Ik ook Son! Sinds gister!

Wat betreft werkgevers. Ik begrijp ook beide kanten wel. En sommige bedrijven, zoals die van mijn lief, nemen bewust zo weinig mogelijk jonge vrouwen aan. Dat is een keuze. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze nu niet moeilijk doen over het beter kunnen combineren van werk en thuis voor mijn lief zodat hij straks ook een dag extra thuis is.
Ik werk in een organisatie waar veel jonge vrouwen zijn en ze dus weten dat dergelijke verzoeken binnen kunnen komen. Ze doen ook niet echt moeilijk over het toekennen van ouderschapsverlof of parttime werken, maar het is wel af en toe passen en meten hoe de gaten worden opgevuld.
Vervanging is er nauwelijks, en na verlof betekent het 4 mnd werk inhalen en zelf regelen hoe je het (eventueel) in minder uren rond krijgt. Wij doen het hier nu met twee mensen (ik 36 en mijn collega 32), waarvan niet zeker is of eind dit jaar de 32 van mijn collega worden verlengd. Ik ga terug naar 31,5 en dan heb ik dus wel een behoorlijk gat waar waarschijnlijk geen duidelijkheid over is als ik in mei met verlof ga. Dat is nu mijn enige zorg eigenlijk. Maar in de kern heeft dat met bedrijfsbrede keuzes te maken, niet zozeer met moeilijk gedoe richting zwangere medewerkers.