quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:27 schreef bitterend het volgende:
[..]
waarom bevalt de cerazette niet?
ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ik het weer ga nemen...ik weet niet waarom maar heb niet echt zin om een spiraal ofzo te laten plaatsen...vind het een raar idee dat daar een vreemd object in blijft zitten
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:31 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja gek is dat heb ik gemerkt...moet wel oppassen dat je niet op iemand zijn tenen trapt...jammer hooorrr.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:04 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
I knowmaar die pillen zijn voor een enkele keer om uit te stellen... en zijn best troep
ik zoek meer een oplossing voor langere tijd
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:08 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ik heb me ook heel zacht uitgedrukt over die Dyanne Beekman. Hoe fel er gereageerd werd op bepaalde dingen terwijl dat (mijns inziens) niet nodig was. Helaas ben ik een watje en blijf ik dan maar een beetje aan de vlakte... heb wel m'n eigen mening maar heb geen zin dat men mijn woorden verkeerd intrepeteert oid. Zou ik wel wat meer mogen doen hoor, gewoon zeggen wat ik denk...
Waar zijn ze dan voor? Om ze te verhullen in die lelijke tenten die ze promootquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:17 schreef WupWup het volgende:
die vond dat dr tieten niet voor borstvoeding zijn gemaakt
m00000000hhhhhhquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ken iemand en die zei letterlijk dat ze geen borstvoeding wilde geven want ze wilde zich geen koe voelen. Nouja, ze moet doen waar ze zich het beste bij voelt, maar persoonlijk vind ik dat dus een stomme reden. Maar dat vind ik :p Hoop dat ik hiermee niemand voor de koeienpoten schop...
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:34 schreef Twinkly het volgende:
[..]
m00000000hhhhhh
Zou het kind zich dan een kalfje voelen, omdat het kalfjesmelk krijgt
Je mijne miauwt af en toe en heeft een glimmende vacht... Wat eet ze?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef Juud79 het volgende:
Dan voelt die van mij zich zo nu en dan een geitje, vandaar dat ze af en toe 'mekkerd'.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ken iemand en die zei letterlijk dat ze geen borstvoeding wilde geven want ze wilde zich geen koe voelen. Nouja, ze moet doen waar ze zich het beste bij voelt, maar persoonlijk vind ik dat dus een stomme reden. Maar dat vind ik :p Hoop dat ik hiermee niemand voor de poten schop...
Hahaha herkenbaarquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je mijne miauwt af en toe en heeft een glimmende vacht... Wat eet ze?
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef octopussy het volgende:
En dan denk je dat je het bij een tweede kindje allemaal wel weet en dat het gemakkelijker is. Valt toch vies tegen
Ja dat, die snappen neit waarom je in godsnaam met een kind aan je tiet gaat zitten 12 tot 14 x per dag...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:42 schreef Sannne het volgende:
Ik vind het echt super rot voor mama's die moeten stoppen met bv. ZEKER als het niet had gehoeven, omdat ze geen goede begeleiding kregen.
Mama's die niet kiezen voor BV snap ik persoonlijk niet. Maar goed da's mijn gevoel en mijn mening, zij hebben een andere mening
Ik geloof ook niet dat er iemand is die daar ook maar iets van 'vind', niets dan hulde voor dat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef octopussy het volgende:
Ik denk dat vrouwen die (misschien noodgedwongen) overstappen op KV daar vaak echt wel veel moeite mee hebben. Heb het zelf als erg pijnlijk ervaren toen ik na 6 maanden bv moest stoppen omdat ik erg ziek was. Ik wist donders goed dat het noodzakelijk was en echt niet anders kon, maar evengoed werkt het gevoel niet altijd mee.
En dan denk je dat je het bij een tweede kindje allemaal wel weet en dat het gemakkelijker is. Valt toch vies tegen
omdat je daar voor gemaakt bentquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat, die snappen neit waarom je in godsnaam met een kind aan je tiet gaat zitten 12 tot 14 x per dag...
Ik slik niet zo graag?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:52 schreef Gerberaatje het volgende:
En toch, als erg pro-borstvoeder, vraag ik me serieus af waar men zich nou zó ontzettend druk om maakt, als een ander besluit er helemaal niet voor te kiezen, of na 2 dagen de handdoek in de ring gooit... of...
Ik ben het eens met Wup dat het wel op feiten gebaseerd moet zijn, anders blijven de verhalen die níet waar zijn in de wereld. Heb dan ook erg respect voor mensen die er gelijk niet voor kiezen en daar voor uit komen, dan mensen die het eigenlijk vooraf al niet wilden, maar dan een 'smoesje' of iets ophangen.
Ik snáp niet dat mensen het niet eens willen proberen, aangezien ik dat wel heb. Dat is een verschil in gevoel. Maar lekker boeiend wat ik daarvan vind.. het is niet mijn kind en niet mijn leven.
Maar voor de rest.... Leven en laten leven zeg! Dat je een mening hebt hoeft niet te betekenen dat je een ander daar maar keihard mee moet kwetsen. Soms iets inslikken mag best.
Ik?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik vind niet dat jij een keiharde (kwetsende) mening vertoond
Het is gewoon de toon die de muziek maakt zeg maar...maar jij begrijpt wel wat ik bedoel!
(je MOET slikken, kreng!)
Dat is me sowieso al opgevallen. Vooral als het op ouderschap aankomt dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn met wat je zegt want voor je het weet ben je 'anti' of 'pro' en behoor je daarmee tot een maffia.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:58 schreef bitterend het volgende:
Dat dus Sanne...
Men voelt zich heel snel gekwetst terwijl het nergens voor nodig is.
Nee er wordt hier en daar ronduit gezegd wat wel en niet een legitieme reden is. En dat is stom en geen reden is er in het babytopic ook wel voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vooralsnog is hier niemand die dingen expres zegt om anderen mee te kwetsen. Het zijn allemaal meningen. En die mogen verschillend van elkaar zijn. En dat je een mening over iets hebt wil niet zeggen dat je dan die keuze niet respecteert. Ik zie alle meningen hier meer staan als 'Als men het zo en zo wil doen dan moeten ze dat doen, maar ik vind...'. Niks mis mee, toch?
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:34 schreef Twinkly het volgende:
[..]
m00000000hhhhhh
Zou het kind zich dan een kalfje voelen, omdat het kalfjesmelk krijgt
ja zo te zien wel!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:01 schreef octopussy het volgende:
[..]
Dat is me sowieso al opgevallen. Vooral als het op ouderschap aankomt dan kan je niet voorzichtig genoeg zijn met wat je zegt want voor je het weet ben je 'anti' of 'pro' en behoor je daarmee tot een maffia.
