn baas eerst & werd ook niet gewezen op mijn rechten door personeelszaken (wat officieel moet als je zwanger bent)

Gelukkig had ik een mannelijke(!) collega die me op m'n rechten wees, want toen zat ik er helemaal doorheen.

Ik neem aan dat het bij jullie ook goed omschreven staat in t cao?
Daar heb je dan toch recht op. Of heb ik t mis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')