Maar hoe je die mening brengt, dát maakt een wereld van verschil en dáár valt men over!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:55 schreef Sannne het volgende:
Maar er wordt toch niemand gekwetst..
Men voelt zich gekwetst door een mening, da's wat anders. Maar een discussie met meningen loopt altijd uit op een fiasco
Dat!! En eenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:38 schreef octopussy het volgende:
Ik denk dat vrouwen die (misschien noodgedwongen) overstappen op KV daar vaak echt wel veel moeite mee hebben. Heb het zelf als erg pijnlijk ervaren toen ik na 6 maanden bv moest stoppen omdat ik erg ziek was. Ik wist donders goed dat het noodzakelijk was en echt niet anders kon, maar evengoed werkt het gevoel niet altijd mee.
Omdat zij naar mijn mening erg aangevallen wordt om haar mening.quote:
dat was in het babytopic. (Heb ff gegluurd. Ik dacht dat hier iets bijzonders stond en dat ik het niet/verkeerd gezien had. Vandaar de vraag.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:36 schreef Sannne het volgende:
[..]
Omdat zij naar mijn mening erg aangevallen wordt om haar mening.
Had nog een heel stuk geschreven maar heeft weinig zin..
Nou dat dusquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Sannne het volgende:
Normaal vind ik de bv-kv discussie erg interessant... Nu niet
Davinia, hoe zou jij het vinden als je (al dan niet noodgedwongen) kunstvoeding geeft aan je baby en er dan iemand DIT zegt? Je impliceert namelijk wel dat je je kind tekort doet wanneer je kunstvoeding geeft. Niet tof om te horen als je om de een of andere reden hebt moeten stoppen met de borstvoeding.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarom wil je bitterend verdedigen?
Ik ben het eens met bovenstaande. De discussie moet gevoerd worden op basis van feiten, niet op basis van sentiment.
Wat wel altijd scheef blijft, is het gedoe over de zgn bv-maffia. Als je als kv-mama zegt dat bv niets voor jou is, dat het niet goed voelde, whatever, dan is (bijna) iedereen begripvol. Maar als je al bv-mama niet voldoende kolft en je uiterste best doet om ervoor te zorgen dat je kindje geen kv hoeft te krijgen, vindt men je raar, want 'kv is toch geen vergif"?
Dus tsja, wat is de bv-maffia?
Het lijkt me wel een grap als men zou verplichten dat kv paars zou moeten worden of zo. Kijken of men dan nog zo happig is op de kv.
Ik impliceer helemaal niets. Ik maak alleen een opmerking over de kleur. Als je het een andere kleur zou geven, zou het verschil duidelijker worden. Niets meer en niets minder. Borstvoeding en kunstvoeding zijn niet te vergelijken, zoals Sanne dat plaatje ook postte in het babytopic. Dat heeft niets te maken met stoppen met bv. Ik maakte enkel een referentie aan het "goedje".quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:08 schreef octopussy het volgende:
[..]
Davinia, hoe zou jij het vinden als je (al dan niet noodgedwongen) kunstvoeding geeft aan je baby en er dan iemand DIT zegt? Je impliceert namelijk wel dat je je kind tekort doet wanneer je kunstvoeding geeft. Niet tof om te horen als je om de een of andere reden hebt moeten stoppen met de borstvoeding.
Maar wat is er mis met moeders die er sowieso niet aan willen beginnen? ook niets tochquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:11 schreef Juud79 het volgende:
Maar Octo, het gaat toch helemaal niet over de groep moeders die gedwongen moeten stoppen, daar heb ik nog nooit iemand iets naar over zien posten.
JAWEL!!!!!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar wat is er mis met moeders die er sowieso niet aan willen beginnen? ook niets toch![]()
Ieder z'n ding.
pftsquote:
Gelukkig is iedereen baas over eigen lichaam... Ik vind dat een heel belangrijk recht.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:19 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
pfts![]()
overigens vind ik die opmerking van Dyanne wel fout. Maar de celeb die laatst ergens zei dat ze borstvoeding eigenlijk moeten verplichten is net zo fout en daar hoor je niemand over. Om er nog maar even een lekker discussiepunt in te gooien
Denk je? vertel dat tegen mijn babyquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig is iedereen baas over eigen lichaam... Ik vind dat een heel belangrijk recht.
discussie pooperquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig is iedereen baas over eigen lichaam... Ik vind dat een heel belangrijk recht.
Tuurlijk is het een domme opmerking.. Zal wel zo eentje zijn die het licht niet heeft uitgevonden... Die denken dan ook weer een mening te moeten hebben. Dan denk ik... Ga gewoon doen waar je goed in bent, wees een mooi popje en hou je bek.quote:
Ik was een keertje in het LUMC, en daar kwam net een dame naar buiten die gekolfd had en het resultaat in een fles in haar handen had. Op dat moment had ik Annicka bij me, die was een maand of negen ofzo. Ik had óók een fles met mm bij me, omdat ze op dat moment te snel afgeleid was om fatsoenlijk in het openbaar aan de borst gevoed te worden. De dame merkte op 'het lijkt ook nog op elkaar'. (We hadden elkaar wel vaker gezien, omdat ze mijn zus hielp met haar CI, vandaar die vrijheid.) Ik dacht bij mijzelf: 'Ja natuurlijk, het is toch óók mm?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik impliceer helemaal niets. Ik maak alleen een opmerking over de kleur. Als je het een andere kleur zou geven, zou het verschil duidelijker worden. Niets meer en niets minder. Borstvoeding en kunstvoeding zijn niet te vergelijken, zoals Sanne dat plaatje ook postte in het babytopic. Dat heeft niets te maken met stoppen met bv. Ik maakte enkel een referentie aan het "goedje".
Maar waarom moet er dan nadruk op het verschil gelegd worden? Je gebruikt het toch voor hetzelfde doel (voeden van je kind). Ik geloof oprecht dat verreweg de meeste ouders echt wel weten dat borstvoeding beter is dan kunstvoeding maar simpelweg een reden hebben om geen borstvoeding te geven. Of die reden "legitiem" is doet er imho helemaal niet toe. Maar om telkens de nadelen en inferieuriteit van kv ingewreven te krijgen is echt vervelend en vaak ook pijnlijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:12 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik impliceer helemaal niets. Ik maak alleen een opmerking over de kleur. Als je het een andere kleur zou geven, zou het verschil duidelijker worden. Niets meer en niets minder. Borstvoeding en kunstvoeding zijn niet te vergelijken, zoals Sanne dat plaatje ook postte in het babytopic. Dat heeft niets te maken met stoppen met bv. Ik maakte enkel een referentie aan het "goedje".
Dat was Gisele Bundchen. Ik heb een interview met haar gelezen ergens en ze was erg geschrokken van alle woede die haar opmerking opriep. Ik geloof dat ze behoorlijk wat tegenwind heeft gehad.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:19 schreef SacreCoeur het volgende:
overigens vind ik die opmerking van Dyanne wel fout. Maar de celeb die laatst ergens zei dat ze borstvoeding eigenlijk moeten verplichten is net zo fout en daar hoor je niemand over. Om er nog maar even een lekker discussiepunt in te gooien
Die van mij heeft een oranje gloed als het bevroren is!quote:
Dit ja!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:45 schreef Nirak het volgende:
Heel die bv versus kv discussie. Ik begrijp het beide.. "..." Zo vaak heb ik al op het punt gestaan de strijd op te geven.. En toen ging het ineens een paar weken hartstikke goed en begon ik er zelfs plezier aan te beleven.
Misschien helpt dom perignon wel heel goed voor de productiequote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:48 schreef pessie het volgende:
dom perignon, lekker
(helaas lust ik geen wijn).
domperidon is het. Werkte hier als een tierelier maar is nogal omstreden. Ik weet dat ze bij de reformzaak borstvoedingsthee verkopen. Mijn vriendin dronk dat altijd tijdens de lactatieperdiode.
Wat lief om te horen!! Was Jolanda bij je? Ik vond het bij jullie ook erg leuk! En de himalaya thee erg lekkerquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:42 schreef oeke het volgende:
Neeeee! Sanne dat meen je niet!
Ik had het van de week nog over je!
Bij de intake, dat we het zo leuk met je vonden!
En ze vertelde dat je weer terug was naar het oosten des lands en dat je een dochter hebt gekregen!
En dus helaas niet kon komen kramen.
Wow, ik ben echt helemaal stil!![]()
Dat je dat nog weet!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:09 schreef Sannne het volgende:
Wat lief om te horen!! Was Jolanda bij je? Ik vond het bij jullie ook erg leuk! En de himalaya thee erg lekker
Ik vind het fijn dat je het hier zo treffend opschrijft. Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:21 schreef mignonne het volgende:
oeke en sannnewat bijzonder
Oeh discussiemag ik nog?
met een beetje (erg veel) pech zou mijn melk groen licht geven in t donker als k door zou gaan met voedenik win ik win
ik voel me wel eens gekwetst door opmerkingen over al dan niet legitieme redenen of doorzettingsvermogen of beste voor je kind of wat dan ook. Ik weet heel goed dat ik me er niets van moet trekken, dat ik me niet aangesproken voel en dat ik niets aan onze situaties kan doen. Maar ik voel me er toch door gekwetst. Dat is meer het gevoel over de situatie dan dat die opmerkingen mij echt raken overigens. Het is gewoon een beetje pijnlijk.
Omdat KV tegenwoordig de norm lijkt te zijn en bv-mama's dus al in een uitzonderingshoekje geplaatst zijn. Althans, dat is mijn interpratie. Niemand vond het vreemd dat Jan met twee jaar nog een fles kreeg, maar iedereen kijkt raar op als ik zeg dat ik met een jaar hoop nog steeds zelf te kunnen voeden ...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het fijn dat je het hier zo treffend opschrijft. Ik dacht precies hetzelfde.
Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft. Het al dan niet kunnen voeden van je kind maakt vaak allerlei primaire gevoelens los. Je kunt het een denken en het ander voelen. Ik vind dat er hier vaak op een heel kille manier over gesproken wordt. "Als je je keuze hebt gemaakt, sta er dan ook achter!" Zo eenvoudig is het niet.
Waarom is er wel zoveel empathie voor andere moeders die borstvoeding geven en zo weinig voor mensen die het anders aanpakken?
En eenvoor jou, mignonne. Wat moet het rot zijn om te constateren dat het misschien niet genoeg was.
Ik word niet goed van de slachtofferrol. Maar ik ben geloof ik ook niet zo'n evangelist. Ik doe wat goed voelt voor mij, m'n gezin, en de rest vind ik niet zo belangrijk. Het is fijn dat er mensen zijn die goede voorlichting over borstvoeding promoten, maar de flesvoedingshetze laat ik liever aan me voorbij gaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:22 schreef DJMO het volgende:
[..]
Omdat KV tegenwoordig de norm lijkt te zijn en bv-mama's dus al in een uitzonderingshoekje geplaatst zijn. Althans, dat is mijn interpratie. Niemand vond het vreemd dat Jan met twee jaar nog een fles kreeg, maar iedereen kijkt raar op als ik zeg dat ik met een jaar hoop nog steeds zelf te kunnen voeden ...
Dit is precíes wat ik erover wilde zeggen. Echt alle vier de alinea's.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:52 schreef Gerberaatje het volgende:
En toch, als erg pro-borstvoeder, vraag ik me serieus af waar men zich nou zó ontzettend druk om maakt, als een ander besluit er helemaal niet voor te kiezen, of na 2 dagen de handdoek in de ring gooit... of...
Ik ben het eens met Wup dat het wel op feiten gebaseerd moet zijn, anders blijven de verhalen die níet waar zijn in de wereld. Heb dan ook erg respect voor mensen die er gelijk niet voor kiezen en daar voor uit komen, dan mensen die het eigenlijk vooraf al niet wilden, maar dan een 'smoesje' of iets ophangen.
Ik snáp niet dat mensen het niet eens willen proberen, aangezien ik dat wel heb. Dat is een verschil in gevoel. Maar lekker boeiend wat ik daarvan vind.. het is niet mijn kind en niet mijn leven.
Maar voor de rest.... Leven en laten leven zeg! Dat je een mening hebt hoeft niet te betekenen dat je een ander daar maar keihard mee moet kwetsen. Soms iets inslikken mag best.
Ik ben natuurlijk een gevoelloze eikel, maar ik heb dus helemaal geen last van verdedigingsbehoefte. Ik vind het soms jammer, soms niet, maar het zal me echt aan mijn reet roesten wat iemand anders vindt van mijn keuze.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom springen moeders die op flesvoeding overgestapt zijn zo vaak in de verdediging? Omdat het voor velen een gevoelig punt is en blijft.
Want anders?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef Ssserpente het volgende:
Maar kom niet met kutsmoesjes aankakken.
Want anders verspreid je verkeerde informatie. Ik ben ervan overtuigd dat de meest voorkomende misverstanden omtrent borstvoeding afkomstig zijn van ex-borstvoedsters die zichzelf en anderen voor de gek houden.quote:
So what? Het zijn ook gewoon mensen met gevoelens en onzekerheden. Ik vind die toon zo onnodig.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:43 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Want anders breng je de verkeerde info naar buiten. Ik ben ervan overtuigd dat de meest voorkomende misverstanden omtrent borstvoeding afkomstig zijn van ex-borstvoedsters die zichzelf en anderen voor de gek houden.
Dan is ze nu vast zo'n voorbeeldig kind om je te ontlastenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:36 schreef mignonne het volgende:
nnou nirak en djmo, t is lief bedoelt, maar ik denk dat jullie daar toch een inschattingsfout maken. Ik heb vrede met mijn beslissing, maar ik ben momenteel alles behalve rustig.Ik breng ook niet bepaald rust of veel positiviteit in momenteel. Komt wel weer goed, ooit. Maar ik weet vrijwel zeker dat het niet daar aan ligt.
Als ze al iets aan zou voelen dan zou ik eerder het omgekeerde verwachten momenteel.
Bluhquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:39 schreef mignonne het volgende:
En door die hoerige trage laptop is mijn post spuit 864![]()
en ik heb eergister dus ijs op en daarop gister de hele dag rollend over de grond gelegen van de buikpijnEen paar uur geleden een schaaltje yoghurt en ik voel nu alweer buikpijn opkomen. Boh
ja ik moet toch zeker weten of t daar aan ligt of nietquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:42 schreef Vanyel het volgende:
Waarom deed je dat dan ook nadat je gister ook al pijn had?
Mutseke!
Ja, ik kan me zelfs voorstellen dat het nu lastig zou kunnen zijn om weer lactase aan te maken omdat je het zolang niet hoefde aan te maken?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:59 schreef wickie het volgende:
Mignonne, waarschijnlijk moeten je darmen heel erg wennen aan ineens weer zuivel. Geef het tijd. Mijn dietiste zei toendertijd dat je het weer rustig moet opbouwen.
Maar welke moeders voelen zich daar waardeloos over dan? De moeders die zijn gestopt omdat ze geen zin (meer) hadden?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Vind ik ook, hoor, dat het heel slecht is dat er verkeerde informatie wordt verstrekt. Maar ik vind het haast nog rotter als mensen die goed op de hoogte zijn dat erin wrijven zodat moeders die zijn gestopt te voeden zich nog wat waardelozer mogen voelen.
Het lijkt me goed om ervoor te zorgen dat op ziekenhuizen en consultatiebureaus de boel op orde wordt gebracht. Van huisartsen mag ook wel wat meer kennis verwacht worden. En daarnaast zou er voor de kersverse moeders vooral plaats moeten zijn voor steun en medeleven. Die hebben al genoeg onzekerheden om mee te kampen.
Moeders waarvan anderen vinden dat ze 'kutsmoesjes' hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar welke moeders voelen zich daar waardeloos over dan? De moeders die zijn gestopt omdat ze geen zin (meer) hadden?
Maar als zij zich er zo rot over voelen, waarom zijn ze dan gestopt?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moeders waarvan anderen vinden dat ze 'kutsmoesjes' hebben.
Moeder is net bevallen, kan er fysiek slecht aan toe zijn, is waarschijnlijk erg moe, is onervaren. In zo'n situatie is het niet raar dat er niet altijd sprake is van volledig beredeneerde keuzes en een afwezigheid van gemengde gevoelens. En eigenlijk geldt dit ook voor veel later nog. Daarom luidt mijn boodschap: een beetje meer empathie mag wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar als zij zich er zo rot over voelen, waarom zijn ze dan gestopt?
Moeders die gestopt zijn omdat ze oververmoeid zijn, waarbij het kind niet goed drinkt, niet goed aankomt en daar gefrusteerd door zijn. Moeders die ongelukkig zijn in hun kraamtijd omdat het te veel vergt en rot gevoelens krijgen rond elke voeding. En dan zit je al onder de kraamvrouwhormonen...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:14 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Maar welke moeders voelen zich daar waardeloos over dan? De moeders die zijn gestopt omdat ze geen zin (meer) hadden?
Nou idd, ik had in het ziekenhuis een verpleegkundige die goed hielp, maar ook uit haar eigen erv eraring. Dat was wel fijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:16 schreef Sannne het volgende:
Ik denk ook dat er heel hard gewerkt moet worden aan bijscholen van zorgverleners. Dat zou zó schelen!
Hoevaak mensen niet thuiskomen uit het zkh met kloven omdat (zo vertellen ze trots) de eerste voeding wel 1,5 uur duurde! Gewoon geen begeleiding dus. Die kreeg ik zelf ook niet in het zkh.
En spijtig om toe te geven maar ook kraamzorg heeft lang niet genoeg kennis. Gelukkig is de drempel kraamzorg/lactatiekunde erg laag maar dat zou niet nodig hoeven zijn.
Pas nu ik zelf bv geef leer ik pas wat het écht inhoudt.
Er is een verschil tussen theoretische kennis en kennis die je hebt opgedaan door te beleven. Je kunt weten wat een regeldag is of clusteren, en als je er middenin zit kun je tóch geen flauw benul hebben wat er aan de hand is. Borstvoeden kan ontzettend lastig zijn. Daarom zijn er ook lactatiekundigen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:20 schreef Juud79 het volgende:
Ja maar Claudia, de verantwoordelijkheid om informatie in te winnen ligt toch voornamelijk bij moeder zelf? Iedereen heeft toch tegenwoordig toegang tot het internet....
Ik heb me helemaal suf gelezen op bv.com, hier en op nog een anders forum over bv en doekjes. Niet dat daarmee succes gegarandeerd is, maar t helpt vast een heleboel.
Precies.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:25 schreef Pvoesss het volgende:
Die zelfde moeder kan dan dat toch zeggen als reden.
Ik denk dat iedereen daar prima respect voor heeft
Ik absoluut.zeker als die vrouw vervolgens BV dus niet gaat afkraken
Welja, maak je zo iemand ook nog even voor fantast uit?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Precies.Ik heb daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
Lijkt me niet met dat dieet? T was al zoveel wat er niet genomen werd.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Mignonne kan het niet zijn dat er toch nog een allergeen doorheen geglipt is?
Misschien net een die misschien niet heel duidelijk klachten geeft?
Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen theoretische kennis en kennis die je hebt opgedaan door te beleven. Je kunt weten wat een regeldag is of clusteren, en als je er middenin zit kun je tóch geen flauw benul hebben wat er aan de hand is. Borstvoeden kan ontzettend lastig zijn. Daarom zijn er ook lactatiekundigen.
En zelfs als een moeder zich niet zo ingelezen zou hebben als jij: so what? Ik heb bijvoorbeeld bewust níet heel veel over borstvoeding gelezen. Ik wilde mijn gevoel volgen, niet te veel bij voorbaat van mogelijke problemen uitgaan. Het is aan mij om mijn moederschap in te vullen en niet aan een ander om zich daar veroordelend over uit te laten.
Let wel: ik vind dat een ieder het recht moet hebben haar mening te uiten. Ik vind het alleen vaak ook erg onfatsoenlijk als er maar gewoon wordt gezegd wat er te binnen schiet zonder rekening te houden met andermans gevoelens.
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Precies.Daar heb ik wél begrip voor. Waarom dan alsnog verzinnen dat je melk niet voedzaam genoeg is?
Ik zie jou nooit grapjes maken, alleen keihard uithalen..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:42 schreef Pvoesss het volgende:
waarom dat nou doen.. zou ik eens moeten proberen in het KV topic..
Maar dat is toch prima, dan zeg je ik had graag beter geweten..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:37 schreef Ssserpente het volgende:
Wat was jouw kutsmoes dan, Reilain?
Waarom zeggen dat iemand zich beter voelt omdat het bv geeft?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Maar even serieus, waarom iemand afvallen omdat ze flesvoeding geeft? Zolang iemand haar kindje goed verzorgt, niet alleen in de babytijd,maar tot ver daarna is het toch goed?
Waarom moet dit zo?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik zie jou nooit grapjes maken, alleen keihard uithalen..
Precies. Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verzinnen ze dat niet, maar is dat hun verteld.
Wickie, ik heb zelf borstvoedingspraatjes gehouden, een cursus gevolgd, alles gelezen wat er te lezen valt en het is niet gelukt. En zal ik je wat vertellen? Mijn kind is 12 en nog trek ik me de discussie aan. Hoe dúrft er ook maar iemand te beweren dat ik niet hard genoeg geprobeerd heb? Misschien hebben al die mensen waarbij het lukt met minimaal doorzetten het gewenste resultaat en denken zijvan zichzelf dat ze echt mega doorzetten. Terwijl de mensen waarbij het mislukt méèr tegenslag treffen en dat doorzetten dus niet meer zoden aan de dijk zet?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:36 schreef wickie het volgende:
[..]
Dat!! Ik hoop dat nooit en never iemand mijn voedingsdrama's hoeft mee te maken. En het waren allebei de keren uitzonderlijke situaties, heb beide keren ook maar kort gevoed (Mette 3 weken, Wies 6,5 week). Maar wat doe woorden pijn hier soms.
Ja Juud, misschien had ik de eerste keer bij Mette zelf navraag moeten doen, maar wist ik veel. Ik was overmand door alles wat er gebeurde, ik was al blij dat ik naar huis mocht, naar mn dochter die thuis moest blijven. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee soms is er geen 'tijd' om navraag te doen nee.
Dat snap ik maar het werkt gewoon beide kanten op.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:21 schreef Troeta het volgende:
Ik vind dat uithalen gewoon niet nodig Pvoess, in een bvdiscussie of over een ander onderwerp.
Iemand een slecht gevoel geven en even vertellen hoe het dan wel moet.
En ik heb het niet over jou hoor, het is geen persoonlijke aanval, maar denk even na voor het klikken op invoeren klikt hieronder en bekijk of de post ook aardiger geschreven kan worden.
En als je mijn post in het babytopic bedoelde, dat was niet over jou, dus daar hoef je je niet rot over te voelen.
Dit.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:29 schreef Reilain het volgende:
Het is ook iets wat 2 kanten opwerkt....
"Voed je nu nog?!"
"Ben je nou al gestopt?!"
Eigenlijk is het nooit goed
Je weet dat Arwen met haar 3 net 6 dingen ofzo kon verdragen ? Dus t kan wel hoor.. Hoop het niet maar dacht breng t toch even onder je aandacht..quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Lijkt me niet met dat dieet? T was al zoveel wat er niet genomen werd.
Hooguit gluten of tarwe ofzo, maar ook daar ben ik nog niet van overtuigd. En ze krijgt nu ook gewoon gluten natuurlijk.
+1quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Mijn meiden worden dus groot op kv maar ik heb echt dikke respect voor moeders die bv geven.
+1quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:32 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dit.
En wat zou het mooi zijn als de trotse bv-posts en aanverwante opmerkingen gewoon naast de kunstvoedingsvragen gepost kunnen worden in het babytopic (babietjestopic dus) zonder dat iemand er aanstoot aan neemt.
ook weer zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:34 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Je weet dat Arwen met haar 3 net 6 dingen ofzo kon verdragen ? Dus t kan wel hoor.. Hoop het niet maar dacht breng t toch even onder je aandacht..
Dat weet je heel goed te verwoorden. Het was ook wat ik probeerde te benadrukken: je hebt het over mensen, en achter elk persoon schuilt een verhaal. Daar wordt hier (en bijvoorbeeld op Dragen en Voeden) vaak best hard over geoordeeld en gesproken, wat ik lastig te rijmen vind met bijvoorbeeld het respect dat samengaat met methodes als attachment parenting. Ik weet dat niet iedereen hier dat aanhangt, maar er is wel een correlatie tussen het geven van borstvoeding en het aanhangen van zulke methodes.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:54 schreef Cantare het volgende:
Los van wat Claudia zegt - en waar ik het volkomen mee eens ben - vraag ik me af of het "kutsmoesje" waar de vrouw in kwestie mee komt wel altijd de werkelijke reden(en) van stoppen weergeeft. Ik vind het zo makkelijk om over iemands keuze te oordelen op basis van een paar zinnetjes, zonder enige belangstelling te tonen voor wat er wellicht allemaal achter de genoemde reden schuilt.
Als iemand hier verhaal doet en uitlegt waarom zij is gestopt met de borstvoeding, zal niemand zeggen dat ze een smoesje vertelt. Want dan gaat het ineens om een reëel persoon en een invoelbare situatie. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat een groot deel van de moeders zo'n verhaal kan vertellen als zij daar de zin en woorden voor heeft, en dat een ander groot deel heeft gehandeld uit onmacht/onwetendheid.
En misschien had ze ook wel gelijk. Als je het langer had gedaan, als je het intensiever had gedaan, als.. als.. als... Maar het doet er niet toe. Jij hebt je keuze gemaakt en hoe haalt een ander het in zijn of haar hoofd om je daar een rotgevoel over te geven? Jij hebt je redenen gehad en gezien de omstandigheden de beste keuze voor jezelf gemaakt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:29 schreef Reilain het volgende:
Iemand zei tegen mij vlak nadat ik volledig gestopt was (1 week volledig, en uiteindelijk 3.5mnd dat het langzaam uitdoofde zeg maar tot de laatste druppel er echt uit was)
Hele waslijst met dingen.... dit al geprobeerd? Dat al geprobeerd.. ja, ja, ja en ja... allemaal..
Ow.... *Stilte*...... "Dan moest je het toch echt langer proberen"... Aan alle criteria voldaan maar toch had ik het niet goed gedaan zeg maar...
Wat ben je toch heerlijk pragmatisch, Leandra.quote:Op woensdag 18 januari 2012 01:06 schreef Leandra het volgende:
Ik ben blij als hij 's nachts in 2 minuten weer stil is omdat ik hem gewoon kan aanleggen, en voel ik me daar beter door? Nee, maar god wat is het heerlijk makkelijk.
ik zit nogal in dat wereldje....quote:Op woensdag 18 januari 2012 08:51 schreef Vanyel het volgende:
Met wie praat jij dat je dat soort onzin naar je hoofd krijgt?
bv dwang dan een beter woord? ik heb ravi pas mogen zien na de geboorte toen ik akkoord ging met het overwegen van borstvoeding. eerst een dik uur op de ic na de ks, daarna met zich op de couveuses werd er 3 kwartier op me ingepraat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:39 schreef Zoheetik het volgende:
Weet je wat ik niet snap? Dat bv maffia wordt genoemd.
Ik (zal maar geen "wij" gebruiken daar krijg je zo'n sektegevoelv an...)heb het toch ook niet over kv-maffia...
Wel valt het me op dat mensen die goed over hun keuze nadenken toch het liefst bv (willen) geven. Dus los van hun lichamelijke gesteldheid of omstandigheden. Dan zou je kunnen stellen dat de meest natuurlijke keuze een keuze is van de niet-kuddedieren (ben ik nog te volgen?). En zoogdieren, dat zijn wij mensen, zijn toch echt kuddedieren.
Goed verwoord, Simmu en totaal mee eensquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:00 schreef simmu het volgende:
zoveel mensen, zoveel verhalen. en wat voor de een een keuze is, is voor de ander totaal geen optie. tuurlijk moet zo'n keuze gebaseerd zijn op feiten, maar het blijft wel ieders eigen keuze waar een ander feitelijk geen zak mee te maken heeft. ik erger me trouwens ook aan het gebruik van "smoesjes", "je kind tekort doen", "opgeven" enzovoorts, wanneer je geen borstvoeding geeft. lijkt me in beginsel respectvoller wanneer je er vanuit gaat dat iemand een weloverwogen keuze maakt. dus niet dat je het vooraf, zonder iemand verder gesproken te hebben, het hebt over "smoesjes". je hoort mij ook niet zeuren over openbaar voedende vrouwen (erger nog, ik heb de neiging om op zo'n moment vertedert te kijken en/of kindjelief een aai te geven) of langvoedsters. het is toch zeker niet zo dat je tegen bv bent als je kv gegeven hebt? of andersom? het is de toon die de muziek maakt en sommige dingen klinken wel nogal denigrerend en doen echt tekort aan mensen.
In feite kijken we allemaal TV en zegt deze dat je precies 6 maanden volledig bv geeft en je daarna automatisch stopt en op KV overstapt.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Blij dat ik hier nog even lees. Pvoess jou kant van het verhaal heb ik idd nooit bekeken. Maar als ik het zo lees dan krijg je als langvoeder dus commentaar, maar als ja geen bv of kort bv geeft krijg je ook commentaar.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:15 schreef pessie het volgende:
*knip*
het gaat erom dat we elkaar als moeders helpen. Het moederschap is sowieso een uitdaging [...]
*knip*
Datzelfde voor als je staat te kutten met je buggy... Gnagna.. Moet je je kind maar opknopen.. Veel handiger...quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb hier in dit topic iemand eens zien posten dat ze in zichzelf moest lachen toen ze een moeder, terwijl haar kind huilde, zichtbaar opgelaten en gestresst een flesje melk klaar zag maken in een openbare ruimte. Want gnagnahahaha zie eens hoe moeilijk ze het had...
Srsly?!?
Voor hetzelfde geld had die moeder net de vorige dag moeten besluiten om voor wat voor reden dan ook te stoppen met de bv, maar zelfs al was dat niet zo... Ik voel alleen maar sympathie met elke ouder die ik waar dan ook zie 'worstelen' met een huilend kind...
En vaak kan ik maar net de neiging bedwingen om te zeggen 'zal ik hem/haar even overnemen zodat u rustig af kan rekenen' oid.
Wij hadden ook een moeilijke start. Wij hebben de eerste 10 dagen bijgevoed met kv. Oh, en voor het op gang brengen van een productie kun je eigenlijk het beste een kolf huren.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:20 schreef CrazyMoon het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe lang het duurt voordat de voeding op gang komt? is bij iedereen natuurlijk verschillend maar hoeveel borstvoeding heeft een kind na een week nodig?
Met Sarah ben ik namelijk na 14 dagen gestopt, omdat ik elke voeding maar 10, 20, soms met moeite 30cc had. Ze kwam niet genoeg aan. En ze viel steeds in slaap aan de borst.
Met Kevin wilde ik het weer proberen, maar het ging precies zoals met Sarah. Veel slapen, hij viel in 3 dagen meer dan 10% af, was bleek en slap. Veel aanleggen en kolven geprobeerd maar kwam ook maar 10 à 20cc uit per voeding.
Na 3 dagen kwam er een wisseling van kraamverzorgster en die schrok toen ze Kevin zag, heeft 1 dag meegekeken met de bv en zei dat ze direct contact op zou nemen met een lactatiekundige om te overleggen.
Omdat ik zo weinig kolfde, was dat niet genoeg om te geven en moest er dus ook kv gegeven worden. Na een dag was Kevin weer levendig, meer alert en had hij weer kleur.
Ondanks dat wilde ik doorzetten (kraamverzorgster bleef 4 dagen langer om te helpen met de bv) is zelfs na 14 dagen m'n productie niet omhoog gegaan (nog steeds 15 à 20cc).
We bleven contact houden met de lactatiekundige maar die zei op de laatste dag dat als ik wilde gewoon door kon gaan met deze manier (dus bv en fv) maar dat het niet erg was als ik ermee wilde stoppen. Ze dacht dat de bv niet meer op gang zou komen. Verder sliep Kevin nog steeds erg veel, na 2 minuten sliep hij al weer aan de borst. Het koste hem teveel kracht, dus ik ben toen gaan afbouwen en al snel wilde Kevin m'n borst niet meer (bijten, hard schudden met z'n hoofd, hij was gefrustreerd dat hij zoveel moeite moest doen.
Na 7 dagen kreeg ik wel bijna een borstontsteking, en heb toen moeten kolven maar kwam maar 30 of 40 uit incl de pijnlijke dikke stukken (auw). Daarna geen last meer gehad.
Nu wil ik het eigenlijk weer proberen, hopelijk lukt het deze keer wel en komt m'n productie wel op gang.
Maar wat had ik meer kunnen doen? Of anders?
Is het erfelijk, weinig voeding hebben? (mijn oma en moeder vertelden nl dat het bij hun precies zo ging. En toen de kraamhulp bij m'n moeder weg ging en zij weer meer moest doen had ze binnen een paar dagen geen melk meer).
Ah ja dat heb ik ook eens gelezen & het grappigste is dat iedereen het er altijd gelijk mee eens is. Lekker met zn alle lachen, commentaar hebben op alles en als iemand dan uiteindelijk zegt dat het best stom is om erom te gaan lachen is iedereen het er ook mee eens.. dat vind ik altijd het mooie aan oud, maar ik zit hier offtopic te gaan nzoquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb hier in dit topic iemand eens zien posten dat ze in zichzelf moest lachen toen ze een moeder, terwijl haar kind huilde, zichtbaar opgelaten en gestresst een flesje melk klaar zag maken in een openbare ruimte. Want gnagnahahaha zie eens hoe moeilijk ze het had...
Srsly?!?
Voor hetzelfde geld had die moeder net de vorige dag moeten besluiten om voor wat voor reden dan ook te stoppen met de bv, maar zelfs al was dat niet zo... Ik voel alleen maar sympathie met elke ouder die ik waar dan ook zie 'worstelen' met een huilend kind...
En vaak kan ik maar net de neiging bedwingen om te zeggen 'zal ik hem/haar even overnemen zodat u rustig af kan rekenen' oid.
Ik had dat ook wel... Tot er dus iemand van mn kerk gewoon zo makkelijk deed als, kind erbij, borst eruit en kind dat netjes goed aanhapte... Je zag gewoon niets.. Geen geeikel, niets...quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik voel me al opgelaten als ik thuis Eva een voeding ga geven en m'n schoonmoeder zit erbij ofzo.
Ik denk nieteens dat ik het in het openbaar durf
Het wordt tijd om jezelf "op te voeden" .quote:Op woensdag 18 januari 2012 11:23 schreef Take_A_Picture het volgende:
Als er visite is en Eva huilt hoor ik mezelf geregeld zeggen, 'ze is een heel vrolijk kind hoor!' of 'ze zal wel moe zijn/ze heeft honger'. Eigenlijk te zot voor woorden. Kinderen mogen toch gewoon huilen? Zelfs zonder reden?
Sommige mensen kunnen t ook niet, subtiel voedenquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had dat ook wel... Tot er dus iemand van mn kerk gewoon zo makkelijk deed als, kind erbij, borst eruit en kind dat netjes goed aanhapte... Je zag gewoon niets.. Geen geeikel, niets...
Ga maar eens voor een spiegel zitten en kijk eens wat je nu daadwerkelijk ziet.. En je hoeft toch ook niet midden op een terras te voeden, je kan denk altijd een rustig plekje opzoeken.
Ja het is allemaal goed gekomen, uiteindelijk. Heb nog wel een stuk overproductie gehad, en later nog onderproductie (door voeden met tepelhoedje). Maar ik voed nu zo'n jaar probleemloos.quote:Op woensdag 18 januari 2012 10:52 schreef CrazyMoon het volgende:
Pessie, is daarna je productie wel goed op gang gekomen?
En lees iets over dom-nogwat, is dat handig om alvast in huis te hebben?
Heb vorige keren wel een spray gehaald voor het tsr maar werkte helaas niet.
Nou hele enorme heb ik niet.. Maar ik heb toch wel cupje 75 f aangeraakt...quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:07 schreef Sannne het volgende:
Als je flinke boobs hebt, zoals ik, (ik moet mn borst echt ondersteunen.. En nee ze hangen niet! Nog niet........) dan is subtiel en discreet voeden heel lastig...
Komt ook wel weer goed... Mijn pornotieten zijn ook niet meerquote:
Mjah, ik denk dat wij internet/forumnurtsquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:20 schreef Juud79 het volgende:
Ja maar Claudia, de verantwoordelijkheid om informatie in te winnen ligt toch voornamelijk bij moeder zelf? Iedereen heeft toch tegenwoordig toegang tot het internet....
Ik heb me helemaal suf gelezen op bv.com, hier en op nog een anders forum over bv en doekjes. Niet dat daarmee succes gegarandeerd is, maar t helpt vast een heleboel.
( reactie op post 114)
Ik hoop dat het inmiddels anders gaat daar het was in "99 natuurlijk. maar zij beweerde bij hoog en laag dat overlactatie niet kon, na 6 weken. Nou ja. liggend voeden, met kind bovenop me was het enige dat ze als tip kon geven. Dat ging niet met mijn cup, dus echt geholpen heeft het niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:53 schreef Twinkly het volgende:
Buuf, wat schandalig dat je bent uitgelachen door iemand van de LLL![]()
![]()
Sjezus, wat een megaproductie had jij direct zeg!![]()
Crazymoon, ik weet niet hoe snel de productie uiteindelijk goed opgang gekomen moet zijn, wel dat het vaak minstens 5 dagen kan duren. Ik denk dat het plan wat iemand voorstelde om heel vaak aan te leggen en direct een lactatiekundige in te schakelen wel heel goed is.
Domperidon kan je geloof ik het beste pas na de eerste tijd (3 maanden?) gebruiken, zodat de receptoren goed gestimuleerd worden door het aanleggen van de baby zelf en niet kunstmatig? Maar ik weet het niet precies. Ik denk dat Wups het wel weet!
Er is iets met de voor- en achtermelk balans wat dat moeilijk maakt. Plus dat op het moment dat je weer aan gaat leggen je de boel stimuleert met weer een knalproductie. Het viel zelfs met blokvoeden niet te regelen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, klinkt als een moedige beslissing
Wat ik me afvraag over hyperlactatie, als je afbouwt, kom je toch op een punt dat vraag en aanbod wel op elkaar zijn afgestemd? kan de voeding niet op dat moment/niveau vervolgd worden?(niet om de discussie op te rakelen, of om buuf en schuldgevoel aan te praten, echt interesse)
Echt erg zo'n reactie, dan wil je ook niet echt helpen... Want ook al wist zij en de rest van de LLL er op dat moment niets vanaf, dan ervaar jij het nog wel en dat moet ze serieus nemen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoop dat het inmiddels anders gaat daar het was in "99 natuurlijk. maar zij beweerde bij hoog en laag dat overlactatie niet kon, na 6 weken. Nou ja. liggend voeden, met kind bovenop me was het enige dat ze als tip kon geven. Dat ging niet met mijn cup, dus echt geholpen heeft het niet.
Het gaat verder helemaal goed. Sinds die beslissing kan ik echt meer genieten van de jongens.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:15 schreef pessie het volgende:
Wat moeilijk voor je DF. Ik hoop dat het verder goed met je gaat.![]()
Ik zou zeggen, virusje..quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:51 schreef bitterend het volgende:
DF Fijn dat je dejuiste beslissing nam, klinkt wel moeilijk!![]()
even een poep vraag: donker groen en slijmerig? te veel voormelk of een virusje? ze niest veel maar lijkt niet anders dan gewoon...ze drinkt wel vaker sinds zondag!
Als ze binnen een uur weer wilt drinken, kun je rustig bij de borst beginnen waar je eindigde...quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:58 schreef bitterend het volgende:
ohja van die mais achtig stukjes? die heeft ze ook af en toe! poep is nooit glad hier eigenlijk...
ok zo lang ze geen korts heeft en is vrolijk is het afwachten tot het weer van zelf gaat![]()
ik laat haar vaak binnen 1 uur aan een borst drinken als ze aan het clusteren is, daarom twijfelde ik of het voormelk was
ohh das niets; ik heb 75 Gquote:
ik bedoel, ze wil drinken dus 1 tiet erin..na 5 minuten is ze afgeleid en wil niet meer...na 15 minuten weer dan geef ik dezelfde borst..quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ze binnen een uur weer wilt drinken, kun je rustig bij de borst beginnen waar je eindigde...
En even een rustig plekje opzoeken zodat ze niet is afgeleid?quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:05 schreef bitterend het volgende:
[..]
ik bedoel, ze wil drinken dus 1 tiet erin..na 5 minuten is ze afgeleid en wil niet meer...na 15 minuten weer dan geef ik dezelfde borst..
75H hier en nooit commentaar gehad dat er iets zichtbaar wasquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ohh das niets; ik heb 75 Gen ik kan best netjes voeden hoor
en groene poep hadden we hier ook toen we zelf ook het buikgriepvirus hadden te pakken een maandje geleden...
Maar.er is.een verschil tussen een beetje buik of.borst zien (gewoon huid dus) of.eerst je tiet (borst is.geen goed woord.ervoorquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:07 schreef Sannne het volgende:
Als je flinke boobs hebt, zoals ik, (ik moet mn borst echt ondersteunen.. En nee ze hangen niet! Nog niet........) dan is subtiel en discreet voeden heel lastig...
ze praat tegen de bank/gordijnenquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En even een rustig plekje opzoeken zodat ze niet is afgeleid?
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Maar.er is.een verschil tussen een beetje buik of.borst zien (gewoon huid dus) of.eerst je tiet (borst is.geen goed woord.ervoor) eruit halen, zodat iedereen vol uitziet op het hele.gebeuren heeft en dan s een keer je.kind pakken en dat een paar keer op een avond...
Oh en de.mijne waren groter.vorige keer en t ging best discreet
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]Die schijven.... Men mn netvlies doet nog zeer.
omg die had ik gemistquote:
quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:08 schreef bitterend het volgende:
[..]
ze praat tegen de bank/gordijnen
Geen idee, hier ook sinds gisteren donkergroene poepquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Donkergroen duidt toch op nog onrijpe darmpjes? Dacht ik?
80H aangetikt en daar kon ik echt niet discreet mee voeden aanleggen. Kan natuurlijk deels aan mij liggen, maar de enorme homp tiet die uit bh en onder shirt uit moest hielp niet mee.quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ohh das niets; ik heb 75 Gen ik kan best netjes voeden hoor
+ 1quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
80H aangetikt en daar kon ik echt niet discreet mee voeden aanleggen. Kan natuurlijk deels aan mij liggen, maar de enorme homp tiet die uit bh en onder shirt uit moest hielp niet mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Ik ben van 85H naar 75H gegaan (voor de zwangerschap van Harry had ik 75F) en toch heb ik altijd netjes kunnen voeden. Ik denk dat het ook een handigheidje van jezelf is (en misschien dénk jij dat er meer te zien was dan er werkelijk was).quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:09 schreef Vanyel het volgende:
80H aangetikt en daar kon ik echt niet discreet mee voeden aanleggen. Kan natuurlijk deels aan mij liggen, maar de enorme homp tiet die uit bh en onder shirt uit moest hielp niet mee.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:03 schreef Sannne het volgende:
Haha Bitterend..
Als ik dan in public voed, dan doe ik wel eens een beetje onhandig met het shirt, dan floep ik mn borst er niet helemaal uit. Elise gaat dan heel hard MJOMMJOMMJOMM doen haha.. (dan heeft ze dr mondje een stuk over mn shirt haha.
quote:
jaaaaa, ik vind het weer tijd worden voor dat gedichtje van Memmelquote:Op woensdag 18 januari 2012 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik deed mn shirt omhoog, dat scheelt.misschien ook, in t ergste geval zagen ze mn buik. Of idd voedingsshirt en dan ging.t.ook. hoefde.mn borst.ook niet te ondersteunen...blijkbaar hangen mn tepels.niet zo![]()
Maar.geloof.me.Sannne ik heb t erger gezien
quote:Op woensdag 18 januari 2012 21:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaaaa, ik vind het weer tijd worden voor dat gedichtje van Memmel![]()
Davinia, trommel je PR ook even op? Kan ie zn ongetwijfeld levendige herinnering die op zn netvlies gebrand staat nog even ophalen![]()
Sannne, je kunt hem ook eerst zo tevoorschijn halen, en daarna pas je kind erbij zoekener dan achter komen dat ie zn jasje nog uit moet en vooral rustig je tijd nemen. T was me een waar genoegen in dat leuke cafe
ik heb niet snel dat k niet weet waar k moet kijken maar dit was eh... weird
ja het is die![]()
en voor mensen die zeggen, ik heb werkelijk nog nooit iemand zo zien voeden; ik zie ze ook nooit, maar zij doet t erom volgens mij![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |